death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[color=#ff0000][b][size=6]مجلس ترکیه برای بررسی اقدام نظامی علیه سوریه تشکیل جلسه می‌دهد[/size][/b][/color]


به گزارش فارس، رسانه‌های ترکیه ساعتی پیش خبر دادند، نمایندگان مجلس این کشور برای تشکیل جلسه جهت بررسی دادن مجوز به ارتش ترکیه برای اقدام نظامی علیه سوریه فراخوانده شدند.
این اقدام پس از حمله خمپاره‌ای روز چهارشنبه به یکی از مناطق داخل خاک ترکیه انجام می‌شود.
همچنین پیمان آتلانتیک شمالی در بیانیه پایانی خود درباره بمباران خمپاره‌ای ترکیه از خاک سوریه، از دمشق درخواست کرد به اقدامات خود علیه ترکیه پایان دهد.
ناتو در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: بر اساس پیمان واشنگتن درباره امنیت و همبستگی، ناتو همچنان در کنار ترکیه ایستاده و خواستار توقف فوری اقدامات علیه یکی از متحدان خود بوده و از دولت سوریه خواست به نقض آشکار قوانین بین‌المللی پایان دهد.

[color=#ff0000]خبر دیگر به نقل از رسانه‌های ترکیه اینکه، دولت ترکیه مجوز دخالت ارتش این کشور در خاک ترکیه را صادر کرده‌است و قرار است ساعت ۱۰ صبح امروز به وقت ترکیه نمایندگان این کشور به همین منظور تشکیل جلسه بدهند.[/color]

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910713000020

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در این خصوص ایران چیکار میکنه؟! نمیتونه ایران هم بگه دخالت نظامی تو سوریه رو جواب میده و اینجوری ترک ها رو بترسونه که حرکت اشتباهی نکنن؟! یا حداقل تسلیحات نظامیش رو در برابر تسلیحات مدرن خارجی ها ازمایش بکنه با در اختیار سوری ها قرار دادنشون؟! شاید همین داش اسد و حزب‌الله تونستن برامون یه چند تا ساختمون اسرائیلی و ترکی خراب کنن جیگرمون حال اومد؟! هان نمیشه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امیدوارم روس ها اینبار موقع درگیری نظامی غیبشون نزنه و شخصا ما رو مجبور نکنن تو این شرایط بد اقتصادی وارد جنگ هم بشیم،اگه اینبارم روسیه متحدش رو تنها گذاشت دیگه کسی کوچیک ترین حسابی ازشون نمی بره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/shamseddin20121004004353117.jpg[/img][/center]

[center]پلیس تر کیه در حال کمک به مجروحان بعد از گلوله باران توسط ارتش سوریه[/center]




[url="http://www.presstv.ir/detail/2012/10/04/264866/syrian-soldiers-killed-in-turkey-attack/"]تعدادی از سربازان توپخانه سوریه در حملات ارتش ترکیه کشته شدند[/url]

[url="http://www.presstv.ir/detail/2012/10/04/264850/turkish-forces-continue-shelling-syria/"]ارتش ترکیه به حملات توپخانه ای علیع مواضعی در سوریه ادامه می دهد[/url]
.
.
.
.
[b]درپي درگیری مرزي در جنوب شرق ترکيه و افزايش تنش ميان دمشق و آنکارا، نيروهاي ترکيه همچنان به گلوله باران اهدافي در سوريه ادامه می‎دهند.[/b]

آنکارا مي‌گويد ، اين حملات در اقدامي تلافي جويانه به حمله خمپاره‌اي به شهر« آک چاکاله» در استان شانلي اورفه انجام شده است. ترکيه، سوريه را به دخالت در این حمله متهم کرده است. در اين حمله که روز چهارشنبه (۱۲ مهر) روي داد، ۵ نفر کشته شدند.

آنکارا همچنين با ارسال نامه‌اي به شوراي امنيت سازمان ملل، از اين حمله خمپاره‌اي به عنوان « نقض آشکار قوانين بين‌المللي» نام برده و آن را محکوم کرده است.

