super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

سه تن از عناصر گروه داعش ظهر دیروز(شنبه) خود را در ایست بازرسی‌های منتهی به معبر مرزی “طریبیل” در استان الانبار عراق منفجر کردند.
این معبر مرزی در وضعیت فعلی تنها گذرگاه فعال بین اردن و عراق است که خارج از کنترل داعش است.

داعش در عملیات حمله به معبر مرزی “طریبیل” از سه عامل انتحاری متفاوت استفاده کرد.
“أبو اللیث الجزراوی” ، “أبو بکر الفرنسی” ، “أبو جعفر السنغالی” سه عامل انتحاری این عملیات احمقانه بودند که یکی تبعه فرانسوی و دیگری تبعه سنگالی عضو داعش بودند.
“صباح کرحوت” رئیس شورای استان الانبار نیز تایید کرد که سه عامل انتحاری با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده به سه پست بازرسی در گذرگاه طریبیل حمله کردند.
daesh.ir-8025976r8e664206-3g-5-620x393.jحمله انتحاری داعش به گذرگاه مرزی عراق-اردن


daesh.ir-8025976r8e664206-3g-4-620x393.jحمله انتحاری داعش به گذرگاه مرزی عراق-اردن




حمله انتحاری داعش به گذرگاه مرزی عراق-اردن


حمله انتحاری داعش به گذرگاه مرزی عراق-اردن


 


daesh.ir-8025976r8e664206-3g-2.jpgdaesh.ir-8025976r8e664206-3g-8.jpgdaesh.ir-8025976r8e664206-3g-6.jpg


مدیران محترم من در گذاشتن عکسها بصورت کوچک مشکل دارم

 

 

 

عکس ها را به صورت لینک قرار دهید یا فقط عکس های مهم رو بفرستید

rezatizi

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حسن عباس طوفان ،سرتیپ و فرمانده ی شهید قهرمان که دیروز بهمراه 140 سرباز دیگر عراقی در ثرثار به شهادت رسید .

امروز فیلمی پخش شد که در اون تعدادی از شهدای ثرثار رو به فلوجه برده بودند و مردم میدیدند و عکس میگرفتند .

دلم نمیاد بذارم .

خیلی ها شاکی هستند که این فاجعه تقصیر ارتش و دولت عراق هست که با کم توجهی و بی مسئولیتی باعث این فاجعه شدند ...

همین روزهاست که دواعش ملعون دوباره یه فیلم سینمایی ادیت کنند از این جنایتشون و در فرصت مناسب پخش کنند .

 

سلام

 

دوست من دلم وقتی می سوزه که عکس جنازه های همت و کاوه و ... رو میبینم حیف که اون زمانا تکنولوژی پیشرفته نبود که هرکی یک گوشی موبایل یا یک دوربین داشته باشه و فیلم و عکس بگیره همین تعدادی عکس هم که اگه نگاه کنید خون گریه می کنی ببخشید اما همین ها با دایی شون صدام ملعون چقدر از جوونای مارو کشتن از آتش زدن در سکانس آخر فیلم معراجی ها که واقعی هست تا گورهای دست جمعی که همه جوون هم سن سال های ماست که بدست این ها شهید شدند الان هم این ها دارن تاوان پس میدهند کاری که 8 سال تجاوز قتل شکنجه ... با مردم و جوان های این خاک انجام دادن درضمن تاجایی که بنده دیدم ارتش عراق که بیشتر خیکی و ترسو تشریف دارند نه یک نیروی نظامی و سریع که حتی دویدن هم براشون سخته ... احتمالا در حال فرار بودن یا غافلگیر شدندهمچین اتفاقی افتاد و گرنه ارتش مرد میدان نیست مرد های میدان شهید بهنام محمدی ها و مرحمت بالازاده ها حسن فهمیده ها کم سن سال بودند

 

26794966_17908675bebfb.jpg

 

ShohadayeNojavan-Morabbee.ir-22.jpg

 

درضمن قهرمان های من این ها هستند وابراهیم هادی و همت و کاوه و...

