death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

به گزارش مشرق، مهر به نقل از پایگاه الحدث نوشت: منابع رسانه ای در سوریه اعلام کردند: طی چند ماه اخیر حداقل ۳۵۰ هزار نیروی داوطلب به ارتش سوریه اضافه شده اند.

بنابراین گزارش، این نیروها در مقابله با گروههای تروریستی به عنوان نیروی عملیاتی ارتش، نیروهای امدادرسانی، کمیته های مردم و دفاعی مشغول به خدمت نظامی شده اند.

[b]دیگر تحولات سوریه به این شرح است :[/b]

- "برایتون گوردون" از کارشناسان تسلیحات شیمیایی در انگلیس در گفتگو با بی بی سی اظهار داشت: به نظر نمی رسد حمله شیمیایی به منطقه الغوطه با استفاده از گاز خردل انجام شده باشد چون این گاز قربانیان خود را طی دو سه روز می کشد.

وی پیش بینی کرد در این حمله همانند حمله رژیم صدام معدوم در عراق به شهر حلبچه از گاز اعصاب استاده شده باشد.

- ابو محمد الجولانی فرمانده جبهه تروریستی النصره علویهای سوریه را تهدید کرد.

- ارتش سوریه امروز به مناطق خان الشیخ، الشیفونیه و مقر گروههای تروریستی در حجیره (حومه دمشق) یورش برد و شماری از تروریستها را به هلاکت رساند.

- اعضای گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد، ۲۵ نفر از اعضای کمیته های حمایت مردمی در منطقه شیخ مقصود در غرب حلب را به گروگان گرفتند
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 255)]تدارک بیشتر یعنی چی دقیقا؟دیگه چقدر نیرو و موشک برای مقابله با ارتشی لازمه که در حال جنگ و دادن تلفات هست؟[/background][/right][/font][/color]
[color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 255)]اینکه حمله میکنند یا خیر یک بحث جداست اما اینکه به تدارکات بیشتری نیاز دارند ابدا اینطور نیست.چی میشه یکبار اسراییل لجستیک
امریکا رو در صورت نیاز تامین کنه؟؟سوال رو گرفتی برادر؟
تا همینجاش هم با یک 24 ساعت حمله دقیق امریکا میتونه هم ارتش رو فلج کنه هم مخالفانی رو که نیاز نیست بعد از بشار باشند رو.... [/background][/right][/font][/color]


[/quote]
موضوع اینه که سوریه لیبی نیست که صرفا با چند تا کروز بشه دخلش رو آورد...
و اسرائیل هنر کنه باید به حزب الله حمله کنه...
چون نه ما و نه حزب الله ساکت نمیمونیم..!
مگه اینکه بخواهند هر چند ماه یه بار مثله اسرائیل یه تک بزنند و برگردند...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='alen' timestamp='1377445466' post='332667']
متاسفانه اریحا سقوط کرد
[/quote]
منبع؟؟؟
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url] در [color=#b22222][b]دمشق[/b][/color]، به دنبال تصرف شهر اریحا توسط افراد مسلح، نیروی هوایی ارتش سوریه مواضع و مقرهای تجمع تروریست‌ها در این شهر را بمباران کرد.
منایع میدانی ارتش سوریه، سیطره افراد مسلح بر پست‌های ایست و بازرسی وابسته به ارتش سوریه مناطق مختلف شهر اریحا در ریف ادلب را تأیید کردند و از نبرد سنگین بین افراد مسلح و ارتش سخن گفتند که به خروج ارتش از اریحا منجر شد.
به گفته این منابع میدانی ارتش سوریه که وارد شهر اریحا شده بود، نتوانست کنترل منطقه «جبل الاربعین» را در دست بگیرد و افراد مسلح با پناه گرفتن در این منطقه کوهستانی توانستند به شهر اریحا حمله ور شده و آن را به تصرف خود در بیاورند.
گروهک‌های تروریستی که بیشتر آنها را افراد غیر سوری وابسته به القاعده تشکیل می‌دهند با حمله به مقرهای ارتش،‌ از محور جنوبی وارد اریحا شده و کنترل تعدادی از مناطق این شهر را به دست گرفتند.
منابع محلی از کشته شدن 20 نیروی ارتش سوریه و 40 فرد مسلح در نبرد بین طرفین خبر دادند. بیشتر کشته شدگان مجموعه‌های مسلح را افراد غیر سوری تشکیل می‌دهند.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920603001102

