death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[b] [size=5][url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/266760/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%BA%D9%88%D8%B7%D9%87-%D8%B4%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%A7-%D8%AE%DB%8C%D8%A7%D9%84"]پیشروی تروریست ها در غوطه شرقی؛ از واقعیت تا خیال[/url][/size][/b]

[color=#FF0000][b]گروه بین‌الملل مشرق -[/b][/color] بعد از موفقیت اخیر ارتش سوریه در محافظت از محاصره غوطه شرقی در شش ماه اخیر و تسلط مجدد بر بخش‌های زیادی از غوطه غربی و همچنین از دست رفتن مراکز اصلی تروریست‌ها در ریف جنوبی دمشق بویژه مناطق السبینه و حجره و البویضه و الذیابیه و الحسینیه و همچنین پی[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/9/449763_798.jpg[/img]شروی سریع ارتش در منطقه قاره در قلمون، گروه‌های تروریست به دنبال تجمیع عناصر خود در محور غوطه شرقی بر آمدند تا از سویی بتوانند یک دستاورد هر چند کوچک تبلیعاتی برای خود دست پا کرده و در صورت موفقیت عملیات نیز محاصره 6 ماهه غوطه شرقی را بشکنند. مناطق الزمانية، القيسا، البحارية،الجربا، القاسمية، العبادة و ديرسلمان از جمله مناطقی است که تروریست‌های برای تسلط بر آنها تلاش می‌کنند.

پیشروی‌های راهبردی ارتش در مناطق مرزی قلمون و افزایش روند فرار آنها از معرکه سوریه از عوامل دیگری بود تا جبهه النصره و داعش دو بازوی فعال القاعده در سوریه و حامیان منطقه‌ای آن را به اجرای طرح ویژه برای تمرکز بر غوطه شرقی در ریف دمشق وادارد. در راستای همین طرح ویژه بیش از 5 هزار نفر از تروریست‌ها به تازگی از مرزهای اردن وارد سوریه شده‌اند، تعداد بالایی از این عناصر به مناطق الغوطه رفته‌اند تا این مناطق را از دست ارتش لبنان خارج کنند.

عناصر شبه نظامی در حالی این حمله را تدارک دیده و با تغییر استراتژی، به جای وسعت دادن به میدان نبرد سعی در تمرکز نیروهای خود در جبهه محدود غوطه شرقی کرده‌اند که می‌دانند بویژه در شرایط خاص کنونی در جبهه های سوریه، این حمله برای آنها حکم مرگ و زندگی را دارد؛ این می‌تواند آخرین تلاش برای احیای محاصره شدگان محور ریف جنوبی دمشق و کمک تسلیحاتی برای آنها باشد.

این هجمه از باغات اطراف این مناطق آغاز شد و مخالفان موفق شدند در برخی روستای های این منطقه نفوذ کنند، بویژه اینکه این منطقه یک گستره جغرافیایی وسیع دارد که مملو از باغ و دشت است، آنها با حمله به برخی مراکز ایست و بازرسی درگیری های شدیدی را طی روزهای اخیر در این محورها آغاز کرده‌اند، اما ارتش سوریه بعد از چند ساعت غافلگیری با اعزام مجدد نیرو به مناطق درگیر آرایش نظامی خود را بازیافت و موفق به مهار این حملات شد.

مخالفان مسلح برای خارج کردن غوطه شرقی از محاصره ارتش بدنبال تسلط بر روستاها و شهرک‌های واقع در بخش شرقی خط آهن منطقه مرج برآمدند، در دو روز اخیر عناصر مسلح به فضل نیروهای ذخیره‌ای که عازم این مناطق شده است؛ موفق شدند پیروزی‌هایی در مناطق جربا و القاسمیه و دیر سلیمان به دست آورند، البته این پیروزی ها دیری نپایید و در حالی که آنها به دنبال تسلط بر منطقه العباده و العتیبه در شرق غوطه بودند تا محاصره غوطه شرقی را بشکنند، نیروهای ارتش سوریه برای تغییر موازنه قدرت در این مناطق بخشی از نیروهای خود را به حومه دمشق اعزام کردند.


