super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

عملیات موفقیت‌آمیز جنگنده‌های عراقی علیه مواضع داعش

 

 

جنگنده های عراقی مواضع داعش در مرکز منطقه یثرب در جنوب شهر بلد در جنوب استان صلاح الدین حمله کردند.
شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از منابع محلی تأکید کرد که در این عملیات بیش از ۱۵ تروریست به هلاکت رسیده و یا مجروح شدند.
در این حمله همچنین خودروهای عناصر داعش منهدم شد .
گزارش ها حاکی است که ارتش و نیروهای مردمی در اطراف منطقه یثرب همچنان با عناصر داعش درگیر هستند .

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نام سردار «قاسم سلیمانی» این روزها ترجیع‌بند تحلیل‌ها و خبرهای فراوانی در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی شده است در این بین دوستان سلیمانی در تمجید و تحسین او و دشمنانش ضمن اعتراف به بزرگی او و اقداماتش از وی چهره‌ای مرموز، خطرناک و نامقبول نشان می‌دهند اما «سلیمانی» تا حد بسیار زیادی با آنچه درباره او تصویر و تصور می‌شود، متفاوت است چه آنچه دوستان به ارادت می‌گویند و چه دشمنان به عداوت. 
دوستان و خیل تحسین‌کنندگان او را یک استثنا و «پدیده» معرفی می‌کنند که نباید فراموش ‌کنند او یک «رزمنده مرد» رشد یافته در بطن و متن انقلاب اسلامی است و در این میدان سلیمانی یکی از خیل پرورش‌یافتگان در مکتب، مرام و سیره حضرت امام خمینی و حضرت امام خامنه‌ای است که البته به اندازه تلاش مستمر خالصانه‌اش و به برکت عنایات الهی «جلوه‌ای خاص» پیدا کرده است. دشمنان و خیل مرعوبین از او گمان می‌کنند سلیمانی نماد اصلی و یگانه میدان‌های خوف و خطر است که از دریای پرتلاطم منطقه، گوهرهای بی‌بدیلی را نثار دامان جمهوری اسلامی و ایران کرده است و لذا اگر به تیر یا تهمت بسته شده و کنار رود، کار انقلاب اسلامی و رهبری آن در میدان‌های حساس زار می‌شود و کفه ترازو به نفع آمریکا و دنباله‌های منطقه‌ای آن سنگین می‌شود و خیال آشوب‌زده غرب بعد از دهها سال به ساحل آرامش می‌رسد.
از این رو غرب در مواجهه با شخصیت و عملکرد سلیمانی توامان دو کار می‌کند؛  از یک سو تلاش می‌کند او را تنها تیر ترکش جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در کارزار پر حکایت منطقه‌ای معرفی کند و از این رو در اعتراف دشمن به عظمت و بزرگی سلیمانی، هدفی اهریمنی نهفته است از سوی دیگر غرب با گره زدن ناکامی‌های کشورهایی نظیر ترکیه و عربستان و رژیم رو به فروپاشی صهیونیسم و گروهها و دسته‌های ناکام که بعضی با داعیه ملیت و بعضی با داعیه دروغین مذهب درصدد سیطره بر منطقه بوده‌اند به عنوان و عمل «سردار سلیمانی» درصدد برآمده است تا خشم متراکمی‌ را علیه او از شاهان سعودی تا مقامات حزب‌ عدالت و توسعه ترکیه تا داعش و القاعده و سایر مقامات و گروههای ناکام عرب و غیرعرب پدید آورد  و او را در کانون انتقامجویی آنان قرار دهد.
در واقع این نوع شخصیت‌پردازی منفی خود با دو کارکرد سلبی و ایجابی از سوی محافل اطلاعاتی، امنیتی، سیاسی و رسانه‌ای غرب دنبال می‌شود. کارکرد سلبی این است که با انحراف اذهان از ام‌المشاکل جهان اسلام که رژیم صهیونیستی است، مبارزه‌طلبی را به سمت ایران و جمهوری اسلامی سوق دهد و در واقع‌ گریبان اسرائیل را از دستان توانمند جهان اسلام برهاند. کارکرد ایجابی هم این است که جبهه گسترده ضد ایرانی غرب را با شخصیتی که آن را رعب‌انگیز نقش و نگار زده است، بازسازی، تقویت و عملیاتی نماید.
چه کسی تردید دارد که بزرگترین مشکل آمریکا  این است از سوی ملت‌ها و حتی دولت‌های منطقه ناتوان و فاقد اراده موثر دیده می‌شود. آمریکا با برجسته‌سازی هیبت و خطر سردار سلیمانی سعی می‌کند اراده‌ای را در منطقه حول محور خود شکل دهد و بگوید تنها چاره‌ کار در متوقف کردن سلیمانی تجمیع اراده‌ها و کنار گذاشتن انتقادات است.
اما جدای از تجزیه و تحلیل ارادتمندان و کینه‌ورزی و شیطنت دشمنان، سلیمانی کیست؟ و چه خصوصیاتی دارد؟ و درباره او چه باید گفت؟ دراین‌باره به نکاتی اشاره می‌شود: 
1- نام سردار قاسم سلیمانی از یک سو با دوران دفاع مقدس و از سوی دیگر با تحولات دهه اخیر منطقه گره خورده است. سلیمانی در دوران دفاع مقدس فرماندهی لشکر 41 ثارالله استان کرمان را بعهده داشته و در اکثر عملیات‌های حساس و  پیروزمند آن دوران تاثیر محوری داشته است، عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، والفجر8 و کربلای‌پنج با نام لشکر ثارالله و فرماندهی سلیمانی گره خورده و دراین‌باره خبرها و خاطرات فراوانی از سوی فرماندهان و رزمندگان سپاه، ارتش و بسیج نقل شده است. در این عملیات‌ها سلیمانی، شهید کاظمی، شهید باکری، شهید خرازی، شهید زین‌الدین و... ستاره‌های درخشانی بوده‌اند که بر تارک پیروزی‌های خیره‌کننده رزمندگان اسلام درخشیده‌اند. 
