super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

سلام

 

الو جان ، من به شخصه معذرت میخواهم از همه اگر سبب انحراف شدیم

 

ولیکن تاکنون خیلی اوقات پیش اومده که حرفی بنده زدم پشت بندی داشته ...حالا هنوز خبرهای دیگری که احتمالا از آیت الله خودخوانده شیرازی در کربلا حاضر هست نرسیده ...وگرنه همین بحث ساده قمه زنی رو مطمئن باشید به زودی به بحث شماره یک تبدیل می شد در عراق ...و یکی از عوامل رخنه به صفوف درهم پیوسته مدافعان حرم بود ( و هست و خواهد بود)

 

ما باید ریزبین باشیم...باید دقت کنیم که عوامل تفرقه رو بشناسیم همونطور که دوستان و مستشاران ایرانی در عراق زودتر از موعد احساس ش کردند و رفتند روی این پروژه ...

 

یا حق

 

پی نوشت: در وقایع آخرالزمانی صف های متصل شیعیان علی گاها شکسته میشه به دلیل تفرقه ... و عراق مادر تفرقه هست

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میلیتاری خیلی مسخره شده هر وقت میایم چندتا خبر از اینجا بگیریم باید بیشتر وقتمونو صرف حرفای بی سر وتهه یه سری از افراد کنیم که هیچ ربطی به تاپیک نداره .مدیرای محترمم کلا معلوم نیس نقششون اینجا دقیقا چیه !

  • Upvote 8
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

ممنون از 3 پستی که زدید  :applause:  fi_lone_ranger  :winking:  :mrgreen:

 

عجب !

 

برادر همین صفحه قبل دو سه تا خبرش هست ها ؟ که از نظر شما کاملا مرتبطه !

 

اما اینجور وقتها یک پست مفید بزنید بگید خلاصه اخبار رو بهم بگید !

 

ما هم قول میدهیم سرفصل عناوین خبرهای مهم ! رو ذکر کنیم درجا براتون !

 

 

مهمترین خبر روزهای اخیر: مثل همیشه ارتش عراق میگه من زدم ترکوندم داعشی ها رو ( اینبار در بیجی ) داعشی ها هم میگن حتی یک سانتی متر هم نیومدن جلو ، اما چون دوستان حزب اللهی و نیروهای مردمی عراق اخباری مبنی بر پیشروی در منطقه بیجی گزارش کردند ، احتمال بسیار زیاد قسمتی از بیجی و...تسخیر شده :rose:

 

خبر مهم دیگری هم نبوده تو این دو سه روز ، بوده دوستان ؟

  • Upvote 4
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
انتقام‌گیری وحشتناک از داعش

به گزارش مشرق به نقل از سایت خبری ایلاف، شرکت‌کنندگان در مراسم ختم یکی از کشته‌شدگان جنگ با داعش با دیدن سرهای بریده هفت نفر از اعضای داعش، شوکه شدند.

"بشیر شعلان" جوان عراقی اهل بصره و عضو گروه "جنبش مجاهدین اهوار" چند روز پیش در جنگ با داعش در اطراف شهر فلوجه در مین‌گذاری داعش، کشته شد.

به هنگام برگزاری مراسم ختم این جوان در بصره، تعدادی از همرزمان این جوان از جبهه جنگ برگشته بودند در کیسه‌های پلاستیکی سر جداشده هفت نفر از اعضای داعش را در دست گرفتند و در مقابل چشمان حاضران قرار دادند.

آنها گفتند که این اعضای داعش مسئول انجام عملیات و کشته‌شدن فرزند آنها هستند زیرا آنها با کار گذاشتن بمب کنار جاده‌ای در منطقه عامریه فلوجه در استان الانبار باعث مرگ فرزندانشان شدند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میلیتاری خیلی مسخره شده هر وقت میایم چندتا خبر از اینجا بگیریم باید بیشتر وقتمونو صرف حرفای بی سر وتهه یه سری از افراد کنیم که هیچ ربطی به تاپیک نداره .مدیرای محترمم کلا معلوم نیس نقششون اینجا دقیقا چیه !

کجاشو دیدی ! اینا مال یه دقیقشه !

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نیروهای ارتش عراق با حمله به منطقه “سد العظیم” شماری از تروریست های داعش را به هلاکت رساندند.

 

نیروهای ارتش عراق روز چهارشنبه از ۳ محور به منطقه “سد العظیم” حمله کردند و توانستند ۷ تن از عناصر داعش را به هلاکت برسانند.

شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی تأکید کرد: نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروهای مردمی برای آزادکردن منطقه سد العظیم از ۳ محور به این منطقه حمله کردند و توانستند ۷ تن از عناصر داعش را به هلاکت برسانند و ۳ دستگاه خودروی نظامی آنها را نیز منهدم کنند.

