super_comando

تحلیل و پیگیری تحولات عراق

Recommended Posts

يكي از تبعاتش اينه كه با اين اتفاق بين هند و باكستان خراب تر ميشه و هند به طور حتم از پروژه خط لوله صلح خارج ميشه
يعني يكي از اهدافشون ضربه زدن به ايرانه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان دیگه این رو نداشتیما .


هر چی می شه اون ها ربط می دن به ما حالا ما هم هر چی می شه ربط می دیم به اون ها .

اسرائیل انقدر احمق نیست که بیاد فقط به خاطر اینکه یک خبر رو زیاد جلوه نده بیاد این همه آدم رو بکشه مخصوصا در هتلی که اکثرا آمریکایی ها در اون هستند .


این دیگه اظهارات بی پایه و بی اساسی هم هست . الان اگر سری به بی بی سی بزنید می بینید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حمله تروريستي خيلي بدي بود اميدوارم كه هيچگاه شاهد كشتار غير نظاميان بيگناه در هيچ جاي دنيا نباشيم هركسي كه دست به چنين حركتي و با هر ايده اي كه داشته فكر نمكنم راه خوب و درستي رو انتخاب كرده باشند اميدوارم كه هرگز شاهد چنين اتفاقاتي در سرتاسر دنيا نباشيم و ملل جهان سعي كنند انسان باشند و به يك ديگر احترام بگذارند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصاویری از عملیات تروریستی در شهر بمبئی
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_10_8709080497_L600.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_16_8709080497_L600.jpg[/img]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_29_8709080497_L600.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بجز یک نفر همه تروریست ها کشته شدند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين تروريستها با اينكه ميدونن كشته ميشن ولي باز از اربابانشون اطاعت ميكنن

واقعا مغز اينها رو با اسيد شستن :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفاه اسرايل سود اصلي را برد .ليپني با در اختيار گرفتن 25 دقيقه اي آنتن سي ان ان به نوحه خواني و مظلوم نمايي پرداخت و حمله به يهوديان و اسرايل را حمله به كل جهان غرب ناميد و يهوديان را قرباني تروريست و ايران حزب الله و حماس را اصلي ترين خطر براي جهان مدرن ناميد .!!!!!!متاسفانه اين عمليات احمقانه تنها و تنها به نفع اسرايل تمام شد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حتي مردم امريكا هم از اسراپيل متنفرند اگه بجاي يك ساعت اونا 10000 ساعتم به مظلوم نمايي به پردازند بازهم افكار عمومي دنيا باور نخواهند كرد حتي خودشونم باور نمي كنند چون به قول امام باقر باطل توي دلش ميدونه كه باطله !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل اينكه دوستان منظور من رو خوب متوجه نشدم .



اگر معلوم شد اسراپيل تو كار بوده يه چيزي . ولي دليلش فقط به خاطر رسانه‌اي نشدن توافقنامه عراق نبوده . اينكه بگيم يكي از دلايلش اين بوده كمي نا معقول به نظر مي ياد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
تا آنجايي كه من متوجه شده ام پيامدهاي اين عمليات منحصر به تحت الشعاع قرار گرفتن توافق نامه امنيتي عراق نبوده است به عنوان مثال مي توان به موارد زير اشاره كرد :
1- ضربه اقتصادي به كشور هند : تنها در چند روز گذشته 30 درصد از بليتهاي هواپي به مقصد هند يا كنسل شده يا تاريخ آن تغيير كرده است و اين يعني تاثير بر درآمد هند از صنعت توريسم
2 - نا امني در هند به كشورهاي همسايه آن نيز اثر مي گذارد مانند چين و پاكستان
3- تشديد اختلافات ميان هند و پاكستان خصوصا در مقطع زماني كه مذاكرات خط لوله صلح در جريان است و از اين نظر حتي بر كشور ما هم تاثير گذار است
4 - اتهام زني مجدد در خصوص تروريسم بودن مسلمانان با توجه به تبليغات صورت گرفته
5 - توجيه آفريني براي اعزام نيروي بيشتر از سوي آمريكا و همپيمانانش به افغانستان
6 - بهانه تراشي بيشتر براي افزايش حملات به پاكستان به بهانه مقابله با تروريسم
7 - توجيه براي كسب بودجه بيشتر جهت مقابله با تروريسم از سوي آمريكا و ساير كشورهاي همپيمان
8 - مظلوم نمايي اسراپيل و انحراف افكار عمومي جهان از جنايات اين رژيم در فلسطين و به خصوص غزه
9 - انحراف افكار عمومي جهان از موضوع مخالفت مردم عراق با توافق نامه
و موارد ديگر
همانطور كه مشاهده مي شود تمامي پيامدهاي حاصل از اين عمليات مستقيم يا غير مستقيم منافع غرب را در پي دارد پس چرا نتوان مسپول تمامي اين اتفاقات را سرويسهاي امنيتي و تصميمات سياسي آنها دانست ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان

از دوست خوبم zed عزيز تشکر میکنم که مثل همیشه با دید جامعتری به مسائل نگاه میکنند. موضوعی را میخواستم عرض کنم و آن هم بحث برخی دوستان در خصوص ربط دادن این موضوع به توافقنامه امنیتی عراق بود.

