death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[b]
بیانیه ۱۷۰ نماینده مجلس ایران: حاضریم برای سوریه جانفشانی کنیم[/b]
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='aZ0zA9' timestamp='1378314452' post='336185']
همه اینها بکنار تمامی تهدیدات بکننهار همگی کلا کنار فقط و فقط و فقط یک جمله میخوام بگم:
مسولین بلند پایه نظامی و سید علی رو داریم غم نداریم هر وقت یادشون میافتم خیلی ارامش قلب پیدا میکنم
[/quote]

البته جناب هاشمی رفسنجانی رو هم داریم!
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] ارتش سوریه توطئه حمله به دمشق را ناکام گذاشت[/b]

خبرگزاری تسنیم: منابع آگاه سوری اعلام کردند، ارتش سوریه امروز چهارشنبه موفق شد، توطئه حمله به دمشق را خنثی کند و این درحالی است که آمادگی ارتش و نیروهای مسلح سوری برای مقابله هرگونه حمله احتمالی ادامه دارد.
[url=""] [/url]


به گزارش گروه بین‌الملل [url="http://www.tasnimnews.com/"]خبرگزاری تسنیم[/url] به نقل از پایگاه خبری حدث نیوز، منابع آگاه سوری اعلام کردند که آمادگی دمشق برای مقابله با هرگونه حمله و تجاوز احتمالی آمریکا و کشورهای غربی به سوریه ادامه دارد.
این منابع همچنین تاکید کردند که ظرف 48 ساعت گذشته نیروهای ارتش سوریه عملیات‌های نظامی گسترده‌ای را در منطقه «غوطه» و به ویژه منطقه «القلمون» ادامه دادند.
منابع مذکور در این ارتباط اعلام کردند که نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، نقاط استراتژیک و مهمی را در منطقه القلمون به تصرف خود درآوردند که پیشتر تحت کنترا عناصر مسلح بود.
از سوی دیگر این منابع تاکید کردند که ارتش سوریه امروز چهارشنبه موفق شد، یک نقشه خطرناک گروه‌های مسلح برای حمله به دمشق را خنثی کنند. این نقشه قرار بود از دو محور «غوطه شرقیه» و منطقه «القلمون» در جوار منطقه «غوطه غربیه» به اجرا گذاشته شود که توسط نیروهای ارتش سوریه خنثی شد.
برای خنثی کردن این نقشه نیروهای ارتش سوریه سه کمین را بر سرراه عناصر مسلح در منطقه «حرستا» در ریف دمشق نصب کردند و در جریان آن ده‌ها فرد مسلح را به قتل رساندند.
این منابع با اشاره به اینکه منطقه غوطه ظرف 10 روز آینده شاهد درگیری‌های شدید و در عین حال موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگ ارتش سوریه خواهد بود.

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/133231

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ripper' timestamp='1378291120' post='336127']
نظر شما چیه جناب چکا در مورد این صحبت پوتین ؟

پوتین گفت: روسیه به صورت مشروط با حمله نظامی به سوریه موافقت می کند.
[/quote]

ولادیمیر پوتین در مصاحبه ی اخیرش اعلام کرده که "در صورت ظهور شواهد قانع کننده ای از گناهکار بودن رژیم اسد ، روسیه نیز از حمله به سوریه تحت مجوز شورای امنیت سازمان ملل حمایت خواهد کرد"

هدف رییس جمهور روسیه از این موضع دو چیز مشخص است :

1- نشان دادن ژستی بشردوستانه از روسیه ، مقامات روسیه بارها و بارها از اینگونه ژست ها داشته اند که برای مهار فشار افکار عمومی صورت خواهد گرفت ، گفته در صورت وجود شواهد قانع کننده ، حالا قانع کننده بودن این شواهد را چه کسی تایید میکند ؟ معلومه خود کرملین ، پس روسها میتوانند بارها این جمله رو تکرار کنند و از طرفی اعلام کنند هیچ شواهد روشن و قابل استنادی از دست داشتن رژیم سوریه در این حمله وجود ندارد. مشابه چنین موضعگیری رو حتی کشور خود ما نیز داشته است (محکوم کردن هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی و از طرف دیگر عدم قبول احتمال استفاده اسد از این تسلیحات در حمله ی آگوست)

در شرایط سیاسی کنونی حمایت بی چون و چرا از یک کشور در عرصه ی افکار عمومی مانند 30-40 سال پیش نیست و این موضوع را حتی در اظهارات دستگاه دیپلماسی کشور ما نیز میتوان دید ، لذا با این دست اظهارات نمیتوان گفت روسیه یا ایران از حمایت سوریه دست برداشته اند.

