super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

سلام

 

والا جناب آرماگدون ، اوضاع فوق العاده پیچیده ست

 

به عبارت فلسفی دینی ش ، همانند سرنوشت وآینده ، براساس وقایع و اعمال مختلف ، معلق هست یعنی کاملا قابل تغییر

 

فقط یک قسمت از همه مصیبتی که طی این مدت سیاست خارجی حکومتی که توسط سپاه در عراق پیاده میشه رو  مرور کنیم اینطوری:

 

1.تکفیری ها به سردستگی داعش و حمایت کشورهای غربی وارد عراق میشن که این کشور سالهاست تحت حمایت و دوستی ایران قرار داره و رسما امریکا صدام حسین رو زد و ایران برد !

 

2.اکراد سالهاست به دنبال ایجاد کردستان بزرگ هستند که بخش اعظم دولت اولیه رو در عراق بعد از سقوط صدام به دست آوردند

 

3.سنی ها به دلیل در اقلیت بودن همیشه منتظر بهانه ای هستند برای بر هم زدن وحدت دولتی شیعی سنی در عراق

 

4.مراکز نفتی بی شماری در مناطق سنی و کردنشین وجود دارد

 

5.قسمت اعظم نفت غیرسنی و کردی ، در مناطقی همچون بصره شیعه نشین قرار دارد

 

6.دولت به صورت کلی در اختیار شیعیان سالهاست که قرار دارد و به اکراد هم اختیاراتی داده شده است

 

 

قسمت بسیار کوچکی از مسایل رو بیان کردم

 

تو همین 6 مورد شما چه می بینید ؟؟؟ 

 

یعنی اگر الان زمان اوج بریتانیا کبیر بود هم ایران هم عراق و تقریبا کل خاورمیانه قرن های متمادی دیگر زیر سلطه استعمار بودند !

 

************

 

چرا اینها رو گفتم ؟؟؟

 

 

برای اینکه ، ایران با تمام توان و با عبرت گرفتن از سوابق تاریخی عراق و تحلیل صحیح اوضاع ، هربار به نحوی عمل کرده که تا میتواند وقایعی که امریکا به دنبالش هست تا راه بریتانیا کبیر رو بره بندازه به تاخیر

 

چطوری؟

 

ایران شاهد تسلیح بسیار گسترده اکراد به اسم داعش و تکفیر هست و می بینه که اکراد سوریه دارند نابود میشن ! ولی اکراد لب مرز ایران و عراق مسلح تر از قبل میشن !

 

در حالیکه نیروهای بسیاری از کومله دموکرات پژاک و حتی کردهای داخل ایران به اسم کردستان و سنجار و...رفتند داخل خاک عراق و در تمامی خطوط جنگی حضور دارند و به صورت رسمی هم گفتند در عین حالیکه داعش دشمن شون هست ولی دشمن اصلی شون ایرانه و آماده میشن برای ایران !

 

 

الان در این اوضاع ایران چه باید بکند ؟

 

 

آینده ای کاملا معلق و قابل تغییر !

 

تنها راهی که ایران داره اینه که به صورت ماهیانه و حتی روزانه ! برنامه هایی که داره رو براساس وقایع جهان و به خصوص منطقه آپدیت کنه ! چرا ؟

 

چونکه واقعا بازیگران زیادی وارد مساله تکفیری ها شدند که سبب میشه تو مجبور باشی حتی روزانه تصمیمات تاکتیکی بلندمدت ! رو عوض کنی ! یا کوتاه مدت تصمیم بگیری

 

 

 

 

به صورت کلی اما میشود گفت استراتژی ایران ، عراقی امن هست که چترش تمام قومیت ها و مذاهب عراق رو پوشش بده و این به نفع تر ایران هست از هر نظر 

 

بنابراین هرکاری میکنه که این چتر از بین نره چرا که آسیب ش به ایران میرسه !

 

 

اگر کردستان عراق خودمختاری ش از بین بره ، کردها میرن به سمت امریکا ، از اون طرف هم کردهای داخل ایران رو میشه کنترل کرد ....

 

 

بنابراین ایران باید راهکاری به خرج بده که بتواند اکراد رو از مرزهای خودمون دور نگه داره و از ایران راضی باشند !