[left][img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/9/449766_241.jpg[/img][/left]

با ورود ارتش سوریه بعد از غافلگیری اولیه در انتقال ناگهانی جبهه درگیری‌ها به این منطقه، خطوط دفاعی جدیدی در منطقه ایجاد شد؛ ارتش در همین راستا پاتک‌هایی را نیز برای بازپس گیری مناطق اشغال شده انجام داده است.

کار دقیق اطلاعاتی ارتش سوریه سبب شد تا عملیات تروریست‌ها در انتقال سریع نیروهای تازه نفس به جبهه مقدم نیز ناموفق مانده و با هدف قرار دادن خطوط و محورهای مواصلاتی تقویت نیروهای تروریست ها نیز که به احتمال فراوان تروریست‌های وارد شده از مرزهای اردن را به غوطه شرقی هدایت می‌کرد، ناموفق گذاشت.

از سوی دیگر ارتش سوریه با ایجاد خط آتش در جبهه پشت سر مخالفان سوریه به دنبال ممانعت از عقب‌نشینی آنها و محاصره بیشتر آنهاست.

رعایت طرح نظامی فوق بشارت دهنده پیروزی قریب الوقوع ارتش سوریه در این محور است که به احتمال فراوان تلفات بالایی از تروریست ها خواهد گرفت، قدرت بالای مانور ارتش و مهار عناصر مسلح و اطلاعات دقیق میدانی از روند فعالیت ها و تحرکات تروریست ها از عوامل برتری ارتش سوریه در این میدان است و به همین علت است که برخی از مشهور ترین فرماندهان میدانی القاعده از جمله ابو جعفر العراقی و ابو زاهر دو تن از فرماندهان گردان‌های مسلح در این عملیات کشته شده‌اند.


[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/9/449764_175.jpg[/img][color=#FF0000][b]پیشروی‌های غوطه، دستاورد میدانی یا جنگ تبلیغاتی [/b][/color]

رسانه‌های معاند دولت سوریه مانند آغاز بحران در کشور نقش مهمی در شانتاژ تبلیغاتی برای از بین بردن روحیه نیروهای ارتش سوریه و انحراف افکار عمومی داشته‌اند، ساعتی پس از آغاز حملات غافلگیرانه تروریست‌های مسلح هجمه تبلیغاتی این رسانه ها نیز آغاز شد و آنها فارغ از واقعیت‌های میدانی تا جایی پیش رفتند که مدعی شدند مخالفان سوری در آستانه ورود به العتیبه و لغو محاصره غوطه شرقی قرار دارند.

پایگاه‌های خبری وابسته به گروه های مسلح و همچنین رسانه‌های هوادار آنها برای انحراف افکار عمومی از پیروزی های مهم ارتش سوریه در نواحی قلمون و همچنین افزایش روحه از هم پاشیده تروریست ها اقدام به انتشار تصاویر و اخباری از شهادت تعدادی از عناصر حزب الله در این منطقه کرده‌اند، این رسانه ها در حالی نسبت به کشته شدن این عناصر در ریف دمشق مانور می دهند که برخی منابع امنیتی و میدانی انتشار این اخبار را از اساس دروغ می‌دانند و معتقدند رسانه‌ها عملیات جنگ روانی را برای تأثیرگذاری در تحولات میدانی دنبال می کنند، چرا که همچنان درگیری‌ها در دشت‌ها و جنگل های حومه دمشق دنبال می‌شود و ارتش و عناصر داوطلب در تعقیب عناصر مسلحی برآمده اند که به دنبال فرار به بخش‌های داخلی تحت نفوذ تروریست‌ها هستند.

