امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

جنگنده ي تجاس



دروازه ي ورود هند به صنعت هوانوردي


معرفی و تاریخچه :

هندوستان کار بر روی ساخت جنگنده ی تهاجمی سبک ( Light Combat Aircraft LCA ) را از سال 1983 آغاز نمود .
در سال 2003 این هواپیما تجاس ( به معنای تششع و پرتو ) نام گذاری شد و اعلام گشت به عنوان جنگنده ی تهاجمی و چندمنظوره ی سبک و ارزان
قیمت ، جایگزین ناوگان قدیمی میگ 21 ها می شود . صنایع هواپیماسازی هندوستان ( HAL ) و آژانس توسعه ی هوانوردی هندوستان ( ADA )
به عنوان مشارکت کنندگان اصلی ، طراحی و ساخت این هواپیما را بر عهده گرفتند .
تجاس اولین پرواز رسمی خود را در 4 جولای 2001 انجام داده و برنامه ریزی ورود به خدمت آن برای سال 2010 در نظر گرفته شده است .
i[img]http://www.airforce-technology.com/projects/tejas/images/1-tejas.jpg[/img
http]http://www.ada.gov.in/LCAPh1.jpg[/img]
[img]http://www.airforce-technology.com/projects/tejas/images/4-tejas-aircraft.jpg[/img]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب djmerikhi

شما زحمت منو كم كرديد و زود تر از من مطلب خودمو از سايت ديگه در اينجا كپي كردين! به هر حال متشكرم :|

اما اگر دفعه ي ديگه خواستين اين كارو بكنين لطف كنين همانند سايت منبع يه آب و رنگي به نوشته ها بدين . نه اينكه بدون تغيير سايز تيتر ها و تغيير رنگ جمله ها و بدون به خرج دادن ذوق و سليقه تنها به كپي كردن مطلب بپردازيد .

تغيير رنگ جمله ها و سايز تيتر ها تاثير به سزايي در جلب خواننده دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مشکل عکسها رفع نشد که نشد! البته گالری سایت که کشک شد رفت پی کارش اعضای محترم اصلا از وجود چنین موجودی بی اطلاع هستن! لااقل در سایتی آپلود کنید که در ایران مسدود نباشد. :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ضمن تشکر از توجهات دوستان من عکس ها رو در persiangig.com آپلود می کنم، این سایت تا جایی که من اطلاع دارم در ایران ف *ی لتر نشده (خودم تو ایران نشستم!!!) اما شاید بعضی ISP ها ف -یل *ترش کرده باشند، اما اگه شما با آپلود تو گالری حال می کنین باشه :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستش نمیدونم چرا عکسها مشکل دارن؟! متاسفانه خیلی از سایتها اشتباها ف *-ی *لتر شدن و دیگر چیزی نمانده که حتی سایتهای دولتی هم مسدود بشن! :| به دلیل حساسیت نرم افزار جدید فی*-*لت ری *نگ به عبارت ف *ی ل*تر زین پس بجای آن از واژه مسدود استفاده کنید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسمه تعالی


با سلام

جنگنده ي تجاس


LCAPh1.jpg


دروازه ي ورود هند به صنعت هوانوردي


معرفي و تاريخچه :

هندوستان کار بر روي ساخت جنگنده ي تهاجمي سبک ( Light Combat Aircraft LCA ) را از سال 1983 آغاز نمود .در سال 2003 اين هواپيما تجاس ( به معناي تششع و پرتو ) نام گذاري شد و اعلام گشت به عنوان جنگنده ي تهاجمي و چندمنظوره ي سبک و ارزان قيمت ، جايگزين ناوگان قديمي ميگ 21 ها مي شود .صنايع هواپيماسازي هندوستان ( HAL ) و آژانس توسعه ي هوانوردي هندوستان ( ADA ) به عنوان مشارکت کنندگان اصلي ، طراحي و ساخت اين هواپيما را بر عهده گرفتند .تجاس اولين پرواز رسمي خود را در 4 جولاي 2001 انجام داده و برنامه ريزي ورود به خدمت آن براي سال 2010 در نظر گرفته شده است .