سرلشکر جمیل الشمری فرمانده پلیس استان دیاله نیز اعلام کرد، اوضاع منطقه راهبردی و مرکزی شهر بعقوبه باثبات است و هیچ نگرانی ای وجود ندارد. داعش در شکست محاصره مراکز اصلی اش در داخل استان شکست خورد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ورود 18 فروند بالگرد آپاچی به عراق

به گزارش مشرق، «صباح کرهوت» رئیس‌ شورای استانداری الانبار عراق امروز چهارشنبه گفت که دولت آمریکا در راستای عملیات ضدداعش، امروز 18 فروند بالگرد توپدار آپاچی را در پایگاه عین‌الاسد استان الانبار مستقر کرده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری روداونیوز، مستشاران نظامی آمریکایی هم کار آموزش 400 نفر از نیروهای مردمی را آغاز کرده‌اند.

در این خبر اشاره‌ای به نحوه استفاده از بالگردهای آپاچی و ملیت خلبانان آینده این سلاح‌های تهاجمی اشاره نشده است.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/362261/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-18-%D9%81%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%DA%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درباره نامه اوباما به رهبر انقلاب

spacer.gifسه نشریه‌ی آمریکایی «نیویورک تایمز»، «وال‌استریت ژورنال» و «فارین پالیسی» از ارسال نامه‌ی باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داده‌اند و درباره‌ی جزئیات آن هم مطالبی منتشر کرده‌اند که ضد و نقیض بودن مطالب، بیانگر آن است که جزئیات مطرح شده بیش از آن‌که جنبه‌ی خبری داشته باشد، گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است. اما واقعیت چیست و در این‌باره چه می‌توان گفت؟ طبعاً همان‌گونه که آن سه نشریه‌ی سرشناس آمریکایی در کنار خبر نامه به خود اجازه داده‌اند که حدس و گمانه‌های خود را ارائه نمایند، ما نیز حق داریم استنباط‌های خود را در این خصوص با مخاطبان در میان بگذاریم. گو این‌که در کنار متن افشانشده‌ی نامه، حقایق غیرقابل انکاری -که با مسایل ایران و آمریکا ارتباط دارند- به ما کمک می‌کنند تا حدس دقیق‌تری داشته باشیم. اما در این خصوص نکاتی وجود دارند:

۱. باراک اوباما در طول دوره‌ی ریاست جمهوری خود سه بار با رهبر معظم انقلاب مکاتبه کرده و در هر سه مورد تلاش کرده تا با کمک ایران گره‌های سخت سیاست خارجی آمریکا را باز کند و در عین حال در هر نامه تلاش کرده است تا کمک ایران به‌عنوان اولین گام برای اصلاح روابط ایران و آمریکا تلقی گردد. اولین نامه را باراک اوباما در اردیبهشت سال ۸۸ نوشت و در آن از حضرت امام خامنه‌ای دامت‌برکاته خواسته بود که برای شروع فصل جدیدی از مناسبات بین ایران و آمریکا به واشنگتن کمک کند اما یک ماه بعد و پس از شروع فتنه‌ی ۸۸، آمریکا یک بار دیگر از موضع مدعی ظاهر گردید و خواستار سرنگونی نظام جمهوری اسلامی شد!

اوباما یک بار دیگر در بهمن ماه سال ۹۱ و در کشاکش مباحث هسته‌ای نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشت و در آن از آمادگی واشنگتن برای رسیدن به توافقی دوجانبه با تهران در پرونده‌ی هسته‌ای خبر داد ولی این بار نیز یک سال و نیم پس از صدور نامه از موضع مدعی وارد صحنه شد و ایران را متهم کرد که در تلاش برای تولید بمب اتمی است و از این رو غرب ناگزیر بر حجم و گستره‌ی تحریم‌ها علیه ایران می‌افزاید!

باراک اوباما سومین نامه را حدود یک ماه پیش و در کشاکش دو بحث موازی خطاب به حضرت امام خامنه‌ای دامت‌برکاته ارسال کرده است. یکی از این مباحث ناکام شدن آمریکا از ورود دوباره‌ی نظامی به فضای عراق به‌دلیل مخالفت جدی هم‌پیمانان ایران در این کشور و یکی دیگر مواجهه‌ی آمریکا با شروط اعلام شده‌ی ایران توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و پرونده‌ی هسته‌ای و مذاکرات ایران و غرب در این خصوص است. در واقع آمریکا همواره برای رفع مشکل خود و یا هموارسازی راه برای فزون‌خواهی با ایران مکاتبه کرده و از این رو می‌توان با قاطعیت گفت که نامه‌ی یک ماه پیش اوباما هم ارتباط مستقیمی با بن‌بست‌های آمریکا در حوزه‌ی سیاست خارجی و به‌ویژه پرونده‌های مرتبط با ایران دارد.

