death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

باز مي‌ترسم حرفي بزنم و توسط دوستان، به انواع و اقسام اتهام‌ها مزين بشم!!

ولي اميدوارم اين بار دوستان، سواي جوگير شدن و خوشحال شدن از خواندن اين خبر، كمي درمورد اون تأمل بورزن.

درسته كه ما در 1400 سال پيش نيستيم كه براي آماده كردن نيروي نبرد، نياز به 6 ماه زمان حداقل داشته باشيم.
ولي هر كسي مي‌دونه كه تهاجم نظامي، اونهم بصورت گسترده، نيازمند تدارك وسيع و آمادگي كامل و تحركات لجستيكي وسيعه!

آيا خنده‌دار نيست كه كسي بياد بگه قرار بود بمبي منفجر شه و ارتش‌هاي عربي هم دمشق رو اشغال كنن؟!!!!

يعني اينقدر نيروهاي روسي، سوري و ايراني حاضر در خاك اين كشور درخت بيد فرض شده‌ان؟!!

ضمن اينكه هركسي مي‌دونه ايالات متحده، كشورهاي عربي، تركيه و حتي اسرائيل هيچگونه آرايش جنگي به خود نگرفته بودن و اساساً حضور ناو هواپيمابر در نزديكي آب‌ها، هيچ‌گاه به معني آرايش جنگي نبوده و نيست!!
مگه اينكه باور داشته باشيم نهايت چند هزار مارين امريكايي، قادر به فتح يه كشور هستن!!

ضمن اينكه اخبار اين دست تحركات نظامي، در هيچ رسانه‌اي منتشر نشده.
آماده باش اسرائيل در مرز با سوريه هم كاملاً تدافعي بوده و يه دنيا فرق هست بين آرايش تدافعي و تهاجمي و تمامي دوستان بزرگوار بهتر از بنده اين رو مي‌دونن.

----------------------------------------------------

متأسفانه من اين رو هم از اون دست اخبار صد و پنجاه درصد موثق!!! خبرگزاري فارس مي‌دونم!!

يه منبع فرانسوي كه نخواست نامش فاش شه، از جيك و پوك كل ارتش‌هاي منطقه خبر داره و مياد نقشه‌اش رو به فارس نيوز مي‌گه ...!!!

صد البته بسيار هستن دوستاني كه چشم و گوش بسته، هرچي فارس مي‌گه رو حجت و حقيقت عريان دونسته و اون رو مي‌پذيرن.
ولي تنها پازل چيني اين دست اخبار، به ما مي‌گه كه چقدر اين حرف‌ها صحت داره.

================================

بنده فرمايش برادر ops رو صد در صد تصديق مي‌كنم.

خيلي زوده كه بخوايم درمورد شكست نقشه‌ها و چه و چه حرف بزنيم.
حيف كه متأسفانه نمي‌تونم حرف چنداني بزنم و به قول دوستان، فقط فضاي سايت رو بهم مي‌ريزم.
والا اشاراتي داشتم خدمت دوستان كه از قضا بسيار ناراحت‌‌كننده و نگران كننده‌تر از اين دست اخباره!

فقط يه پرده‌اش، اينه كه قضيه به چين و روسيه مربوط مي‌شه!

====================================

علي اي حال اميدوارم دوستان بزرگوار هم كمي بيشتر روي گزينش اخبار، بالاخص از رسانه‌هاي فوق صديق دقت بفرماين.

البته مي‌دونم كه همين سطورم كه سعي شد محترمانه هم نگاشته بشه، باز خون خيلي از برادران رو به جوش خواهد آورد و سپاهيان مدافع فارس نيوز، در راهند ...!

زياده عرضي نيست.
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=#0000ff]کاخ سفید خواستار ماندن بشار اسد در قدرت شد[/color][/b]

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که کاخ سفید در بیانیه امروز خود، به دلیل ترس از تکرار سناریوی عراق در سوریه خواستار ماندن بشار اسد در قدرت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بین‌الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از الحیات، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که کاخ سفید در بیانیه امروز خود به دلیل ترس از تکرار سناریوی عراق در سوریه خواستار ماندن بشار اسد در قدرت شد.

کاخ سفید در بیانیه امروز یکشنبه، ضمن هشدار به مخالفان دولت سوریه خواستار عدم ایجاد گسستگی در دستگاه امنیتی و دولتی وابسته به دولت سوریه شد.

کاخ سفید اعلام کرد که کناره گیری و یا حتی کشتن بشار اسد از سوی مخالفین دولت سوریه هیچ کمکی به ملت سوریه نخواهد کرد و سبب می شود تا همان سناریوی عراق برای این کشور تکرار و نأامنی های بیشتری بوجود آید.

این روزنامه آورده است که مسئولان آمریکایی در جلسات استراتیژیک مفصلی که طی هفته های اخیر برگزار کرده اند، همواره مخالفان و معترضان سیاسی دولت را به اتخاذ تدابیری عاقلانه و نیفتادن در دام کینه ها و دشمنی های طایفه ای دعوت کرده اند.

واشنگتن پست همچنین نوشته است که مقامات آمریکایی بر آنند تا اشتباه ایالت متحده آمریکا در عراق و انحلال ارتش این کشور را به مخالفان دولت بشار اسد بفهمانند؛ زیرا که این اقدام نه تنها آرامش را به عراق برنگرداند بلکه سبب نآامنی بیشتر شد.