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علت سقوط اریحا عقب نشینی ارتش بود برای درگیری ها لاذقیه....الان هم ارتش داره به وعده اش مبنی بر با خاک یکسان کردن شهر در صورت ورود افراد مسلح عمل می کنه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش خبرنگار [color=#b22222][url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url] [/color]از [color=#800080]سوریه[/color]، ارتش سوریه با استقرار تعداد زیادی از نیروهای خود در نقاط مختلف ریف دمشق و حمله به محل استقرار تروریست‌ها، تلاش آنان برای پیشروی به سمت دمشق را ناکام گذاشته و نقشه‌های آنان را نقش بر آب کرد.
در جنوب ریف دمشق و به عبارت دقیق‌تر در شهرک «یلدا» تروریست‌ها از پیشروی به سمت منطقه «حجر الاسود» به منظور کمک رساندن به تروریست‌های موجود در این منطقه بازمانده و در راستای تلاش مجدد برای ورود به دمشق، در صدد پیشروی به سمت منطقه «الزهراء الجدیده» بر آمدند.
در این میان نیروهای توپخانه‌ای ارتش در محله «جوبر»، «زملکا»، «عربین» و «سقبا» محل استقرار تروریست‌ها را هدف قرار دادند.
این درحالی است [color=#006400]که چند روز پیش نیروهای ارتش سوریه در منطقه «الغوطه» و بخش‌هایی از جنوب دمشق، تروریست‌های مسلح را غافلگیر کرده و[/color] [color=#006400]توانستند به میزان زیادی آنان را از هرگونه تلاش و حرکت باز داشته و به وضعیت فلج در آورند[/color].
درپی این اقدامات، ارتش توانست به سرعت در نقاط مختلف ریف دمشق پیشروی کرده و ظرف 24 ساعت از آغاز حملات علیه تروریست‌ها در مهم‌ترین راه‌های ارتباطی ریف دمشق یعنی راه منتهی به فروگاه تا اطراف «حرستا» و از آنجا به سمت پل «عین ترما» امنیت را برقرار کند.
اما تروریست‌ها در «القابون»، «جوبر» و «المعضمیه» سنگین‌ترین ضربات را متحمل شدند و ارتش سوریه در جوبر توانست ساختمان‌های جدیدی را تصرف کرده و در اختیار بگیرد.
با ادامه حملات ارتش علیه تروریست‌های مسلح، [color=#8b4513]تعداد تلفات تروریست‌ها در نقاط مختلف ریف دمشق رو به افزایش بوده و به حدود یک هزار و 500 نفر رسیده است و پیش بینی می‌شود، در چند ساعت آینده سرنوشت تروریست‌ها در این مناطق مشخص شود[/color].
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]
[b] [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/340635/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D9%84-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%AD-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7"]بازتاب گسترده هشدار معاون ستاد کل نیروهای مسلح به آمریکا [/url][/b]
[/center]
در شرایطی که طی روزهای اخیر و پس از انتشار گزارش مربوط به حمله شیمیایی در سوریه، اظهارات مقامات آمریکایی درباره احتمال توسل به اقدام نظامی در سوریه شدت یافته، واکنش ایران به این تهدیدات نیز در مرکز توجه رسانه‌ای قرار گرفته است. در این راستا، سخنان هشدارآمیز امروز معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خطاب به آمریکا، بازتاب بسیار گسترده‌ای پیدا کرده است.

کد خبر: ۳۴۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۷
[img]http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/6/3/284163_407.jpg[/img]در شرایطی که طی روزهای اخیر و پس از انتشار گزارش مربوط به حمله شیمیایی در سوریه، اظهارات مقامات آمریکایی درباره احتمال توسل به اقدام نظامی در سوریه شدت یافته، واکنش ایران به این تهدیدات نیز در مرکز توجه رسانه‌ای قرار گرفته است. در این راستا، سخنان هشدارآمیز امروز معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی خطاب به آمریکا، بازتاب بسیار گسترده‌ای پیدا کرده است.