۲. آمریکا در پرونده‌ی تحولات عراق با یک بن‌بست کمرشکن مواجه گردیده است. مقامات ارشد آمریکا پس از خروج از عراق در سال ۲۰۱۱ هیچ‌گاه پنهان نکرده‌اند که درصدد پیدا کردن راه تازه‌ای برای بازگشت به عراق هستند. در این بین مقامات دولت اوباما در پنتاگون، سیا و ارتش آمریکا بیش از دیگران سیاست جرج بوش در پذیرش خروج از عراق را زیر سؤالات شدید قرار داده‌اند؛ کما این‌که آن دسته از مقامات نظامی و امنیتی دوره‌ی اول بوش که نقش کلیدی در اعزام ۳۰۰ هزار نیروی نظامی و اطلاعاتی -دولتی و خصوصی- به عراق داشتند، خروج از عراق را اشتباه محض بوش لقب داده و وی را به این دلیل سرزنش کرده‌اند. از جمله‌ی این شخصیت‌ها می‌توان به "جان نگرو پونته" رئیس سابق سیا و سفیر اسبق آمریکا در عراق، "پل ولفو ویتس" معاون وزیر دفاع آمریکا، "دیک چنی" معاون رئیس جمهور، "پل بریمر" و "جی ‌گارنر" اشاره کرد.

بلافاصله بعد از شروع پیشروی داعش در استان‌های الانبار، صلاح‌الدین و نینوا، در خردادماه گذشته، کاخ سفید، وزیر خارجه‌ی خود را راهی عراق کرد تا از نزدیک اوضاع را مورد بررسی قرار دهد. جان کری به بغداد و اربیل رفت و ارزیابی خود را به مقامات آمریکا ارائه کرد. ارزیابی او از این واقعیت حکایت می‌کرد که وضع امنیتی عراق آن‌گونه که رسانه‌‌های عربی می‌گویند وخیم نیست و عوامل معارض دولت بغداد از توانایی زیادی برای «تغییر در عراق» برخوردار نیستند؛ اما در عین حال آمریکا به تحولات امنیتی عراق به چشم یک فرصت نگاه می‌کرد؛ به گمان این‌که قادر است با مدیریت اختلافات موجود میان شیعیان، کردها و سنی‌ها وضع جدیدی درعراق پدید آورد. از این رو آمریکا همزمان با وخیم معرفی کردن شرایط امنیتی در عراق و بحث کردن از خطر توسعه‌ی دامنه‌ی تروریزم در منطقه تلاش کرد تا اذهان را به سمت لزوم نقش‌آفرینی دوباره‌ی نظامی امنیتی آمریکا سوق دهد. حملات داعش به استان کردنشین اربیل و وقایعی که در شمال استان نینوا - به‌خصوص در منطقه‌ی تلعفر و منطقه‌ی سنجار - شنگال - که محل اقامت ایزدی‌های عراق است روی داد تاحدی استراتژی مداخله‌جویی جدید آمریکا را به عنوان یک ضرورت مطرح کرد.

در این بین آمریکا با نگاه به تجربه‌ی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ و به‌خصوص تجربه‌ی ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ - یعنی از زمان اشغال تا زمان امضای توافقنامه‌ی امنیتی ناظر بر خروج از عراق - مداخله‌ی گسترده‌ی نظامی را موفقیت‌آمیز ندانسته و دولت اوباما آن را یک باتلاق پرخطر ارزیابی می‌کرد. در این میان مقامات آمریکا گمان می‌کردند که با مداخله‌ی محدود نظامی و با مدیریت صحنه‌ی سیاسی عراق می‌توانند بدون توسل به حضور گسترده‌ی نظامی و تحمل هزینه‌ی زیاد به نتیجه‌ی مورد نظر خود که بازگرداندن نقش محوری آمریکا در تحولات سیاسی امنیتی عراق بوده، دست پیدا کنند. از این رو آنان دو موضوع را مورد تأکید قرار می‌دادند:

یکم: آمریکا مدعی بود که سیطره‌ی داعش بر استان‌های غربی عراق محصول ضعف تسلیحاتی ارتش عراق است و از این رو پی‌در‌پی اعلام می‌کرد که برای تجهیز ارتش عراق به جنگ‌افزارهای پیشرفته آمادگی دارد.

دوم: از طریق حملات هوایی داعش را در هر کجا که باشد مورد هدف قرار می‌دهد. آمریکا البته تا امروز و علی‌رغم گذشت دست‌کم چهار ماه از طرح این مباحث هنوز نه کمکی به تجهیز ارتش عراق به جنگ‌افزارهای مؤثر کرده و نه حملات مؤثری علیه داعش انجام داده است.