اگر دوستان دقت کنند یک تاپیک با این عنوان در این سایت ایجاد شد و به کلیه رخداد ها و نظرات مقامات مهم مربوط به این رخداد میپرداخت. پس زياد وقت دوستان را نميگيرم.

چند نکته را میخواستم عرض کنم و امیدوارم دوستان اگر مایل بودند با تحقیق بیشتر در سایت خبر گزاریهای داخلی ( نه خارجی ) موضوع را بدرستی بررسی کنند.

1- یکی از دلایل ما ایرانیان برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق روی کار آمدن دولت و مجلس مردمی و با رای مردم بود.

2- این دولت برخواسته از رای مردم و مورد تایید مراجع دینی بوده است.

3- نمایندگان مجلس عراق نیز با رای مردم عراق انتخاب شدند.

4- قانون اساسی عراق با رای مردم عراق به قانون جدید رسمیت یافت.

5- تمامی اعضای دولت و 144 نماینده مجلس از مجموع 198 نماینده حاضر یعنی 72% نمایندگان به این توافق نامه رای مثبت داده اند. البته مجلس عراق 275 نماینده دارد و با فرض رای منفی نمایندگان غایب یا معترض هم به این توافقنامه بازهم 52% نمایندگان به این توافق نامه رای مثبت داده اند. ( طبق قانون اساسی عراق 51% درصد برای تایید کفایت میکرد )

6- خبر ذیل را با دقت بخوانید. ( البته قدری قدیمی است ولی ارزش خواندن دارد )

دولت عراق روز گذشته توافقنامه امنيتي اين کشور با ايالات متحده را که طبق آن نيروهاي آمريکايي اجازه خواهند داشت تا سه سال ديگر در عراق بمانند تاييد کرد. [color=red]علي الدباغ، سخنگوي دولت عراق، مي گويد تمام 27 وزير حاضر در جلسه روز يکشنبه کابينه به علاوه نوري المالکي، نخست وزير عراق، به اين توافقنامه راي مثبت داده اند. [/color]الدباغ به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: «اين توافقنامه به مجلس عراق تحويل داده خواهد شد»، اما اشاره نکرد که 275 عضو اين مجلس چه زماني اين توافقنامه را به راي خواهند گذاشت. طبق اين توافقنامه امنيتي، 150 هزار نيروي آمريکايي حاضر در عراق مي توانند پس از انقضاي حکم شوراي امنيت سازمان ملل در پايان سال جاري ميلادي، سه سال ديگر در اين کشور بمانند.
بر اساس اين توافقنامه بين عراق و آمريکا، عراق همچنين اختيار دارد نيروهاي آمريکايي را در صورت ارتکاب «جرايم جدي» در زماني غير از زمان انجام وظيفه در دادگاه هاي خود محاکمه کند. دولت عراق معتقد است اين قرارداد تماميت ارضي کشور را تقويت مي کند و به دولت کمک مي کند که پيشرفت هاي امنيتي که در هجده ماه گذشته حاصل شده است، حفظ کند.
سخنگوي دولت عراق پس از تصويب پيش نويس توافقنامه امنيتي در کابينه، [color=red]اين توافقنامه را بهترين و مناسب ترين گزينه براي عراقي ها جهت خروج از منشور هفت سازمان ملل متحد دانست. دباغ که در يک کنفرانس خبري پس از نشست فوق العاده کابينه سخن مي گفت تاکيد کرد: اين توافقنامه با حضور 28 وزير و موافقت 27 تن از آنان که در مجموع موافقت اکثريت وزراي کابينه محسوب مي شود، به تصويب رسيد.[/color] دباغ خاطرنشان کرد: پس از امضاي نهايي اين توافقنامه، عراق از منشور هفت سازمان ملل متحد خارج خواهد شد و اين امر در راستاي حفظ حاکميت دولت عراق بسيار حائز اهميت است. وي تاکيد کرد: نهايتا پارلمان عراق بايد براي رد و يا مخالفت با اين توافقنامه تصميم بگيرد اما از آنجا که روز شنبه نشست گسترده اي بين نوري المالکي نخست وزير عراق و رهبران احزاب سياسي اين کشور برگزار شد، اکثريت نمايندگان اقشار مختلف عراق موافقت و خوش بيني شان را نسبت به اين توافقنامه اعلام کردند.
[color=red]سخنگوي دولت عراق تاکيد کرد: با توجه به اين که اکثريت رهبران سياسي عراق با امضاي اين توافقنامه موافقت کردند و پيش نويس آن نيز در کابينه تصويب شده، پيش بيني مي شود که توافقنامه مذکور در پارلمان نيز به تصويب برسد. وي بر حمايت از دارايي هاي عراق در توافقنامه امنيتي و حمايت هاي آمريکا از اين مساله به ويژه در خصوص درآمدهاي نفتي تاکيد کرده و عنوان داشت: هيچ گونه ادعاهاي مالي از سوي دولت آمريکا مطرح نيست.[/color] وي بار ديگر تاکيد کرد: توافقنامه امنيتي بغداد و واشنگتن راهکار نماديني از سوي آمريکا و عراق نيست، اما با توجه به شرايط سختي که عراق با آن روبه روست بهترين راهکار محسوب مي شود که به حضور اشغالگران در عراق پايان خواهد داد و با عقب نشيني نيروهاي آمريکايي از عراق حاکميت به طور کامل به کشور باز خواهد گشت. سخنگوي دولت عراق در خصوص بند مربوط به اعطاي حق مصونيت قضايي به نيروهاي آمريکايي در عراق که يکي از بندهاي مورد اختلاف در توافقنامه امنيتي است، گفت: هيچ گونه مصونيتي براي نيروهاي آمريکايي که در عراق مرتکب نقض قانون شوند وجود ندارد.