[center][img]http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/6/3/284164_776.jpg[/img][/center]

به گزارش «تابناک»، [color=#0000CD][b]خبرگزاری فرانسه[/b][/color] نخستین پایگاه خارجی بود که سخنان سردار جزایری را مورد توجه قرار داد. این خبرگزاری می‌نویسد، یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران، هشدار داده که در صورت مداخله در سوریه به واسطه ادعای استفاده از سلاح شیمیایی، آمریکا با پیامدهای شدیدی روبه‌رو خواهد شد. این خبرگزاری اشاره می‌کند که سخنان سردار جزایری، پاسخی به تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی درباره احتمال اقدام نظامی در سوریه به شمار می‌رود.

[center][img]http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/6/3/284165_833.jpg[/img][/center]

روزنامه[b] [color=#0000CD]«تلگراف»[/color] [/b]نیز از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، در حالی که آمریکا برای انجام اقدام نظامی علیه سوریه آماده می‌شود، ایران نسبت به «پیامدهای شدید» چنین کاری هشدار داده است. این روزنامه اشاره می‌کند که سردار جزایری، حمله به سوریه را «خط قرمز»ی خوانده که گذشتن از آن، پیامدهای شدیدی به دنبال خواهد داشت.

[center][img]http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/6/3/284166_945.jpg[/img][/center]

[color=#0000CD][b]«دیلی میل»[/b][/color]، دیگر روزنامه انگلیسی است که به سخنان سردار جزایری پرداخته و این سخنان را به مثابه پیام هشداری از سوی ایران برای آمریکا دانسته است. این روزنامه اشاره می‌کند که سخنان سردار جزایری، یک روز پس از آن بیان می‌شود که اوباما اظهار داشت در صورت اثبات استفاده دولت بشار اسد از سلاح شیمیایی، آمریکا «واکنشی جدی» به این موضوع نشان خواهد داد.

[center][img]http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/6/3/284167_570.jpg[/img][/center]

روزنامه [color=#0000CD][b]«واشنگتن پست»[/b][/color] ضمن اشاره به هشدار سردار جزایری‌ می‌نویسد، وی جزئیاتی ‌‌از این پیامدهای شدید ارائه نکرده، ولی گفته واشنگتن خود به خوبی از این خطوط قرمز آگاه است. این روزنامه همچنین با اشاره به بخش دیگری از سخنان سردار جزایری می‌نویسد به باور وی، نبرد در سوریه محصول دسیسه آمریکا و کشورهای ارتجاعی منطقه است.

[center][img]http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/6/3/284168_705.jpg[/img][/center]

[color=#0000CD][b]«تایمز اسرائیل»[/b][/color] دیگر روزنامه‌ای است که به این سخنان پرداخته و می‌‌نویسد به گفته یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران، واشنگتن باید نسبت به گذر از خط قرمز در سوریه محتاط باشد. این روزنامه اشاره می‌کند که روز شنبه، ایالات متحده اعلام کرده بود، ناوهای این کشور به سوریه نزدیک‌تر شده و آماده اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه هستند.

[center][img]http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/6/3/284169_149.jpg[/img][/center]

اما از میان مطبوعات و رسانه‌های غیر غربی که به این سخنان پرداخته‌اند، می‌توان به خبرگزاری [color=#0000CD][b]«شانگهای دیلی»[/b][/color] چین اشاره کرد که به نقل از سردار جزایری می‌نویسد: «آمریکا نسبت به خطوط قرمز سوریه به خوبی آگاه است و هر گونه گذشتن از این خطوط قرمز، پیامدهای شدیدی برای آمریکا خواهد داشت». این روزنامه نیز در ادامه به برخی موضع‌گیری‌های اخیر مقامات آمریکایی درباره سوریه اشاره کرده است.

خبرگزاری «ترند»، سایت «کانال ۴» تلویزیون انگلیس و سایت خبری «اسرائیل هایوم» از جمله دیگر مطبوعات و رسانه‌هایی هستند که به فاصله تنها چند ساعت، سخنان سردار جزایری را بازتاب دادند.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
استاندار حماه توسط یک انفجار ماشین بمب گذاری شده به رحمت خدا رفت!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1377440001' post='332632']
موضوع اینه که سوریه لیبی نیست که صرفا با چند تا کروز بشه دخلش رو آورد...
و اسرائیل هنر کنه باید به حزب الله حمله کنه...
چون نه ما و نه حزب الله ساکت نمیمونیم..!
مگه اینکه بخواهند هر چند ماه یه بار مثله اسرائیل یه تک بزنند و برگردند...
[/quote]دوست عزیزمون الکترو آفیس حرف قشنگی در این مورد زدن تروریست ها تیاز یه تاسیسات چندانی ندارن فقط یه تعداد ساختمون متروکه نیاز دارن برای مبارزه ولی اسد به تاسیسات زیر ساختیش نیاز منده پس آمریکا و اسراییل نمی تونن تروریست هارو نابود کنن همون جوری که نتونستند القائده رو نابود کنن یا نتونستن طالبانو نابود کنن ولی به راحتی صددامو به زیر کشوندن!