از آن طرف وقتی آمریکا به‌طور مرموزانه درصدد پیدا کردن راه تازه‌ای برای سیطره بر عراق بود و به اظهارات ضد و نقیض درباره‌ی مسائل امنیتی عراق و مسئولیت جامعه‌ی ملل می‌پرداخت، نیروهای مقاومت عراق به مرور دریافتند که آمریکا قصد ندارد کمکی به آنان در جمع کردن دامنه‌ی شرارت‌های داعش نماید.

۳. در فاصله‌ی زمانی حمله‌ی داعش به استان‌های غربی عراق و اظهارات متناقض مقامات آمریکایی، ‌عراقی‌ها با تکیه بر فتوای مرجعیت شیعه در نجف و با مدیریت و حمایت جمهوری اسلامی ایران دست به کار شدند و در کنار ارتش و اصلاح بخش‌هایی از آن، نیروی جدیدی که از ویژگی‌های اعتقادی و شهادت‌طلبی برخوردار و به‌طور کامل جوان بود، به وجود آوردند. این نیروها که به نوعی نسخه‌نویسی از روی «بسیج مستضعفین» بود، تحت آموزش‌های ویژه قرار گرفته و آماده‌ی عملیات‌های ویژه که متناسب با سازمان و توانمندی‌های یک گروه نامتقارن تروریستی بود، ‌شدند. این نیروها که عراقی‌ها آن را با عنوان «المراتب» ‌ می‌شناسند، از نزدیک به ۱۰۰ هزار جوان رزمجوی عاشق اسلام و قرآن تشکیل شده و توانسته در همین مدت کوتاه دستاوردهای بزرگی داشته باشد.

نیروی جدید دفاعی عراق که تحت حمایت مرجعیت نجف و هدایت نظامی ایران وارد میدان گردید، در فاصله‌ی تیر تا مهرماه یعنی ظرف چهار ماه موفق شد اکثر مناطق عراق را از تصرف داعش خارج کند و این در حالی بود که اکثر تحلیلگران در غرب و کشورهای عربی گمان می‌کردند به زودی بغداد هم به تصرف داعش درمی‌آید.

نیروهای المراتب با موفقیت کامل در عملیات‌های ویژه‌ی «العظیم»، «امرلی»، «جرف‌الصخر» و «بیجی» برتری خود را نسبت به نیروهای مهاجم به اثبات رسانده و نشان دادند که قادر به آزادسازی کامل عراق از تروریزم هستند. همزمان با این عملیات‌ها و موفقیت نیروهای جهادی در عراق، آمریکایی‌ها به بمباران مناطقی در عراق به اسم حمله علیه داعش سرگرم بودند. خبرهایی که روی خروجی رسانه‌های جهان می‌رفت این بود که نیروهای جهادی عراق به رهبری عملیاتی ایران در حال پاکسازی عراق هستند و سرعت پاکسازی‌ها در عراق بیانگر قدرت تعیین‌کننده‌ی ایران در معادله‌ی امنیتی عراق است. همزمان با این خبر این نکته هم مطرح می‌شد که هواپیماهای آمریکایی منطقه‌ای را در عراق بمباران کردند. این موضوع به صورت یک صحنه‌ی سنجش میزان قدرت ایران و میزان قدرت آمریکا درآمد و مقامات آمریکا را به‌شدت نگران کرد.

یک نکته‌ی مهم در این میان این بود که آمریکا اصرار زیادی داشت تا ایران و هم‌پیمانان آن در عراق اجازه دهند آمریکا نیز در این عملیات‌ها نقشی ایفا کند. نیروهای جهادی عراق و رهبری‌کننده‌ی عملیاتی آنان به‌خوبی می‌دانستند که آمریکا حاضر نیست تحت اشراف فرماندهی عملیات‌‌های زمینی ضد داعش عمل کند و از این رو مداخله‌ی آن نه‌تنها کمکی به پیشرفت عملیات نظامی نمی‌کند بلکه یک عامل اخلال‌کننده نیز خواهد بود. از سوی دیگر «المراتب» و فرماندهی آن به خوبی می‌دانستند که آمریکا اگر یک گلوله شلیک کند با دروغ‌پردازی رسانه‌ای کار را به نام خود تمام کرده و حیثیت نیروهای جهادی که مستقل و اعتقادی بودن از مختصات اصلی آن است را به تاراج برده و باعث یأس مردم عراق از توانایی‌های خود در مقابله با دشمنان خویش می‌شدند. از این رو این نیروها به مقامات ارشد عراق اعلام کردند که حاضر به مشارکت با آمریکا در هیچ عملیات نظامی نیستند و در صورت مداخله‌ی آمریکا عملیات را متوقف می‌کنند. این موضوع سبب شد که مقامات ارشد عراق همصدا با نیروهای جهادی مخالفت خود را با مداخله‌ی آمریکا در عملیات‌های جهادی اعلام نمایند.