خوش‌بین ترین رسانه ها نسبت به عملکرد تروریست‌های مسلح اعلام کرده‌اند که بر اساس اطلاعات موجود 4 نفر از عناصر حزب‌الله در درگیری‌های اخیر به شهادت رسیده‌اند و 12 نفر دیگر نیز از ارتش سوریه شهید شده اند، اما در مقابل بیش از 250 تن از عناصر تروریست در درگیری‌های این منطقه به هلاکت رسیده اند. اطلاعات موجود حاکی از آن است که گروه کوچکی از عناصر حزب الله لبنان نیز که به دست تروریست‌های مسلح به محاصره درآمده بودند، بعد از 12 ساعت پایداری و مقاومت از محاصره نجات پیدا کرده اند.

البته رسانه‌های هوادار تروریست‌ها سوری مانند گذشته غیر از حراج اعتبار و محبوبیت مردمی خود طرْفی از این دروغ‌پردازی ها نمی بنندد و نخواهند توانست پایان پیروزمندانه بحران سوریه به نفع دولت و محور مقاومت را به تاخیر بیاندازند. این معنای سخنان اخیر بشار اسد رئیس جمهور این کشور است که است وعده داد طی شش ماه آینده کشور پاکسازی خواهد شد و رسیدن به حل و فصل در سایه تروریسم بعید است. رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که دمشق مجبور به دفاع از خود علیه جریان های تکفیری که مردم را هدف قرار دادند، است.


[color=#ffa500]عکس ها را یا به صورت لینک قرار دهید یا به گالری منتقل کنید[/color]
[color=#ffa500]rezatizi[/color]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[font=tahoma,geneva,sans-serif]دیروز ! . . . 30 نوامبر 2013

جنگنده MiG-23ML سوری با راکت انداز B-8M[/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]http://captain-pilot.com/up/images/83516469548079290797.jpg[/font]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]http://captain-pilot.com/up/images/65247741600300983275.jpg[/font]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه چیز جالب هست توی این جنگ لعنتی!
اول بگم که اصلا قصد مقایسه رزمندگان شیر دل و با ایمان دفاع مقدس رو با ایان حیوانات درنده تکفیری ندارم که اینها به نظر من یه مشت گرگ بیشتر نیستند...
به هر حال تو کلیپهای دوران دفاع مقدس که نگاه میکنم یه جمله مشترک توی این ویدئو ها هست که عجیب با ارتش بشار همخونی داره! رزمندگان ما میگن: از صبح تا حالا کلی تانک زدیم و اینها بیشترشون در میرن...
ارتشهای بعثی و عربی قهرمان عجیب شبیه هم هستند...
بنازم سرپنجه شیران حزب الله و سپاه رو که اگه نبودن الان بشار اسد تخمیر شده بود...
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] تسلط ارتش سوریه بر بخش اعظم دو شهر "نوی" و "النبک"[/b]

به گزارش گروه بین الملل [url="http://www.tasnimnews.com/"]خبرگزاری تسنیم[/url] به نقل از شبکه المنار، ارتش سوریه در ادامه عملیات آزاد سازی مناطق مختلف این کشور، به پیشروی گسترده ای در شهر "نوی"، واقع در استان درعا رسیده است.
بنا بر این گزارش، ارتش سوریه همچنین در شهر "النبک"، واقع در حومه منطقه القلمون دمشق نیز پیشروی چشمگیری داشته است.
یک منبع امنیتی سوریه به شبکه المنار گفته که ارتش بر بیشتر مناطق شهر النبک تسلط پیدا کرد و در عین حال ده ها تروریست را از پای در آورده و تجهیزات نظامی آنها را منهدم کرد.
گروه مخالف دولت سوریه موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" اعلام کرد که ارتش سوریه در روز یکشنبه موفق شد بخش غربی شهر النبک را در دست خود بگیرد و بر آن تسلط یابد.
این گروه مخالف اعلام کرد که در پی تسط ارتش سوریه بر ناحیه غربی این شهر، گروه های مسلح وابسته به گروهک های النصره و داعش عقب نشینی کردند.
"دیده‌بان حقوق بشر سوریه" جمعه گذشته نیز در بیانیه ای اعلام کرده بود که نیروهای ارتش سوریه مواضع شورشیان در شهر نبک را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.
ارتش سوریه در ادامه عملیات آزادسازی مناطق مختلف سوریه چندی روز گذشته موفق شد کنترل شهر قاره را در همین منطقه به دست بگیرد و نیروهای دولتی کنترل دیر عطیه را قبل از ورود به نبک در دست خود گرفتند.
یک منبع امنیتی سوریه اعلام کرد که پس از بازپس گیری نبک، فقط منطقه یبرود و چند روستای اطراف خارج از کنترل نیروهای دولتی باقی می‌مانند.
گفتنی است که مناطق قاره، دیر عطیه و نبک در امتداد بزرگ راهی قرار دارند که دمشق را به حمص سومین شهر بزرگ سوریه وصل می‌کند
[url="http://www.tasnimnews.com/Home/Single/209266"]http://www.tasnimnew...e/Single/209266[/url]
============================================================================================
[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/267814/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%86-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]ورود اولین زن جنگجوی سعودی به سوریه[/url][/b]