سردار سلیمانی سپس در نقش فرماندهی نیروی قدس سپاه همه تجربه‌ها، توانایی‌ها و تلاش‌های خود را مصروف اعتلای جهان اسلام نموده و در این راه از هر خوف و خطر بی‌واهمه استقبال کرده و دوشادوش مسلمانان مجاهدی که سینه‌ای پرکینه از مداخلات غرب داشته‌اند به میدان آمده و در سخت‌ترین شرایط در کنارشان بوده است. از این رو برای ملت‌های رنج‌دیده‌ای که شاهد دهها سال استیلای آمریکا و انگلیس بر کشورشان بوده و اشغالگری و کینه‌ورزی غرب را با همه گوشت و پوست و استخوان خود حس کرده‌اند، سلیمانی نامی آرامش‌بخش، امید‌آفرین و اطمینان‌زا در جهاد با استکبار جهانی بوده است و هیچ تفاوتی هم نمی‌کرده که این ملت‌ها سنی یا شیعه بوده‌اند کما اینکه آوازه غمخواری سلیمانی برای سنی‌های بوسنی، سنی‌های فلسطین، سنی‌های سوریه و... بیش از شیعیان عراق دلنشین و تحسین‌برانگیز بوده است. 
همین امروز فلسطینی‌ها برای رهایی از چنگال خشن صهیونیسم به جای آنکه چشم به سران عربی بدوزند و یا به سمت گروههای مدعی سنی‌گری نظیر داعش گرایش داشته باشند به سلیمانی و ایران چشم دوخته‌اند تا با تدبیر و تلاش خود صحنه را به نفع آنان تغییر دهد. از این طرف سلیمانی و بطور کلی ایران هم بدون آنکه چشمداشتی داشته باشند و یا حتی تمایلی به پذیرفته‌شدن در نقش امیر و آمر داشته باشند، خود را برادر غمخوار و متعهد فلسطینی‌ها می‌شناسد و برای کمک به آنان درنگ جایز نمی‌داند.
2-تلاش دشمن این است که از سردار سلیمانی چهره‌ای خشن و انتقامجو ترسیم کند و از این طریق ملت‌های منطقه را درباره افکار و اهداف او بترسانند و از دنبال کردن آرمان‌هایی که او به دنبال آن است - یعنی اسلام‌گرایی در معنای خالص آن - پرهیز دهند. این در حالی است که سلیمانی در میان رزمندگانی که از دوران دفاع مقدس او را از نزدیک می‌شناسند و بعضی از همان‌ها که هنوز هم با او حشر و نشر دارند به اهل بکاء بودن شهرت دارد. دوستان نزدیک او می‌گویند بغض او به آسانی با دیدن تصویر یک شهید می‌شکند. از طرف دیگر خاطرات زیادی درباره خضوع و خشوع او بر سر زبان‌هاست. یکی از اعضای سابق لشکر 41 ثارالله نقل می‌کند که چند سال پیش من و پدرم از فرودگاه مهرآباد عازم کرمان بودیم و هر کدام دو کیف سنگین را با خود حمل می‌کردیم بناگاه یک نفر از پشت سر دست کرد و یکی از این کیف‌های سنگین را از دست پدرم گرفت و به پشت کول انداخت و همراه ما راه افتاد من نگاه کردم دیدم سردار سلیمانی است. با دستپاچگی عذرخواهی کرده و خواستم کیف را بگیرم که سردار سلیمانی گفت تو دخالت نکن این پدر شهید است و من به احترام شهید دارم کمک می‌کنم و تا آخر اجازه نداد من در این مورد دخالت کنم. رزمندگانی که با او کار کرده‌اند می‌دانند که در او ذره‌ای خشونت و انتقامجویی وجود ندارد.
دشمن البته در این روزها به نام سردار سلیمانی از یک طرف کینه خود را نسبت به انقلاب اسلامی نشان می‌دهد و در واقع در این ارتباط، سلیمانی از نظر دشمن یکی از مظاهر و سمبل‌های انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت است و از طرف دیگر دشمن تلاش می‌کند تا ضعف و زبونی و شکست‌های خود را با داستان‌پردازی‌های حاشیه‌ای تا حدی بپوشاند در این داستان‌پردازی‌ها، سعی می‌کند وانمود کند که دست‌های خالی او به خاطر آن است که نمی‌خواهد بی‌محابا به دل حوادث بزند و اگر طرف مقابل موفقیت‌های مهمی دارد بخاطر این است که بدون محاسبه سود و زیان و بدون توجه به آنچه پیش می‌آید وارد صحنه می‌شود. این در حالی است که آمریکایی‌ها با تبختر و با بکارگیری حدود 300 هزار نفر عراق را به تصرف درآورده‌اند و با این داعیه که ما «آینده را در میدان می‌سازیم» و نیازی نداریم که برای هر کاری آنچه را که قرار است در صحنه و میدان اتفاق بیفتد روی کاغذ بیاوریم. آمریکا در صحنه عراق، به جبهه مقاومت باخت و آن را در صحنه سوریه تکرار کرد و از این روست که از ایران در همه صحنه‌ها به هراس‌ افتاده و در عین حال برای اینکه از تک و تا نیفتد وانمود می‌کند که حریف فقط شانس آورده است.
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گاردین: معاون ظریف حملات هوایی ایران علیه داعش را تایید کرد

