death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[quote][size=5]یعنی واقعا بشار اسد کاخ ریاست جمهوری رو ترک کرده[/size]


[size=5]با توجه به اینکه روزنامه النهار وابسته به جریان امریکایی 14 مارسه اصلا ممکنه خبر دروغ باشه و بخوان یه جو منفی راه بندازن[/size][/quote]

شما یه خمپاره 81 به من بدید من هم میتونم کاری کنم که جناب رئیس جمهور بهارستان رو ترک کنه !
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]لطفا پستتون رو بخونید خوشحالی در شما موج میزند, حالا چرا خدا میدونه ! ;)[/quote]

دوست گرامی

حتما می دونید که هر خندیدنی الزاما نشانگر خوشحالی شخص نیست. زهرخند و ریشخند و خنده حاصل از طنز ، در واقع هر سه خندیدن هستند. اما منشا آنها خوشحالی نیست. خنده ناشی از تمسخر ، خنده ناشی از خوشحالی نیست. شما وقتی یک جوک خنده دار می شنوید ، خنده تون میگیره و این خنده ناشی از خوشحالی شماست. اما خنده ناشی از تمسخر و ریشخند در واقع خنده ناشی از خوشحالی نیست. بلکه یک خنده تلخ و زهردار است که مخاطب را به باد توهین می گیرد. امیدوارم فرق بین خندیدن و خوشحالی رو به درستی تمیز داده باشید. خندیدن با خوشحال بودن زمین تا آسمان فرق می کند.

این پست بنده هم بیشتر یک کنایه طنزآمیز بود و یک قیاس تاریخی بود.


[quote]بعدشم علی اقا شما چرا ناراحتید که میگویند خوشحالید ؟[/quote]

میشه حالا شما بفرمایید از کجا فهمیدید که بنده از اینکه دیگران به من می گویند خوشحال ، ناراحت شدم؟ چرا از رفتار اون دوستمون درس نگرفتید؟


[quote]مگر خوشحال بودن در مورد این موضوع عیب هست (!), شک دارید ؟[/quote]

عیب که نداره.

اما ساقط شدن حکومت منحوس اسد به تنهایی هیچ خوشحالی ای در پی نخواهد داشت. چرا که در پی آن سگ صفتانی به مراتب بدتر از خاندان اسد بر سوریه حاکم خواهند شد.

من وقتی واقعا خوشحال می شوم که خاندان منحوس اسد به همراه مخالفان ملعونش و مجاهدین کثیف ، هر دو دسته با هم به درک واصل شوند.

اونوقت من خوشحال خواهم شد.
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در درگیری با پ.ک.ک
[b]2 سرکرده گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه در حسکه کشته شدند[/b]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در حسکه، درگیری بین پ.ک.ک و گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه در شهر راس العین واقع در استان الحسکه در شرق سوریه رخ داد که بر اثر آن تعداد زیادی از نیروهای دو طرف کشته شدند.
نیروهای ارتش آزاد سوریه در تلاش برای تسلط برشهر حسکه بودند.
در این درگیری‌ها «وائل حاج رحیم » سرکرده گردان «غرباء الشام »و «ماجد عبدالله» سرکرده گردان « عباد الرحمن« کشته شدند.
اعضای کمیته‌های مردمی حسکه نیز توانستند بیش از 17 نفر از افراد مسلح را که وارد این شهر شده بودند، دستگیر کنند.
از سوی دیگر، انفجار در مقابل هتل «السنابل» درحسکه منجر به کشته شدن یک شهروند سوری شد.
نیروهای امنیتی سوریه مقادیری مواد منفجره را خنثی کردند و اکنون امکانات ارتباطی و مخابراتی در این شهر که از چند روز پیش قطع شده بود، دوباره برقرار شده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910829001296

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]گویا ارتش وحوش ازاد علاوه بر ارتش سوریه باید با پ ک ک هم سرشاخ بشه [/size]


[size=5]بهتون قول میدم اگه حکومت سوریه بتونه تا عید همین جور ادمه بده کم کم خود غربی ها و عوامل شون تو منطقه یکی یکی پا پس میکشن منتها یه خورده حوصله میخواد[/size]

