death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

 

این روزها در منطقه‌ای به نام حجر الاسود که حدوداً در سه کیلومتری حرم حضرت زینب(س) قرار دارد؛ درگیری شدیدی بین مدافعان حرم و گروه‌های تروریستی رخ داده است.

ابنا: منطقه «حجر الاسود» که در سه و نیم کیلومتری حرم حضرت زینب(س) واقع است، این روزها شاهد درگیری‌های شدید بین نظامیان ارتش سوریه و مدافعان حرم حضرت زینب(س) با گروه‌های تروریستی است.

این منطقه از دو سال قبل به کنترل گروه های تکفیری در آمده است و جزو آخرین پایگاه‌های تروریست‌ها در اطراف حرم حضرت زینب(س) به شمار می رود.

حجر الاسود که در هشت کیلومتری شهر دمشق قرار دارد، جزو مناطق پرجمعیت جنوب دمشق است و پیش از شروع جنگ در سوریه، بیش از شصت هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کردند.

بافت مسکونی در این منطقه فشرده است و این مسئله جنگیدن را برای ارتش سوریه گروه‌‌های مدافع حرم دشوار ساخته است.

حجر الاسود پایگاه اصلی گروه‌های تکفیری ـ تروریستی همچون «داعش»، «جبهه النصره» و «کتائب اکناف بیت المقدس» است.
 

262403_482.jpg

داعش چندی پیش این منطقه را جزو مناطق تحت سیطره خود اعلام کرد و پرچم خود را در آن برافراشت. این گروه تروریستی پس از سیطره بر حجر الاسود با گروه‌های مسلح فعال در جنوب دمشق درگیر شد که در پی آن ده‌ها تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

گفتنی است، گروه‌های تروریستی در آخرین اقدام خود، در روز عاشوراء چندین خمپاره را از این منطقه به سوی حرم حضرت زینب(س) پرتاب کردند که با عنایت خداوند خسارت جدی به این بنای متبرکه وارد نشد.

مدافعان حرم حضرت زینب(س) حدود یک سال پیش با همراهی ارتش سوریه در عملیاتی سنگین اکثر محلات حومه بارگاه ملکوتی دخت امیر مومنان علی(ع) از جمله «بحدلیه»، «حسینیه»، «ذیابیه»، «بویضه»، «غزاله»، «حجیره»، «سبینه صغری» و «سبینه کبری» را از لوث وجود تکفیری‌ها پاکسازی کردند و آرامش را به این مناطق بازگرداندند.

 

منبع

 

 

  3 کیلومتری !!!!!

 

یا زینب .............

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 
باشگاه خبرنگاران: رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان سوریه شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی: "رجب طیب اردوغان"، روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با همتای لیتوانیایی در کاخ ریاست جمهوری ترکیه در شهر آنکارا گفت: عملیات هوایی بر ضد داعش کافی نیست و امکان ندارد که نتیجه‎ای مثبت به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید عملیات‎های هوایی بوسیله عملیات زمینی پیشتیبانی شود.

"اردوغان"، با بیان اینکه تاکنون ضمانتی از ائتلاف برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و امن در مرزهای سوریه دریافت نکرده است، افزود: ائتلاف با آموزش و تسلیح نیروهای مخالف سوری موافق است.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه نیروهای ارتش آزاد آماده مشارکت در عملیات زمینی بر ضد داعش هستند، اضافه کرد: ترکیه اجازه ورود نیروهای پیشمرگ را به کوبانی برای مقابله با داعش داد.
 

منبع

 

-------------------------------------------------------

 

 

آوارگان سوری به کدام کشورها کوچ می‌کنند؟

 

 

آوارگان سوری تمایل بیشتری برای پناهندگی به ترکیه دارند. پس از ترکیه، کشورهایی همچون لبنان، اردن، عراق و مصر به ترتیب در اولیت آوارگان سوری برای کوچ کردن هستند.
ابنا: در حال حاضر قریب به نیمی از جمعیت کشور سوریه مجبور به ترک خانه‌هایشان و 3.8 میلون نفر از آن‌ها به کشورهای همسایه پناهنده شده‌اند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نموداری از شمار آوارگان سوری به کشورهای همجوار منتشر کرده است که نشان می‌دهد مردم این کشور تمایل بیشتری برای پناهندگی به ترکیه دارند.