2- تاکید روسیه و دیگر شخصیت های سیاسی از جمله بان کی مون بر تایید شورای امنیت سازمان ملل هم موضعی مشخص جهت حفظ جایگاه شورای امنیت است ، چراکه با منوط کردن حمله به سوریه توسط آمریکا (و اخیرا توسط دولت دنباله روی آمریکا در فرانسه) به تایید کنگره ی آمریکا ، در افکار عمومی این تفکر در حال شکل گیری است که کنگره ی آمریکا در مقام شورای امنیت نشسته است !
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] تحلیلگر صهیونیست: ایران مواضع کشورها ضد سوریه را تغییر داد[/b]




تحلیلگر و کارشناس صهیونیست، هشدارهای ایران را عامل اصلی تغییر رفتار آمریکا و برخی کشورهای عربی در قبال سوریه می داند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "تسفی یحزکیلی" تحلیلگر مسائل خاورمیانه و عربی کانال ده رژیم صهیونیستی گفت: "متحدان آمریکا، اوباما را بخاطر عملکرد اخیر او در قبال سوریه ترسو دانستند؛ و کشورهای حاشیه خلیج فارس از شدت نا امیدی شوکه شده و حرفی برای گفتن ندارند."
یحزکیلی تأکید کرد: "اتحادیه عرب که پیش از این بشار اسد را عامل اصلی حمله شیمیایی به غوطه شرقی می دانست، دچار شکاف و دودستگی شده است؛ الازهر مؤسسه دینی مصر هم که چند ماه پیش خواستار سرنگونی نظام اسد بود، اخیرا موضع خود را تغییر داد.. این مؤسسه می گوید، اقدام نظامی علیه سوریه تجاوز به مسلمانان و جهان عرب است."
وی خاطرنشان کرد: "ترس و دو دلی کاخ سفید آنان را به تغییر مواضعشان واداشت، زیرا آنها می دانند در صورت بقای بشار اسد در قدرت، به شدت گرفتار می شوند."
یحزکلی تأکید کرد: "همه این تحولات به حساب ایران ثبت می شود. ایران با هراسندن دشمنانش عامل اصلی تغییر موضعگیری اطراف مختلف در قبال سوریه است. ایران خط بازدارنده ای را در قبال تهدیدهای آمریکا کشیده است."
این تحلیلگر صهیونیست اظهار داشت: "بشار اسد طی روزهای آینده دو نوع مبارزه را دنبال می کند. اولی مبارزه دیپلماتیک علیه تصمیمات کنگره آمریکا و دیگری نبرد زمینی سخت علیه گروههای مسلح سوریه."
"الون بن دیوید" کارشناس مسائل راهبردی کانال ده رژیم صهیونیستی نیز در خصوص آخرین تحولات نظامی در اراضی اشغالی فلسطین گفت: "ارتش اسرائیل آژیر خطر را خاموش کرده است؛ بر اساس آخرین خبرها، بخشی از سربازان ذخیره به مرخصی می روند و سامانه های گنبد آهنین به تدریج از حاشیه شهرهای شمالی جمع آوری می شود."

http://fa.alalam.ir/news/1513318

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]فرانسه انفعال در برابر سوریه پیامی اشتباه به تهران است[/b] ویرایش شده در توسط death2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[indent=1]در جلسه استماع کری و هگل و دمپسی معترضان به جنگ علیه سوریه حضور داشتند و با دستانی قرمز و برخی با دهانی برچسب زده به اقدام نظامی علیه سوریه اعتراض کردند.[/indent]
[indent=1][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/398878_442.jpg[/IMG][/indent]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]من یه تحلیلی دارم از خودم هست [/right]
[right]امروز فرستاده آمریکا اومد ایران برای اولین بار در تاریخ بعد از قطع رابطه سیاسی این اتفاق افتاد [/right]
[right]من دو حالت متصور می تونم بشم با این اتفاق [/right]
[right]اگه آمریکا حمله نکنه یعنی با ایران به توافق می خواد برسه و اصولا راه باز بوده[/right]
[right]اگه ه سوریه حمله بشه یعنی هرگز توافقی دیگه بین ایران و آمریکا شکل نمی گیره و احتمالا بعدش نوبت ایران هست[/right]
[right]ار اون طرف طرفداران برخورد با ایران اساسا میگن اگه کوتاه اومدیم ایران بحساب ضعف ما می گذاره [/right]
[right]اگه کسی نظری داره بگه [/right]
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='death2' timestamp='1378309785' post='336168']

