death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

گروه  داعش که اغلب مدارس شهر‌ها و روستاهای استان دیرالزور در سوریه را به بهانه “وجود کفر در برنامه‌های درسی” تعطیل کرده اقدام به برپایی کلاس دوره شرعی برای معلمان کرده است.
گروه داعش با شماری از مدیران مدارس جلسه‌ای برگزار کرده و با اعلام تصمیم خود مبنی بر تبدیل کتب درسی جدید به جای کتاب‌های درسی قدیم پس از برگزاری دور شرعی آنها را در مدارس دیر الزور توزیع می‌کند.
این گروه تکفیری به معلمان شهر البوکمال در مرز این کشور و عراق که داعش آن را «ولایت فرات» نام نهاده است، اعلام کرده که باید به کلاس دوره شرعی بپیوندند.
مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که داعش همه مدارس را در مناطق تحت تصرف خود در شهر‌ها و مناطق استان دیرالزور در شرق سوریه بسته و درصدد است تا در شیوه‌های آموزش دینی در مدارس این منطقه بازنگری کند.
این مرکز به نقل از بیانیه داعش تأکید کرد: تا زمانی که معلمان دوره امور شرعی ببینند و تا زمانی که شیوه‌های آموزشی جدید به جای روش‌های کفرآمیز کنونی تدوین شود، این مدارس بسته خواهد ماند.
داعش، پیش از این، در نخستین تغییر در نظام آموزشی مناطق تحت تصرف خود، دو درس شیمی و فیزیک را حذف کرد.daesh.ir-4017840198401-6.jpgجلسه داعش با دبیران و مدیران مدارس دیرالزورdaesh.ir-4017840198401-5.jpgجلسه داعش با دبیران و مدیران مدارس دیرالزورdaesh.ir-4017840198401-4.jpgجلسه داعش با دبیران و مدیران مدارس دیرالزورdaesh.ir-4017840198401-3.jpgجلسه داعش با دبیران و مدیران مدارس دیرالزورdaesh.ir-4017840198401-2.jpgجلسه داعش با دبیران و مدیران مدارس دیرالزورdaesh.ir-4017840198401-1.jpg


 


 daesh.ir-481084018410-1.jpgانتشار تقویم داعش در میان مردم الرقهdaesh.ir-481084018410-2.jpgانتشار تقویم داعش در میان مردم الرقهdaesh.ir-481084018410-3.jpgانتشار تقویم داعش در میان مردم الرقهdaesh.ir-481084018410-4.jpgانتشار تقویم داعش در میان مردم الرقهdaesh.ir-481084018410-5.jpgانتشار تقویم داعش در میان مردم الرقهdaesh.ir-481084018410-6.jpgانتشار تقویم داعش در میان مردم الرقه

اینا قشنگ کارشونو بلدن و خوب میدونن چطوری و همه جانبه (چه نظامی و چه فرهنگی) جلو بیان، درس و خوب از ارباباشون یاد گرفتن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اقا اين تانك ترميناتور كه روسيه براي محافظت از تانك هاي اصلي تو درگيريهاي شهري
ساخته بدرد سوريه ميخوره؟
اگه اره چرا تو أين مدت اقدام به خريد نكردن يا مثل عراق كه سفارش ميل ٢٨داد
چرا سوريه سفارش نميده ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دلیل اصلیش یکی تحریم‌های بین المللی و دیگری نبود بودجه است! کمر اقتصاد سوریه شکسته!

هر چند این دو عامل هم که منتفی بود،‌بعید میدونم این روسیه مکار به این راحتی‌ها سلاح موثری مثل Mi-28 به سوریه بده.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

آخرین وضعیت جنوب کوبانی
کردها حالت تهاجمی دارند و داعش تدافعی ..
داعش روز به روز زمین بیشتری از دست میده و یکی از اهداف YPG یعنی راندن نیروهای داعش به قسمت غربی رود فرات در حال تحقق یافتن است .

 

 

khwbny931204.jpg

 

به نقل از پیچ تحولات جهان اسلام

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سه نقشه بعضآ متفاوت برای مناطق تحت کنترل دو طرف در شمال

 

 

1~2.jpg

 

 

مناطق نارنجی مناطقی که ارتش از دست داده  آبی هم مناطق درگیر به جز ملاح ما بقی مناطق توی حمله جدید بدست اومده بود که با ضد حمله مخالفین نیروها مجبور به عقب نشینی شد . جالبه توی این نقشه ذکر شده که مدافعیان نبل  والزهرا برای چند ساعت مناطقی بیانون رو تصرف کردن

 

thumb_0.JPG

 

 

 

thumb_2~1.jpg

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این کار فقط نمایش بود و بس. ترکیه با این کار در ظاهر نشون داد که هیچ رابطه ای با داعش نداره ولی واقعیت اینه که داعش سگ قلاده شکسته خودشونه. آخه کدوم آدم ساده ای باور می کنه داعش اتباع ترکیه رو واقعا به گروگان گرفت و بعد هم با مذاکره آزاد کرد؟ داعش و مذاکره؟؟؟؟؟؟!!!!!