برخي از قسمت هاي اصلي و ويژگي هاي طرح :

_ انتخاب بال دلتا
_ سيستم کنترل ديجيتالي پرواز با سيم fly by wire
_ اويونيک توسعه يافته
_ استفاده ي گسترده از مواد سبک کامپوزيتي
_ نمايشگر هاي ديجيتالي چند منظوره ي کابين
_ رادار چند حالته multi - mode
_ FLIR system , laser designator pod
_ سيستم هاي ناوبري اينرسيايي ring laser gyro
_ سيستم هاي ارتباطي مقاوم در برابر جمينگ



4-tejas-aircraft.jpg

 

روند آغاز طرح :

برنامه ي ساخت تجاس با تاخير هاي زيادي مواجه شد که باعث شد تکميل آن يک دهه ي ديگر تمديد شود .اولين بار در سال 1990 مشکلات ناشي از نبود تکنولوژي ساخت برخي از قسمت هاي حساس هواپيما ، باعث توقف پروژه شد .اينگونه شد که هندي ها به منظور به دست آوردن و تثبيت تکنولوژي هاي اوليه ي ساخت جنگنده ، شروع به ساخت 2 جنگنده ي ساده تر و در واقع تثبيت کننده ي توانايي اين کشور کردند( همانند آنچه که نيروي هوايي ايران انجام داد که طي آن جنگنده هاي آذرخش و صاعقه تنها به جهت تثبيت تکنولوژي براي ساخت يک جنگنده ي پيشرفته در کلاس اف18 انجام داده است )
اولين نمونه از اين هواپيما در سال 1995 رونمايي شد ولي اندکي نگذشت که به دليل مشکلات ناشي از سيستم هاي کنترل پرواز و استفاده ي نامطلوب از مواد کامپوزيتي در بدنه ، هواپيما زمينگير شد .مشکل بعدي سر راه اين هواپيما در سال 1998 رخ داد . در اين زمان بود که آزمايشات هسته اي هند ، آمريکا را وادار کرد تا مجازاتي را عليه هندوستان وضع کند و اين چنين شد که
موتور هاي جنرال الکتريک توربوفن انتخابي براي تجاس با نام F-404 به هند صادر نشد . همچنين شرکت لاکهيد مارتين هم از همکاري در رابطه با سيستم کنترل پرواز اين هواپيما منع شد .اين تنبيه ها سبب شد هندي ها به جهت دستيابي به فناوري هاي مورد نياز و بومي سازي آن ها ، سرمايه گذاري هاي زيادي کنند و در نهايت تلاش ها به ساخت موتور داخلي kaveri انجاميد .

اولين نمونه از سري جنگنده هاي اثباتگر فناوري هند با نام ( TD-1 (Technology Demonstrator در سال 2001 به پرواز در آمد . مدل بعدي آن TD-2 و مدل هاي ديگر نظير PV-1 / 2 / 3 نيز پس از آن آزمايش شدند . آزمايشات ديگر به سرعت ادامه يافت و در نهايت نمونه ي درياپايه ( PV-4 ) و آموزشي( PV-5 ) نيز تست شدند .قرار است آزمايشات تسليحات سري جنگنده هاي تجاس نيز امسال انجام پذيرد اما به نظر نمي رسد تجاس به طور کامل تا سال 2010 ، رسما وارد خدمت شود .



lca_schem_01.gif

انواع مدل هاي تجاس :

_ LCA-TD-1:اولين پيش نمونه ي توليدي با موتور جنرال الکتريک F404-F2J3

_ LCA-TD-2:دومين پيش نمونه ي اثباتگر فناوري

_ LCA-PV-1 and PV-2:مدل اوليه ي تک سرنشينه

_ LCA-PV-3:نمونه ي بسيار شبيه به مدل اصلي که قابليت سوخت گيري هوا به هوا را دارد .