در همین راستا یک مسئول آمریکایی که خواست اسمش فاش نشود عنوان کرد که، در حال حاضر انحلال کامل دولت سوریه به هیچ وجه ممکن نیست چرا که در روند انتقال سیاسی به موسسات دولتی نیاز خواهد بود.

http://snn.ir/news-13910508072.aspx

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][quote]باز مي‌ترسم حرفي بزنم و توسط دوستان، به انواع و اقسام اتهام‌ها مزين بشم!![/quote]جناب مدیر مصطفی..این چه حرفیه؟درست نظریات بنده وخیلی ازکاربران با شما مخالف :o ولی دلیلی نداره که بیخود به شما توهین بشه ومشکلات پیش بیادبهرحال این اختلافات باعث آگاهی واطلاع کاربران دیگه میشه. خلاصه ما بعنوان یکی از سر دسته های مخالف وشورشیبرعلیه شما B) اعلام میکنم که احترام مدیران ارشد واجب ومخالف سرسخت هرگونه توهین یا اتهام بر علیه شما ^_^ هستیم[/right]
=========================================================

به لحاظ دید لجستیکی حرف جناب مصطفی صددرصد تایید مشود، امکان نداره حمله ای بدون حداقل تانکر سوخت برای تانک ها انجام بشه
ومیشه هزاران موضوع دیگه برای لجستیک عنوان کرد....شاید منظور یک حمله تکاوری وخروج باشه ولی امکان هرگونه حمله همهجانبه
صددرصد محال...خود متحدین در 1991 برای حمله به عراق 3 یا 4 ماه لجستیک جمع کردن باتوجه به اینکه سریع ترین توان انتقال لجستیک حتی تا الان داشتن ویرایش شده در توسط rpg7
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حضور حدود بیست هزار نفر همراه با تدارک لجستیکی لازم و هجوم همزمان و هدفمند و با برنامه اونها و ترور مقامات بالای امنیتی نشانه دقیقی هست از اینکه تمامی اقدامات لجستیکی لازم برای مداخله نظامی از بیرون از مرزها برای در دست گرفتن کار و زمام امور پس از سقوط دمشق فراهم شده و هیچ استبعادی درش نیست مگر اینکه بگیم این تعداد بسیار زیاد رو برای کشته شدن و راحت شدن از شرشون می خواستند و یا اینکه برای بعد از سقوط دمشق هیچ برنامه ای برای حضور بر سر سفره و لقمه آماده و تمام کردن کار و حضور فاتحانه و اشغال سوریه نداشتند که این جز حماقت نمیتونه چیز دیگه ای باشه .

خیلی واضح هست که توان و عدد مخالفین برای فتح و کنترل همه خاک سوریه و بقا پذیری در صورت هر پیروزی خیلی کم هست ولی اگه اونها بتونن یکجایی مثل دمشق رو بگیرن راه برای دخالت سریع نظامی از طریق کشورهای همسایه و تمام کردن کار بطور برق آسا از هر جهت فراهم هست که در اینصورت هیچ کاری از ایران و روسیه و هیچکس دیگه ای بر نمیومد و بعلاوه هیچ زمان و فرصت زمانی برای اقدام لازم و واکنش متقابل و کمک از طرف ما و روسیه وجود نداشت .
و اگر حریفی اینقدر نادان باشه و چنین کاری نکنه پس تنها نتیجه ای که میشه گرفت اینه که این 20 هزار نفر رو برای زدن یک ضربه شدید و سپس قربانی شدن و تمام شدن نیرو و توان اونها می خواستند ! و این سئوال پیش میاد که اساسا که چرا اقایون دلشون به قدرت و توان اونها خوشه وقتی در بدیهی ترین کارها ناتوانند

بنا بر اخباری که ارائه کردن دوستان در صفحات قبل آمریکایی ها و اسرائیلی ها از سالها پیش مثل جریان ایران برای سوریه برنامه داشتند و مقدمات کار رو فراهم کرده بودند . در ضمن قریب به دو سال هست که از غائله سوریه می گذره پس چطور اونها زمان لازم برای تدارک لجستیک برای اشغال نظامی رو در اختیار نداشتند ؟

اونها بارها خواستند ازشورای امنیت مجوز اقدام نظامی و حمله و اشغال سوریه رو بگیرن ولی موفق نشدن ولی آمریکایی ها هر بار صراحتا اعلام کردن که خارج از شورای امنیت این کار رو خواهند کرد پس اونها از مدتها قبل همه مقدمات و تدارکات لازم رو دیده بودند .

همه میدونیم که آمریکایی ها و اسرائیلی ها و کلا غربی ها اقداماتشون بر اساس برنامه از پیش طراحی شده هست و از سالها جلوتر برای اون برنامه دقیق طراحی میکنند و همه مقدمات لازم برای اجرا و موفقیت پازل خودشون رو بتدریج و پیوسته آماده میکنند و اقدام میکنند . و در مراحل پایانی هر چند که حریف متوجه اقدامات اونها بشه باز به کارشون ادامه میدن و برنامه شون رو با حداقل تغییرات ممکن اجرا میکنند چون زمانیکه حریف پی برده برای اقدام برای خنثی سازی خیلی دیر هست

مگر اینکه حریف هم همواره هوشیار باشه و خودش رو برای لحظات سخت و پیش بینی نشده اماده کرده باشه جوری که بتونه پس از دریافت ضربات سخت اولیه خودش رو جمع کرده و بتونه پاسخ متقابل سخت رو ارائه کنه که در مورد سوریه همینطور هست بدلیل آمادگی همیشگی در برابر حریفی سخت مثل اسرائیل و البته کمک بی دریغ دوستانی مثل روسیه و چین و ایران در حال حاضر سوریه
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خود متحدین در 1991 برای حمله به عراق 3 یا 4 ماه لجستیک جمع کردن باتوجه به اینکه سریع ترین توان انتقال لجستیک حتی تا الان داشتن[/quote]
شاید خودشون نخواستن که سریعتر عمل کنن!
باید به این نکته توجه کرد که هرچه قدر کویت خرابتر میشد به سود غرب بود چرا که در نهایت این شرکت های خودشون بود که باید خرابی ها رو آباد میکرد!
به نظر من 4 ماه خیلی زیاده!حالا اگه دوستان مطلع تر توضیح بدن بهتره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1343680270' post='262656']
[quote]خود متحدین در 1991 برای حمله به عراق 3 یا 4 ماه لجستیک جمع کردن باتوجه به اینکه سریع ترین توان انتقال لجستیک حتی تا الان داشتن[/quote]
شاید خودشون نخواستن که سریعتر عمل کنن!
باید به این نکته توجه کرد که هرچه قدر کویت خرابتر میشد به سود غرب بود چرا که در نهایت این شرکت های خودشون بود که باید خرابی ها رو آباد میکرد!
به نظر من 4 ماه خیلی زیاده!حالا اگه دوستان مطلع تر توضیح بدن بهتره.
[/quote]
برادر جان. براي حمله به عراق كه رسماً هيچ چي نداشت، غرب نزديك به يك سال و نيم زمان كشت كه بخش عمده‌اي‌اش برمي‌گشت به مهيا سازي ارتش براي نبرد.

