death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

 انهدام ادوات تروریست‌های سوریه در الحسکه و درعا

 

منابع امنیتی سوری از عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف این کشور و انهدام ادوات آنها در الحسکه و درعا خبر دادند.

منابع امنیتی سوری اعلام کردند: ارتش سوریه طی عملیاتی در حومه الحسکه دهها تروریست را به هلاکت رساند.
سانا گزارش داد: یک منبع در استان الحسکه از عملیات دقیق و ویژه ارتش سوریه علیه مراکز گروه های مسلح در جاده محور تل حمیس ابوالصایب و منطقه توینه در جنوب قامشلی و هلاکت تعدادی از سرکرده های گروه های تروریستی از جمله ابو عمر الشامی، ابوعبدالرحمن المصری و ابو البراء سلیما خبر داد.
در حومه حماه ارتش سوریه طی عملیاتی مراکز تروریست ها را هدف قرار داد و ده ها تروریست را کشت و برخی دیگر را زخمی کرد.ارتش سوریه در مناطق کفرزیتا در نزدیکی حماه با ادلب، روستای حصرایا در شمال حماه و اللطامنه تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند. در روستاهای ابو رمال و جنی العلباوی ارتش سوریه تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند و تعدادی دیگر را زخمی کرد.در روستاهای بلدات، عطشان، قسطل وسطانی، عبایکه، قلیب الثور در حومه حماه ارتش سوریه مراکز گروه های مسلح را هدف قرار داد.
در مناطق مختلف حومه درعا شامل اطراف گورستان البحار، اردوگاه آوارگان، اطراف مسجد بلال حبشی، گمرک قدیم، موسسه فنی ارتش سوریه تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد.
ارتش سوریه مانع از نفوذ تروریست ها به مناطق شمال مزرعه البیطار در اطراف منطقه عتمان، نامر، شیخ مسکین، ابطع، علما و مزارع آن شد و ادوات تروریست ها شامل توپ 23 میلمتری و موشک انداز و خمپاره اندازهای گروه های مسلح را منهدم کرد.
در حومه قنیطره ارتش سوریه ضربات مهلکی به تروریست ها وارد کرد و مراکز گروههای مسلح موسوم به جبهه انقلابیون سوریه و شهدای الحاره را هدف قرار داد و تعدادی از آنها را به هلاکت رساند. در مناطق کروم جبا، البزاق، مسحره و برخی دیگر از مناطق در حومه قنیطره ارتش سوریه تعدادی از سرکرده‌ای گروه های تروریستی را از جمله صبحی علوش سرکرده گردان موسوم به شهدای الحاره، محمد القعیری سرکرده جبهه موسوم به انقلابیون سوریه را به هلاکت رساند.
در حومه حمص نیز ارتش سوریه در مناطق مختلف شامل العلیانه، رجم القصر، هبره غربی، المشیرفه شمالی، رسم الضبعه،‌ اطراف جب الجراح عملیات های موفقی علیه گروه های مسلح انجام داد.
سانا گزارش داد: در روستای المشیرفه از توابع منطقه جب الجراح تروریست های جبهه النصره و جنبش موسوم به احرار شام مرتکب جنایات زیادی علیه ساکنان شده اند که ارتش طی عملیاتی 18 تروریست را در این منطقه به هلاکت رساند.
ارتش سوریه مانع از نفوذ تروریست ها به روستای عین حسین در شرق حمص شد.در اطراف میدان نفتی الشاعر ارتش سوریه تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند.در تل الرستن و ساختمان پست الرستن ارتش سوریه تروریست های جبهه النصره را طی عملیاتی زمین گیر کرد.
در الوعر ارتش سوریه مراکز گروه های تکفیری جبهه النصره، گردان های فاروق را هدف قرار داد به ویژه که تروریست ها در این منطقه از ساکنان به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.
در مناطق العلیانیه، جزل، تلبیسه و الفرحانیه در حومه حمص و نیز خان شیخون، الهبیط، المستریحه، الشوحه،الزفر، الذهبیه، الخفیه، عابدین،‌ تل مرق در حومه ادلب نیز ارتش سوریه عملیات هایی علیه گروه های مسلح انجام داد.
در مناطق حلوز، الطنجره، مجدلیا، کفرشلایا، معرزاف، تفتناز، تل سلمو، طلب و ابوالظهور، موقا، التمانعه، الحویز، دیر سنبل و برخی مناطق دیگر در حومه ادلب ارتش سوریه طی عملیات هایی تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد.
در القلمون در حومه دمشق و نیز روستای عین البستان در حومه دمشق ارتش سوریه عملیات هایی علیه گروه های مسلح انجام داد.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه چیزی که واسم سوال شده اینه که تو مراسم تشیع این شهدا نباید حداقل چند تا از مسئولین محلی یا مثلا فرمانده سپاه اون شهر، به هر حال یک مقامی مسئولی، حداقل محض دلجویی از خانواده شهید حضور داشته باشن؟؟