این سیاست ثمره‌ی بسیار شیرینی داشت و از این روست که بیش از سه چهارم مناطق تحت اشغال داعش آزاد شده‌اند بدون آن‌که آمریکایی‌ها در این رابطه حتی یک تیر شلیک کرده باشند.

ضربه‌ی سنگین چنین وضعیتی به حیثیت امنیتی آمریکا کاملاً واضح است و از این رو طبیعی است که آقای اوباما نامه‌ای بنویسد و از رهبر معظم انقلاب اسلامی که غرب ایشان را نقطه‌ی اصلی و مرکزی فتوحات و پیروزی‌های جبهه‌ی اسلام می‌داند، بخواهد در این خصوص تجدید نظر داشته باشد. رسانه‌ها -درست یا نادرست- نوشته‌اند اوباما در نامه‌ی خود از حضرت امام خامنه‌ای دامت‌افاضاته خواسته است که بدون درنظر گرفتن سیاست‌های آمریکا در سوریه، برای مقابله با داعش به آمریکا اجازه دهد در این رابطه نقشی داشته باشد.

این البته نامه‌ی سومی است که برای باز شدن گره آمریکا به ایران رهسپار شده است و البته رهبری معظم انقلاب ضمن آن‌که همواره دست کارشناسان را در بررسی موضوع باز گذاشته‌اند، اما در نهایت به یک نکته‌ی کلیدی که تاریخ، درستی آن را به تکرار گواهی کرده است، اشاره داشته‌اند: «ملت ایران به آمریکا اعتماد ندارد. آنان در زیر دستکش‌های مخملین، دست‌های چدنی پنهان کرده‌اند.»
 
ویرایش شده در توسط bigbang
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پنتاگون جنگنده‌هاي اف 16 به عراق مي‌دهد

 

 

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور چند فروند جنگنده اف 16 را در ماه دسامبر آینده به عراق تحویل می دهد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد این جنگنده های اف 16 به پایگاه هوایی در ایالت آریزونا ارسال خواهد شد تا خلبانان عراقی برای هدایت آنها آموزش ببینند.
پنتاگون تاکید کرد در جدول زمانی تحویل این هواپیماها به عراق به علت حملات داعش در این کشور تجدیدنظر کرده است.
بر اساس اعلام پنتاگون در ابتدا سه جنگنده اف 16 در اختیار عراق قرار می گیرد و پس از آن هر ماه یک جنگنده ارسال خواهد شد تا ماه مه شمار این هواپیماها به هشت فروند برسد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید؟

"هادي فرحان عبدالله العامري" ملقب به "ابو حسن العامری" یا "حاج العامری" متولد سال 1954 در استان دیاله عراق است. وی از دهه هشتاد قرن گذشته میلادی مبارزات خود با رژیم بعث عراق و حاکمیت دیکتاتوری صدام حسین بر این کشور را آغاز کرد.

فعالیت‌های سیاسی العامری با عضویت در جنبش اسلامی آغاز شد و مدتی بعد وی در حزب الدعوة الاسلامیة نیز عضو شد. العامری به علت سیاست‌های سرکوب گرایانه صدام حسین در حالی که حکم اعدام وی صادر شده بود، سالها مجبور به دوری از عراق شد و در کشورهایی مثل اردن، سوریه و ایران زندگی کرد. العامری تابعیت ایرانی نیز دارد و همسرش ایرانی است. وی حتی در تبعید نیز مبارزات خود با رژیم صدام حسین را ادامه داد تا اینکه فرماندهی شاخه نظامی سپاه بدر را بر عهده گرفت.

بعد از سقوط صدام حسین، وی نیز جزو سیاستمدارانی بود که وارد عراق شد تا بتواند در مرحله انتقالی و حاکمیت مردمی این کشور حضور داشته باشد. وی سابقه نمایندگی در پارلمان عراق و وزارت حمل و نقل در دولت نوری مالکی را در کارنامه فعالیت های سیاسی خود دارد. العامری هم اکنون به همراه سازمان بدر 22 کرسی را در پارلمان عراق دارد.

تابستان گذشته و هم‌زمان با حمله غافلگیرانه گروه‌های تروریستی و تکفیری به عراق، در حالی که ادعاهای تبلیغاتی آمریکا و محور غربی در مبارزه با داعش گوش فلک را کرده و در عین حال این کشورها به صورت آشکار و پنهان به حمایت های خود از عناصر داعش و فرستادن تسلیحات از طریق هلی برن برای آنها ادامه می دهند، گروهی از محور مقاومت در عراق هستند که مبارزه با گروهک های تکفیری را در معنای واقعی آن دنبال می‌کنند.