 

04d164ed9db21.jpg

 

تنها نیروی واقعی عراق هم بچه شیعه های حشد الشعبی و سپاه بدر و سرایا الخراسانی و حزب الله و عصائب الحق هستند که مرد هستن ...  وگرنه ارتش رو بیخیال ... hee_hee

ویرایش شده در توسط Yasin313
  • Upvote 9
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حسن عباس طوفان ،سرتیپ و فرمانده ی شهید قهرمان که دیروز بهمراه 140 سرباز دیگر عراقی در ثرثار به شهادت رسید .

امروز فیلمی پخش شد که در اون تعدادی از شهدای ثرثار رو به فلوجه برده بودند و مردم میدیدند و عکس میگرفتند .

دلم نمیاد بذارم .

خیلی ها شاکی هستند که این فاجعه تقصیر ارتش و دولت عراق هست که با کم توجهی و بی مسئولیتی باعث این فاجعه شدند ...

همین روزهاست که دواعش ملعون دوباره یه فیلم سینمایی ادیت کنند از این جنایتشون و در فرصت مناسب پخش کنند .

 

10956738_691200044319689_285679683035540

 

الان بعضی ها انگشتاشون رو اینجوری نشونه رفتند :

 

11164135_10203646609235648_989857471_n.j

 

اینا قضیشون چیه؟ ثرثار تو رمادیه؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح بالاي سر جنازه عزت ابراهیم الدوری ملعون

Untitled~3.jpg

 

 

 

 

 

از سخنان یونسی تا حضور یک مقام نظامی بر سر جنازه عزت الدوری

 

وبلاگ حجت الاسلام و المسلمین دکتر رسول جعفریان
رئیس کتابخانه تاریخ اسلام و ایران وابسته به دفتر آیت الله سیستانی در قم
دانشیار رشته تاریخ دانشگاه تهران
 
در ماههای اخیر انتشار برخی از تصاویر و اظهار برخی از مطالب سبب تحریک حس نژادی در میان اعراب علیه ایران شده است، مسائلی که بدون آن که فرصتی در اختیار ما بگذارید، دست آنان را در کارهای تبلیغاتی علیه ما باز می گذارد.