 

 

 

 

یک مقام ارشد ایرانی حملات هوایی ایران به داعش در عراق را تایید کرد.
 
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، معاون وزیر خارجه ایران به روزنامه گاردین چاپ لندن گفت که کشورش حملات هوایی را علیه مواضع داعش در شرق عراق انجام داده است.
 
گاردین به نقل از ابراهیم رحیم پور معاون آسیا اقیانوسیه وزارت خارجه ایران نوشت: حملات هوایی در راستای دفاع از منافع دوستانمان در عراق انجام شد.
 
وی افزود: در حملات هوایی علیه داعش، هیچ هماهنگی با آمریکایی ها نداریم. تنها با دولت عراق هماهنگ کرده ایم.
 
معاون وزیر خارجه ایران برای حضور در نشست بین المللی افغانستان به لندن سفر کرده بود.
 
رحیم پور ادامه داد: اجازه نمی دهیم اوضاع عراق به مانند سوریه که با دخالت عناصر خارجی روبه رو شد، ناآرام شود. کمک های ما به عراق قطعا قوی تر از کمک های ما به سوریه است زیرا عراق به ما نزدیک تر است.
 
وزارت دفاع آمریکا قبل از این اعلام کرده بود که جنگنده های ایرانی فانتوم اف 4 مواضع داعش در شرق عراق را بمباران کرده اند.
 
در حال حاضر جنگنده های شماری از کشورها به رهبری آمریکا در ائتلاف بین المللی مواضع داعش در عراق و سوریه را بمباران می کنند. ایران عضو این ائتلاف نیست.
 
