death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

90 زن چچنی برای «جهاد نکاح» به شورشیان سوریه پیوستند
90 زن چچنی از طریق فرودگاه استانبول به شهر مرزی «هاتای» رفته و از مرزهای زمینی وارد سوریه شده و به گروه‌های سلفی پیوسته‌اند.
به گزارش [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url]، به دنبال فتوای مفتی‌های وهابی درباره «جهاد نکاح»، تعداد 90 زن چچنی از انگلیس و دیگر شهرهای اروپایی عازم استانبول شده تا به سوریه اعزام شوند.

این زنان از طریق فرودگاه استانبول به شهر مرزی «هاتای» رفته و از طریق مرزهای زمینی وارد سوریه شده و به گروه های سلفی پیوسته‌اند.
چندی پیش نیز از تونس خبر رسیده بود که برخی گروه های تروریستی که علیه نظام سوریه شورش مسلحانه کرده‌اند، با فتوای یک مفتی وهابی دختران و زنان مطلقه تونسی را به «جهاد نکاح» (جهاد جنسی) در سوریه تشویق می‌کنند.
در همان زمان خانواده‌های تونسی نیز اعلام کردند که دختران نوجوانشان داوطلبانه به سوریه سفر کرده‌اند تا نیازهای جنسی شورشیانی را که با نیروهای نظامی سوریه می‌جنگند، برطرف سازند.
علمای تکفیری وهابی- در جهت آتش‌افروزی میان مسلمانان و دامن زدن به تفرقه و جنگ شیعه و سنی و اعلام جهاد علیه مقاومت در راستای نقشه‌های شوم دشمنان امت اسلامی گام برمی‌دارند.

در همین راستا با صدور فتوایی عجیب از دختران و زنان عرب خواسته شده تا برای [color=#800080][b]«جهاد نکاح» یعنی تن فروشی به جنگجویان مسلح به سوریه[/b][/color] سفر کنند. بر اساس این فتوا حتی زنان شوهردار هم جایز هستند که برای «جهاد نکاح» به سوریه بروند، یکی از همین شیوخ «محمد العریفی» نام دارد.
عریفی تاکنون چندین فتوای عجیب و غریب صادر کرده که جنجالی‌ترین فتوای وی همان است که در آن به شورشیان سوری، اجازه می‌دهد تا با زنان ازدواج کوتاه و چندساعته داشته باشند.

شیخ عریفی در این فتوا گفته است که بهترین جهادها، جهاد نکاح است و ازدواج بین این مجاهدین و زنان می‌تواند تمایلات شهوانی این جنگجویان را برآورده کرده و عزم آنها را برای جنگ با دولت بشار اسد افزایش دهد.
این ازدواج‌ها که وی آن را ازدواج‌های مناکحه یا موقتی می‌نامد، شامل زنان و دختران 14 سال به بالا، مطلقه‌ها و بیوه‌ها می‌شود. او همچنین در این فتوا، بهشت را به آن دسته از زنانی که به این نوع ازدواج با شبه نظامیان رضایت می‌دهند، وعده داده است.
پس از این فتوا، موج عظیمی از خشم جهان اسلام را فراگرفت و حتی بسیاری از علمای حتی اهل سنت علیه این فتوا موضع گرفتند و‌ آن را نوعی زنا و ترویج فساد و فحشا دانستند تا اینکه عریفی تحت فشارهای اسلامی و عربی ناگزیر شد فتوای خود را پس گرفته و اعلام کند که این فتوا از وی صادر نشده است. اما این انکار عریفی مانع از آن نشد که شورشیان سوری آن را تحریم کنند بلکه همچنان بسیاری از آنها به این فتوا عمل می‌کنند.
این فتوا منجر به گسترش فساد و فحشا در میان شورشیان سوری گردید و بسیاری از آنان پدران سوری را مجبور می‌کنند تا دخترانشان را در اختیار آنان قرار دهند وگرنه دشمن خدا بوده و مستحق مرگ هستند.

