super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

 واشنگتن به دنبال تشکیل نیروی چند ملیتی برای حمله زمینی به عراق و سوریه است

 

 پس از اعلام مقامات غربی و عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش مبنی بر شکست طرح های خود در زمین گیر کردن این گروه تروریستی، حالا خبرهایی از آمریکا برای تلاش این کشور به منظور تشکیل یک نیروی 30 هزار نفری چند ملیتی منتشر می شود.

بر اساس این طرح، ارتش چند ملیتی مورد نظر از سربازانی از کشورهای ترکیه، عربستان، اردن، مصر، عراق و برخی کشورهای عربی و نیز ارتش های اروپایی، کانادایی و استرالیایی تشکیل می شود.
این گزارش افزود: درباره جزییات این طرح، سناتور جمهوری خواه مارکو روبیو از جان آلن نماینده رییس جمهوری آمریکا سووال کرده بود که او پاسخ را به جلسه ای در پشت درهای بسته و غیرعلنی مشروط کرد.
بر اساس گزارشهای منتشر شده ، جان آلن سپس در جلسه غیرعلنی کمیته روابط خارجی سنا توضیح می دهد که در سلسله نشست هایی با حضور اشتون کارتر وزیر دفاع و 30 نفر از مقامات دیپلماتیک و نظامی در یک پایگاه نظامی در کویت، موضوع چگونگی رویارویی با داعش و تاریخ شروع طرح یاد شده به بحث گذاشته شد.
وی گزارشی درباره اوضاع عراق به نشست ارایه می کند که جزییات آن نشان می دهد، یا او اطلاع درستی از اوضاع جاری عراق ندارد و یا عمدا اطلاعات نادرست به سناتورها داده است.

بطوری که می گوید، داعش تابستان گذشته وعده کرده بود که عملیات خود را با اشغال بغداد و کربلا کامل خواهد کرد، اما امروز مناطقی بسیاری مانند سد موصل، گذرگاه ربیعه در مرز سوریه و عراق، جبل شنگال، زمار و کیسیک از دست داده است. او اشاره ای به فتوحات نیروهای مرکزی و مردمی عراق در صلاح الدین، دیالی و بابل نکرد.
به نظر می رسد او قصد داشته با اطلاعات نادرست درباره اوضاع نظامی جاری در عراق، طرح تشکیل ارتش 30 هزار نفری را توجیه کند.
اصرار آمریکایی ها مبنی بر ناتوانی ارتش عراق در جنگ علیه داعش، در حالی است که ارتش و نیروهای مردمی (الحشد الشعبی) در ماههای گذشته مناطق وسیعی از پنج استان عراق را از وجود داعش پاکسازی کرده اند ، بویژه استان دیالی را که حتی خود آمریکایی ها در طول هشت سال حضور نظامی نتوانسته بودند، آن را پاکسازی کنند. از طرف دیگر جنجال بر سر کمک های این کشور به داعش از طریق پرتاب محموله های نظامی، در عراق، به پارلمان کشیده شده است.
آمریکا و ائتلاف بین المللی اش که در عملیات هوایی عملا موفقیت جدی نداشته اند و حتی این موضوع را بسیاری از مقامات غربی هم اذعان کرده اند، حالا با مشارکت همین کشورها که برخی از آنان از حامیان اصلی داعش هستند، قصد دارد مداخله زمینی را در دستور کار خود قرار دهد.

