death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[color=#0000ff][size=5]تهدیدات متقابل گروههای تروریستی سوریه و خاندان شیعه لبنانی آل مقداد[/size][/color]
بیروت - در حالی كه آمار اعضای ربوده شده ارتش به اصطلاح آزادیبخش سوریه توسط خاندان شیعی آل مقداد لبنان در حال افزایش است، و دامنه بحران هم به طور جدی رو به گسترش است ؛ این موضوع باعث اختلافات داخلی معارضین هم شده است.


به گزارش ایرنا از بیروت، به دنبال پخش گزارش شبكه خبری

'العربیه' وابسته به عربستان مبنی بر بازداشت یكی از افراد خاندان 'مقداد' در سوریه، این خاندان در عملیات مقابله به مثل روز چهارشنبه اقدام به ربودن عناصری از گروههای مسلح سوریه موسوم به گروه' ارتش آزادیبخش سوریه' كردند.

این خاندان با منتشر كردن بیانیه هایی اعلام كرد تاكنون 23 سوری از هواداران و اعضای ارتش آزادیبخش سوریه را در لبنان ربوده و به عملیات ربودن اعضای گروههای تروریستی موسوم به ارتش آزادیبخش سوریه در خاك لبنان ادامه خواهند داد حتی اگر تعداد ربوده شدگان به صدها تن نیز برسد.

اما آخرین اخبار از ربوده شدن چند فرد جدید حكایت دارد.

سخنگوی این خاندان نیز تأكید كرده است: عملیات ربودن عناصر تشكل تروریستی یاد شده در سراسر خاك لبنان تا آزادی

'حسان سلیم مقداد' و اقدام دولت لبنان در این راستا ادامه خواهند داد.

خاندان مقداد با نمایش فیلمی كه از سوی شبكه های خبری متعددی از جمله شبكه خبری 'المیادین' پخش شد، اظهارات یكی از افراد ربوده شده را كه خود را افسر گروه تروریستی ارتش آزادیبخش سوریه معرفی كرده بود، پخش كردند.

وی در اظهارات خود گفته كه از سوی یكی از نمایندگان مجلس لبنان و اعضای جریان المستقبل(خالد الظاهر) پول دریافت كرده است و خالد الظاهر مسئولیت عملیات ورود اسلحه از لبنان به سوریه را برعهده دارد.

وی از ارتش به اصطلاح آزادیبخش سوریه خواسته است تا 11 ربوده شده لبنانی را آزاد كنند.

برادر حسان مقداد نیز در گفتگو با شبكه تلویزیونی L.b.C گفت كه سه سوری دیگر از جمله پسر یكی از مسئولان عملیات حمایت كننده از مجموع های مسلح از خانواده 'شماع' را ربوده اند.

وی گفت: 'ارتش آزادیبخش سوریه از تار عنكبوت سست تر است و در صورتی كه برادرش بعد از گذشت 48 ساعت آزاد نشود، این گروه تروریستی قادر به مدیریت مسیر گفتگوها برای آزادی افراد خود نخواهد بود چرا كه برخی كشورها این وظیفه را بر عهده خواهند گرفت.'

برادر حسان با نفی وجود هرگونه تماس از سوی دولت لبنان ادامه داد: در میان ربوده شدگان، افراد لبنانی وجود ندارد و بعد از گذشت 48 ساعت از زمان ربودن حسان، احتمال وقوع هر اتفافی وجود دارد.

برادر حسان، 48 ساعت به گروه تروریستی مذكور فرصت داد تا از طریق حلال احمر به گفتگو برای آزادی حسان بپردازند.

وی خطاب به 'خالد الظاهر' عضو جریان المستقبل گفت: در صورت سقوط نظام سوریه یا سقوط نكردن آن، ما حساب زیادی با تو داریم و مواظب خودت و منطقه خودت(شمال لبنان) باش.

خالد الظاهر نیز طی مصاحبه با تلویزیون L.b.C از وقوع عملیات آدم ربایی اخیر اظهار بی خبر كرد و ادامه داد: وقوع عملیات آدم ربایی در مورد هر شهروندی اقدام غیر قانونی و توهین به سوری های ساكن در لبنان است.

از سوی دیگر 'بسام الدادا' مشاور سیاسی گروه موسوم به 'ارتش آزادبخش سوریه' طی مصاحبه با شبكه خبری

'المیادین' تهدید كرده كه اگر خاندان مقداد در لبنان همچنان به عملیات آدم ربایی عناصر آنها ادامه دهند، آنها عناصر حزب الله بازداشت شده نزد خود را اعدام خواهند كرد.

الدادا اظهار داشت: فرمانده ارتش لبنان و دستگاه اطلاعات آن در گروه حامی نظام سوریه هستند و آنچه امروز روی داد، نشان می دهد در لبنان دولتی وجود ندارد.

در مقابل این اظهارات، 'فهد المصری' مسئول اطلاع رسانی فرماندهی مشترك گروه تروریستی یاد شده با نفی وجود هرگونه ارتباط این جریان با عملیات ربوده شدن حسان المقداد گفت: گروههایی در سوریه با مجهز كردن خود به اسلحه، خود را گروههای ارتش آزادیبخش سوریه معرفی می كنند و ما از دیروز با همكاری گروههای متخصص به جستحوی گروه ربایندگان حسان و شناسایی آنها مشغول هستیم.

العربیه دوشنبه شب مدعی شده بود كه ˈحسان سلیم مقدادˈ از اعضای ارشد نظامی حزب‌الله توسط نظامیان ارتش آزادی بخش سوریه در درگیری های دمشق بازداشت شده است.

حزب‌الله در بیانیه خود تاكید كرد كه المقداد از اعضای حزب الله نیست و این گونه اقدامات در راستای جنگ روانی علیه این حزب صورت می گیرد.

در فیلمی كه شبكه العربیه پخش كرد ، حسان در حالی كه مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، گفت كه به همراه 1500 نفر دیگر وارد سوریه شده است.

در عین حال خاندان ˈآل مقدادˈ كه یكی از بزرگترین خانواده های شرق لبنان و دارای تجهیزات نظامی است، هرگونه ارتباط حسان با حزب الله را رد كرد و به معارضان سوری 24 ساعت فرصت داد تا این عضو خاندانشان را آزاد كند، در غیر این صورت به اقدامات تلافی جویانه دست خواهد زد.