طی این دو ماه، چندین اتفاق افتاد که نشان می داد ایران باید در باره تحریک حس ضد ایرانی در میان اعراب که ریشه تاریخی دارد، بیشتر مراعات کند و جلوی برخی از زمینه های تبلیغی و روانی این بعد از مبارزه ای را که در منطقه پدید آمده بگیرد.
شرح ماجرا آن که از وقتی که اعراب و ایران در یک قرن پیش از اسلام در منطقه عراق برابر هم قرار گرفتند، مانند بسیاری از نقاط دیگر دنیا، ضمن تبلیغات و در قالب جنگ روانی، پای مسائل نژادی به عنوان جنگ عرب و عجم هم به میان کشیده شد.
در همان دوره پیش از اسلام، ورود ایران به یمن و وقایعی که رخ داد، می توانست منشأ شکل گیری جریانی به الابناء‌ در آن نواحی باشد و مسائلی را ایجاد کند.
بعدها اعراب به ایران تاختند و ضمن آن که به قول ملک الشعراء «دین گرامی»‌ به ما دادند، اما به حال حس نژادی خاصی را در دو طرف برانگیختند که در ادبیات هر دو طرف در قالب شعوبی گری و ضد شعوبی گری ادامه یافت.
به تدریج در قرن سوم هجری، قدرت اعراب از بین رفت و عراق زیر سلطه ایرانیان و ترکان و دیلمیان قرار گرفت و عرب به بیابانهای خود بازگشتند، اما در ادبیات عرب و زبان عربی و شعر، حس و جنگ نژادی همچنان پابرجا ماند.
طی قرون مختلف، ترکان در دوره مملوکی و عثمانی بر تمامی دنیای عرب سلطه داشتند و اثری از قدرت سیاسی در قوم عرب در بیشتر آن سرزمینها ـ بلکه در دوره ای همه آنها ـ وجود نداشت.
در گیرودار جنگ جهانی اول، سیاست غرب، بازگشت به قدرت های محلی عرب، برای نابود کردن قدرت دولت عثمانی بود که چند صد سال موی دماغ فرنگی ها شده بود.
دولت سعودی نجد، و تقسیم عراق و اردن و سوریه میان بچه های شریف حسین، از جمله دولت های عربی بودند که شکل گرفتند. پس از آن به تدریج در نواحی شمال افریقا نیز در سایه استعمار، دولت های عربی وابسته پدید آمد. هرچه بود، صدقه سر غربی ها و جنگ جهانی اول و نابود شدن دولت عثمانی، پس از هزار سال، دوباره عربها به قدرت بازگشتند. این بار هم ضد ترک بودند و هم ضد ایرانی.
در زمانی که عراق و دولت های عربی به یاری غرب سرپا شد، زمانی بود که ناسیونالیسم جدید که ترکیبی از حس نژاد پرستی قدیمی به همراهی تأثیر افکار جدید غربی در تحریک قومیت ها و ملیت ها بود، به عنوان یک ایدئولوژی محبوب در آمد. در ایران دوره پهلوی، کم و بیش حس ضد عربی وجود داشت و در کشورهای عربی هم. و اما عراق، به رغم آن که شیعیان حضور قاطع داشتند، جنبه های عربی گری آن هم در دولت پادشاهی و هم بعدها و بویژه دوره بعثی به شدت تقویت شد.
جنگ هشت ساله و تحمیلی عراق علیه ایران، به طور عمده، با همین بهانه و در چهارچوب همین جنگ روانی عرب ضد عجم صورت گرفت. این مسأله به خصوص در عراق، تا عمق جامعه نفوذ کرده است.
اگر جنگ های مذهبی سالهای اخیر را هم در سایه این ملاحظات نژادی در نظر بگیریم، باید بگوییم تمام تلاش دروغین سعودی ها و عرب های سنی مخالف ایران این است که تشیع را یک مذهب ایرانی نشان دهند و تسنن را مذهب عربی. با این که هیچ یک از این دو ادعا درست نیست. نه جغرافیا، نه تاریخ و نه وضعیت مذهبی در میان اقوام مختل، موید این تبلیغات نیست، اما عربهای سعودی به خصوص روی آن تکیه دارند.
در همین عراق، 55 درصد عرب شیعه است و باقی کرد و عرب سنی. اما، به هر حال مسائل نژادی جای خود را دارد.
همه اینها عرض شد برای این که گفته شود، چنین حسی در منطقه وجود دارد، قوی است، و هر نوع تحریک آن سبب پرداخت هزینه هایی می شود که به هیچ روی اندک نیست و جایی هم متوقف نمی شود.
زمانی که آقای یونسی آن مطالب را اظهار کرد یا به هر حال از طرف ایشان انتشار یافت، در میان همه دشواری هایی که در منطقه از بابت داعش و سعودی و یمن و سوریه و ... وجود داشت، این مساله به قول گفتنی، قوز بالا قوز شد. قوزی که البته بیش از حد بود و دقیقا همان بهانه ای بود که مخالفان ایران در کشورهای عربی به دنبال آن بودند. می شود گفت، سالها بود که منتظر این فرصت بودند.
در آن وقت، تلاش زیادی شد تا نشان داده شود، این مطالب طرح نشده است،، اما کار از کار گذشته بود. شاید که نه، حتما بهتر آن بود در نخستین قدم، ایشان از کار برکنار می شد تا این موج فروکش می کرد و تنها ایشان مقصر شناخته می شد و اقدام کرده یا نکرده او، فاقد تأثیر می شد یا از تأثیرش کاسته می شد و به دیگران تفهیم می شد که جمهوری اسلامی بدنبال این مطلب نیست.
متاسفانه آن اقدام صورت نگرفت و سبب شد تا این موج در جهان عرب خشم عجیبی را ایجاد کند. نباید شک کرد که بخشی از مسائل یمن به دنبال این قبیل اظهارات و دیگر رفتارهایی صورت گرفت که در قالب انتشار عکس برخی از فرماندهان ایرانی در عراق یا سوریه در رسانه های اجتماعی و غیره انتشار یافت. انتشار این تصاویر به حدی تأثیر منفی داشت که نخست وزیر عراق، به اسم و مشخصات آن را نادرست خواند.
آخرین نمونه از این تصاویر، انتشار عکس جنازه عزت الدوری بود که گفته می شد یک فرمانده ایرانی بر بالای سر او ایستاده است. معلوم نیست چه کسانی با چه انگیزه ای این تصاویر را منتشر کرده و به عواقب آن توجه نکرده و نمی کنند
.
در روزهای اخیر آیت الله سیستانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی ناراحتی عمیق خود را نسبت به اظهارات آقای یونسی ابراز کرده بودند و از این بابت سخت ناراحت بودند. می دانیم که ایشان همان زمان هم در این باره اطلاعیه ای دادند.