[b] تهدید پوتین به ارسال موشک اس-۳۰۰ به 'مناطق حساس' در صورت حمله آمریکا به سوریه[/b]


[/quote]
rolling_on_the_floor[size=4] [/size] rolling_on_the_floor

[size=4] [/size]
rolling_on_the_floor
[size=4] [/size]
[size=4] rolling_on_the_floor[/size]
سیستم های روسیه موشک اسپارو را اشتباهی موشک بالستیک اعلام کردند تو مدیترانه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مراسم بزرگداشت شهید باغبانی مطرح شد؛
[color=#0000ff][size=5]پناهیان: بزرگان وقایع سوریه را ببینند تا از سازش حرف نزنند/ جعفریان: به جای رئیس جمهور و وزیر از خانواده شهید باغبانی عذرخواهی می‌کنم![/size][/color]
حجت الاسلام پناهیان با اشاره به شرایطی که برای مردم و مبارزان جبهه مقاومت در سوریه اتفاق می افتد اظهار کرد: باید به سوریه رفت و نشان داد که چه جنایت هایی در آنجا اتفاق می افتد تا سیاستمداران فرتوت و کهنسالی که دچار رخوت ذهنی و ایمانی می شوند اشتباه نکنند و حرف از سازش نزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم بزرگداشت شهید هادی باغبانی که عصر امروز چهارشنبه با حضور محسن مومنی شریف، مجید شاه حسینی، محمدحسین جعفریان و جمعی از مسئولان و اهالی هنر برگزار شد، گفت: خوشبختانه امروز فرهنگ شهادت از کشور ما با همه تلاش های مذبوحانه بدخواهان از مرزهای ایران فراتر رفته است و اخیرا درسایه این فرهنگ بود كه حماسه القصیر اتفاق افتاد و سبک دفاع در سوریه به گونه ای دیگر شکل گرفت.
وی بیان کرد: یک تفاوت بسیار اساسی که دوران دفاع مقدس با دیگر دورانها داشته است و باید به آن عمیق نگاه شود این است که دوران دفاع مقدس دوران عمل بود در مقایسه با دیگر زمانها که فقط حرف زده می شد.

