super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که محموله اولیه از جت های جنگنده اف - 16 خریداری شده توسط عراق را به دلایل امنیتی به این کشور تحویل نمی دهد.

 

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال از واشنگتن، قرار بود طبق برنامه ریزی قبلی این جت ها به پایگاه هوایی 'بلد' در عراق منتقل شود.

اما پنتاگون اعلام کرد که پیشروی تروریست های داعش به منطقه بلد، سبب شد که پیمانکاران این پایگاه هوایی که مسوول روند انتقال جت های جنگنده هستند، این پایگاه را تخلیه کنند.

جت های اف - 16 به جای انتقال به این پایگاه، مسیر خود را به ایالت آریزونا تغییر می دهند و خلبان های عراقی می توانند در آنجا آموزش های لازم برای به پرواز درآوردن این جنگنده ها را کسب کنند.

سرهنگ 'استیون وارن' سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص گفت: 3 فروند جت اف - 16 را در ماه دسامبر (آذر - دی) به شهر 'توسان' (در ایالت آریزونا) منتقل می کنیم و سپس تا پایان ماه می (خرداد 1394) هر ماه یک جنگنده از مجموع 8 جت اف - 16 را به این شهر انتقال می دهیم.

وی افزود: انتظار داریم که خلبان های عراقی برای ادامه مراحل آموزشی که از ماه ژانویه (دی ماه سال آینده) آغاز می شود، با هواپیماهای خود به این شهر نقل مکان کنند.

تاکنون 24 خلبان عراقی آموزش پرواز با جنگنده های اف - 16 را در آمریکا فرا گرفته اند.

ویرایش شده در توسط civa2000

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته ایشون برای پست وزارت کشور معرفی شده بودند،که با مقاومت شخص العبادی مواجه شد،اما در نهایت شخصی‌ دیگر از سپاه بدر به این پست نائل آمد

 

 

بهتر! خودمون تمومش می کنیم!  :24:

 

سلام برادران عزیز

میتونم از شما خواهش کنم که برای دادن یک پاسخ یک خطی ، کل خبر رو نقل قول نکنید؟  :rose:

فقط تیتر خبر رو نقل کنید متوجه میشیم که جواب کدوم پست رو دارید میدید.

اینجوری، هم الکی حجم و ترافیک اینترنت حروم نمیشه و هم اینکه پاسخ شما بهتر به چشم سایر کاربران سایت میاد  :applause:  :applause:

ویرایش شده در توسط mehran55
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

میتونم از شما خواهش کنم که برای دادن یک پاسخ یک خطی ، کل خبر رو نقل قول نکنید؟  :rose:

 

بله کاملا منطقیه و حق با شماست.پست مورد اشاره ویرایش میشه.ممنون که یادآوری کردید.. :straight:

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بله کاملا منطقیه و حق با شماست.پست مورد اشاره ویرایش میشه.ممنون که یادآوری کردید.. :straight:

ممنونم  :rose:  :rose:  :rose:

از اینکه توی سایتی هستم که کاربرهاش از چنین درک و شعور بالائی برخوردار هستند ، به خودم می بالم  :applause:  :applause:  :applause:

  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

پس از شایعات اخیر در مورد مرگ بغدادی که این روزها در محافل خبری مطرح میشود ، سرکرده ی داعش در پیامی صوتی ابراز موجودیت کرد !!

در این پیام علاوه بر حرفهای همیشگی به گسترش داعش تا کشورهای آفریقایی اشاره شده و فرمان حمله به آل سعود نیز صادر شده است . متن زیر بخشی از برگردان انگلیسی پیام بغدادی میباشد

 

thumb_B2VU1BaCQAEBrJP.jpg  thumb_B2VU0xuCIAEUDe9.jpg

 

**

داعش جزییات جدیدی از سکه های خود را منتشر کرد.

در گذشته نیز این گروهک تروریستی اقدام به چاپ پاسپورتهایی با نام دولت اسلامی کرده بود ..

