super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

سلام

 

عملیات آبی خاکی ندیده بودیم که اینم دیدیم از داعش!

 

فقط مونده بود روی قایق تصاویرشون بیاد

 

لعنتی ها اصلا انگار تمام تاکتیک های نبرد ایران اسلامی رو کپی برداری مستقیم کردند !

 

خیلی خیلی خیلی شبیه ما و استراتژی نیروی پیاده و بسیجی ایران در زمان دفاع مقدس می جنگند لعنتی ها

 

اسلحه و مهمات از دشمن ... به علاوه استفاده از انرژی ایدئولوژی شون ...

 

یا حق

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نمیدونم چرا ولی اصولا حس خوبی نسبت به تسلیح عراق در این سطح ندارم

یعنی حتی اگر حساب کتاب هم کنیم ... می بینیم هنوز ما با عراقیون آتش بس داریم و صلح برقرار نیست

 

 

عراق دیگه نمیتونه هیچ وقت سر بلند کنه، موجودیت کشور عراق رو دیگه پایان یافته تلقی کنید. چند سال دیگه اصلا روی نقشه وجود نخواهد داشت. بجاش ما با سه تا کشور روبرو میشیم کشور کردستان و کشور عرب شیعه که هر دو همسایه ما هستند و کشور عرب سنی.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لعنتی ها اصلا انگار تمام تاکتیک های نبرد ایران اسلامی رو کپی برداری مستقیم کردند !

 

 

هر اتیشی هست، از گور صرب ها و فلسطینی های حروم زاده بلند میشه....

 

مشخصا نیروهای ما حضور گسترده ای داشتن در کنار اراذل ضرب که امروز اینجوری شدن....

فلسطینی ها هم که قشنگ ماجراشون مشخصه و امسال علیه خود اسرائیل هم از این عملیاتا پیاده کردن و کولاک کردن!! :)))

 

نکته‌ی اخر اینه که من شخصا فکر میکنم پر بعید نیست که ما این اراذل القائده رو علیه یانکی ها توی عراق و افغانستان شیر کرده باشیم.... :)))

مشخصا توی عراق ما خیلی علاقه داشتیم که ازشون خوب بگیم...

 

یه خبری هم اون سالها توی پایین ترین! :))) خوندم که نمیدونم مثل دروغ های دیگش بود یا راست بود و اونهم بحث خونواده‌ی بن لادن و بودنشون در ایران بود که خارج شده بودن از ایران....

 

به هر صورت، خودمون بهشون یاد دادیم قطعا چرا که این چیزا رو فقط تو دانشکده‌ی جنگ ۸ ساله‌ی خودمون تدریس کردن...

 

 

(نکته: ایران در جنگ به  مسلمون های بوسنی کمک کرد نه به صرب ها!‌:))) )

با تشکر از جناب X-mas

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته باید به این نکته توجه داشت که کشور عراقی که بخش بزرگیش توسط یه عده اشغال شده نمیتونه منتظر بمونه که ایران بهش خمپاره 80 میده یا نه یا بهش اجازه جنگ میده یا نه چطور ما خودمون میگیم نمیزاریم آمریکا در امور کشورمون دخالت کنه چطور عراق باید برای این مورد منتظر ایران بمونه بنابراین باید و مجبوره برای نجات خودش از دیگر کشورها هم کمک بگیره و با کیفیت بهتر ایران کجا توان تجهیز عراق به سلاح هایی چون تانک و امرپ و ...و دیگر موارد مورد نیاز به این صورت رو داره ،بد بین بودن به تجهیز عراق معنی نداره وقتی که موجودیتی بنام داعش داره گلوشو فشار میده  باید خودشو تجهیز کنه وگرنه بای بای

------

ضمنا به نظر من مسئله تجزیه عراق یا سوریه امر چندان مناسبی برای منطقه خاورمیانه نیست چونکه به این کار رسمیت میده ونشون میده که اگرچهارتا آدم دمپایی انگشتی بپوشن و یه اسلحله بگیرن دشتسشون و چندتا لواء ،درست کنن میتونن هروقت بخوان یه کشور رو تجزیه کنن . این تجزیه به نفع هیچ کشوری تو منطقه خاورمیانه نیست و فکر نکنم حتی کشورهای دشمن همچون عربستان و ترکیه هم تاکید چندان زیادی روی این موضوع بکنن

