death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جناب ایموسی

اینطور که شما میفرمایید احتمالا دفعه بعد کل پادگان بره توی هوا

البته اون منطقه یک کم قاطی شده معلوم نیست کی به کیه

این جبهه نصره با اون جریان حزم خلاصه درگیر شدند شایدم بخاطر اون باشه

تو معره النعمان جبهه النصره فقط جبهه ثوار سوریه رو سرکوب کرد و با بقیه کاری نداشت. صقور الشام ، احرار الشام و لشکر 13 ارتش آزاد (از طرف آمریکا و سعودی تاو دریافت کردن ) تو معره النعمان هستن. 

انفجارهای قبلی اکثرا کار این سه گروه بود.

 

خود جبهه النصره و جند الاقصی هم با توجه به کاروانهای نظامی که در جبل زاویه راه انداختن نیرو زیاد دارن برای هر گونه حمله به وادی الضیف و حامدیه.

 

 

ماجرای تونل کنی از کجا شروع شد؟ ...بعد از این که مورک رو گرفتن مسلحین .یادم میاد دو یا سه بار حمله رو شروع کردن به وادی الضیف و حامدیه به صورت مستقیم. یعنی به حاجزهای بین راه حمله نکردن. مستقیم رفتن سراغ حامدیه.

 

تو کمین نیروهای ارتش در مجموع 100 تن رو از دست دادند. (حدودی)....اینها تجربه های تلخ دیگری هم طی این دو سال از حامدیه و وادی الضیف دارن. دیگه حاضر نیستن تلفات بدن. شروع کردن به تونل کندن. حالا من با یکی از رفقا صحبت می کردم می گفت ممکنه حاجزهای اطراف رو بترکونن دوباره. ولی تونل کندن تا زیر حامدیه و وادی الضیف خیلی طول می کشه. 

 

من که خیلی شک دارم. احتمالا دارن یه چیزی می کنن از دست هر دو یه ضرب خلاص بشن.امیدوارم هوا صاف بشه و داعشم بی خیال دیرالزور بشه و سهیل حسن سریعتر بیاد خان شیخون رو بگیره.

 

خود مخالفین به وادی الضیف میگن وادی الموت! ...اسطوره هست خداوکیلی.. تو این مدت هم از آسمون غذا بهشون رسیده. نیازی به ذخیره ندارن..

ویرایش شده در توسط iMosi
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، سعودی‌ها با صراحت و روشنی تاکید کرده اند که «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه باید ساقط شود و مهم نیست اگر یک "علوی" دیگر به جای او قرار گیرد؛ اما روسیه این منطق آنها را رد کرده است.

به گزارش شبکه العالم، میخائیل بوگدانوف در دیدارهای دیروز (جمعه) خود با مقامات لبنانی در باره پرونده سوریه گفت وگو کرد و به آن ها گفت که روسیه براساس قرائت خود از ممکن ها و غیرممکن ها در سوریه، با واشنگتن درباره دمشق هماهنگی می کند.

نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه اضافه کرد: هدف ما روشن است. جمع کردن دولت سوریه و مخالفان دارای تحرکات مسالمت آمیز بر سر میز گفت وگو. اینجا دو مشکل بروز می کند، نماینده دولت کیست؟ و نماینده مخالفان کیست؟

به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، بوگدانوف تاکید کرد: نظر ما در باره مخالفان روشن و قاطع است. آنها مخالفان ملی ، دارای تحرکات مسالمت آمیز ، فعال و دارای نمایندگی از ملت سوریه هستند. به همین دلیل بارها از آنها در مسکو استقبال کرده ایم.

وی افزود: برخی طرف های منطقه ای تلاش کردند تا گروه هایی را به عنوان مخالف تحمیل کنند، برخی از گروه های تندرو و تروریست حمایت می کنند اما ما همه اینها را رد کردیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: هدف روسیه کمک به سوری ها برای اصلاح نظامشان است اما دیگران اهدافی دیگر دارند و خواستار ساقط شدن اشخاص و قرار دادن وابستگان خود به جای آنها هستند حتی اگر تغییرات موجب شود یک نظام بسیار بد سرکار بیاید.

نماینده ویژه « ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه تصریح کرد: سعودی ها نزد ما آمدند و با صراحت و روشنی تاکید کردند که «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه باید حتما ساقط شود. مشکلی ندارند که یک علوی دیگر به جای او قرار گیرد، ما با حافظ اسد هم کار کردیم ، مهم این است که بشار اسد برود، اما ما این منطق آنها را رد کردیم.