[quote name='Ximosi' timestamp='1377448795' post='332681']
استاندار حماه توسط یک انفجار ماشین بمب گذاری شده به رحمت خدا رفت!
[/quote]چه استاندار ایثار گری!تو حماه شهید شد!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آماده شدن آمریکا برای حمله به سوریه در پناه ادعای پر از گاف مخالفان ایالات متحده در حالی ناوگان خود در مدیترانه را برای کسب مجوز حمله به سوریه از اوباما آماده می‌کند که دولت روسیه، شواهد جالبی در‌باره ادعای حملات شیمیایی در سوریه مطرح کرده است. در همین حال تلویزیون دولتی سوریه مدعی کشف عوامل شیمیایی در تونل‌های مخالفین شده است کد خبر: ۳۴۰۴۰۵ تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶ آماده شدن آمریکا برای حمله به سوریه در پناه ادعای پر از گاف مخالفان به رغم رویکرد احتیاط‌آمیز اوباما نسبت به مداخله نظامی در سوریه، پنتاگون مشغول آماده‌سازی مقدمات حمله با موشک کروز به نیروهای دولتی سوریه است. به گزارش «تابناک»، انتظار می‌رود که ژنرال مارتین دمپسی، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز شنبه گزینه‌های چنین حمله‌ای را در جلسه‌ای در کاخ سفید به اوباما ارائه کند؛ این خبر را شبکه تلویزیونی سی بی‌اس روز جمعه منتشر کرده است. بر همین اساس، چاک هگل، وزیر دفاع آمریکا، نزدیک شدن نیروی دریایی این کشور به سوریه برای اقدام احتمالی را مدنظر قرار داده ‌و‌ گفته است: وزارت دفاع مسئول فراهم کردن گزینه‌های ‌گوناگون برای رئیس جمهور است و استقرار نیرو‌ها و آماده کردن امکانات برای انجام اقدامات متفاوتی که ممکن است مد نظر رئیس جمهور باشد از وظایف ماست. اوباما روز جمعه که در مورد مسائل مصر و سوریه طرف گفت‌وگوی سی ان ان قرار گرفت اظهار داشت، ایالات متحده باید مواظب کشیده شدن به مداخله نظامی بسیار گران، سخت و پرهزینه دیگری که شاید باعث افزایش نفرت از آمریکا شود، باشد. وی ‌تمایل نداشتن خود به درگیر شدن در سوریه بدون اجماع جهانی را اظهار داشت و گفت: اگر ایالات متحده بدون مجوز شورای امنیت و دلایل قابل ارائه، دست به هر حمله‌ای بزند، آن‌گاه درباره تطابق آن با حقوق بین‌الملل و نیز امکان ایجاد ائتلاف برای این کار پرسش پیش خواهد آمد. این در حالی است که برخی سناتورهای آمریکایی و از جمله جان مک‌کین، طرفدار جدی مداخله در سوریه هستند. پایگاه اسرائیلی دبکا سه گزینه مطرح برای حمله به سوریه را چنین بیان کرده است: ۱ـ حمله به واحدهای سوری متهم به حمله شیمیایی روز چهارشنبه، ۲ـ تخریب سه انبار تسلیحات شیمیایی سوریه، ۳ ـ و حمله هماهنگ به دو هدف نامبرده. در همین حال بی‌بی‌سی، حادثه حمله شیمیایی در نزدیکی دمشق در 21 اوت را به صورت زیر توصیف کرده است: ساعت ۱:‌۱۵ روز ۲۱ اوت: صفحات فیس‌بوک مخالفین سوری درگیری شدید در منطقه الغوطه را گزارش کردند. ساعت ۲:‌۴۵ همین روز: مخالفان در فیس‌بوک مدعی گلوله‌باران شیمیایی منطقه‌ عین ترما در الغوطه شدند. ساعت ۲:‌۴۷: مخالفین در مطلبی دیگر در فیس‌بوک مدعی حمله شیمیایی در زملکا در الغوطه شدند. گزارش‌های تأیید نشده دیگری هم از کاربرد سلاح شیمیایی در مناطق عربین، جوبر زملکا و عین ترما و همچنین در المعظمیه در غرب دشمق وجود دارد. دولت سوریه تهاجم به الغوطه را می‌پذیرد، ولی استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد می‌کند. همه این ادعا‌ها در حالی است که وزارت خارجه روسیه، ایراد جالبی از فیلم‌های ادعایی مخالفین سوری مطرح کرده است. فیلم‌های ادعایی مخالفان در مورد حمله شیمیایی به دست نیروهای سوری پیش از زمان وقوع حمله ادعایی در سایت‌های اشتراک ویدئو بارگذاری شده است. الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته ‌که این کشور در حال بررسی ادعاهای مطرح ‌درباره حمله شیمیایی در سوریه است. وی اظهار داشته است: «ما در حال دسترسی به شواهد بیشتر از ‌ماهیت تحریک‌آمیز این عمل جنایتکارانه هستیم؛ به طور خاص، ما گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که ویدئوهای مرتبط با حملات ادعایی، ساعت‌ها پیش از وقوع این حملات در اینترنت قرار گرفته است؛ بنابراین، این یک کار از پیش برنامه‌ریزی شده بوده است». زمان فرستادن سه ویدئوی ادعایی در سایت یوتیوب در بیستم اوت بوده، در حالی که مخالفین مدعی حمله در 21 اوت هستند. با در نظر گرفتن اختلاف زمانی هفت ساعته سوریه و ایالات متحده که محل استقرار یوتیوب است، باز هم متخصصین در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند. در همین حال تلویزیون دولتی سوریه مدعی کشف عوامل شیمیایی در تونل‌های مخالفین شده است به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، نیروهای ارتش این کشور هنگام ورود به تونل‌های مخالفین در جوبر در حومه دمشق با عوامل شیمیایی مواجه شده‌اند و بعضی از آنها دچار خفگی شده‌اند و آمبولانس‌ها برای تخلیه مصدومین وارد منطقه شده‌اند.