ترکيه همچنين از شوراي امنيت سازمان ملل خواسته است تا از وقوع چنين «اقدامات تجاوزکارانه» اي جلوگيري کند.

پارلمان ترکيه نيز قرار است روز پنجشنبه (۱۳ مهر)، پيشنهادي را درباره عمليات نظامي مرزي در خاک سوريه «درصورت لزوم» بررسي کند.

سفراي ناتو نيز با برگزاري جلسه شبانه اضطراري، حمله خمپاره‌اي سوريه و پاسخ ترکيه به اين حملات را بررسي کردند.

سفراي ناتو همچنين سوريه را به دليل اين حادثه مقصر قلمداد کرده و از دمشق خواستند تا به آن چه که از آن به عنوان« اقدامات تهاجمي عليه يک عضو ناتو» نام بردند، پايان دهد.

در همين حال، وزارت امورخارجه ترکيه در بيانيه‌اي اعلام کرد، هيلاري کلينتون، وزير امورخارجه امريکا در گفت و گوي تلفني با احمد داود اوغلو همتای ترک خود، به وي درباره حمايت کامل واشنگتن از آنکارا در ناتو و سازمان ملل اطمينان داده است.

تامي ويتور، سخنگوي کاخ سفيد نيز به طور جداگانه اعلام کرد، « ما از متحد خود ترکيه حمايت مي‌کنيم و به رايزني‌ها در مسيری رو به جلو ادامه مي‌دهيم.»

اين اظهارات در حالی بیان شده است که دولت سوریه به خاطر این حملات با مردم ترکیه ابراز همدردی کرده و اعلام کرده که تحقيقاتی را در باره منبع اين حمله آغاز می‎کند.

دمشق، همچنين پايان اعزام تروريست‌ها را به سوريه خواستار شده است. کشور سوریه بيش از يک سال است که صحنه ناآرامي‎های مرگبار است.

دمشق برخي از کشورهاي مشخص غربي و منطقه‌اي از جمله عربستان سعودي، قطر و ترکيه را به مسلح کردن و تامين مالي شورشياني که با دولت بشار اسد رئيس جمهوري سوريه در جنگ هستند، متهم مي‌کند.

[url="http://www.presstv.ir/detail.fa/264871.html"]presstv[/url]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شاید اینبار قراره که بجای آمریکا ترکیه بشه فرشته نجات مخالفان سوری!
به هر حال چون حلب در حال سقوطه و به طبع بعد حلب نوبت مرز ها بود و این شرایط برای ارتش آزاد سوریه اصلا خوب نیست...!
مطمئنا اگه ترکیه با سوریه وارد جنگ بشه ما وارد جنگ نمیشیم!!!
باید دید هدف از این کار چیه!؟
انحراف ذهن وتمرکز ارتش سوریه از شهر حلب وحومه اش! (که ام المعارک حقیقی همین نبرده...)
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من در صورت بروز جنگ بین سوریه و ترکیه ،این بار نوبت روس هاست که شخصا وارد نبرد بشن و از متحد قدیمیشون دفاع کنند و یا با یک تهدید جدی مثل تهدید اتمی ترک ها رو سر جاشون بشونن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امروز صبح توپخونه تركيه تا 15 كيلومترى سوريه رو بمب بارون كرد ...
ايران هنوز موضعى جدى نگرفته
ارتش تركيه هم در يك قدميه ورود به سوريه هست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سوریه رسما عذر خواهی کرده!
حالا مسئله اینجاست که ترکیه از خیر ماجرا میگذره یا نه؟!