برخلاف تصور برخي دوستان كه فكر مي‌كنن جنگ مثل بازي‌هاي بچه‌گانه‌اس كه دو طرف اگه صرفاً توپ و تانك داشته باشن حله، جنگ نيازمند بسياري از مسائل هست.
اولين اون، درصورت نياز به ورود زميني، نيازمند ورود ارتش (اونهم به تعداد زيادي براي اشغال يك كشور و برقراري نظم پس از سقوط حكومت) هست. نيازمند آماده سازي تجهيزات لجستيكي فراوان (كه سوخت تنها بخشي از اون هست).
حداقل از يكي دو ماه قبل در مرزها، تحركات نظامي و لجستيكي انجام مي‌گيره. آرايش‌هاي جنگي و يا تدافعي انجام مي‌گيره. مقرها و پايگاه‌هاي فرماندهي ايجاد مي‌شه. همه‌ي اينا كاملاً مشهود هست و اينطور نيست كه يه روزه تصميم بگيرن به يه جا حمله كنن و توپ و تانك از آسمون هفتم بباره!!

يا اينكه با چند تا مارين بخوان يه كشور رو تصرف كنن!!
يا اينكه صرفاً با بمباران هوايي بخوان جنگي رو اداره كنن.

از قضا بررسي اخبار (البته از سايتي به جز فارس)، به خوبي وضعيت آرايش نيروهاي منطقه رو به ما نشون مي‌ده.
مسلماً اگه ارتش‌هاي عربي اقدام به ارايش جنگي در مرزهاي سوريه كرده بودن، نيروهاي نظامي سوريه هم مي‌بايست به جاي كشتار مخالفين‌شون از زمين و هوا و با توپ و تانك و هلي‌كوپتر و هواپيما، در مرزها موضع مي‌گرفتن و صد البته به جاي خط و نشان كشيدن بشار اسد براي ملتش، مي‌بايست درگيري‌هاي شديد لفظي ميان سوريه و همسايگانش رو شاهد مي‌بوديم!!!

بابا اصلاً چرا راه دور بريم!
همين جنگ تحميلي خودمون رو در نظر بگيرين!!
عمده‌ي تحركات نظامي عراق از فروردين به اين طرف شروع شد. بلوك بندي و سنگرسازي، انتقال گسترده‌ي نيروها به سمت جنوب، تجميع ستون زرهي، پروازهاي تمريني هواپيماها، مانورها و تمرين‌هاي شديد و مشهود ارتش و البته درگيري‌هاي شديد مرزي از فروردين تا شهريور و همچنين درگيري‌هاي شديد لفظي ميان ايران و عراق!!

به عبارت ساده‌تر، همه به جز جناب بني صدر مطمئن بودن كه اگه اوضاع بر همين منوال پيش بره، خيلي زود اين دو كشور وارد نبردي سنگين خواهند شد!

اينطور نبود كه عراق يهو 31 شهريور يه مشت تانك و سرباز بريزه تو خاك كشورمون و ما هم سورپرايز شيم كه اينا Summon شدن يا Teleport (احتمالاً آيتمش رو خريده بود صدام!).

-------------------------------------------------------

قطعاً اگه قرار بود بعد از انفجارها كاري انجام بگيره، مي‌بايست شاهد موج شديد بمباران‌ها و موشك‌باران‌ها مي‌بوديم. زدن رادارها، زدن فرودگاه‌ها، نيروگاه‌ها، مخازن سوخت، پالايشگاه‌ها، مراكز نظامي و البته محدوده‌ي كاخ رياست جمهوري!

بعد از خوابيدن موج اول بمباران و موشك باران‌ها، تازه موج دوم آغاز مي‌شد و اون، زدن مناطق مرزي به منظور تسهيل ورود نيروي زميني بود و تازه اين، اول بسم الله بود!
نه اينكه بشينن ببينن با كشته شدن چند مقام، ارتش دچار تزلزل مي‌شه يا نه!!

چون خنده‌دارترين تحليل اين هست كه بگيم نيروي عظيم نظامي پشت دروازه‌هاي شهر تجمع كردن و به جاي تكيه به روي نيروي نظامي‌شون، اميدشون به چند تا درجه‌دار ارتش مقابله!!
اگه اميد به اين هاست كه ديگه تجمع نيروها معني نداره! اگه هم به نيروي نظامي اتكا مي‌شه، ديگه تصميم مقامات اهميتي نداره!
ضمن اينكه در شرايط جنگ نابرابر كه احتمال شكست مي‌ره، اتفاقاً گسست و تزلزل در بين نيروها بسيار بيشتره.
امري كه در عراق و ليبي ديديم.

===================================================

به همين خاطرم عرض مي‌كنم كه بهتره به دور از جوي كه رسانه‌ها ايجاد مي‌كنن، خود به پازل چيني خبرها بپردازيم تا وضعيت فعلي سوريه رو بتونيم درك كنيم.

چون تحليل حمله‌ي غافلگيرانه توسط ارتش و نيروي زميني!!!، تنها از اذهان كساني برمياد كه كوچكترين آشنايي‌اي با مسائل نظامي نداشته باشن (كه از قضا برادران فارس و مشرق تا دلتون بخواد از اين ويژگي برخوردارن).

والا حتي اسرائيل در جنگ شش روزه كه حمله‌اي غافلگير كننده داشت هم از چند ماه قبل، تدارك جنگ رو چيده بود و نيروهاش در مرز آماده بودن!
يا مصر و سوريه و اردن و عراق در جنگ يوم كيپور.

----------------------------------------------------

احتمالي كه اين روزها مطرحه، بحث برقراري No-fly Zone در سوريه هست.
اما پيش‌بيني من اينه كه حداقل به اين زودي‌ها اين امر انجام نمي‌گيره.

