super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

دلیل توقف عملیات در تکریت اول و آخر سیاسی هست و نه هیچ چیز دیگه، مصادیقش هم مشخصه، یک مثال میزنم که آخرین اونهاست و من در رسانه های خودمون یا این سایت بهش بر نخوردم.

موضوع پرسش و پاسخ ژنرال پتراءوس در سلیمانیه عراق، همین چند روز پیش.

شایعاتی هست که گویا ایشون قراره فرماندهی اءتلاف رو در نبرد با داعش در عراق به دست بگیره.

نظر ایشون به عنوان فرمانده آتی جنگ با داعش در مورد خود داعش چیست؟

جواب: داعش بزرگترین مشکل ما در عراق نیست، بزرگترین مشکل ما در عراق شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران هستن!!

کسی فرمانده جنگ با مثلا گوگوریو باشه و دشمن اصلی خودش رو پاپوآ گینه نو بدونه!

اونوقت باز بگید دلایل توقف حمله سیاسی نیست.

توضیح یک نکته، ایشون جابجا به خیزش سحوات اشاره داره که یک طرح آمریکایی مبتنی بر پمپ پول و اسلحه به عشایر سنی برای مبارزه با القاعده بود، در واقع خرید وفاداری و بقول خودمون دمشون رو دیدن، که البته این سحوات در اولین فرصت به داعش پیوستند و از همون پول و اسلحه بر ضد عراق استفاده کردن.

ایشون همچین از این استراتژی حرف میزنه انگار فرماندهی نبرد واترلو بوده.

____________________
____________________

خلاصه افاضات ژنرال به نقل از واشنگتن پست:

(نمیدونم چرا هر کاری میکنم لینک ارسال نمیشه بعدا با هیتلر شکن دوباره امتحان میکنم)

ژنرال پتراءوس فرمانده نیروهای اءتلاف در خلال خیزش (سحوات) در سالهای 2007 و 8 هفته گذشته برای اولین بار پس از 3 سال به عراق بازگشت، وی در هم اندیشی سالیانه دانشگاه آمریکایی سلیمانیه شرکت کرد، یک گردهمایی از رهبران، سیاستمداران و اندیشمندان عراقی. ایشان در مطول ترین گپ و گفت خود در مورد بحران عراق و سوریه در جواب سوالات مکتوب دیدگاههای خود را درباره نحوه پدید آمدن داعش و راهکارهای مبارزه با این گروه بیان کردند. نکته جالب استفاده از کلمه داعش به جای دولت اسلامیست که تا حالا استفاده میشده (جالبه که کری هم جدیدا چنین کرده).

_ ...

...

_شما از پیآمدهای خیزش (سحوات) در سالهای 2007 و 8 آگاهید، از اتفاقات این روزهای عراق چه احساسی دارید؟ میبینید که داعش چیزی بیش از آنچه که سلفش القاعده در عراق کسب کرده بود به دست آورده.

_چیزی که در عراق رخ داده و میدهد برای مردم این کشور، منطقه و کل جهان تراژدیست. می گویم تراژدی چون اوضاع میتوانست این گونه رقم نخورد، چیزی که به واسطه خیزش سحوات به سختی به دست آمده و برای مدت سه سال دوام آورده بود در نتیجه اشتباهات رخ داده از اواخر سال 2011 از بین رفت و بسیاری را میتوان به این خاطر سرزنش کرد.

علی رغم تمام اتفاقات رخ داده و پیشروی های داعش من فکر میکنم نیروهای عراق و اءتلاف توفیق قابل توجهی ضد داعش بدست آورده اند، در واقع من مدعی هستم که تهدید اصلی ضد ثبات عراق و بالاتر از آن توازن منطقه ای داعش نیست بلکه شبه نظامیان شیعه ای هستند که توسط ایران پشتیبانی و هدایت میشوند.