اقوام فرد یاد شده اعلام كردند كه وی از سالها پیش در یك موسسه مالی در سوریه كار می كرده است و چندی قبل به علت وخیم شدن اوضاع سوریه، قصد بازگشت به لبنان را داشت كه در مرز لبنان توسط گروه های مسلح ربوده شد.

[url="http://irna.ir/News/80278796/تهدیدات-متقابل-گروههای--تروریستی-سوریه-و-خاندان-شیعه-لبنانی-آل-مقداد/خارجي/"]http://irna.ir/News/80278796/تهدیدات-متقابل-گروههای--تروریستی-سوریه-و-خاندان-شیعه-لبنانی-آل-مقداد/خارجي/[/url]

________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________


[color=#0000ff][size=5]عربستان،بحرین،قطر،امارات وکویت ازاتباع خودخواستندلبنان رافوراترک کنند[/size][/color]

بیروت- به دنبال تهدیدات خانواده های افراد لبنانی ربوده شده توسط معارضین سوریه به ربایش اتباع هم پیمان ارتش آزاد سوریه، کشورهای عربستان، بحرین، قطر، امارات، کویت تمامی اتباع خود از لبنان را به صورت فوری فراخواندند.


به گزارش ایرنا از بیروت، وزارت خارجه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که نقش بسزایی در ایجاد بحران سوریه داشته و از معارضین سوری حمایت مالی و نظامی می کنند، با ابراز نگرانی از اوضاع لبنان، از اتباع خود خواستند فورا خاک این کشور را ترک کرده و سایر افراد هم تا اطلاع ثانوی به بیروت سفر نکنند.

در همین حال خانواده افراد ربوده شده در سوریه، مسیر فرودگاه بیروت را بسته و اجازه رفت و آمد به کسی در این منطقه را نمی دهند.

این امر سبب شد هواپیمای ایرباس فرانسوی که از پاریس به سمت بیروت می آمد، مجبور به تغییر مسیر شده و در فرودگاه عمان به زمین نشست.

رییس جمهوری و نخست وزیر لبنان نیز در سخنان جداگانه ای خواستار پایان دادن به عملیات آدم ربایی و حاکم شدن آرامش در این کشور شدند.

ارتش و نیروهای نظامی به طور گسترده در خیابان های بیروت مستقر شده و شهر فضای امنیتی به خود گرفته است.

از سوی دیگر جریان 14 مارس که اعلام کرده بود در گفت وگوهای ملی شرکت نمی کند، به علت شرایط خاص لبنان حاضر شد بر سر میز گفتگوهای ملی حاضر شده و به مذاکره با مخالفان سیاسی خود بپردازد.

عصر امروز اخباری مبنی بر شهادت 4 تن از 11 شیعه لبنانی ربوده شده توسط ارتش به اصطلاح آزاد سوریه و مجروح شدن سایر این افراد منتشر شد؛ برخی منابع خبری مانند شبکه ال بی سی هم از شهادت تمامی این 11 نفر خبر دادند اما دقایقی پیش برخی منابع خبری به نقل از سران ترکیه از زنده بودن این افراد لبنانی خبر دادند.

رسانه های لبنان به نقل از سران ارتش آزاد سوریه خبر دادند که بر اثر بمباران منطقه اعزاز، محل نگهداری لبنانی های ربوده شده در سوریه نیز مورد هدف قرار گرفته است.

سخنگوی رسمی ارتش آزاد سوریه همچنین از کشته شدن ˈابو ابراهیمˈ به عنوان فرمانده ربایندگان و 15 تن از سربازان وی خبر داد و اعلام کرد که مجروحان لبنانی نیز برای مداوا به بیمارستان های ترکیه منتقل شده اند.

در پاسخ به این اتفاق، خاندان آل مقداد که از صبح امروز بیش از 32 تن از اعضا و طرفداران معارضه سوریه را ربوده اند، اعلام کردند که در صورت صحت خبر کشته شدن 4 لبنانی، 8 تن از گروگان ها را خواهند کشت.

سخنگوی خانواده 11 لبنانی ربوده شده در سوریه که اعضای خانواده شان حدود 2 ماه پیش در مسیر بازگشت از مشهد در حلب ربوده شدند، اعلام کرد که حرکت های گسترده اعتراضی و نظامی را در صورت صحت خبر کشته شدن این 4 لبنانی آغاز می کنند.

این افراد در اولین اقدام خود دقایقی پیش ، یک اتوبوس از شهروندان سوری را در منطقه شویفات لبنان ربودند.

اتفاقات مذکور دقیقا زمانی رخ داد که وزیران خارجه لبنان و ترکیه برای بررسی موضوع پیگیری سرنوشت لبنانی های ربوده شده در مکه مکرمه در حال رایزنی بودند.

در همین راستا ˈعدنان منصورˈ که در مکه به سر می برد، از خاندان آل مقداد خواست که تبعه ترک ربوده شده در لبنان را آزاد کنند اما آنان در پاسخ اعلام کردند که تا زمان آزاد شدن فرد لبنانی ربوده شده از خاندان آل مقداد، هیچ یک از افرادی که دستگیر کردند را آزاد نمی کنند.

البته این تبعه ترکیه از مهمان نوازی لبنانی ها تشکر و اعلام کرد که در وضعیت خوبی به سر می برد.

خاندان آل مقداد، سفرا و دیپلمات های قطر، ترکیه و عربستان، ولید جنبلاط رییس حزب سوسیالیست ترقی خواه دروزی لبنان و چند تن از نمایندگان المستقبل را تهدید به ربایش کرد.

در پی ربایش تبعه ترک حامی معارض سوری به نام ˈطوفان تایکانˈ، وزارت خارجه ترکیه این اقدام را محکوم کرده و خواستار دریافت جزئیات بیشتر در این خصوص شد.

به دنبال پخش گزارش شبکه خبری ˈالعربیهˈ وابسته به عربستان مبنی بر بازداشت یکی از افراد خاندان ˈمقدادˈ در سوریه، این خاندان در عملیات مقابله به مثل روز چهارشنبه اقدام به ربودن عناصری از گروه های مسلح سوریه موسوم به گروهˈ ارتش آزادیبخش سوریهˈ کردند.

این خاندان با منتشر کردن بیانیه هایی اعلام کرد تاکنون32 سوری از هواداران و اعضای ارتش آزادیبخش سوریه را در لبنان ربوده و به عملیات ربودن اعضای گروه های تروریستی موسوم به ارتش آزادیبخش سوریه در خاک لبنان ادامه خواهند داد حتی اگر تعداد ربوده شدگان به صدها تن نیز برسد.