پس از ترکیه، کشورهایی همچون لبنان، اردن، عراق و مصر به ترتیب در اولیت بی‌خانمان‌های سوری برای کوچ کردن هستند.

262399_647.jpg

 

منبع

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اینا فکرمیکردن حوری گیرشون میاد
الان قیافشون دیدن داره وقتی دارن میان سراغشون برا حساب کتاب.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گفتگوی خواندنی با یک مبلغ مستبصر وهابی!

 

 

تاکنون خبرهایی زیادی شنیده ایم که یک وهابی یا مسیحی شیعه شده است؛ اما کمتر با مبلغین وهابی که شیعه شده اند برخورد داشته ایم. شیخ محمود ابراهیم اهل کشور یک میلیون نفری کومور یکی از این افراد است که پس از تحصیل در مدینه و بازگشت به کشور خود به تبلیغ وهابیت می پرداخته و سخنرانی هایش در دفاع از وهابیت هنوز موجود است ...

آنچه در ادامه می آید گفتگوی خبرنگار خبرگزاری حوزه با این مبلغ  مستبصر وهابی است:

* لطفا کمی درباره فعالیت ها و سوابق تان بگویید.

شیخ محمود عبدالله ابراهیم اهل کشور کومور هستم. در دهه هفتاد میلادی ابتدا در مدینه منوره مشغول درس خواندن شدم. بعد از آن به کویت و سپس به مصر رفتم و بعد به کشورم بازگشتم. بعد از آنکه شیعه شدم برای یک دوره کوتاه مدت به ایران آمدم.

*چطور از مذهب اهل تسنن به شیعه گرویدید؟

من وهابی بودم نه سنی!! بین وهابی و سنی فرق وجود دارد. من تا دهه هشتاد و تا زمانی که به کویت رفتم وهابی بودم. بعد از آن هم که به کشورم برگشتم هنوز وهابی بودم. حتی سخنرانی هایی که در آن زمان انجام دادم و با برخی امور مثل توسل مخالفت می کردم موجود است. بعد از آن چون مسائلی درباره شیعیان شنیده بودم به جستجوی حقیقت پرداختم و در خلال این تحقیقات به حقیقت دست یافتم.

* چه چیزی در تشیع دیدید که شیعه شدید؟

حقیقت را یافتم. حدیثی وجود دارد که به تنهایی برای من کافی بود. پیامبر در حدیثی که نمیتوانم بگویم متواتر است چون فوق تواتر است در غدیر خم و همچنین بالای منبرش در مدینه و هنگامی که در بستر موت بود که در کتب صحاح و سنن هم موجود است؛ فرمود: «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ ما إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا[1]»  معنای « لَن» ابدیت است و مفید استقبال است. من دوست نداشتم مضلّ و گمراه باشم لذا پیرو اهل بیت شدم.

* حدیث دیگری هم در این خصوص وجود دارد؟

حدیث در این باره زیاد است. در حدیث معروف و صحیح دیگری پیامبر فرمودند: «مَثَلُ أهلِ بَيتي مَثَلُ سَفينَةِ نُوحٍ؛ مَن رَكِبَها نَجا و مَن تَخَلّفَ عَنها غَرِقَ[2]» من دوست ندارم غرق شوم دوست دارم نجات یابم به همین دلیل شیعه شدم. در بخاری آمده است که پیامبر فرمود: «ألخُلَفاءُ مِن بَعدي إثنا عَشر كُلّهُم مِن قُرَيش[3]» و در قول دیگری آمده «کُلّهم مِن بَنی هاشِم». محال است پیامبر حدیثی را بفرماید و لی آن را تبیین نکند. و محال است پیامبر این حدیث را برای صحابه بگویند و هیچ کدام از صحابه از پیامبر نپرسد که این خلفا چه کسانی هستند؟! هیچ کدام از دو حالت امکان ندارد. اینکه بگوییم پیامبر فرموده خلفا بعد از من 12 نفرند ولی آنها را مشخص نکرده باشد مسخره کردن پیامبر است. همه این احادیث مرا به سوی تشیع کشاند.

* تعداد مسلمانان در کشور شما چقدر است؟

می توانم بگویم 99 درصد جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند. ولی از بیست سال قبل حرکت های تبشیری در کشور ما آغاز شد که مردم را به سمت مسیحیت دعوت می کنند و متاسفانه تعدادی هم جذب آنها شده اند.

