death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

از اربیل چند تا پردیتور پرواز کردن در طول چند روز گذشته و در اسمان رقه دور دور زدن...

 

امریکا داره شناسایی میکنه در منطقه و قطعا در اینده‌ی نزدیک عملیات های هوایی شاخی روی رقه اجرا میکنه! :)

واقعاً شناسایی شون خوب عمل می کنه

هم ارتباطات الکترونیکی رو خوب شنود می کنند و هم از پهپاد ها و ماهواره خوب استفاده می کنند

واسه همینه که وقتی حمله هوایی انجام می دند خیلی دقیق به نتیجه می رسند

داشتم به حزب الله لبنان فکر می کردم که چه خوب حفاظت اطلاعات رو رعایت کرده که این همه وقته اسرائیل نتونسته از نظر هوایی ضربه ای به حزب الله بزنه

 

708904_191.jpg

ورودی اردوگاه آوراگان فلسطینی یرموک

بعضی از این فلسطینی های تکفیری مثل سگی می مونند که دستی رو که بهشون غذا داده گاز می گیرند

ویرایش شده در توسط mopmop
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

المیادین:ارتش سوریه سرباز خانه تیپ الکترونیک  واقع در شمال غرب حتیته الجرش رو پاکسازی و راه زبدین به دیرالعصافیر رو قطع کرده .  درگیریها  به ورودیهای شهرک زبدین رسیده است

 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متنی که برای فهمیدن داعش باید خواند!

 

تحرکات سریع گروه تکفیری داعش در عراق و سوریه ممکن است بسیاری را در نقاط مختلف جهان شوکه کرده باشد. خشونت عجیب این گروه و پیوستن بعضی جوانان از نقاظ مختلف جهان به انها بسیاری را گیج و حتی هراسان کرده است. در این میان توصیف دقیق روابط عربستان سعودی با این گروه و توضیح چرایی رفتارهای متناقض برآمده از این کشور تا حد زیادی، ریشه رفتارهای خشن و نفرت‌انگیز داعشی‌ها را هم توضیح می‌دهد.

به گزارش «تابناک»، آلیستر کروک از مقامات سابق سازمان‌های اطلاعاتی انگلیس و دیپلمات‌های اروپایی که مشاور مسائل خاورمیانه برخی مقامات ارشد اروپایی و از جمله خاویر سولانا بوده است، در مطلبی مفصل به پیشینه فکری داعش پرداخته تا درک روشن‌تری از پدیده داعش ارائه کند که خلاصه آن در ادامه امده است.

حتی همین حالا هم به نظر می‌رسد که نخبگان حاکم بر عربستان سعودی در برابر پدیده داعش به دو گروه تقسیم شده‌اند. عده‌ای از آنها که شیعیان را دشمن خود می‌دانند و داعش را در حال جنگ با دشمن می‌بینند از شکل گرفتن یک دولت جدید سنی به اسم داعش خوشحالند.

گروهی دیگر هراسان هستند و شورش وهابی‌ها علیه عبدالعزیز را به یاد می‌اورند که باعث شد وهابی‌ها و آل سعود در اواخر دهه 1920 از هم فاصله بگیرند. بسیاری از سعودی‌ها عمیقا از عقاید افراطی داعش می‌ترسند.

اختلافات داخلی در عربستان سعودی در باره داعش را تنها می‌توان با فهم دوگانگی ذاتی موجود در شکل‌گیری این کشور پادشاهی و ریشه‌های تاریخی آن درک کرد.

بخشی مهم از هویت عربستان سعودی به طور مستقیم به محمد بن عبدالوهاب (بنیانگذار وهابیت) و استفاده ابن سعود از افکار وی بر می‌گردد. در آن زمان ابن سعود چیزی جز رهبر یک قبیله کوچک از بدوی‌های فقیر سرزمین نجد نبود.

شاخه دوم هویت سعودی‌ها به تمایل عبدالعزیز پادشاه سعودی به سوی تشکیل یک کشور در دهه 1920، مهار خشونت وهابی‌ها توسط وی، نهادینه کردن قدرت وهابی‌ها و استفاده از دلارهای نفتی در دهه 1970 برای به بیرون هدایت کردن جریان وهابی بر می‌گردد که با این اقدام آخر، یک تحول فرهنگی در بخشی‌های وسیعی از جهان اسلام به وقوع پیوست.

ولی این «انقلاب فرهنگی» اصلا یک تحول آرام نبود. تحول ایجاد شده با دلارهای نفتی سعودی‌ها، مبتنی بر تفکرات به شدت افراطی وهابی بود که از هر چه که بی‌ایمانی و انحراف در دین می‌پنداشت، ایجاد تنفر می‌کرد و خواستار محو آنها از جهان اسلام بود.

نویسندگان نشان داده‌اند که چگونه محمد بن عبدالوهاب به عنوان یکی از پیروان سرسخت ابن تیمیه، از نخبگان مصری و اهل عثمانی که با ظاهری مجلل به زیارت خانه خدا می‌امدند و تنباکو و حشیش مصرف می‌کردند متنفر بود. از نظر این عبدالوهاب، این افراد مسلمان نبودند؛ آنها منافقانی به حساب می‌امدند که لباس مسلمانی پوشیده‌اند. احترام این نخبگان مصری و عثمانی به درگذشتگان و قبور آنها خشم ابن عبدالوهاب را بر می‌انگیخت. وی همه این رفتارها را بدعت و حرام می‌دانست.