به گزارش[b] مشرق[/b] به نقل از العالم، گروههاي تروريستی از طریق صفحه‌هاي خود در پايگاههاي اينترنتي اعلام كردند كه اولين زن جنگجوی سعودي به نام "ندي معيض القحطاني" براي پيوستن به گروههاي مسلح وارد خاك سوريه شد.

باوجود اينكه برخي از عناصر مسلح سعودي پيش از اين زنان و فرزندانشان را با خود به سوريه برده بودند و زن و اعضاي خانواده برخي ديگر از اين عناصر مسلح نيز بعد از ورود آنها وارد خاك اين كشور شدند؛ القحطاني اولين زن سعودي است كه درصفحه‌هاي گروههاي مسلح به طور رسمي آمادگي خود براي جنگ در سوریه را اعلام كرد.

عزيمت اين زن سعودي به سوريه بحث و جدل گسترده‌اي را در بين محافل گروههاي مسلح به راه انداخت.

درحالیکه برخی از این کار استقبال کرده‌اند برخي ديگر از اين اقدام انتقاد كرده و آن را مغاير با احكام دين و عرف جامعه دانستند كه به زن اجازه خروج و سفر به تنهايي بدون محرم را نمي‌دهد.

خبرگزاري آسيا به نقل از يك منبع ويژه نوشت: القحطاني به گروه موسوم به دولت اسلامي در عراق و شام (داعش) پيوسته است و گمان مي‌رود كه برادرش نيز چند هفته پيش به اين گروه پيوسته است

[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/267814/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%86-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D8%AC%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%B9%D9%88%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87"]http://www.mashreghn...-سعودی-به-سوریه[/url] ویرایش شده در توسط 9km
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میگ 29 هم چند وقت پیش حضورش رو به درگیری ها باز کرده(غوطه)
به همراه پاد B-8 راکتی هوا به زمین
[img]http://www.pic98.ir/images/b4mnrvaqghkwmia45w4h.jpg[/img]

[img]http://www.pic98.ir/images/us6he3okf8a9ey3ivozh.jpg[/img]

[img]http://www.pic98.ir/images/joz92mhz15y8yrmiqaj.jpg[/img]


اینجا هم میشه فیلمشو رو با توضیحات العالم مشاهده کرد
[url="http://fa.alalam.ir/news/1525086"]http://fa.alalam.ir/news/1525086[/url]



اینم که یسیر بید! فک کنم اینم تو غوطه باشه

[img]http://www.pic98.ir/images/j1gmdkuhp2ra4wsinyz.png[/img]
[img]http://www.pic98.ir/images/au08xvaihnpxok7j89.jpg[/img]

[img]http://www.pic98.ir/images/jcp1eeibnszhz14vj3yj.png[/img]

