death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

تصاوير حمله نيروهاي داعش به يك ايست و بازرسي ارتش سوريه در منطقه شرق حمص،  كه منجر به كشته شدن 17 سرباز ارتش سوريه شد

 

( نيروهاي داعش در مناطق بياباني شرق حمص با استفاده از حملات "بزن در رو" به حاجزهاي ارتش سوريه حمله مي كنند و نيروهاي درون آنها را مي كشند و سرهاشون رو جدا مي كنند تا رعب و وحشت ايجاد كنند، و يعد با سلاح هاي غنيمتي هم دوباره به صحرا بر ميگردند و باز به يك نقطه ديگه حمله مي كنند، ارتش سوريه بايد اين روند رو قطع كنه و گرنه باز فجايع ديگري از راه خواهند رسيد )

 

CCKA8CLUgAEG4sz.jpg

 

thumb_CCKA8exUkAEe7se.jpg   thumb_CCKB4bkUEAEBS9M.jpg  thumb_CCKB5H8UMAAk93-.jpg   thumb_CCKBKmiVEAAMjiQ.jpg

 

+18 ( سرهاي جدا شده سربازان ارتش سوريه )

 

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CCKHfG9WYAAEs3E.jpg

 

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10312/CCKHfiKWYAEXiCB.jpg

 

اگر ارتش سوریه بره به سمت پاکسازی شهرک های شرق سلمیة و همچنان پاکسازی شهر Alhalbah در جنوب پالمیرا مشکل به راحتی حل میشه، ولی کو نیرو..!

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

العالم ، روزنامه حریت چاپ ترکیه نوشت: دادگاهی دراستانبول قرار بازداشت 17 نظامی را به علت توقیف کامیون های حامل اسلحه برای تروریست های فعال درسوریه، صادر کرد که این نظامیان هم اکنون در بازداشت هستند.

 

این 17 نظامی قبل از بازداشت به مدت 3 روز تحت بازجویی بودند و سرانجام به اتهام عضویت در گروهی تروریستی، تلاش برای براندازی نظام ترکیه و منع کارمندان از انجام وظایف خود بازداشت شدند.

حریت اعلام کرد : 15 نظامی دیگر آزاد شدند ولی 10 نفر دیگر، تحت کنترل هستند و حق خروج از ترکیه را ندارند.

عزیز تاکچی، دادستان کل سابق ترکیه که به علت صادر کردن دستوربازرسی و توقیف کامیونها عزل شد، روز سه شنبه این هفته اعلام کرد که از زمان صادر کردن این دستور تهدید به قتل می شود.در سال 2014 ، تعداد 32 نظامی در استان آدانا چند کامیون سرویس اطلاعاتی ترکیه را که برای تروریست های فعال در سوریه محموله های تسلیحاتی حمل می کردند، متوقف نمودند که 17 نفر از آنها با قرار دادگاه بازداشت شدند.

 

 

%DB%8C%D9%85%D9%86%20-%20%D8%A8%D9%85%D8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 ارتش سوریه حمله داعش به یک فرودگاه نظامی را خنثی کرد

 

گروه های تروریستی دیروز (جمعه) به فرودگاه نظامی خلخله در استان سویدا حمله کردند که توسط نیروهای دولتی دفع شد.
بر اساس اعلام این گروه، ارتش سوریه در حال حاضر کنترل این فرودگاه و مناطق اطراف آن را در دست گرفته است.
در این عملیات همچنین 15 تروریست به هلاکت رسیدند.
گروه ناظر حقوق بشر سوریه، تروریست های مهاجم را اعضای گروه تکفیری داعش معرفی کرد.
فرودگاه خلخله در مسیر بزرگراه مهمی قرار دارد که استان های سویدا و دمشق را به یکدیگر مرتبط می سازد.
هر دو استان در کنترل نیروهای دولت سوریه قرار دارند.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