شبه نظامیان شیعه در پاسخ به فتوای آیت ا... سیستانی و در لحظه ای بسیار خطیر به میدان آمدند و داعش را در پیشروی به سوی بغداد ناکام گذاشتند. با این وجود در برخی موارد آنها نه تنها افراطگرایان مسلح بلکه غیر نظامیان سنی را هم پاکسازی کرده مرتکب جنایت شدند، نتیجتا این شبه نظامیان همزمان هم عامل نجات عراق و هم مهمترین تهدید بر ضد وحدت ملی عراق هستند. در بلند مدت شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران می توانند تبدیل به قدرتی برتر در عراق شوند، قدرتی که خارج از کنترل دولت عراق و پاسخگو به ایران است.

گذشته از عراق من شدیدا نگران ادامه روند فروپلشی سوریه هستم، چیزی که در سوریه رخ میدهد شبیه یک چرنوبیل در جغرافیای سیاسی منطقه است، تا زمانی که اوضاع در سوریه بهبود نیابد امواج رادیو اکتیو بی ثباتی و ایدءولوژی افراط گری همچنان به کل منطقه ارسال خواهد شد.

پس هر استراتژی برای ثبات بخشیدن به منطقه باید با در نظر گرفتن توامان عراق و سوریه باشد، اگر بگوییم اول عراق و بعد فکری به حال سوریه خواهیم کرد نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

پایان بخش اول ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هزار بار بگین،‌یک سوال جلوش میذارن: امریکایی ها چند تا ژنرال از دست دادن تو فلوجه خدا؟ آمریکایی ها چند نفر تلفات دادند شما چند نفر؟
الان دارید روضه می خونین که داعش IED داره،‌اگه داعش IED داره شما نیروی هوایی دارید،‌ توپخونه و زرهی دارید،‌ادعای مقابله با اسرائیل رو دارید از پس یک قوطی حلبی پر از تی ان تی بر نمیاید؟ تقصیر خودتون بود که خیلی احمقانه سوخو25 و میل 24 سفارش دادید وقتی می تونستید صدها سفارش بهتر و عملی تر بدید،‌سوال اینه که سواد خرید درست رو داشتید؟
دارید ماست مالی می کنید، و این ماست مالی کردن نهایتا به عمیق شدن شکستتون منجر میشه،‌عملیات در تکریت شکست خورد همونطور که عملیات حلب و درعا شکست خورد،‌ نخواید عبرت بگیرید بقیه راه هم شکست های سنگین تری می خورید،‌در بلند مدت از پیشمرگه البته.
من به این فکر می کنم که زمانی که حکایت عراق شروع شد ارتش با چه سرعتی واکنش نشون داد از بمباران تو عمق و عملکرد بالای هوانیروز تا آوردن یگان زرهی به عنوان اولین واکنش (دقیقا 180 درجه مخالف سپاه که از زرهی به عنوان آخرین حربه و حتی Panic Respond استفاده کرد)، از اون لحاظ خوب جای شکرش باقیه که امریکایی ها و انگلیسی ها بنیان نیروهای اموزش دیده و مجرب رو گذاشتند تو کشور وگرنه ما بخوایم جوری که تو سوریه جنگیدیم و توی عراق جنگیدیم از مرزهامون در برابر داعش حفاظت کنیم تهران رو روی سر برده.


چی داری میگی برا خودت ! همینجوری مسلسل وار و پشت سر هم نظرات تخیلی میدی !
خیلی ها اینجا هستن که از خیلی چیزا خبر دارن ولی حرف نمیزنن،اینقد الکی حرف نزن،یا اینکه اول تمام جملاتت بنویس که نظر شخصیت اینه
پسر خوب اون وقت هایی که شما پای مانیتور نشستی و داری تایپ میکنی مثل من ، خیلی ها که اندازه من و تو میفهمن دارن پشت میز تحلیل انجام میدن
برای هر حرکت ایران در خارج از کشور چند سازمان اتاق فکر دارن و هر کدوم چند ده نفر رو مامور تحلیل کردن،حالا هی بشین نظرات تخیلی بده.
  • Upvote 10
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اول این که مذاکرات بر اساس نظر رهبری می چرخد و ایشان کنترل کامل بر موضوع دارند . موضوع عراق و سوریه هم با نظر کامل ایشان اداره می شود و ایشان احاطه کامل بر این موضوع دارند . نظری هم که دادم دقیقا در همین راستا بود و اصلا ربطی به تصمیمات دولت نداشت.