یکی از دلایل مهم مخالفت ایشان با این قبیل اقدامات و انتشار عکسها همین است که معادلات نیروهای سیاسی را در عراق بر هم می ریزد. در زمانی که عراقی ها نیاز به وحدت رویه در مبارزه علیه داعش دارند، این مسائل، مشکلات جدی را برای دولت و شیعیان فراهم می کند. طبیعی است که هر نوع کمک فکری و مشورتی ممکن است صورت گیرد، اما چرا باید با انتشار این تصاویر و اظهارات، مشکل درست کرد؟
ای کاش دولت همان زمان این مسأله را به شکل شایسته ای حل کرده بود.
طبیعی است که آقای یونسی تنها کسی نبود که این مطالب را اظهار کرد، بلکه دیگران هم گاه در سخنرانی و مصاحبه شبیه این مطالب را گفته بودند. همه اینها زمینه تشدید حمله به ایران و یک فرصت طلایی برای مخالفان تندوروی ایران بود.
باید از این دوستان پرسید این قبیل اظهارات و تبلیغات و عکسها چه مشکلی را حل می کند؟ اگر نادرست است چرا به صورت جدی با آن برخورد نمی شود. مگر نه این است که اینها نیز بخشی از نبردی است که در جریان است و باید ستادی آنها را کنترل کند؟ قدرت سیاسی و نظامی کار خود را می کند، و در کنار آن جنگ روانی و تبلیغات و ایجاد فرصت های خاص برای جا انداختن مشروعیت یک مبارزه علیه ایران در میان اذهان اعراب، هم جای خود را دارد. به نظر می رسد، تعدد مراکز تصمیم گیری و بی مسوولیتی و گاه خودبزرگ بینی سبب می شود تا دولت و ملت، بی دلیل در معرض یک تلاش تبلیغاتی تند قرار گیرند که به دنبال آن، میدان مبارزه نیز سخت از آن متاثر می شود.

نمونه این تبلیغات اطلاعیه زیر است که هواپیماهای سعودی در میان یمنی ها توزیع کرده و به آنان می گویند که برای جلوگیری از نفوذ فارسی و ایرانی، دست به این اقدامات می زنند. این درست است که سعودی ها این همه تجاوز و آدمکشی را نمی توانند با این مسائل توجیه کنند، اما وظیفه ماست تا با نهایت دقت، زمینه ای براین قبیل عوام فریبی های آنان ایجاد نکنیم

 

15-4-24-201540000.jpg

 

منبع:

 

http://khabaronline.ir/detail/411208/weblog/jafarian

ویرایش شده در توسط FBI
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینا قضیشون چیه؟ ثرثار تو رمادیه؟

روز شنبه پادگان ثرثار تو زير بار آتشباري سنگين داعش سقوط مي كنه و حدود 140 نفربطرز فجيعي شهيد ميشن و ميگن 50 نفر هم اسير شدن كه تو فلوجه تعدادشون به شهادت رسوندن شايدم همشون . سوال بزرگ نرسيدن نيروي هوايي بخصوص از نوع ائتلافش و مهمات هستش كه وزير دفاع كم كاري كرده .

