death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

شهر 'زبدانی' واقع در 35 كیلومتری شمال غرب دمشق پایتخت سوریه این روزها شاهد عملیات ارتش برای پاكسازی این شهر از وجود افراد مسلح و برقراری امنیت و ثبات است.
زبدانی كه از شهرهای مرزی سوریه است در نزدیكی شهر بعلبك در كشور لبنان قرار دارد و بر اساس اعلام برخی از افراد مطلع و آگاه یكی از مسیرهای قاچاق سلاح و افراد مسلح به سوریه در ماه های اخیر است.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا به این شهر پس از اولین درگیرهای ارتش در ماه گذشته، افراد مسلح ضمن سنگر بندی در برخی از مناطق این شهر اقدام به تخریب بسیاری از تاسیسات شهری، اموال عمومی و خصوصی آن كرده بودند.

شبكه های تلویزیونی سوری نیز در گذشته و اكنون تصاویری را از این خرابی ها برای روشن شدن افكار عمومی برای مردم نمایش می دهند.

یك منبع آگاه در ارتباط با آخرین اوضاع در شهر زبدانی به خبرنگار ایرنا در دمشق گفت كه ارتش سوریه هم اكنون در حال پاكسازی این شهر از وجود افراد مسلح است.

وی كه خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان كرد: ارتش سوریه در جریان این عملیات موفق شده است تا به یك شكار بزرگ دست یابد.

این منبع آگاه در ارتباط با این شكار بزرگ توضیحی نداد.

پایگاه اینترنتی 'شام لایف' نیز امروز در ارتباط با اوضاع در شهر زبدانی در مطلبی با عنوان' نوبت پاریس رسیده است كه سكوت اختیار كند ' اعلام كرد كه ارتش سوریه در این شهر 120 نیروی نظامی فرانسوی را دستگیر كرده است.

به نوشته این پایگاه این سكوت پس از سكوت تركیه و پایان مرحله سخنان آتشین مقام های این كشور علیه دمشق است.

در روزهای اخیر برخی منابع خبری از دستگیری 49 مامور امنیتی تركیه در شهرهای مختلف سوریه از سوی نیروهای نظامی به خصوص در شهر 'حمص' خبر داده بودند.

شام لایف خاطر نشان كرد كه اكنون روشن شده است كه سخنان آتشین مقام های تركیه علیه سوریه نه به خاطر عكس العمل های دولت سوریه بلكه به خاطر اقدام ارتش سوریه در روی زمین بوده است كه موجب شد تا حرف های آنكارا از تیرهای جنگی به تیرهای مشقی تبدیل شود.

بر پایه این گزارش ، شكار گرانبهای ارتش سوریه بعد از افسران اطلاعات تركیه كه به دست نیروهای امنیتی سوریه افتاده اند ، بازداشت 120 نیروی نظامی فرانسوی در یك محل در زبدانی بوده است كه این امر ضربه سهمگینی به 'نیكلا ساركوزی' رییس جمهوری فرانسه وارد كرده است و وی نمی تواند تا مدت ها به خاطر این ضربه و شوك وارده به خود بیاید.

این پایگاه به نقل از نیروهای امنیتی سوری نیز نوشت كه نیروهای فرانسوی دستگیر شده در زبدانی از افراد زبده در امر اطلاعات، ارتباطات و مخابرات بوده اند و درستی این خبر از آنجا ناشی می شود كه در روزهای اخیر 'آلن ژوپه ' وزیر خارجه فرانسه در ارتباط با سوریه با لحنی ملایم تر سخن می گوید.

شام لایف خاطر نشان كرد كه بر اساس اعلام مدیر تبلیغاتی ساركوزی در صورت انتشار چنین خبری در جهان موضوع برای وی سنگین تمام شده و به سقوط حتمی ساركوزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی منجر می شود و هیچ نیروی تبلیغاتی نمی تواند روند چنین سقوطی را تغییر دهد.

در همین حال گفته می شود كه ساركوزی از ژوپه وزیر خارجه خود درخواست كرده است تا ضمن رایزنی با 'سرگئی لاوروف' وزیر خارجه روسیه موضوع بازداشت نیروهای نظامی فرانسوی را به صورتی كه مشكلی در ارتباط با آن بروز نكند ، حل و فصل كند.