* چه چیزی در مسیحیت دیده اند که گرایش پیدا کرده اند؟

تسهیلات خوبی می دهند. مثلا گرفتن ویزای کشور فرانسه آسان تر می شود و اموالی به آنها می دهند.

* کومور دقیقا کجاست؟

بین ماداگاسکار و موزامبیک و از چها جزیره تشکیل شده که من از جزیره آنژوان هستم.

* چند مبلغ دینی در کومور وجود دارد؟

بیشتر از ده مبلغ شیعه جعفری هست. مبلغان وهابیت هم وجود دارند.

* مدرسه علمیه هم وجود دارد؟

نه هیچ مدرسه ای در جزیره آنژوان وجود ندارد.

 

منبع

ویرایش شده در توسط amir313
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 20 تروریست استرالیایی در سوریه و عراق کشته شدند

 

 

آخرین برآوردهای دولت استرالیا نشان می دهد 20 تن از اتباع این کشور که به عضویت گروه تکفیری داعش درآمده اند در نبردهای تروریستی در عراق و سوریه کشته شده اند.
سازمان های اطلاعاتی استرالیا مرداد ماه امسال اعلام کرده بودند حدود 60 استرالیایی با گروه های تروریستی در سوریه همکاری می کنند و 15 نفر از تروریست های استرالیایی کشته شده اند.
'جرج براندیس' دادستان کل استرالیا گفت که دولت در حال حاضر اطلاع دارد که حدود 20 استرالیایی در درگیری های سوریه و عراق کشته شده اند.
دستکم دو تن از اتباع استرالیا در عملیات انتحاری کشته شده اند.
وی گفت که کانبرا معتقد است حدود 70 استرالیایی در سوریه و عراق در حال همکاری با تروریست های داعش هستند و بیش از 20 نفر نیز به استرالیا بازگشته اند.
دادستان کل استرالیا، گفت که گروه تروریستی داعش از غربی های عضو این گروه تکفیری به عنوان قربانیان خط اول استفاده می کند.
وی گفت غربی های عضو گروه تروریستی داعش ابزار تبلیغاتی داعش و به عنوان عامل عملیات انتحاری مورد استفاده قرار می گیرند.
جرج براندیس تصریح کرد که جوانان استرالیا و بسیاری از مردان و زنان جوان از کشورهای غربی در یک نبرد باطل شرکت دارند.
پلیس استرالیا تاکنون دستکم 70 گذرنامه اتباع این کشور را باطل کرده تا مانع سفر آن ها به عراق و سوریه شود و فاش کرده است حدود 100 نفر از استرالیایی ها برای حمایت مالی تروریست های داعش فعالیت کرده اند.
دولت استرالیا اخیرا به منظور جلوگیری از پیوستن اتباع این کشور به گروه تروریستی داعش قانونی را تصویب کرد که طبق آن سفر به نقاطی که گروه های تروریستی در آن فعال هستند، ممنوع شد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیشب در ساعت سی دقیقه بامداد به وقت محلی ,در طرف سوری مرز جیلان پینار واقع در نزدیکی شهر راس العین درگیری های بین دو طرف پ.ی.د و مخالفین اسد رخ داده است .درگیری شدید بوده اطراف روستای تل حنزیر این درگیری شدیدتر.سه سرباز ترک هم که در صفر مرزی پست می دادند بر اثر درگیری ها کشته شده اند.هنوز مشخص نیست این افراد بر اثر شلیک کدوم گروه کشته شده اند

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

 

10665302_814715558587587_791088390790328

 

 

 

این بندگان خدا توسط اصابت موشک کورنت مقاومت به ماشینشون پودر شدن رفتن هوا....فکر نکنم چیزی از لاشه هاشون پیدا بشه hee_hee

 

 

سه سرباز ترک هم که در صفر مرزی پست می دادند بر اثر درگیری ها کشته شده اند

 

 

بسی لذت بردیم...

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اینم نتیجه اون مقدمه چینیهایی که غربیها برای سردار عزیزمان انجام میدادند

 

 

خبرگزاری رویترز با دسترسی به یک گزارش هیات کارشناسان سازمان ملل متحد گزارش می دهد که به نظر می رسد عکس ها و ویدئوهایی که اخیرا در عراق گرفته شده موید حضور قاسم سلیمانی در عراق باشد، مساله ای که در صورت تایید ناقض تحریم های سازمان ملل است. (حالا ببینم با این نقص چه میخواهید انجام دهید ؟)

این خبرگزاری گزارش داد که یک گزارش هفت صفحه ای توسط هیات کارشناسان سازمان ملل درباره ایران را دیده است که براساس آن آقای سلیمانی "در چند مورد در عکس ها و ویدئوهایی که ظاهرا در عراق گرفته شده دیده می شود."