[b]وزیر اطلاع رسانی سوریه خبرداد[/b]
[b]احترام سوریه به حسن همجواری با ترکیه/حمله تروریستی به منطقه مرزی[/b]
[b]خبرگزاری فارس: وزیر اطلاع رسانی سوریه با تاکید بر احترام کشورش به حسن همجواری با ترکیه گفت که تروریست‌ها به منطقه مرزی بین سوریه و ترکیه حمله کرده‌اند. [/b]
به گزارش فارس، «عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی سوریه اظهار داشت که کشورش منبع تیراندازی به منطقه مرزی در ترکیه را بررسی می‌کند.
وی افزود: گروه‌های مسلح از وضعیت برای اجرای اهداف و مقاصد معینی سوء استفاده می‌کنند.
الزعبی بر احترام دمشق به حسن همجواری و التزام آن به قوانین بین‌المللی تاکید کرد.
[color=#ff0000]وی کشته شدن پنج شهروند ترک در جریان شلیک گلوله سنگین به منطقه مرزی با ترکیه را به مردم این کشور تسلیت گفت و اظهار داشت: من به نام سوریه صمیمانه‌ترین تسلیت‌های خود را به ملت دوست، ترکیه تقدیم می‌کنم.[/color]
وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: گروه‌های مسلح تروریستی فعال در منطقه مرزی بین دو کشور در پس پرده این عملیات بوده‌اند.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910713000114



http://sana.sy/eng/21/2012/10/04/445137.htm
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصلا معلوم هست دلیل این اقدام احمقانه(گلوله باران ترکیه) چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10158/shamseddin20121004004353117.jpg[/img]

اوه اوه! این برادر اخوی سلفیمون تو این عکس چیکار داره؟!

من حال می کنم چند تا موشک بخوره تو آنتالیا! icon_cheesygrin

دوستان به نظرتون دلیل اصلی رادیکال شدن سریع فضا چی هست؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باید دید اون خمپاره ها که میگن به ترکیه زدن کار کی بود؟ ترکیه نباید عجول باشه تو یه تاپیک دیگه هم گفتم ترکیه داره می شه صدام2 وای به حال آینده مردم ترکیه با این یکه تازیهای اردوغان
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#ff0000][size=5]شماری از سربازان سوری در حمله ارتش ترکیه کشته شدند[/size][/color]

[b]بنابر گزارش‌ها، شماري از سربازان سوري در حمله نيروهاي ترکيه به يک پاسگاه نظامي سوريه در نزديکي شهر مرزي« تل ابياد» کشته شده‌اند.[/b]

نيروهاي ترکيه در ساعات اوليه بامداد پنجشنبه (۱۳ مهر)، اهدافي را در خاک سوريه هدف شليک گلوله توپ قرار دادند.

درباره شمار دقيق سربازان سوري که در اين حمله کشته شدند، گزارشي منتشر نشده است.

حمله ترکيه در اقدامي تلافي جويانه به حمله خمپاره‌اي به شهر« آک چاکاله» در استان شانلي اورفه انجام شد. ترکيه، سوريه را به دخالت در اين حمله متهم کرده است.

اين درحالي است که سوريه پيش‌تر تحقيقاتي را درباره علت اين حمله خمپاره‌اي به خاک ترکيه آغاز کرده بود.

در همين حال، عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه نيز با ارسال پيامي، با مردم ترکيه و خانواده‌هاي قربانيان ابراز همدردي کرد.

وزير اطلاع رساني سوريه همچنين تصريح کرد، سوريه به حاکميت همسايگانش احترام مي‌گذارد و متقابلا انتظار دارد تا به حاکميت اين کشور احترام گذاشته شود.

الزعبي، همچنين از برخي از کشورها به ويژه ترکيه خواست تا به ارسال تسليحات و اعزام تروريست‌ها به سوريه پايان دهند .

پارلمان ترکيه نيز قرار است روز پنجشنبه (۱۳ مهر) پيشنهادي را درباره عمليات نظامي مرزي در خاک سوريه «درصورت لزوم» بررسي کند.

دمشق برخي از کشورهاي مشخص غربي و منطقه‌اي از جمله عربستان سعودي، قطر و ترکيه را به مسلح کردن و تامين مالي شورشياني که با دولت بشار اسد رئيس جمهوري سوريه در جنگ هستند، متهم مي‌کند.

سفراي ناتو نيز روز چهارشنبه، با برگزاري جلسه‌اي اضطراري درباره درگيري‌هاي مرزي سوريه و ترکيه، در بيانيه‌اي اعلام کردند، «ائتلاف ناتو به حمايت از ترکيه ادامه مي‌دهد و توقف فوري چنين اقدامات تهاجمي را عليه يک متحد خواستار است.»

بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه نيز در ماه ژوئيه در گفت‌وگو با روزنامه «جمهوريت» ترکيه گفت، آنکارا «براي حمايت از تروريست‌هايي که مردم ما را مي‌کشند همه تجهيزات تدارکاتي مورد نياز آن‌ها را تامين کرده است.»

[url="http://www.presstv.ir/detail.fa/264888.html"]http://www.presstv.ir/detail.fa/264888.html[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#ff0000][b][size=6]پارلمان ترکیه با درخواست دولت برای اقدام نظامی علیه سوریه موافقت کرد[/size][/b][/color]


به گزارش فارس به نقل از نشریه وال استریت ژورنال ، پارلمان ترکیه با درخواست دولت این کشور برای صدور مجوز اقدام نظامی علیه سوریه موافقت کرد.
این طرح با 320 رای موافق در برابر 129 رای مخالف در پارلمان این کشور به تصویب رسد.
هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.
این درخواست پس از حمله خمپاره‌ای روز گذشته به روستایی مرزی در ترکیه انجام گرفت. در این حمله 5 نفر کشته شدند و همین امر به بهانه‌ای جدید برای به راه انداختن جنگ روانی و موجی جدید از تهدید نظامی علیه سوریه بدل شده است. این در حالی است که دولت سوریه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، اعلام کرده است که این حمله را افراد ناشناس انجام داده‌اند و تحقیقات برای شناسایی عاملان آن در جریان است. با این وجود نیروهای ترکیه از روز گذشته چندین بار با ورود به حریم هوایی سوریه، نقاطی از مرز را هدف حمله قرار داده‌اند.

[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910713000689"]http://www.farsnews....=13910713000689[/url]


[hr]

[color=#ff0000][b][size=6]معاون اردوغان: تصمیم پارلمان به معنای اعلام جنگ علیه سوریه نیست[/size][/b][/color]

به گزارش فارس، پایگاه خبری الجزیرة، معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که موافقت پارلمان این کشور با اقدام نظامی علیه سوریه به معنای اعلام جنگ نیست.
وی افزود: اولویت ترکیه اقدام هماهنگ با نهادهای بین‌المللی در قبال سوریه است.
پارلمان ترکیه لحظاتی پیش با درخواست دولت این کشور برای صدور مجوز اقدام نظامی علیه سوریه موافقت کرد.
این طرح با 320 رای موافق در برابر 129 رای مخالف در پارلمان این کشور به تصویب رسد.
هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.
این درخواست پس از حمله خمپاره‌ای روز گذشته به روستایی مرزی در ترکیه انجام گرفت. در این حمله 5 نفر کشته شدند و همین امر به بهانه‌ای جدید برای به راه انداختن جنگ روانی و موجی جدید از تهدید نظامی علیه سوریه بدل شد. این در حالی است که دولت سوریه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، اعلام کرده است که این حمله را افراد ناشناس انجام داده‌اند و تحقیقات برای شناسایی عاملان آن در جریان است. با این وجود نیروهای ترکیه از روز گذشته چندین بار با ورود به حریم هوایی سوریه، نقاطی از مرز را هدف حمله قرار داده‌اند.


http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910713000690

[hr]

[color=#ff0000][b][size=6]تحصن فعالان ضد جنگ مقابل پارلمان ترکیه/پلیس با گاز اشک‌آور معترضان را متفرق کرد[/size][/b][/color]

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، پلیس ترکیه با استفاده از گاز اشک‌آور تلاش کرد تا به تجمع معترضان، مقابل پارلمان این کشور پایان دهد.
بر اساس این گزارش، دولت ترکیه درخواستی را به پارلمان این کشور ارائه کرده تا موافقت آن برای استقرار نیروهای خود در خارج از مرزهای ترکیه را جلب کند. این اقدام در واکنش به حمله خمپاره‌ای مشکوک دیروز به روستایی مرزی در ترکیه صورت می‌گیرد این در حالی است که برخلاف ادعای آنکارا، دولت سوریه هرگونه دخالت در این زمینه را رد کرده و آنکارا را به خویشتن‌داری تا افشای هویت عاملان این حمله دعوت می‌کند.
پارلمان ترکیه نیز قرار است امروز درخواست اقدام نظامی علیه دمشق را بررسی کند اما به گفته خبرنگار رویترز، نزدیک به 25 تا 30 معترض ضد جنگ در ترکیه با سر دادن شعار «ما جنگ نمی‌خواهیم»، «فرزندان ملت سوریه برادران ما هستند» در مقابل ساختمان پارلمان در آنکارا تجمع کردند.
این در حالی است که آنکارا همچنان اراضی سوری را با حمله توپخانه‌ای هدف قرار می‌دهد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910713000623