دوم این که در مورد اون قسمتی که قرمز کردم : برای طرز تفکرتان متاسفم.

بعضی ها با تفکر گذشتن از رهبری و فقط ادعای ولایت پذیر بودن ، همون نقش داعشی ها رو توی کشور ما دارند . مطمئن باشید رهبری در کشور ما آنقدر قدرت دارند که هر چیزی که نیاز باشد ، البته به شکلی که مناسب بدانند ، انجام می دهند تا کارها در مدار درستشان جلو بروند و البته شاید این به مذاق بعضی مدعیان دوستی در کشور ما خوش نیاید .

پیشنهاد می کنم یک بار به شکل کامل سخنان امسال رهبری را در حرم امام رضا ، گوش بدهید و فقط به اون متن خلاصه شده نقل شده در خبرگذاری ها بسنده نکنید.

به این میگن خواب خرگوشی باشه ما داعشی هستیم

در 598 امام به تصمیم رسید

در قراداد ننگین تعلیق های هسته ای و چندر قاز سانترفیوژ و پروتکل الحاقی در زمان خاتمی پذیرش قراداد مگه تحت نظارت رهبری نبود چرا ایشان را به تصمیم رساندند 

در قضیه جام زهر چرا ایشان را به تصمیم رساندند

در مساله جمعیت و کنترل جمعیت چرا ایشان را به تصمیم رساندند

و در بسیاری از موارد ایشان را به تصمیم میرسانند

لطفا از خواب بیدار شوید

توهم رهبری حفظ الله = امام زمان عج خیلی غلط است

روشنگری حق ماست

این جواب اون بند قرمز رنگ بود برادر جان

برادر جان رهبری صاحب تجربه هستند ولی دشمنان ما هم دست و پا بسته نیستند

شما هم شدید تفکر ناقص لاریجانی ها که میگویند" تا رهبری هست دیگر نباید نگران هیچ مشکلی بود و بنبستی وجود ندارد"

داستان فعلی عراق و سوریه هم ریشه در این گونه تفکرات دارد

فکری میگه همه چی ارومه من چقدر خوشحالم

اقا در پیام نوروزی فرمودند همه ما باید در هر کاری که هستیم کارمان را درست انجام بدیم و به این میگن جهاد نه اینکه خوب رهبری هست دیگه همه چیز ارومه نه داداش زهی خیال باطل

ضمنا در مورد اختلاف میان نیروهای خودی هم بارها هشدار دادند توجه کنید تا کج برداشت نکنید

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حمله سنگين به تكريت يعنى كشته شدن هزاران غير نظامى كه نقش سپر انسانى دارن براى داعش و اين همون چيزيه كه حرامزاده هاى غربى و محور كثيف عربى منتظرشه، شك نكنيد اينها براى اين وضعيت يه برنامه ريزى دقيق كردن و ما هم بموقع اينو فهميديم...

اين جنگ لعنتى پر از خدعه و فريبه...