[size=5]از طرفی چون هسته ای شدن ترکیه ربط مستقیم به روسیه داره((گویا روسیه میخواد چند هزار مگاوات نیروگاه براشون بسازه)) بسیار بعیده اگه ترکها بخوان بیشتر از این تو سوریه حماقت کنن روسیه حاضر بشه براشون نیروگاه اتمی بسازه چون هم طور که میدونید ترکا برا داشتن نیروگاه اتمی اول التماس از امریکا کردن بعد که با مخالفت پشت پرده اسراییل مواجه شدن دست به دامن روس ها شدن حالا هم که تو ماجرای سوریه کاسه داغ تر از اش شدن روابطشون حسابی شکراب شده[/size]
[size=5]بهرحال گذر زمان خیلی مسایل رو روشن میکنه[/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اوضاع کمی قاطی شده است و با حمایت انگلیس احتمالا تجهیزات ارتباطی و ماهواره ای بصورت رسمی به مخالفان سوریه داده می شود
نمی دانم اوضاع دقیقا در سوریه چگون پیش می رود ولی با اینگونه تزریق سلاح باید سوریه را از دست رفته فرض نمود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه سوریه رو ازدست رفته فرض کنیم شاید بهتر باشه چند تا از این کشورهای همسایه رو هم با خودش به درون چاه بکشه. نمیشه که یکی از دور واسته ، هیزم بندازه و از آتیش لذت ببره! اگه سوریه بدون هزینه خاموش بشه ممکنه بعضی ها یابو ورشون داره و فکرهای ناجور به سرشون یزنه ...

باید عوامل اصلی تا مغز استخوان درد رو حس کنند.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سوریه از دست رفتست.از نشانه هاش هم میشه به همین نشست مخالفان در ایران اشاره کرد که در آینده در حکومت سوریه نقش خواهند داشت.
این یه مسئله ناگواره هست که دیگه اسد مشروعیتش رو به طور کامل از دست داده و دیگه از طرف خارج به جز چند کشور به رسمیت شناخته نمیشه.پس دیر یا زود باید این واقعیت تلخ رو قبول کرد.
ای کاش از روز اول با کمی نرمی با معترضین برخورد میکرد.ای کاش.....
من فقط موندم چه بر سر سوریه خواهد آمد.کشوری مساوی شده با خاک و زیر ساختهای نابود شده.البته زیر ساختی نداشت و اگه چیزی هم داشت دیگه اونم نداره.
در یک کلام میشه گفت در سوریه"و اینک آخرالزمان"

[quote name='Royal_falcon' timestamp='1353435264' post='283994']
اگه سوریه رو ازدست رفته فرض کنیم شاید بهتر باشه چند تا از این کشورهای همسایه رو هم با خودش به درون چاه بکشه. نمیشه که یکی از دور واسته ، هیزم بندازه و از آتیش لذت ببره! اگه سوریه بدون هزینه خاموش بشه ممکنه بعضی ها یابو ورشون داره و فکرهای ناجور به سرشون یزنه ...

باید عوامل اصلی تا مغز استخوان درد رو حس کنند.
[/quote]
مثل چه کشورهایی؟ترکیه؟مصر؟اردن؟اسرائیل؟
همون کشورهایی که منتظر چنین فرصتی هستن که به طور قطع یقین لگد نهایی رو به کارد نرسیده به استخوان بزنن.
این بشار اسد از اول راه رو اشتباه رفت راهی که فقط ورود داشت نه خروج.راه اشتباه رفته رو نمیشه برگشت. اگر چنین کاری هم ازش سر بزنه به سرنوشت بد سرهنگ در توهم و یا شاید صدام حسین برسه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اول اینکه ما داریم بر سر یک فرض بحث میکنیم و بنده موکدآ اعتقاد دارم سوریه از پس این جریانات برخواهد اومد.

اما اگر هم فرضیات رو مبنا قرار بدیم با سقوط نظام سوریه ایران هیچ جای پایی در دولت آینده سوریه نخواهد داشت. موافقان کنونی نظام که بخش عمده شون رو شیعیان و علوی ها تشکیل میدن قتل عام خواهند شد و بازماندگان به چنان خفقانی دچار خواهند شد که بی شباهت به امروز پاراچنار پاکستان نخواهد بود. آب که رو زمین ریخت دیگه جمع کردنش معنی نداره. کشورهایی مثل قطر ، عربستان و ترکیه در کنار بازیگران پنهان( و البته اصلی) مثل آمریکا و اسرائیل و انگلیس و فرانسه همه در اوضاع امروز سوریه نقش دارند و دستشون تا آرنج به خون مردم آغشتست.

این قضیه مثل این میمونه که فردی لاتی رو اجیر کنه تا شما رو بزنه. درسته که ضارب همون لاته اما عامل اصلی کسیه که اونو استخدام کرده. برای انتقام هم باید ضربه رو به همون عامل اصلی وارد کرد.