پس فرق این شهید با کسی که تصادف کرده مرده چیه؟؟

فکر کردین  برای چی اسم اینها رو فاطمیون گذاشتن  چون بهشون گفتن اگر شهید شدید  چراغ خاموش و  بدون مراسم و یواشکی به خاک سپرده میشوید

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اعتراف فرماندهان آمریکایی: داعش را نمی‌فهمیم

 

همزمان با ادعای باراک اوباما مبنی بر روند رو به رشد پیشرفت‌های حملات هوایی علیه داعش، برخی مقامات نظامی ارشد معتقدند، آمریکا در طولانی‌مدت برای مبارزه با این گروه تروریستی به فهم روانشناسانه از آن نیاز خواهد داشت.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرمانده نیروهای عملیات ویژه آمریکا در خاورمیانه در این‌باره گفت: ما این گروه را درک نمی‌کنیم و تا آنها را نفهمیم نمی‌توانیم آن را شکست دهیم.

 

براساس گزارش نیویورک تایمز، ژنرال مایکل ناگاتا، یکی از برجسته‌ترین ژنرال‌ها برای مبارزه با داعش است که ظاهراً توسط اقدامات این گروه تروریستی سردرگم شده است. او برای فهم راز داعش گروهی متشکل از کارشناسان تشکیل داده است.

 

وی در این باره تاکید کرد: ما عقیده این گروه را شکست نداده‌ایم، ما حتی این عقیده را نمی‌فهمیم.

 

دشمن عجیب و غریب

 

مهمترین نگرانی پنتاگون اکنون این است که داعش چگونه مناطق غصب شده و مردم آن را کنترل می‌کند. گفته می‌شود ناگاتاو، کارشناسانش در حال بررسی تاکتیک‌های روانشناسی این گروه برای ترساندن مردم، مذاهب و اقلیت‌های مذهبی و همچنین کنترل اقتصادی هستند.

 

تلاش برای فهم داعش طی یک ماه گذشته و با بروز تمایل این گروه برای گسترش به عربستان، اردن، لبنان و لیبی افزایش یافته است.

 

همچنین تعداد اعضای این گروه با عضوگیری‌های جدید در هر ماه 1000 نفر افزایش می‌یابد.

 

ناگاتا با اشاره به نگرانی‌ها درباره گرایش جوانان به این گروه خاطرنشان کرد: داعش جذابیت خاصی دارد که برایش منابع، استعداد، سلاح و ... تامین می‌کند.

 

این ژنرال ارشد آمریکایی همچنین در حال بررسی چگونگی استفاده داعش از رسانه‌های اجتماعی است. در این بررسی‌ها گروه ناگاتا به دنبال افرادی است که در منطقه به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند. این افراد می‌توانند به فهم نیروهای آمریکایی از جنبه‌های روانشناختی، احساسی و فرهنگی کمک کنند.

 

قرار است گروه تحت سرپرستی ناگاتا ماه آینده گزارشی را از تحقیقات خود ارائه دهند با این حال هنوز سوالات بسیاری برای پاسخ دادن درباره داعش باقی مانده است.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مخالفین نیت دارن به قرفا و نامر حمله کنند.

بعد از سیطره بر بخش اعظمی از شیخ مسکین که اگر حمله انتحاری النصره نبود عمرا اتفاق می افتاد حالا مسلحین جبهه شرقی رو هم باز کردن. یعنی نامر.

 

21vkfqkh5ppj2mcpoxef.jpg

 

http://8pic.ir/images/21vkfqkh5ppj2mcpoxef.jpg

 

دیروز ارتش سوریه علما،صوره ،ابطع و عطش و مناطق اطرافش رو با جنگنده زد که طی بمباران علما دو نفر از ارتش آزادی ها کشته شدند.

باید دید روزهای آینده ارتش سوریه و متحدینش می تونن از راه امداد به سمت شهر درعا حفاظت کنند یا نه.