 

 

در عین حال ، اکراد هر جا رو میگیرند به اسم خودشون میکنند ، حالا اگر ایران تاثیرگزار باشه در سقوط اون منطقه چی ؟؟؟؟ قطعا با ایران پای کتائب حزب الله و ....هم باز میشه در نتیجه همانند تقسیم برلین غربی و شرقی میشه امیدوار بود قسمتی رو نیروهای عراقی حفظ کنند قسمتی رو نیروهای عراقی تا به دشمن اصلی که تکفیر هست برسند سپس تصمیم گیری بشه برای تقسیم مناطق ( که انتخاب بین بد و بدتر هست !)

 

 

به صورت کلی اوضاع خاورمیانه بسیار پیچیده هست و ایران در عین حالیکه باید حواس ش به عراق باشه باید مواظب باشه که پیکان حملات داعش به سمت ایران هم میاد از این طرف هم اکراد رو داریم ....! و در نهایت مردم سنی عراق .... !

 

 

حساب کن :

 

سه نیرو که هرکدام مستعد درگیری با ایران هستند ... علاوه بر اینکه در خود عراق هم به ضرر ما هست هرکدام شکست بخورند ....

 

 

 

اوضاعی داریم !

 

 

پس ایران مجبور هست کارایی انجام بده ... چه کاری؟ براساس اوضاع متغیر !

 

 

یا حق

 

برادر خوب بود اما اگر به اوضاع منطقه اشراف داشته باشی از حرکات اخیر گروه های تروریستی در شرق و غرب متوجه میشم که دیر یا زود این آتش دامن گیر ماهم میشه وبی نصیب نیستیم حتی سعی نفوذ در داخل خاک خودمون و عملیات هم در چند مدت اخیر داشتن که فعلا شکست خوردن ...

 

نیروهایی مثل کرد های پژاک ...  ما حمایت نمی کنیم از جاهای دیگه ای حمایت میشن که ترکیه هم در مدت اخیر با کرد ها سر تجهیز و آموزش مشکل داشت که فردا برای خودش مشکلی پیش نیاد

 

یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عشیره "البونمر"از محاصره بیش از ۱۰۰۰ خانواده عراقی توسط "داعش" خبر داد

 

عیم الکعود" شیخ عشیره البونمر اعلام کرد که عناصر تکفیری داعش بیش از 1000 خانواده عراقی را در سه روستا واقع در غرب الرمادی محاصره کرده است.
الکعود به "السومریه نیوز" گفته که حضور نظامی برای شکسته شدن محاصره این سه روستا باید هر چه زودتر تقویت شود.
وی افزود: ساکنان این سه روستا از عشایر "العبیدی"، "البوعامر" و "القیسیین" واقع در شمال شرق منطقه البغدادی در غرب الرمادی هستند.
وی تاکید کرد که داعش پس از آنکه نیروهای ارتش از 14 روستا در شمال شرق منطقه البغدادی عقب‌نشینی کرده است، بر این سه روستا سیطره پیدا کرد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اوضاع موصل و تلعفر و شنگال در حال حاضر تقریبا اینجوریه ..

(نقشه های ویکی معمولان با تاخیر به روز میشه و همیشه از صحنه ی نبرد عقب تره)

 

متاسفانه توی عراق بر خلاف سوریه خبرگزاریهای محلی فعال نیستند و مردم عراق کمتر از مردم سوریه از صفحات اجتماعی برای اطلاع رسانی استفاده میکنند ؛ بنابراین منابع میدانیه معتبر بسیار کمتر از سوریه هست و خبرگزاری های رسمی هم بیشتر به منظور بالا بردن روحیه ی نیروها بعضا خبرهای نادرست و یا حداقل غلو شده ستفاده میکنه //

 

daesh70840144_3405004644178618281_o.jpg

 

فرودگاه تلعفر هنوز در دستان داعش هست .

این چند روزه شایعه زیاد بود که تلعفر کاملا در تصرف ارتشه ولی ...

 

داعش از داخل فرودگاه کیلپ هم گذاشته بودند که یوتیوب حذفش کرد

 

10885111_858896130841848_418366082431664

 

10341621_858915674173227_531232528386390

 

 

کلیپی از نبرد شنگال به دوربین کردها

لینک http://fs2.filegir.com/a7up/kryara_rizgarkirina_xezaneke_l_bajare_shingale_%5BW3collx67g8%5D_%5Btag18%5D.mp4:

ببخیشد میشه لینک نقشه رو هم بزارید

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درگيري ميان اعضاي سپاه بدر و اهالي شهر كردنشين طوزخورماتو

 