بر اساس اعلام شام لایف اكنون دستگیری این نظامیان فرانسوی در سوریه به موضوعی پیچیده و در هم تنیده بین دو طرف تبدیل شده است.

یك روزنامه نگار فرانسوی نیز در این ارتباط به شبكه فرانس یك اعلام كرد ، ساركوزی مقادیر زیادی اسلحه و مهمات فرستاده است تا به دست مخالفان ارتش سوریه برسد در حالی كه بر اساس اطلاعات موجود در سازمان های امنیتی فرانسه این سلاح ها در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته است و این به آن معنی است كه ما اسد و ارتش آن را تسلیح می كنیم و علت این امر نیز حماقت ساركوزی و اطرافیان وی است.

لينك خبر : http://www.jahannews.com/vdcdzn0x9yt0zn6.2a2y.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
120 تا سرباز فرانسوی... 49 تا مامور امنیتی ترکیه ای ... فردا ...؟

یادش بخیر . همین چند ماه پیش برخی ها تو همین سایت میگفتند اعتراضات مردمیه و ...


[quote]شام لایف خاطر نشان كرد كه بر اساس اعلام مدیر تبلیغاتی ساركوزی در صورت انتشار چنین خبری در جهان موضوع برای وی سنگین تمام شده و [b]به سقوط حتمی ساركوزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی منجر می شود و هیچ نیروی تبلیغاتی نمی تواند روند چنین سقوطی را تغییر دهد[/b].[/quote]

شما تصور کن اعدام این متجاوزان غیر قانونی خارجی چه ضربه ای به دولت فرانسه میزنه icon_eek

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه جالب ؟!!

از این طرف از لشگر کشی‌ عربستان به بحرین حمایت میکنند و از آن طرف نیروی نظامی به سوریه می‌فرستن ، بعد خبر میزنند که سپاه قدس و حزب‌الله نیرو به سوریه اعزام کردند که این کار خلاف جامعه بین‌الملل هست و آن را محکوم میکنند !

ای رو را برم‌ای !!!

در این مورد سنگ پای قزوین هم نایاب میشود !
[quote]
یادش بخیر . همین چند ماه پیش برخی ها تو همین سایت میگفتند اعتراضات مردمیه و ...
[/quote]
همین الان هم این عزیزان هستند که در صدر آنها جناب ملتکه هستند !

کوس رسوایی این اعتراضات به اصطلاح مردمی و صد البته مسلحانه از مدتها پیش زده شده است !!
icon_eek :!: :!: :x :x :oops: :oops: :evil: :evil: :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصلا قابل باور و پذیرش نیست
منابع اگاه که نخواستند نامشان فاش شود؟!
فرانسه با این سابقه طولانی در عملیات های افریقایی کلی مزدور داره
120 تا نیروی نظامی؟فیلم هندیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واله من که سرچ کردم
Capture des forces françaises en Syrie
اما چیزی دستگیرم نشد.
فکر کنم باز از اون خبرا باشه icon_eek
اما خوشم میاد که ارتش سوریه قدرت اتش زیادی داره ولی موندم چرا این اتش رو میریزه رو سر مردم خودش و جرات نداره به اسرایلیها چپ نگاه کنه.
تازه چرا جهان دربرابر این جنایتها سکوت کرده؟جالبه که طبق اعلام یونسف تا حالا 384 کودک در سوریه با اتش ارتش سوریه کشته شدن و تعداد زیادی هم ویدئو در یوتیوب منتشر شده ازشون.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]واله من که سرچ کردم
Capture des forces françaises en Syrie
اما چیزی دستگیرم نشد.
فکر کنم باز از اون خبرا باشه icon_eek
اما خوشم میاد که ارتش سوریه قدرت اتش زیادی داره ولی موندم چرا این اتش رو میریزه رو سر مردم خودش و جرات نداره به اسرایلیها چپ نگاه کنه.
تازه چرا جهان دربرابر این جنایتها سکوت کرده؟جالبه که طبق اعلام یونسف تا حالا 384 کودک در سوریه با اتش ارتش سوریه کشته شدن و تعداد زیادی هم ویدئو در یوتیوب منتشر شده ازشون.[/quote]

آره راست میگی همین چند قت پیش جمعیت هلال احمر امارات برای جلب حمایت مردم این کشور در ارسال کمک به مخالفان بشار اسد عکس تعداد ی از کودکان سوری اسیب دیده از درگیری ها رو چاب کرده بود جالب اینجاست در میان این تصویر تعداد ی از کودکان شهید ومجروح نوار غزه وجود داشت!!!!!!!!!!