 
 
 
  • Upvote 5
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تمام عملیات های داعش از مبدا شهر تکریت انجام میشه بطوری که از تکریت میان به پست های بازرسی سامرا حمله میکنند تلفات میگیرن و برمیگردن و یا به حاجز های اطراف خود تکریت حمله میکنند و یا میان روی جاده ی سامرا به بیجی و تلفات میگیرن و به پایگاه خودشون در تکریت باز میگردند

در فلوجه هم همینطور هست تمام حملات و بمب گذاری ها و انتحاری ها به بغداد از مبدا فلوجه هست.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سقوط پهباد ابابيل 3 در نزديكي سامرا

 

normal_B90b-aLCQAATH-W_jpg_large.jpeg   [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/B90ixEQIMAA1Qcl_jpg_large.jpeg]normal_B90ixEQIMAA1Qcl_jpg_large.jpeg[/url]

ویرایش شده در توسط amirarsalankhan
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سایت داعش که پلتفرم مدیا باشه بالا نمیاد پس شما این تصاویر رو از کجا میارین؟

المیادین:یک سرهنگ ستاد به نام محمد فتیخان در ناحیه ی البغدادی بدست داعش کشته شده

ویرایش شده در توسط armagdon

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 آمریکا قصد ایجاد یک پایگاه هوایی جدید در اقلیم کردستان عراق را دارد

 

سخنگوی وزارت پیشمرگ کردستان عراق گفت: واشنگتن قصد دارد با ایجاد یک پایگاه هوایی در نزدیکی اربیل در عملیات ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش از آن استفاده کند.

'هلگورد حکمت' سخنگوی وزارت پیشمرگ کردستان عراق این مطلب را در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی ترکیه عنوان کرد.
وی اضافه کرد: هواپیماهای مستقر در این پایگاه به عملیات تجسس و شناسایی خواهند پرداخت اما جنگنده هایی که قرار است مواضع داعش را بمباران کنند از این پایگاه پرواز نخواهند کرد.
'هلگورد حکمت' بیان داشت: فعالیت ها در این باره ادامه دارد و متعاقبا مسوولان نظامی (آمریکایی) به اربیل خواهند آمد و هنوز مشخص نیست که چند فروند هواپیما و چه زمانی وارد این پایگاه خواهد شد.
وی تاکید کرد که هر عضو ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش خواهد توانست در این پایگاه هواپیما داشته باشد.
رسانه های ترکیه پیشتر از قصد آمریکا برای اجاره یک پایگاه نظامی در شمال عراق برای مدت 15 سال به منظور استقرار جنگنده ها و کارکنان نظامی آن کشور خبر داده بودند.
از اوایل ماه جاری میلادی تعدادی از بالگردهای بلک هاوک ارتش آمریکا در اربیل مستقر شده اند.
موضوع ایجاد پایگاه و حضور نیروهای آمریکایی در اقلیم کردستان عراق پس از اینکه تروریست های داعش یک خلبان اردنی را زنده زنده سوزاندند به طور جدی تری در رسانه ها مطرح شده است.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

۲۰ توصیه خواندنی آیت‌الله سیستانی به رزمندگان در جنگ با داعش

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حضرت آیت الله العظمی سیستانی در پیامی به مجاهدان عراقی، در توصیه هایی به ایشان نسبت به حفظ حرمت چه با زبان یا دست تاکید کرده و فرمودند جنگ با دشمنان اسلام نیز دارای اخلاق و آداب خاصی است که این مساله را می‌توان کاملا در سیره امام علی(ع) مشاهده کرد.

مرجع عالیقدر شیعیان با تاکید بر برپایی نماز و قرآن و ذکر خدای متعال خطاب به رزمندگان گفتند: نسبت به فتنه برحذر باشید و درصدد خاموش ساختن آن برآیید.

متن پیام ۲۰ ماده‌ای آیت الله سیستانی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین والصلاة والسلام على خیر خلقه محمد وآله الطیبین الطاهرین.