سخنگوی این خاندان نیز تأکید کرده است: عملیات ربودن عناصر تشکل تروریستی یاد شده در سراسر خاک لبنان تا آزادی ˈحسان سلیم مقدادˈ و اقدام دولت لبنان در این راستا ادامه خواهند داد.

العربیه دوشنبه شب مدعی شده بود که ˈحسان سلیم مقدادˈاز اعضای ارشد نظامی حزب‌الله توسط نظامیان ارتش آزادی بخش سوریه در درگیری های دمشق بازداشت شده است.

حزب‌الله در بیانیه خود تاکید کرد که المقداد از اعضای حزب الله نیست و این گونه اقدامات در راستای جنگ روانی علیه این حزب صورت می گیرد.


[url="http://www3.irna.ir/fa/News/326615/خارجی/عربستان_بحرین_قطر_امارات_وکویت_ازاتباع_خودخواستندلبنان_رافوراترک_کنند"]http://www3.irna.ir/fa/News/326615/خارجی/عربستان_بحرین_قطر_امارات_وکویت_ازاتباع_خودخواستندلبنان_رافوراترک_کنند[/url]


___________________________________________________________
___________________________________________________________

دوستان فکر میکنم این دو خبر با هم رابطه ی عجیبی دارن
پای لبنان هم داره رسما میاد وسط
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000ff][size=5]گزارشی از تحولات سوریه[/size][/color]


دمشق - انهدام هشت دستگاه خودرو مجهز به مسلسل در اطراف حلب، کشف یک مخفیگاه افراد مسلح در استان ادلب، کشف یک خودرو حامل سلاح در استان حمص و جلوگیری از نفوذ افراد مسلح از اردن به سوریه از جمله اخبار چهارشنبه شب سوریه است.

*** انهدام هشت دستگاه خودرو مجهز به مسلسل در اطراف حلب

در منطقه بقبتان الجبل در نزدیک داره عزه هشت دستگاه خودرو افراد مسلح مجهز به مسلسل از سوی نیروهای ارتش سویه منهدم شد.

در یک عملیات دیگر در منطقه باب النصر حلب هم چندین دستگاه از این خودروها توسط ارتش سوریه منهدم شد.

در همین حال بر اساس اعلام خبرگزاری سوریه (سانا) در مناطق بستان پاشا ، سیف الدوله، البعیدین و المیدان در شهر حلب در جریان درگیری بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح شمار زیادی از آنان کشته شدند.

در منطقه مسکنه در حلب نیز اهالی آن با افراد مسلح درگیر شدند که در جریان آن شماری از این افراد کشته شدند.

یکی از افراد کشته شده به دست اهالی مسکنه معروف به ابوحمزه از سران افراد مسلح است.

در نزدیک ساختمان پست در منطقه هنانو در حلب نیز در جریان درگیری بین نیروهای سوری و افراد مسلح شماری از آنان کشته و یا زخمی شدند.

*** کشف یک مخفیگاه افراد مسلح در استان ادلب

بر اساس اعلام خبرگزاری سوریه (سانا)، در منطقه اریحا در اطراف ادلب از یک مخفیگاه شناسایی شده افراد مسلح مقادیر بمب، لوازم پزشکی و خودروهای مسروقه به دست نیروهای ارتش سوریه افتاد.

*** کشف یک خودرو حامل سلاح در استان حمص

بر اساس اعلام تارنمای ˈان بی انˈ در جاده روستای مفرق غزاله در استان حمص نیز ارتش سوریه یک دستگاه خودرو حامل سلاح و مهمات را کشف و ضبط کردند.

بر اساس اعلام سانا ، در منطقه الغنطو در حمص نیز در جریان یک درگیری شمار زیادی از افراد مسلح کشته شدند.

*** جلوگیری از نفوذ افراد مسلح از اردن به سوریه

نیروهای مرزبانی سوریه در نزدیک مرز با اردن و در منطقه تل شهاب نیز از ورود شماری از افراد مسلح از طریق اردن به سوریه جلوگیری کردند.

مرزهای مشترک سوریه با ترکیه، اردن، لبنان و عراق از مناطق مهم نفوذ افراد مسلح به سوریه برای درگیری با نیروهای این کشور هستند.

دمشق بارها خواستار رعایت حسن همجواری از سوی همسایگان خود شده است.

در مزارع منطقه طفس در استان درعا در جنوب سوریه و نزدیک مرز اردن نیز در جریان تعقیب افراد مسلح شماری از آنان کشته شدند.

در بین افراد کشته شده شماری از سران مسلح دیده می شوند.