[img]http://www.pic98.ir/images/n8q81gh30j71qb3tmjn2.jpg[/img]



[url="http://www.youtube.com/watch?v=d3oxe5yU_QE"]http://www.youtube.c...h?v=d3oxe5yU_QE[/url]

شاید قبلا جای دیگه در مورد اینها گفته شده باشه اما اینجا من چیزی ندیدم!
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاری رسمی سوریه سانا : واحدهای ارتش با کمک نیروهای دفاع ملی روستاهای الصمدانیه شرقی/ رسم البغال/ رسم شولی/ العجرف/خربه ام العظام در ریف قنیطره جنوبی را بعد از بین بردن تروریستها پاکسازی کردن

به هلاکت رسیدن کامل یک گروه 35 نفره از افراد مسلح وتروریستها در باغ های اطراف برزه

[url="http://sana.sy/ara/336/2013/12/02/515513.htm"]http://sana.sy/ara/3...2/02/515513.htm[/url]

تلوزیون سوریه : تسلط 80 درصدی ارتش بر شهرک نقارین در ریف حلب


برخی از اخبار زیر به تایید نهایی نمی رسند

----
ارتش راه ارتباطی حلب به رقه رو به پاکسازی کرد (این راهها دهها کیلومتره در واقع بخشهای نزدیک به فرودگاه و شهرک التیاره و.. رو پاکساز کرده ) همچننی ارتش روستای ابو رهته رو بازپس گرفت
[url="http://syriaalhadath.com/"]http://syriaalhadath.com/[/url]

برخی از منابع خبری به نقل از روزنامه الوطن سوریه از ورود یگانهای ارتش به داخل شهرک ملیحه در غوطه شرقی خبر دادن

[url="http://syriaalhadath.com/"]http://syriaalhadath.com/[/url]

رزنامه الوطن به نقل از صفحات (اینترنتی ) تروریستها وافراد مسلح از به هلاکت رسیدن 85 تروریست وفرد مسلح در نبردهای روز گذشته غوطه شرقی خبر داد

[url="http://www.alwatan.sy/view.aspx?id=8871"]http://www.alwatan.s...ew.aspx?id=8871[/url]

المنار: ارتش سوریه بخش زیادی از شهر البنک رو به تصرف خودش در آورده ( تا 70 درصد گزارش شده )/ المنار همچننی از پیشروی کسترده ارتش در مناطق اطراف شهر نوی خبر داد / برخی از منابع خبری هم به نقل از المنار از تسلط ارتش بر ارتفاع ابو الیابس خبر دادن

[url="http://www.almanar.com.lb/adetails.php?eid=665388&cid=21&fromval=1&frid=21&seccatid=23&s1=1"]http://www.almanar.c...eccatid=23&s1=1[/url]

تروریستها موفق به نفوذ به شهرک معولا شده و در بخشهای از منطقه قدیمی این شهرک مستقر شده اند دیده بان حقوق بشر از تلاش ارتش برای بازپسگیری این مناطق و بیرون راندن تروریستها از این شهرک خبر داد

[url="http://arabic.rt.com/news/635857-%D9%85%D8%B3%D9%84%D8%AD%D9%88_%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%B1%D8%B6%D8%A9_%D9%8A%D8%B3%D9%8A%D8%B7%D8%B1%D9%88%D9%86_%D8%B9%D9%84%D9%89_%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%B2%D8%A1_%D8%A7%D9%84%D9%82%D8%AF%D9%8A%D9%85_%D9%85%D9%86_%D9%85%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A9_%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%84%D8%A7_%D8%A7%D9%84%D8%B3%D9%88%D8%B1%D9%8A%D8%A9/"]http://arabic.rt.com...معلولا_السورية/[/url]

عموم درگیریهای امروز هم در غوطه شرقی از منطقه مرج (احتمالا مرج السلطان )گزارش شده