پ. ن : از وقتي تو تكريت چند دستگي بوجود اومد حشد شعبي يه خورده كه چه عرض كنم خيلي شل كرده و نيروهاي ارتش هم از پس اين لعنتيا بر نميايند ولي نخست وزير عراق هم زير با فشار گنده تر از دهنش حرف زد و همچي رو ريخت بهم حالا بايد خودشم درست كنه داره همچي خراب ميشه خدا كنه دوباره سرداران ايراني دست بدست بدن و از تفرقه اي كه بوجود اومده بگذرند و گرنه داعشيا دارن دوباره روحيه پيدا مي كنند

Untitled5~0.jpg

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نخست وزير عراق هم زير با فشار گنده تر از دهنش حرف زد و همچي رو ريخت بهم حالا بايد خودشم درست كنه داره همچي خراب ميشه خدا كنه دوباره سرداران ايراني دست بدست بدن و از تفرقه اي كه بوجود اومده بگذرند و گرنه داعشيا دارن دوباره روحيه پيدا مي كنند

 

 

دوست عزیز این ها مردم کوفه اند ازشون توقع بیشتری هم نمیشه داشت همین ها با حسین بن علی فرزند رسول مهربانی چکار کردند خودشونو به یک کیسه سکه نقره و بزرگانشون به چند کیسه سکه طلا فروختند و درمقابل قرآن ناطق و امام زمانشون ایستادند این ها هر بلایی سرشون بیاد حقشونه امروز از پسر فاطمه دعوت کردند و فردا سرشوآوردند و الان هم درست ترین کار به نظر من احترام به حق حاکمیت عراق و دولتش است ... و این پسندیده نیست دوباره به سردار رشید اسلام توهین کنند ... و توهین به شهدای مدافع حرم ...

 

رسم مردم کوفه نمک خوردن و نمکدون شکستن بوده از زمان امام علی (ع) تا امروز

 

======================================================================

 

اندر حکایت افاضات حیدر العبادی

حیدر العبادی چند ساعت پیش مصاحبه داشته و این نکات رو گفته:

1- داعش را به زودی از عراق بیرون میکنیم

2- حشد شعبی باید به قانون و دستورات ما توجه کنه

3- تمامی اقوام و مذاهب در حشد شعبی حضور دارن

4- هیچ کدام از اهل سنت عراق جزو داعش نیستند

5- فرار مردم از رمادی و الانبار به دلیل شایعات و ترسوندنشون بوده

6- از تمامی احزاب در عراق حمایت میکنیم و اونها رو از دور خارج نمیکنیم

7- تسلط بر سلاح های موجود در عراق باید به دست دولت باشه و ارتش و نیروهای نظامی از دولت دستور بگیرن

8- دولت گروه های مسلحی رو که خارج از سیطره دولت هستن رو گروه های تبهکاری میدونه و در تعقیب اونهاس.

در اینکه حق قانونی هر کشوریه که قوای نظامی و شبهه نظامی فعالیت کننده در اون کشور، تحت دستور فرماندهی کل باشن شکی نیست.

اما آقای عبادی باید توضیح بدن که این سلسله مراتب فرماندهی چقدر قابل اطمینانه که نیروهای شیعه بخوان مطیع بدون چون و چرای اون باشن؟

مخصوصا با این اظهار نظر های اخیر آقای عبادی!.