 

B2VyLAeCEAAveyd.jpg

 

thumb_B2VyY5jCYAAHSG6.jpg  thumb_B2VyY6UCIAALPbu.jpg  thumb_B2VyXl2CMAAVIkn.jpg  thumb_B2VKgqnIQAEUW3C.jpg  thumb_B2VKamAIYAAset6.jpg

 

**

آقای اردوغان ! ایرانی ها به ما می خندند

 

روزنامه یورت چاپ ترکیه در گزارش هفتگی خود که به مسائل سیاسی و ژئوپلتیک منطقه میپردازد این هفته تیتر جنجالی خود را به رقابت ایران و ترکیه در خاورمیانه اختصاص داد.

این روزنامه تُرک گزارش خود را با این سوال از شخص اردوغان شروع میکند:

 

آقای اردوغان شما که خود را وارث شاه سلیمان بزرگ میدانید به ملت ترکیه تنها این را بفهمانید که آیا شاه سلیمان بزرگ برای لشکر کشی به شامات از دولت صفوی اجازه گرفت؟ آیا تاریخ را فراموش کرده اید یا ملت تُرک را به سخره گرفته اید؟ آیا شما وضوی 3 سال قبل خود را برای ورود و خواندن نماز در مسجد اموی دمشق هنوز نگه داشته اید؟!

آیا کشوری در خاورمیانه هست که رابطه خوبی با ما داشته باشد؟ نام ببرید!

 

سوری ها به خون ما تشنه هستند ؛ لبنان بخاطر مسائل ارضی چشم دیدن مارا ندارند؛ اسرائیل را از خود دور کردیم ؛مصر تمام کالاهای مارا تحریم کرده و با قبرس و یونان در حال تشکیل اتحاد است ؛ عربستان بخاطر دیدگاه اخوانی شما در حال جنگ سرد با ماست و همپیامان کویتی و اماراتی انها هم بر علیه ما هستند ؛یونانی ها و قبرسی ها مارا بزرگترین دشمن خود میدانند ؛ با قدرت اول این روزهای منطقه(ایران) درگیر شده ایم.

 

خود شما هم میدانید ایرانی ها هیچ ابایی در برخورد نظامی ندارند,آنها وارد سوریه و عراق و لبنان و یمن شده اند ما وارد کجا شده ایم؟ بله بخش شمالی قبرس آن هم نه به لطف شما! بعد از 3 سال ایران و سعودی ها منافع شان را بدست آورده اند. ایرانی ها عمق استراتژیکشان را تا سواحل مدیترانه و دریای سرخ امتداد داده اند و سعودی ها مصر و لیبی و چند کشور حوزه خلیج فارس را به اتحاد خود در آورده اند اما ما..

ایرانی ها برای منافع خود مستشارانشان را وارد خاک همسایگان میکنند ولی با یک هشدار ارتش ما را پشت مرزهای سوریه نگه میدارند.

 

من میدانم آنها به چه فکر میکنند آقای اردوغان ! آقای اردوغان ! ایرانی ها به ما می خندند.

 

/صفحه مطالعات خلیج فارس /اخبار سوریه

 

10270773_562539707115832_334797087805454

 

**

دوباره شایعه شده عمر چچنی کشته شده ...

اینبار رمضان قدیرف رییس منطقه ی چچن گفته که عمر چچنی به هلاک رسیده ..به احتمال زیاد اینبار هم خبر صحت نداره

 

خبر مرگشو بیارن

russia-chechen-isis-killed_si.jpg

 

 

 

شاید کشته شده باشه. چچنی ها بیشتر از دولت و مذهب به پیوندهای گروهی خود وابسته هستند.مافییای چچن عهده دار کشتن این بوده

  • Upvote 1
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
فرمانده پلیس استان دیاله از انجام عملیات سنگین نظامی در اطراف سد العظیم واقع در شمال بعقوبه و آزادسازی این منطقه خبر داد.
به گزارش مشرق، سرتیپ ستاد جمیل الشمری از درگیری‌های سنگین نیروهای ارتش عراق با تروریست‌های داعش در اطراف سد العظیم در شمال بعقوبه خبر داد و گفت: در این درگیری‌ها ۳۰ تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند که شماری از آنان چچنی و یا تبعه کشورهای عربی بودند.