العامری از 20 خرداد در حالی که وزیر حمل و نقل بود، با درخواست نوری المالکی نخست وزیر وقت و فتوای آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق، لباس نظامی به تن کرد و شخصا به استان دیالی رفت، جایی که داعش قصد داشت از آنجا به عنوان یک محور برای عملیات به سمت بغداد استفاده کند.

در این زمان ارتش عراق در سایه خیانت برخی قبایل اهل تسنن از هم پاشیده و تروریست‌های داعش موفق شده بودن کنترل سه استان این کشور را در دست بگیرند. العامری به همراه 4 هزار نیروی مبارز خود در استان دیاله از پایتخت این کشور در برابر هجمه تروریست‌ها دفاع کرد. عملکرد موفق وی در مقابله با گروه‌های تروریستی باعث شد تا نوری مالکی نخست‌وزیر سابق عراق از عملکرد وی تمجید کند و برخی امکانات نظامی و امنیتی در اختیار وی قرار دهد.

العامری در این مورد می‌نویسد: چهار سال متوالی هر روز سر کار حاضر می‌شدم، اما کسی ما را نمی‌دید، اما الان بعد از چهار ماه از مبارزه بر ضد تروریسم همه جا سخن از العامری است.

البته در این میان رسانه‌های وابسته‌ای نیز هستند که سعی دارند سم‌پاشی های خود را بر ضد وی برای تحت تاثیر قرار دادن این پیروزی‌ها بیش از پیش دنبال کنند.

اقدامات مثبت العامری در مبارزه با تروریسم باعث شد تا در روند تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست حیدر العبادی، به عنوان گزینه پیشنهادی ائتلاف دولت قانون برای تصدی وزارت دفاع معرفی شود، اما مداخله آمریکا و عربستان سعودی و فشار آن‌ها بر برخی گروه‌های وابسته اهل تسنن باعث مخالفت قاطع آن‌ها با انتخاب وی به این سمت شد، ولی در عین حال در دوره جدید نیز العامری به اقدامات خود در مبارزه با تروریست‌ها ادامه داد.

وی در این رابطه به مجله فارین پالیسی می‌گوید: به العبادی گفتم که اگر دوست دارد ما تمام سلاح‌های خود را تحویل می‌دهیم و در خانه‌هایمان می‌نشینیم، اما در این صورت اگر تروریست‌های داعش بر بغداد مسلط شوند، این دیگر مشکل تو خواهد بود.

عملکرد خوب العامری به ویژه بعد از بازپس‌گیری منطقه راهبردی جرف الصخر واکنش‌های فراوانی را در سایت‌های اجتماعی داشته کاربران این سایت ها به تمجید از دستاوردهای این مبارز عراقی پرداختند. سایت‌های اجتماعی مملو از تصاویری از العامری است که بر روند عملیات نظامی نظارت دارد. در یکی از این تصاویر العامری در کنار سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود. این تصویر در زمان اخراج تروریست های داعش از منطقه آمرلی گرفته شده است.

العامری سلیمانی را دوست خود و مردی خوب و مبارزی عالی خوانده و تأکید می‌کند که سازمان بدر به ارتباط خود با تهران افتخار می‌کند. وی می‌گوید: ما 1400 کیلومتر مرز مشترک با ایران داریم و همسایه هستیم، غیر از ارتباط با ایران چه کار باید بکنیم؟ ما به‌ صورت اجاره‌ای در عراق سکونت نداریم و نمی‌توانیم به جای دیگر هم برویم.

العامری در آزاد سازی مناطق عدیده‌ای از عراق از جمله جرف الصخر، بلد، الدجیل، صلاح الدین و آمرلی نقش فعال داشته است. "علی العلاق" مدیر دفتر سازمان بدر در مورد اقدامات مبارزاتی العامری می گوید: وی در خطوط مقدم مبارزات همواره حاضر است و به همراه عناصر داوطلب و نیروهای ارتش در اجرای عملیات‌ها نقش ایفا می‌کند.

حاج العامری ( نام هادی العامری که در میان همرزمانش متداول است) همواره به همراه پسرانش در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات نظامی جهت آزادسازی مناطق مختلف به ویژه در صلاح‌الدین، سامراء، العوجه و آمرلی شخصا حضور داشته است.

عناصر داوطلب می‌گویند که حضور شخص هادی العامری در مبارزات پشتیبان معنوی قوی برای آنهاست و روحیه اعتماد آن‌ها به فرماندهان میدانی را تقویت می‌کند.