یه موردی رو داخل پارانتز عرض کنم : اگه قذافی اروپا رو حتی اون کشورهای نزدیکش مثل ایتالیا و فرانسه رو با حداکثر توان میزد( چه سلاح های متعارف و چه غیر متعارف) شاید امروز شاهد جریانات سوریه هم نبودیم . بی پروایی امروز این ارازل و اوباش حاصل تجربه های موفق گذشته ست.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با فرض اینکه جناب قذافی این کار رو میکرد.غیر از صدور مجوز به اشغال زمینی لیبی و ایجاد عراقی جدید نبود.سلاح متعارف و غیر متعارف اسمش مشخص است.با فرض اینکه قذافی فرانسه رو با موشک میزد.روز بعدش باید به جز مبارزه با مخالفین باید به فکر نبر دریایی و زمینی با فرانسه میبود پس هیچ آدم عاقلی چنین کاری رو نمیکرد.
هیچ تضمینی در این نیست که آینده سوریه همسو با سیاستهای عربستان-قطر و ..........باشد. کما اینکه بنده اصلاً تجزیه سوریه رو بیشتر محتمل میدونم تا سوریه واحد.
کردهای سوریه هیچگاه تحت حکومت سلفیها و مخالفین در نخواهند آمد پس یا باید جدا باشند یا خود مختار.مگر یک دولت ائتلاف همانند عراق.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قبل از ورود ناتو به قضیه لیبی نیروهای دولتی در آستانه شکست کامل مخالفین بودند . وقتی ناتو کمر به نابودی قذافی و دارودستش بست دیگه سیاست معنی نداره. قذافی توان مقابله با ناتو رو نداشت. اینو همه میدونند .


منظور من اینه: دیگی که برای من نجوشد ، بزار کله سک توش بجوشد. امروز که قذافی و پسرانش مردند . پس از منظر قذافی چه فرقی بین جنگ داخلی و خارجی هست؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر همان زمان قبل بعد از ورود ناتو به جنگ قذافی به سمت جنوب اروپا آتش میگشود در واقع نابودی خودش رو تسریع میکرد چون مطمئنا قولهایی به این ساده لوح داده بودند و اگر امیدی به پیروزی نداشت شاید همین کاری که شما میگید رو انجام میدادند.مثل الان اسد که حتی ترکیه از رو براش شمشیر بسته ولی هیچ میلی به دادن بهانه به دست ترکیه نداره و حتی اگر ترکیه به آسمان سوریه هم نفوذ کنه باز اسد تمایلی به جنگ با ترکیه نخواهد داشت چون هنوز به ابقای خودش در سوریه امیدواره.
ما هیچگاه در موقعیت فعلی افراد دیگر نیستیم چون اگر شاید بنده هم جای اون نگون بخت بودم باز تیری به جنوب اروپا شلیک نمیکردم و فقط به پیروزی شکست خورده امیدوار بودم.
امید به پیروزی کاذب باعث شکست سرهنگ بود.همین روال داره برای اسد هم تکرار میشه.
جدا از موارد روانشناختی بالا باید بگم که پدافند سرهنگ به طور کامل از هم پاشیده بوده و از همه بدتر طرح منطقه پرواز ممنوع براش به وجود اومده بود اونم وقتیکه سرهنگ شاید به فکر شلیک به جنوب اروپا بود.و اروپا هم به همین موضوع آگاه بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=4][size=5]دوستان خواهشا بحث لیبی و قذافی رو پیش نکشن که قضیه سوریه سرسوزنی مشابهت با لیبی نداره [/size][/size]