وی ادامه داد: من در زمان دفاع مقدس جدیت را در نگاه رزمنده ها می دیدم جدیتی که یک لحظه غفلت و سبک انگاشتن عمر دنیا در آن وجود نداشت. زمانی در مراسم شب احیا در دانشگاه تهران موضوع بحثم را همین قرار دادم که تفاوت این جلسات پرشور معنوی و جلسات مشابه آن در دوران دفاع مقدس چیست؟ و به دانشجویان گفتم جدیتی که در رزمنده ها بود در شما وجود ندارد.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه کار رزمنده ها از علاقه و عقاید گذشته بود و به عمل رسیده بود گفت: رزمنده ها خود را در آستانه عمل می دیدند بنابر این حرفهای اختلاف برانگیز و حرفهایی که از سر غفلت و مستی دنیا باشد در آنها مرده بود البته حرف مفت همیشه شنیده می شود در آن دوران هم به گوش می رسید اما حرفهای منفی به خاطر عمل نورانی جهاد و شهادت در همان ابتدا خفه می شد.
این مسئول فرهنگی بیان کرد: شهید باغبانی طلیعه حلول فصل دیگری را برای عمل کردن برای ما به ارمغان آورد دیگر دوران حرف زدن حتی از حقیقت به پایان رسیده و حالا زمان پای گذاشتن در میدان عمل رسیده است.
[b]آمریکا دیگر قدرت ندارد که با او لابی کنند[/b]
وی با اشاره به شرایطی که در سوریه اتفاق می افتد اظهار کرد: باید به سوریه رفت و نشان داد که چه جنایتهایی در آنجا اتفاق می افتد تا سیاستمداران فرتوت و کهنسالی که دچار رخوت ذهنی و ایمانی می شوند اشتباه نکنند و حرف از سازش نزنند. در شرایط امروز قلم غلط زدن و قدم غلط برداشتن دیگر امکان ندارد چون حقیقت خودش را نشان داده و باطل رسوا شده است.
این محقق علوم دینی با بیان اینکه ما از رفتار کسانی که مایل هستند با دشمنان لابی کنند و رزیلانه عزت فروشی می کنند، نگران نیستیم، گفت: ما از رفتار کسانی که می خواهند با تروریستهای آدم خوار سازش کنند نگرانی نداریم چرا که آمریکا مستاصل و جنایتکار امروز دیگر قدرت و شوکت خود را در دوران دفاع مقدس ندارد که بتوان با او لابی کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این افراد حالا حداقل ظاهر سازی را هم ندارند و نمی خواهند بپذیرند که دوران رویارویی حق و باطل فرا رسیده است برخی می خواهند چشمانشان را بر حقایق عالم ببندند و انتظار دارند وقتی ما این نشانه ها را می بینیم نگوییم که اینها با امر ظهور ارتباط دارند.
حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه 8 سال دفاع مقدس یک نعمت برای ما بود عنوان کرد: خدا 8 سال دفاع مقدس را برای چیدن گلهای انقلاب به ما هدیه کرد. یقینا امری بسیار بزرگتر از دفاع مقدس در انتظار ما خواهد بود که این شهید طلیعه آن حرکت است و شما می توانید در چند ماه آینده منتظر تحولات بزرگ در منطقه باشید.
[b]باید تندیسی از شهید باغبانی ساخته شود[/b]
وی دنیای امروز را روز تبلیغ مظلومیت کسانی دانست که در خط مقاومت با دشمن جنگیدند و اضافه کرد: ما در دوران عمل انقلابی هستیم باید تندیسی از شهید باغبانی ساخته و در شهر گذاشته شود تا هنرمندان ما از او الگو بگیرند. در جشنواره فجر سال آینده احدی از هنرمندان به خود اجازه نخواهد داد که فیلمی خارج از این همه مظلومیتهایی که در منطقه اتفاق می افتد، بسازد.
این محقق علوم دینی با بیان اینکه شهدا سبک زندگی را تغییر می دهند ادامه داد: در دوران دفاع مقدس هم ما با این امر مواجه شدیم اما بعد از آن نیروهایی صف بستند تا این دوران به فراموشی سپرده شود.
[center][img]http://multimedia.mehrnews.com/Original/1392/06/13/IMG19393355.jpg[/img][/center]
در ادامه این مراسم علیرضا قزوه رئیس مرکز آفرینشهای حوزه هنری گفت: هرجا پای مستند سازان ما در میان باشد یعنی حق آنجاست ما در خط ولایت بوده ایم و در این خط می مانیم جبهه بچه های ما و خطی که دنبال می کنند مشخص است.
[b]آنها که ادعای دولت فرهنگی دارند چرا در دادن پیام برای این شهید مظلوم این قدر تاخیر می کنند[/b]
وی در ادامه افزود: آنها که ادعای دولت فرهنگی دارند و برای کسانی که کارنامه اشان در انقلاب مشخص است پیام می دهند چرا در دادن پیام برای این شهید مظلوم این قدر تاخیر می کنند دولتی که خود را از ریشه عدل علی می داند چرا باید از پیام دادن برای شهید باغبانی بترسد.
[b]مومنی: تصاویرمستند سازان موجب رسوایی امپریالیسم و صهیونیسم و همچنین بیداری مردم می شود[/b]
محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه امروز فرهنگ شهادت از کشور ما با همه تلاش های مذبوحانه بدخواهان از مرزهای ایران فراتر رفته است و اخیرا درسایه این فرهنگ بود كه حماسه القصیر اتفاق افتاد و سبک دفاع در سوریه به گونه ای دیگر شکل گرفت.
وی با تاکید بر اینکه نظام سلطه سعی كرده حقایق را وارونه جلوه داده و صداهای مخالف خود را هم خفه می كند، بیان کرد: در سوریه در این دو سال عده قابل توجهی خبرنگار و اهالی رسانه كشته و شهید شده است تا حقایق آن‌طور که هست به گوش همگان نرسد و به این ترتیب عظمت كار هنرمند ایثارگری مانند شهید باغبانی و دوستانشان اهمیت صد چندانی پیدا می كند. هر تصویری كه این عزیزان از واقعیت های میدان جنگ منتشركنند، موجب رسوایی امپریالیسم و صهیونیسم و همچنین بیداری مردم می شود.
رییس حوزه هنری با اشاره به حضور ده نفر از مستندسازان در سوریه برای جلوگیری از تحریف وقایع گفت: به طور قطع به واسطه افراد مستندساز این هنر جهادی به قله‌ خواهد رسید و باعث رسوایی دشمنان می‌شود یکی از ویژگی‌های شهادت که در قرآن هم به آن اشاره شده و از سوی خداوند تأکید شده است آن است که حضور، نام و آرمان شهدا همیشه زنده باشد و به طبع همیشه در هر صنفی که خون شهیدان ریخته شود باعث شکوفایی آن حوزه خواهد شد.
[b]شاه حسینی: شهید باغبانی بسیار کم حرف و اهل سکوت بود [/b]
مجید شاه حسینی یکی از مدرسان حوزه هنری نیز با اشاره به حضور شهید باغبانی در كلاس های خود گفت: كلاس های من همیشه در بحث و گفتگو می گذشت زیرا جوانان هر حرفی را به سادگی نمی پذیرفتند اما شهید باغبانی همیشه ساكت بود و اگر هم سوالی داشت در پایان كلاس از من می پرسید و الان می بینم كه این سكوت او دلیل بر پختگیش بود. شهید باغبانی آنقدر كم حرف بود كه من گاهی فكر می كردم اگر او حرف بزند، لحن صدایش چگونه خواهد بود.