چیزی که تا حالا برای من مشخص شده اینکه عبادی برای جلب نظر قبایل اهل سنت داره از اون ور بوم میوفته و عملا شروع به کوبیدن نیروهای شیعه کرده. این کوبیدن هم در حد اعلای خودش چند روز پیش بود که عبادی به سردار سلیمانی توهین کرد..

 

به نقل از تحولات جهان اسلام

ویرایش شده در توسط Yasin313
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


از سخنان یونسی تا حضور یک مقام نظامی بر سر جنازه عزت الدوری


وبلاگ حجت الاسلام و المسلمین دکتر رسول جعفریان

رئیس کتابخانه تاریخ اسلام و ایران وابسته به دفتر آیت الله سیستانی در قم

[center][b]دانشیار رشته تاریخ دانشگاه تهران

[size=4]15-4-24-201540000.jpg


منبع:


http://khabaronline.ir/detail/411208/weblog/jafarian

شاید خیلی از دوستان دانشمند محترم حجه الاسلام رسول جعفریان رو نشناسن، یا هیچکدام از تالیفات پر شمار ایشون در زمینه های مذهبی و تاریخ مذهب رو نخونده باشن ولی انصافا دانشمند و پژوهشگر ارزنده ای هستن.

منتهی بعضی وقتها از مواضع ایشان بوی برخورد جناحی_سلیقه ای به مشام میرسه.

این مدت طولانی از سخنان آقای یونسی گذشته، ایشون تازه یادشون افتاده که در اینباره مطلب بنویسن، تازه معلوم نیست انتقاد اصلی ایشون متوجه سخنان نسنجیده یونسی هست یا چند عکس پاسداران انقلاب.

خیلی به خودم فشار آوردم این فکر رو از خودم دور کنم که ایشون سخنان یونسی رو وجه المصالحه انتقادهای دیگه قرار دادن، نشد.
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینا قضیشون چیه؟ ثرثار تو رمادیه؟

 

سلام

11134212_10203646166984592_838931291_n.j

 

نیروهای حاضر در این مکان مدتها غیرتمندانه با داعش مبارزه کردند و در نهایت محاصره شدند . به گفته ی خود عراقی ها ؛ کم کاری و بی مسئولیتی ارتش باعث این ماجراست ، عراقی ها انتظار داشتند که ارتش بیشتر به این منطقه رسیدگی کنه ... حالا اینکه کم کاری شده و یا ارتش عراق کلا نمیتونسته کمکی بکنه ؛ به شخصه 100% نمیتونم بگم .

ولی چیزی که در حال حاضر مشهوده اینه که این منطقه از لحاظ استراتژیک از اهمیت هایی برخودار بود و هست و اینکه 140 نفر به آسمان پر کشیدند .

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالبه که وزارت دفاع عراق زیر بار این آمار نمیره و صحبت از 13 شهید و شماری زخمی میکنه!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان مگر نباید همه شرایط و حالتها را در نظر بگیریم؟یکی ازین احتمالات تجزیه کشور عراق هستش،به سه بخش کرد شیعه و سنی....با درنظر گرفتن این احتمال،بنظرتون امکانش نیست از همین الان تعدادی از عربها و کردهای خودمون را بفرستیم کردستان عراق و مناطق شیعه نشین تا در صورت اتفاق افتادن این حالت مزیتهای زیر را برای ما داره(البته ممکنه بشه بعد از اتفاق افتادن این حالت هم همینکارو کرد)

1/ترکیب حمعیتی و پیوند این مناطق با ما بیشتر میشه

2/در صورت لزوم علاوه بر دلایل قبلی مثل هم مذهب بودن میتوانیم به بهانه ایرانیانی(عربها و کردهامون) که تو این مناطق هستن دخالت و ازشون حمایت کنیم

3/بعد از چند دهه میتونن توی این مناطق پستهای کلیدی و امنیتی و نظامی بگیرن که بنفع ماست

4/مسلما بعد از تجزیه ،مناطق سنی ممکنه دنبال توسعه یا دخالت تو مناطق شیعه نشین بشن (یا کشورهای عربی  دخالتهایی بکنن تا بتونن اینارو بیشتر سمت خودشون بکشن)اما با وجود این ایرانی ها کارشون سختتر میشه و هزینه هاشون افزایش پیدا میکنه!