 

به نقل از پیچ تحولات سوریه

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بچهها ی سوال
ارتش سوریه الان داره بهتر میجنگه ,یا قدرت جنگ سایبریشو برده بالا؟چون جدیدا خیلی بیشتر از امار پیروزی هاش منتشر میشه حتی تو میلیتاری
ولی انصافا دفاع کردنو یادگرفتن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در حال حاضر تو سوریه جایی وجود داره که مثل زندان مرکزی حلب یا بیمارستان کندی بیشتر از یک سال در محاصره کامل باشه؟ البته منظورم شهر یا پادگان های نظامی نیست، یه منطقه خیلی کوچک و بسته!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در عرصه میدانی نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، پیشروی چشمگیری را در محور شرقی فرودگاه نظامی دیر الزور در منطقه مزارع «الدوله» محقق کردند و ده‌ها تروریست داعشی را به هلاکت رساندند تا به موازات آن نیروی هوایی ارتش سوریه نیز مواضع داعش در مناطق «الشولا» و «البوعمر» را هدف قرار دهد.
این درحالی است که منابع نزدیک به داعش در استان دیر الزور افشا کردند که بسیاری از عناصر غیر سوری داعش از نبردهای اطراف فرودگاه دیر الزور و شهر «المو حسن» در ریف شرقی دیر الزور و رویارویی با ارتش سوریه فرار کردند.
این منابع تاکید کردند که فرار عناصر غیر سوری داعش از میدان نبرد موجب بروز اختلافاتی میان عناصر سوری و غیر سوری این گروه در شهر «البو کمال» و متهم شدن عناصر غیر سوری داعش به خیانت و رها کردن عناصر سوری به تنهایی در میدان شده است.
به همین منظور گفته می‌شود که «عامر الرفدان»، سرکرده سابق داعش در دیر الزور بار دیگر از داعش خواستار انتصاب در این سمت شده و در این خصوص با استناد به فرارهای صورت گرفته تصدی این پست را حق خود دانسته است.
این در حالی است که از شهرک «البو عمر» نیز خبر می‌رسد که اهالی این شهرک به دلایل نامعلوم علیه داعش قیام کرده‌اند، در حالی‌که شهر البو کمال نیز شاهد تنش‌هایی میان عناصر داعش و اهالی به خاطر اقدام داعش به بازداشت شماری از زنان این شهر به دلیل عدم استفاده از لباس کامل شرعی بوده است.

10382448_862671220464339_14779731989923510409743_862671383797656_60722318068276610882237_862671640464297_61215386188174710885036_862671100464351_536837585193485


ناصر قندیل از تحلیلگران مشهور لبنان و منطقه در گفت‌وگویی در بیروت در خصوص اینکه آیا کشورهای اروپایی به تغییر سیاست‌های خود در قبال بحران سوریه روی آورده و به سیاست اشتباه خود در برکناری نظام بشار اسد اعتراف کرده‌اند گفت: در مورد اروپایی‌ها و غرب و همه کسانی که در جنگ سوریه دخیل بوده‌اند این قضیه را نمی‌توان مطرح کرد که آنها از لحاظ اخلاقی و وجدانی به شکست ناپذیر بودن نظام سوریه قانع شده و ارزیابی‌های خود را تغییر داده باشند.
وی افزود: غالبا تغییر سیاست‌ها بدون بهانه آوردن صورت نمی‌گیرد زیرا اصل در سیاست گذاری‌ها در نظر گرفتن منافع است و اصل در تغییر هم، حفظ قدرت است.