این فتوا تنها به نکاح موسوم به جهاد خلاصه نشد بلکه منجر به ظهور پدیده‌ی لواط و همجنس‌بازی در میان گردان‌های شورشی نیز گردید. اخیراً تصاویری منشتر شده که نشان از گسترش این پدیده شوم در میان شورشیان سوری دارد.
عریفی که روابط نزدیکی با بندر بن سلطان دارد، تنها به صدور فتوا علیه سوریه اکتفا نکرده و در دو سال گذشته به امر سازماندهی جمع‌آوری کمک از سوی وهابی‌ها برای حمایت مالی از گروه‌های شورشی در سوریه مشغول بوده است.

این مبلغ وهابی سعودی از حامیان سرسخت شورشی‌های سوریه است و درباره سوریه و نظامیان بشار اسد در اظهاراتی جنجالی مدعی شد که جنیان در کنار او هستند و با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند و با مبارزه جنیان، فرشته‌های وهابی از ترس مبارزه با نظام سوریه پا به فرار گذاشته‌اند!

این مفتی وهابی سعودی مدعی شد که جنیان سوار بر اسب سفید به کمک ارتش سوریه می آیند تا افراد مسلح را شکست دهند.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چند روز پیش، ویدئویی از سوی شبکه ای ناشناس در یوتیوب منتشر شد که در آن یک ایرانی دستگیر شده به نام سعید، مورد توهین نژادی و اذیت و آزار سلفی های معارض دولت سوریه قرار می گیرد.

به گزارش افکارنیوز، فرانس ۲۴ در گزارش مدعی شد ؛ ایرانی ای که در این ویدئو به گروگان گرفته شده سعید نام دارد. شبکه ای که این ویدئو را در ابتدا منتشر کرد نام فامیل این گروگان را «شربو» خوانده است که به نظر نامی واقعی و یا درست نمی رسد.

تیم ناظران فرانس ۲۴، این ویدئو را در اختیار برخی از اعضای ارتش آزاد سوریه قرار داد. این شبه نظامیان با توجه به اینکه در ویدئو هیچ تصویری از گروگان گیرها و یا محیط اطراف دیده نمی شود، اطلاعات بیشتری در اختیار ناظران قرار ندادند اما تایید کردند لهجه گروگان گیرها متعلق به مردم منطقه حلب در سوریه است.

یوتیوب چند روز پیش این ویدئو را از کانال اصلی ای که منتشر شده بود به علت سخنان نفرت پراکن کانال منتشر کننده آن، پاک شد.

کانال منتشر کننده اصلی این ویدئو کانالی است که تنها حدود ۳ روز از تاسیس آن می گذشت. عنوانی نیز که برای این ویدئو انتخاب شده است، عنوانی نژادپرستانه و توهین آمیز است که به «زرتشتی» بودن ایرانی ها اشاره دارد.

از نحوه گفتگو و صبحت هایی که افراد گروگان گیر با ایرانی دستگیر شده دارند. به نظر می رسد این افراد از گروه های سلفی و یا سنی تندرو منطقه حلب باشند. چرا که بیش از اینکه ملیت ایرانی گروگان آنها برایشان مهم باشد، نسبت به مذهب تشیع او حساسیت از خود نشان می دهند و او را «رافضی»(عبارتی که سلفی ها در توصیف شیعیان به کار می برند) و سگ می خوانند.

در ابتدا فرد فیلمبردار با خشونت از گروگان ایرانی میپرسد شیعه ای؟ و سپس تاکید می کند پیامبر اینها را شکنجه کرده پس ما هم این ها را شکنجه میکنیم در ادامه پس از آنکه فرد گروگان تایید میکند که شیعه است، گروگان گیر او را رافضی و سگ خطاب میکند و مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

وی با اینکه می گوید ایرانی است اما از سوی گیروگان گیران از او پرسیده می شود«سیستانی»؟ (آیت الله سیستانی از علمای شیعه عراق است.)