مردم محلي با حمله به ايست بازرسي مجاهدين شيعه چند خودروي آنها را به آتش كشيدند

 

bcqui1fwcl2dwv6isny6.jpg

 

rwj57jmyw08gkkn82vtj.jpg

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گروه تروریستی داعش با ایدئولوژی متصلب خود هرگونه قرائت متفاوت از دین اسلام را بر نمی‌تابد. در این میان داعش قرائت شیعی از اسلام را به عنوان یکی از مهمترین دشمنان خود می‌داند. اگر چه پیش از این نیز سخنان بسیاری در مورد تفکیک ماهیت تسنن و تشیع به میان آورده شده است، اما به نظر می‌رسد که اقدامات این گروه تروریستی در سوریه و عراق و جنایات آنها علیه شیعیان را نمی‌توان تنها به این مولفه تقلیل داد.
«گراهام فولر» تحلیلگر برجسته آمریکایی و نویسنده کتاب «قبله عالم» در مقاله‌ای، خصومت داعش علیه شیعیان را موضوعی چند سطحی خوانده و تلاش کرده است به بررسی ابعاد و دلایل مختلف آن بپردازد.
به گفته فولر، اگر چه تفاوت‌هایی میان قرائت اهل تسنن و تشیع از اسلام وجود دارد، اما با گذشت حدود هزار و پانصد سال از صدر اسلام، این اختلافات بیش از آن که ریشه در دین‌شناسی و تفاوت در ایدئولوژی داشته باشد، به رقابت‌های اجتماعی باز می‌گردد.
سرنوشت قدرت در عراق، سوریه، بحرین و یمن در کشاکش قدرت و رقابت میان جوامع سنی و شیعه مشخص خواهد گردید.
با این حال نقش ایدئولوژی متصلب داعش را در اقدامات وحشیانه آن نمی‌توان نادیده گرفت. ایدئولوژی این گروه تروریستی به قرائت وهابی-سلفی از اسلام که در عربستان سعودی پای گرفته، نزدیکی بسیاری دارد. معتقدان به این مکتب یهودیان یا مسیحیان را به عنوان دشمن درجه یک خود نمی بینند، بلکه آنها سایر مسلمانانی که اعتقادی به آموز‌ه‌های افراطی آنها ندارند را در صف اول تعریف خود از دشمن قرار می‌دهند. در این میان شیعیان بیش از سایر مسلمانان مورد عناد قرار گرفته‌اند.

براساس تحلیل فولر، مهم‌تر از اختلافات مذهبی، قدرت و در دست گرفتن کنترل دولت است. تا پیش از سقوط صدام، دولت در عراق همواره در اختیار اهل تسنن بود. پس از سقوط صدام، اهل تسنن ناگزیر شدند که طی انتخاباتی دموکراتیک قدرت را به اکثریت شیعه واگذار کنند. این مهم خود انگیزه‌ای برای استخدام جنجگویان سنی و تلاش برای بازپس گیری قدرت سیاسی و اقتصادی از دست رفته شد.
دومین عامل خصومت داعش با شیعیان به عنصر ژئوپلتیک باز می‌گردد. اگر چه ایران هم اکنون دولتی شیعی است، اما از دیر باز به عنوان کشوری با هویت فارسی در مقابل همسایگان خود با هویت عرب قرار داشته است. رقابت‌های نژادی میان اعراب، ایرانیان و ترک‌ها در منطقه به پیش از تبدیل تشیع به عنوان مذهب رسمی ایران باز می‌گردد.
نکته بعدی که فولر در تحلیل خود بدان پرداخته است، نقش ایدئولوزژی‌های معاصر است. عربستان سعودی کشوری مدافع حفظ وضع موجود و مخالف تحولات انقلابی در خاورمیانه است و به همین دلیل با اخوان المسلمین و حمایت آن از تحولات انقلابی و دموکراتیک مخالف است. نقش عربستان در حمایت از حفظ وضع موجود در مخالفت آن با داعش نیز آشکار شده است. در مقابل ایران کشوری انقلابی است. به همین دلیل جنگ مذهبی در خاورمیانه که در واقع جنگی با ریشه‌های نژادی، سیاسی و مذهبی به طور توامان است، بسیار خطرناک و نابودکننده خواهد بود.