حیدر العبادی جمعه شب در اظهاراتی به بهانه تخریب آثار تاریخی در موصل توسط داعش، برای چندمین بار تاکید کرد، 'ما عزم خود را برای پاکسازی عراق جزم کرده ایم و به توانایی های خود برای شکست داعش ایمان داریم'.
علاوه بر این منابع موثق در استان الانبار فاش کرده اند که اکثریت مردم این استان خواستار ورود ارتش و نیروهای داوطلب مردمی برای پاکسازی شهرهای استان هستند و آنان را به نیروهای بیگانه ترجیح می دهند.
به هر حال به نظر می رسد آمریکایی ها پیش از این تجربه حضور در عراق را داشته اند و خوب می دانند که دستکم چند عملیات سراسری بزرگ آنان در دیالی و موصل طی سالهای 2005 تا 2011 با شکست روبه رو شد و با دو عملیات خونین و پر تلفات طی سالهای 2004 و 2005 نتوانستند فلوجه در استان الانبار را از دست نیروهای القاعده خارج کنند.
بنابر این اکنون نیز ورود دوباره نظامیان آمریکایی به عراق، آن هم با نیروهای منطقه ای که متهم به حمایت از داعش هستند، اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد و همانطور که عملیات ائتلاف بین المللی در هوا به شکست انجامید، نیروهای چند ملیتی را در عراق زمین گیر خواهد کرد.

به نظر می رسد، بهترین راه حل برای اخراج داعش و ریشه کن کردن آن از منطقه، بستن گلوگاههای مالی و تسلیحاتی و نیز معابر تردد این گروه تروریستی است.
گزارش های مستند نشان می دهد که کشورهایی همچون عربستان، قطر، امارات همچنان به کمک های مالی و تسلیحاتی به داعش و دیگر گروههای تروریستی ادامه می دهند و ترکیه هنوز مرزهایش بر روی تروریست هایی که از سراسر جهان می خواهند به داعش بپیوندند، باز نگه داشته است.
. و بالگردهای آمریکایی که عملیات کمک رسانی را به داعش در مناطق درگیری انجام می دهند.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام 

 

فانتوم ها به این توانایی رسیدند ( عملیات در شب) به همون اندازه باید کنار سوخو ها قرارشون بدید  خیلی ساله به این توانایی رسیدند حتی یک فرمانده هم گفت ولی ....

 

درباره عملیات ها که به صورت دو فروندی صورت میگیرد در زمان جنگ نیاز به چهار فروند جنگنده بود یکی نشونه بگیرد یکی بزند  :winking:  ولی الان دوتا میرند دوتا هم می زنند 

 

یک نکته میموند اونم اینه که نیرو هوایی نقطه زنی میکند به صورت مستمر نیرو هوایی چگونه به اطلاعات بروز دست پیدا میکند؟ پهپاد؟ جاسوس؟ پهپاد های خودش؟؟؟؟ سپاه؟؟؟

 

ولی ستار4 خیلی خوب کار کرد انصافا

 

اطلاعات توسط پهپاد های ارتش و سپاه گرفته میشه قائدتا. حملات دقیق توسط بمب های لیزری انجام میشه و این یه قانون و قائده است نیازی نیسا کسی اطلاعای از این موضوع داشته باشه... شما خبر دارید از قاصد استفاده شده یا ستار ؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراقی، ارتش این کشور ساعت 3 بامداد امروز شنبه به وقت محلی عملیاتی گسترده را از سه محور برای آزادسازی تکریت آغاز کرده است.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عملیات تکریت؛ پیشروی به طرف جاده “الدور”

یک مقام امنیتی عراقی اعلام کرد که از صبح امروز، عملیات پیشروی به جنوب شرق تکریت آغاز شد.
به نقل از خبرگزاری عراقی “واع”، نیروهای امنیتی مسلح به تانک و تجهیزات تهاجمی از دو محور در جنوب و شرق تکریت این عملیات را آغاز کردند و در حال پیشروی به سوی مواضع تروریست‌های داعش در مناطق اطراف “الدور” هستند.
هرگونه خبر مرتبط با عملیات تکریت منتشر خواهد شد.