----

درباره عملیات اشتشهادی یکی از اعضای شجاع حزب الله روایتهای نسبتا گوناگونی مطرح شده . مثل اینکه 6 نفر از اعضای حزب الله (برخی هم از مجروح بودن این افراد سخن گفته )در داخل مدرسه ای در شهرک دیر سلمان غوطه شرقی در محاصره النصره قرار گرفته این عضو حزب الله هم با دیدن تجمع اعضای النصره در اطراف مدرسه تصمیم میگیره برای شکستن محاصره دست به عملیات استشهادی بزنه و با حمله به تجمع تروریستها خودش رو درمیون اونها منفجر میکنه
-----

نقشه موقعیت مناطق النقارین و تل شیخ یوسف و شیخ زایت شیخ نجار و التیاره

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/Copy_of_929101.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_Copy_of_929101.jpg[/img][/url]

گزارش خبرنگار تلوزیون سوریه از تسلط ارتش بر جاده الرقه حلب / شهرک تیاره و بخشی اعظم شهرک النقارین

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/984489433.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_984489433.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/852859909.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_852859909.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/837351125.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_837351125.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/584123137.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_584123137.jpg[/img][/url]


تروریستهای شکار شده

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20131202-124603_h515513.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20131202-124603_h515513.jpg[/img][/url]

شلیک موشک hj8 (احتمالا ) به سوی تانک ارتش سوریه در درعا

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/414251622.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_414251622.jpg[/img][/url]

به هلاکت رسیدن دو سردسته گروههای تروریستی در درعا

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/529c8446ebaa4.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_529c8446ebaa4.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/529af50c70224.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_529af50c70224.jpg[/img][/url] ویرایش شده در توسط aminor
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][font=tahoma,geneva,sans-serif]شورشیان سوریه شهر مسیحی‌ معلولا را تصرف کردند[/font][/center]


[center][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://previous.presstv.ir/photo/20131202/337902_%D8%B5%D9%88%D9%85%D8%B9%D9%87%20%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%AF%DA%A9%D8%B3%DB%8C%20%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A7%20.jpg[/img][/font][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]خبرگزاري رسمي سوريه، سانا، گزارش داد شبه‌نظاميان از جمله گروه تروريستي جبهه النصره که وابسته به القاعده است، به صومعه ارتدکسي تقلا در مرکز شهر معلولا حمله کردند.

بر اساس اين گزارش، شورشيان غير مسلح چند زن راهبه در اين صومعه را به گروگان گرفتند. صومعه ارتدکسي تقلا محل زندگي ۴۰ راهبه و کودک يتيم است.

با توجه به جنايت‌هاي گذشته، نيروهاي امنيتي و ناظران امکان خشونت عليه ساکنان اين شهر تاريخي را منتفي نمي‌دانند.

در همين حال، منابع مي‌گويند که شبه‌نظاميان پس از پنج روز درگيري وارد شهر معلولا شدند، حال آن که نيروهاي امنيتي شهرهاي قرع و دير عطيه را پس گرفتند و در حال حاضر نيز براي در دست گرفتن مجدد کنترل شهر نبک با شبه‌نظاميان در نبرد هستند.

شهر زيباي معلولا به عنوان نماد حضور باستاني مسيحيان در سوريه تلقي مي‌شود.

ناآرامي‌هاي خونين از سال ۲۰۱۱ گريبان‌گير سوريه است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان سوريه حمايت مي‌کنند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در نزديک به سه سال ناآرامي و درگيري‌هاي مسلحانه در سوريه، بيش از ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌و ميليون‌ها نفر نيز بي‌خانمان شده‌اند.

همچنين، سازمان ملل همواره ضمن هشدار درباره وخامت شرايط انساني در سوريه اعلام کرده است که بيش از ۹ ميليون نفر از مردم اين کشور به علت مشکلات ناشي از بحران جاري به کمک‌هاي فوري نيازمند هستند.