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مورد کشور خودمون ، بعد از وقوع انقلاب اسلامی در سال 57 برای مبارزه و سرنگونی انقلاب ابتدا ما رو درگیر با منافقین و تجزیه طلب ها در کردستان و سیستان و گنبد و ترکمن صحرا و ... کردند .

همزمان با این تحرکات ، پروژه کوتاها رو راه انداختند

همچنین تجاوز نظامی ناکام در صحرای طبس

وقتی همه این تحرکات و پروژه ها شکستشون قطعی شد ، پروژه تجاوز نظامی از طریق تحریک کشور همسایه ( عراق) رو دنبال کردند و سرکوبی و اشغال کشور رو به ارتش عراق و شخص صدام واگذار کردند . این تجاوز نظامی هم ابتدا با گلوله باران مناطق مرزی طرفین آغاز شد و بهانه جویی صدام و ..

وضعیت امروزه اردغان هم بی شباهت به صدام نیست . بقول یکی از دوستان اردوغان = صدام2

بنا بر این اونچه که واضحه اینه که از شکست قطعی قریب الوقوع تروریست های سوری مطمئن شدن

ترکیه می خواست که برای کم کردن هزینه های تروریست ها برای کشورش اونها رو به داخل سوریه منتقل کنه . ولی با شکست اونها در حلب این پروژه امکانپذیر نیست .

اگر ترکیه بخواد همین پروژه رو ادامه بده بهترین راه براش اینه که با براه انداختن یک جنگ روانی و ترساندن حکومت و ارتش سوریه از درگیری با ترکیه اونها رو وادار کنه که از مرزهای ترکیه فاصله بگیرند و از همین طریق بتونه برای خودش و تروریست ها یک منطقه حائل شبیه چیزی که اسرائیل در جنوب لبنان و شبه نظامیان لحد ایجاد کرده بود ، رو ایجاد کنه . اما شکست اسرائیل در لبنان می باید درس برای ترکها باشه . اونها با اینکار ناامنی رو برای همیشه به داخل ترکیه خواهند کشوند و همچنین بعنوان یک اشغالگر سرزمین اسلامی معرفی خواهند شد .

از طرف دیگه اینکه ترکیه بخواد بطور یکجانبه به سوریه اعلان جنگ کنه نه توانش رو داره ( بدلیل توان پاسخگویی موشکی ارتش سوریه و عدم آمادگی و انسجام داخلی و قومیتی و نیز اقتصادی ترکیه ) و نه اینکه نظام بین الملل چنین اجازه ای رو به ترکیه خواهد داد . بنابراین می باید ترکیه منتظر همراهی ناتو و دخالت نظامی ناتو باشه . اما دخالت نظامی ناتو در سوریه بدون مجوز سازمان ملل امکانپذیر نیست . چون هم متحدان سوریه مثل روسیه و چین اجازه نخواهند داد همچنین ایران در بعد منطقه ای و هم اینکه بدلیل احتمال سرایت جنگ به کل منطقه ( از جمله لبنان و فلسطین و خلیج فارس و .. ) و از جمله حوزه دریای مدیترانه . ناتو با تجاوز به سوریه ناامنی رو به داخل اروپا خواهد کشاند .

بعلاوه هر گونه حمله به سوریه اونها رو در جهان اسلام بعنوان متجاوز به حدود و قلمرو دنیای اسلام معرفی خواهد کرد و به ضدیت با اونها خواهد کشاند . ترکیه با هرگونه حمله به سوریه خودش رو در مقابل کل دنیای اسلام قرار خواهد داد .