فرمانده پلیس استان دیاله افزود: در عملیات سنگین اطراف سد العظیم (۸۰ کیلومتری شمال بعقوبه) نیروهای ویژه ارتش با کمک داوطلبان شرکت داشتند.

سرتیپ الشمری تأکید کرد که والی داعش و مفتی این گروه تروریستی در این عملیات به هلاکت رسیدند و هر دو تبعه کشورهای عربی بودند.

این مقام امنیتی اضافه کرد که نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروهای مردمی برای آزادکردن منطقه سد العظیم از ۳ محور به این منطقه حمله کردند و ضمن به هلاکت رساندن شماری از عناصر داعش ۳ دستگاه خودروی نظامی آن‌ها را نیز منهدم کنند.

وی اظهار داشت که منطقه سد العظیم و اطراف آن به ویژه روستاهای کشاورزی و مجموعه اداری کاملا آزاد شده و هیچ اثری از داعش در این مناطق باقی نمانده است.

الشمری خاطرنشان کرد که نبرد سد العظیم مهم‌ترین مراکز ارتباطی داعش بین دیاله و صلاح الدین را قطع کرد، درنتیجه این امر موجب افزایش ثبات و امنیت کل مناطق العظیم می‌شود.

74c93d100615ec5fcae9ea4bc962179e.jpg
a8026df85895f13052dc1aadbc8da884.jpg
e78d05b6d0217651a589cb60311a7d28.jpg
a06dc6b9ade5d2590f222f38a22ed831.jpg
eb6ee98251319bcbab2c5cdd8fbdb0c6.jpg
6a4d78bfee8fb69a7d18007da9c22115.jpg
9de07a05a3a800c831145afe58aa7528.jpg

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
دادگاه گروهک تروریستی داعش برای 50 نفر از اعضای این گروهک به اتهام خیانت حکم اعدام صادر کرد.
به گزارش مشرق، نابع رسانه‌ای خبر دادند که دادگاه شرعی داعش در موصل برای 50 نفر از اعضای این گروه به اتهام خیانت حکم اعدام صادر کرد.

بنابراین گزارش، این افراد پس از انتشار خبر مرگ ابوبکر البغدادی قصد فرار به خارج از موصل را داشتند که دستگیر شدند.

هفته گذشته پس از آنکه آمریکا اعلام کرد که یکی از مقرهای فرماندهی داعش در موصل عراق را هدف قرار داده است و تعدادی از فرماندهان داعشی کشته شده‌اند رسانه‌های بین المللی اخباری ضد و نقیض درباره زخمی و یا کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش منتشر کردند.

منابع عراقی تاکید داشتند که البغدادی در این حمله زخمی شده است و هنوز کشته نشده که روز گذشته با انتشار فایل صوتی منسوب وی شایعات درباره مرگ البغدادی تا حد زیادی کمرنگ شد.
ویرایش شده در توسط projectile
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

منابع عراقی تاکید داشتند که البغدادی در این حمله زخمی شده است و هنوز کشته نشده که روز گذشته با انتشار فایل صوتی منسوب وی شایعات درباره مرگ البغدادی تا حد زیادی کمرنگ شد.

فایل صوتی منتشر شده معلوم نیست در چه تاریخی ضبط شده

توی این فایل صوتی تنها از موضوعات کلی صحبت شده و اشاره ای به حمله هوایی اخیر نشده

خلاصه نمی تونه مدرک خیلی خوبی برای زنده بودن البغدادی باشه

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 برخی شخصیت‌های عراق با داعش ارتباط دارند

 

 