[url="http://www3.irna.ir/fa/News/326618/خارجی/گزارشی_از_تحولات_سوریه"]http://www3.irna.ir/fa/News/326618/خارجی/گزارشی_از_تحولات_سوریه[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]با سپاس از واریور عزیز[/right]
[right]صرفنظر از کانون (های) انباشت قدرت سیاسی که به زعم حقیر بر پی سازه ای از اشکال مهندسی شده و مبتذل آگاهی بنا گردیده اند - چرا که نفس قدرت در آینه حکمت شامل ابزار و نه آگاهی اصیل و ژرف است، لذا هر «موجودیت فی نفسه» در میدان و منظومه قدرت سیاسی [b]صورت تشکیک شده مُثُل ابزار[/b] است[/right]
[right]مشخصه بارز عصر گذار به ما بعد تجدد طرح [b]همزیستی [/b]آگاهی هاست و نه لزوما همسانی و همسوئی شان؛ «تکثر» آگاهی یا پاره های آگاهی در روزگاری که تفکر به مثابه [b]رشته روشنای وصال سوبژه به بلندای آفرینش تصویر خودساخته از اُبژه[/b] طرح و بحث می شود و نه «[b]نفس خلق تصویر شیء[/b]» [b]-[/b] که بی تردید باب را برای انشقاق صور آگاهی [b]این زمانی [/b]و [b]این جهانی [/b]می گشاید و تئوریزه شان می کند [b]-[/b] حسب الگوهای تاریخ مند خلق و بسط آگاهی انتظار کاهیدگی و فروکاستگی اشکال آگاهی نیز می رفته است چرا که خاستگاه های هر رشته[/right]
[right]Denken[/right]
[right]می توانسته بسیار متمایز و منحصربفرد و توأمان متأثر از تمنیات عالم فردانیت و توده بوده باشد . و بدین سان قدرت برهنه که روزگاران کهن تیغ آخته را میان منظومه اش و توده جای می داد اکنون سپر واسطه آگاهی پراکنی کذب و جعلی را به مثابه ابزار [b]حفظ وضعیت موجود[/b] برگزیده است[/right]
[right]پر واضح است که در نگره ای عمومی بر آگاهی های توده ای و عام شکاف عمیقی میان [b]زنده مانی [/b]فکری و [b]زندگانی [/b]فکری خواهیم یافت[/right]
[right]اما خشونت و تعارض را در خاستگاه های دیگری باید جست و نخست باید پذیرفت که منظومه انباشت قدرت بازنمای موجودیت انسان - گرگ است و حاکی از خواست این گرگینه و نسبیت انگاری و افتادگی شانه های اندیشه های اجتماعی نقادانه را باید در هبوط در هنر نقد ابتدا در حوزه ادبیات یافت فرسایش ملالت بار اندیشگی و هنر در روزگار گذارمان خود نشان از بحرانی عمیق تر دارد که اسفینکس اش همچنان با چهره ای هولناک در ما (به زعم خود ...) رهسپاران آرمانشهر خرد و معنویت می نگرد و پوزخند می زند[/right]
[right]تنداب معنا[/right]
[right]شاید این نمایشنامه همان در انتظار گودو بکت باشد و پایانی بر آن متصور نیست[/right]
[right]اما در دهشت آور بودن این صحنه بازی با شما همدرد و همدل ام[/right]
[right]هر بار که پوسته های انسان نمای مان دریده و گرگ به بیرون جست می زند گویی قطره اشکی از عالم لاهوت فرو می چکد[/right]
[right]دریغ است انسان که از مکاشفه خویشتن خویش باز مانده است تنه به طنز کیهانی می زند و دم از تسخیر ابزاری[/right]
[right]اندیشه ورزان حقیقی عموما در سکوت می اندیشند و در سکوت می گویند و می نویسند این اما خلسه هیاهوست و فقدان ذات که بر هستی ناچیزمان سایه افکنده است[/right]
[right] تکثر نگرش این جهانی ما را به ورطه خطای باصره آگاهی در غلتانیده است و به کنکاشی یاوه گویانه در پی جعل انطباق این تنوع خود خوانده بر هر الگوی معنا و هر شرح و تعریف واداشته است و بدیهی است که از پی این تلاش بیهوده و پرخطر چیزی جز پرخاشجویی منفعت طلبانه و فروکاهیدگی بیشتر به مغاک های ابتذال آگاهی و دانستنی های زیر زمینی و در فرجام[/right]
[right]استحاله مان به موجوداتی زیر زمینی و تیره روز که از عهده فراباش مفاهیم/ هنجارها و روشنای لحظات رشد حقیقی و ادراک خلاقانه و مستقل از معنا و ذات بر نمی آیند،عایدمان نخواهد شد[/right]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شورشی های سوریه گفتن اگر غرب به ما کمک نکنه از القاعده کمک می گیریم و با آنها متحد می شیم
http://www.turkishweekly.net/news/140516/syria-rebels-warn-they-will-turn-to-qaeda-if-west-fails-them.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اعلام کردند که در صورت صحت خبر کشته شدن 4 لبنانی، 8 تن از گروگان ها را خواهند کشت.
[/quote]
متاسفانه ما جوونیم و دارای بینش سیاسی نیستیم! وبه همین علت خیلی با این قسمت حال کردم!
تروریست های سوری به خوبی باید بفهمند همه ی شیعیان مثه حزب ا... وایران اینقدر سیاست باز های حرفه ای نیستند و درگیر ماجرا نشوند! و....!
موضوع شاید زمانی جالب بشه که ما شاهد بکار اومدن گروه های شبه نظامی شیعه جدید در سوریه بشیم!
انوقت ماجرا دیدن خواهد داشت!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اعلام کردند که در صورت صحت خبر کشته شدن 4 لبنانی، 8 تن از گروگان ها را خواهند کشت.[/quote]

این شد یک کار درست وحسابی
ماهم باید همین کار بکنیم تا گروگان هامون بگیریم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='rpg7' timestamp='1345108183' post='265150']
[quote]اعلام کردند که در صورت صحت خبر کشته شدن 4 لبنانی، 8 تن از گروگان ها را خواهند کشت.[/quote]

این شد یک کار درست وحسابی
ماهم باید همین کار بکنیم تا گروگان هامون بگیریم
[/quote]
من وارد بحث شيرين ساير دوستان نمي‌شم.
ولي برادر rpg7 عزيز، واقعاً و جدي جدي اين حرف رو زدي؟!

حقيقتش باورش برام خيلي سخته كه شما اين حرف رو زده باشي!
ولي اگه واقعاً نظرت اينه، اگه زحمتي نيست مبناي عقلي، فكري و فقهي‌اش رو هم بفرمايي بد نيست.
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000ff][size=5]عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی تعلیق شد[/size][/color]

سران سازمان همکاری اسلامی در نشست مکه، با اکثریت آراء عضویت دمشق در این سازمان را به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، عصر چهارشنبه، اجلاس فوق‌العاده سران سازمان همکاری اسلامی با حضور رهبران و نمایندگان 57 دولت به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، در این اجلاس، سران کشورهای عضو این سازمان با اکثریت آراء، به تعلیق عضویت سوریه از این سازمان رای دادند.

این درحالی است که کارشناسان سیاسی بر این باورند که چنین اقدامی ناشی از سیاست خصمانه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه دمشق است و این کشورهای عربی همانند تعلیق عضویت دمشق از اتحادیه عرب، این بار نیز تحت فشارهای خارجی تصمیم به چنین تعلیقی گرفته‌اند.

در بیانیه پایانی این اجلاس، بدون اشاره به حمایت برخی از دولت‌های عضو این سازمان از خشونت‌ها در سوریه و نیز تسلیح گروهک‌های تروریستی، نقض آشکار حقوق بشر در سوریه محکوم شد.

در نشست روز سه‌شنبه وزرای خارجه دولت‌های عضو این سازمان، پیشنهاد تعلیق عضویت سوریه طرح شده بود که ایران و الجزایر با آن مخالفت کرده بودند.