دیروز هم یک خانواده سوری در حمص توسط اشرار قتل عام شدن 3کودک در میان انها بود - دوهفته پبش یک خانواده 9نفری در زبدانی توسط اشرار قتل عام شدن کلیپ این قتل عام در تاپیک موجود است- سه هفته پیش یک خانواده 6نفری شامل 4 کودک در حمص توسط اشرارقتل عام شدن عکس این قتل عام در تاپیک موجود است- دو کودک در انفجار بمب در استان ادلب سوریه کشته شدن و چند نفر دیگر زخمی عکس در تاپیک موجود میباشد

نمی دونم یونیسف به این امار هم اشار کرده - اصلا این امار رو از کجا اورده مرکز حقوق بشر سوریه در لندن یا شاهدان عینی

اینکه کودکان زیادی در این حوادث کشته شدن شکی نیست وجای تاسف داره اما اگر کسی از اوضاع سوریه اطلاعات نسبی اما از منابع نسبتا معتبر داشته باشه متوجه میشه که عامل اصلی این خشونت ها چه کسانی هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس

قتل عام و مثله کردن یک خانوداه ارمنه شامل چهار کودک در حمص

http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120223-221431.jpg


انفجار یک خودرو بمب گذاری شده در مناطق غیر نظامی حومه دمشق
http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120224-013550.jpg

وسایل پزشکی کشف شده از بیمارستان صحرایی اشرار در حمص
http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120223-220513.jpg

سلاح وتجهزیرات کشف شده از اشرار
http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120216-221430_h400899.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120217-172844_h401084.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120223-222139.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120223-215925_h402183.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120219-190605_h401327.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120216-215447.jpg


حمله به مساجد ومدارس توسط اشرار
http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120220-231017_h401543.jpg
http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120220-231134.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]افشاگری دو ناظر اعزامی به سوریه/ موشکهای 100 هزار دلاری گروههای مسلح[/b]

دو نفر از اعضای تیم ناظران عرب که اخیرا به سوریه رفته بودند، فاش کردند گروههای مسلح در سوریه از موشکهایی استفاده می کنند که قیمت هر یک از آنها، یکصد هزار دلار است و دهها شبکه ماهواره ای به پخش اخبار و گزارشهای تحریک آمیز و ساختگی علیه دولت سوریه دست می زنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، احمد المناعی و فتحی بالحاج دو عضو کمیته ناظران عرب که اخیرا به سوریه سفر کرده بودند، در همایشی در تونس گفتند برگزاری کنفرانس موسوم به "دوستان سوریه"به میزبانی تونس، حلقه ای از حلقه های پروژه بین المللی کردن بحرین سوریه و با هدف حمایت از گروههای مسلح در چارچوب طرحهای بیگانگان به شمار می رود، در نتیجه این کنفرانس و اعضای آن، دشمنان ملت سوریه هستند.
المناعی در این همایش که در مخالفت با کنفرانس موسوم به دوستان سوریه و دخالتهای خارجی درامور این کشور برگزار شد، به شدت از اتحادیه عرب که گزارش تیم ناظران عرب اعزامی به سوریه را مخفی کرده است، انتقاد کرد و گفت : کسانی که تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز نامیده می شوند، تنها از تفنگ و سلاحهای سبک علیه ارتش سوریه استفاده نمی کنند، بلکه همچنین از موشکهایی استفاده می کنند که قیمت هر یک از آنها، یکصد هزار دلار است.

وی گفت : گروههای مسلح همچنین انواع سلاحهای سنگین را نیز مورد استفاده قرار می دهند و دهها شبکه ماهواره ای به پخش اخبار و گزارشهای تحریک آمیز و ساختگی علیه دولت سوریه دست می زنند.

