death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

زهران علوش قابل مذاکره نیست و نیروهاش بسیار مجهز هستن و تعدادشون هم زیاده بنابراین به مذاکره علاقه ای ندارن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جبهه النصره شهر معره النعمان و روستای باره رو با درگیریها سنگین در ریف ادلب جنوبی از جبهه شورشیان سوریه (به اصطلاح ارتش آزاد سوریه) گرفته و جبهه شورشیان با 70 خمپاره و گلوله های تانک مناطق تحت تصرف النصره رو هدف قرار میده.

 

 

http://8pic.ir/images/cr0ps7mlr6elt4x78fax.jpg

دیرسنبل هم بگیره النصره دیگه تقریبا در منطقه جبل زاویه اثری از شورشیان سوری "معتدل" نمی مونه.

 

به نقل از پیچ تحولات سوریه

---------------------------------------------------------------

بنظرم هرچه مناطق یکدست تر بشه و در اختیار یک نیروی مشخص قرار بگیره مخصوصا اسلامگراهای تندرو

در این حال گروههای که منطقه رو ترک میکنند شدیدا امادگی خیانت به گروه مقابل را دارند

واین به نفع ارتش سوریه خواهد بود (از اونجایی هم که جبهه نصره نماینده رسمی القاعده در سوریه هستش براحتی میشه روش مانور داد)

---------------------------------------------------------------------



duma_3.jpg

 

با تشکر


زهران علوش قابل مذاکره نیست و نیروهاش بسیار مجهز هستن و تعدادشون هم زیاده بنابراین به مذاکره علاقه ای ندارن

 جناب armagadom

فرمایش جنابعالی صحیح است

اما خلاصه آرزو بر جوانان عیب نیست حالا شایدم کوتاه اومد ولیکن به احتمال فراوان همان فرمایش جنابعالیست و کوتاه بیا نیست

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

به نقل از : بی بی سی

 

نخست وزیر ترکیه گفته شرط مشارکت نظامی این کشور در جنگ علیه دولت اسلامی - داعش - تلاش برای برقراری دموکراسی در سوریه است.

روز سه شنبه، ٦ آبان (٢٨ اکتبر)، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه، در مصاحبه با بی‌بی‌سی، انتقاد کشورهای غربی از خودداری کشورش از اعزام نیرو برای جنگ با داعش را مردود دانست.

نخست وزیر ترکیه در عین حال گفت "ما آماده کمک به هر نیرویی و به هر ائتلافی از طریق استفاده از پایگاه‌های هوایی یا طرق دیگر هستیم اگر این درک مشترک وجود داشته باشد که هدف ما، ایجاد یک دموکراسی کثرت‌گرا در سوریه و مبارزه علیه جنایت علیه بشریت باشد، چه این جنایت توسط داعش، به عنوان یک سازمان تروریستی، صورت گرفته باشد چه رژیم سوریه مرتکب آن شده باشد، رژیمی سرکوبگر که سیصد هزار تن از مردم خود را با پرتاب موشک اسکاد، اسلحه شیمیایی و گرسنگی به کام مرگ فرستاده است.(اصلا کمک ترکیه و بقیه بازرگیران منطقه نبوده که آشوب بشه فقط و فقط اقای بشار مقصره لبخند ) انتظار ما این است."

آقای داوود اوغلو انتظار غرب از ترکیه برای ورود به جنگ علیه داعش را غیرقابل قبول خواند در حالیکه این کشورها خود از اعزام نیرو به جنگ پرهیز دارند. وی گفت: "اگر آنها خودشان مایل نیستند واحدهای زمینی به جنگ بفرستند، چه طور از ترکیه انتظار دارند نیروی زمینی خود را به جنگ اعزام کند در حالیکه همان خطرات در نزدیکی مرز ما وجود دارد."

نخست وزیر ترکیه افزود: "مطمئن هستم که اگر ترکیه به مداخله نظامی در کوبانی دست بزند، بسیاری از همین رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی ما را به خاطر مداخله در امور داخلی یک کشور دیگر هدف انتقاد قرار خواهند داد."

 

در مورد کمک به کوبانی در برابر حملات نیروهای دولت اسلامی، آقای داوود اوغلو گفت "حالا که کشورهای دیگر نمی‌خواهند واحدهای زمینی به جنگ بفرستند، تنها راه کمک به کوبانی، کمک به اعزام پیشمرگ‌های کرد و نفرات ارتش آزاد سوریه است" و افزود که پیشمرگ‌های کرد، بخشی از ارتش عراق محسوب می‌شوند.