 

daesh.ir-iraq-05839rueisjfshgoso-620x320

طریق الدور والعلم – جنوب شرقی تکریت

 

daeshAA8cNE.jpg-large-620x846.jpg

الدور – تکریت

 

daesh.ir-84107597927850178-1-620x620.jpg

نیروهای شیعه به طرف تکریت

 

daesh.ir-84107597927850178-2-620x409.jpg

نیروهای شیعه به طرف تکریت

 

daesh.ir-84107597927850178-3-620x417.jpg

نیروهای شیعه به طرف تکریت

 

daesh.ir-84107597927850178-4-620x408.jpg

نیروهای شیعه به طرف تکریت

 

منبع: http://www.daesh.ir/1393/12/09/%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D8%AA%D8%9B-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D9%81-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%88%D8%B1/

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

همانطور که بزرگواران فرمودند

عملیات تکریت از چند محور امروز شروع شده

عشائر منطقه حاضر نشدن با مقاومت اسلامی عراق همکاری کنند و با داعش موندن.

سرنوشت هر کسی که در منطقه با داعش باشه مرگ هست.

تا الان داعش 12 تا انتحاری زده و 5 هزار نفر از نیروهای بسیج مردمی عراق و مقاومت اسلامی در نبرد مشارکت دارند.

ائتلاف عربی-غربی حاضر نشده در نبرد مشارکت کنه. حمایت هوایی و تسلیحاتی نبرد همه از ایران هست.

 

به نقل از پیچ تحولات جهان اسلام

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پاكسازی نژادی عربها در کردستان عراق

روزنامه انگليسی تايمز به نقل از برخی گزارش ها از اقدام نيروهای پيشمرگه كردستان عراق در پاكسازي عرب ها درسايه تحولات جاری در اين كشور سخن گفت.
به گزارش پايگاه خبری شبكه العالم، روزنامه تايمز چاپ لندن روز شنبه در سرمقاله خود با عنوان "انتقام كردها: نشانه هايي درباره اقدام كردها در پاكسازی نژادی عربها " نوشت: در جنگ عليه داعش تا اين لحظه یک برنده وجود دارد. درسايه خلا ناشي از عقب نشيني نيروهاي عراقي درسال گذشته، نيروهاي پيشمرگه كُرد بر وسعت مناطق تحت كنترل خود به ميزان 40 درصد افزودند.
اين روزنامه افزود: با حمايت هوايي ائتلاف ضد داعش به فرماندهی آمريكا، نيروهاي پيشمرگه توانستند شهر راهبردي عين العرب سوريه را بازپس بگيرند و دستاوردهاي زيادي را در مسر بازپس گيري موصل بدست آورند.
به نوشته اين روزنامه، يكي از نتايج اين امر همان افزايش حمايت بين المللی از رويای كردها در داشتن كشور خاص خودشان است.
تايمز افزود: اين رويا نمی تواند فقط براساس قدرت نظامی بنا شود بلكه نياز به مبنای اخلاقی دارد و اين مبنای اخلاقی در معرض تهديد قرار دارد؛ زيرا گزارش سازمان ديده بان حقوق بشر حاکی است كه نيروهاي پيشمرگه كُرد هزاران عرب را در مناطقی امنيتی قرار می دهند و جلوی بازگشت برخی از آنان به روستاهايشان را می گيرند، و يا به كردها اجازه می دهند که در خانه های آنان سکونت کنند.


© www.tabnak.ir

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

اطلاعات توسط پهپاد های ارتش و سپاه گرفته میشه قائدتا. حملات دقیق توسط بمب های لیزری انجام میشه و این یه قانون و قائده است نیازی نیسا کسی اطلاعای از این موضوع داشته باشه... شما خبر دارید از قاصد استفاده شده یا ستار ?