المناعی افزود در دیدار با شهروندان سوری آنها از ما خواستند پیامی را به همه عربها برسانیم به اینکه از اعراب می خواهند سوریها را به حال خودشان واگذار کنند تا همانند قرنهای گذشته، همانند یک خانواده یکپارچه با یکدیگر زندگی کنند و عربها در حفظ سوریه مشارکت کنند و درامور داخلی آن دخالت نکنند.

بالحاج هم گفت اتحادیه عرب، پیش از اعزام ناظران به سوریه، با اعلام محاصره اقتصادی مردم سوریه، مرتکب جنایت علیه آنها شد.

وی افزود تیم ناظران عرب در شرایطی شکل گرفت که گرایش خصمانه علیه ملت سوریه با حملات شدید رسانه های قطری پیش از آنکه فعالیت خود را در سوریه آغاز کند، برملا شد، به طوری که بیشترین حمله این رسانه ها متوجه رئیس تیم ناظران بود.

به گفته بالحاج، گزارش تیم ناظران، خشم سلطه جویان بر اتحادیه عرب را برانگیخت، زیرا این گزارش از بزرگنمایی رسانه ای درباره حوادث سوریه و همچنین وجود گروههای مسلح و دست داشتن آنها در پس خرابی ها و ویرانی ها سخن گفته بود.

منبع:
http://www.mehrnews.com/fa/NewsDetail.aspx?NewsID=1541895

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان این خبر رو چند دقیقه پیش وب سایت خبری Sky news بعنوان خبر فوری منتشر کرده
وب سایت:
http://news.sky.com

آدرس صفحه اصلی:
http://news.sky.com/home/world-news/article/16176096

باز هم خواهش می کنم دوستان عزیزمون زحمت برگردان خبر رو بر عهده بگیرن
مضمون خبر اینه که بریتانیا می خواد مخالفان سوریه بعنوان نماینده قانونی مردم سوریه در جامعه جهانی (!؟) به رسمیت بشناسه

و اما متن خبر:

Hague: UK To Recognise Syrian Opposition

Foreign Secretary William Hague has said Britain will recognise the Syrian opposition as a "legitimate representative" of the people, as he arrived at a Friends of Syria meeting in Tunisia.

"We will intensify our links with the opposition," Mr Hague said. "I will meet leaders of the Syrian National Council in a few minutes' time, before the main meeting takes place.
"We, in common with other nations, will now treat them and recognise them as a
legitimate representative of the Syrian people."
Western and Arab leaders will call for an immediate ceasefire in Syria and pledge the delivery of humanitarian aid within 48 hours of a truce at the international summit on the deepening crisis.

The "Friends of Syria" conference in the Tunisian capital, Tunis, will also explore ways of intensifying the political pressure on the regime of President Bashar al Assad against the backdrop of mounting violence in the country.
The draft conclusion of the meeting will demand that the Syrian authorities facilitate the delivery of emergency aid to areas under siege, including Homs, Deraa and Zabadani. But the Syrian regime has refused to comply with such calls so far.
The Tunisian president told Sky News the world can no longer stand by and "watch the massacre" in Syria.
His comments come as former United Nations secretary general Kofi Annan is appointed as the new joint UN-Arab League envoy to Syria.
"We have to keep putting political pressure on the Syrian regime," Mr Marzouki said.
"Also pressure on our Russian friends because there are already signs that China is ready to change its position," Mr Marzouki added, referring to the two nations that blocked efforts by the UN Security Council to address the crisis.
:: Who's who in the Assad regime?
But the Tunisian leader ruled out a military solution, warning that foreign military intervention or arming the opposition could only lead to an intensification of the violence.
"Syria is not Libya. It could be not just a civil war but a regional war," he said.

British Foreign Secretary William Hague and US secretary of state Hillary Clinton will join representatives of more than 70 countries and members of the Syrian opposition at the Tunis summit against a backdrop of escalating violence.
The Syrian city of Homs has been under constant bombardment by the government forces for three weeks and hundreds of civilians are reported to have been killed.
The plight of the city was further highlighted this week after two western journalists were killed in a rocket attack, and another two injured in the incident made a video appeal for a medical evacuation.
Britain will push for an intensification of economic sanctions to exert a "stranglehold" on the regime in Damascus.
The summit will also explore ways of protecting civilians in Syria and securing access for emergency aid.
Some Arab nations, including Qatar, are considering pushing for the deployment of a peacekeeping force, but agreement on such a move is unlikely.

