super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

خیلی جالب میشه اگر خرید سوخو ها برای ما بوده باشه.

یعنی عملا در حساس ترین زمان عراق،‌از بحران عراق و داعش برای خرید یکسری تسلیحات دسته دوم و بی کفایت برای خودمون استفاده کردیم بجای تلاش برای حل بحران عراق،‌بعد تازه اون سلاح ها هم هیچکدومش به خودمون نرسیده.

نه من هنوز به این نتیجه نرسیدم، یعنی واقعا در این حد Low نمی دونم حاج قاسم رو.

دو هفته طول کشید تا متوجه بشی چیزی به اسم خرید سوخو 25 از سوی ایران برای عراق وجود نداشته.با اون حساب فکر کنم حدود ده روزو لازم داشته باشی که بفهمی اصلا این وسط خرید و فروشی انجام نشده و اون سوخو 25 ها از سالها پیش مال ایران بودن! 

در مورد حاج قاسم هم باید بگم که دیتا بیس تو با دوستان آمریکاییت یکم ناهماهنگه. اونا نظر دیگه ای دارن. بهتره تلاش بیشتری برای هماهنگی بکنی.البته اینو برا خودت میگم که اونا ناراحت نشن.والا نظر تو...

اصلا اهمیتی نداره :)

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بمباران جنوب موصل توسط جنگنده‌های آمریکایی
 
جنگنده‌های ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا پادگان «البرکه» بزرگ‌ترین پادگان تحت اشغال داعش را در جنوب موصل بمباران کردند.
 
به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، شاهدان عینی گفتند که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا پادگان البرکه بزرگ‌ترین پادگان تحت اشغال داعش را در منطقه «القیاره» در جنوب موصل بمباران کردند. 
 
این شاهدان افزودند که در این بمباران ۲۰ عضو داعش کشته شدند و تجهیزات نظامی و مهمات این گروه تروریستی در این پادگان منهدم شد
 
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حاج قاسم که داره در ارتفاعات حمرین قدم میزنه یاد زمان جنگ میوفته که یکی از محور های عملیات ها در جنگ همین ارتفاعات حمرین بوده
تو عکس ها از محل جنایات اسپایکر خون زیادی ریخته شده معلومه قبل کشتنشون تعدادی رو سر بریدن اما دیدن وقت و نیرو برا این همه ندارن با تیر خلاصشون میکردن
_________________
یه مورد بسیار جالب:
دومین شهید کرمانشاه به نام شهید صادق یاری عکسی که ازش در سطح شهر هست با لباس فرم سپاه و زمان جوانی هست
و عکسی که ازش در سایت ها میبینیم با لباس ارتش عراق و درجه افسر ارشد هست! ویرایش شده در توسط Shabro
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینکه من چی هستم رو واقعا خودمم نمی دونم،‌این خود شناسی که بعدش خدا شناسی میاد خیلی کار داره برای بنی بشر ولی قطعا هیچکدوم از این مواردی که شما گفتید نیستم.

من یکی برجسته ترین محققین حوزه انرژی های نو در دنیا هستم. اون کسی که به من نیاز داره ایرانه نه به صورت بلعکس.

البته ایران وطن منه و دوران حضورم بارها و بارها منت کار براش رو کشیدم،‌چه به عنوان ژورنالیست چه به عنوان محقق حوزه انرژی که بزرگترین نهادهای دنیا تواناییهاش رو تائید کرده بودند.

من یک قرون نیاز مالی و مادی نداشتم و ندارم، چون با توانایی به صورت اتوماتیک امکانات مادی هم فراهم میشه،‌ و هرگز در ازای خدماتم یک قرون نخواستم.

اما برای مثال وقتی پیشنهاد کردم که با یکسری آدم حسابی یک خبرگزاری دفاعی رو شروع کنیم، این ایده رو از ما گرفتن و دادن به آدمهایی مثل بابک و ادیب که امروز اینجا برای شما شعر میگن اما وقتی در خلوتشون بشینید، ریگی رو مجاهد خخطاب می کنن و به سرتا پای وجود خود شما ها فحش آب نکیده میدن.