وي افزود: دولت عراق در عملکرد نيروهاي آمريکايي در حيطه فعاليت يا پايگاه هايشان دخالت نخواهد کرد، اما کميته مشترک بين دو کشور تشکيل مي شود که اين کميته بررسي خواهد کرد اقدام هر فرد مجرمي که قوانين را در عراق نقض کرده باشد مشمول قوانين قضايي عراق مي شود يا آمريکا.

وي بار ديگر با اشاره به تاکيد دولت عراق مبني بر ضرورت اجماع ملي و موافقت تمامي احزاب سياسي با توافقنامه امنيتي گفت: اکثريت احزاب سياسي عراق با پيش نويس تغيير يافته توافقنامه امنيتي موافقت کردند و همه مي دانند که موافقت وزراي کابينه به معناي موافقت احزاب سياسي است.

همچنين در خبري جداگانه و پيرامون توافقنامه امنيتي دولت عراق با آمريکا، مرجعيت شيعه، آيت الله العظمي سيستاني اطمينان خود را از تصميمات دولت و مسوولين عراقي ابراز کرد. به نوشته روزنامه الصباح -چاپ بغداد- علي الاديب از رهبران فهرست ائتلاف يکپارچه شيعه عراق، به همراه خالد العطيه نايب رييس پارلمان اين کشور، به ديدار آيت الله العظمي سيد علي سيستاني مرجع عاليقدر شيعه رفتند تا مرجعيت شيعه را در جريان آخرين تحولات مربوط به توافقنامه عقب نشيني نيروهاي آمريکايي از عراق قرار دهند. وي پس از اين ديدار در گفت وگو با روزنامه الصباح اظهار داشت: مرجعيت شيعه نسبت به اين موضوع که رهبران عراقي در انجام مذاکرات با آمريکا منافع کشور را در نظر مي گيرند، ابراز اطمينان کردند. الاديب تصريح کرد: [color=red]آيت الله سيستاني هر گونه رضايت در قبال توافقنامه امنيتي را مستلزم اجماع نمايندگان اقشار مختلف مردم عراق دانستند. يادآوري مي شود آيت الله العظمي سيستاني پيش از اين نيز تاکيد کرده بودند هر تصميمي که اکثريت دولت و نمايندگان مردم عراق در مجلس اين کشور اتخاذ کنند مورد تاييد ايشان قرار خواهد گرفت.[/color]

http://www.mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=43399

--------------------

اگر دوستان دقت کنند هیچ جای ابهامی در تصویب این توافق نامه باقی نمانده است. دولت - مجلس - مراجع دینی و مردم از طریق مطبوعات مطلع این موضوع بوده اند.