سپس چند نفر از گروگان گیران سوالاتی از وی می پرسند که چندان مشخص نیست. اما به نظر می رسد از گروگان خود می خواهند که به «مجاهدین» درود بفرستد و جنگ با آنان را حرام اعلام کند. که خشونت چاشنی تمامی این لحظات از ویدئو است.

سپس فرد گروگان گیر از ایرانی گروگان گرفته شده می خواهد تا پای او را ببوسد که ایرانی گروگان گرفته شده از این کار سرباز می زند.

در این قسمت از ویدئو به نظر می رسد فردی دیگر از شبه نظامیان از فردی که در حال فیلمبرداری و خشونت است می خواهد به این کار پایان دهد اما شبه نظامی ای که در حین شکنجه گروگان ایرانی خود در حال فیلمبرداری نیز هست پاسخ می دهد: پیامبر این ها را شکنجه کرده پس ما هم شکنجه می کنیم!

در ادامه این ویدئوی کوتاه، خشونت علیه این گروگان توسط اعضای گروه های جهادی سوریه ادامه پیدا می کند و با توهین او را رافضی و سگ می خوانند و نهایتا یکی از گروگان گیرها که به نظر فرد فیلمبردار می رسد، به روی گروگان خود تف می اندازد.

به نظر می رسد فرد و یا افرادی در میان گروگان گیرها، با لغاتی محدود به زبان فارسی و یا کردی آشنا هستند.

پیش از این نیز ویدئوهای بسیاری از ایرانیان به گروگان گرفته شده در سوریه منتشر شده است که برخی از آنان آزاد شده اند و برخی نیز هنوز در اختیار نیروهای شبه نظامی مخالف بشار اسد قرار دارند و از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

فرانس ۲۴ ادعا کرد ؛ در این میان اخبار و اسنادی منتشر شده است که نشان می دهد برخی از گروگان های ایرانی در سوریه که اکثرا آزاد شده اند و در برخی از شهرهای ایران مراسم ختم برای آنها که در سوریه کشته شده اند برگزار شده است.

در برخی دیگر از موارد نیز اخبار و اسنادی منتشر شده که نشان می دهد جمع دیگری از گروگان های ایرانی در سوریه غیر نظامی بوده اند.
http://www.tabnak.ir/fa/news/338744/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DA%A9%D9%86%D8%AC%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%84%D9%81%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سعید شربو از اهالی نبل هست...خیلی از شهدای نبل فامیلیشون شربو هست...من فیلم رو دیدم....طرف به عربی میگه من از نبل هستم...

اوضاع دمشق روز به روز بهتر میشه....نیروهای عصائب و حزب الله با هم قریه الشامیه تو غوطه رو آزاد کردند....غوطه کاملا محاصره هست....ارتش آروم آروم پاکسازی می کنه میره جلو...تروریست ها رسما تو آمپاس هستند :mrgreen:

جنوب دمشق هم حمله از چهار جهت هست....یکی از طرف زینبیه به سمت حجیره...یکی از طرف بحدلیه به سمت الذیابیه ...یکی از سمت جنوب اردوگاه حسینیه (مخیم الحسینیه) به سمت خود مخیم....یکی هم از سمت مخیم الیرموک...تعداد تروریست ها جواب این چهار تا جبهه رو با هم نمی ده..

اصلا آمپاس شدید...بعد از دمشق نوبت حلب هست .. :mrgreen:[size=4] [/size][size=4] :applause:[/size]
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بعد از سخنرانی سید حسن نصر الله اوضاع در دمشق و حومه دمشق فرق کرد
به نظر حزب الله به کمک عراقی ها داره کاره دمشق و حومه اون رو یسره میکنه
ظرقیت و بزرگی عملیات قابل توجهه شخصا انتظار همچین حرکتی رو نداشتم
طبق اشاره ای که دوست عزیزمون کردند
عملیات از جنوب به شمال هست مرحله اول پاکسازی همزمان جنوب و مرکز در ادامه ایجاد منطقه امن زملکا حرستا دوما تا الشیفونیه و پایگاه مرج السلطان در واقع تکمیل نوار امنیتی از القطیفه تا زینبیه و البته یکسره کردن کار الزبدانی در غرب سپس حرکت به سمت رانکوس در 45 کیلومتری دمشق و و بلاخره یبرود و عسل الوارد