[size=4][size=5]در مورد اینده حکومت سوریه هم بنظرم احتمال اینکه بشار اسد و اونهایی که در صدر حکومت هستند کنار برن زیاده ولی تغییر ماهوی در سیستم و حکومت تقربیا محال ممکنه چون ایران روسیه و حتی چین اونقدر منافع تو سوریه دارن که نخوان سرش معامله کنن ((بیشتر منظورم روسهای روباه صفته وگرنه تو صادقت ایران که شکی نیست[/size][/size]
[size=4][size=5]البته طریقه کنار رفتن اسد هم خودش ماجرایی داره بنظرم ایران میخواد بشار با حداقل دادن امتیاز کرسی ریاست جمهوری رو کنار بگذاره چون تو این وضعیت کنارگیری بشار یعنی متلاشی شدن سوریه یعنی باید با گذر زمان کم کم ارتش وحوش ازاد سرکوب بشه و بعد میشه روی رفتن بشار حرف زد چون همون طور که میدونید معارضین خارج نشین با وجود اختلافات فوق العاده زیاد عقیدتی که با هم دارن سر یه مسله هم نظرن و اون نابودی سیستم بعث سوریه است و تنها امیدشون هم به اجرای این سناریو توفیات ارتش وحوش ازاده روی دیگه این بازی اینه که اگه ارتش وحوش ازاد نهایتا نهایتا سرکوب بشه جوری که توان اجرای عملیات میدانی گسترده ازش گرفته بشه معارضین بصورت خودکار مثل قلم وچکش بجون هم می افتن چون میدونن شاخه عملیاتی شون قطع شده بعبارتی اهرمی برا فشار بر حکومت ندارن [/size][/size]
[size=5]منتها تمام این مسایل مقداری زمان میخواد اینم مطمین باشین ناتو و امریکا هم هیچ زمانی جرات حمله به سوریه رو نخواهد داشت چون میدونن با تمام تلاش و تقلای اونها برا سقوط حکومت بعد از20 ماه بقول فرمانده سپاه دوستان سوریه هنوز وارد عمل نشدن[/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب thunder خیلی خوشبینانه قضیه رو داری نگاه میکنی.
بحث سر معامله سوریه نیست بحث سر اینه که ارتش سوریه توان بازدارندگیشو از دست داده و حتی همه به این نتیجه رسیدن که این ارتش توان مقابله با این شبه نظامیها رو نداره و امیدی بهش نیست. چیزی که به نظر بنده در سوریه داره اتفاق میفته افزایش نفرات گروهک ارتش آزاد و خود باختگی هر چه بیشتر ارتش رسمی سوریه هست.

شما اخبار رو نگاه کنین ارتش یه منطقه رو میگیره که یکدفعه از منطقه دیگه به اونا شبیخون میزنن و دوباره منقطه گرفته شده رو خالی میکنه.این شده اوضاع سوریه تو این 1 سال.

بحث کلی سر کناره گیری بشار اسد نیست و بنده فکر نمیکنم با رفتن بشار اسد اصل سیستم سوریه باقی بمونه. ببین برادر من اگه واقعی بخوایم نگاه کنیم در صورت کنار رفتن بشار اسد یعنی امتیاز به مخالفین و همین امر یعنی نابودی فرسایشی سیستم سوریه که به عبارتی میشه پیشرفت ارتش آزاد و پسرفت ارتش رسمی. پس این مفهوم که اسد کنار بره مشکلی پیش نمیاد خیال خام هست. نکته بعد اینه که وقتی خدایی نکرده بشار اسد کنار بره باید منتظر دادخواست محاکمه اون از طرف همین آقایون مخالف بود.پس بشار چاره ای جز خروج از سوریه نخواهد داشت. در نتیجه آیا مخالفین با همین موضوع اسلحه ها رو به زمین میذارن.جواب منفیه. مخالفین امتیازات بیشتری میخوان تا اینکه کل سوریه رو داشته باشن.در این صورت دیگه کاری از دست ما بر نمیاد و باید منتظر مرسی یا اردوغان دیگری باشیم. روسیه و چین هم بدون اجازه شورای امنیت توان دخالت در تغییر این مسیر رو نخواهند داشت. پس باید تا حد ممکن از کنار رفتن اسد جلوگیری شود نه دلخوش کردن خودمان.

ارتش آزاد سوریه هم دیگه مثل یه نهالی بود که زیادی بهش رسیدن طوریکه سایه شومش در آینده همین همسایگان سوریه رو هم خواهد گرفت و سرکوب شدنی نیست.داریم در مورد 50 هزار شبه نظامی حرف میزنیم که کمترین سلاحشون یه کلاش و بهترینشون یه استینگر هست.به نظرت میشه 50 هزار نفر رو که در بین مردم لونه کردن رو سرکوب کرد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از دوستان معذرت می خوام ببخشید ولی خواهشا برخی تحلیل های آب دوغ خیاری رو کنار بزارن که اگر اسد فلان می کرد و بهمان می کرد امرز این حالش نبود انگار که عده ای توی این دنیا زندگی نمی کنن و فقط دنیای اونها تحلیل های مزخرف سطحی داخل خونه ای و پشت سیستمی هست.
سوریه با هر رویه اسد امروز همین وضعیت را داشت چون کشورهای عربی و غربی کمر بسته بودن و بستن که سوریه باید متلاشی بشه و هیچگونه راهی غیر این وجود نداره که اسد رفته مگر اینکه راحت اون رو به این گرگ های وحشی می داد تا اونها راضی بشن.اگر امروز حمله به غزه رو می بینیم دلیلش همین وضعیت سوریه هست و الان حماس هم فهمیده چه غلط بزرگی کرده و ایضا بقیه .....
یه زمانی یکی از من پرسید تفسیر به رای قران یعنی چی؟ گفتم اگر ما زندگیمون رو با قران وفق بدیم میشه تفسیر و در صورتی که کسی بخواد امورش رو با قران و لایه ای از اون تفسیر کنه میشه تفسیر به رای.
شده قضیه تحلیل برخی از بچه های سایت اصلا واقعیت ها و نفس این افراد بازیگر در اوضاع رو نمی شناسن و نمی دونن و بعد فقط در پی لاس زدنهای سطحی و مزخرف و تحلیل سیاسی می خوان گفته خودشون رو با واقعیت ها وفق یدن.