در اینجا نمی خواهم بحث کنم که این توافق نامه مثبت است یا خیر ( قبلا در تاپیک اصلی نظرات خود را داده ام ). امیدوارم دوستان متوجه شده باشند که تحت شعاع قرار گرفتن این توافق نامه با رخداد هند تحلیل درستی نمی تواند باشد چرا که این قضیه کاملا یک برد سیاسی برای آمریکا و متحدان آمریکا در منطقه میباشد.


نكته مهم اين توافق نامه آنست كه تمامي اعضاي هيت دولت و اكثريت نمايندگان مجلس عراق بدليل منافع ملي كشورشان با اين توافق نامه موافقت كردند. موردي كه برخي در ايران همواره با اين لغت مشكل داشته و با آن بيگانه هستند.


-------------

موفق باشید

امپراتور

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
با تشكر از جناب EMPEROR و اظهار لطف ايشان نسبت به اينجانب
در مورد توافقنامه امنيتي ظاهرا تصويب آن با قيد انجام همه پرسي در تابستان سال آينده صورت گرفته است و هنوزمراحل تصويب كاملا نهايي نشده است . ضمن اينكه به نظر من تصويب توافقنامه با دولت كشور تحت اشغال توسط اشغالگر آن هم پس از 7 بار تغيير پيش نويس توافقنامه و طول كشيدن مراحل آن تا پس از انتخابات رياست جمهوري كشور اشغالگر خيلي هم توفيق براي كشور اشغالگر محسوب نمي شود چون بنا بر اخبار بدتر از اين را با حامد كرزاي در افغانستان بستند و آب از آب هم تكان نخورد و كسي هم خبردار نشد
مسپله بعدي بحث منافع ملي است كه اين مدت محل اختلاف جمعي از دوستان است . اتفاقا همين تصويب توافقنامه بر اساس منافع ملي صرف دليل درست نبودن آن است آيا منافع ملي عراق بايد به ضرر ايران و سوريه و تركيه و اردن و ديگر كشورها تمام شود ؟ اگر همه بخواهند صرف منافع ملي به قضايا نگاه كنند و هرجا منافع ملي اقتضا كرد حمله كنند و هرجا منافع ملي اقتضا كرد فرار كنند و هرجا منفعت بيشتري بود آنجا را بچسبند در اين دنيا سنگ روي سنگ بند مي شود ؟ اگر صرف منافع ملي شرط است و همه آن را قبول داند پس به كار هيچ دولتي نبايد اعتراض كرد چون بر اساس منافع ملي عمل مي كند مثلا به هيتلر و موسيليني و ناپلپون و چنگيز خان و ديگر زورگويان تاريخ نبايد اعتراض كرد چرا كاري كرديد كه موجب مرگ و بدبختي ميليونها انسان شديد بلكه بايد ايشان را الگو و نماد برتري قرار داد . همين تروريستهايي كه در هند به غير نظاميان در ايستگاه قطار و بيمارستان و رستوران و هتل حمله كردند مگر دنبال منفعت نبودند حالا منافعشان اگر در سطح ملي نباشد در سطح حزب كه هست
ما به عنوان كساني كه مدعي مسلماني و شيعه بودن هستيم بايد رفتار بزرگان دين خويش را ملاك قرار دهيم . منافع ملي پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله و سلم اقتضا مي كرد كه با بت پرستي در جنگ نباشد چرا كه بين اعراب دو دستگي و دشمني ايجاد شد . اگر چنين مي كرد نه يارانش را شكنجه مي كردند و به شهادت مي رساندند نه هشت سال در شعب ابوطالب به محاصره اقتصادي مي افتاد كه در آخر عمويش ابوطالب و همسرش خديجه را از دست بدهد نه وادار به جلاي وطن و هجرت به مدينه مي شد . منافع ملي مسلمين اقتضا مي كرد كه امام علي عليه السلام در شوراي شش نفره جهت تعيين جانشين عمر حرف عبدالرحمن بن عوف را بپذيرد كه بيعت بر اساس عمل به كتاب خدا و سنت پيامبر و رويه شيخين را خواستار بود اگر ايشان قبول مي كرد عثمان كشته نمي شد و خيلي بدعتها در دين نمي آمد و بني اميه قدرت نمي گرفتند و معاويه بر سر كار نمي ماند و خوارجي بوجود نمي آمدند كه سالها بعد فرق او را بر سر نماز بشكافند و پاره هاي جگر فرزندش امام حسن عليه السلام در اثر زهر روانه تشت نمي شد و سر فرزندش امام حسين عليه السلام بالاي نيزه نمي رفت و زنان و كودكان اهل بيت در كربلا اسير نا محرمان نمي شدند تنها كافي بود امام علي عليه السلام آري بگويد و رويه شيخين را بپذيرد اما فرمود نه ! چرا فرمود نه؟ چون تكليف داشت آنجا كه منافعش حتي اگر منافع ملي باشد با حق در تعارض و تضاد قرار گرفت جانب حق را بگيرد و حق و حقيقت را فداي منفعت زود گذر دنيا نكند و هم او بود كه فرمود اگر تمامي ثروت عالم را به من دهند كه قطعه كاهي را به ستم از دهان مورچه اي بگيرم هرگز چنين نخواهم كرد
دنيا گذراست و آنچه مي ماند اعمال انسان است و بس و در نهايت بايد در پيشگاه عدل الهي ايستاد هرگاه مي خواهيم در مورد منافع ملي خود تصميم بگيريم بايد ببينيم براي آن دنيا جوابي داريم يا خير !
و اما دولت و مجلس عراق نيز چاره اي نداشتند و بايد عاقبت اين توافقنامه را مي پذيرفتند چرا كه سرزمينشان اشغال شده است و سايه زور و تهديد بيگانه را بر روي سر دارند و از نظر خودشان بين بد و بدتر آنچه بد بود را انتخاب كردند شايد فرجي باشد و آينده نشان خواهد داد آيا با اين انتخاب منافع مليشان را بدست مي‌آورند يا خير .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عرض سلام