از طرف دیگه سوریه دارای توان موشکی هست و هرگونه تجاوز هوایی گسترده به دمشق و مراکز حساس سوریه رو میتونه با حملات دقیق موشکی به شهرهایی نظیر استانبول و آنکارا و سراسر خاک ترکیه تلافی کنه که منجر به جنگی تمام عیار و وارد شدن ناتو و آمریکا به جنگ و در نتیجه ورود ایران و روسیه و چین هم به جنگ خواهد شد .

بنابراین حمله گسترده و همه جانبه رو میشه کاملا منتفی دونست .

بهترین گزینه برای ترکیه چیزی شبیه به کردستان عراق هست که هر موقع دلش خواست و اراده کرد بتونه وارد بشه و بعدش بدون دادن هزینه تجاوز دوباره عقب نشینی کنه . این امر در مورد سوریه بدلیل نظام منسجم سیاسی و ارتش یکپارچه و توان پاسخگویی ارتش سوریه کاملا غیر عملی هست .

بنظر من واکنش های غیر منطقی و هیاهوگونه ترکیه بیشتر یکنوع عملیات روانی در جهت دادن تنفس مصنوعی به تروریست هایی هست که الآن در مرز شکست قطعی و کامل در حلب قرار گزفتن و ایجاد منطقه حائل و امن در مرز برای انتقال تروریست ها از داخل خاک ترکیه به داخل مناطق امن در خاک سوریه واستقرار تروریست ها و ادامه حملات و فعالیت اونهاست .

با اد امه پیشروی ارتش سوریه و رسیدن به مرز ، ترکیه نگران تبعات خیانت ها و جنایاتش در قبال دولت و مردم سوریه هست و از همین الآن طبیعیه که گارد دفاعی بخودش بگیره و با مظلوم نمایی و تحرکات بین المللی بخواد از هر گونه مسئولیت و پرداخت هزینه فرار کنه و سوریه رو از هر گونه اقدام تلافی جویانه در قبال اینهمه جنایات و خیانت های ترک ها برحذر کنه

راستی از اعتراضات مسلمونها به اقدام اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر (ص) چه خبر ؟ ظاهرا سگ آستان آمریکا هر کجا لازم باشه پارس کردنش شروع میشه و فضا رو شلوغ و منحرف میکنه
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
طرف دیگه اینکه ترکیه بخواد بطور یکجانبه به سوریه اعلان جنگ کنه نه توانش رو داره ( بدلیل توان پاسخگویی موشکی ارتش سوریه و عدم آمادگی و انسجام داخلی و قومیتی و نیز اقتصادی ترکیه ) و نه اینکه نظام بین الملل چنین اجازه ای رو به ترکیه خواهد داد . بنابراین می باید ترکیه منتظر همراهی ناتو و دخالت نظامی ناتو باشه . اما دخالت نظامی ناتو در سوریه بدون مجوز سازمان ملل امکانپذیر نیست . چون هم متحدان سوریه مثل روسیه و چین اجازه نخواهند داد همچنین ایران در بعد منطقه ای و هم اینکه بدلیل احتمال سرایت جنگ به کل منطقه ( از جمله لبنان و فلسطین و خلیج فارس و .. ) و از جمله حوزه دریای مدیترانه . ناتو با تجاوز به سوریه ناامنی رو به داخل اروپا خواهد کشاند .
[/quote]

سلام
البته احتمال همراهی ناتو اونم در این شرایط بسیار کمه .... کشور های اروپایی به دنبال منافع هستند ... سوریه هم عملا منافع چندانی به جز یک سری جنگ فرسایشی دیگه براشون نداره ....

البته این به شرطی هست که آمریکا شمشیر رو روی گلویشون فشار نده !!

............

البته می شه گفت حمله ی ترکیه به سوریه از جنبه های بسیاری برای ما سود بخش خواهد بود !! ( به شرطی که ترکیه نتونه کار سوریه رو سریع تمام کنه و یک جنگ فرسایشی رخ بده !! )

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.