ویرایش شده در توسط 9km
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حضور مستقیم نیروهای مسلح کشورمان در خط مقدم نبرد با تکفیری ها
 
 
 
سرویس سیاسی «فردا»: چندی پیش بود که   سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره مقابله ایران با داعش در عراق، سخنانی را به زبان آورد و خبر از حملات منسجم ایران به مواضع تکفیری ها در عراق داد.   بنا بر اعلام پنتاگون، ایران حملاتی هوایی ‌علیه مواضع داعش در شرق عراق انجام داده است.   سخنگوی پنتاگون گفته، این احتمالاً نخستین باری است که ایران هواپیماهای سرنشین‌‌دار خود را از ‌خاک خویش برای مقابله با داعش به عراق اعزام کرده است. وی تأکید کرده، این حملات هوایی و همچنین دیگر اقدامات نظامی ایران،‌ با آمریکا هماهنگ نشده است.

261557_194.jpg
 


در این خصوص روزنامه «لس آنجلس تایمز» جزئیات بیشتری از این موضوع را منتشر کرد و نوشت که حملات هوایی ایران علیه داعش، در بیرون راندن تروریست‌ها از دو شهر عراق موثر بوده است.به نوشته این روزنامه،  ‌حملات مذکور عمدتاً توسط جت‌های جنگنده «اف 4» ایران انجام گرفته ‌و به گفته منابع مطلع، چهار فروند از این جنگنده‌ها ماه گذشته در عملیاتی که برای بیرون راندن داعش از دو شهر سعدیه و جلوله در 20 مایلی مرز ایران انجام گرفت، شرکت داشته‌اند.

«لس آنجلس تایمز»افزوده است که ایران منطقه مذکور را به نوعی منطقه حائل در نزدیکی مرز خود می‌داند و وجود هیچ گونه تهدیدی علیه خود در این منطقه حائل را تحمل نمی‌کند.

به موازات انتشار این اخباردر رسانه های خارجی، پایگاه مطالعاتی   «ایران هسته ای» نیز با تایید این اخبار تاکید کرده است که ایران عملیات خود علیه داعش را در خاک عراق گسترش داده است.

بنا بر گفته یک منبع  مطلع در تهران، عملیاتهای تحت فرماندهی ایران علیه داعش در عراق، گسترش قابل توجهی پیدا کرده و این امر از جمله شامل عملیات های هوایی هم می شود.رسانه های غربی در روزهای گذشته اخباری منتشر کرده اند مبنی بر اینکه بمب افکن های ایرانی در هفته گذشته حداقل 8 حمله بسیار موثر علیه مواضع داعش انجام داده اند.

اخبار موثق در این خصوص  حکایت از آن دارد که این عملیات ها با عملیات بزرگ ارتش و نیروهای مردمی عراق در مناطق جلولا و سعدیه هم زمان بوده است و در نتیجه این عملیات مناطقی به مساحت حدود 500 کیلومتر مربع آزاد شده است.به این ترتیب حلقه محاصره شهر موصل در حال تنگ تر شدن است.

گسترش عملیات های نظامی مشترک ایران و عراق علیه داعش در حالی انجام می شود که دولت امریکا عملا حملات ادعایی خود علیه داعش را به طور کامل متوقف کرده است.منابع نظامی در ایران می گویند وضعیت در واقع از این هم بدتر است و امریکا نه تنها حمله ای علیه داعش انجام نمی دهد بلکه در حال انتقال تجهیزات و سلاح برای داعش است.رهبر معظم انقلاب اسلامی هفته گذشته در یک سخنرانی عمومی تاکید کردند که این اتفاق حداقل 5 بار فقط در یک منطقه خاص رخ داده است.

با این حال، اطلاعات موجود نشان می دهد کمک های امریکا هم چندان موثر نیست و داعش در عراق در حال مضمحل شدن است.هم اکنون داعش کمتر از 30 درصد مناطقی را در اختیار دارد که در ماه های گذشته تصرف کرده بود.

منابع مطلع در تهران می گویند مدتی است کردها و اهل سنت نیز در برنامه های عملیاتی طراحی شده از سوی ایران در عراق نقش های جدی پذیرفته اند و در عراق یک نبرد ملی علیه داعش به راه افتاده است.
کارشناسان راهبردی در تهران عقیده دارند این امر بدون تردید مذاکرات هسته ای را تحت تاثیر قرار خواهد داد چرا که امریکا اکنون به طور کامل دریافته نظم آینده منطقه در گرو عملیات های  ایران علیه  داعش است و به همین دلیل بعید است در دقیقه 90 علاقه ای به شکست مذاکرات از خود نشان بدهند.

 

منبع

ویرایش شده در توسط amir313
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 کشته شدن حدود 100 داعشی در حملات هوایی به استان نینوا عراق

 

یک مقام امنیتی استان نینوا عراق روز شنبه گفت که حدود 100 تروریست داعشی در حملات هوایی 24 ساعت گذشته به اهداف متعلق به این گروه، کشته شده اند.