«دعد قنوع» عضو جریان معارض تغییر مسالمت‌آمیز در سوریه، به مهم‌ترین مسائل مورد تفاهم بین طرف‌های معارض و جامعه مدنی برای گفت‌وگو با هیئت دولت در کنفرانس مسکو 2 پرداخت اشاره کرد و در مورد فعالیت‌های نشست مسکو 2 گفت: بحث و گفت‌وگوهای مثبتی بین جریان‌های معارض و نهادهای جامعه مدنی جریان دارد، هنوز بر سر برخی مسائل از جمله بیانیه ژنو اختلاف بر سر مفهوم و محتوای آن وجود دارد اما درباره ابزارهای اجرای این بیانیه توافقاتی حاصل شده است.

وی افزود: قرار است در پایان گفت‌وگوهای بین مخالفان سند تفاهمنامه‌ای که بیانگر دیدگاه مخالفان شرکت کننده در مسکو 2 است، تدارک دیده شود.

این شخصیت معارض سوری گفت: مطمئنا همه مخالفان خواستار راه حل سیاسی بر اساس بیانیه ژنو و اصول آن هستند که در تاریخ سی ام ژوئن 2012 تدوین شده و شورای امنیت طی قطعنامه 2118 آن را تصویب کرده است، به گونه‌ای که با کار سیاسی سوریه، منطقه و جامعه بین المللی زمینه برای برگزاری کنفرانس ژنو 3 فراهم شود به گونه‌ای که این کنفرانس تضمین دهنده حقوق کامل سوری‌ها و همه اقوام و طوایف آن باشد.

قنوع تاکید کرد: معارضان و جامعه مدنی بر سر مسائل متعددی در نشست مسکو به تفاهم رسیده‌اند که از جمله آن نخست، تاکید بر قطعیت راه حل سیاسی بر اساس بیانیه ژنو است، همه احزاب سوری خواستار ایجاد راه حل سیاسی و شریک شدن در روند سیاسی سوریه و گفت‌وگوی سوری-سوری هستند.

وی افزود: از مهم‌ترین مسائل در دستور کار گفت‌وگوی ملی نخست، تلاش برای توقف فوری همه خشونت‌ها و درگیری‌ها در خاک سوریه است، دوم اینکه برای فجایع انسانی که سوری‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند راه حل‌هایی پیدا شود، سوم اینکه با تروریسم مبارزه و آن را شکست داده شود.

عضو جریان معارض تغییر مسالمت‌آمیز سوریه، چهارمین اصل مورد توافق بین احزاب معارض را ضرورت تغییر و انتقال دموکراتیک قدرت به دولتی مدنی و دموکراتیک بر اساس حق شهروندی و برابری بین سوری‌ها دانست و گفت: این تغییر باید همراه با تضمین حقوق سوری‌ها و اقوام و طوایف آن و آزادی عبادی همه سوری‌ها باشد به گونه‌ای که همه تجربیات میدانی که در جریان بحران سوریه حاصل شد مورد بررسی قرار گیرد و نتایج مثبت آن به خصوص در ارتباط با تجربه، شوراهای اداری محلی و تجریات جامعه مدنی در دیگر مناطق سوریه تعمیم داده شود.
قنوع پنجمین اصل را نیز مقابله با دخالت خارجی و آزادسازی اراضی تحت اشغال خواند و گفت: راه عملی شدن اصول مذکور مذاکره برای دستیابی به توافق بر سر گام‌های ضروری و اجرای آن از طریق ساز و کارها و نهادهایی مشترک است.

وی ضمن اعلام مخالفت با هر گونه راه حل سیاسی بر اساس اصول طائفه‌ای یا مذهبی گفت: جامعه بین المللی باید همه طرف های منطقه‌ای و بین المللی را که در ریخته شدن خون مردم سوریه و شعله‌ور کردن آتش درگیری‌ها سهیم هستند، تحت فشار گذارد و همه اقدامات لازم را برای خارج کردن جنگجویان غیر سوری از سوریه را اتخاذ و همه پشتیبانی‌ها از تروریسم و خشونت در سوریه را متوقف کند.