و یا برخی فکر می کنن سلفیها ممکنه روزی تیری به طرف اسرائیل شلیک کنن فقط سطحی بودن و حماقت خودشون رو دارن می رسونن چون این سگ های دست آموز اصولا با رئیس خودشون کاری ندارن.و از طرفی باید فکر ایجاد و سهل بودن حزب الهی جدید در سوریه رو فراموش کرد چون بیشتر اخوانی ها و سلفی ها اصولا شیعیان رو مجوس و خون اونها رو حلال می دونن و فکر نکنم بعد از اسد چیزی زیادی از این قشر بزارن که بخواد عملکردی هم داشته باشه .شاید روزی سوریه میدان خالی کردن تمام عقده های گروه ها و تفکرات دیگر بر سر علوی ها و شیعه ها باشه.
از فکر داشتن حکومت آرامش هم باید اومد بیرون ترکیب عجیب و غریب گروه های معارضی که همین الان توان هماهنگی و کنار اومدن با هم رو ندارن نمیشه انتظار دولتی داشت که بتونن کنار هم زندگی مسالمت آمیز داشته باشن.
از فکر سازمان ملل و .... هم باید اومد بیرون چون این حقوق شامل حال علوی ها و شیعه ها و طرفداران ایران و روسیه و چین در آینده سوریه نخواهد شد و چشم بستن به روی اتفاقات بعدی محتمل تره تا جلوگیری از اون البته اگر عده ای قضیه بوسنی رو فراموش نکرده باشن.

اعراب به طور غیر رسمی و از من نشنیده بگیرید که برای سوریه 800 میلیارد دلار کنار گذاشتن icon_eek این رقم اعجاب آور هست.و اعلام کردن اگر غرب هم کوتاه بیاد ما حاضر نیستیم سوریه عراقی دیگه برای ایران بشه.
من نمی دونم این رقم رو تصور کنم که میشه بااون چه کارها نکرد icon_eek
پس عده ای کمی واقع نگر بشن سوریه باید برای برخی نابود بشه چون وصله ناجور اعراب برای کامل شدن کلکسیون عربیتشون هست.

مجددا به خاطر لحن تندم عذر می خوام ولی خیلی وقت بود روی دلم مونده بود.آخه بابا فانتزی هم حدی داره.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]اعراب به طور غیر رسمی و از من نشنیده بگیرید که برای سوریه 800 میلیارد دلار کنار گذاشتن [/right][/font][/color] icon_eek[/quote]

اولا رقم رو مطمئن هستید درست گفتید.؟ندیدم تابحال از این سرمایه گزاری عربی رقمی نقل بشه فقط میدونیم مبلغ بسیار بالاست و این اولین باره که میشنوم این رقم رو.
دوما مقداره زیادی از این رقم طی بیست سال اخیر خرج شده برادر.دقیقا بیست سال حالا علت رو در مبارزانی که الان دارن با اون تاکتیک و از جان گذشتگی مزخرفشون که
انگار هدف از زندگیشون فقط سقوط دولت سوریه است جویا شوید.([size=2]دلیل رو در پی ام برادر مصطفی میتونن براتون توضیح بدن و از نظر این حقیر گفتنش به شخص شما اشکالی نداره[/size])
پروژه شکستن کمر دولت بشار تابحال بدون هیچ مشکلی پیش رفته و تنها مشکلی که داشته دعوت اخیر ایران از مخالفان و موافقان بوده که بازی خطرناکی برای ایران هست و
امیدوارم باعث نشه مقداری از اون رقمی که گفتید رو به کشور ما تخصیص بدن که اگر این کار رو بکنن ایران دیگه جایی برای زندگی نخواهد بود با این پتانسیل بعد از 88!!!
در کل سیاست های کشور ما همیشه باعث انگشت به دهان موندن خیلی از سیاست مداران دنیا شده و این حرکت هم یکیش.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.