در این نشست همچنین توافق شد که به پیشنهاد ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی، یک مرکز برای گفت‌وگو میان مذاهب اسلامی به منظور مقابله با فتنه میان مسلمانان تاسیس شود.

همچنین بر ضرورت تلاش برای حمایت از مقدسات اسلامی در قدس و اراضی اشغالی فلسطین تاکید شد.

بر اساس این گزارش، با اینکه مهمترین مسئله مطرح در بیانیه پایانی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی، پرونده سوریه بود، اما تلاشهای موجود برای یهودی‌سازی و شهرک‌سازی در قدس، مسجدالاقصی و فلسطین اشغالی نیز محکوم شد و دولت‌های عضو این سازمان بر ضرورت حمایت از ملت فلسطین به هر شکل ممکن مادی، معنوی و دیپلماتیک تاکید کردند.

در بخش پایانی این بیانیه از تمامی دولت‌های عضو این سازمان که با دولت میانمار رابطه سیاسی، دیپلماتیک و اقتصادی دارند خواسته شد که از این روابط برای اعمال فشار بر دولت مذکور استفاده کنند و با تهدید به تحریم و توقف روابط، از تداوم کشتار و جنایت علیه اقلیت مسلمان این کشور جلوگیری به عمل آورند.


[url="http://www.hamshahrionline.ir/details/181349"]http://www.hamshahrionline.ir/details/181349[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]رسوایی گروهک ارتش آزاد پس از اعدام‌ها[/b]
[size=5][b]انتشار فیلم رسوایی جنسی سرکرده گردان الفاروق گروهک ارتش آزاد سوریه + عکس[/b][/size]
به گزارش فارس، هنوز ابراز انزجارها از اعدام‌های دلخراش مردم حامی نظام سوریه به دست عناصر وهابی-سلفی (جهادی)گروهک‌های مسلح وابسته به گروهک ارتش آزاد فروکش نکرده است که فعالان سوری در صفحات اجتماعی اینترنت تصاویری ویدئویی از «عبدالرزاق طلاس» سرکرده سرشناس گردان وهابی «الفاروق» زیرشاخه گروهک «ارتش آزاد سوریه» (وابسته به شورای ملی مخالفان سوریه به ریاست عبدالباسط سیدا) منتشر کردند که نشان از انحطاط اخلاقی فرماندهان سلفی گروهکهای مسلح در سوریه دارد؛ گروهک‌هایی که با ادعای جهاد علیه نظام کافر (!) سوریه به این کشور آمده‌اند و می‌جنگند.
پایگاه خبری عاجل سوریه نیز در این خصوص نوشت، فعالان سوری، تصاویری ویدئوی از عبدالرزاق طلاس منتشر کرده‌اند که وی در ماه مبارک رمضان به هنگام گفت‌وگوی اینترنتی با یک زن ناشناس، اقداماتی شنیع از خود بروز می‌دهد.

تصویری از عبدالرزاق طلاس در تصاویر ویدئویی مذکور
[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/05/26/13910526000004_PhotoA.jpg"]http://media.farsnew...0004_PhotoA.jpg[/url]
(متن داخل عکس رو بخونید -خیلی باحاله - : گردانهای فاروق در یکی از عملیاتهای جهادی!!!)

عاجل افزود: زمانی که عبدالرزاق این حرکات زننده را از خود بروز می‌داد صدای انفجار و گلوله در منطقه به گوش می‌رسید اما او مشغول کار خود بود.
این پایگاه خبری تصریح کرد: طلاس در طول این تصاویر کارهایی را انجام می‌دهد که آن زن ناشناس از طریق برنامه اسکای‌پی از وی می‌خواهد.
[color=#0000ff][background=#ffffe0]هرچند بسیاری از پایگاه‌های خبری از جمله پایگاه‌های سوری این خبر را به با تصاویر سانسور شده منتشر کردند اما به اطلاع کاربران محترم فارس می‌رساند، نه تنها امکان انتشار تصاویر مذکور وجود ندارد بلکه از انتشار این خبر نیز عذرخواهی می‌شود اما از آنجایی که عبدالرزاق طلاس از فرماندهان میدانی سرشناس گروهک‌های سلفی در سوریه است و بنا بر اعلام شبکه سیریا توب، وی یکی از الگوهای معروف در میان افراد مسلح سلفی سوریه است، و بسیاری از این افراد با گرفتن پول‌های هنگفت، به بهانه جهاد در راه خدا، علیه مردم و دولت سوریه سلاح به دست گرفته‌اند، ذکر این رسوایی برای روشنگری اذهان عمومی درباره هویت این عناصر مورد نیاز بود.[/background][/color]

[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/05/26/13910526000005_PhotoA.jpg"][color=#0000ff][background=#ffffe0]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/05/26/13910526000005_PhotoA.jpg[/background][/color][/url]
[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/05/26/13910526000003_PhotoA.jpg"]http://media.farsnew...0003_PhotoA.jpg[/url]
[url="http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1391/05/26/13910526000009_PhotoA.jpg"]http://media.farsnew...0009_PhotoA.jpg[/url]