غرب به صراحت شکست خود از نظام بشار اسد را اعلام کند
ناصر قندیل تصریح کرد: ورود کشورهای غربی و دست نشانده‌های منطقه‌ای آنها به جنگ سوریه تمایل واقعی آنها را برای ساقط کردن نظام بشار اسد نشان داد و اکنون عقب نشینی از اعلان جنگ علیه سوریه به خاطر شکست و ناکامی است نه اینکه اقرار به حقایق داشته باشند.
تحلیلگر مسائل سیاسی منطقه تاکید کرد: ما هیچ سخنی از سوی کشورهای غربی یا منطقه‌ای درباره بازگشت از موضع خود در قبال سوریه نمی‌شنویم در حالی که در واقع شاهد آن هستیم و در حالیکه زبان انکار را به کار می‌برند و موضع منفی در قبال سوریه دارند به فکر بازگشایی سفارتخانه‌های خود و اعزام هیئت‌های دیپلماتیک برای بررسی موضوع بازکردن سفارتخانه‌هایشان و تعیین سفرای جدید هستند.
وی افزود: غرب و کشورهای عربی در حالی که از نداشتن نیتی برای سرنگونی اسد سخن می‌گویند اما بر خصومت خود با نظام و ارتش وی تاکید می‌کنند؛ آنها در حالی از معارضان میانه‌رو حرف می‌زنند که می‌دانند در واقع امر چنین کسانی وجود ندارند.
نماینده سابق مجلس لبنان ادامه داد: ما در برابر غربی هستیم که با دوگانگی روبروست زیرا می‌بینیم که اکنون بر اساس این قاعده با سوریه تعامل می‌کند که جنگ علیه آن تمام شده و بشار اسد ماندگار است و جنگ با داعش به همکاری با رئیس جمهور، ارتش و دستگاه دیپلماسی سوریه را نیاز دارد.
ناصر قندیل با اشاره به اینکه در خطابه‌های سیاسی کشورهای غربی تا الان نشانه تغییری در قبال سوریه شنیده نشده اما در واقع امر این تغییر قابل مشاهده است، گفت: همین مساله درباره رابطه غرب با ایران، حزب الله و حتی با روسیه همخوانی دارد چرا که آمریکایی که برای دستیابی به تفاهم هسته‌ای با ایران، راه حل سیاسی در سوریه و یا ایجاد راه حلی برای اوکراین به همکاری با روسیه نیاز دارد از سپر موشکی در اروپا سخن می‌گوید و تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند و علیه این کشور جنگ بر سر قیمت نفت به راه انداخته است.

جبهه مقاومت پیروزی برابر نقشه غرب در منطقه را محقق کرد/غربی‌ها اعتراف کنند
کارشناس امور سیاسی لبنان تاکید کرد: غرب در سال ۲۰۱۵ باید زبان سیاست خود را تفهیم کند که همان تسلیم شدن در برابر این موضوع است که جنگ در سوریه تمام شده و همه آنهایی که مقابل نظام بشار اسد ایستادند شکست خوردند و این جبهه ایران، عراق، سوریه و مقاومت لبنان و فلسطین بود که ثبات و پیروزی را محقق کردند و باید به این مهم اعتراف کرد.
قندیل در موضوع امنیتی و تدابیر ارتش لبنان در منطقه «عرسال» و اینکه آیا این تدابیر واکنش به برخی گزارش‌های امنیتی درباره تهدید داعش درباره حمله به روستاهای استان البقاع (شرق لبنان هم‌مرز با سوریه )است، گفت: مجموعه عواملی موجب تشدید تدابیر امنیتی از سوی ارتش در منطقه عرسال طی سه روز اخیر شده است و انتظار می‌رود که با هدف ایجاد جدایی کامل بین شهرک عرسال از الجرود این تدابیر شدت یافته است.

تشدید تدابیر امنیتی برای دستگیری تروریست‌های مخفی در کوهستان‌های شرق لبنان
وی افزود: اتخاذ تدابیر امنیتی هم به خاطر رسیدن فصل سرما و برف و یخبندان است که تروریست‌های مقیم در «جرود عرسال» و «جرود القلمون» مطئمنا قادر به تحمل سوز و سرمای شدید کوهستان‌های محل اختفای خود را ندارند و احتمال فرار آنها از مخفیگاه‌هایشان برای رساندن خود به جایی گرم در شهرک‌های همجوار با سلسله کوه های شرق لبنان وجود دارد به خصوص که آنها همچنان نظامیان لبنانی را در اسارت خود داشته و در اعمال شروط خود بر دولت لبنان در قبال آزادی آنها ناکام مانده‌اند.
نماینده سابق لبنان با تاکید بر تکمیل تدابیر امنیتی ارتش طی روزهای آتی گفت: به اعتقاد من، هیچ جای نگرانی درباره تهدیدهای داعش یا جبهه النصره برای ربودن زنان و کودکان لبنانی یا اقدام به عملیات‌های انتحاری نیست.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

كسي از ابو عمر الشيشاني خبر نداره قبلا ها اگه هفته اي با 2 تا سر بريده سلفي نميگرفت شب خوابش نميبرد الان يه چند وقته نيست كجاست اين بزرگ ادمخواران !

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.