اينو لطفا بفهميد: پشت سر داعش سيا و موساد و MI6 وايسادن...
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دلیل توقف عملیات در تکریت اول و آخر سیاسی هست و نه هیچ چیز دیگه،

اگر تا ده روز دیگه مرحله ی دوم عملیات رو شروع نکنند سیاسی بودن توقف عملیات اثبات میشه.وگر نه توقف بعلت فنی بوده

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

من به این فکر می کنم که زمانی که حکایت عراق شروع شد ارتش با چه سرعتی واکنش نشون داد از بمباران تو عمق و عملکرد بالای هوانیروز تا آوردن یگان زرهی به عنوان اولین واکنش (دقیقا 180 درجه مخالف سپاه که از زرهی به عنوان آخرین حربه و حتی Panic Respond استفاده کرد)، از اون لحاظ خوب جای شکرش باقیه که امریکایی ها و انگلیسی ها بنیان نیروهای اموزش دیده و مجرب رو گذاشتند تو کشور وگرنه ما بخوایم جوری که تو سوریه جنگیدیم و توی عراق جنگیدیم از مرزهامون در برابر داعش حفاظت کنیم تهران رو روی سر برده

 

 

 

فیلم شاهکار زرهی عراق در فلوجه و الرمادی موجوده.. اخه از نیرویی که میاد کف هامر و ابرامز رو فرش میکنه و با زیرپیراهنی تو تانکش میشینه و بدتر از ارتش سوریه تانکش رو یه گوشه میبره پارک میکنه چه انتظاری هست؟

یعنی بنظر شما نیرو های اموزش و دیده و مجرب میان m-113 پارک میکنن چهار تا تیر کور با برونینگش شلیک میکنند و بعدش هم ول میکنند تا داعشی بیان با پیت بنزین!(از کم امکاناتی!) اتیشش بزنن..؟

اینا که دیگه جهادی نبودند..! اینا که همون نیرو های مجرب و اموزش دیده توسط ایالات متحده بودند..!

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
جناب mo313 طبق افعالی که به کار میبرید مشخصه که فقط دارید تفرقه افکنی میکنید... اگه نمیتونید به عزیزانی که مشغول دفاع از این کشور هستن کمک کنید پس لطف کنید زحمات این عزیزان رو با حرفاتون ضایع نکنید... جون آدما ارزش داره... همه هم میدونن داعش در جنگ شهری چه مهارتی داره پس باید با حداکثر دقت برای تصرف شهر اقدام بشه... جوری میگید عملیات شکست خورد که... بگذریم... جنگ با بازی کامپیوتری فرق داره... خیلی زیاد...
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یعنی توجیه و دفاع کور پشت توجیه و دفاع کور،‌

حاضرید فرضیه کمک دامبلدور به داعش رو قبلو کنید ولی یک نیم نظری به بی کفایتی قاسم سلیمانی در رهبری این نبردها نندازید.

فرش می اندازه چیه؟ بابا مملکتشه،‌ این آدم نمی خواست بجنگه که سوریه بود وضعیتش. توی جنگ خود ما هم وقتی نیرو رو می فرستادن تو شیکم دشمن بدون طرح بدون پشتی بانی بدون هیچی نیروی پس می زد، هر آدمی باشه پس می زنه وقتی می بینه آوردنش سلاخی بشه نه اینکه خونش رو پس بگیره.

چه بودجه ای چه کشکی، ول خریدهای عراق رو ما میدادیم که مجبور شدیم بجای زرهی خوب بریم لگنی مثل سوخو25 سفارش بدیم واسش؟

همون کسی که یدونه آبرامز بهش میدن ول میکنه در میره 2 تا بی تی ار 80 بذارن کنار دستش واسه پوشش سبک یه تنه کار تیپ پیاده رو می کنه. بعله فیلمش هست،‌ به اون فیلمها بدون جانبداری نگاه کنید می بینید وقتی از تانک برای اسکورت 4 تا کامیون استفاده میشه نتیجه بهتر قرارا نیست حاصل بشه. طرف خیلی هنر کنه جونش رو بر میداره در میره.

 

راحت باشید،‌اصلا شما خوبید. برید منفجر شید.