این دلیل داره،‌چون وقتی آدم توانمند سر کار میاد ضعف های دیگران برجسته میشه، و آدمهایی مثل شما که ادعای مسلمونی می کنند هرگز تحمل نمی کنن که ضعفهاشون رو بشه.

منم نمی دونم شما چی هستید،‌اینو میدونم که مسلمان نیستید. با راحت افطرا و تهمت زدن و برچسب زدن به دگران،‌اگر اسم مسلمون رو هم روی خودتون بذارید فقط دارید خودتون رو مسخره می کنید.

برای من بسیار تاسف باره و بسیار غم انگیز که حداقل غالب پیشبینی هام در مورد تحولات این منطقه به واقعیت می پیونده، یک روزی ما داد می زدیم،‌آقا بجای پول خرج کردن سر آفتابه لگن 14.7 میلمتری بیاید مثل ارتش امریکا سیستماتیک فکر کنید،‌ ببینید چه سلاحی نیاز دارید و اون رو بسازید بجای انجام پروژه های عقیم تحقیقاتی صرف برای خود نمایی.

امروز نتیجش رو در شکست نیروی هوایی سپاه (و تا حدود بسیار زیادی ارتش) ذر عراق و شکست عملیاتهایی مثل ادلب می بینیم.

یک روزی بنده می گفتم ورود نیروی هوایی ائتلاف به عراق برای ما شکسته و بهتره به فکر مدیریتش باشیم،‌همین شما ها که ادعای مسلمانی می کنید فحش کشیدید. امروز اعضای ایرانی سپاه رو نیروی هوایی ائتلاف داره می کشه شما هنوز دارید فحش میدید.

این مهم نیست که من چی می گم، مهم اینه که این بحث باشه و مهم اینه که تفاوت من نوعی با شما آشکار بشه،‌این تفاوت حداقل به اندازه رز های سفید آلمان برای شرافت ما به کار خواهد اومد.

  • Upvote 14
  • Downvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط rezatizi، 15 فروردین 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط rezatizi، 15 فروردین 1394 - دلیلی ارایه نشده است

 آدمهایی مثل بابک و ادیب که امروز اینجا برای شما شعر میگن اما وقتی در خلوتشون بشینید، ریگی رو مجاهد خخطاب می کنن و به سرتا پای وجود خود شما ها فحش آب نکیده میدن.

اینو میدونم که مسلمان نیستید.

 

ا راحت افطرا و تهمت زدن و برچسب زدن به دگران،‌اگر اسم مسلمون رو هم روی خودتون بذارید فقط دارید خودتون رو مسخره می کنید.

 

 
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
سلام...
جناب مرتضی شما بارها و بارها نیروهای ایرانی رو به بی کفایتی و ناکارآمدی متهم کردید... ممنونمیشم تعدادی از مهمترین شکست های
نیروهای ایرانی در عراق و سوریه رو با ذکر دلیل و ترجیحاً منبع
بیان کنید تا ما هم مطلع بشیم...
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پایکوبی وشادی مجاهدان عراقی در محضر سردار قاسم سلیمانی

[aparat]NQ0bI?[/aparat]

 

تصویر منتاژ شده هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سخنان مهم منسوب به دبیر کل جنبش "عصائب اهل الحق" که توسط العالم فارسی منتشر شده ( فقط قسمت های مهم )

 

"قیس الخزعلی" در کنفرانسی خبری در استان "واسط" اظهار داشت : ما کاملا بر ضرورت عراقی ماندنِ دستاوردها و پیروزی ها تاکید می کنیم . در واقع دخالت آمریکا در عملیات نظامی از طریق نیروی هوایی ، به دلایل سیاسی صورت گرفت نه به دلایل نیاز نظامی .