_ LCA-PV-4:نوع درياپايه ي تک سرنشينه

_ LCA-PV-5:پيش نمونه ي دو سرنشينه و آموزشي

_ Tejas:مدل اصلي ساخته شده براي نيروي هوايي هند

_ Navy model:مدل دريايي با بهينه سازي هايي مثل تقويت ارابه ي فرود و طراحي مجدد بدنه به جهت انطباق با ناوهواپيمابر

_ MCA:طرح ابتدايي ساخت جنگنده ميان وزن با قابليت هاي پنهانکاري و داراي موتور مجهز به تغيير دهنده هاي بردار رانش



1-tejas.jpg

مشخصات اصلي :

خدمه : يک نفر
قيمت پايه : 21 ميليون دلار
طول : 13.20 متر
عرض : 8.20 متر
ارتفاع : 4.40 متر
مساحت بال : 38.4 متر مربع
وزن خالي : 5500 کيلوگرم
وزن معمولي : 8500 کيلوگرم
وزن حداکثر هنگام برخاست : 12500 کيلوگرم
وزن سوخت : 3000 ليتر ( داخلي ) 4000 ليتر ( خارجي )
حداکثر وزن تسليحات در هنگام بارگذاري : 4000 کيلوگرم

نيروي محرکه :

يک دستگاه موتور General Electric F404-F2J3 يا F404-IN20 turbofan ( مدل اوليه )
GTRE GTX-35VS Kaveri turbofan ( مدل اصلي )

کشش :

(F404-F2J3 : 18,100 lb (80.50 kN

(F404-IN20 : 18,700 lb (83.18 kN

(GTX-35VS : 20,200 lb (89.86 kN

حداکثر سرعت : 1.8 ماخ در ارتفاع 11 کيلومتري
سقف پرواز : 15250 متر
برد : 850 کيلومتر
نرخ اوجگيري : نامعلوم
آستانه ي محدوديت g جي : 9+ / 3.5-

تسليحات :

يک عدد مسلسل 23 ميليمتري GSh-23 داراي 220 تير فشنگ
موشک هاي هوا به هوا شامل R-77/AA-12 Adder, R-73/AA-11 Archer, BVRAAM
موشک هاي هوا به زمين شامل بيش از 2 موشک کروز يا موشک ضد کشتي
بمب ها شامل انواع بمب هاي هدايت ليزري ، سقوط آزاد ، سنگر شکن
داراي 8 مقر خارجي براي نصب انواع موارد فوق

کاربران : نيروي هوايي هند / اسکادران دريايي نيروي هوايي هند

منبع: دوست خوبم سهیل عزیز
http://www.partizan.parsiblog.com

 

نظریه:

با توجه به رقابت تسلیحاتی بین دو کشور هند و پاکستان به نظر میرسد که پروژه جیان اف-17 تندر که مشترک بین چین و پاکستان است نیز در راستای این رقابت صورت گرفته است . از نظر سطح و کلاسبندی نیز دو جنگنده تجاس و تندر هر دو برای پشتیبانی نزدیک و علیه اهداف زمینی در نظر گرفته شدند ولی در مقایسه سطح به سطح به نظر میرسد که جنگنده تندر چینی،پاکستانی در کل نسبت به رقیب هندی خود
برتری تکنولوژیکی بیشتری داشته باشد.
یا علی مدد. نجف47

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با عنوان مقاله مخالفم. هند سالهاست که انواع و اقسام هواپیماهای غربی وشرقی رو مونتاژ یا تولید می کنه. شاید بهتربود اسم مقاله رو می ذاشتند دروازه ای رو به خودکفایی در صنایع هوایی.

راستی یه چیزی رو دقت کردید هرچه جلوتر می ریم هواپیماهای جنگی بیشتر شبیه هم می شند. انگار که طراحان هواپیما فقط از یک دو تا فرمول استفاده می کنند. :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شبیه کفیر جنگنده ساخت رژیم صهیونیستی یه جورایی....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پاکستانی ها برای مقابله با این طرح هواپیمای JF-17 و یا همان FC-1 را از چین خریداری کردند

هر دو هواپیما در یک سطح هستند و در فروم های پاکستان کرکری زیادی بر علیه LCA می کنند و ادعای آن را دارند که FC-1 از این جنگنده برتر است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکمی برد پروازش کم نیست ؟؟؟ مشخصات فنی قوی ای هم نداره ، موتورش هم یکدونه است و اگه مشکلی پیش بیاد = سقوط ، و کلی چیز دیگه

یه مقایسه از این لحاظ با F5 E Tiger II

ابتدا مشخصات F5 :

نوع: F-5E
كشور سازنده : آمريكا
ماموريت : جنگنده
سال ورود به خدمت : 1973
سرنشين : 1 نفر
حداكثر سرعت : 1.64 ماخ
حداكثر برد : 2860 km
سقف پرواز : 15790 m