*میدونم این نظرم خیلی خام هستش و عملی کردنش بسیار سخت اما دوستان لطف کنند و نظرشون را دراین مورد بدن،اینکه چقدر امکانپذیره اینکار و چطور میشه انجامش داد و یا ممکنه کلا مخالف این نظر باشید که لطفا دلایلتون را بگید (این نظری که عرض کردم برای زمانی هست که عراق تجزیه بشه و دیگه امیدی برای کمک بهش و حفظ تمامیت ارضیش نباشه)

ویرایش شده در توسط farid_mov2006
  • Upvote 2
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نظر من  ایران سریع باید برای تجزیه سازی سوریه و عراق اقدام کنه تا جا پایی برای خودش نگه داره وگرنه همه چی با هم از دست میره. عراق منطقه شیعه نشین خوبی داره از لحاظ وسعت... و سوریه باید تمام علوی ها  و شیعه های در مناطق چسبیده به مدیترانه و لبنان مستقر شن و یه توافقی انجام بدن تا به اون مناطق کاری نداشته باشن شورشیان و تکفیری ها... گرچه میدونم و منطقی نیست کاری از دست ما برای سوریه بر بیاد ولی باید تمام تمرکز رایزنی خودمون رو انجام بدیم تا موافقت منطقه و جهان رو یه جوری برای یه منطقه شیعه علوی نشین در سوریه بدست بیاریم... باز هم میگم برای سوریه تقریبا کار تمامه و کار زیادی نمیشه کرد ولی عراق رو شاید بشه نجات داد...

 

این اتفاقات اخیر عراق در الانبار و غیره خیلی تلخه ولی از یه نظر منو خوشحال کرد : اونایی که ادعا داشتند ارتش عراقه که کار رو انجام میدده یا بمباران های ائتلاف، همونایی که میگفتن شیعه ها نباید دخالت کنن... حالا خوب ساکت شدن... حالا وقتی صدای توپ و تانک و اسلحه داعش به نزدیکی های بغداد رسید دوباره التماس خواهند کرد...

ویرایش شده در توسط IRIAF
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شاید خیلی از دوستان دانشمند محترم حجه الاسلام رسول جعفریان رو نشناسن، یا هیچکدام از تالیفات پر شمار ایشون در زمینه های مذهبی و تاریخ مذهب رو نخونده باشن ولی انصافا دانشمند و پژوهشگر ارزنده ای هستن.

منتهی بعضی وقتها از مواضع ایشان بوی برخورد جناحی_سلیقه ای به مشام میرسه.

 

عباس عبدی : « یکی ازبدترین ویژگی‌ها که موجب رکود فکری در میان اصلاح‌طلبان شده است، حب و بغض افراطی شکل گرفته میان آنان است. وقتی نسبت به یک چیز بغض یا حب پیدا کنیم چشم و گوشمان درباره فهم آن بسته می‌شود و قادر به درک واقعیت آن چیز نخواهیم بود، اینکه آنان با یک چیز، بد یا خود باشند و در نتیجه هر پدیده‌ای را حول محور بد و یا خوب بودن با آن تحلیل کنند، نتیجه‌ای جز جمود فکری و تحلیلی ندارد.»