 

واقعیت اینه که برای ترکیه اصلا اهمیت نداره تو سوریه اسد بر سر قدرت باشه یا داعش و یا النصره. پشت پرده به همشون پول و اسلحه می ده تا به جون هم بیافتن. در ظاهر با یکشون دوسته ولی در باطن با همشون دشمنه.

داعش فقط سگ پاچه گیر اسرائیل است و بس بقیه حکم تدارکات چی دارند بخدا

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

داعش فقط سگ پاچه گیر اسرائیل است و بس بقیه حکم تدارکات چی دارند بخدا

 

شما فکر می کنی منافع مثلث آمریکا - ترکیه - اسرائیل با هم متناقضه؟ اینها منافع مشترک با هم دارن. مخصوصا در منطقه خاورمیانه. پس طبیعیه که هم سو با هم عمل می کنن. حالا هر کدوم به طریقی ...

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چند تا فيلم جديد از نبردهاي شمال حلب منتشر شده

 

 

تصرف قسمت اعظم مزارع دوير الزيتون در شرق باشكوي به دست شورشيان

https://www.youtube.com/watch?v=K3qakZRckeU

==============================================

 

اجراي آتش شبانه بر روي باشكوي

https://www.youtube.com/watch?v=tpnH6wXC3-E

============================================

 

اجراي آتش بر روي باشكوي با استفاده از توپ 130 ميلي متري

https://www.youtube.com/watch?v=7m6WhXjA-9Y
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

630vdsmvobvn7d3lqgyy.jpg

 

 

برخلاف عرف رایج در ایران که موضوعات و چهره های ملی و میهنی معمولا موضوع ترانه های پاپ نمی شوند اما قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس شاخه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در چند ماه اخیر نه تنها مورد تحسین خواننده های پاپ ایرانی قرار گرفته که خوانندگان عرب هم به تمجید از او پرداخته اند.

بنظر می رسد که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه که رهبری عملیات ایران علیه گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را در سوریه و عراق برعهده دارد، اولین فرمانده ایرانی باشد که پایش به عرصه موسیقی مدرن ایران باز می شود.

ایران اخیرا پوشش رسانه ای سلیمانی را با انتشار عکس های او در مناسبت های مختلفی که در آنها شرکت می کند، افزایش داده، و گفته های او هم در رسانه ها منعکس می شوند. حالا بنظر می رسد که شماری از خوانندگان از او تصویر قهرمانی در عرصه ملی و بین المللی ارائه می کنند که به جنگ داعش رفته است.

گروه موسیقی سنتی ایرانی نبض در مراسمی که روز ۲۳ بهمن به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ترانه ای را به سلیمانی تقدیم کرد. این کلیپ که توسط خبرگزاری فارس منتشر شد با کامنت هایی از خوانندگان در مدح سلیمانی همراه شد. بسیاری از وب سایت های اصولگرای ایرانی این کلیپ را بازنشر کردند.

_____________________________

سایه قاسم سلیمانی در کردستان عراق

 

yjy5wjd0atgsfgcdd3s2.jpg

 

 

چند ماه پیش به دنبال هک شدن ایمیل نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران مکاتباتی افشا شد که این مقام باسابقه کرد در تهران را مقابل پرسش رسانه‌ها قرار داد. در این مکاتبات، به یک مقام ایرانی بیش از بقیه اشاره شده بود: قاسم سلیمانی.

این نخستین بار بود که یک مقام ارشد حکومت اقلیم کردستان عراق با صراحت و با جزئیات به نقش تعیین‌کننده فرماندهی می‌پرداخت که سال‌ها پیش رسانه‌های عراق به او لقب "ژنرال بی‌سایه" داده‌ بودند. در بسیاری از این نامه‌ها از شخص سومی با اسم اختصاری "حاجی" یاد می‌شود؛ فردی که آقای دباغ در برنامه اخیر تلویزیونی خود، او را این‌گونه معرفی کرد: "طبیعتا وقتی اسم سپاه قدس می‌آید، در رأس آن نام قاسم سلیمانی نیز تداعی می‌شود؛ او شخصِ اول خاورمیانه است."

 

___________________________

 

شعر این ترانه به تلاش های سلیمانی برای نجات کشورهای عربی از دست داعش، و همچنین" آزادی" بیت المقدس و غزه می پردازد. در صفحه ای که پشت سر خواننده است، عکسی از آقای سلیمانی در کنار فرمانده شبه نظامیان شیعه سپاه بدر، رزمندگان کرد و دیگر جنگجویان دیده می شود.