باید منتظر تکرار حماسه القصیر بود ! ویرایش شده در توسط overlord70
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسلمانان نماهایی که نصف دنیا ازشون وحشت داشت و تا دیروز برای ما مسلمان بودن و به عنوان استکبار ستیز ازشون یاد میشد و از اینکه غربی ها این سلفی ها رو تروریست میخوندن و ما مخالف این بودیم، همینا هستن که تازه دوستان و حتی رسانه داخلی داره انزجار خودشون رو از اینا نشون میدن. همه چی بود که جهاد نکاح هم اضافه شد. الان یکی فرق اینا رو با قوم لوط بگه که چیه؟
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مث اینکه سعودی ها یه محموله موشک ضدتانک تحویل تروریستها در جنوب دادند ادعا دارند که صحنه جنگ در جنوب و به ویژه درعا تغییر خواهد کرد. اطلاعات تکمیلی ندارید برادرا؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گفته شده موشکهای توزیع شده از نوع کونکورس هستند حتی از توزیع موشک های کورنت در اینده خبر دادند که به احتمال زیاد دروغه

. از وقتی که القصیر سقوط کرد تا حالا چند بار از تحویل گسترده موشک در شمال و جنوب سوریه خبر دادند وهر بار اعلام کردند ورق برمیگرده اما چی شد.در حلب هم اگه پیروزی داشتن عامل اصلیش تاکتیک و اتحاد بود در درعا پیش از این هم از موشک های کونکورس استفاده میشده . مشکل اصلی افراد مسلح سلاح نیست بلکه تاکتیک و عدم اتحاد .

البته توجه داشته باشید قطعا سلاح از جمله موشکهای ضد زره تاثیر داره اما سرنوشت ساز نیست

الان جدیدترین تاکتیک افراد مسلح استفاده از یک عمال انتحاری با حجم بسیار زیاد مواد منفجره و بعد از اون هجوم افراد مسلح در تعداد زیاد نسبت به مدافعین است

-----

ارتش شهرک الخمیسیه در الغوطه شرقی رو ازاد کرد

افراد مسلح حمله شدیدی رو به منطقه حواش ریف حمص اغاز کردند .شمار افراد مسلح 500 نفربود تاکنون 9 نفر از نیروهای دفاع وطنی در درگیر جان خود را از دست داده همچنینی 16 غیر نظامی در این حملات کشته شدن درگیری همچنان در این منطقه ادامه دارد

نیروهای اکراد در درگیری با گروه دولت اسلامی شام و عراق 40 نفر از اونها رو بدرک واصل کردند .

افراد مسلح هفته گذشته حمله ای رو مشابه حمله به فرودگاه منگ در استان ادلب بروی پست نظامی الحامدیه اجرا کردن افراد مسلح مدعی تسلط کامل بروی این پست نظامی شده اما به نظر میرسه ارتش بعد از نفوذ تروریستها موفق شده اونها رو به عقب برونه
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در تصحیح پست امینور جان:
ارتش شهرک الخامسية رو در غوطه الشرقیه پاکسازی کرد...(البته قبلا پاکسازی شده بود...خبرش چرا الان اومد نمی دونم؟)...نزدیک احمدیه هست که عصائب وحزب الله با هم آزاد کردن...تو نقشه می بینید الاحمدیه چقدر به فرودگاه بین المللی دمشق نزدیک هست...فرودگاه رو اگر می گرفتن دیگه سقوط دمشق خیلی راحت می شد...شریان حیاتی اسد ایران هست...