وی در جایی می‌گوید: ما برای به دست آوردن پست و مقام نمی‌جنگیم، ما پست و مقام را ترک کردیم و برای دفاع از مردم و سرزمینمان از عناصر داعش، به میدان جنگ آمدیم.

1~56.JPG

3~43.JPG

4~32.JPG

5~20.JPG

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرکرده‌جدید داعش‌رونمایی شد

با تأیید به‌ درک واصل شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده «داعش»، «ابو مسلم الترکمانی» به عنوان خلیفه جدید این گروه تروریستی رسماً اعلام موجودیت کرد.

پیام البغدادی در توییتر، سرکرده بعدی داعش را مشخص کرده است.

طی بمباران مواضع گروه تروریستی داعش که منجر به انهدام ۱۰ خودروی حامل رهبران این گروه تروریستی شد، ابوبکر البغدادی که خود را «خلیفه داعش» معرّفی کرده بود نیز به‌شدّت زخمی و حال وی رو به وخامت رفته است.

789687_254.jpg

پس از انتشار این خبر، «ابومحمد عدنانی» سخنگوی رسمی داعش، متنی را توئیت کرد که خبر زخمی شدن و وخامت حال «خلیفه» خودخوانده «داعش» را تأیید می کند.

789688_441.jpg

نکته قابل تأمل اینکه بر اساس آخرین اخبار، داعش در صفحات مجازی اعلام کرد که «خلافت اسلامی بعد از خلیفه تمام نمی شود و در صورت شهادت خلیفه مسلمین، «ابومسلم الترکمانی» خلافت مسلمانان را بر عهده خواهد گرفت!».

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

نکته قابل تأمل اینکه بر اساس آخرین اخبار، داعش در صفحات مجازی اعلام کرد که «خلافت اسلامی بعد از خلیفه تمام نمی شود و در صورت شهادت خلیفه مسلمین، «ابومسلم الترکمانی» خلافت مسلمانان را بر عهده خواهد گرفت!».

 

بهتر! خودمون تمومش می کنیم! :24:

ویرایش شده در توسط airborn
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همرزم سردار سلیمانی در عراق را بهتر بشناسید؟

"هادي فرحان عبدالله العامري" ملقب به "ابو حسن العامری" یا "حاج العامری" متولد سال 1954 در استان دیاله عراق است. وی از دهه هشتاد قرن گذشته میلادی مبارزات خود با رژیم بعث عراق و حاکمیت دیکتاتوری صدام حسین بر این کشور را آغاز کرد.

فعالیت‌های سیاسی العامری با عضویت در جنبش اسلامی آغاز شد و مدتی بعد وی در حزب الدعوة الاسلامیة نیز عضو شد. العامری به علت سیاست‌های سرکوب گرایانه صدام حسین در حالی که حکم اعدام وی صادر شده بود، سالها مجبور به دوری از عراق شد و در کشورهایی مثل اردن، سوریه و ایران زندگی کرد. العامری تابعیت ایرانی نیز دارد و همسرش ایرانی است. وی حتی در تبعید نیز مبارزات خود با رژیم صدام حسین را ادامه داد تا اینکه فرماندهی شاخه نظامی سپاه بدر را بر عهده گرفت.

بعد از سقوط صدام حسین، وی نیز جزو سیاستمدارانی بود که وارد عراق شد تا بتواند در مرحله انتقالی و حاکمیت مردمی این کشور حضور داشته باشد. وی سابقه نمایندگی در پارلمان عراق و وزارت حمل و نقل در دولت نوری مالکی را در کارنامه فعالیت های سیاسی خود دارد. العامری هم اکنون به همراه سازمان بدر 22 کرسی را در پارلمان عراق دارد.

تابستان گذشته و هم‌زمان با حمله غافلگیرانه گروه‌های تروریستی و تکفیری به عراق، در حالی که ادعاهای تبلیغاتی آمریکا و محور غربی در مبارزه با داعش گوش فلک را کرده و در عین حال این کشورها به صورت آشکار و پنهان به حمایت های خود از عناصر داعش و فرستادن تسلیحات از طریق هلی برن برای آنها ادامه می دهند، گروهی از محور مقاومت در عراق هستند که مبارزه با گروهک های تکفیری را در معنای واقعی آن دنبال می‌کنند.

العامری از 20 خرداد در حالی که وزیر حمل و نقل بود، با درخواست نوری المالکی نخست وزیر وقت و فتوای آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان عراق، لباس نظامی به تن کرد و شخصا به استان دیالی رفت، جایی که داعش قصد داشت از آنجا به عنوان یک محور برای عملیات به سمت بغداد استفاده کند.