بوگدانوف خاطرنشان کرد: برخی در غرب به ما می گویند که بشار اسد نباید در هیات گفت وگو کننده از جانب نظام سوریه حاضر باشد اما ما به آنها گفته ایم که بشار اسد رییس جمهوری و حاکم کنونی سوریه مطابق قانون اساسی این کشور است.

وی افزود: به آنها گفته ایم که بشار اسد منتخب مردم سوریه است، بله برخی از سوری ها به او رای نداده اند اما دلیل آن امنیتی بوده مانند آنچه در اوکراین اتفاق افتاده است و انتخابات تحت نظارت غربی ها برگزار شد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که مشکلات در دو پرونده سوریه و اوکراین فقط از طریق گفت وگو حل خواهد شد.

همزمان با هفتادمین سالگرد روابط روسیه و لبنان، « میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رییس جمهوری در امور خاورمیانه برای گفت وگو با مقامات ارشد لبنانی ، شامگاه پنجشنبه وارد بیروت شد.

بوگدانوف در اولین روز حضورش در بیروت با « تمام سلام» نخست وزیر، « نبیه بری» رییس مجلس، «جبران باسیل» وزیر امور خارجه و « میشل سلیمان» رییس جمهوری سابق، « محمد رعد» رییس فراکسیون حزب الله در مجلس، ژنرال « جان قهوجی » فرمانده ارتش و « طلال ارسلان» رییس حزب دروزی دموکراتیک لبنان جداگانه دیدار و گفت وگو کرد. وی همچنین در مراسمی که به مناسبت هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه و لبنان برگزار شد، شرکت و سخنرانی کرد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه قرار است امروز نیز با برخی از مسئولان لبنانی دیدار و گفت وگو کند.

 

منبع

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببخشید دوستان که سوال می کنم الان دست برتر رو در دیرالزور کی داره ارتش و یا داعش ؟ اوضاع فرودگاه و اطرافش چطوره؟ اگه دوستان یک بیریف ساده بکنند ممنون می شم

 

اوضاع تقریبا برابر هست و دست برتری در کار نیست ..

 

در حال حاضر فرودگاه و اطرافش امنه ، داعش نتونست خودش رو به دیوارهای فرودگاه برسونه و درگیریها در همون محیط اطراف فرودگاه سرکوب شد .

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متن کامل اظهارات وزیر خارجه انگلیس در نشست منامه:
نشست امنیتی منامه از دیروز در پایتخت بحرین با حضور وزیران خارجه چند کشور آغاز شده و تا روز یکشنبه ادامه دارد. اغلب شرکت‌کنندگان در این نشست اظهارنظرهایی در رابطه با ایران داشته‌اند.

فارس: وزیر خارجه انگلیس امروز (شنبه) بخشی از سخنرانی خود در نشست امنیتی منامه را به ایران اختصاص داد و با بیان اینکه تحریم‌های ضدایرانی باید ادامه پیدا کند، گفت تهران باید نشان دهد که می‌تواند بخشی از راه حل مسائل منطقه باشد.

«فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس که به بحرین سفر کرده، امروز (شنبه) در نشست امنیتی منامه به سخنرانی پرداخت. وی در بخشی از این سخنرانی با اذعان به نقش مهم ایران در منطقه، گفت تهران باید نشان دهد که می‌تواند بخشی از راه‌حل مشکلات منطقه باشد. هاموند همچنین با اشاره به توافق موقتی که سال گذشته بر سر برنامه هسته‌ای ایران به دست آمد، گفت کشورهای جهان اگر می‌خواهند به توافق نهایی دست یابند، باید به اجرای تحریم‌های کنونی علیه ایران ادامه دهند.

وی با بیان اینکه انگلیس خواهان آن است که همکاری‌های خود با بحرین را در موضوعاتی فراتر از تهدید داعش، از جمله ایران، یمن و مسئله فلسطین افزایش دهد، در رابطه با تهران گفت: «ایران. همسایه‌ای دشوار، اما مهم است. (این کشور) آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و عاملی تعیین‌کننده در امنیت آینده منطقه خلیج (فارس) است.»

وزیر خارجه انگلیس افزود: «در مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای با ایران، باید مداومت را به راحتی ترجیح دهیم، و این کاری است که E3+3 (شش کشور مذاکره‌کننده با ایران) ماه گذشته در وین انجام داد و با تمدید مذاکرات موافقت کرد. ما در برابر وسوسه دادن امتیازات غیرعاقلانه و رسیدن به توافق مقاومت کرده و بر سر موضع اصولی خود در مورد غنی‌سازی، ایستادیم.»