این شخصیت معارض سوری پرونده‌های جدی مطرح در نشست مسکو را به شرح زیر خواند، نخست اینکه حملات علیه غیرنظامیان و به خصوص تک تیراندازی‌ها یا گلوله باران‌ها و بمباران‌های عمدی و کور از سوی هر طرفی که باشد متوقف شود و هرگز غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی به کار گرفته نشوند.

وی افزود:مساله دوم آزادی همه بازداشتی‌های سیاسی و فعالان صلح‌جو و در وهله نخست زنان و کودکان و مساله سوم آزادی ربوده شدگان و اسرا بخصوص زنان و کودکان و مساله چهارم ورود آذوقه و دارو به همه مناطق سوری و متعهد شدن به قطعنامه بین المللی 2139 شورای امنیت است.

قنوع تلاش فوری برای بازگشت آوارگان در داخل و خارج سوریه به وطنشان و فراهم شدن کمک ها و امداد از سوی نهادهای بین المللی ذیربط را مساله پنجم خواند و گفت: تشکیل شورای عالی حقوق بشر سوریه و ورود مستقیم و بی‌مانع آن در هر قضیه مربوط به نقض حقوق بشر مساله ششم و مهم مطرح در نشست مسکو است.

عضو جریان تغییر مسالمت‌آمیز سوریه لغو انحصار رسانه‌ها و گشودن عرصه رسانه به روی همه سوری‌ها و جرم زدایی از صاحبان نظر و ایده و بازداشت یا محاکمه نکردن آنها هفتمین مساله مطرح در مسکو شمرده می‌شود.

وی تلاش برای رفع تحریم‌های اقتصادی و پایان دادن به محاصره اقتصادی تحمیل شده علیه ملت سوریه را هشتمین مساله خواند و گفت:حل شدن پرونده بازداشتیهای قدیمی و صدور و تمدید گذرنامه برای شهروندان سوری و اعضای خانواده‌هایشان نهمین و دهمین مساله مطرح در مسکو است.

قنوع افزود: یازدهمین مساله مطرح فعال شدن نقش جامعه مدنی سوریه مبتنی بر چندین شرط است، نخست اینکه جامعه مدنی باید به دنبال اولویت‌ها و منافع ملت سوریه باشد و به ایجاد صلح و نظارت بر اجرای توافقنامه‌ها و برنامه‌های مورد توافق کمک کند.

وی دومین درخواست را فراهم شدن فضای کافی کار برای جامعه مدنی دانست به گونه‌ای که بتواند با خیال راحت به انجام وظیفه بپردازد.
عضو جریان تغییر مسالمت آمیز سوریه التزام در سومین موضوع مطرح،التزام همه طرف‌های سوری و بین المللی به اجرای قطعنامه های1325، 1820، 1888، 1889، 1960، 1206، 2122 درباره زنان در درگیری‌های مسلحانه را خواستار شد.

فنوع تلاش برای تضمین مشارکت فعال زنان در کمیته‌های گفت‌وگو و مذاکره و حضور حداقل پنجاه درصدی زنان در روند سیاسی را پنجمین اصل مطرح دانست و گفت: در هر حال دوازدهمین اصل مشترک بین مخالفان و جامعه مدنی در یان است که باید در نشست مسکو ساز و کارهای روشن و کمیته‌های مشترکی برای عملی شدن خواسته های مشترک برداشته شود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

d4c53632975a563e281ec5b2c95b7c1c.jpg

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه تکفیری داعش با انتشار نشریات در مناطق تحت اشغال خود در سوریه به دنبال جذب کودکان و نوجوانان به شاخه‌های انتحاری و ترویج عقاید انحرافی خود است .