 

شبکه السومریه به نقل از الخزعلی نوشت : آمار و ارقام، ثابت می کند که حملات هوایی آمریکا در عراق و آمریکا کارایی ندارد ، به این ترتیب ما نیازی به نیروی هوایی آمریکا نداریم و خودمان به تنهایی می توانیم به پیروزی دست یابیم . ( احتمالأ منظور ایشون ، چند مورد هدف قرار دادن نیرو های خودی توسط ائتلاف باشه )

 

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد : پس از پاکسازی تکریت ، اولویت با آزادسازی استان الانبار است . ( اگه می فرمودند پس از پاکسازی صلاح الدین ، نوبت الانباره باید منتظر حمله به بخش تحت اشغال داعش در بیجی می بودیم ولی چون گفته شده پس از تکریت ، پس احتمالأ فعلأ در استان صلاح الدین عملیات جدیدی آغاز نخواهد شد )

 

اکنون همه بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که محافظت از تکریت باید به پلیس محلی با حمایت پلیس فدرال واگذار شود و این ایده ، اجرا شد . ( با این کار ، فتنه ی اختلافات مذهبی و قومی قبیله ای ، در نطفه خفه می شه البته ان شاءالله )

 

به نقل از العالم فارسی :   http://fa.alalam.ir/news/1691773

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ادامه سیاست "یکی به نعل و یکی به میخ" توسط مقتدی صدر

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ «سید مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق روز گذشته و پس از یکسال که در خطبه نماز جمعه‌ای حضور نیافته بود ، امامت جمعه این هفته شهر کوفه را بر عهده داشت . ( فقط قسمت های مهم )

.

.

.

رهبر جریان صدر افزود : برخی ادعای اسلام گرایی دارند اما اقدامات داعش را تکرار و در تعامل با دیگران همانند تروریست‌ها رفتار می‌کنند . همگان باید از تندروی با دیگران خودداری ورزیده و مبانی اخلاق اسلامی را به نمایش بگذارند .

 

خطیب جمعه شهر کوفه گفت : کسانی که مدعی عشق و ولایتمداری به امیرمومنان علی(ع) هستند باید خواسته‌های این امام مبنی بر انتشار مبانی تسامح و محبت و صلح با دیگران و پرهیز از تندروی در جنگ یا صلح را جامعه عمل بپوشانند .

 

سید مقتدی صدر با اشاره به اینکه رزق و روزی برخی افراد از فتنه حاصل می‌شود ، ادامه داد : این افراد باید توبه کرده و نه تنها با زبان بلکه در عمل نیز از شیوه اهل بیت(ع) تبعیت کنند، اما متاسفانه شاهدیم که آنان اقدامات داعش و سایر گروه‌های تروریستی را با مردم انجام می‌دهند .

 

رهبر جریان صدر پس از آزادسازی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین از اشغال گروه تروریستی داعش از ارتش و نیروهای بسیج مردمی در عراق خواست که تکریت را حفظ کنند و «شبه‌نظامیان وقیح» را از این شهر بیرون کنند .

.

.

.

 

به نقل از :   http://www.abna24.com/persian/service/middle/archive/2015/04/04/681018/story.html

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

فرزند شهید طبسی که پس از حمله تروریستی سه شنبه گذشته در بیمارستان کاظمیه شهر کاظمین بستری بود، شامگاه دیروز دعوت حق را لبیک گفت .

 

( در صفحات قبل ، دوستان این عکس رو قرار داده بودند )

 

caf9e761656f191990f90905c17ad983.jpg

 

 

به نقل از :   http://www.abna24.com/persian/service/middle/archive/2015/04/04/681004/story.html

ویرایش شده در توسط meisam1367
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام...
جناب مرتضی شما بارها و بارها نیروهای ایرانی رو به بی کفایتی و ناکارآمدی متهم کردید... ممنونمیشم تعدادی از مهمترین شکست های
نیروهای ایرانی در عراق و سوریه رو با ذکر دلیل و ترجیحاً منبع
بیان کنید تا ما هم مطلع بشیم...