رزمندگان عزیزی که خداوند متعال توفیق حضور در مناطق جنگ و جهاد را داده لازم است بدانند:

۱. خداوند متعال همانگونه که به جهاد دعوت کرده و آن را از نشانه‌های دین قرار داده و مجاهدان را بر غیرمجاهدان بر‌تر شمرده است، حدود و آدابی برای جهاد قرار داده که باید مورد رعایت قرار گیرند. کسانی که این حدود را رعایت کنند از فضل و برکات آن بهره‌مند خواهند شد و افرادی که به این حدود و آداب پایبند نباشند، از پاداش عمل خود می‌کاهند.

۲. جهاد دارای آدابی است که باید حتی از سوی غیرمسلمان رعایت شوند. پیامبر اکرم(ص) این آداب را پیش از اعزام یارانشان به جنگ، یادآور می‌شدند و در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که حضرت محمد(ص) یاران خود را به عدم غلو، تمثیل، خیانت، قتل کهنسالان و کودکان و زنان و حتی قطع درخت‌ها مگر در صورت اضطرار توصیه می‌کردند.

۳. جنگ با دشمنان اسلام نیز دارای اخلاق و آداب خاصی است که این مساله را می‌توان کاملا در سیره امام علی(ع) مشاهده کرد که در سیره و سخنرانی ایشان نمایان است.

۴. «الله، الله» در جان مردم، تعرض به جان‌ها تنها در صورت حلیت جایز است چرا که هیچ گناهی بزرگ‌تر از قتل بی‌گناه نیست و حفاظت از جان نیز از بزرگ‌ترین حسنات به شمار می‌آید. در قرآن نسبت به تأثیر خطرناک قتل نفس بی‌گناه هشدار داده شده و امام علی(ع) به شدت به این امر حساس بودند که نمونه آن در نامه به مالک ا‌شتر دیده می‌شود. اگر افرادی مشاهده کردید که مشکوک بودند، ابتدا به آن‌ها هشدار داده یا آنان را بدون اینکه مورد ضربه یا هلاکت قرار گیرند، هدف بگیرید تا در بارگاه خداوند پاسخگو بوده و جان بی‌گناهان را در معرض خطر قرار ندهید.

۵. «الله، الله» در حرمت‌های مردمی که با شما نمی‌جنگند به ویژه مستضعفان و کهنسالان و کودکان و زنان، حتی اگر خانواده‌های آنان با شما در حال جنگ هستند. تعرض به دارایی خانواده‌ای که برخی اعضای آن با شما در حال جنگ هستند، جایز نیست. سیره امام علی(ع) سرشار از عدم تعرض به منازل و بانوان مبارزان علیه اسلام به ویژه خوارج است.

۶. «الله، الله» در تهمت زدن به دین مردم و تعرض به محرمات آنان، همانگونه که خوارج در آن دوران انجام داده و در این زمان نیز گروهی به دور از تفقه در دین، با سوء استفاده از برخی نصوص که بر آن‌ها مشتبه شد، مسلمانان را به بلایی عظیم مبتلا کرده‌اند. بدانید هر که شهادتین را بر زبان جاری سازد، مسلمان است و خون و مال وی دارای حرمت می‌شود حتی اگر دچار برخی گمراهی‌ها و بدعت شدند؛ البته این گمراهی‌ها نباید به کفر آنان بینجامد و بدعت نیز به نفی اسلام از صاحب آن منجر نشود و عاملی برای قتل و قصاص این فرد به دلیل فساد نباشد.

۷. نسبت به تعرض به غیرمسلمانان با هر دین و مذهبی که دارند به شدت برحذر باشید چرا که آنان در پناه مسلمانان در امان هستند و هر که به حرمت‌های آنان تعرض کند، خائن به شمار می‌آید و خیانت از زشت‌ترین در فطرت و دین الهی است.

۸. «الله، الله» در دارایی مردم. هر که بر اموال و دارایی‌های دیگران چیره شود، قطعه‌ای از قطعات آتش را برای خود خریده است.