این رسوایی پس از آن در میان رسانه‌ها منتشر شده است که امروز [url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910525001266"][color=#0000ff][b]القدس العربی [/b][/color][/url]به نقل از برخی افراد مسلح در حلب اعلام کرد که ترکیه پس از رسوایی گروه‌های مسلح به دلیل ارتکاب اعدام‌های فجیع علیه هواداران نظام سوریه،‌ برخی فرماندهان میدانی گروهک‌های مسلح را بشدت توبیخ و به قطع کمک تسلیحاتی و مالی تهدید کرده است.
[b][background=#ffd700]پایگاه خبری الحقیقه سوریه [/background][/b]نیز این خبر را به همراه بخش‌هایی از تصاویر مربوط منتشر کرد و با انتقاد شدید از گروهک‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه، نوشت:[color=#0000ff][i] عبدالرزاق طلاس، فرمانده گردان وهابی الفاروق که تحت حمایت مالی سرویس اطلاعات عربستان سعودی و نظارت این کشور است، در حال صحبت با یکی از معشوقه‌های خود از طریق برنامه اسکای‌بی، اقدام به حرکات جنسی زننده‌ای می‌کند که ... .[/i][/color]
الحقیقه افزود: انتشار این پدیده اشاره به «پدیده الرحمونیه» (نسبت به فردی به نام عمر رحمون از وابستگان به مخالفان سوریه که رسوایی اخلاقی وی پیش از این در پایگاه الحقیقه منتشر شد) در محافل ارتش آزاد دارد که افراد مسلح این گروه مشتی افراد با عقده‌های فروخورده جنسی هستند که کمبودهای اخلاقی دارند اما در ظاهر به مظاهر اسلامی تظاهر می‌کنند و ادعای عفت و طهارت می‌کنند اما در خفا مانند خفاش‌ها در تاریکی مرتکب منکرات می‌شوند.
[color=#0000ff][i][background=#faebd7]الحقیقه در ادامه نتیجه‌گیری مهمی از این پدیده زشت کرد و افزود: مهم‌تر از آنچه ذکر شد، این است که انتشار این مرض‌های اخلاقی و پدیده‌های زننده در میان عناصر گروهک‌های مسلح نشان می دهد [b]چه کسانی در پشت پرده تجاوز به مردمانی هستند که افراد مسلح در برخی مکان‌ها با زور سلاح بر آنان کنترل پیدا می‌کنند و کسی اقدام به این حرکات شنیع نمی‌کند جز این افراد که عقده‌های فروخورده جنسی دارند.[/b][/background][/i][/color]
[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910526000005"]منبع[/url]
[i]-----------------------------------------------------[/i]
حالا دلم میخواد یه نفر بیاد بگه که بله آقا! اینها بالاخره عقیدشونه دیگه...عقیدشونم دیدیم!!!(هر چند دیوار حاشا بلنده! الان میگن تو هر جایی آدم فاسد بالاخره پیدا میشه!)
خب...اگر واقعا اونها دنبال اجرای شریعت هستند پس چرا این فرد رو اعدام نمیکنند؟(همونطور که برای چیزهای خیلی کوچکتر معتقدند باید افراد رو اعدام کرد - توی [url="http://cpfa.alalam.ir/news/359304"]ویدئویی که خودم توی سایت لینکش رو گذاشتم[/url] میبینید که بعد از بریدن سر اون جوون میگه: "این است سرنوشت حامیان نظام اسد!" یعنی حتی اون فرد کارمند عادی هم نبوده و از مردم کوچه و خیابون بوده و فقط ممکنه یک کلمه به اینها اعتراض کرده یا یک کلمه به نفع نظام صحبت کرده - این هم از شریعت این موجودات!)
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]ابتدا از دوستم مولانا پاتریوت، بخاطر مزاح هایی که با ایشون داشتم و ظاهرا مایه کدورت شده، عذرخواهی میکنم[/right]
[right]...............................................................................................................................[/right]
[right]از توضیحات جناب واریور متشکرم[/right]
[right]معمولا در انقلاب های بزرگی که رخ میده، میشه تمامی جوانب رو دید، به فرض مثال در انقلاب خود ما، جنبه های دینی، جنبه آزادیخواهانه و دموکراسی طلبانه و ... رو میتوان مشاهده کرد. تجربه نشون داده که اگر یک نظام سیاسی بتواند حداقل یکی یا دو جنبه از مطالبات مردمی رو جامه عمل بپوشاند، تا حدود زیادی از گزند شورش های مردمی در امان خواهد بود، مثل آن نظام هایی که وجاهت دینی(به زعم علمای آن بلاد) دارند، اما وجاهت دموکراتیک خیر...مثل رژیم عربستان سعودی، در سوریه هم به نظر میرسه که هیچ کدام از جنبه های مطالبات مردمی پاسخ داده نشده، نه دینی، نه دموکراتیک و نه غیره[/right]
[right]................................................................................................................................[/right]

[right][color=#0000FF]جناب سعید 86 ...[/color][/right]
[right][color=#0000FF]برادر نیازی به جبهه گیری و استفاده از این ادبیات نیست ، سعی کنید نگارش علمی ،[/color][/right]
[right][color=#0000FF]مودبانه و محترمانه در برخورد با کسی که حتی به شما بی ادبی میکنه داشته باشین ،[/color][/right]
[right][color=#0000FF]اینطوری فضای گفتمان برای خودتون راحت تر ، صمیمانه تر ، و هدفدار میشه ،[/color][/right]
[right][color=#0000FF]اگر با رسانه ها ، مردم ، دشمن ، من ، دیگران ، در هر سطحی تفاوت نظری دارید ،[/color][/right]
[right][color=#0000FF]کلی گویی و دو قطبی اندیشی و برچسب زنی رو دور بندازید و کسی رو در جبهه[/color][/right]
[right][color=#0000FF]مخالف و موافق قرار ندین ، .. این پست ادیت شد ، نه به این خاطر که مخالف حرفهاتون[/color][/right]
[right][color=#0000FF]هستم بلکه ادبیات ضعیف شما که نه در شان شما هست و نه این سایت و از اون مهمتر[/color][/right]
[right][color=#0000FF]اینکه باعث تکرار برخورد با همین روش توسط سایر کاربران خواهد شد ...[/color][/right]
[right][color=#0000FF]میتونید حرفهاتون رو تکرار کنین ، اما مودبانه تر ، مستدل تر ، و با ترس از خدا که بابت[/color][/right]
[right][color=#0000FF]هر کلمه "چه درست و چه غلط " ما رو از اینکه به اون آگاهی داشتیم و یا ضن و گمان ما[/color][/right]
[right][color=#0000FF]بوده مواخذه خواهد کرد .....[/color][/right]
[color=#0000FF]اگر مسئله ای هست میتونین در پی ام مطرح کنین ..[/color]

[right][color=#0000FF]worior[/color][/right]
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقای سعید 66 خود شما هم کم نسبت به دیگران نمیزنید ! خود فروخته ، جزمیت و این حرف ها !!
یادم نمیاد اینجا کسی از نظام حاکم توی سوریه حمایت مطلق کرده باشه یا بگه که این نظام حاکم جنایت نکرده باشه !! اما گروه های مخالف آن هم قدیسان روی زمین نیستند ، آنها هم اینقدر جنایت کردند که حد ندارد

امیدوارم که دوستان با شناخت از سوریه و مطالعه درباره ی آن وارد این بحث ها بشوند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='basijee' timestamp='1345125662' post='265196']
آقای سعید 66 خود شما هم کم نسبت به دیگران نمیزنید ! خود فروخته ، جزمیت و این حرف ها !!
یادم نمیاد اینجا کسی از نظام حاکم توی سوریه حمایت مطلق کرده باشه یا بگه که این نظام حاکم جنایت نکرده باشه !! اما گروه های مخالف آن هم قدیسان روی زمین نیستند ، آنها هم اینقدر جنایت کردند که حد ندارد

