super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

بلاخره یک صنعت ایرانی متعهد رویت شد اینقدر خوب طراحی شده که دوتا نره غول رفتن روش نشستن سازه آخ نگفته .

من اصلا فکر نمیکردم ایران تو جلولا رو هم داره بررسی میکنه

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

البته لازم است در این صنعت ایرانی متعهد مکانیزم خود نابود گر هم استفاده شود . حیف است صحیح و سالم گیر امثال دواعش بیافتد . هر چند این ها تکنولوژی سالیان قبل ما است ولی خوب همین هم حیف است .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بلاخره یک صنعت ایرانی متعهد رویت شد اینقدر خوب طراحی شده که دوتا نره غول رفتن روش نشستن سازه آخ نگفته .

من اصلا فکر نمیکردم ایران تو جلولا رو هم داره بررسی میکنه

نوکرتم فکر کردی جلولا کجاست!؟ داعش بعد جلولا خانقین رو هم بگیره که با ما هم مرز میشه که! از مرز ایران میشه با توپخونه جلولا رو زد! وقتی میگیم خط  امنیتی مرز ما با وحوش داعش  40 کیلومتر داخل عراقه و اگه نزدیکتر بشن بهشون حمله می کنیم معلومه که برای نظارت بر اون فاصله اونجا پهپاد داشته باشبیم. من اگه تو موصل هم پهپادمون پرواز کنه تعجب نمی کنم. پس پهبادهای بلند پروازی مثل شاهد و فطروس قراره کجا بدردمون بخورن!؟  icon_cheesygrin

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هواپیماهای حامل سلاح برای داعش در فرودگاههای موصل که از دهم ژوئن گذشته به اشغال این گروهک تروریستی درآمده اند، فرود می آیند.
به گزارش مشرق، 'حاکم الزاملی' رییس کمیسیون دفاع پارلمان عراق در گفت وگویی ویژه با روزنامه الزمان فاش کرد : هواپیماهای حامل سلاح کشورهای خریدار نفت قاچاق از داعش در فرودگاه های موصل ، تلعفر و القیاره فرود آمده و محموله های خود را در اختیار این گروهک تروریستی قرار می دهند. الزاملی همچنین گفت : هواپیمای حامل سلاح کشور چک اولین هواپیمایی نیست که در عوض خرید نفت قاچاق از داعش اسلحه در اختیار این گروهک تروریستی قرار می دهد.

وی افزود : هواپیماهای حامل سلاح برای داعش در فرودگاههای مزبور که از دهم ژوئن گذشته به اشغال این گروهک تروریستی درآمده اند، فرود می آیند.

رییس کمیسیون دفاع پارلمان عراق حاضر نشد نام افراد درگیر معاملات یاد شده را فاش کند.

بر اساس پیش بینی کارشناسان ، گروهک تروریستی داعش با کمک کشورهای همسایه عراق روزانه بیش از دو میلیون دلار بطور قاچاق نفت این کشور را به فروش می رساند.

بر پایه همین گزارش ، دولت عراق چندی پیش از فرود یک هواپیمای روسی حامل 40 تن سلاح قاچاق برای داعش جلوگیری به عمل آورد.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
آخرین خبرها از داعش در عراق/ دستگیری ژاپنی ها
رسانه های عراقی از عملیات وسیع ارتش این کشور برای بازپس گیری مناطق اشغال شده توسط داعش در استان نینوا و موصل خبر دادند.
 
 

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، روزنامه لبنانی الدیار نوشت:«رسانه های عراقی از عملیات وسیع ارتش این کشور برای بازپس گیری مناطق اشغال شده توسط داعش در استان نینوا و موصل خبر دادند. در این عملیات که همزمان با آغاز ماه آینده صورت می گیرد، قرار است جنگنده های ائتلاف نیز مشارکت کنند.»

 

 

 

images%28186%29.jpg

 


 

 

در این رابطه پایگاه خبری "سومریه نیوز" گزارش داد: نظامیان ارتش عراق طی چند عملیات جداگانه در استان‌های دیالی، صلاح‌الدین و نینوا تعدادی از ژاپنی های عضو گروهک تروریستی داعش را در مناطقی از استان نینوا و صلاح الدین دستگیر کردند. بیش از 40 ژاپنی در صف گروهک تروریستی داعش در حال جنگ هستند.

 

 

 

 

Capture%28574%29.JPG

 

 

Capture%28575%29.JPG

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

داعش تصاویری از یک پهپاد که مدعی شده "مهاجر4" است، در سایت‌های اجتماعی منتشر کرده است.
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت دیلی بیست، داعش ادعا کرده توانسته‌ یکی از پهپاد‌های ایران را به دام بیندازند.
 
این گروه بامداد امروز، عکس‌های این پهپاد را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است.
 
2749798_838.jpg
 
این گروه اعلام کرده است که پهپاد ایرانی را در استان دیاله عراق سرنگون کرده است.
 