وی مانند ابن تیمیه فکر می‌کرد که دوره حضور پیامبر اسلام در مدینه، نشان‌دهنده جامعه ایده‌ال اسلامی است و همه مسلمانان باید آن را شبیه سازی کنند و این یعنی سلفی‌گرایی.

ابن تیمیه به شیعیان، صوفی‌ها و فلسفه یونانی اعلام جنگ کرده بود و علیه زیارت پیامبر و جشن گرفتن ولادت ایشان شعار می‌داد و ان را معادل رفتار مسیحیانی می‌دانست که مسیح را خدا می‌دانند. ابن عبدالوهاب همین نظریات را تکرار می‌کرد و مدعی بود که هر گونه شک و تردید یک مسلمان نسبت به این برداشت از اسلام، وی را از دایره اسلام خارج می‌کند و جان و مال وی را مباح خواهد کرد.

یکی از جنبه‌های مهم تفکر ابن عبدالوهاب تکفیر است. طبق این عقیده عجیب، ابن عبدالوهاب و پیروانش بخشی از مسلمانان را کافر می‌دانند. وی از همه مسلمانانی که به درگذشتگان، بزرگان دینی و فرشتگان احترام زیادی می‌گذارند ابراز برائت می‌کرد و این رفتارها را گمراهی از ایمان خالص به خدا می‌دانست. بنابراین اسلام وهابی، زیارت اهل قبور، زیارت اماکن متبرکه و مساجد خاص، بزرگداشت سالگردهای اسلامی، جشن گرفتن تولد پیامبر را منع می‌کنند و حتی اجازه نمی‌دهند که برای قبور مردگان، سنگ قبری گذاشته شود.

ابن عبدالوهاب مدعی بود که همه مسلمانان باید با یک خلیفه واحد بیعت کنند و هر کسی که با عقاید وی همراه نشود باید کشته شود، زنان و دخترانشان مورد تجاوز قرار گیرند و اموالشان مصادره شود. از نظر وی، لیست غیرمسلمانان مستحق مرگ شامل شیعیان، صوفی‌ها و اقلیت‌های مسلمانی می‌شد که وی آنها را مسلمان به حساب نمی‌اورد.

از این حیث هیچ تفاوتی بین وهابیت و داعش وجود ندارد. اختلافات بعدا پیش امد، وقتی که نظریه وهابی که مبتنی بر سه عنصر (یک حاکم، یک حکومت و یک مسجد) یعنی حکومت شاه سعودی، حاکمیت مطلق وهابیت دولتی و کنترل آن بر مسجد در عربستان سعودی نهادینه شد.

مخالفت داعش با همین سه عنصر است که حساب ان را از سعودی‌ها جدا می‌کند.

 

حکومت اول وهابی‌ها

تبلیغ عقاید افراطی فوق توسط ابن عبدالوهاب باعث شد که او را از شهرش بیرون بیاندازند و وی پس از مدتی سرگردانی در سال 1741 به ابن سعود و قبیله‌اش پناهنده شد. ابن سعود، عقاید وی را راهی برای غلبه بر سنت‌های قبیله‌ای اعراب و چنگ انداختن به قدرت یافت.

قبیله ابن سعود پیش از این عادت داشتند که با حمله به روستاهای اطراف آنها را غارت کنند. پذیرفتن حرف‌های ابن عبدالوهاب به آنها امکان جدیدی می‌داد، انها می‌توانستند اسم کار قبلی خود را جهاد بگذارند!. هر کسی هم که در این جریان کشته می‌شد، شهیدی بود که فورا به بهشت می‌رفت.

در ابتدا انها، چند منطقه کوچک مجاور خود را فتح کردند و حاکمیت خود را بر آنها تثبیت کردند. اهالی این مناطق گزینه‌های محدودی پیش روی خود داشتند، یا وهابیت را می‌پذیرفتند یا کشته می‌شدند. تا سال 1790 این اتحاد شکل گرفته توانست بر بیشتر شبه جزیره عربستان مسلط شود و به طور مکرر به مدینه، سوریه و عراق نیز یورش می‌برد.

استراتژی انها مانند داعش امروزی، این بود که مردم مناطق اشغال شده را به خفت و خواری بکشند. آنها سعی در ایجاد رعب و وحشت داشتند.در سال 1801 آنها به کربلا یورش بردند و هزاران شیعه و زنان و کودکان آنها را کشتند و بسیاری از اماکن مذهبی و از جمله حرم امام سوم شیعیان را تخریب کردند.

یک انگلیسی که در آن زمان در منطقه بوده، نوشته: «آنها همه شهر را غارت کردند، حرم (امام) حسین را غارت کردند و همه طول روز را با توحشی عجیب مشغول کشتار بودند، بیش از پنج هزار تن از اهالی ....» عثمان ابن بشر نجدی مورخ رسمی سعودی‌ها هم با افتخار از این جنایات سخن گفته و آن را سرنوشت همه کفار دانسته است.