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

در مورد ضعف فرمودید

در بخش فیلم های شهید باغبانی بخش اتاق بی سیم رو نگاه بفرمایید

با اینهمه مهندس IT

ما هنوز نتوانستیم یک سیستم منسجم اطلاعاتی و جنگی ایجاد کنیم که موقعیت انلاین نیروها

تلفات لحظه به لحظه و نوع درگیری در هر منطقه و نوع حمایت مورد نیاز را مشخص کند (البته فاکتورهای زیاد دیگری هم هست که میشه درج و استخراج کرد)

آیا توانایی ساختش نیست ؟

چرا هست

امکان بروزش وجود نداره

و چه تلفاتی نبود این سیستم بما وارد کرده تا الان الله اعلم

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شکست در عملیات رنگین کمان و محاصره حلب، شکست در عملیات بزرگ درعا، شکست در پاکسازی غرب دمشق، شکست در تکریت و نیاز پیدا کردن به مداخله امریکا، سقوط ادلب، ترور هیا پی در پی مقامات بلند پایه سپاه و حزب الله،‌ نفوذ خوردن های متعدد از اسرائیل، عدم پیش بینی واقعه موصل و انفجار داعش،‌عدم موفقیت در حمایت درست و کافی از ارتش عراق در بازه بین انفجار داعش و ورود ائتلاف به رهبری امریکا، عدم توانایی در کنترل سرعت پیروی حوثی ها در یمن و نداشتن فاکتور هویج در کنار چماق برای کنترل حضور عربستان که منجر به شکل گیری اتحاد سنی علیه شیعه شد، و بعد از اون ناکامی در اعمال هزینه ورود عربستان به نبرد مستقیم با شیعیان.

در مورد خود سلیمانی یک شکست بزرگ دیگه هم هست و اون وابستگیش به دولت نوری المالکی بد که به لطف تدبیر دولت و سفر شمعخانی به عراق و بیانیه آیت الله سیستانی مساله حل شد وگرنه امروز جنگ با داعش در خونه های ما بود.

البته جناب سلیمانی عادت دارند هر پیروزی کوچیکی رو هم به شکست تبدیل کنن که شروع خوب ما با ایت الله سیستانی رو تبدیل کردند به جدا شدن جریان صدر از ما و بیانیه آیت الله در مورد ناشی بودن میلیشیای شیعه در نبرد عراق که حتی پایگاه باد آورده ما در میان شیعیان عراق رو هم تحت تاثیر قرار میده.

اینها فقط بعد نظامی مسالست

اگر ما اپسیلونی از مسلمان بودن بویی ببریم. اونموقع بزرگترین شکست ما میشه وابستگی مون به یک رژیم دیوانه و دژخیم مثل رژیم اسد.