در این زمان ارتش عراق در سایه خیانت برخی قبایل اهل تسنن از هم پاشیده و تروریست‌های داعش موفق شده بودن کنترل سه استان این کشور را در دست بگیرند. العامری به همراه 4 هزار نیروی مبارز خود در استان دیاله از پایتخت این کشور در برابر هجمه تروریست‌ها دفاع کرد. عملکرد موفق وی در مقابله با گروه‌های تروریستی باعث شد تا نوری مالکی نخست‌وزیر سابق عراق از عملکرد وی تمجید کند و برخی امکانات نظامی و امنیتی در اختیار وی قرار دهد.

العامری در این مورد می‌نویسد: چهار سال متوالی هر روز سر کار حاضر می‌شدم، اما کسی ما را نمی‌دید، اما الان بعد از چهار ماه از مبارزه بر ضد تروریسم همه جا سخن از العامری است.

البته در این میان رسانه‌های وابسته‌ای نیز هستند که سعی دارند سم‌پاشی های خود را بر ضد وی برای تحت تاثیر قرار دادن این پیروزی‌ها بیش از پیش دنبال کنند.

اقدامات مثبت العامری در مبارزه با تروریسم باعث شد تا در روند تشکیل دولت وحدت ملی به ریاست حیدر العبادی، به عنوان گزینه پیشنهادی ائتلاف دولت قانون برای تصدی وزارت دفاع معرفی شود، اما مداخله آمریکا و عربستان سعودی و فشار آن‌ها بر برخی گروه‌های وابسته اهل تسنن باعث مخالفت قاطع آن‌ها با انتخاب وی به این سمت شد، ولی در عین حال در دوره جدید نیز العامری به اقدامات خود در مبارزه با تروریست‌ها ادامه داد.

وی در این رابطه به مجله فارین پالیسی می‌گوید: به العبادی گفتم که اگر دوست دارد ما تمام سلاح‌های خود را تحویل می‌دهیم و در خانه‌هایمان می‌نشینیم، اما در این صورت اگر تروریست‌های داعش بر بغداد مسلط شوند، این دیگر مشکل تو خواهد بود.

عملکرد خوب العامری به ویژه بعد از بازپس‌گیری منطقه راهبردی جرف الصخر واکنش‌های فراوانی را در سایت‌های اجتماعی داشته کاربران این سایت ها به تمجید از دستاوردهای این مبارز عراقی پرداختند. سایت‌های اجتماعی مملو از تصاویری از العامری است که بر روند عملیات نظامی نظارت دارد. در یکی از این تصاویر العامری در کنار سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود. این تصویر در زمان اخراج تروریست های داعش از منطقه آمرلی گرفته شده است.

العامری سلیمانی را دوست خود و مردی خوب و مبارزی عالی خوانده و تأکید می‌کند که سازمان بدر به ارتباط خود با تهران افتخار می‌کند. وی می‌گوید: ما 1400 کیلومتر مرز مشترک با ایران داریم و همسایه هستیم، غیر از ارتباط با ایران چه کار باید بکنیم؟ ما به‌ صورت اجاره‌ای در عراق سکونت نداریم و نمی‌توانیم به جای دیگر هم برویم.

العامری در آزاد سازی مناطق عدیده‌ای از عراق از جمله جرف الصخر، بلد، الدجیل، صلاح الدین و آمرلی نقش فعال داشته است. "علی العلاق" مدیر دفتر سازمان بدر در مورد اقدامات مبارزاتی العامری می گوید: وی در خطوط مقدم مبارزات همواره حاضر است و به همراه عناصر داوطلب و نیروهای ارتش در اجرای عملیات‌ها نقش ایفا می‌کند.

حاج العامری ( نام هادی العامری که در میان همرزمانش متداول است) همواره به همراه پسرانش در برنامه‌ریزی و اجرای عملیات نظامی جهت آزادسازی مناطق مختلف به ویژه در صلاح‌الدین، سامراء، العوجه و آمرلی شخصا حضور داشته است.

عناصر داوطلب می‌گویند که حضور شخص هادی العامری در مبارزات پشتیبان معنوی قوی برای آنهاست و روحیه اعتماد آن‌ها به فرماندهان میدانی را تقویت می‌کند.

وی در جایی می‌گوید: ما برای به دست آوردن پست و مقام نمی‌جنگیم، ما پست و مقام را ترک کردیم و برای دفاع از مردم و سرزمینمان از عناصر داعش، به میدان جنگ آمدیم.

1~56.JPG

3~43.JPG

4~32.JPG

5~20.JPG

 

البته ایشون برای پست وزارت کشور معرفی شده بودند،که با مقاومت شخص العبادی مواجه شد،اما در نهایت شخصی‌ دیگر از سپاه بدر به این پست نائل آمد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.