از قضا دولت بشار اسد، كبريتي بي‌خطر براي اسرائيل هست تا براومدن حكومتي سلفي كه مي‌تونه خطر بالقوه‌اي براي اسرائيل باشه.
به همين خاطرم اسرائيل در بحران يك سال و نيمه‌ي سوريه، تا حد امكان سعي كرد چندان وارد ماجرا نشه و بيشتر نظاره‌گر باشه.
هرچند كه سوريه همواره سعي كرد مخالفينش رو منتسب به اسرائيل كنه و بگه اين تسليحات از اسرائيل اومده (مثل ما كه حتي خشكسالي‌مون رو هم مربوط به استكبار جهاني مي‌كنيم!! ارجاع شود به برنامه «صرفاً جهت اطلاع» هفته‌ي پيش و هفته‌ي قبلش.).
ولي حقيقت امر اينه كه باز جز در رسانه‌هاي سوري و ايراني، در هيچ جاي ديگري خبر چنداني از اسرائيل نبود.

پس طبيعيه كه گزينه‌ي اصلي غرب همانا درگير شدن سوريه در جنگي داخلي و تا حد توان، كشتار دو طرف از همديگه اس تا پس از تضعيف مخالفين مسلح و برطرف كردن خطر بالقوه، ليبرال‌هاي سوري و مخالفين آرام حكومت رو بر سر كار بياره و براي ايجاد حكومتي بي‌خطر در سوريه تلاش كنه. حكومتي كه نه آشوب ليبي رو يدك بكشه (هرچند كه وضعيت ليبي خيلي بهتر از اوني كه فكر مي‌شد كنترل شد) و نه تندروي‌هاي ناشي از انتقال قدرت سخت و به عبارت ديگه، انقلاب سخت!

پس فكر كنم بايد منتظر كشتار حلب هم باشيم و شايد حمص و درعا.
پس از اون، احتمالاً كم كم شاهد تحركات بين‌المللي براي به اصطلاح پايان دادن به بحران سوريه رو شاهد خواهيم بود.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر دمشق سقوط میکرد تنها کاری که لازم بود این بود که از کشورهای اطراف و همسایه سوریه بسرعت حرکت کنن و اشغال رو کامل کنن و وضعیت دمشق رو تثبیت کنن و نیاز به هیچ موشک پراکنی و شلوغکاری و انهدام های گسترده و بقول آقایون موج شديد بمباران‌ها و موشك‌باران‌ها زدن رادارها، زدن فرودگاه‌ها، نيروگاه‌ها، مخازن سوخت، پالايشگاه‌ها، مراكز نظامي و محدوده‌ي كاخ رياست جمهوري و ...( ناشی از توهمات بچه گانه و تخیلی ناشی از زیادی فیلم دیدن ) نبود . با قطع سر افعی و اشغال دمشق و مراکز حساس دمشق و قطع سلسله اعصاب فرماندهی نظام و ارتش سوریه و سرازیر شدن نیروها از مرزها بسوی دمشق و سایر شهرهای سوریه مابقی ارتش خود به خود تسلیم می شدن و هیچ توان عملیاتی و یا مقاومت نمیتونستن داشته باشند ( چیزی که خودشون هم اذعان کردن که ارتش و سایر مراکز و زیر ساخت ها رو سالم می خواستن و برای مراحل بعدی نقشه شون در سوریه لازم داشتن و نمی باید اونها منهدم شده و دچار وضعیت عراق بعد از اشغال میشدن ). ولی قطع سر افعی برعکس رخ داد چون تروریست ها موفق به اشغال دمشق و اشغال نقاط حساس شهر نشدن


باید توجه داشت که به گفته مقامات سوریه قسمت اعظم ارتش سوریه وارد معرکه جنگ با تروریست ها نشده و در حالت آماده باش در مرزها و پادگانه و سایر نقاط حساس هست . و البته احمقانه هم می بود اگر ارتش همه توانش رو برای دفع تروریست ها میگذاشت و از مرزها و نقاط کلیدی سوریه غافل شده و رها میکرد چون در اینصورت اسرائیل هرگز چنین موقعیت تاریخی رو از دست نمیداد . اما اگر سلسله اعصاب نظام و فرماندهی ارتش در مرکز تصمیم گیری نظام قطع میشد در اونصورت همه ارتش بی خاصیت میشد و توان هیچگونه اقدامی رو نداشت و اگر هم اقدامی در برخی موارد رخ میداد پراکنده و بی برنانه و هرج و مرج گونه بوده و بسرعت سرکوب میشد توسط نیروهای وارد شده از مرزهای اطراف سوریه . به هنگام حمله تروریست ها به دمشق ارتش های اسرائیل و اردن و ترکیه در مرزها در بالاترین حد آماده باش قرار داشتند که حاکی از برنامه اونها هست برای اقدام ( از اوجایی که اردن و ترکیه زیر نفوذ کامل اسرائیل هستند میشه نتیجه گرفت که در صورت موفقیت طرح اسرائیل موفق شده بود که سوریه رو بدون هزینه اشغال کنه )


در حال حاضر ارتش سوریه با درک نقشه غرب کاملا با احتیاط برخورد کرده وسعی داره که در جنگ فقط تروریست هایی که مردم رو سپر انسانی برای حفظ جون کثیفشون کردن هدف قرار بده و از آسیب رساندن به مردم تا حد ممکن اجتناب کنه و تا حد امکان سعی در کاهش تلفات مردمی داره . اینجوری هم تروریست ها رو فشار روانی قرار میده و نقشه اونها رو که در ضد مردمی نشون دادن ارتش سوریه هست خنثی کرده و بخودشون بر میگردونه و هم حمایت مردمی رو حفظ و تقویت میکنه و هم هرگونه بهانه ای رو از حامیان تروریست ها سلب میکنه . البته این باعث میشه که پاکسازی تروریست ها زمان بیشتری طول بکشه

هدف تروریست ها در اشغال مناطق مسکونی و استفاده از مردم بعنوان سپر انسانی همین هست یعنی هم برخورد با خودش رو مشکلتر کنه و هم ارتش رو مقصر جلوه بده و هم بهانه حقوق بشری برای حامیانش برای فشار بیشتر بر نظام سوریه فراهم کنه