این فعال اصلاح‌طلب در ادامه به موضع حب و بغضی اصلاح‌طلبان در ماجرای سوریه که آنها را در جبهه تروریست‌ها و حکومت‌های دیکتاتوری و مرتجع عربی منطقه قرار داد اشاره و بیان می‌کند: « یک نمونه کوچک آن تحلیلی است که بسیاری از آنان (اصلاح‌طلبان) پس از حوادث سوریه نسبت به مسایل این کشور و مواضع ایران در آنجا داشتند و بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های سوریه و نیز منافع ملی کشور در کنار عربستان و ترکیه قرار گرفتند، بدون آنکه نقدی جدی بر آن رفتارها داشته باشند، در حالی که اکنون چیز دیگری را می‌گویند.»


وی در ادامه بیان می‌کند: « حب و بغض نسبت به دیگران موجب شده که قدرت تحلیل از میان برود و به جای آن رفتار و تحلیل متوهمانه جانشین شود. بغض موجب شده که هیچ نقطه مثبت و مفیدی در طرف مغضوب دیده نشود، ضرر این دیده نشدن بیش از همه متوجه ناظر می‌شود که خود را از فهم واقعیت مغضوب محروم کرده است. حب بیش از حد موجب می‌شود که نقاط منفی و نادرست افراد محبوب دیده نشود و دود این اشتباه نیز به چشم خودمان خواهد رفت. و بدتر از همه آن فرد محبوب متضرر می‌َشود که کسی ایراداتش را به او گوشزد نمی‌کند و حتی بدترین رفتارها را که انجام می‌دهد، با تشویق و به به و هوراکشیدن دیگران مواجه می‌شود!»

عبدی در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید: « نادیده گرفتن بدیهیات اخلاق سیاسی مشکل دیگر ماست که، نمونه‌اش تبعیت از معیار دوگانه است. اگر یک رفتار نادرست را در طرف مقابل ببینم با شدت هر چه بیشتر آن را محکوم و برجسته می‌کنیم ولی وقتی به افراد این طرف می‌‌رسیم، بنابر مصلحت سکوت کرده و به قول معروف زیرسبیلی رد و حتی بدتر از آن توجیه می‌کنیم. یکی از مصادیق این بداخلاقی، تبعیت از منطقی است که آن را در حرف محکوم می‌کنیم ولی در عمل خودمان به آن عمل می‌کنیم.»

 

http://www.jahannews.com/vdcewo8epjh8zni.b9bj.html

 

پ ن : این تحلیل برای هر دو طیف سیاسی ما فکر کنم مورد توجه باشه!

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

نظر من  ایران سریع باید برای تجزیه سازی سوریه و عراق اقدام کنه تا جا پایی برای خودش نگه داره وگرنه همه چی با هم از دست میره. عراق منطقه شیعه نشین خوبی داره از لحاظ وسعت... و سوریه باید تمام علوی ها  و شیعه های در مناطق چسبیده به مدیترانه و لبنان مستقر شن و یه توافقی انجام بدن تا به اون مناطق کاری نداشته باشن شورشیان و تکفیری ها... گرچه میدونم و منطقی نیست کاری از دست ما برای سوریه بر بیاد ولی باید تمام تمرکز رایزنی خودمون رو انجام بدیم تا موافقت منطقه و جهان رو یه جوری برای یه منطقه شیعه علوی نشین در سوریه بدست بیاریم... باز هم میگم برای سوریه تقریبا کار تمامه و کار زیادی نمیشه کرد ولی عراق رو شاید بشه نجات داد...

 

این اتفاقات اخیر عراق در الانبار و غیره خیلی تلخه ولی از یه نظر منو خوشحال کرد : اونایی که ادعا داشتند ارتش عراقه که کار رو انجام میدده یا بمباران های ائتلاف، همونایی که میگفتن شیعه ها نباید دخالت کنن... حالا خوب ساکت شدن... حالا وقتی صدای توپ و تانک و اسلحه داعش به نزدیکی های بغداد رسید دوباره التماس خواهند کرد...

 

 

این بدترین سناریو هست.

باید منتظر پیشنهاد تجزیه از طرف دیگر گروهها باشیم. در واقع قدم اول نباید از طرف بشار اسد و یا حامی های بشار اسد باشد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.