وی ادامه داد: «هدف نهایی ما همچنان رسیدن به توافقی جامع است که باید بر این اصل روشن استوار باشد که ایران نباید بتواند به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. توافق موقت (برنامه اقدام مشترک ژنو)، محدودیت‌های مهمی بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرده و بخش اعظم تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای را نیز پابرجا نگه داشته است. اگر می‌خواهیم ظرف چند ماه آینده به هدف مشترکمان یعنی توافق جامع و ایرانی که برنامه هسته‌ای آن صرفا مقاصد صلح‌آمیز دارد برسیم، مسئولیت مشترک همه ما اجرای تحریم‌ها و ادامه اعمال فشار آن‌ها است.»

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 روز سوم آذر در حالی با توافق برای تمدید هفت ماهه گفت‌وگوها به پایان رسید که طرفین بر اساس توافق موقت قرار بود تا آن روز به راهکار جامع دست یابند. با این حال پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مفاد توافق ژنو تا نهم تیر سال آینده تمدید شود.

وزیر خارجه انگلیس در بخش دیگری از این سخنرانی‌اش در نشست منامه گفت: «ما باید هوشیارانه به یاد داشته باشیم که پیشرفت یا عدم پیشرفت به سمت توافق هسته‌ای، قضاوت ما در مورد مسئولیت ایران در تقویت رژیم اسد در سوریه یا ادامه حمایت آن‌ها از گروه‌های شبه‌نظامی بی‌ثبات‌کننده در منطقه را تغییر ندهد. ایران باید از «داعش» به عنوان یک فرصت استفاده کرده و نشان دهد که می‌تواند بخشی از راه‌حل و نه فقط مشکل، باشد. ایران باید این بار تصمیم بگیرد که برای رسیدن به آینده‌ای جدید از همکاری و نه تقابل، با جامعه بین‌الملل وارد تعامل سازنده شود.»

نشست امنیتی منامه از دیروز در پایتخت بحرین با حضور وزیران خارجه چند کشور آغاز شده و تا روز یکشنبه ادامه دارد. اغلب شرکت‌کنندگان در این نشست اظهارنظرهایی در رابطه با ایران داشته‌اند.

 

منبع

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عصام زهرالدین در میدان نبرد جفره امروز حومه فرودگاه دیرالزور

 

10846406_238184983021953_412039476543561

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بنظرم

اینکار سرتیپ عصام زهرالدین از یک باب بسیار خوبه که روحیه میده به سربازها

از یک باب بسیار خطرناک که اگر شهید یا مجروح بشند کلا سیستم روحی نیروها ازهم میپاشه

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

داعشي ها كه يد طولايي در سر بريدن دارند امروز تصوير سر بريدن يكي از سربازان ارتش سوريه در ديرالزور رو منتشر كردند

 

ognbuj1sdl0vvcvym00y.jpg

http://8pic.ir/images/ognbuj1sdl0vvcvym00y.jpg

 

 

m56i0r90w3felnjulrjf.jpg

http://8pic.ir/images/m56i0r90w3felnjulrjf.jpg

 

ارتش سوريه هم ديگه شروع كرده سرها رو از بدن جدا مي كنه، قبلا از اين اتفاقات در ارتش سوريه نمي افتاد ولي اين فيلمي هم كه دوستان قرار داده بودند و عكس هايي كه منتشر شده مشاهده ميشه نيروهاي ارتش سر از بدن جدا مي كنند خود من هم از انتقام ارتش سوريه در ديرالزور خوشحال شدم

مخصوصا وقتي اون سربازي كه مشكل ذهني داشت رو به اون شكل سر بريدن داعشي ها واقعا قلبم پر از درد و كينه شد

ولي به نظرم اين روش هم درست نيست

g10zw5d2ajm11q2q93j9.jpg

http://8pic.ir/images/g10zw5d2ajm11q2q93j9.jpg

 

 

8nhmglaejrc5rzlpeox5.jpg

http://8pic.ir/images/8nhmglaejrc5rzlpeox5.jpg

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
علی بزال که رسما اعلام شده عضو ارتش لبنان بوده، پس چرا نشان حزب الله روی لباسش هست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظرم این سربریدن ها و وحشی بازی ها پازل گند کاری های ارتش سوریه رو تکمیل می کنه

و کاملا بعد یه مدت اونا رو بعنوان تروریست معرفی می کنه

البته همه می دونن که دولت امریکا چه علاقه وافری به مبارزه با تروریسم داره!!! :straight:

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعا از دیدن تصویر سر بریده این حرومزاده ها نهایت لذت رو بردم با این وحشیها باید مثل خودشون رفتار کرد نباید بهشون رحم کرد

  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.