اما نکته اینه که این کارشون باعث انزجار مردمی و مقاومت بیشتر مردمی و ناکامی اونها و حامیانشون شده و برای حامیان نظام سوریه وضعیت به مراتب بهتری رو در مقایسه با ماه های قبل پدید آورده و در نزد افکار عمومی باعث محکومیت تروریست ها شده و اینکه برای مردم ماهیت اونها غیر از اونی باشه از ابتدا سعی در جلوه دادن اون داشتند و بلکه برای مردم معکوس بشه .این اقدام تروریست ها فقط و فقط باعث وارد آمدن خسارات حداکثری به مردم شهر ها شده چون اونها از شهرها و خانه های مردم بعنوان سنگر و از شهروندان بعنوان سپر انسانی استفاده میکنند و از وسایل خانه های مردم بعنوان آذوقه و غنیمت جنگی استفاده میکنند که این کارشون بسیار مشمئز کننده و کثیف هست . با نگاهی به رسانه های خودمون می بینیم که این وضعیت باعث شده براحتی با وضعیت پیش اومده از حالت انفعال قبلی خارج شدن و دست پیش رو داشته باشند

با این حالت بطور قطع تروریست ها دوام نخواهند آورد و وضعیت اونها از حالت فعلی در روزها و ماه های آینده تبدیل به جنگ و گریزهای کوچک و ترور و انفجارات خیابانی و اقداماتی از این قبیل تبدیل میشه که زمینه رو برای تشکیل هسته های مقاومت مردمی گسترده نظیر بسیج خودمون و حضور گسترده بیشتر مردمی که امکان مقابله گسترده با تروریست ها رو برای نظام سوریه به پهنای کل جغرافیای سوریه برای پاکسازی کامل اونها فراهم خواهد کرد .

پیش بینی من اینه که تروریست ها با وضعیت کنونی شون و اقدامات خسارت بارشون برای کشور و مردم سوریه به وضعیت منافقین خلق دچار خواهند شد .
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][color=#0000ff]سناریوی احتمالی: تبدیل حلب به بنغازی دیگر[/color][/b]

در شهر العامدي، شمال سوريه، تصاويري بسيار بزرگ از عبدالله اوجالان در خيابانها به همراه پرچم حزب پ.ک.ک ديده مي شود که در کنار تصاوير رهبر زندانيش در ترکيه نصب شده است.

زندگي عادي جريان دارد و ادارات دولتي باز است.

اين شهر نمونه اي از وضعيت منطقه کردنشين سوريه است که در شمال اين کشور از مرز عراق (در شرق) تا درياي مديترانه (در غرب) وسعت دارد.

تقريبا از يک سال قبل، ارتش رسمي سوريه در اين منطقه استقرار ندارد و داوطلبانه از آن خارج شده است. مناطق کوباني و قامشلي و عفرين و مالکيه ـ ديريک به دست کردهاي سوريه افتاده است که به «اتحاديه حزب دمکرات سوري» وابسته اند و از عبدالله اوجالان طرفداري مي کنند. تنها در فرودگاه شهر قامشلي و دو حوزه نفتي رميلات و جبسه مي توان تعدادي از سربازان ارتش را مشاهده کرد.

يکي از وظايف مهم اين گروه از کردها سد کردن راه گروه مخالف مسلح موسوم به «ارتش آزاد» يا دسته هاي مسلح مخالف با بشار اسد رئيس جمهور سوريه است. چندين تلاش اين دسته ها براي نفوذ در مناطق کردنشين با ديوار حزب دمکرات کرد سوريه روبرو شده است.

البته اين حزب در صحنه کرد سوريه تنها نيست. چندين حزب کوچک از سال گذشته «شوراي ملي کرد سوريه» را تشکيل داده اند که با مخالفان مسلح در سوريه موسوم به "ارتش آزاد" و نيز مسعود بارزاني و ترکيه همنوايي دارد. ارتش آزاد همچنين توانسته است نظر برخي از عشاير عرب را به خود جلب کند که در سرزمين مشترکي در عراق و سوريه زندگي مي کنند.

مسعود بارزاني، رئيس اقليم کردستان عراق و رهبر حزب دمکرات کرد عراق، چندين بار تلاش کرده است حزب دمکرات کرد سوريه و شوراي ملي کرد را با يکديگر متحد کند و يا آنها را وارد ائتلافي مشترک سازد.

سه هفته قبل، مسعود بارزاني، در اربيل عراق، احزاب كرد سوريه را جمع كرد؛ در اين نشست توافقنامه اي 7 ماده اي تصويب شد كه مناطق كرد سوريه را ميان اتحاديه دمكرات و ديگر احزاب شوراي ملي كردستان سوريه تقسيم مي كند؛ توقف حملات تبليغاتي به يكديگر و ايجاد كميته هاي هماهنگي و امنيتي از ديگر مصوبات اين جلسه بوده است.

يکي از اهداف بارزاني در ايجاد اتحاد ميان كردهاي سوريه اين است كه كردستان عراق از طريق شمال سوريه به مديترانه وصل شود و از حالت انزواي كنوني خارج گردد و به آبهاي آزاد دست يابد و بتواند نفت صادر و كالا وارد كند و تنها به تركيه محتاج نباشد.

اين تلاشها تاکنون چندان موفق نبوده است. علت اين است که نفوذ حزب کارگران کردستان ترکيه (پ.ک.ک، به رهبري عبدالله اوجالان) در شمال سوريه بسيار گسترده است. حزب دمکرات کرد سوريه نمي تواند وارد ائتلافي شود که در آن گروههاي طرفدار ترکيه قرار داشته باشند.

كردهاي سوريه بيم آن دارند که در محاصره نيروهاي تركيه از شمال و عشاير عرب در شرق و غرب قرار گيرند. عشيره شمر در مرز عراق است و عشيره العقيدات با ارتش آزاد همداستان شده و در دير الزور و حلب اسكان دارد. اخوان المسلمين هم توانسته است تعداد زيادي از عشيره الشرابيه را به خود جذب كند.

با بالا گرفتن نفوذ حزب دمکرات کرد سوريه در شمال اين کشور، در مرز با ترکيه، دولت آنکارا رسما از احتمال لشکرکشي به اين منطقه سخن مي گويد و به رويکرد خود در عراق اشاره مي کند که از دوره صدام حسين همواره در تعقيب چريکهاي کرد ترکيه اي وارد شمال آن شده است.

دولت تركيه در نظر دارد از خلأ حاکميت ارتش سوريه بر مناطق کرد نشين براي برقراري «منطقه آزاد» با مركزيت حلب استفاده كند. اين احتمال وجود دارد كه آنکارا دهها هزار آواره و پناهنده سوريه اي را که در خاك ترکيه پناه گرفته اند به اين منطقه براند و جمعيت غير کرد آن را افزايش دهد.