 

سلام

 

خبر میرسد گویا نیرو هوایی هم پهپادهای ناشناخته دارد ! هرچی که هست گویا خیلی کارامده !! همشون تعریف میکنند

 

درباره ستار یا قاصد  من که مثل بابک تقوایی با فرمانده نیرو هوایی دیزی نمی زنم که همه چی رو بدونم  مثلا من از کجا باید منبع پیدا کنم که بگد اره نیرو هوایی میخواد سوخو27 ببرد جزیره ابوموسی ( قال : بابک تقوایی  rolling_on_the_floor )

 

ولی قریب به یقین رو ستار4 حساب کن 

امروز یک اسمان هست و یک فانتوم با ستار بعله :)

 

ستار4

http://www.xum.ir/image/bUpC

http://captain-pilot.com/up/images/31906202801002760349.jpg

 

قاصد بر روی فانتوم

http://upload7.ir/viewer.php?file=55321450077808111305.jpg

ویرایش شده در توسط yamor
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البغدادی ازاد شده یا نه هروز میگن البغدادی ازاد شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

كشف محموله غذايي اهدايي عربستان به داعش در نزديكي تكريت

Untitled2~9.jpg

Untitled3~7.jpg

لعنــة الله علـــى القــوم الظــالميـــن بخصوص از نوع سعوديش

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

من موندم اکراد کردستان عراق اگر یک هزارم پیروزی های رزمندگان شیعی ایران اسلامی و انقلاب اسلامی رو در طول عمرشون به دست می آوردند میخواستند چیکار کنند ؟

 

خدا پیرشون درنیومد ؟ 

 

تمام شبکه های ماهواره ای شون یکریز دارند فیلم و کلیپ با جدیدترین تسلیحاتی که بهشون دادند میسازند و میدن بیرون و هی آهنگ بژی پیشمرگه و بژی کردستان و من پیشمرگه م ! پخش میکنند

 

به والله ایرانی ها از اکراد و تکفیری ها موندن عقب !

 

ما سردار سلیمانی داریم که هنوز کسی زحمت کلیپ ساختن ازش به خودش نداده !!!! ازاونور تکفیری ها و اکراد اصلا طوری رفتار میکنند هرکی ندانه ابرقدرت قرن هستند !

 

 

خدائیش میگن اگر مرگ ملتی جنگاور رو میخوای شادی و تفریح و دوری از فرهنگ شون رو بهشون هدیه بده !

 

اکراد کردستان عراق و ... مدعی این هستند که بقیه اکراد از اصالت خودشون دور شدند ! ولی شبکه ها و لباس هاشون نشون دهنده اینه خودشون پیشرو علمدار این مساله هستند !

 

 

یارو عین امریکایی ها پارتی گرفته همه زن و دختر و پسر و مرد هم عین امریکایی ها لباس های اونجوری ! پوشیدند بعد با صدای کردی همچین میخونه که .... !

 

 

چی بگم والا ؟

 

 

موندم تو این اکراد !

 

یا حق

 

جهت تایید شما ما یکی از فامیلهایمان داماد کرد عراقی دارد پارسال آمده بود ایران .صحبتهایی که میکرد واقعا برای من تاسف بار بود اما برو نیاوردم.با خوشحالی میگفت اینقدر شرکتهایی ّمریکایی آمده اند کردستان شعبه زدند .دیگه اینکه از سبک زندگی غربی کردها چه تعربفی میکرد.

ویرایش شده در توسط keivan2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا که صحبت از کردستان عراق شد بد نیست بگم که امروز دبکا اسرائیل زده بود بیش از یک میلیون بشکه نفت از کردستان عراق در روز جمعه توسط یک تانکر به بندر عسقلان اسرائیل منتقل شد...

 

البغدادی ازاد شده یا نه هروز میگن البغدادی ازاد شد

 

فکر نمیکنم ازاد شده باشه .

 

اون تصاویر کمک های اهدایی عربستان هم اگه اشتباه نکنم یکی دو روز پیش توسط کردها منتشر شد و گفتن بعد از گرفتن تل حمیس (در حسکه سوریه ) پیدا کردن .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نه داداش الغد پرس زده تو تكريت .ناحيه البغدادي قسمت هاي زيادش آزاد شده حتي امروز داعش ناحيه البغدادي رو خمپاره بارون كرده بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.