Mr Marzouki said he believed the best way forward would be to push for what he called a "Yemeni solution", where Syria's President Bashar al Assad, like Yemen's former president Ali Abdullah Saleh, would be given immunity from prosecution and encouraged to leave the country.
"There are signs that the pressures on the dictator are very harsh, the end of the regime is near and he does not want to end up like Gaddafi," Mr Marzouki said.
The Tunisian president said Russia would be key to persuading Mr Assad to step down and urged the international community to increase the political pressure on Moscow.
Mr Marzouki came to power after Tunisia's revolution, the first of the Arab Spring which inspired uprisings across the region.
"We are very proud because it began here, which is why we also feel such responsibility," he said.

این متن رو هم از وب سایت خبری مشرق اضافه می کنم:

آدرس صفحه اصلی:
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/101049/%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%D9%8A-%D8%A2%D9%85%D8%B1%D9%8A%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%8A%DA%A9-%D8%AC%D9%87%D9%86%D9%85-%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%87%D9%8A-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF

به گزارش گروه بين الملل مشرق، هفته نامه آمريکايي "نيوز ويک" در شماره اخير خود، از "باراک اوباما" رئيس جمهور آمريکا خواست تا با حکمت و تأمل بيشتري در امور داخلي سوريه دخالت کند.
اين مجله آمريکايي با انتقاد از سياست هاي خشن آمريکا عليه سوريه نوشت که هواداران دخالت کشور در بحران سياسي و گروه هاي حقوق بشر و ديگر کشورها شايد دوست داشته باشند مانند ليبي به سوي سوريه نيز گسيل شوند، اما آنها هيچ توجهي به خطرات احتمالي اين اقدام بر ملت آمريکا که در راستاي دخالت هاي فزاينده در سوريه ايجاد مي شود، ندارند.

نيوزويک درباره کساني که به دنبال دخالت [نظامي] در بحران سوريه هستند، نوشت: آنها مانند کساني هستند که بدون داشتن برنامه و طرح کافي، قمار مي کنند؛ آنها مي خواهند و تلاش مي کنند که معارضان سوري را مسلح کنند، اما در مورد پيامدهاي آن چيزي نمي دانند.

اين مجله تأکيد کرد که درخواست آمريکايي ها براي دخالت در امور داخلي سوريه از طريق تحريم هوايي و موشک باران تأسيسات نظامي اين کشور، مي تواند زمينه را براي ايجاد جهنم در سوريه فراهم نمايد.

نيوزويک مي افزايد: براندازي بشار اسد، ممکن است اما اقدامي سخت و بسيار مشکل است زيرا اين اقدام، پيامدهاي زيادي براي مرحله بعد از سقوط اسد خواهد داشت، چرا که مخالفان سوريه عمدتاً اختلافات زيادي در ديدگاه هاي خود دارند.

دوستان برای اینکه پست های خبری مرتبط در یک تاپیک تجمیع بشه من مجددا خبری رو به نقل از شبکه خبر ایران اینجا برای شما نقل می کنم

آدرس صفحه اصلی:
http://www.irinn.ir/web/guest/home?p_p_id=101_INSTANCE_PqQs&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-2&p_p_col_count=3&_101_INSTANCE_PqQs_struts_action=%2Ftagged_content%2Fview_content&_101_INSTANCE_PqQs_redirect=%2Fweb%2Fguest%2Fhome&_101_INSTANCE_PqQs_assetId=1078900


این فرمانده امریکایی و شش نفر همراهش با یک هواپیمای نظامی امریکایی وارد بیروت شدند. هنوز دلیل و جزئیات سفر این هیات نظامی به لبنان فاش نشده است .

وزارت دفاع امریکا ( پنتاگون ) نیز اعلام کرد : لئون پانتا با هیئت نظامی بلند پایه اردن درباره اوضاع خاورمیانه و ناآرامی ها در سوریه و اوضاع ایران گفتگو کرد .


جرج لیتل ، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت : پانتا در گفتگو با هیئت اردنی بر پایبندی شدید واشنگتن به مشارکت نظامی با نیروهای مسلح اردن تاکید کرد. لیتل گفت : پانتا « از مشارکت اردن در حمایت از عملیات ائتلاف از جمله در افغانستان قدردانی کرد».