در این گزارش آمده است: "یک عکس ظاهرا او را در نزدیکی شهر امرلی در شمال عراق پس از آنکه نیروهای عراقی شهر را از داعش پس گرفتند نشان می دهد."

به گزارش رویترز این گزارش حاوی عکسی ظاهرا از آقای سلیمانی در عراق است.

وظیفه هیات کارشناسان سازمان ملل در امور ایران نظارت بر تبعیت کشورها از تحریم های مربوط به ایران است.

براساس تحریم های شورای امنیت سازمان ملل سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس واحد برون مرزی سپاه پاسداران ایران، از سال ۲۰۰۷ با منع سفر بین المللی و انسداد دارایی ها روبروست.

آمریکا در همان سال ۲۰۰۷ نیروی قدس را در فهرست گروه های حامی تروریسم قرار داد. اتحادیه اروپا هم در سال ۲۰۱۱ چنین کرد. سپاه قدس از سوی کشورهای غربی و اسرائیل به مسلح کردن گروه های متعدد پیکارجو در خاورمیانه متهم است.

در ماه های اخیر درحالی که گروه "دولت اسلامی" (داعش سابق) فتوحات زیادی در عراق و سوریه داشته، گزارش های متعددی از نقش ایران در مقابله با این گروه منتشر شده است.

این گزارش ها از جمله به نقشی اشاره دارد که سردار سلیمانی در این عملیات بازی می کند.

حتی یکی از فرماندهان سپاه این گزارش ها را تایید کرده است.

سردار امیرعلی حجازی سرپرست واحد هوافضای سپاه در ماه سپتامبر در گفتگو با تلویزیون ایران گفت که سردار سلیمانی در جلوگیری از سقوط اربیل نقشی کلیدی ایفا کرد.

او گفت که قاسم سلیمانی و ۷۰ نفر از سربازان او به جنگجویان کرد عراقی کمک کردند مانع پیشروی داعش شوند.

با این حال معلوم نیست که آقای سلیمانی و یارانش مستقیما درگیر نبرد شدند یا نقش مشاوره را برای نیروهای کرد بازی می کردند.

پیکارجویان گروه داعش در ماه اوت به حومه اربیل نزدیک شدند که از جمله باعث حملات هوایی آمریکا به مواضع این گروه شد.

قاسم سلیمانی برای ۱۷ سال فرمانده سپاه قدس واحد برون مرزی سپاه پاسداران ایران بوده است. تصور می شود که او نقش مهمی در بسیج نیروهای متحد ایران از جمله حزب الله و گروه های شیعه در عراق داشته است.

آیت الله خامنه ای رهبر ایران در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به عنوان "شهید زنده" نام برده است.

 

به نقل از بی بی سی فارسی


-----------------------------------------------------------

 

دیشب در ساعت سی دقیقه بامداد به وقت محلی ,در طرف سوری مرز جیلان پینار واقع در نزدیکی شهر راس العین درگیری های بین دو طرف پ.ی.د و مخالفین اسد رخ داده است .درگیری شدید بوده اطراف روستای تل حنزیر این درگیری شدیدتر.سه سرباز ترک هم که در صفر مرزی پست می دادند بر اثر درگیری ها کشته شده اند.هنوز مشخص نیست این افراد بر اثر شلیک کدوم گروه کشته شده اند

جناب قادر

یعنی بین ارتش آزاد و پ ی د

یا بین این دوتا و داعش ؟

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب قادر

یعنی بین ارتش آزاد و پ ی د

یا بین این دوتا و داعش ؟

من الان به قند شکن دسترسی ندارم و نمی تونم سایت روزنامه ها رو بخونم .تو معدود سایت هایی هم که هیتلر نیست مخالفینو داعش معرفی کرده هرچند که سال گذشته پ.ی.د راس العین رو اگر اشتباه نکنم از جبهه النصره پس گرفت.

