super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

واقعن نمیدونم تمرینم باشه جای تاسف داره جنگ صلیبی نیست که اینجوری میرن جولو به قول دوستان یه تکتیرانداز میخواست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 اگر تیری جلو پات بخوره تو بدنت هم میخوره وقتی به بدن بخوره ادم ریق رحمت رو سر میکشه

 

کسانی که این تفکر رو دارند پشت pc کامنت میزارن و کسانی مبارزه میکنن که ...

  • Upvote 1
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اعدام (شهادت) 8 نفر از اعضاي ارتش عراق به دست نيروهاي ويژه داعش در استان صلاح الدين

 

z8jlc9xkjknw5g4h2yyn.jpg

 

xr2ks9ji750785hd1hdq.jpg

 

g0m5i06mbowkunds1m1f.jpg

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

f9kh6pl0i7v3yverm955.jpg

 

این ابوعبدالرحمن العراقی فقط مسئول گشت ارشاد و پلیس داعش نشده بود که اونم شد. لامصب همه جا هستش

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فراموش نکنید عراق فقط با یک گروه به نام داعش روبرو بود ولی در سوریه چندین گروه تروریستی فعالیت دارند

در ضمن دولت عراق در مبارزه با داعش حمایت جهانی رو داشت در حالی که دولت بشار اسد کاملا در انزوا رفت و تحریم شد

مشخصا شیعیان عراق از خودمون هستن. یعنی سپاه بدر زیر شاخه سپاه پاسداران بوده. سایر گروههاشون هم ارتباطی عقیدتی و عمیق با ولی فقیه دارن .

 

ولی اتحادمون با دولت بشار اسد اتحاد راهبردی هست نه عقیدتی. نیروهای ارتش سوریه یا دفاع وطنی به عشق ولی نمی جنگن. هر لحظه ممکنه خیانت کنن.

 

یک بنده خدایی می گفت افسران سپاه شبها باید نگهبان بذارن سرشون رو تو خواب نبرن احیانا!

 

لبیک یا حسین های رزمندگان شیعه عراق کجا....الله و سوریا و بشار  نیروهای سوری کجا!  ....

 

عقیده و انگیزه رزمنده در میدان نبرد چقدر تفاوت ایجاد می کنه. قطعا سپاه نمیاد سلاح و مهماتهای درجه یکش رو بفرسته سوریه . وقتی فرمانده تله الحاره دستور عقب نشینی میده فرار می کنه اردن. تله حاره به اون اهمیت!!

 

فساد اخلاقی و برهنگی هم متاسفانه در علوی های سوریه بیداد می کنه. تنها چیزی که براش نمی جنگن خدا و پیعمبر و اهل بیت هست.

ویرایش شده در توسط iMosi
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

داشتم فکر می کردم ترور بلافاصله آیت الله حکیمی که با سقوط صدام بلاتشبیه میتونستند نقش امام خمینی دیگری را برای عراق بازی کنند چقدر هدفمند و خسارت بار و خبیثانه اتفاق افتاد. حالا هم نفوذ داعش به عراق چهره های نزدیک به ایران را در این کشور هر چه بیشتر نمایان کرده و یقینا اهداف الان در اتاق فکر ها و جنگ ها در حال تعیین شدن هست و در میادین بی در و پیکر جنگ عراق فرصت ها هم مهیا. جالبه مثل ویروس که به راحتی میتونه وارد بدن بشه داعش به روستاهای حتی نگیم همفکر بلکه خنثی از لحاظ همراهی هم وارد میشه و بیرون کردنشون یک چیز هست با کلی شهید و حفظ کردنش یک چیز در حالیکه در روستاهای خنثی هر ان ممکنه یکی که خودش را بومی جا زده دوباره آتشی به پا کنه حتی با یک نفر و جان چندین نیرو را بگیره و کل اون منطقه را لااقل برای مدتی ناامن و در روستاهای همسو که بدتر، اصلا گرفتنش بدون دستگیری و یا به فرض محال آسیب رسوندن به روستا و ساکنشانش ( که قطعا امکان پذیر نیست چه به علت اعتقادات ما و چه با تحولات جاری در عراق و منطقه )یک جور خودکشی است به هر حال.

 

هر طوری حساب میکنی کار رزمندگان جبهه ها چه در عراق و چه در سوریه بسیار سخت هست.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خدایا حکمتت رو شکر!! دیگه چرا واسه اینا از تو زمین سلاح در میاد!!! icon_eek

 

 

داعش در کرکوک مقادیری بمب خوشه ای ساخت روسیه به نام AO-2.5RT کشف کرده! مربوط به دوران صدام باید باشه

 

یادم میاد در حلب یه زمانی ارتش سوریه ازینا استفاده میکرد

 

حالا خیلی هم معلوم نیست تازه خاکش نکرده باشن. بمب هم که فراوان تو بازار سیاه هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا خیلی هم معلوم نیست تازه خاکش نکرده باشن. بمب هم که فراوان تو بازار سیاه هست.