از سوي ديگر، بر اساس گزارشي که اين نهاد بين‌المللي ۱۵ مهر (۷ اکتبر) منتشر کرد، بيش از ۴ ميليون سوري در سال ۲۰۱۴ مجبور به ترک خانه‌هاي خود خواهند شد.[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.presstv.com/detail.fa/337902.html"]منبع[/url][/font]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='En98SD' timestamp='1386042689' post='351118']
[center][font=tahoma,geneva,sans-serif]شورشیان سوریه شهر مسیحی‌ معلولا را تصرف کردند[/font][/center]


[center][font=tahoma,geneva,sans-serif][img]http://previous.presstv.ir/photo/20131202/337902_%D8%B5%D9%88%D9%85%D8%B9%D9%87%20%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%AF%DA%A9%D8%B3%DB%8C%20%D8%AA%D9%82%D9%84%D8%A7%20.jpg[/img][/font][/center]

[font=tahoma,geneva,sans-serif]خبرگزاري رسمي سوريه، سانا، گزارش داد شبه‌نظاميان از جمله گروه تروريستي جبهه النصره که وابسته به القاعده است، به صومعه ارتدکسي تقلا در مرکز شهر معلولا حمله کردند.

بر اساس اين گزارش، شورشيان غير مسلح چند زن راهبه در اين صومعه را به گروگان گرفتند. صومعه ارتدکسي تقلا محل زندگي ۴۰ راهبه و کودک يتيم است.

با توجه به جنايت‌هاي گذشته، نيروهاي امنيتي و ناظران امکان خشونت عليه ساکنان اين شهر تاريخي را منتفي نمي‌دانند.

در همين حال، منابع مي‌گويند که شبه‌نظاميان پس از پنج روز درگيري وارد شهر معلولا شدند، حال آن که نيروهاي امنيتي شهرهاي قرع و دير عطيه را پس گرفتند و در حال حاضر نيز براي در دست گرفتن مجدد کنترل شهر نبک با شبه‌نظاميان در نبرد هستند.

شهر زيباي معلولا به عنوان نماد حضور باستاني مسيحيان در سوريه تلقي مي‌شود.

ناآرامي‌هاي خونين از سال ۲۰۱۱ گريبان‌گير سوريه است. بر اساس گزارش‌ها، غرب و هم‌پيمانان منطقه‌اي آن به ويژه قطر، عربستان سعودي و ترکيه از شبه‌نظاميان سوريه حمايت مي‌کنند.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در نزديک به سه سال ناآرامي و درگيري‌هاي مسلحانه در سوريه، بيش از ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌و ميليون‌ها نفر نيز بي‌خانمان شده‌اند.

همچنين، سازمان ملل همواره ضمن هشدار درباره وخامت شرايط انساني در سوريه اعلام کرده است که بيش از ۹ ميليون نفر از مردم اين کشور به علت مشکلات ناشي از بحران جاري به کمک‌هاي فوري نيازمند هستند.

از سوي ديگر، بر اساس گزارشي که اين نهاد بين‌المللي ۱۵ مهر (۷ اکتبر) منتشر کرد، بيش از ۴ ميليون سوري در سال ۲۰۱۴ مجبور به ترک خانه‌هاي خود خواهند شد.[/font]
[font=tahoma,geneva,sans-serif][url="http://www.presstv.com/detail.fa/337902.html"]منبع[/url][/font]
[/quote]