[color=#ff0000]لینک منبع را درج کنید. Electro_officer[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 255)]دوست عزیزمون الکترو آفیس حرف قشنگی در این مورد زدن تروریست ها تیاز یه تاسیسات چندانی ندارن فقط یه تعداد ساختمون متروکه نیاز دارن برای مبارزه ولی اسد به تاسیسات زیر ساختیش نیاز منده پس آمریکا و اسراییل نمی تونن تروریست هارو نابود کنن همون جوری که نتونستند القائده رو نابود کنن یا نتونستن طالبانو نابود کنن ولی به راحتی صددامو به زیر کشوندن! [/background][/right][/font][/color]


[/quote]
عزیزم..
موقعیت صدام با اسد فرقش بین مثه قیاس وضعیت اسرائیل 1949 با اسرائیل 2013 است..
صدام چیزی نداشت..
اما اسد (یا در واقع ما) هزاران موشک و راکت داره که روی تک تک نقاط اسرائیل هدف رفته..
بخوان اسد رو به زیر بکشند باید هزینه ی بسیار سنگین بدهند..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1377449373' post='332688']
عزیزم..
موقعیت صدام با اسد فرقش بین مثه قیاس وضعیت اسرائیل 1949 با اسرائیل 2013 است..
صدام چیزی نداشت..
اما اسد (یا در واقع ما) هزاران موشک و راکت داره که روی تک تک نقاط اسرائیل هدف رفته..
بخوان اسد رو به زیر بکشند باید هزینه ی بسیار سنگین بدهند..
[/quote]همچین هم دست خالی نبود صددام!مثلا قسمت بزرگی از ناوگان هوایی مارو ته مونده های هواپیماهای صددام تشکیل میدن!یا قدرت زمینیش با اون همه سرباز کلاش به

دست تو منطقه اول بود_از داخل بامشکل روبهرو نبود-بزرگ ترین لشکر زرهی منطقه رو داشت_ولی اسد بعد از چند سال نتونست لشکری بسیار کوچک تر از لشکر خودشو نابود

کنهالبته حقم داره چون تروریست ها جنگو به شهر میکشونن و جنگ شهری با جنگ میدونی فرق داره! باجنگ داخلی رو به رو هست احتمالا هم تا آ