عضو شورای استان بابل از کشف اسنادی خبر داد که بیانگر ارتباط برخی شخصیتهای سیاسی و امنیتی با گروه تروریستی داعش است.
به گزارش العالم، حسن کمونه تأکید کرد که سرویسهای امنیتی با کمک نیروهای داوطلب مردمی اسناد مهمی را در منطقه «جرف النصر» در شمال استان «بابل» یافتند.
حسن کمونه به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت که این اسناد ارتباط برخی شخصیتهای سیاسی و امنیتی با گروه تروریستی داعش را فاش می کند.
وی خاطرنشان کرد که این اسناد برای تحقیقات بیشتر به نهادهای عالی ارائه شد.
کمونه تأکید کرد، این اسناد مهم و خطرناک از وجود تروریستهای داعش در مناطق دیگر عراق خبر می دهد.
عضو شورای استان بابل اظهار داشت که بر اساس این اسناد، داعش قصد دارد در جنوب عراق یعنی از بغداد تا استان بصره برای خود ولایت جدیدی تشکیل دهد.
فرماندهی عملیات بابل در 30 اکتبر 2014 اعلام کرد که برای بازگشت مردم جرف النصر به زندگی طبیعی خود، با توجه به مین های کاشته شده در این منطقه بیش از یک سال زمان نیاز است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سکه های داعش ضرب شد/ فقط طلا و نقره/ تصاویر و قیمت
%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D8%B7%D9%84%D8%A7%
تروریست های داعش از سکه های جدید خود رونمایی کردند. این سکه ها از طلا و نقره هستند و با کیفیت خوبی ضرب شده اند. اگرچه کشورهای عضو ائتلاف به اصطلاح ضد داعش همکاری با داعش را تکذیب می کنند، اما امکاناتشان هنوز در اختیار تکفیری هاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گروه تروریستی داعش ضمن انتشار تصاویر سکه هایی که از این پس باید پایه معاملات در خلافت اسلامی باشد، اعلام کردند روش اقتصادی و معاملات رایج جهان را یهودیان پایه گذاری کرده اند و براساس منافع آنها و سرمایه داران ظالم است. از این رو به دستور خلیفه در تمام قلمرو تحت سلطه تکفیری ها معاملات به سبک سابق باطل و ممنوع است و از این پس باید از این سکه ها استفاده شود.

این سکه ها از طلا و نقره و مس ساخته شده اند و ارزش ذاتی دارند. اسکناس نیز یک ابزار طاغوتی و متعلق به ظالمان است.

ارزش سکه ها به ترتیب، 1 دینار معادل 139 یورو ، 5 دینار معادل 694 یورو، 1 درهم معادل 1 یورو، 5 درهم معادل 4 و نیم یورو، 10 درهم معادل 9 یورو، 10 فلس معادل 6 و نیم سنت و 20 فلس معادل 13 سنت تعیین شده است که به طور طبیعی با تغییرات قیمت طلا و نقره، ارزش آنها نیز تغییر می کند.

در شرایطی که کشورهای گروه موسوم به "دوستان سوریه" که اکنون تبدیل به ائتلاف نمایشی ضد داعش شده اند، اعلام کرده اند که دیگر به تروریست ها کمک نمی کنند، امکانات رسانه های صوتی و تصویری و نیز نشر و چاپ تکفیری ها به خوبی آشکار می کند که این کمک ها همچنان ادامه دارد و ضرب سکه ها سند دیگری بر این واقعیت است که برخی کشورهای مدعی مقابله با داعش، همچنان تمام تجهیزات و امکانات مورد نیاز تکفیری ها را فراهم می کنند.

%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%

%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%

%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%

 

%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%

%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D8%B7%D9%84%D8%A7%

سکه یک دیناری 4.25 گرم طلای 21 عیار - تصویر 7 خوشه گندم

 

%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D9%BE%D9%86%D8%AC%

سکه پنج دیناری 21.25 گرم طلای 21 عیار - تصویر نقشه جهان

 

%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%

یک درهم 2 گرم نقره - تصویر سپر و زوبین

 

%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%

سکه 5 درهمی 10 گرم نقره - تصویر مسجدجامع دمشق

 

%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%

سکه 10 درهمی 20 گرم نقره - تصویر مسجدالاقصی

 

%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D9%85%D8%B3%DB%8C%

سکه 10 فلوسی از مس - تصویر هلال ماه

 

%D8%B3%DA%A9%D9%87%20%D9%85%D8%B3%DB%8C%

سکه 20 فلوس از مس - تصویر نخل

  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مقامات امنیتی عراق و تلویزیون دولتی آن کشور اعلام کرده‌اند که نیروهای دولتی پیکارجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را از شهر بیجی در شمال بغداد به عقب رانده‌اند.