۹. «الله، الله» در همه حرمت‌ها. نسبت به تعرض به همه حرمت‌ها چه با زبان یا دست به شدت برحذر باشید و گناهی را به دیگران منتسب کنید. در قبال مسائلی که به دیگران شک و تردید دارید با قاطعیت حکم نکنید چرا که ظن و گمان نادرست بدون دلیل به دیگران، تجاوز به آنان به شمار می‌آید. همچنین به دلیل کینه‌ای که از دیگری دارید، به حرمت‌های او تعرض نکنید.

۱۰. دیگران را تا هنگامی که با شما نجنگیده‌اند، از حقوقشان محروم نکنید.

۱۱. اکثر کسانی که با شما می‌جنگند با گمراهی دیگران در شبهه افتاده‌اند، بنابراین با پررنگ کردن شبهات در ذهن مردم به گمراه کنندگان یاری نرسانید، بلکه با اقدامات و نصیحت‌های پسندیده و جلوگیری از ظلم و توهین و دشمنی به شبهه زدایی از این افراد بپردازید. هر که شبهه‌ای از دیگری دور کند همانند اینست که او را زنده کرده است و هر که ذهن فردی را با شبهه‌ای مواجه سازد همانند اینست که او را به قتل رسانده است.

۱۲. هیچ کس نباید گمان کند که ظلم و ستمی با عدالت برطرف نمی‌شود و این مساله از دیدگاه عجولانه و بدون توجه به پیامدهای متوسط و دور و آگاهی از سنت‌های زندگی و تاریخ ملت‌ها نشأت می‌گیرد. در حوادث تاریخ معاصر، عبرت‌هایی وجود دارد به گونه‌ای که برخی از حاکمان برای تثبیت قدرت خود به ظلم علیه مردم پرداخته و صد‌ها هزار تن از شهروندان را قلع و قمع کردند.

۱۳. کنترل نفس و اتمام حجت حتی اگر خسارت‌های فوری به همراه داشته باشد، برکت و عاقبت و نتایج بیشتری به همراه خواهد داشت که این مساله در سیره اهل بیت(ع) کاملا نمایان بوده و آنان هیچگاه آغازگر جنگ نبودند حتی اگر برخی از یارانشان مورد هدف قرار می‌گرفتند.

۱۴. حامی و نصیحت‌گر مردم باشید تا به شما ایمان آورده و به یاریتان در برابر دشمن بپردازند، حتی مستضعفان دشمن را نیز یاری کنید چرا که آنان جزئی از برادران و خانواده شما به شمار می‌آیند، همانگونه که به خانواده خود مهربانی می‌کنید با آنان مهربان باشید و بدانید که خداوند اعمال شما را می‌نگرد و با نیات شما کاملا آگاه است.

۱۵. نسبت به اهتمام به نماز غافل نشوید چرا که هیچ عملی نزد خدا بر‌تر از نماز نیست و نماز تأثیر فراوانی بر اخلاق و کردار می‌گذارد. خداوند شرایط ویژه‌ای برای نماز در هنگام ترس و جنگ قرار داده و حتی می‌توان آن را بدون قرار گرفتن روبروی قبله ادا کرد. خداوند به مومنان می‌گوید که در هنگام نماز کاملا برحذر باشند و همگان برای نماز تجمع نکنند بلکه عده‌ای به نگهبانی پرداخته و عده‌ای دیگر نماز بخوانند.

۱۶. بسیار ذکر خدا بگویید، قرآن را تلاوت کنید و همواره به یاد خدا باشید.

۱۷. به خلق پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) پایبند باشید و زمان صلح یا جنگ با دیگران بر اساس این خلق رفتار کنید تا زینتی برای اسلام باشید. اسلام بر پاکی فطرت و شهادت عقل و رعایت اخلاق بنا شده است.

۱۸. از عجله در زمان خطر به شدت برحذر باشید زیرا نفس خود را به مهلکه می‌اندازید، بیشترین مساله‌ای که دشمن منتظر آن است دستپاچگی و عدم حرفه‌ای‌گری در چنین زمانی است، نظم و انضباط خود را حفظ کنید و هیچ اقدامی را بدون دقت و بررسی و اطمینان از موفقیت آن انجام ندهید. با توجه به اینکه در موضع حق قرار دارید، ثابت قدم باشید، شما به خدا امید دارید در حالی که آنان به خدا بی‌توجه هستند، آرزوهای آنان دروغین و سراب مانند است و بر اساس شبهه‌های که دارند چشمانشان کور شده است.