حالا مشخصات این پرنده :

کشور سازنده : هند
ماموریت : جنگنده
خدمه : يک نفر
حداکثر سرعت : 1.8 ماخ در ارتفاع 11 کيلومتري
سقف پرواز : 15250 متر
برد : 850 کيلومتر

با توجه به اینکه این یک جنگنده تهاجمی سبک هست F5 هم یه جنگنده تهاجمی سبکه، خوب من با هم مقایسه شون کردم . حالا من زیاد از صنایع هوایی سررشته ندارم ولی فکر کنم F5 یه سر و گردن ازش بالاتر باشه ( البته از نظر راداری و الکترونیک و این جور چیزها نمی شه با هم مقایسه شون کرد چون یکی ماله 1973 است یکی تازه داره وارد خدمت می شه ولی باز فکر کنم از F5 عقب تر باشه ، در ضمن با این همه مانوری که هند روی این جنگنده داده فکر کنم صاعقه از ایران می خرید بهتر بود :evil: )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکمی برد پروازش کم نیست ؟؟؟ مشخصات فنی قوی ای هم نداره ، موتورش هم یکدونه است و اگه مشکلی پیش بیاد = سقوط ، و کلی چیز دیگه



یه مقایسه از این لحاظ با F5 E Tiger II

ابتدا مشخصات F5 :

نوع: F-5E
كشور سازنده : آمريكا
ماموريت : جنگنده
سال ورود به خدمت : 1973
سرنشين : 1 نفر
حداكثر سرعت : 1.64 ماخ
حداكثر برد : 2860 km
سقف پرواز : 15790 m


حالا مشخصات این پرنده :

کشور سازنده : هند
ماموریت : جنگنده
خدمه : يک نفر
حداکثر سرعت : 1.8 ماخ در ارتفاع 11 کيلومتري
سقف پرواز : 15250 متر
برد : 850 کيلومتر

با توجه به اینکه این یک جنگنده تهاجمی سبک هست F5 هم یه جنگنده تهاجمی سبکه، خوب من با هم مقایسه شون کردم . حالا من زیاد از صنایع هوایی سررشته ندارم ولی فکر کنم F5 یه سر و گردن ازش بالاتر باشه ( البته از نظر راداری و الکترونیک و این جور چیزها نمی شه با هم مقایسه شون کرد چون یکی ماله 1973 است یکی تازه داره وارد خدمت می شه ولی باز فکر کنم از F5 عقب تر باشه ، در ضمن با این همه مانوری که هند روی این جنگنده داده فکر کنم صاعقه از ایران می خرید بهتر بود :evil: )




نگاهی به تسلیحات ، موتور، الکترونیک اویونیک و رادار این هواپیما بیاندازید، به وضوح مشخصه که Tejas برتر از F5E هست.
البته تو مطلب فوق گفته شده بود که موتور Kaveri برای این هواپیما در نظر گرفته شده ولی گویا این موتور اشکالاتی داره و هنوز امکان استفاده از اون نیست. فعلا تعدادی موتور F404 در نظر گرفتند برای این هواپیما، ولی به این نتیجه رسیدند که توان تولیدی این موتور احتیاجات این هواپیما رو بر آورده نمی کنه بنابراین تصمیم به تهیه یکی از موتور های EJ200 و F414 گرفتند که نیروی پیشرانه ای در حدود 100KN دارند، که اصلا قابل مقایسه با قدرت موتور های F5E نیست. و این نشون میده که تا چه حد دستشون برای تجهیز این هواپیما نسبت به اف 5 دستشون بازتره.

پروژه صاعقه ما هم که هنوز به سر انجام نرسیده، این صاعقه هایی هم که تا کنون نشون داده شده، برداشت شخصی من اینه که اینا فقط F5 های تبدیل شده اند. راجع به اطلاعات محرمانه و احتمالات و توان نیروی انسانی و پتانسیل متخصصین داخلی صحبت نمی کنم ، فقط راجع به شواهد و مدارک و اون چیزی که تا کنون نمایش داده شده که میشه بر مبنای اون قضاوت کرد صحبت می کنم. نحوه اتصال سکان های عمودی صاعقه ها بیشتر حاکی از اینه که این ها F5 های تبدیل شده اند تا صاعقه هایی که جدیدا متولد شدند. تنها تصویری هم که از کاکپیت این هواپیما موجوده مربوط به اون سه نمونه اولیه هست که تفاوت خاصی با F5 چهل سال پیش نداره. تا کنون تصویری هم از صاعقه همراه با مثلا یک موشک هوا به هوا نشون داده نشده که راجع به توانمندی راداریش بشه قضاوت کرد. فقط همراه با بمبهایی غیر هدایت شونده نمایش داده شده. من در نمایشهایی که از صاعقه ارائه شده تا کنون چیز امیدوار کننده ای ندیدم، شاید همین فردا خبر غیر منتظره و سورپرایز کننده ای در اینباره اعلام بشه، ولی تا الان که چیز خاصی نشون داده نشده.