در سال 1803، عبدالعزیز وارد مکه شد که تحت تاثیر ترس و وحشت تسلیم آنها شده بود. پیروان وهابیت، بناهای تاریخی اسلامی و از جمله همه قبور و مراقد را تخریب کردند. قرن‌ها معماری اسلامی در نزدیکی مسجدالحرام نیز از بین رفت.

ولی در سال 1803، یکی از شیعیان، پادشاه عبدالعزیز را به خونخواهی مردم کربلا به قتل رساند. پسرش سعود بن عبدالعزیز جانشین وی شد و به فتوحات پدر ادامه داد. سرانجام عثمانی‌ها از این وضعیت از کورده در رفتند و در سال 1812 ارتش عثمانی به همراه مصری‌ها، سعودی‌ها را از مدینه، جده و مکه بیرون انداختند. در سال 1814، سعود مرد، پسر نگون‌بختش عبدالله را عثمانی‌ها به استانبول بردند و با خشونت تمام به قتل رساندند.

در سال 1815، نیروهای وهابی از مصری‌ها که به نمایندگی از عثمانی می‌جنگیدند شکست سختی خوردند. در سال 1818، عثمانی‌ها شهر الدرعیه پایتخت وهابی‌ها را اشغال و تخریب کردند. اولین دولت وهابی از بین رفت و باقی‌مانده وهابی‌ها به صحرا گریختند و در همه قرن نوزدهم ساکت ماندند.

 

 

بازگشت تاریخ با داعش

یادآوری تاریخ گفته شده با تشکیل خلافت داعشی‌ها در عراق و سوریه امروزی دور از ذهن نیست. در واقع ویژگی‌های وهابیت در صحرای نجد از بین نرفت بلکه حیات آن پس از فروپاشی دولت عثمانی در جریان جنگ جهانی اول از تجدید شد.

رهبری آل سعود در این تجدید حیات را عبدالعزیز بر عهده داشت که شخصیتی کم حرف و از نظر سیاسی به شدت محاسبه‌گر داشت. او قبایل پراکنده بدوی را متحد کرد و یک بار دیگر روح وهابیت را زنده کرد.

وهابی‌ها یک بار دیگر و در فاصله سالهای 1914 و 1926 مکه، مدینه و جده را تصرف کردند. ولی به مرور عبدالعزیز نیز از واقعیت‌های نهفته در وهابی‌های متعصب احساس خطر کرد. وهابی‌ها شورش کردند و جنگی داخلی شروع شد که تا دهه 1930 طول کشید یعنی تا وقتی که پادشاه به کمک مسلسل، وهابی‌ها را ساکت کرد.

این پادشاه سعودی به تدریج تعصب خود را از دست می‌داد. در عربستان نفت پیدا شده بود و آل سعود و شریف حسین به عنوان گزینه‌های حکومت بر این سرزمین مطرح بودند. سعودی‌ها به دیپلماسی بهتری نیاز پیدا کردند. بنابراین، وهابیت از یک جنبش تهاجمی و تفکر تکفیری به جنبشی با مخصلت محافظه‌کاری در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، عقیدتی و دعوت مذهبی تبدیل شد و تلاش خود را صرف توجیه وفاداری به آل سعود و قدرت مطلقه پادشاه کرد.

 

گسترش وهابیت با دلارهای نفتی

به تدریج عربستانی‌ها، دلارهای نفتی را ابزاری مناسب برای گسترش وهابیت یافتند تا همه مسلمانان را به همان راه خود بکشند. میلیاردها دلار صرف اقداماتی شده و می‌شود که برای آل سعود، ابزار قدرت نرم محسوب می‌شود.

سعودی‌ها ترکیب میلیاردها دلار هزینه انجام شده برای گسترش وهابیت و تمایل خود برای رهبری اهل سنت را ترکیب کردند تا خود را شریکی مناسب برای منافع آمریکا جا بزنند و این وابستگی خاص آمریکا به آل سعود از دیدار عبدالعزیز و روزولت رئیس جمهور آمریکا در روی کشتی جنگی آمریکا و در مسیر برگشت روزولت از کنفرانس یالتا در جریان جنگ جهانی دوم تا کنون ادامه داشته است.

مساله مهم این است که نگاه وهابی‌های متعصب در دهه 1930 از بین نرفت. با وجود تضعیف این دیدگاه و جایگزینی آن با محافظه‌کاری ولی بخش‌هایی از سیستم حکومتی سعودی در اختیار آنها باقی ماند. همین دو بخش مختلف در سیستم حکومتی سعودی هستند که امروز باعث دو دیدگاه متفاوت نسبت به داعش شده‌اند.

داعش از سویی وهابی است و از سوی دیگر به شدت افراطی است. به عبارت دیگر داعش، بازگرداندن وهابیت محافظه‌کار سعودی به همان مسیر خشن و افراطی قدیمی است. آنها با جدیت تمام ادعای آل سعود برای حکومت را زیر سوال می‌برند.

با فربه شدن دولت سعودی با پول نفت، عقاید تند وهابی بار دیگر زمینه‌ای برای ظهور پیدا کرد و بسیاری از زنان و مردان پرنفوذ و شیوخ سعودی به حمایت از آن پرداختند. اسامه بن لادن نیز به یک معنا نماد شکوفایی همین جریان است.