پیکارجویان داعش چندین ماه است که این شهر را در تصرف خود دارند.

این شهر در نزدیکی بزرگترین پالایشگاه عراق قرار دارد.

گفته شده که نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا با حملات هوایی از نیروهای عراقی و پیشمرگه های کرد در نبرد با پیکارجویان داعش حمایت کردند.

تلویزیون دولتی عراق هم به نقل از یکی از فرماندهان ارتش آن کشور "آزادی شهر بیجی" را گزارش کرده است.

نیروهای عراقی پیشتر و در اواخر ماه گذشته میلادی عملیاتی را برای کنترل این شهر انجام داده بودند.

اما در آن زمان نیروهای داعش با انجام عملیات انتحاری مانع از پیشروی نیروهای دولتی شدند.

در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) نیروهای داعش گفتند که پالایشگاه بیجی را به طور کامل به تصرف خود درآورده‌اند.

به گفته خبرنگاران، کنترل بر پالایشگاه بیجی برای ادامه تسلط داعش بر مناطق تصرف شده و تامین سوخت شهر موصل حیاتی است.

 

به نقل از : بی بی سی فارسی

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 شهر پالایشگاهی بیجی عراق به طور کامل از لوث تروریست ها پاکسازی شد

 

 

مقام های عراقی اعلام کردند که ارتش این کشور امروز (جمعه) موفق شد شهر پالایشگاهی بیجی را به طور کامل از لوث تروریست های داعش پاکسازی کند.

دو مقام امنیتی عراق که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند که ارتش عراق همچنین موفق شد محاصره بزرگ ترین پالایشگاه عراق را به طور کامل بشکند.
تلویزیون دولتی عراق نیز با استناد به اظهارات 'عبدالوهاب السعدی' فرمانده یگان های مستقر در بیجی، خبر 'آزادی بیجی' را تایید کرد.
گروه تروریستی داعش در تابستان گذشته و طی حمله به شمال و غرب عراق، پالایشگاه بیجی را به تصرف خود درآورد.
تروریست های داعش با اشغال شهر بیجی و بزرگ ترین پالایشگاه عراق و فروش محصولات نفتی آن، بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را تامین می کردند.
بر اساس گزارش های منتشر شده، ارتش عراق از اواخر ماه میلادی گذشته به منظور شکستن محاصره پالایشگاه مذکور که یکی از شریان های حیاتی داعش محسوب می شد، راهبردی جدید را اتخاذ و از سمت غرب به سوی این شهر پیشروی کرد.
گروه تروریستی داعش علاوه بر فعالیت های تروریستی در سوریه، چند ماه قبل با حمله به عراق بخش های وسیعی از این کشور را اشغال و در آن خلافت خودخوانده اعلام کرده است.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مقامات امنیتی عراق و تلویزیون دولتی آن کشور اعلام کرده‌اند که نیروهای دولتی پیکارجویان گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را از شهر بیجی در شمال بغداد به عقب رانده‌اند.

پیکارجویان داعش چندین ماه است که این شهر را در تصرف خود دارند.

این شهر در نزدیکی بزرگترین پالایشگاه عراق قرار دارد.

گفته شده که نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا با حملات هوایی از نیروهای عراقی و پیشمرگه های کرد در نبرد با پیکارجویان داعش حمایت کردند.

تلویزیون دولتی عراق هم به نقل از یکی از فرماندهان ارتش آن کشور "آزادی شهر بیجی" را گزارش کرده است.

نیروهای عراقی پیشتر و در اواخر ماه گذشته میلادی عملیاتی را برای کنترل این شهر انجام داده بودند.

اما در آن زمان نیروهای داعش با انجام عملیات انتحاری مانع از پیشروی نیروهای دولتی شدند.

در اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر) نیروهای داعش گفتند که پالایشگاه بیجی را به طور کامل به تصرف خود درآورده‌اند.

به گفته خبرنگاران، کنترل بر پالایشگاه بیجی برای ادامه تسلط داعش بر مناطق تصرف شده و تامین سوخت شهر موصل حیاتی است.

 

به نقل از : بی بی سی فارسی

پیــکار جویـــان !

تُف

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.