شخصا برای خود من نقطه روشن در برنامه ساخت جنگنده داخلی ، همون تک تصویری است که از آذرخشی با بالهایی بر روی ورودی هوای موتور منتشر شد هست، که به نظر میرسه که این نمونه ، هواپیمایی باشه که شاید به طور کامل از ابتدا ساخته شده باشه، یا اگه هم f5 تبدیل شده ای باشه، تغییرات به حدی هست که دست کمی از ساخت کامل از ابتدا نداره، و به طور کل این مطلب رو میرسونه که پتانسیل طراحی و ساخت داخل کامل جنگنده وجود داره، خلاصه اینکه یک اثبات کننده فناوری است. البته گفته میشه که این پروژه شاید موفق نبوده و به همین علت هست که خبری ازش نشد، ولی شخصا گمان می کنم هنوز نمیشه به طور قطع این استنباط رو کرد. و حتی اگه واقعا هم همینطور باشه باز هم در نتیجه گیری من از این تصویر چیزی عوض نمیشه.

در نهایت اینکه صاعقه برای تبدیل شدن به یک جنگنده چند منظوره قابل قبول نیاز به پیشرانه ای قویتر داره، و بدین منظور شاید نیاز به تغییر airframe و یا بزرگترشدن اون هم داشته باشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون جناب نجف

تا جایی که من میدونم هندی ها فقط نقش آموزشی رو برای این پرنده در نظر گرفتن و انجام عملیات ها رو به پرنده های تخصصیشون واگذار کردن که به نظر من کار درستی هست.

البته این طوری که بوش میاد نیم نگاهی هم به صادراتش دارن اونهم به کشورهای جهان سوم مثل کشورهای آفریقایی یا آسیای جنوب شرقی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممنون جناب نجف



تا جایی که من میدونم هندی ها فقط نقش آموزشی رو برای این پرنده در نظر گرفتن و انجام عملیات ها رو به پرنده های تخصصیشون واگذار کردن که به نظر من کار درستی هست.

البته این طوری که بوش میاد نیم نگاهی هم به صادراتش دارن اونهم به کشورهای جهان سوم مثل کشورهای آفریقایی یا آسیای جنوب شرقی.



برنامه ریزیشون اینه که هم به عنوان چندمنظوره تهاجمی، هم آموزشی و هم نیروی دریایی از این هواپیما استفاده کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسمه تعالی

با سلام

دوستان مژده میدم که دارم یه مقاله تکمیلی در خصوص همین جنگنده چند منظوره تجاس ( HAL Tejas ) هند ترجمه میکنم که انشاءالله بزودی تقدیم دوستان میکنم ولی فعلا" یه چند تا عکس ازش میذارم تا حالشو ببرین تا بعد......