مخالفت داعش با حکومت آل سعود بازگشت به ریشه‌های وهابیت است. غربی‌ها هم که در دهه‌های گذشته برای مقابله با دیگران با سعودی‌ها همکاری می‌کردند، وهابیت را نادیده می‌گرفتند.

سازمان‌های اطلاعاتی غرب، افراطی‌ترین جریانات وهابی را بهترین ابزار شکست شوروی سابق در افغانستان می‌دانستند و تعجبی ندارد که شاهزاده بندر بن سلطان عربستانی، داعش را بهترین ابزار برای اجرایی کردن طرح غربی برکنار کردن بشار اسد در سوریه بداند.

 

 

 

 

http://www.tabnak.ir/fa/news/432503/%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

707546_863.jpg

707547_155.jpg

707548_902.jpg


 

 

 

با دیدن این تصاویر اینقده غصه میخورم ..... :-(

 

آخرين موقعيت از وضعيت استان قنيطره

 

81orx5p1v9j59fhqvbha.jpeg

 

 

thumb_81orx5p1v9j59fhqvbha.jpeg  :winking:

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

تروریست ها توی اون منطقه در محاصره اند. لذا از نظر نیروی انسانی نمی تونند تجدید قوا کنند. همچنین دسترسی به خدمات پزشکی هم نباید داشته باشند لذا هر کی زخمی بشه باید خودش رو مرده حساب کنه

نکته دیگه ای که هست اینه که لرزش ناشی از انفجار بمب ها شاید بتونه تونل های اطراف رو خراب کنه. چون تونل ها رو خیلی اصولی نمی کنند

من چند تا عکس از تونل ها دیدم مثل موش کور فقط کنده بودند و رفته بودند جلو و تونل استحکامی نداشت

 

 

البته در همه ی موارد اینطور نیست ...

لینک زیر تکمیل بزرگترین تونل مسلحین در زیر جوبر هست ... چی ساختن !!!

لینک : http://fs2.filegir.com/a7up/10565527_568797979898450_890998920_n.mp4

 

Untitled~16.jpg

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
درآمد داعش از فروش نفت چقدر است؟

 

تولید روزانه 125 هزار بشکه نفت دنیا در اختیار تروریست‌های داعش است. از قرائن قابل فهم است که داعش روزانه حدود 200 تانکر نفت ارزان به ترکیه می‌برد و به واسطه‌ها می‌فروشد. روزی 3 تا 5 میلیون دلار درآمد نفتی به دست می‌آورد که می‌تواند آتش هر واقعه تروریستی را فروزان‌تر می‌کند.

در مطلبی که درمورد دسترسی داعش به نفت عراق در هفته‌نامه صدا منتشر شده، آمده است: داعش با فروش نفت عراق، که با سود فراوان برای برخی واسطه‌های ترک و البته سکوت سایر صادکنندگان نفت همراه بوده است، این امکان را دارد که منابع مالی خودش را توسعه دهد.

بلای داعش به نفت رسیده است. نفت سپر بلای "دولت اسلامی عراق و شام" شده است. دیروز تجارت افیون خون به رگ طالبان می‌ریخت، امروز پول نفت خنجر وحشیگری داعش را تیز می‌کند. هم نفت را با تانکر به بندر جیهان ترکیه می‌برند تا به دلالان بفروشند هم آن را پالایش می‌کنند تا ماشین نظامی‌شان حرکت کند.

تولید روزانه 125 هزار بشکه نفت دنیا در اختیار تروریست‌های داعش است؛ 80 هزار بشکه در عراق و 35 هزار بشکه در سوریه. از قرائن قابل فهم است که داعش روزانه حدود 200 تانکر نفت ارزان به ترکیه می‌برد و به واسطه‌ها می‌فروشد. روزی 3 تا 5 میلیون دلار درآمد نفتی به دست می‌آورد که می‌تواند آتش هر واقعه تروریستی را فروزان‌تر می‌کند. باز شدن پای تروریست‌ها به چاههای نفتی دومین تولید کننده اوپک اتفاق پیچیده ایی است. اگر نبود تصویب نامه شورای امنیت برای نخریدن نفت از داعش، دلالانی بودند که با کشتی نفت از داعش بخرند. مگر خبر ارسال نفت داعش به یک پالایشگر در آمریکا منتشر نشد؟! گفته می‌شود گردانندگان "دولت اسلامی عراق و شام" پیش از درگیری با کردهای عراق، از طریق واسطه ها روزانه 15 تا 20 هزار بشکه نفت به پالایشگاه‌های کردستان عراق می‌بردند تا تحت عنوان نفت شمال عراق صادر شود. نفت بازی پیچیده‌ای دارد. نفت بازی بی‌رحمانه‌ای دارد.