  • Upvote 4
  • Downvote 29

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چرا سوخو25 سفارش دادن؟؟؟؟

میخواستی مثلا سفارش بده سوخو تازه شروع کنه به ساختن جنگنده؟؟؟ اونجوری که شیش هفت سال دیگه تحویل میگرفت جنگندش رو مرد حسابی؟؟؟؟

علاوه بر بودجه‌ی کم، زمان تحویل جنس هم مهمه...

عرض کردم، شما انتظار داری که این حضرات با دانش شرقی بیان غربی بجنگن... اون مدل جنگ غربی نیازمند کار الکترونیک بسیار زیاد، کار اطلاعاتی بسیار قدرتمند و نظارت زنده با استفاده از پهپاد و ماهواره و غیره هستش...

هیچ یک از اینا توسط این نیروها استفاده نشده قبلا و کاربریش رو بلد ندارن و نمیتونن به کار گیری کنن( حتی اگر داشته باشن!) می‌بینی که ما الان تازه کم کم داریم به کارگیری میکنیم پهپاد رو برای شناسایی که به نظرم خودم قدم رو به جلوی خوبی هستش...

اخرین باری که جنگیدیم حدود ۲۲-۳ سال پیش بوده و کاملا عقبیم از کسانی که تو ۲۰ سال گذشته، لااقل ۵ تا جنگ رو درگیر بودن...

 

بعدشم، من نمیدونم تا حالا ما چقد تلفات دادیم( کل شیعیان در عراق در طول چند ماه گذشته)، اما فکر میکنم یه قلم امریکا برای گرفتن فلوجه حدود ۱۱۰۰-۲۰۰ نفر کشته و زخمی داد... بنابراین نمیشه زیاد نگران بود...

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هزار بار بگین،‌یک سوال جلوش میذارن: امریکایی ها چند تا ژنرال از دست دادن تو فلوجه خدا؟ آمریکایی ها چند نفر تلفات دادند شما چند نفر؟

الان دارید روضه می خونین که داعش IED داره،‌اگه داعش IED داره شما نیروی هوایی دارید،‌ توپخونه و زرهی دارید،‌ادعای مقابله با اسرائیل رو دارید از پس یک قوطی حلبی پر از تی ان تی بر نمیاید؟ تقصیر خودتون بود که خیلی احمقانه سوخو25 و میل 24 سفارش دادید وقتی می تونستید صدها سفارش بهتر و عملی تر بدید،‌سوال اینه که سواد خرید درست رو داشتید؟

دارید ماست مالی می کنید، و این ماست مالی کردن نهایتا به عمیق شدن شکستتون منجر میشه،‌عملیات در تکریت شکست خورد همونطور که عملیات حلب و درعا شکست خورد،‌ نخواید عبرت بگیرید بقیه راه هم شکست های سنگین تری می خورید،‌در بلند مدت از پیشمرگه البته.

من به این فکر می کنم که زمانی که حکایت عراق شروع شد ارتش با چه سرعتی واکنش نشون داد از بمباران تو عمق و عملکرد بالای هوانیروز تا آوردن یگان زرهی به عنوان اولین واکنش (دقیقا 180 درجه مخالف سپاه که از زرهی به عنوان آخرین حربه و حتی Panic Respond استفاده کرد)، از اون لحاظ خوب جای شکرش باقیه که امریکایی ها و انگلیسی ها بنیان نیروهای اموزش دیده و مجرب رو گذاشتند تو کشور وگرنه ما بخوایم جوری که تو سوریه جنگیدیم و توی عراق جنگیدیم از مرزهامون در برابر داعش حفاظت کنیم تهران رو روی سر برده.

مرتضی جان ، برخلاف مزاح های گذشته ، شخصا شخصیتت رو دوست دارم ولی الان زدی به بیراهه .

کمی در کلیات دقت بکن .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سربريدن سه پيشمرگه توسط خوارج زمان

 

CAfczeEWwAEHl4w_jpg_large.jpeg

 

 

 

فيلم ( +18)

https://vimeo.com/122673724
ویرایش شده در توسط amirarsalankhan
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یعنی توجیه و دفاع کور پشت توجیه و دفاع کور،‌

حاضرید فرضیه کمک دامبلدور به داعش رو قبلو کنید ولی یک نیم نظری به بی کفایتی قاسم سلیمانی در رهبری این نبردها نندازید.