احتمال بیشتر اینه که افسر های سابق ارتش بعث جاشونو میدونستن و الان درش آوردن :thinking:

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

کلیپ "لبیک" با صدای حامد زمانی در مورد داعش ببینید خالی از لطف نیست.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/377538/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%BE-%D9%84%D8%A8%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A7-%D8%B5%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D8%A7%D9%85%D8%AF-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر من که مقایسه جبهه سوریه و عراق کلا اشتباه هست . همین داعش هرچی غنیمت به دست اورد تو عراق منتقل کرد به سوریه . بهترین جنگجویانش هم فکر کنم در سوریه هستن . از طرفی طرف حساب ارتش سوریه گروه هایی هستن که تحت حمایت مستقیم اعراب و غربی ها قرار دارن درحالی که داعش رو کل دنیا محکوم میکنه . حتی عربستان هم از دست داعش عصبانی هست کافیه یه سر به العربیه بزنید خبرهای پیروزی ارتش رو زودتر از خود عراقی ها منتشر میکنن . در واقع هر خبری رو عراقی ها و البته کردها (کردهای کوبانی در سوریه رو هم شامل میشه ) منتشر میکنن العربیه هم با اب و تاب منتشر میکنه . ارتش سوریه + حزب الله و فاطمیون و ... توانشون رو متمرکز کردن روی گروه های دیگه وگرنه اگه متمرکز بشن رو داعش بعید نیست مثل عراقی ها پیشروی کنن هرچند همونطور که گفتم داعش سوریه هم با داعش عراق فرق داره مثلا تو درگیری های عراق تا حالا دیدید داعش از تانک استفاده کنه ؟ توپ ها رو هم که منتقل کرد به سوریه . درحالی که در سوریه چه داعش چه النصره و ... برای خودشون ده ها تانک و توپ دارن . یا مسلحین جبهه جنوب که مثل نقل و نبات تاو میزنن . تازه عراقی ها هنوز به قسمت سخت کار که جنگ شهری در شهرهای بزرگی مثل تکریت و فلوجه و موصل هست نرسیدن تا حالا هرمنطقه ای ازاد کردن متشکل از چند روستا یا شهر کوچیک بوده . یدونه بیجی بود که اونم هنوز به طور کامل ازاد نشده ظاهرا . فرق دیگه عراق و سوریه این هست که در سوریه متحد ما اکثریت نیست و سنی ها اگه علیه اسد نجنگن به نفعش هم نمیخوان بجنگن و اگه بجنگن هم دل به کار نمیدن ولی در عراق شیعیان در اکثریت هستن و در عملیات هایی که انجام میدن تعداد نیروهاشون نسبت به داعش بیشتره بگذریم از اینکه تسلیحاتشون هم بهتره . البته در نهایت مهمترین فاکتور همون شهادت طلبی و داشتن اعتقاد قوی هست و منم اینو قبول دارم ولی باید قبول کرد که درجه سختی کار در سوریه و عراق فرق داره .

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سخنگوی فراکسیون الاحرار در پارلمان عراق با اشاره به ادامه کمک‌های آمریکا به داعش و هدف گرفتن نیروهای دفاع مردمی عراق گفت: واشنگتن با بزرگ‌نمایی داعش قصد امتیازگیری از بغداد را داشت که بسیج مردمی نقشه آن را ناکام گذاشت

 

 

«حسین الساعدی»، سخنگوی فراکسیون الاحرار در پارلمان عراق در گفت‌وگویی در خصوص نقش ائتلاف بین المللی ضد داعش در مبارزه با این گروه تروریستی در عراق تاکید کرد:ما همه عملکرد ائتلاف بین المللی در عراق را که شرم آور و ناکارآمد است تقبیح می کنیم.
وی افزود: ائتلاف بین المللی نیروهای امنیتی و بسیج مردمی را هدف می گیرد و حملاتی را هم که به زعم خود علیه مواضع داعش انجام داده نتیجه بخش نبوده است.
نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: ائتلاف بین المللی نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق را هدف می‌گیرد و سپس می‌گوید که به اشتباه این جنایات را مرتکب شده است و یا با هواپیماهای خود برای داعش سلاح و تجهیزات و آذوقه فرو می‌ریزد.

عراقی ها اکنون اعتراض فراکسیون صدر در زمان امضای توافقنامه امنیتی با آمریکا درک می‌کنند
الساعدی تاکید کرد: آمریکا هنگام خروج از عراق توافقنامه امنیتی را با بغداد منعقد کرد که آن زمان فراکسیون صدر به آن معترض بود و تاکید داشت که این توافقنامه آشکارا سایه آمریکا را بر سر عراق انداخته، عراق را اسیر خود کرده و دست و پای آن را می‌بندد و نشانه این قضیه در هنگام حمله داعش به عراق روشن شد که آمریکا تا پنج یا شش ماه هیچ کمکی به عراق نکرد به رغم اینکه عراق مورد تجاوز قرار گرفته، مردمانش به قتل رسیده و مورد تجاوز قرار می‌گرفتند و فجایع هولناکی همچون قضیه کشتار صدها دانشجوی شیعه در پایگاه نظامی اسپایکر به وقوع پیوست.
نماینده پارلمان عراق داعش را ساخته و پرداخته آمریکا دانست و گفت: داعش بذری است که آمریکا در منطقه کاشته تا موجب ناآرامی آن شود اما با خارج شدن کنترل داعش از دست مستکبران، ائتلاف بین المللی برای تضعیف و کنترل داعش تشکیل شد.