نخست وزیر ترکیه گفت که کشورش آماده است تسهیلات لازم را برای اعزام نیرو از سایر کشورها به کوبانی فراهم کند و افزود: "به این ترتیب، وقتی ارتش آزاد سوریه و پیشمرگ‌ها گفتند که آماده رفتن به کوبانی هستند، ما هم گفتیم بسیار خوب، و اگر دیگر کشورها، آمریکاییان و اروپاییان هم مایل به اعزام نفرات باشند، بازهم می‌گوییم بسیار خوب. ترکیه هرگز نه نگفته است." کوبانی در مرز سوریه با ترکیه واقع شده است.

داوود احمداوغلو قدرت گرفتن داعش را نتیجه مستقیم خودداری غرب از کمک به نیروهای میانه‌رو مخالف حکومت سوریه دانست و گفت: "از ابتدا به همه متحدان خود می‌گفتیم که اگر از نیروهای میانه‌رو سوری حمایت نشود، نتیجه آن ظهور بنیادگرایی خواهد بود و متاسفانه، همین طور هم شده است."

----------------------------------------------------------

نکته این هستش که انگار این بنیادگرایان از زیر بوته دراومدند و همینجوری مسلح شدند و بعدش اومدن 60 هزار علوی رو کشتند ترکیه هم که همیشه مخالف دیکتاتوری این حرفها همش در حال فشار به کشورهای دیکتاتور منطقه مثل عربستان و بحرین و کویت و.... هستش فقط این سوریه بود که دموکراسی نبود اینا هم توش ایجاد کردند غربی ها هم نفهمیدند فقط اینا فهمیدند

و ظاهرا ایشون فراموش کردند که نیروهای ناتو از اول در لیبی دخالت کردند الان هم حکومت دموکراسی مطلق (حتی ازادی بیشتر از خود امریکا هرکی دوست داره تفنگ داره) توش در جریانه همش هم بخاطر حمایت بموقع غربیهاست و فرمایشات ترکیه لبخند

یعنی یکی نیست در عرصه دیلماسی جواب اینا رو بده

باور بفرمایید امریکا هم فهمید (همانطور که اقای بایدن گفتند) اینا نفهمیدند که همه فهمیدند

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

بگو آخه اردوغان ...آخه چی بهت بگیم تو ؟ آخه بشر تو و امثال تو انگار یادتون رفته چند بار حکومتهای اسلامی اومدن بالا و همون ارتش گور به گور شده لعنتی لائیک تون زد پدر همه شون رو آورد جلو چشماشون و اون جنایات رو در حق اسلامگراها کرد که زبان شرم از بیان دارد

 

مگرشما نیستید که سر قضیه ارمنی ها ..............لا اله الا الله ... آخه بگو اردوغان تو فرق دموکراسی و دیکتاتوری رو از هم میکنی که میگی برای دموکراسی تلاش بشه ؟

 

 

یکی نیست بیاد تو ترکیه تا ببینم حیات خلوت سیا و تمامی لانه های جاسوسی اطلاعاتی اصلا اجازه میدن اسمی از دموکراسی به میان بیاد ؟

 

 

الله اکبر

 

ترک های ترکیه انگار خیلی دوست دارند بشن همون ترک های مطرح شده در کتب آخرالزمانی و روایات ... اما نمیدونند آخرشون هرچی باشه خیرتوش نیست ...

 

یا حق

  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

بگو آخه اردوغان ...آخه چی بهت بگیم تو ؟

 

چیزی نمی خواد بهش بگیم . کافیه سریال کلید اسرار ساخت کشور خودش رو یکبار ببینیه ! آدم میشه ! :D

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ترکیه سیاست جالبی رو واسه خودش انتخاب کرد به لطف خدا تا حالا بجایی نرسیده، اول اینکه با براندازی رژیم اسد قدرت خودش و نفوذش رو تو کشور همسایش زیاد کنه و همینطور بتونه گرو های مسلح کردستان رو از بین ببره ( اومد همین کار رو تو کردستان عراق بکنه که حج قاسم و باقی نذاشتن) الان که دید شکست خورده ، اومده دم از اینکه میذارم پیشمرگه ها برن کوبانی میزنه. یه جورایی می خواد رنگ عوض کنه، ولی در مورد سیاست اولش که براندازی حکومت اسده کماکان پافشاری می کنه. راستی اینم بگم که دلیل تغییر نظر ظاهریش در مورد کردها، تهدید کردهای ترکیه به ترک آتش بس با دولت ترکیه بوده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

از ریف ادلب خبر میرسه حرکت حزم که هم پیمان جبهه انقلابیون سوریه ست و به اصطلاح میانه رو محسوب میشه در اتوبان دمشق-حلب و حدفاصل معردبسه و خان السبل با ستون جبهه النصره که از سمت شمال(سراقب) برای پیوستن به سایر عناصر جبهه النصره که در جبل الزاویه در حال نبرد با جبهه انقلابیون سوریه هستن درگیر شده.