این مقام آگاه نظامی افزود: این حملات به پایگاه های تروریست ها در محله 'الحدبا' در داخل شهر موصل و اهداف دیگری در شهرک های 'تلعفر' و القیاره' در شمال و جنوب این شهر صورت گرفته است.
این در حالیست که نیروهای پیشمرگ کرد نیز برای حمله زمینی به شهرک تلعفر به منظور بازپس گیری آن از گروه تکفیری داعش آماده می شوند.
به گفته این مقام امنیتی عراق، آمار تلفات گروه تروریستی داعش در حملات هوایی روز های جمعه و شنبه به اهداف و پایگاه های متعلق به داعش در موصل و اطراف آن، به حدود100 کشته می رسد.
از سوی دیگر سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت که حملات هواپیماهای جنگی ارتش این کشور به پایگاه های گروه داعش در شهر 'رمادی' استان 'انبار'، موجب کشته شدن 16 تروریست داعش از جمله 'عبدالرحمان الببلاوی' از سرکردگان این گروه شد.
گروه تروریستی داعش در تهاجم تابستانی خود در عراق و سوریه، بخش هایی از خاک این کشورها را به اشغال خود درآورده است.

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فبلم اموزش های داعش به کودکان در سایت شبکه خبر (واقعا در این سن یه پا کماندو هستند)

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میل 28 ارتش عراق در روسیه، نکته اینجاست که این میل 28 ارتش مجهز به رادار بالای محور اصلی هست که حرکت خودرو های سایز پیکاب رو تا برد 50 کیلومتری احتمالا می تونه شناسایی کنه.

این واقعا توانایی خیلی بزرگیه، در شب و روز شما می تونید با یک فروند ازاین میل ها عملا هر نوع ارتباط زمینی بین موصل و سنجار و یا تکریت و انبار و فلوجه رو قطع کنید در حالی که هلیکوپترهای کنونی ارتش عراق این ارتباط و این دید وسیع رو ندارن، هانتر-کیلر های محشری میشه از اینها در آورد.

 

emnpx6pdkxu0d1shr2hx.jpg

 

هر چند به نظر خودم تحت تاثیر ما ارتش عراق داره از اون سیستم یادگاری صدام میاد عقب و یه تنه به ارتش سوریه داره میزنه وگرنه همین الان اگر می خواست این کار رو بکنه بیچ کرافت هاش واقعا کفایت می کرد و مثلا می تونست روز دوم و سوم بحران یک محاصره مجازی روی موصل برقرار کنه.

  • Upvote 14
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر چند به نظر خودم تحت تاثیر ما ارتش عراق داره از اون سیستم یادگاری صدام میاد عقب و یه تنه به ارتش سوریه داره میزنه وگرنه همین الان اگر می خواست این کار رو بکنه بیچ کرافت هاش واقعا کفایت می کرد و مثلا می تونست روز دوم و سوم بحران یک محاصره مجازی روی موصل برقرار کنه.

آقا این قسمت آخر گفته هاتون مبهمه..

نگرفتیم چی شد :straight:

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گروهی از طرفداران گروهک تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی در یک عملیات روانی مضحک مدعی دستگیری 4 نظامی ایرانی در عراق شدند.

فارس: درپی شکست‌های مکرر گروهک تروریستی موسوم به داعش طی ماه‌های اخیر گروهی از طرفداران گروهک تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی در یک عملیات روانی مضحک مدعی دستگیری 4 نظامی ایرانی در عراق شدند.

این خبر سازی داعشی درحالی صورت می‌گیرد که تروریست‌ها پس از شسکت‌ها اخیر می‌کوشند تا بار دیگر خود را با خبر سازی مطرح کنند.

مقامات ایرانی و عراقی تاکید کرده اند که ایران در عراق نقش عملیاتی ندارد و تنها نقش ایران فقط مربوط به آموزش است.

 

منبع

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا این قسمت آخر گفته هاتون مبهمه..

نگرفتیم چی شد :straight:

 

 

منظورش اینه اون سیستم نظامی گری سفت و سخت صدام حسینی داره کنار میره و برادر بازی جاشو میگیره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

والله تا اینجای کار تو عراق که خوب جواب گرفته..

تو سوریه هم هر جا که پای ما وسط نبود ارتش سوریه از بی عرضگیش گند زد..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.