مهمترین بازنده نفتی، عراق است

از پیوند داعش با نفت عراق و سوریه که بگذریم، از تغذیه وحشی‌گری با پول نفت که عبور کنیم می‌توان به این نکته اشاره کرد که قدرت گرفتن تروریست‌ها در عراق نفتی، ژئوپلیتیک خاورمیانه را متاثر خواهد کرد. دولت مرکزی عراق مهمترین بازنده است. دولتی که رویای رساندن تولید نفت به روزانه 11 میلیون بشکه را در سر می پروراند. دولتی که بطور متوسط در سه ماهه اول سال جاری میلادی روزانه نزدیک به 3 میلیون و 300 هزار بشکه تولید کرده است. شرکت های نفتی بین‌المللی امروز نه تنها از مناطق نفتی جنوب عراق خارج شده اند بلکه پرسنل خود را از کردستان هم خارج کرده اند.

چرا عربستان در بازار نفت از تحرکات داعش سود می‌برد؟

چرا عربستان از حضور داعش در عراق سود می‌برد؟ برنامه‌های افزایش تولید نفت در عراق بیش از همه جایگاه عربستان را در بازار نفت تهدید می‌کرد. این برنامه‌های بلندپروازانه حالا متوقف شده است. از سویی دیگر با افزایش تولید نفت در لیبی این احتمال می‌رود که این کشور بتواند تولید نفتش را به حدود 1 میلیون و 600 هزار بشکه زمان قذافی برساند. از سویی دیگر اگر مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی به نتیجه برسد حدود 1 میلیون بشکه به تولید و صادرات نفت ایران افزوده خواهد شد. با این اوصاف 2 میلیون بشکه نفت اضافه وارد بازار نفت می‌شود. فریدون فشارکی، رئیس مؤسسه بین‌المللی مطالعاتی FCT در گفت‌وگو با "صدا" تحلیل خود را از وضعیت بازار نفت اینگونه بیان می‌کند: "اگر بحران حضور داعش در عراق و بحران نیجریه نبود قیمت نفت به حدود 90 دلار می رسید." برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت، لاجرم اوپکی ها باید تولید خود را کاهش می‌دادند. در این میان، تنها عربستان بود که می‌توانست با کاهش معنی‌دار تولید نفتش قیمت‌ها را کنترل کند. اما این کشور هرگز آمادگی این کار را ندارد.

اول: سعودی‌ها بیش از هر زمان دیگری به پول نفتشان نیاز دارند. ملک عبدالله برای سرمایه‌گذاری 500 میلیارد دلاری به منظور ساخت زیرساخت‌های عربستان تا سال 2020 برنامه‌ریزی کرده است.

دوم: هزینه توسعه میادین نفتی این کشور بالا رفته است و بدون این سرمایه‌گذاری‌ها امکان حفظ ظرفیت تولید 12 میلیون بشکه‌ای‌اش فراهم نیست.

سوم: مصرف برق از 300 تراوات ساعت به 400 تراوات ساعت افزایش پیدا کرده و سعودی‌ها برای استفاده از انرژی هسته‌ای 50 میلیارد دلار کنار گذاشته‌اند. همه این ارقام نشان می‌دهد که عربستان طاقت کاهش قیمت نفت را ندارد. بنابراین تحرکات داعش در عراق توانسته با بالا نگه داشتن قیمت نفت و تضعیف قدرت نفتی عراق، منافع نفتی عربستان را تامین کند.

فشارکی: عراق در سال‌های آینده اضافه تولید نخواهد داشت

به گزارش هفته نامه صدا، اما کاهش نیافتن قیمت نفت، سودش تنها به عربستان نمی رسد. همه صادرکنندگان نفت اوپک و غیر اوپکی ها هم از قیمت بالای نفت بهره مند می‌شوند. این موضوع از نقطه نظر دیگر هم قابل تحلیل است. مصرف کنندگان بزرگ آسیایی نفت نظیر چین و هند بعد از تحریم نفت ایران به سراغ عراق رفتند. سهم نفت عراق در چین و هند افزایش یافت. بطوری که سهم نفت ایران را در بازار هند چند رتبه کاهش داد. سهم نفت عراق در بازار ژاپن هم در حال افزایش بود. و این برای صادرکنندگان نفت به ژاپن هم نگران کننده بود. عراق بر خلاف ایران امکان حضور در بازار آمریکا را داشت. و توسعه میادین نفتی این کشور احتمال تهدید جایگاه عربستان در بازار آمریکا را هم فراهم می آورد. "عراق در سالهای آینده اضافه تولید نخواهد داشت. رشد تولید عراق به صفر رسیده است. الان حتی شرکتهای نفتی نظیر شورون نیروهایشان را از کردستان هم خارج کرده اند. در جنوب عراق هم شرکت های نفتی در حال خارج کردن نیروهایشان هستند. بنابراین تولید عراق در سالهای آینده حتما رشد نخواهد کرد. چرا که در توسعه میادین نفتی وقتی یکسال سرمایه گذاری نکنید سه سال طول خواهد کشید تا به تولید قبلی تان برگردید." اینرا فریدون فشارکی، تحلیلگر ارشد بازار نفت به "صدا" می گوید.