"کریستوفر هارمر" کارشناس "موسسه مطالعات جنگ" آمریکا در اين زمينه گفت: فرض کنیم که پهپادی به دست داعش افتاده، اما آنها بدون داشتن تجهیزات لازم برای تعمیر و راه‌اندازی پهپاد، نمی‌توانند کاری کنند و فقط می‌توانند با آن عکس یادگاری بگیرند!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نماینده عصائب اهل حق امروز با خبرگزاری فارس مصاحبه جالبی انجام داده هر چند دو روز پیش هم یه مصاحبه کرده بود با مشرق ، ولی فکر می کنم حاوی نکات جالبی مخصوص در مورد سوریه و تخریب حرم حضرت زینب سلام الله علیها و اردوگاه یرموک گفته وقت کردید بخونیدش جالبه:

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930827000564

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

تلویزیون العراقیه صبح امروز تصاویری از داخل شهر بیجی در استان صلاح الدین نشون داد که موید سیطره ارتش عراق بر شهر بیجی هست.

همچنین گفته شده با تصرف کامل بیجی، ارتش عراق موفق شده محاصره پالایشگاه بیجی رو بشکنه، هرچند در مورد این خبر تردیدهایی وجود داره، چرا که داعش مدعی شده تصاویری که تلویزیون عراق از پالایشگاه منتشر کرده نه پالایشگاه بیجی بلکه پالایشگاه کرکوک بوده، هرچند هنوز هم اطراف پالایشگاه کاملا امن نیست و داعش اطراف پالایشگاه رو کاملا بمب گذاری کرده.

 

 

 

http://8pic.ir/images/std71jwte68do9kisapd.jpg

در گزارش مفصل العراقیه تصرف روستاهای جنوب بیجی مثل البوطعمه، مزرعه و مالحه که مرحله اول عملیات محسوب میشد نمایش داده شد و چگونگی ورود ارتش عراق به محله عصری و بازار بیجی و خیابان اصلی و همچنین تصرف مسجد الفتاح، ساختمان شهرداری و قائم مقامیه بیجی به طور مصور تایید شد.

 

به نقل از پیچ تحولات عراق

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستمون خبر را دادن، گفته میشه این پهباد یه پهباد دیگه هست ولی تقریبا همه چی به غیر از آنتن ها یکی هست و احتمال هست که هر دو پهپاد یکی باشن.

 

http://oi61.tinypic.com/2j2ytfm.jpg

http://oi62.tinypic.com/2h8669s.jpg

http://oi58.tinypic.com/2dj9mk4.jpg

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

آن بند های سیاه رنگ که به بالای پهپاد متصل هستند مربوط به چتر پهپاد است ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 فروش ۷۰۰ میلیون دلاری تجهیزات نظامی آمریکا به ارتش عراق

 

 

روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون» در خبری از موافقت آمریکا با دو درخواست طرح شده از سوی ارتش عراق و نهایتا فروش تجهیزات نظامی به عراق به ارزش 700 میلیون دلار خبر داد و نوشت این فروش تجهیزاتی شامل تسلیحات هوایی و همچنین قطعات یدکی برای توپخانه ها و کامیون های ارتش عراق می شود.
بر این اساس، یکی از درخواست های ارتش عراق از آمریکا شامل خرید قطعات یدکی برای تانک های جنگی مدل «M1A1»، تویخانه های کششی و حمل شونده مدل « M-198»، و تعدادی وسیله نقلیه چرخ دار به ارزش 600 میلیون دلار می شود.
دومین درخواست ارتش عراق از آمریکا نیز شامل خرید سیستم تسلیحاتی کشتار دقیق پیشرفته برای ناوگان هوایی این کشور است که در پی موافقت آمریکا، ارتش عراق به 2 هزار موشک به ارزش 97 میلیون دلار مجهز خواهد شد.
انتظار می رود که این موشک ها در ناوگان بالگردهای مسلح تک موتوره و چهار پره مدل « Bell 407» ارتش عراق مستقر شوند.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چندی پیش در یکی‌ از رسانه‌های غربی خواندم که پهباد‌های ایران میتونند تا ۵۰ کیلومتر از مرز‌ها داخل عراق عملیات انجام بدن،و آنهایی که در عمق عراق پرواز میکنند از پیگاهی نزدیک بغداد هدایت می‌شند...حالا با توجه به این،پهباد‌هایی‌ که گفیه میشه تا ۲۰۰۰ کیلومتر شعاع عملیاتی دارند مثل شاهد ۱۲۹ و فطرس قراره چه جوری تا این فواصل برسند بدون هدایت ماهواره ای؟؟؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مخالفت عراق با طرح آمریکا برای پاکسازی موصل

 

وزیر دفاع عراق ضمن رد هرگونه طرح آمریکایی برای پاکسازی موصل از وجود تروریست های داعش تاکید کرد که نیروهای عراقی این شهر را آزاد خواهند کرد.

خالد العبیدی روز سه شنبه در گفت و گو با سومریه نیوز خاطرنشان کرد: عملیات پاکسازی موصل توسط نیروهای عراقی انجام خواهد شد و ما خودمان موصل و بقیه استان های عراق را آزاد خواهیم کرد.
العبیدی افزود: ائتلاف جهانی یک نیروی کمکی است که پشتیبانی هوایی را تقویت می کند و حضورش روی زمین منحصر به مشاوره و کارشناسان امور فنی است که ما در حال حاضر آن را در اختیار نداریم.
کردی محما خلیل از سران کُرد روز ۱۳ نوامبر با بیان این که طرح آمریکایی ها برای آزادسازی شهر موصل از وجود داعشی ها به زودی اجرا خواهد شد، گفته بود که نیروهای پیشمرگه در این طرح مشارکت خواهند کرد.
گفتنی است تروریست های داعش از دهم جولای گذشته بخش های گسترده ای از شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق را تصرف کرده اند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.