به نظر من ارتش سوریه عمدا اجازه پیشروی به شورشی ها رو میده تا این روستا رو تصرف کنند چون از اینکار بهره برداری تبلیغاتی میکنه .. وگرنه کنترل و نگه داشتن یه روستا که چندان سخت نیست این روستا طی سی روز گذشته دو سه بار دست به دست شده
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
250 صفحه ای شدن تاپیک سوریه را تبریک و تسلیت عرض می کنم
[img]http://www.noornews.ir/files/fa/news/1391/7/24/41553_593.jpg[/img] ویرایش شده در توسط ShahryarHedayati
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ShahryarHedayati' timestamp='1386048748' post='351122']
250 صفحه ای شدن تاپیک سوریه را تبریک و تسلیت عرض می کنم
[img]http://www.noornews.ir/files/fa/news/1391/7/24/41553_593.jpg[/img]
[/quote]
تا 1000 صفحه ای شدن تاپیک راه چندانی نمونده...
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10105/315713_136833156421858_61435802_n.jpg[/img]
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته امیدواریم انشاالله هر چه زودتر ختم به خیر بشه
[img]http://anarpress.ir/wp-content/uploads/2013/06/rouhani-02.jpg[/img] ویرایش شده در توسط Maldini
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Shabro' timestamp='1385927209' post='350922']
من موندم این تروریست ها چجور رفتن اون دنیا؟
[url="http://www.aparat.com/v/QTg5n"]http://www.aparat.com/v/QTg5n[/url]
کسی از پشت بسته اشون ب رگبار؟
گوله تانک خورده پشت بوم برا اون قسمت؟
پس بقیه که در محل های مختلف پشت بوم هلاک شدن چجور مردن؟
انشالله که اینجوری دسته دسته برن پیش ارباباشون یزدو معاویه
[/quote]
اینو کی تهیه کرده؟
جالب این هست که آهنگ حزب الله لبنان رو با یه سری محذوفات روش گذاشتن

اما در کل چینش مرده ها خیلی عجیب بود
مگر اینکه از این بمب های ترکش زا باشه همه اشون رو زده باشه ، یا شاید نمایشی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبرگزاری فارس خبر از سقوط گردان تسلیح در شرق شهرک «بصر الحریر» از توابع استان «درعا» داده است

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920911001174

شهرک معلولا هم قسمت زیادیش سقوط کرده

دیده بان سوریه از کشته شدن ۴ نفر از افراد مسلح در نبک خبر داده که یکی از آنها از فرماندهان مسلحین است!!

http://www.syriahr.com/index.php?option=com_news&nid=12259&Itemid=2&task=displaynews

و همچنین در غوطه هم ۴ نفر کشته شده اند!!!!


اما نتوانسته افزایش تلفات مجروحین نبرد قاره و نبک رو گزارش نکند به نظر می رسد
شیوه جنگ بلوک شرق مبنی بر زخمی کردن دشمن (و نه کشتنش) در قلمون بهتر جواب داده

http://www.syriahr.com/index.php?option=com_news&nid=12253&Itemid=2&task=displaynews

بین محور زبدانی تا وادی بردی (یبرود) درگیری هست قسمتی از مخالفین به مقر نیروهای ارتش در نبک
کازیه بیت جن و ... حمله کردند تا تمرکز قوای ارتش رو به هم بریزند و جبهه های جدیدی باز کنند

[b] [url="http://www.asriran.com/fa/news/306724/%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D9%88%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA"]ظریف: ایران آماده گفتگو با امارات درباره جزیره ابوموسی است [/url][/b]




خدا ختم به خیر کند


http://www.asriran.com/fa/news/306724/%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D8%A8%D9%88%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ظریف: ایران آماده گفتگو با امارات درباره جزیره ابوموسی است
[/quote]

این عنوان بسیار غلط و نادرست است..باز هم اشتباه خبرگزاری ها..دوستان جدی نگیرند

ایران آماده ی گفتگو با امارات درباره ی رفع شبهات ایجاد شده در مورد جزیره ی بوموسو است نه آماده ی گفتگو بر سر جزیره ی بوموسو ویرایش شده در توسط soldier
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='soldier' timestamp='1386056325' post='351146']
این عنوان بسیار غلط و نادرست است..باز هم اشتباه خبرگزاری ها..دوستان جدی نگیرند

ایران آماده ی گفتگو با امارات درباره ی رفع شبهات ایجاد شده در مورد جزیره ی بوموسو است نه آماده ی گفتگو بر سر جزیره ی بوموسو
[/quote]


ابو موسی جزیی از خاک ایران است
و هیچ شبهه ای در این مورد پاسخ داده نمی شود

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.