فرش می اندازه چیه؟ بابا مملکتشه،‌ این آدم نمی خواست بجنگه که سوریه بود وضعیتش. توی جنگ خود ما هم وقتی نیرو رو می فرستادن تو شیکم دشمن بدون طرح بدون پشتی بانی بدون هیچی نیروی پس می زد، هر آدمی باشه پس می زنه وقتی می بینه آوردنش سلاخی بشه نه اینکه خونش رو پس بگیره.

چه بودجه ای چه کشکی، ول خریدهای عراق رو ما میدادیم که مجبور شدیم بجای زرهی خوب بریم لگنی مثل سوخو25 سفارش بدیم واسش؟

همون کسی که یدونه آبرامز بهش میدن ول میکنه در میره 2 تا بی تی ار 80 بذارن کنار دستش واسه پوشش سبک یه تنه کار تیپ پیاده رو می کنه. بعله فیلمش هست،‌ به اون فیلمها بدون جانبداری نگاه کنید می بینید وقتی از تانک برای اسکورت 4 تا کامیون استفاده میشه نتیجه بهتر قرارا نیست حاصل بشه. طرف خیلی هنر کنه جونش رو بر میداره در میره.

 

راحت باشید،‌اصلا شما خوبید. برید منفجر شید.

عاجرانه از شما خواهش میکنم پست های زیاد در روز ارسال نکنید. آخه همون طوز که میدونید تعداد منفی که ما میتونیم بدیم محدوده.

  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یعنی توجیه و دفاع کور پشت توجیه و دفاع کور،‌

حاضرید فرضیه کمک دامبلدور به داعش رو قبلو کنید ولی یک نیم نظری به بی کفایتی قاسم سلیمانی در رهبری این نبردها نندازید.

فرش می اندازه چیه؟ بابا مملکتشه،‌ این آدم نمی خواست بجنگه که سوریه بود وضعیتش. توی جنگ خود ما هم وقتی نیرو رو می فرستادن تو شیکم دشمن بدون طرح بدون پشتی بانی بدون هیچی نیروی پس می زد، هر آدمی باشه پس می زنه وقتی می بینه آوردنش سلاخی بشه نه اینکه خونش رو پس بگیره.

چه بودجه ای چه کشکی، ول خریدهای عراق رو ما میدادیم که مجبور شدیم بجای زرهی خوب بریم لگنی مثل سوخو25 سفارش بدیم واسش؟

همون کسی که یدونه آبرامز بهش میدن ول میکنه در میره 2 تا بی تی ار 80 بذارن کنار دستش واسه پوشش سبک یه تنه کار تیپ پیاده رو می کنه. بعله فیلمش هست،‌ به اون فیلمها بدون جانبداری نگاه کنید می بینید وقتی از تانک برای اسکورت 4 تا کامیون استفاده میشه نتیجه بهتر قرارا نیست حاصل بشه. طرف خیلی هنر کنه جونش رو بر میداره در میره.

 

راحت باشید،‌اصلا شما خوبید. برید منفجر شید.

با سلام

شما هرموقع تونستید فرق یکار اطلاعاتی تو یک کشور بی طرف با یک عملیات نظامی تو خاک خود اون کشور تشخیص بدید اون موقع تازه صلاحیت دارید تو یه انجمن مثل میلیتاری پست تحلیلی بذارید!

ادعاتون گوش فلکو کر میکنه ولی هیچی نیستین!

 شما برو یه فکر سیستماتیک وارد سیستمت بکن بعد بیا اینجا اظهار فضل بکن!

شرط میبندم هنوز نمیتونی سیستم رو تعریف کنی!

 

 

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.