ویرایش شده در توسط mo313
  • Upvote 2
  • Downvote 24

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
موافقم آقا احمد عزیز...
به نظر میرسه مشکل بزرگ ما عدم سیستماتیک بودن
تجهیزات و تسلیحات است...
یه وقتایی اینطور حس میشه که ما هیچ پیشرفتی از ۲۰ سال
پیش تا کنون نداشتیم...
حالا دیگه اینکه تجهیزاتی که رونمایی میشه آیا به تولید
عملیاتی هم میرسه یا نه مشخص نیست... شایدم
لازم نمیبینن که استفاده کنن... من اصلا دلم نمیخواد اینطور فکر
کنم که فرمانده های ما در سوریه از تکنولوژی اطلاعی ندارن...
به نظر من مهم ترین مشکل کمبود بودجه است...
امیدوارم با رفع تحریم ها دست ما هم در جبهه ها بازتر بشه...
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شکست در عملیات رنگین کمان و محاصره حلب، شکست در عملیات بزرگ درعا، شکست در پاکسازی غرب دمشق، شکست در تکریت و نیاز پیدا کردن به مداخله امریکا، سقوط ادلب، ترور هیا پی در پی مقامات بلند پایه سپاه و حزب الله،‌ نفوذ خوردن های متعدد از اسرائیل، عدم پیش بینی واقعه موصل و انفجار داعش،‌عدم موفقیت در حمایت درست و کافی از ارتش عراق در بازه بین انفجار داعش و ورود ائتلاف به رهبری امریکا، عدم توانایی در کنترل سرعت پیروی حوثی ها در یمن و نداشتن فاکتور هویج در کنار چماق برای کنترل حضور عربستان که منجر به شکل گیری اتحاد سنی علیه شیعه شد، و بعد از اون ناکامی در اعمال هزینه ورود عربستان به نبرد مستقیم با شیعیان.

در مورد خود سلیمانی یک شکست بزرگ دیگه هم هست و اون وابستگیش به دولت نوری المالکی بد که به لطف تدبیر دولت و سفر شمعخانی به عراق و بیانیه آیت الله سیستانی مساله حل شد وگرنه امروز جنگ با داعش در خونه های ما بود.

البته جناب سلیمانی عادت دارند هر پیروزی کوچیکی رو هم به شکست تبدیل کنن که شروع خوب ما با ایت الله سیستانی رو تبدیل کردند به جدا شدن جریان صدر از ما و بیانیه آیت الله در مورد ناشی بودن میلیشیای شیعه در نبرد عراق که حتی پایگاه باد آورده ما در میان شیعیان عراق رو هم تحت تاثیر قرار میده.

اینها فقط بعد نظامی مسالست

اگر ما اپسیلونی از مسلمان بودن بویی ببریم. اونموقع بزرگترین شکست ما میشه وابستگی مون به یک رژیم دیوانه و دژخیم مثل رژیم اسد.

هیچ جنگی بی شکست نیست در واقع یک جنگ مجموعه ایی از پیروزی ها و شکست هاست...

 

حرفت درسته اسراییل کار اطلاعاتی کرد سردار سپا و جهاد مغنیه رو زد... تنها شکست اطلاعاتی امنیتی ایران تو این چند وقته بود به نظرم...

 

اما برای بقیه مسایل شما مشکلت اینه که فقط به جاها و جبهه هایی نگاه میکنی که بتونی از توش حرفی در بیاری... وقتی جایی پیروزی به دست میاد کلا میری و از سایت غایب میشی...

 

گل پسر جنگ مجموعه ای از عملیات ها و شکست ها و پیروزی هاست...

 

من نمیدونم چطوری فکر میکنی که الان تو ذهنت ما به ادم معلوم الحالی مثل اسد وابسته ایم نه اسد به ما وابسته...

 

ایران مصداق بارز اجرای این حدیثه: خوار و ذلیل نشد مگر کسی که در خانه با دشمن خویش جنگید...

 

و اگر حجمه و اتحاد دشمنان ایران رو نگاه کنی و هزینه هایی که کردن و تسلیحاتی که به کار بردن و نفرات زیادشون که چیزی که براشون زیاده تکفیری وهابی دیوانه، و مهم تر از همه اموزش اونها و اموزش های سطحی یک هفته ای ما رو ببینی، اون موقع میفهمی اگر ما شکست میخوردیم اره تا الان نه عراقی مونده بود نه یمنی و نه لبنانی نه سوریه...

 

ولی الان میبنی نتیجه چیه ؟ ایران تمام اینا رو به هر سختی و با مجموعه ایی از شکست و پیروزی ها تا الان نگه که داشته هیچ اتحاد مقاومتی که لازم بوده هم به وجود اومده...

ویرایش شده در توسط IRIAF
  • Upvote 12
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.