حلب از ثروتمندترين و پر جمعيت ترين شهرهاي سوريه است. بعد از ناکامي گروههاي مسلح در استيلا بر دمشق و عقب نشيني از آن در برابر حمله ارتش، هدف اصلي اينک به دست گرفتن کنترل شهر حلب است که موقعيتي ممتاز دارد. علاوه بر جمعيت و ثروت، به ترکيه نيز نزديک است.

سناريو کاملا روشن است: اگر شهر حلب به دست مخالفان بيفتد و ارتش سوريه نتواند آن را پس بگيرد، به بنغازي دوم تبديل مي شود. دولت انتقالي در آن مستقر مي شود و از پيمان ناتو و دولتهاي غربي تقاضاي کمک مي کند. شهر حلب به مرکز پيشروي تبديل مي شود و حرکت دوباره به سمت دمشق آغاز مي گردد و هسته هاي خفته در دمشق و حومه آن باز هم به جنبش در مي آيند.

براي اجراي اين سناريو لازم است که حلب سقوط کند و مهمتر اين که مخالفان بتوانند دولت موقت و انتقالي تشکيل دهند که حتما همه دولتهاي غربي و سعودي و قطر و ترکيه و اردن بر آن نفوذ خواهند داشت؛ مشکل از همين جا شروع مي شود، چون مخالفان دولت مرکزي سوريه تاکنون نه تنها به اتحاد با يکديگر دست نيافته اند، بلکه از هم دورتر شده اند. شوراي ملي، مستقر در پاريس، نماينده همه مخالفان شمرده نمي شود.

مشکل ديگر مخالفان سوريه در اجراي اين سناريو اين است که ارتش سوريه، بر خلاف ارتش قذافي، يکدستي خود را حفظ کرده است. به رغم فرار برخي از سربازان و افسران و کشته شدن وزير دفاع و فرماندهان ارتش در انفجار دو هفته قبل دمشق، ميزان ريزش نيرو چندان براي حکومت سوريه نگران کننده نيست. تصويري از مردم سوار بر يک تانک ارتش نبايد شکست نيروهاي مسلح سوريه تلقي شود.

اگر ارتش سوريه موفق شود مخالفان خود را از شهر تاريخي حلب خارج کند و به سمت مرز با ترکيه پيش رود، نقشه هاي زيادي بر هم خواهد خورد. تمام تلاشها در چند پايگاهي که امريکا و متحدانش در مرز سوريه و عراق يا در درون خاک ترکيه درست کرده اند براي اين است که مخالفان را به ماندن در حلب تشويق کنند، حتي اگر لازم باشد که همه شمال سوريه به «منطقه پرواز ممنوع» تبديل شود.

لینک
http://edition.presstv.ir/detail.fa/253502.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اونجایی که تروریست ها در حلب در محاصره هستند و توان واستعداد نظامی محدودی دارند ولذا طبیعی هست که به مرور هر چه جنگ در حلب طول بکشه از تعداد نفرات و تسلیحاتشون کاسته میشه و تحلیل میرن در حالی که ارتش سوریه و شبه نظامیان وفادار به نظام سوریه به مرور تقویت میشن و جایگزین . بنابراین بزودی تروریست ها مجبور میشن حلب رو ترک کنن ودر غیر اینصورت کشته و یا اسیر میشن

اگر به حرف های مقامات آمریکایی و وزیر دفاع امریکا هم نگاهی بندازید کاملا مشهود هست که خود اونها هم میدونن که تروریست ها نمیتونن در حلب باقی بمونن ولی تنها امیدوارن که جنگ در حلب منجر به کشته شدن وسیع مردمی بشه و فاجعه انسانی رخ بده تا نظام سوریه بقول خودشون مشروعیتش رو از دست بده . خصوصا وقتی که سوریه رو بنوعی تحریک به استفاده از سلاح کشتار جمعی کردند که سوری ها با رندی وجود سلاح های کشتار جمعی رو اذعان کردند ولی گفتند که برعلیه اشغالگران استفاده خواهند کرد


و اما وقتی حلب از تروریست ها پاکسازی بشه در اونصورت آینده تروریست ها چگونه خواهد بود ؟

آیا ترکیه مثل صدام حاضر میشه اونها رو در پادگانی همانند اشرف اسکان بده و تبعات اون رو بپذیره ؟ و یا اینکه اونها رو خلع سلاح خواهد کرد و بصورت گروه هایی سیاسی معارض درخواهد آورد ؟

ترکیه بعد از فروکش کردن وقایع سوریه داستانهای زیادی خواهد داشت . قماری که ترکیه اون رو داره می بازه آینده نامعلومی رو براش ترسیم میکنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]و اما وقتی حلب از تروریست ها پاکسازی بشه در اونصورت آینده تروریست ها چگونه خواهد بود ؟[/quote]

تا زمانی که سوریه نتواند بر مرزهای خود تسلط پیدا کند و جلوی قاچاق اسلحه را بگیرد سوریه تثبت نمی شود
این جدا از این مطلب است که جنگ باعث افزایش سلاح در بین مردم شده است آنهم مردمی که قبل از این جریانات اسلحه داشتند

در مورد یک دستی ارتش من فکر نکنم تمام ارتش درگیر است
با توجه به وضع توزیع جمعیت سنی و شیعه و وجود سنی ها در ارتش از یگان های علوی و مطمئن استفاده می شود تا ارتش متلاشی نشود
و واحد های سنی یا نا مطمئن در پادگان ها برای حفظ قوای ارتش در نبرد با خارج نگه داشته شده اند