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/Untitled.jpg[/img]
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در درگیرهای لاذقیه ارتش تا الان تونسته روستاهای عرامو...بیت الشکوحی...ابومکه و اوبین رو آزاد کنه...هدف نزدیک ارتش باروده و استربه و بلوطه و حمبوشه هست....اگر استربه آزاد بشه دیگه کار تروریست ها تمومه...هدف دورتر ارتش مرکز اصلی تروریست ها دورین و سلمی هست و تا مرز ترکیه می تونه ادامه بده...تا حالا چندین بار حمله سنگین ارتش به استربه دفع شده....تعداد زیادی از تروریست ها کشته شدن...ولی چون خیلی هاشون از خارج اومدن تعدادشون واقعا زیاده...جایگزین میشن !

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/Y~1.jpg[/img] ویرایش شده در توسط Ximosi
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ximosi' timestamp='1376746572' post='330624']
در درگیرهای لاذقیه ارتش تا الان تونسته روستاهای عرامو...بیت الشکوحی...ابومکه و اوبین رو آزاد کنه...هدف نزدیک ارتش باروده و استربه و بلوطه و حمبوشه هست....اگر استربه آزاد بشه دیگه کار تروریست ها تمومه...هدف دورتر ارتش مرکز اصلی تروریست ها دورین و سلمی هست و تا مرز ترکیه می تونه ادامه بده...تا حالا چندین بار حمله سنگین ارتش به استربه دفع شده....تعداد زیادی از تروریست ها کشته شدن...ولی چون خیلی هاشون از خارج اومدن تعدادشون واقعا زیاده...جایگزین میشن !

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10093/Y~1.jpg[/img]
[/quote]

آقا خیلی خوبه که توضیحات همراه با نقشه میذاری.دمت گرم
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][sup]در حال حاضر اترش قصد داره منطقه جنوب رو کاملا پاکسازی کنه.از طرفی اطراف لاذیقه یعنی غرب سوریه هم باید کاملا امن بشه به خاطر همسایگی با حلب.به نظر میرسه کمربند امنیتی بزرگی از دمشق در جنوب تا حمص در مرکز و لاذیقه در غرب در حال شکل گیریه.اما مهمترین نقطه دیرالزور هست.پاکسازی دیرالزور یعنی محاصره تروریست های مستقر در الرقه و حلب از سه جناح.اینطوری میشه کردهارو برای همکاری با ارتش مجاب کرد.[/sup][/size]
[size=5][sup]انشالله در روزهای اینده حزب الله تمامی مناطقی که با خاک لبنان حداقل ارتباط دارن رو پاکسازی میکنه.به شخصه تا به حال ندیدم سید لاف بزنه.هر حرفی که بزنه عملی خواهد شد پس منتظر سقوو پیاپی شهرهای اشغال شده باشید.حیف که ارتش سوریه واقعا بیمار هست وگرنه میشد بهترین ساتفاده رو از وضعیت فعلی کرد و تمام این تکفیری های عالم رو با هم به جهنم فرستاد.[/sup][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='alen' timestamp='1376726339' post='330572']

در ابتدا فرد فیلمبردار با خشونت از گروگان ایرانی میپرسد شیعه ای؟ و سپس تاکید می کند پیامبر اینها را شکنجه کرده پس ما هم این ها را شکنجه میکنیم در ادامه پس از آنکه فرد گروگان تایید میکند که شیعه است، گروگان گیر او را رافضی و سگ خطاب میکند و مورد ضرب و شتم قرار می دهند.

[url="http://www.tabnak.ir/fa/news/338744/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DA%A9%D9%86%D8%AC%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D9%84%D9%81%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7"]http://www.tabnak.ir...نی-اسیر-سلفی‌ها[/url]
[/quote]

اینا منظورشون از پیامبر همون محمد بن عبدالوهاب هست دیگه!؟
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]حضور افراد با ملیت های چچنی , افغانی , آفریقایی , لیبیایی , سعودی , ترکی و مصری در یک عکس !!!!![/center]


[center][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10244/30036_155MME86_pic.jpg[/img][/center]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان قضیه این منطقه حواش در ریف حمص چیه مگه حمص پاکسازی نشده؟؟

در ضمن تا چند ماه پیش اصلا در درگیریهای سوریه صحبت از لاذقیه نبود؟؟؟ مخالفین تازه به لاذقیه گسیل داده شدن یا.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.