 

 

http://8pic.ir/images/fzdggxyzkggwmxhf7pvn.jpg

در حال حاضر درگیری های شدید بین حرکت حزم و جبهه النصره در معردبسه و خان السبل جریان داره.

 

به نقل از پیچ تحولات سوریه

 

-------------------------------------------------------------------------

این موشک های تاو که به اینها داده بودند دارد جای مناسبی ظاهرا مصرف میشود بر علیه خودشان

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 11
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

به نطرم وقت ش هست بشار اسد یک پلتیکی بزنه حسابی

 

اعزام حداقل 500 تکاور درست حسابی به کوبانی به صورت چترباز ....( ریسک بالا از منظر پدافند ترکیه های زبون نفهم) 

 

به نظرم شدنی هست ....چطور؟

 

یک واسطه( ایرانی !) با اکراد ( اتحادیه کردستان عراق ) به توافق میرسه و به صورت رسانه ای پخش بشه که به زودی بشار اسد کمک میکنه به کوبانی و اکراد سوری هم دست حمایت بالا ببرن

 

بعدش اونوقت اتوماتیک پدافند هوایی ترکیه باید بشینه سر جاش وگرنه بهانه میده دست ما ( جبهه مقاومت) که یک ناز شستی ازشون بکشیم !

 

در این وقت هست که بشار باید نیروهاش رو اعزام کنه

 

 

اگر اونطور که احساسات ما تراوش میشه ! قضیه رخ بده قطعا تحول بزرگی در سوریه رخ خواهد داد

 

 

پی نوشت: اجرای این طرح فقط در گروی یک مساله است : اعلام وفاداری اکراد سوریه به بشار اسد حداقل به صورت دشمن دشمن تو دوست توست ! 

 

یا حق

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بنظر میرسه النصره خواب های رنگی واسه ادلب دیده، احتمالا میخواد خلافتی به سبک داعش رو به مرکزیت شهر ادلب اونجا برقرار کنه، در عملیات چند روز گذشتش بر علیه مسلحین میانه رو هم پیروز بوده.

یک دلیل دیگه برای اقدام تازه النصره فشار وارد شده در حماه هست، اینطور میتونن یک عقبه قابل اطمینان برای عقب نشینی احتمالی داشته باشن. در ضمن ادلب به مرز ترکیه نزدیک تره و کار پشتیبانان خارجی رو راحت تر میکنه.

البته همین خواب رو برای شمال لبنان هم دیدن، فعالیت های اخیرشون در لبنان در همین راستا هست.

اگر بر این مناطق مسلط بشن از ادلب میتونن از یک طرف علوی های لاذقیه رو تحت فشار بذارن و از طرف دیگه کردهای شمال حلب رو، از شمال لبنان هم طرطوس و حماه و حمص رو. ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

از دیشب تا الان نیروهای "دولت اسلامی" حمله بسیار گسترده ای رو به منطقه"جبل شاعر" در ریف حمص شرقی ترتیب دادن که طی آن موفق شدن 3 تا از چاههای نفت و گاز منطقه رو تصرف کنند و تعداد 15 نفر از نیروهای ارتش رو شهید و دهها نفر دیگر رو زخمی کنند. درگیریها بر سر چاه اصلی ادامه داره و نیروهای"دولت اسلامی" سعی دارن دوباره مثل دفعه قبل کل منطقه رو محاصره کنند و همه کارگران این چاهها را به همراه نیروهای ارتش و دفاع وطنی قتل عام کنند. در حمله دفعه قبل 270 نفر رو دست کم به شهادت رساندند.

 

 

http://8pic.ir/images/jj4d8mkzmm102nbo58ed.jpg

اهمیت این چاههای نفت و گاز برای دولت سوریه این هست که نیروگاههای برق دمشق و حمص سوختشون از این چاهها تامین میشه.

به همین دلیل ارتش یک ستون نظامی بزرگ رو به منطقه اعزام کرده تا دوباره چاهها رو پس بگیرن و نیروهای "دولت اسلامی" رو از منطقه عقب برونند.

 

به نقل از: پیچ سوریه

-----------------------------------------------------------

فکر کنم داعش بیکار شده دوباره فکر حمله به ارتش به سرش زده البته فکر نمیکنم ارتش دراین یک مورد کوتاه بیاد چون جای با اهمیتی هستش

دفعه قبل که گفتن یا خیانت شده یا غافلگیر شدند اینبار فکر نمیکنم ازاین خبرا باشه

ولی ارتش باید استحکامات قوی تر دراونجا قرار بدهد

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

به نقل از : بی بی سی

 

ده‌ها نفر از پیشمرگ‌های کرد عراق با هدف پیوستن به نیروهای مدافع شهر کوبانی سوریه در برابر حملات گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش)، راهی ترکیه شدند.