سرلشگر ستاد مشعل محمد زبن رئیس ستاد مشترک ارتش اردن و امیر فیصل بن حسین برادر عبد الله دوم از اعضای این هیئت هستند . نیروهای اردنی از سال 2007 میلادی در نیروی بین المللی کمک به برقراری امنیت در افغانستان شرکت دارند . دفتر مطبوعاتی پنتاگون نیز اعلام کرد : هیئت نظامی اردن از واشنگتن برای مشارکت در سی و چهارمین کمیته نظامی مشترک اردن و امریکا دیدار می کند .



پیش از این نیز مشاور امنیت ملی اوباما به تلاویو سفر کرده بود. به گزارش رسانه های اسرائیلی ، دانیلون در این سفر تلاش کرد صهیونیست ها را از ماجراجویی علیه ایران به سبب پیامدهای وحشتناک آن بازدارد . روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت به نقل از یک منبع آگاه نوشت ، در پی تشدید لفاظی های مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران ، مشاور اوباما در سفرش از مقامات اسرائیلی خواست منتظر نتیجه اقدامات دیپلماتیک و تحریم های ضدایرانی بمانند.

همزمان ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جدیدترین مصاحبه خود هر گونه اقدام نظامی علیه ایران را سبب بی ثبات شدن منطقه دانست و بر لزوم حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای این کشور تاکید کرد.

تحرکات امنیتی و سیاسی امریکا و رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنجال سازی های این رژیم علیه ایران سبب گمانه زنی رسانه ها در این باره شده است. برخی رسانه ها سفرهای مقامات امنیتی و نظامی آمریکا را به تلاویو در راستای تلاش های به اصطلاح دیپلماتیک آمریکا برای مقابله با برنامه هسته ای صلح آمیز ایران ارزیابی کردند. ولی با توجه به انقلاب های اسلامی که در مصر و لیبی و تونس رخ داد و نیز شکست نقشه غربی ها در سوریه ، به نظر می رسد محور این سفر ها را باید خود اسرائیل و امنیت آن در منطقه به ویژه در ارتباط با رخدادهای سوریه دانست ، زیرا موجودیت این رژیم بیش از پیش با خطر روبرو شده است . از این رو به نظر می رسد موضوع ایران بحث فرعی این تحرکات باشد زیرا اکنون اسرائیل در محاصره کشورهایی قرار گرفته است که مردم آنها با قیام اسلامی خود نشان داده اند موجودیت رژیم صهیونیستی و ارتباط با آن را تحمل نخواهند کرد .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]120 تا سرباز فرانسوی... 49 تا مامور امنیتی ترکیه ای ... فردا ...؟

یادش بخیر . همین چند ماه پیش برخی ها تو همین سایت میگفتند اعتراضات مردمیه و ...

[/b].[/quote]
بشار اسد به سرکوب مردم ادامه داد و تا به امروز نزدیک به 6000 هزار نفر را کشته هست و هزاران نفر دیگر را زخمی یا مجروح شده اند و هزاران نفر دیگر هم در زندان ها به سر میبرند و ...
مردم هم دست به خشونت زده اند و جنگ داخلی که امروز شاهد ان هستیم اتفاق میوفتد و البته همانطور که روسیه و چین و ایران نیز برای سرکوب شدید و فوری حمایت های لازم را انجام میدهند کشور های غربی هم کار مشابهی انجام میدهند ولی باید بدونیم جرقه ی این کار را مردم سوریه بودند که زدند همانطور که در لیبی زده شد و مردم به سلاح مجهز شدند و کار را تمام کردند!( که در انجا هم حمایت های مستقیم و غیر مستقیم غرب همواره بوده!)
اگر منافع ایران در سوریه نبود صد در صد چنین حرفی نمیزدید ولی وقتی غیر از این هست هرچی گفته بشه فایده نداره و باز حرف خود را میزنید پس باید سکوت کرد!
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][b]اسماعیل هنیه از معترضان سوری حمایت کرد[/b][/color]

«اسماعیل هنیه» نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در سخنرانی امروز خود در قاهره، «نبرد حماسی مردم سوریه» برای دموکراسی را ستایش کرد.
پارسینه به نقل از AFP نوشت: این سخنرانی که در اجتماع مردم قاهره و پس از نماز جمعه در مسجد الأزهر ایراد شد، اولین اعلام حمایت رسمی از مخالفان بشار الأسد از سوی یک مقام ارشد «حماس» است.