 

 

حمایت رسانه ای آمریکا از داعش با بزرگنمایی جنایات آن
وی با اشاره به بزرگنمایی داعش از سوی رسانه‌های آمریکایی و حامیان آن در منطقه گفت: واشنگتن درصدد وانمود کردن قدرت زیاد داعش و شکست ناپذیری آن بود اما به فضل الهی و کمک‌های بزرگ فرزندان ما در بسیج مردمی و گردان های السلام و ارتش شاخ داعش شکسته و نقشه‌های آمریکا نقش بر آب شدند.
نماینده پارلمان عراق گفت: به همین خاطر بود که ائتلاف بین المللی برای بیرون کردن بسیج مردمی از صحنه و کمک به داعش تشکیل شد و وزیر خارجه آمریکا هم با رفت و آمدهای خود به منطقه سعی در بهبود چهره کشورش و ائتلاف بین المللی را دارد تا این کشور را حامی دموکراسی و همچنان متعهد به توافقنامه امنیتی با عراق نشان بدهد.

 

 

http://www.daesh.ir/1393/10/16/%d8%a7%d8%af%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%85%d8%b1%db%8c%da%a9%d8%a7-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d9%85%da%a9-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b9%d8%b4-%d8%aa%d8%a7-%d9%87%d8%af/

ویرایش شده در توسط hamidz65
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مشخصا شیعیان عراق از خودمون هستن. یعنی سپاه بدر زیر شاخه سپاه پاسداران بوده. سایر گروههاشون هم ارتباطی عقیدتی و عمیق با ولی فقیه دارن .

111~1.jpg

ليست 42 گروه نظامي متحد ايران به نقل از مخالفين

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 طرح آمریکا برای تشکیل ارتش جدید عراق با مشارکت بازماندگان رژیم صدام

 

افزایش روند اعزام مشاوران و کارشناسان نظامی آمریکا به عراق بیانگر آغاز جنگ نرم و بی سرو صدای واشنگتن در این کشور است، بدون اینکه حساسیت مذهبی و ملی عراقی ها را تحریک کند.

ان نظامی به عراق هستند، تا جایی که پیش بینی می شود تعداد این افراد که به بهانه آموزش و رایزنی و حمایت از عراق در برابر تروریست های داعش به این کشور اعزام می شود، تا بهار سال آینده به ده هزار نفر برسد و البته این اقدام به درخواست دولت عراق صورت گرفته است.
به این ترتیب آمریکا به منظور جلوگیری از تحریک حساسیت های مذهبی و ملی در عراق با استفاده از اعزام مشاوران نظامی وارد جنگ نرم علیه بغداد شده است.
در واقع واشنگتن،عراق را منطقه حفاظت شده خود می داند و مسئولان نظامی و غیرنظامی آن در پنج پایگاه نظامی مستقر شده و مسئولان آمریکایی در فواصل زمانی مختلف نیز به طور غیرمنتظره عازم عراق شده و بین بغداد و اربیل به راحتی رفت وآمد می کنند و به طور جداگانه با مسئولان دولت عراق و سران عشایر ملاقات دارند.
در همین ارتباط تعدادی از سران عشایر و فرماندهان گروههای تروریستی چندی پیش عازم واشنگتن شده و در خصوص تشکیل و تسلیح ارتش سنی 100هزارنفری از آمریکا تضمین هایی را دریافت کردند، بدون اینکه به موضع دولت عراق دراین زمینه توجهی داشته باشند.
بر اساس این گزارش، سران عشایر همچنین در واشنگتن در مورد تشکیل اقلیم سنی ضمانت گرفته و آمریکا از آنان خواست تا پایان آموزش نخستین گروه نیروهای عراقی که در پایگاه الحبانیه و به دست مشاوران آمریکایی در جریان است، صبر کنند.

تشکیل ارتش جدید با چه هدفی در عراق دنبال می‌شود؟

این در حالی است که هزاران نیروی داوطلب موسوم به ارتش عشایر تحت نظارت آمریکا در عراق آموزش می بینند و قرار است هر 6 هفته، آموزش پنج هزار نفر از آنان پایان یابد و گفته می شود هدف از آموزش این افراد بازپس گیری مناطق تحت اشغال داعش است.
در واقع هدف آمریکا از حضور مستقیم و روزافزون در عراق آموزش و بهسازی ارتش عراق و یا آماده کردن آنان برای مقابله با حملات داعش نیست بلکه همانطور که به نظر می رسد هدف اصلی تشکیل نیروی سنی مذهب به جای داعش و با مشارکت شبه نظامیان سنی عراق و بازماندگان رژیم صدام است.
آمریکا این نقشه را رهبری کرده و در صدد ترسیم مرزهای اقلیم سنی در عراق است تا زمینه شعله ور شدن جنگ طایفه‌ای جدیدی را در این کشور فراهم کند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.