مریکا پایگاه های موشکی اسدو شناسایی نکنه برای نابودی جنگو شروع نمی کنه احتمالش هست باورود آمریکا به جنگ روسیه

کنار بکشه که این از همه مهم تره!ولی امید وارم اوبا ما فرمان جنگو صادر نکنه میگن الان دستوریه ی جنگ تو اتاق کارشه و من حدس میزنم داره با مشاوران امنیتیش و

سیاسیش مشورت میکنه هر لحظه ممکنه تصمیمشو قطعی کنه موقع حمله ی آمریکا به عراق شرایط همین بود! به نظرم اسد اگه میخاد انتقام بگیره نباید بزاره واسه آخر کار باید به محظ حمله شلیک کنه تاشاید تو دل این سگا ترسی بندازه که خودشون همون راهیو که اومدن بگیرنو برگردن! ویرایش شده در توسط lordashrafi
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]عزیزم..[/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]موقعیت صدام با اسد فرقش بین مثه قیاس وضعیت اسرائیل 1949 با اسرائیل 2013 است..[/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]صدام چیزی نداشت..[/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]اما اسد (یا در واقع ما) هزاران موشک و راکت داره که روی تک تک نقاط اسرائیل هدف رفته..[/font][/color][/right]

[right][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]بخوان اسد رو به زیر بکشند باید هزینه ی بسیار سنگین بدهند.. [/font][/color][/right]
[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1377449373' post='332688']
عزیزم..
موقعیت صدام با اسد فرقش بین مثه قیاس وضعیت اسرائیل 1949 با اسرائیل 2013 است..
صدام چیزی نداشت..
اما اسد (یا در واقع ما) هزاران موشک و راکت داره که روی تک تک نقاط اسرائیل هدف رفته..
بخوان اسد رو به زیر بکشند باید هزینه ی بسیار سنگین بدهند..
[/quote]
مقايسه بين عراق سال 90 با سوريه سال 2013 واقعا منطقي نيست عراق در زمان حمله امريكا به جرات ميشه گفت يه قدرت نظامي بود سوريه همينطوري اگه ايران و حزب الله ولش كنن از يه مشت شورشي كه هر از چند گاهي ناتوانيشون تو پرتاب خمپاره و نارنجك به عنوان طنز تو اينترنت پخش ميشه شكست ميخوره در حال حاضر هم كنترل نصف بيشتر كشورش رو هم ازدست داده از شما ك مدير هستيد ديگه اين حرف ها بعيده در صورت حمله امريكا به سوريه ايران فقط نظاره گر خواهد بود حزب الله هم اگه دخالت كنه و با اسرائيل درگير بشه (بديهي ك نميخوايد بگيد حزب الله ناو هاي امريكايي رو غرق ميكنه !!) اسرائيل باز هم جنوب لبنان رو ويران ميكنه و تبعات سياسي پس از اين ويراني قطعا رو اعتبار سياسي حزب الله تاثير وحشتناكي ميزاره تازه مسير تداركاتي كه از سوريه رد ميشد هم قطع ميشه و عملا حزب الله وارد محاصره ميشه اون هم بعد از جنگ پر هزينه با اسرائيل!!تازه به اين موضوع هم فكر كنيد سلفي ها ك ديگه نه كاري در سوريه دارن و نه علاقه اي به نگهداشتنشون هست به احتمال قوي براي انتقام هم ك شده يه سري به لبنان ميزنن خصوصا اينكه خشونت هاي مدهبي هم داره تو لبنان بالا ميگيره
به جاي رويا بافي ها و ادعاي عجيب بهتر دعا كنيد امريكا حمله نكنه وگرنه اين سبك ادعا ها كه بشار امريكا رو شكست ميده و اسرائيل رو با خاك يكسان ميكنه و... رو صدام هم ميكرد نتيجه رو هم ديديم ارتش صدام قاطعانه از ارتش سوريه حتي پيش از جنگ داخلي هم خيلي قويتر بود اونم ارتش سال 90 در مقابل ارتش سال 2010 سوريه ویرایش شده در توسط death
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بی ربط به بحث سوریه نیست ! کار خودمه ! ملاحظه بفرمائید :

[size=5][b][url="http://www.aparat.com/v/SzT8r"]نقد سیاسی بازی COD-modern warfare 2[/url][/b][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.