وی با اشاره به اینكه در ذهن من نمی گنجید شهید باغبانی آنقدر زود دعوت حق را لبیك بگوید، بیان کرد: به خانواده شهید باغبانی به این دلیل كه وی فارغ التحصیل كلاس های عشق حوزه هنری شده است، تبریك می گویم. هرچند كه رفتنش برای ما با درد همراه است اما برای خود وی این گونه نیست.
[b]جعفریان: شهید باغبانیها در سرزمینی که باید مدافعاشان باشد در اقلیت هستند[/b]
همچنین محمد حسین جعفریان از فعالان فرهنگی دیگر سخنران این مراسم بود که در ابتدا با اشاره به عصا و پای مجروح خود گفت: من در سال 72 در شمال شرق افغانستان در هنگام تصویر برداری از تاجیک های مظلوم آنجا مجروح شدم برای همین احساس می کنم بین و شهید باغبانی نسبتی وجود دارد که باعث شده در این جمع حاضر شوم و سخن بگویم.
وی ادامه داد: من به جای همه مسئولانی که اینجا نیستند مثل رئیس جمهور و وزیر از خانواده شهید باغبانی عذرخواهی می کنم.
جعفریان با بیان اینکه باغبانیها کم نیستند ادامه داد: اگر چه که شهید باغبانیها در سرزمینی که باید مدافعاشان باشد در اقلیت هستند. امیدوارم روزی برسد که برای مستندسازی که جانش را در دستش می گذارد و به جای دیگر می رود اهمیت قائل شویم. هم اکنون ما در تنهایی کارمی کنیم در تنهایی شهید می شویم و بعد دوباره خود ما برای شهادت خود دور هم جمع می شویم.
در بخش دیگری از این مراسم سید علی فاطمی یکی از همکاران شهید باغبانی که در سوریه با او همراه بوده است با اشاره به شرایط اهمیت سوریه بیان کرد: سوریه به چند دلیل در معرض حمله است و مهمترین دلیل آن این است که کمر محور مقاومتی ماست این واقعیت که پیوند ایران، سوریه و حزب الله آخرین پایگاه مقاومت در برابر تمام شرق است بسیار تکان دهنده است.
وی ادامه دادحتی اسم ایران اقتدار ایجاد می کند و می تواند خطوط درگیری ما را در منطقه جابجا کند. بنابراین باید به کسانیکه می خواهند به مردم سوریه کمک کنند، بگویم که سوریه شهید و رزمنده نمی خواهد بلکه شما باید انسجام خود را در همین ایران حفظ کنید.
در پایان این مراسم که با حضور خانواده شهید باغبانی همراه بود از خانواده وی تجلیل و تقدیر صورت گرفت.