امیدوارم که دوستان با شناخت از سوریه و مطالعه درباره ی آن وارد این بحث ها بشوند !
[/quote]
میشه بفرمایید کجای صحبت های بنده از کلمه "خود فروخته" استفاده شده؟ پرونده سازی نکنید عزیزان بسیجی
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='saeed86' timestamp='1345126256' post='265198']
[quote name='basijee' timestamp='1345125662' post='265196']
آقای سعید 66 خود شما هم کم نسبت به دیگران نمیزنید ! خود فروخته ، جزمیت و این حرف ها !!
یادم نمیاد اینجا کسی از نظام حاکم توی سوریه حمایت مطلق کرده باشه یا بگه که این نظام حاکم جنایت نکرده باشه !! اما گروه های مخالف آن هم قدیسان روی زمین نیستند ، آنها هم اینقدر جنایت کردند که حد ندارد

امیدوارم که دوستان با شناخت از سوریه و مطالعه درباره ی آن وارد این بحث ها بشوند !
[/quote]
میشه بفرمایید کجای صحبت های بنده از کلمه "خود فروخته" استفاده شده؟ پرونده سازی نکنید عزیزان بسیجی
[/quote]

شرمنده ! اشتباه از من بود . خودفریب بود که خود فروخته نوشتم !
باز هم که نسبت دادید پرونده سازی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#008000]عکس[/color]

کشته شدن یکی از سرگردگان افراد مسلح به نام مصطفی العکیل در حلب
[url="http://www.shukumaku.com/files/1345083435_content_thumb.jpg"]http://www.shukumaku...ntent_thumb.jpg[/url]

کشته شدن یکی دیگر از اتباع ترکیه در درگیری با ارتش سوریه در حلب/ متین اكینجی به همراه 23 نفر دیگر همراهان خود به جمع سایر دوستان خود پیوستند

[url="http://img.irna.ir/1391/13910526/80280179/80280179-2838251.jpg"]http://img.irna.ir/1...179-2838251.jpg[/url]

کشف اجساد 5 نفر دیگر در منطقه الزهرا حلب

[url="http://i.aksalser.com/news_pics/2012/08/14/357266705.jpg"]http://i.aksalser.co...4/357266705.jpg[/url]

کشته و زخمی شدن 25 نفر در انفجاری نزدیک یک نانوایی در حلب

[url="http://i.aksalser.com/news_pics/2012/08/16/300935922.jpg"]http://i.aksalser.co...6/300935922.jpg[/url]

کشته شدن 7 نفر از جمله چند کودک در انفجاری درحلب / ارتش تروریستهای سوریه : کار نیروهای بشار اسد است دولت : کار تروریستها است

[url="http://i.aksalser.com/news_pics/2012/08/16/977061905.jpg"]http://i.aksalser.co...6/977061905.jpg[/url]

[url="http://i.aksalser.com/news_pics/2012/08/16/447368985.jpg"]http://i.aksalser.co...6/447368985.jpg[/url]

[url="http://i.aksalser.com/news_pics/2012/08/16/501551822.jpg"]http://i.aksalser.co...6/501551822.jpg[/url]

ارتش تروریستهای سوریه و حسن مقداد / خاندان آل مقداد و اعضای ارتش تروریستها
[url="http://i.aksalser.com/news_pics/2012/08/14/377426117.jpg"]http://i.aksalser.co...4/377426117.jpg[/url]

[url="http://www.shukumaku.com/files/1345119460_content_thumb.jpg"]http://www.shukumaku...ntent_thumb.jpg[/url]

گروه مختار ثقفی و ربودن چند نفر اعضا و حامیان از ارتش تروریستها سوریه در لبنان

[url="http://i.aksalser.com/news_pics/2012/08/16/429885870.jpg"]http://i.aksalser.co...6/429885870.jpg[/url]



کمین افراد مسلح برای نیروهای ارتش سوریه در اطراف حلب

[url="http://i.aksalser.com/news_pics/2012/08/14/771961996.jpg"]http://i.aksalser.co...4/771961996.jpg[/url]



سلاح های ضبط شده از اشرار کشته وزخمی شده

[url="http://sana.sy/servers/gallery/201208/20120815-161030_h436524.jpg"]http://sana.sy/serve...030_h436524.jpg[/url]

[url="http://sana.sy/servers/gallery/201208/20120816-094357.jpg"]http://sana.sy/serve...0816-094357.jpg[/url]

[url="http://sana.sy/servers/gallery/201208/20120816-005458.jpg"]http://sana.sy/serve...0816-005458.jpg[/url]

[url="http://sana.sy/servers/gallery/201208/20120816-005733.jpg"]http://sana.sy/serve...0816-005733.jpg[/url]

[color=#008000]فیلم [/color]: گزارش اختصاصی العالم از حلب/ آزادی چند فرد ربوده شده توسط ارتش سوریه / آثار شکنجه بروی افراد ربوده شده نمایان است

[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910526000734"]http://www.farsnews....=13910526000734[/url]


[color=#0000FF]فارس[/color]: کشته شدن سرگرد فراری ارتش سوریه در حلب به نام عجان الحدید/ کشته شدن 100 فرد مسلح در درگیری های دیروز در دمشق

[color=#0000FF]تحت المجهر[/color]: بازداشت شهردار شهر الباب در مناطق مرزی حلب با ترکیه با 7 میلیون لیره با نام عبدالله حمد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1345107771' post='265147']
موضوع شاید زمانی جالب بشه که ما شاهد بکار اومدن گروه های شبه نظامی شیعه جدید در سوریه بشیم!
انوقت ماجرا دیدن خواهد داشت!
[/quote]

ایجاد کمیته های مقاومت مردمی شبیه بسیج خودمون در سوریه بیشتر بخاطر مسائل بعد از شکست کامل میدانی تروریست های سوری هست . همه میدونن که تروریست ها در حال شکست کامل هستند و طرفهای درگیر سوریه دارن برای بعد از اون برنامه ریزی میکنند

با بحرانی که در سوریه بوجود اومد این بحران موجب ایجاد خلا های امنیتی بسیاری شده و همه دشمنان سوریه از اون استفاده خودشون رو کردن