به گزارش خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی از مرز کوبانی، بیش از ۱۵۰ نفر از این نیروها پایگاه‌هایشان در عراق را به سوی ترکیه ترک کرده‌اند تا با گذر از مرز سوریه به "یگان‌های حفاظت از خلق"، نیروی نظامی کردهای سوریه در کوبانی بپیوندند.

 

 

http://8pic.ir/images/sqtj27m6co9iaji94cs4.jpg

 

به گفته ژیار گل، تسلیحات سنگین این گروه از راه زمینی و با همراهی تعدادی از پیشمرگ‌ها به کوبانی منتقل می‌شود.

ترکیه چند روز پیش با عبور پیشمرگ‌ها از مرز سوریه موافقت کرد اما گفت که اجازه نمی‌دهد کردهای ترکیه به نبرد کوبانی ملحق شوند.

به گفته مقام‌های کردستان عراق نیروهای پیشمرگ از طریق هوایی به منطقه سیلوپی در جنوب شرق ترکیه و از آنجا از راه زمینی به کوبانی می‌روند.

یکی از فرماندهان یگان‌های حفاظت از خلق در سوریه گفته است که مشخص نیست نیروهای کرد عراقی چه زمانی به کوبانی برسند.

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تحقیر غربی ها توسط داعش .. John Cantile در کوبانی !!!!!

 

واقعا انتخاب مدیاهای داعش قابل توجه و حرفه ایه ...

در تازه ترین ویدیوی تبلیغاتی که توسط داعش منتشر شده ، ابتدا به سبک ویدیوهای قبلی تصاویر شهر از بالا نشان داده میشود و پس از دقایقی جولان بر فراز شهر جنگ زده ی کوبانی شاهد John Cantile اسیر بریتانیایی داعش هستیم که از داخل یکی از محله های شهر کوبانی صحبت میکند !! شهری که زیر نظر ماهواره های آمریکایی و زیر آتش جنگنده های ائتلاف هست ...

تحقیر غرب از این بیشتر ؟؟؟

 

لینک ویدیو : http://fs2.filegir.com/a7up/John%20Cantile%20in%20kobane.mp4

 

john.jpg

 

thumb_etesam2.jpg  thumb_etesam1.jpg

 

این جای زخم که اطراف چشمش هست قبلا بوده یا جای شکنجست؟

مشخصه که خیلی هم لاغر کرده . چه بلایی سرش آوردن ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

از دیشب تا الان نیروهای "دولت اسلامی" حمله بسیار گسترده ای رو به منطقه"جبل شاعر" در ریف حمص شرقی ترتیب دادن که طی آن موفق شدن 3 تا از چاههای نفت و گاز منطقه رو تصرف کنند و تعداد 15 نفر از نیروهای ارتش رو شهید و دهها نفر دیگر رو زخمی کنند. درگیریها بر سر چاه اصلی ادامه داره و نیروهای"دولت اسلامی" سعی دارن دوباره مثل دفعه قبل کل منطقه رو محاصره کنند و همه کارگران این چاهها را به همراه نیروهای ارتش و دفاع وطنی قتل عام کنند. در حمله دفعه قبل 270 نفر رو دست کم به شهادت رساندند.

 

منابع نزديك به داعش اعلام كردن دوباره اين گروه موفق شده تا اين ميدان گازي رو تصرف كنه و حدود 200 نفر از نيروهاي دفاع وطني و ارتش رو در اونجا بكشه

و سه تانك ارتش رو هم منهدم كنه (البته هنوز عكسي بيرون نيومده)

آخه از ي جا چند بار بايد ضربه خورد؟ دفعه قبل هم حدود 300 نفر اونجا ارتش سوريه كشته داد

داعش هم واقعا قدر ت جابجايي بالايي داره

همزمان در چند جبهه ميجنگه

در ديرالزور هم ارتش سوريه و داعش نبرد جديدي رو آغاز كردند

86t6mcznn297aavhcino.png

ویرایش شده در توسط amirarsalankhan
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

شخصا کاری ندارم ها ؟

 

ولی کاش خبرنگاران ایرانی یک دوره میرفتند آموزش میدیدند پیش این برادران داعشی !!!! چشمک

 

یعنی اصلا وضعی هست ها ؟

 

خداییش دمشون گرم داره ! ( آدم باید واقع بین باشه و منطقی ! حتی باید خوبی دشمن ت رو هم بگی!)

 

 

کلیپ که نیست لامصب ... اصلا خود بازی ژنراله که هالیوودی ساختن ش !

 

یا حق

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.