تا بعد از ظهر مشخص میشه که چه جوری کشته شدن.تو کوبانی الان گشت پیاده یا پست پیاده ترکیه نداره و همه پست به وسیله زرهی انجام میشه . اگر هنگام درگیری اینا به وسیله زرهی حمایت نمی شدند قصور در کار بوده.

نیروهای مسلح ترک هم در حال تثبیت طرف شلیک کننده هستند و فعلاً در حال انتقال زرهی و نیرو ویژه و واکنشی نشان نداده اند

ویرایش شده در توسط gader
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اینم نتیجه اون مقدمه چینیهایی که غربیها برای سردار عزیزمان انجام میدادند

 

 

خبرگزاری رویترز با دسترسی به یک گزارش هیات کارشناسان سازمان ملل متحد گزارش می دهد که به نظر می رسد عکس ها و ویدئوهایی که اخیرا در عراق گرفته شده موید حضور قاسم سلیمانی در عراق باشد، مساله ای که در صورت تایید ناقض تحریم های سازمان ملل است. (حالا ببینم با این نقص چه میخواهید انجام دهید ؟)

این خبرگزاری گزارش داد که یک گزارش هفت صفحه ای توسط هیات کارشناسان سازمان ملل درباره ایران را دیده است که براساس آن آقای سلیمانی "در چند مورد در عکس ها و ویدئوهایی که ظاهرا در عراق گرفته شده دیده می شود."

در این گزارش آمده است: "یک عکس ظاهرا او را در نزدیکی شهر امرلی در شمال عراق پس از آنکه نیروهای عراقی شهر را از داعش پس گرفتند نشان می دهد."

به گزارش رویترز این گزارش حاوی عکسی ظاهرا از آقای سلیمانی در عراق است.

وظیفه هیات کارشناسان سازمان ملل در امور ایران نظارت بر تبعیت کشورها از تحریم های مربوط به ایران است.

براساس تحریم های شورای امنیت سازمان ملل سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس واحد برون مرزی سپاه پاسداران ایران، از سال ۲۰۰۷ با منع سفر بین المللی و انسداد دارایی ها روبروست.

آمریکا در همان سال ۲۰۰۷ نیروی قدس را در فهرست گروه های حامی تروریسم قرار داد. اتحادیه اروپا هم در سال ۲۰۱۱ چنین کرد. سپاه قدس از سوی کشورهای غربی و اسرائیل به مسلح کردن گروه های متعدد پیکارجو در خاورمیانه متهم است.

در ماه های اخیر درحالی که گروه "دولت اسلامی" (داعش سابق) فتوحات زیادی در عراق و سوریه داشته، گزارش های متعددی از نقش ایران در مقابله با این گروه منتشر شده است.

این گزارش ها از جمله به نقشی اشاره دارد که سردار سلیمانی در این عملیات بازی می کند.

حتی یکی از فرماندهان سپاه این گزارش ها را تایید کرده است.

سردار امیرعلی حجازی سرپرست واحد هوافضای سپاه در ماه سپتامبر در گفتگو با تلویزیون ایران گفت که سردار سلیمانی در جلوگیری از سقوط اربیل نقشی کلیدی ایفا کرد.

او گفت که قاسم سلیمانی و ۷۰ نفر از سربازان او به جنگجویان کرد عراقی کمک کردند مانع پیشروی داعش شوند.

با این حال معلوم نیست که آقای سلیمانی و یارانش مستقیما درگیر نبرد شدند یا نقش مشاوره را برای نیروهای کرد بازی می کردند.

پیکارجویان گروه داعش در ماه اوت به حومه اربیل نزدیک شدند که از جمله باعث حملات هوایی آمریکا به مواضع این گروه شد.

قاسم سلیمانی برای ۱۷ سال فرمانده سپاه قدس واحد برون مرزی سپاه پاسداران ایران بوده است. تصور می شود که او نقش مهمی در بسیج نیروهای متحد ایران از جمله حزب الله و گروه های شیعه در عراق داشته است.

آیت الله خامنه ای رهبر ایران در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به عنوان "شهید زنده" نام برده است.

 

به نقل از بی بی سی فارسی


-----------------------------------------------------------

 

جناب قادر

یعنی بین ارتش آزاد و پ ی د

یا بین این دوتا و داعش ؟

با سلام خدمت همه دوستان گرامی

حالا می خواهند ایران را به دلیل سفر سردار سلیمانی تحریم کنند یا عراق را به خاطر راه دادن سردار سلیمانی ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.