یا علی مدد.نجف47


hal_tejas.jpg

hal_tejas_l3.jpg

hal_tejas_l5.jpg

hal_tejas_l9.jpg
اینم کاکپیت این جنگنده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      فکور90 ، در اصل ، یک پروژه داخلی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (IRIAF)  بشمار می رفت که تاریخ آغاز آن به اوایل دهه نخست قرن بیست و یکم ( 2000 میلادی ) برمی گردد . به اعتقاد برخی ، در آن زمان هیچ  موشک هوا به هوای عملیاتی AIM-54A فونیکس در فهرست موجودی نیرو وجود نداشت ، در نتیجه  متخصصان نیروی هوایی پیشنهاد دادند  تا قطعات و اجزاء فونیکس ها را با قطعات موشکهای تغییر یافته هاوک ( پروژه سجیل ) بهبود دهند و موشکهای موجود را بحالت عملیاتی بازگردانند .
      با کلید خوردن این پروژه ، به شکل همزمان نیروی هوایی یک قرارداد همکاری را با صنایع شهید بابایی وابسته به وزارت دفاع و پشتبانی نیرو های مسلح با هدف بازگرداندن چند تیر موشک فونیکس بحالت عملیاتی در یک بازه زمانی یکساله (2007-2006) به امضاء رساندند  و برای اطمینان از صحت کار ، چند کارشناس بازنشسته فنی نیروی هوایی ارتش نیز به این پروژه پیوسته و این ایده دنبال شد.
      براساس گزارشهای تایید نشده ، در اوایل کار ، موشکهای از رده خارج فونیکس با استفاده از جستجوگر موشک MIM-23B دوباره عملیاتی شدند . با این حال ، در سالهای بعد (2009-2008) ، زمانی که صنایع شهید بابایی ، یک نسخه بهبود یافته از موشک پدافند هوایی MIM-23B را با رادار و اویونیک جدید برای نیروی هوایی توسعه داد ، این ایده برای کارشناسان بوجود آمد که تمامی موشکهای فونیکس باقی مانده را با اویونیک جدید و رادار موشک شلمچه ، ( نسخه بهبود یافته MIM-23B) به حالت عملیاتی درآورند .
      این موشک با موفقیت کامل مابین سالهای 2009 تا 2010 آزمایش شد ، اما علی الظاهر  در خط تولید انبوه قرار نگرفت . نسخه جدید سجیل / شلمچه  با جستجوگر و اویونیک پیشرفته با شناسه سجیل هوابرد برای تجهیز تامکتهای نیروی هوایی ، فانتوم ومیراژهای اف-یک در حال توسعه است .
      پی نوشت : 
      این تحلیل ، صرفاً یک نظر بشمار می رود و نه تایید و نه رد می گردد . با این حال امیدواریم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، بیش از پیش ، از قابلیتهای تدافعی ، تهاجمی برخوردار گردد . 
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      جغد شب پرواز لوفت وافه
       
      بدون شک ، بهترین جنگنده - شکاری رزم شبانه لوفت وافه در طول جنگ جهانی دوم ، پرنده دوموتوره HE-219 UHU  ( جغد ) بشمار می آمد که بلحاظ برخی از مشخصات فنی بسیار با جنگنده بلندپرواز ماسکیتو بریتانیایی قابل مقایسه و در برخی از مشخصات نیز از آن عملکرد بهتری داشت . در این شکاری شب پرواز بطور معمول از دو سری آنتن رادار استفاده می گردید ، آنتن های SN-2 و FUG-212 . در نخستین پرواز عملیاتی اسکادران این پرنده در دو شب پیاپی یعنی در شبهای 11و12 ژوئن 1943 ، یک فروند HE-219 A موفق به سرنگون نمودن 5 بمب افکن سنگین چهارموتوره  لانکاستر بریتانیایی در کمتر از 30 دقیقه گشت . با وجود این بیلان موفق ، این جنگنده کار آمد هرگز وارد تولید انبوه نگردید و تنها 300 فروند از آن وارد سازمان رزم لوفت وافه شد .
       

       
       

       
      مجموعه کابین خلبان و خدمه کنترل کننده رادار
       

       
       
      در اواخر سال 1944 ، بدلیل حساسیت های موجود نسبت به خدمه این هواپیما ، لوفت وافه درصدد بود تا این جنگنده شب پرواز را به صندلی های پرتاب شونده مجهز نماید ، با این حال فقط یکفروند از این هواپیما ( تصویر فوق ) برای  گذراندن آزمایشهای زمینی به صندلی های پرتاب شونده (EJECTION SEAT) مجهز شدند .
       
       
       

       
       

       
      LUFTWAFFE  HE-219 A.1  VS    ROYAL AIR FORCE  LANCASTER
       
       

       

       
      جنگنده شب پرواز HE-219 A.1 مجهز به رادار FUG-220  مونستر - هندورف 45-1944
       

       
      جنگنده شب پرواز HE-219 A1 - فرودگاه کپنهاگ  ، دانمارک ( این تصویر پس از تسلیم شدن واحدهای لوفت وافه در دانمارک برداشته شده است )
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.