سود ترکیه از تحولات داعش چیست؟

برخی واسطه ها در ترکیه با دریافت نفت از داعشی ها سود فراوان برده اند. شاید بتوان گفت درگیری داعش با کردهای عراق برخی معادلات ترکها را بهم زده است. با این اقدام اقلیم کردستان به دولت عراق چسبید و استقلال خواهی اش فاصله گرفت. هرچقدر اقلیم کردستان از دولت مرکزی فاصله می گرفت برای ترکیه بهتر بود. چرا که عمده نفت کردستان عراق از طریق ترکیه صادر می‌شود. ترکیه می خواهد پنجمین هاب انرژی اروپا باشد. و نفت کردستان می توانست برای بلند مدت این هدف را تضمین کند. از سویی دیگر شرکتهای ترک می توانستند قراردادهای بهتری در کردستان و شمال عراق بگیرند. این مهم می تواند امنیت استراتژیک ترکیه را بالاتر ببرد. جدا از خط لوله انتقال نفت کرکوک- جیهان که در اختیار دولت مرکزی عراق است (انتقال نفت از این خط لوله در حال حاضر صفر است.) کردها بنا داشتند تا خط لوله تازه ایی برای صادرات نفت از اقیلم کردستان به ترکیه احداث کنند. حالا این ترکیه است که باید مواضع خود را در برابر تکفیری ها شفاف کند. اقیلم کردستان با داعش در جنگ است. ترکیه به شدت به اقلیم کردستان نیاز دارد.

نقشه ترکیه برای گاز کردستان

ترکیه برای گاز کردستان هم نقشه کشیده است. ترکیه می تواند 10 میلیارد متر مکعب در سال از کردستان گاز وارد کند و از طریق خط لوله کریدور جنوبی به اروپا بفرسند. خط لوله ایی که 31 میلیارد متر مکعب ظرفیت دارد. پس یک سوم نیاز این خط لوله می تواند از گاز کردستان عراق تامین شود. با این توصیف یک کردستان ضعیف که برای امورش محتاج ترکیه باشد به نفع ترکهاست. حالا اگر داعش اقلیم کردستان را تضعیف کند هدف ترکیه تامین شده است. اگر ترکها به آغوش دولت مرکزی عراق برگردند ترکها از هدفشان دورتر خواهند شد.

اروپا به گاز کردستان نیاز دارد، نقش داعش چیست؟

ورق را بر می گردانیم و به نیاز گازی اروپا اشاره می کنیم. اتحادیه اروپا سالی 164 میلیارد متر مکعب از روسیه گاز وارد می‌کند. استراتژی اروپا کاهش وابستگی گازی به روسیه است. یکی از محورهایی که می تواند این استراتژی را محقق کند صدور 10 میلیارد متر مکعب گاز کردستان از طریق ترکیه به اضافه 10 میلیارد متر مکعب دیگر گاز آذربایجان است. با قانون اساسی فعلی عراق، اقلیم کردستان نمی تواند راسا گاز صادر کند. اگر تحرکات داعش به استقلال بیشتر کردستان کمک کند شاید اروپا به هدفش نزدیک تر شود. گاز کردستان شاید به نوعی برای اروپا حیاتی هم باشد. چرا که پروژه های ال.ان.جی در الجزایر توسعه لازم را نخواهد یافت و لیبی هم شرایط امنیتی مناسب برای توسعه و صادرات گاز را ندارد. قطعا ایران هم با استناد به رژیم حقوقی دریای خزر اجازه نخواهد داد تا گاز ترکمنستان به آسانی راهی اروپا شود. تولید گاز شیل در اروپا اشکال محیط زیستی دارد. ظرفیت پایانه های ال.ان.جی اروپا هم به دلیل هزینه های بالای صادارتی اش همین الان هم خالی است. بر همین اساس است که گاز کردستان اهمیت دو چندان برای اروپا دارد. پس هر قدر داعش بتواند کردستان را از دولت مرکزی دور کند گاز کردستان می تواند راحت تر به اروپا برسد. داعش این روزها تلاش می‌کند تا بخشی از منطفه حایل بین اقلیم کردستان با مناطق در اختیار دولت مرکزی را تصرف نماید تا ارتباط کرستان با دولت مرکزی را قطع کند. استراتزی ایی که با نزدیک شدن "کاک مسعود" به دولت جدید عراق رنگ می بازد.

داعش نفت را زیر 20 دلار می‌فروشد

برنامه ایران صادرات روزانه 800 میلیون فوت مکعب گاز به عراق از منظقه منصوریه است. فریدون فشارکی، رییس موسسه بین‌المللی FCT می گوید: " ایران از این محل حدود یک میلیارد دلار درآمد خواهد داشت. الان داعش حدود 25 کیلومتر با منطقه منصوریه فاصله دارد." فشارکی هم معتقد است داعش به احتمال زیاد نفتش را به دلالهایی می فروشد تا آنرا با نفت های دیگر مخلوط کنند: "به احتمال زیاد واسطه ها هم نفت را در همان منطفه می فروشند. درآمد ناشی از فروش نفت ولو با قیمت پایین برای گروهی نظیر داعش رقم بزرگی است." گفته می‌شود داعشی‌ها نفت را حتی پایین‌تر از 20 دلار در یشکه می فروشند.

نفت، سپر بلای داعش؟!