اما بنظر من در ته این ماجرا اگر کردها کمک اسد کنند و چند امتیاز خوب بگیرند وضع ترکیه بد می شود
و با انجام عمل عکس و دادن سلاح کردهای ترکیه داستانی برای ترکیه می سازند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارتش آزاديبخش سوريه در محله صلاح الدين حلب فقط 5 نفر كشته داده است
شورشي ها مدعي هستند كه هنوز محله صلاح الدين در جنوب حلب را در اختيار دارند و گفتن كه تنها 5 نفر از مبارزانشون در اين محله كشته شده اند ^_^
http://www.reuters.com/article/2012/07/31/syria-crisis-idUSL6E8IUL2320120731
روز دوشنبه 100 نفر در سوريه مردن كه 73 نفر غير نظامي بودن
و گرزارشگر رويترز اذعان كرده كه شورشيان بيچاره تنها از تسليحات سبك استفاده مي كنند و فرماندهي ضعيفي دارن در حاليكه ارتش سوريه از توپخانه بهره مي برد و چرخبالها از آسمان نيروهاي پياده را پشتيباني مي كنند . ( بابا دوستان سوريه كجائيد ، اينها پدر طرفدارانتون را در آوردن ، و ... فقط 5 نفر كشته دادند :o )
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]منابع عربی می‌گویند، ایران به مقامات ترکیه درباره هر گونه دخالت نظامی در سوریه هشدار داده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «الوطن» می‌نویسد: ایران به مقامات ترکیه هشدار داده است که هر گونه حمله به خاک سوریه را به شدت تلافی خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از یک دیپلمات عرب نوشته است که روز گذشته، ترکیه پیامی را از ایران دریافت کرده که در آن پیام، ایران به ترکیه هشدار داده است به دنبال تغییر زمین بازی نباشد.

الوطن همچنین نوشته است: ترکیه به همراهی آمریکا درصدد دخالت در مناطق کردنشین در سوریه است؛ اما ایران این خواب ترک‌ها را پریشان کرده است.

این روزنامه ادامه داده است که ایران هر گونه حمله‌ به خاک سوریه را به شدت تلافی و اگر لازم باشد، به سرعت موافقتنامه نظامی دو کشور را فعال خواهد کرد[/right]

[right]http://www.tabnak.ir/fa/news/261880/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%84%D9%84%D8%AD%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87[/right]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام...

آقا مصطفی بای عزیز ..

شما نگاهی به آماده سازی برای جنگ با لیبی داشته باشین تا سرعت عمل دستتون بیاد ، در منطقه خاورمیانه آمریکا و متحدانش بیشتر از 10 ساله که حضور دارند و هر زیرساختی که بخوان (برای حمله هوایی همه جانبه) فراهم هست ، و قطعا غرب به چیزی فراتر از حمله هوایی نمیتونه اقدام کنه ، اشغال سوریه (توسط غرب و متحدان) از خط قرمز های رفقای سوریه و مقاومت هست ، و هرگونه جنگ زمینی در سوریه قطعا بدون دخالت واضح نیروهای خارجی صورت خواهد گرفت و اگرنه مشروعیت نخواهد داشت ، چیزی بواسطه حمله به عراق خیلی وقته از دست رفته ...

تمامی فرودگاه های ترکیه ، اسراییل ، و اردن در خدمتشون خواهد بود و هیچ نگرانی از سرعت عمل برای غرب وجود نداره ، کافیه نگاهی به عمل کرد us-transcom در جنگ های اخیر بندازید تا حساب کار مشخص بشه ..

مسئله اینجاست که معلوم نیست پاسخ سوریه چه خواهد بود ! بشار میتونه ضربه سختی به متحدان آمریکا در منطقه وارد کنه و هزینه های زیادی روی دستشون بزاره که در نتیجه جنگ غیر معمول تراز یک حمله هوایی خواهد شد ، مسلما سوریه برنامه هسته ای هم داشته و اسراییل دم دستش هست و مثل لیبی نیست که موشکهاش بیفتن توی آب ! این مسئله ای هست که اجازه نمیده کسی به سوریه حمله کنه ، بشار موشک داره و دریغی از کوبیدنشون به ترکیه و اسراییل نیست ، حالا اگر بشار هم نابود شد معلوم نیست که چه چیزی در نهایت بدست بیاد ! بنابراین حس میکنم یا حمله بسیار جامع تر و بزرگتری در دستور کار هست یا اینکه اساسا این تهدیدات هارت و پورت بیخود برای ترساندن بشار و ادامه یافتن خشونت هست ...
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
ایران به مقامات ترکیه هشدار داده است که هر گونه حمله به خاک سوریه را به شدت تلافی خواهد کرد.
[/quote]
ای جونم. این درسته
امام خمینی می گفت ذره ای در برابر امریکا عقب نشینی و انعطاف نشان دادن
کار رو خراب تر می کنه و این یانکی ها پرروتر می شن، شده حکایت ترکها
بعضیها باید متوجه بشن کی قدرت منطقه است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر واريور عزيز؛

من تعجب مي‌كنم از فرمايش شما كه داري اين فرمايشات رو نسبت به من مي‌فرمايي!

اساساً بحث سر حمله‌ي زميني ارتش‌هاي عرب و تركيه به خاك سوريه و اشغال!!! دمشق بود (كه در تصورات برخي دوستان مثل آب خوردنه!! احتمالاً Rise of Nations زياد بازي فرمودن كه فكر مي‌كنن پايتخت به اين راحتي تسخير و تثبيت مي‌شه و بازي هم تموم مي‌شه).
چه كسي بحث حمله‌ي هوايي رو مطرح كرد؟!!

يه بار ديگه اين پست رو بخونين :

[url="http://www.military.ir/forums/topic/18261-%d8%aa%d8%ad%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d9%88%d8%b1%db%8c%d9%87%d8%8c%d8%a8%d9%87%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%b5%d9%81-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%ba%d8%b1%d8%a8-%d9%88-%d8%b4%d8%b1%d9%82/page__st__1125#entry262628"]http://www.military....125#entry262628[/url]

طبيعتاً ايالات متحده اگه مي‌خواست حمله‌ي هوايي كنه، هر وقتي كه بخواد مي‌تونه به اين كار اقدام كنه.
حتي نيازي نداره كه فرودگاه‌هاي كشورهاي منطقه استفاده كنه! همون ناوهاي هواپيمابرش هم براش مي‌تونن كارساز باشن! چه برسه به انبوه فرودگاه‌هاي منطقه در عراق، اردن و تركيه!!
ولي آيا همون هم نيازمند تداركات وسيع سوخت و تسليحاتي هواپيمايي نيست؟

---------------------------------------------------

بعد شما قياسي مع الفارق فرمودين كه برام اصلاً قابل توجيه نبود!!