از اونجایی که آمریکایی ها با استفاده از خلاء پیش آمده القاعده رو وارد مسائل سوریه کردن بخاطر ایجاد ناامنی و بمب گذاری و ترور بعد از شکست میدانی تروریست ها و خاتمه جنگ ، ایران و سوریه هم دست به تشکیل نیروهای مقاومت مردمی زدن . هدف آمریکایی ها و مخالفان نظام سوریه اینه که این نظام بعد از این جنگ با تروریست ها نتونه از بحران خارج بشه و کاملا تضعیف بشه و نتونه امنیت کافی رو برای مردم فراهم کنه و مردم ناراضی بشن و وضعیت عراق و انفجارات و ترورهای کور و تلفات زیاد از مردم رو بوجود بیارن و حتی اگه بتونن دعوای مذهبی راه بندازن با ترورهایی که در مناطق شیعه نشین و سنی نشین و اقلیت ها انجام بدن و بعد اونها رو به طوایف مختلف نسبت بدن

این نیروهای مقاومت مردمی هر چند در حال حاضر متمرکز شده بر آموزش و تجهیز شیعیان بخاطر دشمنی خباثت آلود و عملکرد وحشیانه وهابی ها نسبت به شیعیان و بی دفاع موندن شهروندان بیگناه شیعی در بسیاری از مواقع ( که نمیتونستند از خودشون بموقع دفاع کنند و لذا غالبا قربانی میشدن و باید تا رسیدن ارتش صبر میکردند ) ولی در ادامه منحصر به شیعیان نخواهد بود . چون نظام سوریه از حمایت اکثریت مردم کشورش برخوردار هست و لذا این کمیته ها میتونه در همه مناطق اعم از شیعه و سنی شکل بگیره همونطوری که با وجودی که در کشور خودمون اکثریت با شیعیان هست ولی نیروهای بسیجی وفادار به نظام و خوبی از برادران اهل سنت بودن و هستند که کمک شایانی به سرکوب اشرار و تروریست ها در کشور خودمون کردن و میکنن مثل نیروهای بسیجی کرد که نقش موثر و کلیدی رو در سرکوب اشرار و تروریست های دموکرات و کوموله داشتند و در حال حاضر با پژاک

در اینصورت اولا ارتش سوریه همیشه دارای نیروهای واکنش سریع بومی هر منطقه که به وضعیت فرهنگی و جغرافیایی خودشون بهتر آشنا هستند خواهد بود . این نیروها میتونن در کمترین زمان ممکن در صحنه حاضر بشن و واکنش مناسب رو نشون بدن . بعلاوه در همه جغرافیای سوریه پراکنده و حاضر هستند و در هر لحظه و هر مکان امکان درگیر شدن با تروریست ها و دادن پاسخ مناسب خواهند بود

ثانیا از اونجایی که نیروی مردمی هستند آشنایی خوب و کافی از تروریست های با ملیت سوری در منطقه خودشون دارن و میتونن اونها رو با دقت زیاد پاکسازی کنن

ثالثا از اونجایی که این مردم بومی هستند و به تروریست های منطقه خودشون آشنا هستند ، تروریست ها نمیتونن در میان مردم مخفی بشن و براحتی دست به عملیات تروریستی بزنن و همه جا برای تروریست ها نا امن میشه

رابعا از اونجایی که مردمی هستند میتونن اطلاعات خوبی از تروریست ها به نیروهای اطلاعاتی بدن و کمک موثری به دستگاه های اطلاعاتی داشته باشند و اطلاعات سوریه از حمایت اطلاعاتی رایگان و موثر نیروهای بیشماری بهره مند خواهد شد .

پنجم اینکه این نیروها هیچ هزینه ای رو برای دولت سوریه در بر نخواهند داشت .

ششم اینکه از اونجایی که این نیروها مردمی هستند عملیات اونها بار منفی رسانه ای رو بر نظام سوریه نخواهد داشت و بلکه موجب میشه که در رسانه ها این نظر مثبت منعکس بشه که مردم سوریه با تروریست ها و مخالفان نظام سوریه مخالفند و با اونها مبارزه میکنند .

هفتم اینکه تعداد زیاد این نیروها فکر حمله خارجی رو از سر هر متجاوزی بیرون خواهد کرد

هشتم . آموزش و تجهیز نیروهای مردمی باعث میشه که تروریست ها در سوریه هرگز موفق به سرنگونی نظام نشن و حتی در صورتی که موفق هم بشن نمیتونن بر کشور حاکمیت پیدا کنن و مجبورن تا مدتها و سالها با این نیروهای مردمی مبارزه کنن . میشه گفت که حتی در صورت سرنگونی نظام سوریه هیچ نظام قدرتمند دیگه ای امکان شکل گیری نخواهد داشت هر چند که از حمایت آمریکا و ناتو هم برخوردار باشه و در نهایت مجبور به مصالحه و تقسیم قدرت خواهد شد .

نهم . این نیروها پایان ناپذیرند و با کشته شدن هر نیرو ، بلافاصله میشه نیرویی رو جایگزین کرد . بعلاوه با کشته شدن هر فرد از این افراد ، تمام خانواده و فامیل و طایفه اون فرد با تروریست ها و مخالفین نظام سوریه دشمن خواهند شد

دهم . این نیروها میتونن براحتی مرزهای دشمنان سوریه رو مثل اسرائیل و ترکیه و اردن رو نا امن کنن و عملیاتهای تلافی جویانه انجام بدن و نا امنی ها و مشکلات بسیاری رو برای این کشورها ایجاد کنن و دولت سوریه هم با این توجیه که اینها نیروی دولتی نیستند از پاسخگویی فرار کنه

بنا بر این این نیروها خواهند بود که ضربات موثر و نهایی رو بر تروریست ها وارد خواهند کرد و کار رو برای القاعده و نیروهای اطلاعاتی حاضر بیگانه در سوریه رو بسیار دشوار خواهند کرد و امکان سرنگونی نظام رو صفر خواهند کرد .

تجهیز و آموزش شیعیان به اونها کمک خواهد کرد که حتی در صورت سرنگونی نظام سوریه بتونن بخوبی از حقشون دفاع کنن و قربانیان آسان و راحتی برای دشمنانشون نباشن و یکجور توازن قوا بین طوایف حاضر در سوریه بوجود بیاد

.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.