همه موارد یاد شده نشان می‌دهد که دلایل بسیاری برای معارضه داعش با تشیع وجود دارد و تفاوت‌های مذهبی تنها یکی از آنها است که بیشتر به چشم می‌آید.
اگر چه تشدید اختلافات به واسطه تفاوت‌های سنی و شیعه در خاورمیانه قابل انکار نیست، اما نباید در دام این ایده افتاد که تفاوت‌های موجود میان این دو مذهب (تسنن و تشیع) ماهوی و غیر قابل حل است. نگاه به این اختلافات از دریچه جنگ قدرت و منافع، می‌تواند موضوعات را به سطح موضوع حکمرانی سیاسی تقلیل دهد.
فولر در نهایت این گونه جمع‌بندی می‌کند که اگر چه در حال حاضر خاورمیانه فاصله زیادی با شرایط نظم اجتماعی دارد اما برقراری نظم اجتماعی می‌تواند اختلافات فرقه‌ای را از میان ببرد. برقراری صلح و امنیت و بازگشت نظم اجتماعی به منطقه با استفاده از زور و جنگ میسر نخواهد بود و مستلزم سپری شدن مدت زمانی نسبتا طولانی است

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

07ktjfdia8ee4s8p5evk.jpg

 

میگن بعد از حاج قاسم سلیمانی نفر دوم سپاه قدس بوده.بچه های حزب الله هم خبر شهادتش رو کار کردن.

 

این همون فرمانده بی مغز سپاه نیست؟ دوستان کجایند ببینند به کی داشتن فحش میدادن...

  • Upvote 6
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک منبع محلی در موصل، مرکز استان نینوا در شمال عراق تاکید کرد که تروریست‌های داعش به دزدیدن پول مردم و چپاول اموال عمومی و خصوصی در این شهر ادامه می دهند.
این منبع افزود: بیش‌ترین راهی که عناصر داعش برای غارت اموال مردم به کارگرفته‌اند، سرقت از مغازه‌ها و فروشگاه‌های شهر است، برای مثال در یک فقره سرقت بزرگ از منطقه تجاری «الدواسه»، پنج مغازه موتورسیکلت فروشی مورد سرقت افراد ناشناس قرار گرفت.
وی افزود: عناصر داعش پیش از این نیز مغازه‌های خواربار فروشی را در منطقه عدن در شرق موصل را در چند فقره سرقت مسلحانه غارت کردند.
این منبع محلی موصل گفت: افزایش سرقت‌های مسلحانه طی یک ماه اخیر در موصل زنگ خطر را به صدا درآورده است، از زمان سیطره داعش بر موصل ناامنی و معضل بیکاری شهروندان را به ستوه آورده در حالی که این اوضاع نابسامان و وقوع جرایم پیش از آن برای موصل معنا نداشت.

داعش هزاران راس گاو و گوسفند به سرقت برده است
منبع محلی موصل گفت : عناصر داعش با سرقت چهارپایان از مزارع و روستاهای اطراف موصل گوشت آنها را به قیمت‌های گزافی می‌فروشند اگرچه موصلی ها از خرید گوشت این حیوانات مسروقه خودداری می کنند.
یکی از قصابان شهر موصل در این باره گفت: بیش‌تر مردم موصل فقط گوشت حلال خریداری می‌کنند اگرچه داعشی‌ها اقدام به فروش گوشت چارپایان مسروقه آن هم به زیر قیمت معمول می‌کنند و هزاران راس گاو و گوسفند از روستاهایی که اقلیت‌های شبکیه‌ای، ایزدی و یا مسیحیان ساکن هستند دزدیده شده است.

داعش مالیات‌های گزافی را برای خدمات شهری از شهروندان دریافت می‌کند
تکفیری‌های داعش برای دریافت خدماتی از نهادهای خدمات رسانی دولتی که پیش از سیطره داعش رایگان بوده است باید پول‌های گزافی پرداخت کنند.
یکی از اهالی موصل به خبرنگار فارس گفت: داعش آب شرب خانگی را هم گران کرده و اگر شهروندان از پرداخت قبوض آن خودداری کنند متحمل جریمه‌های سنگین‌تری می‌شوند و این بار مالیات بر دوش مردمی که به خاطر تعطیلی بسیار از نهادها و کارگاه‌ها بیکار هستند، سنگینی می‌کند.
این شهروند موصلی افزود: داعش به صاحبان مغازه‌های شهر و منازل مسکونی هم دستور داده که ماهیانه مبلغی برای رفت و روب شهر توسط کارگران شهرداری پرداخت کنند و در صورت امتناع از پرداخت شهریه نظافت در موعد مقرر، متحمل جریمه ها یا مجازات های سنگینی می‌شوند.
منبع محلی موصل از دیگر راه‌های کسب درآمد داعش را گرفتن مالیات، جمع آوری زکات یا اجاره بهای املاک و مستغلات دولتی دانست.