[url="http://www.mehrnews.com/detail/News/2129338"]http://www.mehrnews....il/News/2129338[/url]
[b] [/b]
[b] [/b] ویرایش شده در توسط babak1985
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right]می دونم منفی دریافت می کنم ولی خب دیگه موضع تندروهای ایران با این حمله تقویت شد دوباره میان روی دور متاسفانه در هر دو کسانی هستند که نمی خواهند این کشور روی آرامش ببینه اونطرف لابی صیهونیستی اینطرف [/right]
[right]امثال همین اقائی که بالا دارن حرف می زنن خسته شدم برویم از این تاپیک بیرون که ادامه روند ماجرا قابل حدس هست انشاء الله آمریکا این اشتباه بزرگ نکنه و حمله نکنه که خوب احتمال زیاد اینطور نمیشه حمله انجام میشه[/right]
[right]انشاء الله که پیش بینی من غلط در بیاد[/right]
  • Upvote 15
  • Downvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b][size=7][color=#0000FF]چرا قاتل ناوها تغییر مسیر داد؟[/color][/size][/b]



تغيير مسير قاتل ناوها به سوي مديترانه
يك منبع نظامي در مسكو اعلام كرد كه رزم ناو روسي "مسکو" كه ناتو آن را " قاتل ناوهای هواپيمابر" می نامد، به جاي رفتن به بندر ميندالو در منطقه غرب آفريقا، به سوی منطقه شرق درياي مديترانه تغییر مسیر داده است.
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10237/hedstrom20130904121333607.jpg[/img]


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين منبع افزود: گروه ناوهاي جنگي روسي تحت فرماندهي دريايي والري كوليكوف مجبور به تغيير طرح خود براي حركت در دريا شد و به جاي رفتن به يكي از بنادر کیپ ورده در غرب آفريقا به سمت تنگه باب المندب حركت كرد تا تقريبا بعد از ده روز وارد منطقه شرق درياي مديترانه شود.
به گفته اين منبع، اين رزم ناو قرار است كه رياست يگان عملياتي دريايي روسي مستقر در درياي مديترانه را برعهده بگيرد و ماموريت فرماندهي اين يگان از كشتي مبارزه با زيردريايي هاي " دریادار بانتيليف" وابسته به يگان اقيانوس آرام روسيه را عهده دار شود.
رزمناو مسكو، بندر سواستوبول روسيه را در دوم جولای ترك كرد تا فرماندهي مجموعه ناوهاي جنگي روسيه وابسته به ناوهاي درياي سياه و ناوهاي درياي شمار و ناوهاي درياي بالتيك را برعهده گيرد.
اين رزمناو در اوايل اوت به بندر گاوانا در كوبا رفت و از آن جا در سيزدهم اوت پس از عبور از تنگه پاناما از بندر كورينتو در نيكاراگونه عبور كرد و همچنين در 27 اوت از مجموعه كشتي هاي روسيه در بندر لاگويرا ونزوئلا سان دید.
رزمناو موشكي مسكو در سال 1983 ساخته شده و به 16 سكوي پرتاب سامانه والكان بي 1000 موشكي ضد ناو مجهز است. از اين سامانه موشك هايي با برد 700 كيلومتر شليك مي شود و به منظور انهدام ناوهاي هواپيمابر ، تنها 3 موشك از این نوع کافیست و همین امر باعث شده است كه كارشناسان ناتو، اين رزمناو را " قاتل ناوها" بنامند.
[url="http://fa.alalam.ir/news/1513516"]http://fa.alalam.ir/news/1513516[/url]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#333333][font=BBCNassim][size=5][background=rgb(255, 255, 255)]ژان مارک آیرو، نخست وزیر فرانسه هشدار داد که اگر جامعه بین‌المللی در قبال حمله شیمیایی در سوریه اقدامی نکند، "پیامی اشتباه" برای ایران در ارتباط با برنامه هسته‌ای این کشور فرستاده است. [/background][/size][/font][/color]
b ب c ویرایش شده در توسط jshafah

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا سوریه جواب هم نداد نداد...یک سوال...در آستین ایران ممکنه چیزی برای منحرف کردن موشک های کروز باشه؟

کلا هدف تمام حوادث سوریه ایران هست...چه سیاسی(حزب الله و اسد)...چه هسته ای...چه اقتصادی(گاز و خط لوله ایران -عراق-سوریه-لبنان-اروپا)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Ximosi' timestamp='1378325009' post='336232']
حالا سوریه جواب هم نداد نداد...یک سوال...در آستین ایران ممکنه چیزی برای منحرف کردن موشک های کروز باشه؟

کلا هدف تمام حوادث سوریه ایران هست...چه سیاسی(حزب الله و اسد)...چه هسته ای...چه اقتصادی(گاز و خط لوله ایران -عراق-سوریه-لبنان-اروپا)
[/quote]
این یه ذره بزرگتر از چیزی هستش که از آستین در بیاد ولی تنها چاره کار اینه که یه آزمایش هسته ای بکنه. البته این فقط ایران رو نجات خواهد داد
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.