ترانه ای برای "ترساندن اسرائیل و داعش"

شماری از کاربران یوتیوب هم ترانه ای عربی را منتشر کردند. شعر این ترانه که از آبان تا دی ۱۳۹۳ از سوی وب سایت های ایرانی بازنشر شد، را علی برکت خواننده لبنانی طرفدار حزب الله سروده است. او در سال ۱۳۹۳ برای مدت کوتاعی به دلیل اشعار ضد سعودی اش بازداشت شد. بسیاری از وب سایت های ایرانی این ترانه را تحت عنوان " ترانه ای برای ترساندن اسرائیل و داعش" منتشر کرده اند.

کامنت هایی که یک کاربر یوتیوب بنام "علی شیعه" در زیر این پست گذاشته، به عربی و فارسی هستند. یک کاربر ایرانی نوشته: "قاسم سلیمانی تنها یک فرمانده ایرانی نیست. او به همه کشورهای آزاد تعلق دارد. ای شهید زنده، دوستت داریم." یک کاربر دیگر هم برای سلیمانی "پیروزی سریع" آرزو کرد. یک کاربر عراقی از خواننده به این خاطر که "صدای شیعیان" است، تمجید کرد.

___________________________

  • قاسم سلیمانی برای ۱۷ سال فرمانده سپاه قدس واحد برون مرزی سپاه پاسداران ایران بوده است. رسانه ها می گویند او نقش مهمی در بسیج نیروهای متحد ایران از جمله حزب الله و گروه های شیعه در عراق داشته است.
  • سردار امیرعلی حجازی سرپرست واحد هوافضای سپاه پاسداران مهر ماه امسال طی گفت و گویی تایید کرد که آقای سلیمانی و ۷۰ نفر از سربازان او به جنگجویان کرد عراقی کمک کردند مانع پیشروی داعش شدند.
  • آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران در تقدیر از عملکرد قاسم سلیمانی از او به عنوان "شهید زنده" نام برده است.
  • روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی که پاییز سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۲ میلادی) درباره نقش آقای سلیمانی در عراق منتشر کرد نوشته بود که او از سال ۲۰۰۳ زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد، مامور گسترش نفوذ ایران در عراق شد و عراقی ها به تدریج متوجه شدند که مسئول سیاست ایران در امور عراق کسی به جز سردار سلیمانی نیست.

____________________________

 

شاکر العبودی، خواننده عراقی، در مدح سلیمانی ترانه ای به عربی خوانده که آخرین بار حدود یک ماه پیش در یوتیوب منتشر شد. بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ های ایرانی این ترانه را بازنشر کردند. این کلیپ در یوتیوب توسط کاربری بنام "محمد الاعقابی" منتشر شد و عنوان آن "شعری برای فرمانده حاج قاسم سلیمانی " است. بیشتر کامنت های زیر این پست عربی است و بجز چند کامنت توهین آمیز، بقیه کامنت ها مثبت است حتی یکی از کاربران سلیمانی را "شیر خدا" خواند.

در یک کامنت انگلیسی آمده بود: "برادر، ما در اسلام مفهوم ملیت نداریم … ما امت اسلامی هستیم. حاج قاسم، تو، من و همه ما انشا الله سربازانی هستیم که از راه های صالح از این امت دفاع می کنیم … حاج قاسم شیر اسلام است؛ قهرمان اسلام."

در بعضی کامنت های دیگر آمده: "خدا شیعیان را پیروز گرداند"، "خدا نماد و رهبر واقعی شیعیان را حفظ کند. او در دل دشمنان واقعی خدا یعنی آمریکا و اسرائیل هراس می افکند"، "زنده باد شیعیان و سلیمانی"، "یک قهرمان واقعی. خدا او را برای امت محمد حفظ کند".

اما یک کاربر دیگر هم نوشت: "لعنت بر شما صفویان… شما ایرانی و پیرو زرتشت هستید …"

 

به نقل از بی بی سی فارسی

-----------------------------------------------------

متن طولانی هستش ولی بنظرم ارزش خوندن داره شنیدن قدرت حقیقی یک فرمانده ایرانی از زبان دشمن خونی

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بهتر نیست الان که کرد ها دارن در ریف رقه و تل ابیض عملیات میکنند ما بجای اصرار بر محاصره ی حلب به سمت فرودگاه کویرس حمله میکردیم؟چون نیروهای داعش هستند که الان ضعیف شدن چون بسیاری از نیروهاشونو برای دفاع از موصل بردن عراق و بقیه ی نیروهاشونم برای از دست ندادن تل ابیض باید بفرستن با کرد ها بجنگن

ویرایش شده در توسط armagdon
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نیروی هوایی فلان (عربی دیگه نمیشه گفت) سوریه توی یک روز 1170 حمله فقط اطراف ملاح و حریتان داشته.

یک استاندارد جدیدی از بی عرضگیه ها.

پ.ن: الان می تونید تصور کنید سوخو22 های نهاجا/سا کجا میره؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.