تحرکات داعش وقتی باعث بالا ماندن قیمت نفت باشد، تولیدکنندگان "نفت شیل" هم بهره‌مند می‌شوند. تولید نفت شیل بشکه‌ای 50 تا 70 دلار هزینه دارد. آمریکا و کانادا بزرگترین تولیدکنندگان نفت شیل در جهان هستد. هدف این گزارش تنها تحلیل حضور داعش بر بازار نفت و بازیگران این بازار بود. وگرنه وحشی گری این قوم برای همه دولتها حجت را تمام کرده است. رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته خواهان همکاری همه دولتهای اسلامی برای مبارزه با داعش شد. عربستان، قطر، امارات، ترکیه، ایران، اروپا و آمریکا می توانند بلای داعش را از سر نفت کم کنند و اجازه ندهند نفت، سپر بلای داعش شود. راستی تاریخ درباره وحشی گری این قوم چگونه قضاوت خواهد کرد؟ کاش نفت عاملی برای ادامه آن نباشد.

 

 

http://www.tabnak.ir/fa/news/432560/%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%86%D9%81%D8%AA-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هواپیماهای سوری امروز هم چند حمله رو به مقرهای داعش در رقه صورت دادن  در یکی  از این حملات 9 و  در حمله دیگه 6 عضو داعش هلاک  شدن. تعدادی از غیر نظامیان توی این  حملات کشته  ویا زخمی شدن

 

 

در قنیطره سرکرده النصره به اسم ابو محمد قاسم  در روستای مسحره به درک واصل شده توی درگیریهای دیروز کشته شدن 13 نیروی خودشون رو اعلام کردن. ارتش  دست به ضد حمله زده  و برخی از ناقطی  رو  که ازش عقب کشیده باز پس گرفته  . الان درگیریها بر سر روستای مسحره است  دو طرف اعدای میکنن روستا رو در اختیار دارن . سوریها  میگن بازپس گرفتنش  مخالفین  میگن برش تسلط یافتن این یعنی روستا در اختیار کامل هیچ کدوم از طرفهای نیست  . به اطراف روستای مجدولیا  هم یه  حمله  هوایی رخ داده تعدادی از نیروهایی النصره به همزراه  یه توپ 120 میلی متری مورد هدف قرار گرفتن

 

در جوبر اعلام شده ارتش بر نقطه معروف  به مثلث برموردا تساط یافته  . در جریان حملات دیروز مخالفین به الکباس علاوه بر 6 نظامی سوری 18 فرد مسلح(بنا بر گفته خود سوریها) کشته شدن

 

------------

 

روستای مسحره قنیطره

 

thumb_10660175_763522967019322_672967455

 

اجساد چند تروریست درعا . تصویر جدید جدید نیستن

 

thumb_Swr_qtl~_lms5Hyn_ldhyn_Hwlw_l60td_

 

thumb_Swr_qtl~_lmslHyn_ldhyn_Hwlw_l60td_

 

انهدام مقر افراد مسلح  در درعا

 

301.jpg

 

فرود بشکه های انفجاری  .استان درعا

 

10557610_706515419426115_751903256086749

 

  اموزش جوجه تروریستهای  داعش  شهر الباب  حلب

 

thumb_10646918_850515194960718_866736855

 

فرودگاه دیرالزور. تاریخ  تصویر برای چند روز پیش بوده +حمله  هوایی  به اطراف دیرالزور

 

mTr_ldyrlzwr.JPG

 

thumb_10458649_246557075541249_102056412

 

حمله سوخو 22  به مواضع داعش

 

10501848_611969308913792_359411708723772

 

حمله میگ 23 +پرتاب شراره

 

thumb_10603215_318544484983607_784684511

 

thumb_10649948_318544521650270_884071955

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته در همه ی موارد اینطور نیست ...

لینک زیر تکمیل بزرگترین تونل مسلحین در زیر جوبر هست ... چی ساختن !!!

لینک : http://fs2.filegir.com/a7up/10565527_568797979898450_890998920_n.mp

عجب تونلی زدن ، چند تا از تونل های مترو یا مسیر تهران شمالو بدیم اینا زودتر نموم میکنن !!!!!!!!!!!ا

ویرایش شده در توسط ali_special
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته در همه ی موارد اینطور نیست ...

لینک زیر تکمیل بزرگترین تونل مسلحین در زیر جوبر هست ... چی ساختن !!!

لینک : http://fs2.filegir.com/a7up/10565527_568797979898450_890998920_n.mp4

 

Untitled~16.jpg

 

 

اقا نکنه اینجا یه معدنه

دارن کار تبلیغات

میکنن

اثلا یه چنین چیزی رو چرا باید لو بدن

مگه میشه اونهمه خاکو بدون تابلو بازی خارج کرد 

کاری ندارم   که حیون هستند اگه این تونل تو جوبر باشه دست مریزاد دارن

 

عشق است ضامن اهو

یگی از لذتهای دنیا اینه که بعد ازدواج دست همسرتو بگیری بری پیش امام رضا

برای حقیر افتخار هست که سالروز تولد هشتمین گل   فاطمه زهرا (س  به دنیا اومدم

 پدر هم اسممو گزاشت رضا

ویرایش شده در توسط saeghe_1
  • Upvote 13
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

LostFile_JPG_92477680_copy.jpg

 

 

نسبت دادن این تصاویر به ائمه درسته عایا؟

  • Upvote 10
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نسبت دادن این تصاویر به ائمه درسته عایا؟

 

اگر باعث انحراف بشه ، نه نسبت دادن درست نیست ولی منظور من از این عکس ، اشاره به اوون داستانه معروف ضامن بودن آقا امام رضا (ع) بوود ...