۱۹. بهترین خیرخواهان و نصیحت کنندگان، خودتان هستید پس به نصیحت یکدیگر بپردازید و از اشتباهات یکدیگر بگذرید. کسانی که گمان می‌کنند خانواده و عشیره و همشهری‌هایشان بیش از دیگران نسبت به او خیرخواه هستند، سخت در اشتباهند و پشیمانی در انتظار آنان خواهد بود. هر که در گذشت از دیگران پیشقدم شود اجر فراوانی گرفته و پاداش او نزد خداوند متعال هدر نمی‌رود بلکه در هنگام نیاز به ویژه در برزخ و حوادث روز قیامت به فریاد او می‌رسند. کسانی که به حمایت مسلمانان و خانواده‌های آنان بپردازند نیز ثواب مجاهد را دارند.

۲۰. همگان باید تعصب‌های مذموم را دور انداخته و به مکارم اخلاق پایبند باشند، زیرا خداوند مردم را به صورت اقوام و ملت‌ها آفرید تا با یکدیگر آشنا شده و یاری هم برخیزند. هیچ‌گاه در افکار کوتاه و خودخواهی شخصی گرفتار نشوید. با آنچه در سایر کشورهای اسلامی رخ داده و توان و اموال و ثروت‌های آنان در راه ضربه زدن به یکدیگر صرف می‌شود، آگاهی یافته‌اید، بنابراین نسبت به فتنه برحذر باشید و درصدد خاموش ساختن آن برآیید.

بسم الله الرحمن الرحیم

اگر خبر درست باشد

هر شیعه میتواند با افتخار سرش را بالا بگیرد و بداشتن چنین مرجع تقلیدی افتخار کند

حقیقتا کنوانسیون ژنو در برابر این نصایح باید سرتعظیم فرود بیاورد

  • Upvote 14
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم
اگر خبر درست باشد
هر شیعه میتواند با افتخار سرش را بالا بگیرد و بداشتن چنین مرجع تقلیدی افتخار کند
حقیقتا کنوانسیون ژنو در برابر این نصایح باید سرتعظیم فرود بیاورد


متاسفانه بنا بر تجربه مطمءنم که اخبار تشیع از این دست در سطح جهانی و از سوی رسانه های شاخص دنیا بازتاب پیدا نمیکنند. کلا سعی میکنن تصویر مثبتی از ما اراءه ندن.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه بنا بر تجربه مطمءنم که اخبار تشیع از این دست در سطح جهانی و از سوی رسانه های شاخص دنیا بازتاب پیدا نمیکنند. کلا سعی میکنن تصویر مثبتی از ما اراءه ندن.

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جناب گریپن

با تشکر از حسن توجه جنابعالی

بنظرم فارق از عدم انتشار جهانی این نصایح

برای نیروهای شیعی درگیر در میدان جنگ این نصایح همچون آب حیات میباشد

چون عصبیت در میدان رزم باعث ایجاد بخش مهمی از تلفات و خسارات انسانی و جانبی میگردد

که این نصایح اون بخش را هدف قرار داده که بسیار هم عالی هستند

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا باید به وجود همچنین انسانهای....صادق....پاک... افتخار کرد...............

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فیلم جدید داعش از درگیری های بیجی هم جالبه . البته فکر کنم همه یا بخشی از فیلم مربوط به درگیری های چند ماه قبل هست که منجر به عقب نشینی ارتش عراق شد ولی صحنه تکراری نداره (به جز ترکوندن ابرامز و یکی دو تا صحنه دیگه ) و به کلی با فیلم قبلی فرق داره :

https://archive.org/download/RSAEL_HYH_MN_BYGE_ALASYH_360p.MP4/RSAEL_HYH_MN_BYGE_ALASYH_360p.MP4

لینک بالا مثل اینکه مستقیم هست ولی احتمالا سرعت دانلود خوبی نمیده . حجمش 114 مگ هست

 

 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.