با تشكر از نظر دوست خوبم zed عزیز ، اگر ایشان مایل باشند برای منحرف نشدن بحث تاپیک پست بنده و ایشان به تاپیک توافقنامه امنیتی منتقل و ادامه بحث را آنجا داشته باشیم. فقط به صورت کوتاه عرض کنم که قرارداد بسته شد و بحث همه پرسی وجود خارجی ندارد.

---------

نظر خودم در مورد حادثه هند.

تضعیف پاکستان و درست شدن دشمن جدید برای جهان غرب به بهانه مقابله با افراطیون بیشمار در پاکستان ( چراکه پاکستان تنها کشور با عقاید اسلامی دارای بمب هسته ای است )

لطفا رخدادهای گذشته این کشور از زمان حمله آمریکا به افغانستان را مرور کنید.

--------

موفق باشيد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امپرور جان
پاکستان هم در این ماجرا ها همچین مظلوم مظلوم نیست. پرورش تروریست و تشکیل هسته اولیه القاعده توسط سرویس امنیتی پاکستان و یکی از دول عربی بود.
ما باید در این مورد بحث کنیم که این حادثه چه عواقبی برای کشور ما خواهد داشت.
میدونی که یکی از کشورهایی که در مراحل ساخت موشک به ما کمک کرد پاکستان بود. به نظر غربی ها پاکستان مراحل ساخت موشک با کلاهک هسته ای رو به ایران داده و جناب عبدالقدیر خان پدر علم هسته ای در مراحل ساخت سانتریفوز به ایران کمکهای شایانی کرده ( بازم بگم نظر غربیها )

با پیش اومدن این ماجرا عملا پاکستان برای درگیر نشدن در جنگی فرسایشی با دولت هند و امریکا و ناتو قبول خواهد کرد که در صورت حمله به کشور عزیزمان نقش کلیدی بازی کند. ( اگر چند وقت پیش دقت کرده باشی پاکستان توافقنامه ای با ایران امضا کرد که در تعقیب و انهدام باندهای تروریستی در مرزهای خودش با ایران همکاری کاملی با ایران داشته باشد. )
این روند توافق تا جایی پیشرفت که مجبور شدن یک مقام ایرانی رو دزدیده و عملا ایران و پاکستان رو روبروی هم قرار دادند.

به نظر بنده در اینده ای نه چندان دور شاهد افزایش حرکتهای موزیانه گروهک های تروریستی همانند جندالله در مناطق شرقی ایران باشیم.
اگر پاکستان هم با امریکا و ناتو به توافقنامه ای دست پیدا کنن ان وقت تمامی مرزهای ما بسته خواهد شد . و این به معنای انزوای کامل ایران در بین کشورهای همسایه هست.
خداوند انشاالله کید همه دشمنان رو به خودشون باز گرداند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان گرامي برداشت شخصي من از اين اتفاق اينكه هيچ ربطي اين قضيه با توافقنامه عراق نداره ممكنه حالا بعضي از اشغال گران شروع كردند به استفاده سياسي از اين قضيه به نفع خودشون ما در اين مواقع بايد اجازه بديم كه يك مقدار زمان بگذره تا وضعيتت يك مقداري روشن بشه تا بشه يك نتيجه گيري درست از اين رويداد كرد ولي كلا در نفس عمل هردو تا رويداد خوب نيستند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.