هواداران داعش و جنایتکاران این سازمان تروریستی در دو روز گذشته برای یافتن “بهترین راه” برای قتل “معاذ الکساسبه” خلبان اردنی تلاش بسیار کردند؛ در حالی که اغلب پیشنهادها بر شکنجه وی قبل از مرگ تاکید می کرد.

یکی با نام مستعار “کم تمنینا سنینا” پیشنهاد کرده است که ابتدا یک کلیه و یک چشم او را درمی آوریم، سپس اجازه می دهیم اندکی زنده بماند پس از آن چشم دیگر و کلیه دیگر او را نیز درمی آوریم و در انتها کارمان را با درآوردن قلبش پایان می دهیم.(!)
شخصی با نام مستعار “مصراسلامیه” نیز پیشنهاد داد که یک پزشک باتجربه، دو کلیه و کبد و قلب و اعضای مهم او را جدا کند تا آنها را به بیمارن سوری اهدا کنیم(!)

برخی پیشنهادها هم جنبه “آموزشی” (!) دارد، مانند پیشنهاد “ابوزید السودانی” که می گوید: «او را “موش آزمایشگاهی” قرار دهیم تا فرزندان رقه، راههای سربریدن کافران و مرتدان را فراگیرند»!
برخی افراد هم شیوه های انتقام جویانه ای مطرح کرده اند؛ شخصی با نام مستعار “معلومات مفیده” پیشنهاد داده که «بدون هیچ ترحمی، یک خودرو با سرعت زیاد رانندگی کند و این “سگ زنده” را با خود بکشاند».
شخصی به نام “طالبه الجنان” نیز درخواست کرده که خلبان اردنی “در رقه آویزان شود تا در هر حمله و بمبارانی که صورت می گیرد یکی از اعضای بدنش قطع شود”.
“عزام العسیری” پیشنهاد داد که گوشت بدنش را با ناخن گیر تکه تکه کنند و این کار را از پاها شروع کنند تا گوشها”!

اما به نظر می رسد پیشنهاد فرد دیگری که خود را “خطاب” معرفی می کند، از تمام پیشنهادات دیگر انتقام جویانه تر باشد، وی می گوید: او باید هر روز سلاخی شود و از او فیلمبرداری کنند سپس مداوا شود و دوباره این کار تکرار گردد بار دیگر درمان شود و از نو گوشت تنش بریده شود و هر روز فیلمی از سلاخی وی منتشر شود.(!)

برخی پیشنهادها دیگر نیز به نظر می رسد که از طرف “آشپزان” داعش مطرح شده است! یکی از پیشنهادها این بود که در ماهی تابه با اندکی پیاز و نمک پخته شود. شخص دیگری که خود را “جنرال” معرفی کرده می گوید: “یا از تشنگی هلاک شود و یا در حفره ای از آتش قرار گیرد و یا کباب شود و کبابش برای خانواده اش ارسال شود”.
برخی دیگر بر سربریدن و یا قطعه قطعه کردن با چاقویی که تیز و برنده نباشد، تاکید کردند؛ مانند کشیدن ناخن ها و بریدن گوشها و دست و پاها با چاقوی کُند. شخصی با نام “العیون الحور” چاقوی اره ای را پیشنهاد داد، یا اینکه این خلبان اسیر را ۹۰ قطعه کنند(!)
حیدره العوبثانی نیز گفت: “دستها و پاهایش را بطور مخالف (دست راست با پای چپ، یا دست چپ با پای راست) قطع کنند.
اما “انصار الخلافه” در این بحث تاریخی برای یافتن بهترین و شنیع ترین شیوه برای قتل خلبان اسیر، راهی به جز شیوه عثمانی نیافته، از این رو قتل با وسیله ای به نام “خازوق” به شیوه عثمانی ها را پیشنهاد داده است. قتل با خازوق بدین گونه بود که نوک تیز تیرک چوبی (خازوق) را در ناف یا سینه یا مقعد قربانی فرو می کردند.
گفتنی است که گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه٬ سوم دی ماه٬ پس از سرنگونی یک جنگنده اردنی٬ خلبان آن ستوان معاذ الکساسبه را نزدیک شهر رقه در شمال سوریه به اسارت گرفت.
در نهایت به این نتیجه میتوان رسید که تکفیر و وحشی گری و اشتیاق به جنایت حتی در طرفدارانشان نیز وجود دارد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.