تصویری که گذاشتم اقتباسی از کار اصلیه زیر هست :

 

41.jpg

 

این تصویر زیبا و ماندگار کار استاد بی مانند ، محمود فرشچیان هست ...

 

البته اگه دلخور نمیشید در این تصویر هم صورت امام کشیده شده .

 

قضیه ی کشیده شدن این تصویر رو که میدونید ؟؟؟ این تصویر ادای نذر استاد به امام رضا بود بخاطر شفای دستش

 

خاطره تابلوی ضامن آهو و شفای استاد فرشچیان

 

دلم خیلی شکست که دیگر توان خلق اثر و نقاشی را ندارم تا اینکه به ذهنم رسید از امام رئوف و باب الحوائج حضرت رضا علیه السلام درخواست کنم کمکم کنند تا این بیماری علاج شود و همان لحظه نذر کردم…
(روحانی نژاد)

کاظم روحانی نژاد خبرنگار باسابقه صداوسیما در جدیدترین مطلب وبلاگ خود با اشاره به ایام ولادت امام رضا(ع) نوشت: به استاد محمود فرشچیان هنرمند صاحب نام و متعهد معاصر ارادت خاصی دارم و بارها ایشان را از نزدیک دیده ام و اخرین بارچند سال پیش در سفر رئیس جمهور پیشین به نیویورک، استاد را درجمع ایرانیان دیدم ولحظاتی هم صحبت شدیم.
همان زمان اثر ضامن آهو را تازه تمام کرده بود .. درباره اش پرسیدم، گفت : این اثر ادای نذری من است .گفتم چطور؟ با چشمان اشک آلودی گفت: پیش از خلق این اثر مدتی بود دست راستم حالتی فلج بخود گرفت و از کارافتاد بگونه ای که نمی توانستم انگشتانم را حرکت بدهم . پزشکان حاذق و پرآوازه هم تشخیص دادند که به مرور زمان و فشار زیاد عصب های دستم به شدت آسیب دیده و به راحتی قابل ترمیم نیست و تاکید کردند هرگز نباید قلم بدست بگیرم ونقاشی کنم. استاد فرشچیان می گفت : دلم خیلی شکست که دیگر توان خلق اثر ونقاشی را ندارم تا اینکه به ذهنم رسید از امام رئوف و باب الحوائج حضرت رضا علیه السلام درخواست کنم کمکم کنند تا این بیماری علاجشود و همان لحظه نذر کردم که اگر این دستم بهبود یافت ،ماجرای شفاعت وضمانت آهو را به تصویر کشم.
استاد با حالتی بغض گونه گفت: شب خواب دیدم تابلو را پیش رویم گذاشته ام و ابزار و قلم هم آماده است ولی دستم مشکل دارد ناراحت بودم که دیگر هرگز نخواهم توانست نقاشی کنم ، درهمان عالم خواب یک چهره مبارک ونورانی به من فرمان داد، قلم بردار و آنچه می خواهی ترسیم کن .! عرض کردم که دستم مشکل پیدا کرده است و دیگر قادر نیستم، همان صدای آسمانی فرمود: الان می توانی شروع کن ! من از اینکه توانستم دست به قلم ببرم هیجان زده بیدار شدم و دیدم اثری از بیماری و ناتوانی در دستم نیست و ازهمان لحظه ، خلق تابلو ضامن آهو را آغاز کردم که این هم مثل تابلو عصر عاشورا که برای خلق آن بسیار دل دادم تاثیر فوق العاده ای در بیننده می گذارد.

  • Upvote 16
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته در همه ی موارد اینطور نیست ...

لینک زیر تکمیل بزرگترین تونل مسلحین در زیر جوبر هست ... چی ساختن !!!

لینک : http://fs2.filegir.com/a7up/10565527_568797979898450_890998920_n.mp4

 

Untitled~16.jpg

 

 

اقا نکنه اینجا یه معدنه

دارن کار تبلیغات

میکنن

اثلا یه چنین چیزی رو چرا باید لو بدن

مگه میشه اونهمه خاکو بدون تابلو بازی خارج کرد 

کاری ندارم   که حیون هستند اگه این تونل تو جوبر باشه دست مریزاد دارن

 

 

 

دقيقآ دوستمون درست گفتن

اين يك معدن زير زمينيه ( بنده رشته تحصيليم استخراج معدنه )

ريل ها ، قاب تونلي و حتي سيم كشي تاسيسات ( احتمالآ تهويه ) كاملا مشخصه

سيم كشي روي ديوار ها مشخصآ براي نور نيست !

اين رو بايد اطلاع رساني كرد كه داعش و تروريست ها استراتژي شون اينه كه خودشون رو خيـــــــــلي گنده تر از چيزي كه هستند نشون بدن

يك قدرت قوي چراغ خاموش حركت ميكنه و يك موجود ضعيف با هيايو سعي مي كنه ضعف هاش رو پوشش بده

تورو خدا اين بي همه چيز ها رو نه گنده كنيد نه كوچيك كنيد كه هر دوش خطرناكه

ویرایش شده در توسط mars1
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.