اصلاً مگه كل غرب، يه نفر نيروي پياده وارد خاك ليبي كرد كه شما مي‌فرمايي سرعت عمل آماده شدن در ليبي؟
هرچند كه خود جنگ ليبي هم تداركات وسيعي داشت و ناو پشت ناو بود كه وارد منطقه مي‌شد، اما به جز حملات هوايي و موشكي چيز ديگري رو شاهد نبوديم!
حالا اگه همين غرب مي‌خواست حتي نيروي محدود زميني وارد قضيه كنه به نظر شما به همين راحتي و سرعت مي‌تونست انجام بپذيره؟!!

جنگ در آسمان و يا با موشك، زمين تا آسمون فرق مي‌كنه با جنگ در زمين!!

ضمن اينكه گيرم شما به بمباران شديد دست زدين. يه نفر بايد باشه كه منطقه رو براتون جمع كنه يا نه؟!
آيا با بمباران، جايي تسخير شده؟

باز هم مي‌گم!
بحث اصلي، سر اين بود كه رسانه‌ي صديق فارس ادعا كرده بود كه ارتش‌هاي عرب!!! قصد داشتن با انفجار بمب بيان و دمشق رو تسخير كنن!!!
تمامي اين بحث‌ها كه جنگ هزار و يك آمادگي مي‌خواد هم پاسخي به اين مسئله بود!

شايد اين سوء برداشت شما، با يكبار ديگه مطالعه‌ي منشأ اصلي بحث و پاسخ‌هاي مربوطه مرتفع بشه.

==============================================

ضمناً مثل هميشه شما بار و وزن زيادي براي موشك‌ها قائل بوده‌اين.

وارد بحثش نمي‌شم تا قضيه بيشتر از اين بيخ پيدا نكنه.

ولي اينكه فرمودين :

[quote]بنابراین حس میکنم یا حمله بسیار جامع تر و بزرگتری در دستور کار هست یا اینکه اساسا این تهدیدات هارت و پورت بیخود برای ترساندن بشار و ادامه یافتن خشونت هست ... [/quote]

يكم مسأله رو برام سخت هضم مي‌كنه.
دقيقاً منظور شما از «اين تهديدات هارت و پورت بيخود» چي هست؟
دقيقاً چه كسي داره سوريه رو «تهديد» و يا به قول «شما هارت و پورت بيخود» مي‌كنه؟!

آيا غرب در حتي اين روزها كه عملاً داره يه فاجعه‌ي انساني در حلب رخ مي‌ده، حتي به تهديدي غيرمستقيم هم دست زده؟!! تهديد نظامي و به قول شما هارت و پورت كه بماند.
شايدم خبري رخ داده كه من هنوز نشنيدم. ولي چيزي كه من شنيدم، حتي عصبانيت مخالفين سوريه از عدم انجام واكنشي جدي از سوي غرب هست كه صرفاً به بيان نگراني‌هاشون مي‌پردازن.

شما فقط كافيه يه قياس ساده داشته باشي.

اگه ايالات متحده مي‌خواست حقيقتاً اين مخالفين رو كمك كنه، آيا با تجهيزات سبك به كمكشون ميومد؟

صرفاً كافيه نگاهي به ليبي داشته باشين تا ببينين اونا چي در دست داشتن و چطور مسلح شدن! افغانستان دهه‌ي هشتاد كه بماند.

طبيعيه كه البته غرب از قضاياي ليبي درس گرفته و مي‌دونه كه ريختن سلاح بيش از اندازه و بالاخص تسليحات سنگين در سوريه، نتيجه‌اي جز تبديل به قدرت شدن مخالفين در آينده‌ي سوريه و بحراني براي دموكراسي آتي نخواهد داشت.
پس ترجيح مي‌دن بيشتر با تسليحات سبك و تك و توك سلاح‌هايي كه براي زدن تانك‌ها استفاده مي‌شه بهشون كمك كنن.

والا اگه فرض كنين به ازاي هر مخالف، يه دوش پرتاب مدرن در اختيارشون مي‌ذاشتن، هلي‌كوپترهاي سوري جرأت مي‌كردن اينطور به راحتي دست به قتل عام مخالفين بزنن؟ يا تانك‌هاي سوري جرأت اينطور مانور دادن رو در برابر مخالفين مسلح به تسليحات ضد تانك داشتن؟!

فيلم‌هاي مربوط به درگيري‌ها رو كه ببينين، مي‌بينين اكثر تانك‌هاي سوري، نه با تسليحات ضد تانك درست و حسابي، بلكه با تاكتيك قديمي بمب‌‌هاي كنار جاده‌اي منهدم مي‌شن!!

با اين شرايط، طبيعيه كه قصد و ارده‌ي غرب، به تقليل و تضعيف مخالفين در سوريه هست تا پس از اون، بخواد حركتي رو انجام بده.

======================================

بايد منتظر بود و ديد چه در آينده پيش مياد و بالاخص نتيجه‌ي درگيري هاي حلب چي مي‌شه!

يادمون نره كه پروپاگانداي رسانه‌هاي سوري و ايراني، مي‌گفت كه درگيري‌هاي دمشق، آخرين ضربه به نيروهاي مخالف بود و اونا رو نابود كرد و چه و چه! ولي ديديم پس از اون پرجمعيت‌ترين و اصلي‌ترين شهر حامي بشار اسد، تبديل به بزرگترين پايگاه مخالفين مسلح شد و به سان آب خوردن به تسخير دراومد (با 5 هزار نفر!!).

بايد ديد پس از سركوب حلب، آيا مخالفين مجدداً مي‌تونن در شهرهاي ديگه اين بازي رو تكرار كنن يا اينبار حقيقتاً توان رزمي‌شون رو از دست مي‌دن و تضعيف مي‌شن؟

اگه اينطور بشه، اونوقت به نظرم موقع تحركات جدي غرب خواهد بود ...!

========================================

پ.ن‌ : اي كاش برخي از دوستان به جاي زحمت كشيدن و توهين كردن به شخصيت اين و اون، صرفاً ياد مي‌گرفتن كه نظرشون رو بدن.
البته از قديم گفتن كه بخشي از ادب، ذاتي هست و بخشي ديگر اكتسابي.
در تربيت هم خيلي از مسائل نقش دارن كه ...!

با تشكر از مديران محترم سايت كه هميشه در رشد و نمو اخلاقيات در سايت و جلوگيري از توهين كاربران محترم به همديگه، تلاش كافي و وافي دارن.
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.