هنیه در بخشی از سخنان خود گفت: «من به تمامی مردم بهار عربی و بلکه زمستان اسلامی درود می‌فرستم. من به مردم قهرمان سوریه درود می‌فرستم که برای کسب آزادی، دموکراسی و اصلاح تلاش می‌کنند.»

[color=red][b]در میانه‌ی سخنان هنیه، از سوی حاضران شعارهایی بر علیه ایران و حزب‌الله سر داده شده است.[/b][/color]

این مواضع در حالی اظهار شده است که مسئولان سیاسی حماس تا کنون از انتقاد صریح از بشار الأسد خودداری کرده‌اند، حتی وقتی که نیروهای الأسد به یک کمپ پناهندگی فلسطینیان در خاک سوریه حمله کردند.

به گزارش پارسینه، در روزهای اخیر و متعاقب ناآرامی‌های سوریه، اخباری مبنی بر خروج نیروهای حماس از این کشور گزارش شده است.

«نبیل العربی» (رئیس اتحادیهٔ عرب) در ماه ژانویه گفت که «خالد مشعل» حامل نامه‌ای از سوی او به سوریه بوده است که در آن تقاضا شده است تا به سرکوب‌ها پایان داده شود.

سخنان امروز اسماعیل هنیه را می‌توان در ادامهٔ دور جدید تحرکات دولت‌های عربی برای محدود کردن بشار الأسد ارزیابی کرد.

منبع:
http://aftabnews.ir/vdcfyedytw6djxa.igiw.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اسماعیل هنیه از معترضان سوری حمایت کرد[/quote]

اسماییل هنیه همینه! همونه که گفت: خلیج اربی
کلا از این جنبه به موضوع نگاه کنید. کروه های مبارزه فلسطینی جهت فشار آوردن و مشغول کردن اسراییل.
اسراییل دشمن ماست نه بخاطره اشغال فلسطین. بلکه بخاطر داشتن سلاح اتمی و افکار پسته نژاد پرستانه.

در نتیجه اصلا مهم نیست که هنیه ها از کی طرفداری میکنند. فقط در مسیر منافع ما حرکت کنند بس است.

اینارو من از دیده کسی نوشتم که وجه انسانی کار را خط کشیده. :mrgreen:
افکار من نیستا :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روابط ایران و حماس به هیچ وجه یک رابطه کاملا متحدانه نیست هر کودوم سیاست های خودشونو دارن و فقط یک هدف هستش که ما و حماس رو یکم به هم نزدیک کرده اونم ضدیت با اسرائیله و در صورتی که اسرائیل از بین بره باید منتظر رویارویی ایران با جهان عرب بود که در صدر اون ها عربستان خواهد بود و در اون زمان تنها شیعیان عراق و حزب الله در صورتی از نفوذ در امان بمونن با ما خواهند بود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عکس

کشته شدن یک کشاورز توسط اشرار +18
http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120225-003526.jpg

ورود آمبولانس های هلال احمر به منطقه بابا عمرو حمص

http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120225-103807_h402524.jpg

http://www.sana.sy/servers/gallery/201202/20120225-103927.jpg



وقتی رهبری صراحتا به هنیه میگه مواظب افراد نفوذی باشید به خاطر همین روزهاست . امروز سوریه فردا هم به اسم عرب وعجم شیعه وسنی و دخالت های ایران بر ضد مسلمین کنفرانس ضد ایران برگزار میکنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قرار نیست یکی از مدیران جواب اقای moltke رو بده؟؟؟؟ :evil: :mrgreen: :mrgreen:
بسه دیگه این همه توهین... icon_eek

البته شما جوابتون رو از طرف خدا بعدها خواهید گرفت!
افتخار میکنید به اینکه هیچ گروه سنی مذهبی نیست که دیگه زیر پرچم امریکا نباشه؟؟؟ :mrgreen: (البته ما که این رو از روی مذهب اهل سنت نمیدونیم! بلکه از روی نشناختن سنت الهی و پیمانشکنی میدونیم)
خدا با ماست...
:mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.