 

این گروه تروریستی که در مناطق اشغالی هرگونه تماس و یا تماشای شبکه‌های تلویزیونی را با خارج ممنوع اعلام کرده اقدام به تبلیغ برای رسانه‌های جهت‌دار خود می‌پردازد و اخیرا در شهر منبج در حلب شمالی اقدام به توزیع نسخه‌های روزنامه به نام «الیراع» کرده‌ است .

 

روزنامه الیراع در ۸ صفحه، حاوی آخرین اخبار درباره داعش است و به ترویج دروغ‌های رایج این گروه درباره پیروزی‌های واهی و اعدام‌های وحشیانه‌ای می‌پردازد که به دست عناصرش انجام می‌شود .

 

 

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10324/e3d7f074d95701f2b9907e6190f30b80.jpg]thumb_e3d7f074d95701f2b9907e6190f30b80.j[/url]    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10324/cbc60994c2c5da4ab97fce0a8380cb85.jpg]thumb_cbc60994c2c5da4ab97fce0a8380cb85.j[/url]    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10324/9eb34654a3ad2531031070e7254f3eaa.jpg]thumb_9eb34654a3ad2531031070e7254f3eaa.j[/url]    [url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10324/4f5e67b656a15603c2a6c2e447734b98.jpg]thumb_4f5e67b656a15603c2a6c2e447734b98.j[/url]

 

 

به نقل از :   http://www.abna24.com/persian/service/middle/archive/2015/04/12/682975/story.html

ویرایش شده در توسط meisam1367
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فرارو: زنان عضو گروهک تروریستی داعش، گروهان نظامی جدیدی را برای تعلیم فنون نظامی و آمادگی برای جنگ در سوریه تشکیل دادند.

پایگاه روزنامه "دیلی میل" انگلیس در این باره گزارش داد، زنان داعشی فیلمی را از آموزش‌های نظامی خود در حالی‌که همگی نقاب بر چهره دارند و در حال یادگیری فنون نظامی و استفاده از تیربار و تفنگ کلاشینکف هستند منتشر کردند.

"چارلی وینتر" پژوهشگر مبارزه با تروریسم مؤسسه "کویلیام" درباره این فیلم گفت: این ویدئو در "دیر سمعان" واقع در ۶۰ کیلومتری شهر حلب ضبط شده است.

تروریست‌های داعش که این روزها به شکست خود در مناطق مختلف عراق و سوریه اعتراف کرده‌اند؛ تلاش می‌کنند با جذب نیروهای تازه نفس و انجام عملیات‌های انتحاری و کارگذاری تله‌های انفجاری و انتشار فیلم و عکس از آموزش‌های نظامی خود، روند شکست‌هایشان را کند کنند.

چندی پیش نیز دفتر رسانه داعش در ایالت رقه، با انتشار ویدئویی با نام "آموزشگاه بچه شیرهای فاروق"، مراحل آموزش دفاعی و نظامی کودکان داعشی را به نمایش گذاشت. کودکان با پوشیدن یونیفرم نظامی و بستن سربند داعش، عقاید انحرافی و تکفیری، مهارت‌های لازم برای اقدامات تروریستی و نحوه ذبح گروگان‌ها را آموزش می‌بینند.

داعش امیدوار است با آموزش نسل جدیدی از تروریست‌ها، بقای خود را تضمین کند؛ اما به همت ارتش و نیروهای مردمی عراقی و سوری، عمر این گروهک تروریستی در حال پایان است.

501891_865.jpg

501892_806.jpg




501894_516.jpg

501895_428.jpg

501896_159.jpg
ویرایش شده در توسط rezatizi
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

متاسفانه جنگ و درگیری توش حلوا پخش نمیکنن....

نمیشه به گلوله ها و موشک ها و بمب‌ها و ترکش ها گفت کی رو بزنن و کی رو نزنن...

مادرم با خواهر برادراش و پسر و دختر عموهاشون داشتن بازی میکردن، یه جنگنده(به قول کردی خودشون موشک! :) ) از بالا سرشون رد میشه و موقع برگشت به هر دلیلی زمین خالی رو به رگبار می‌بنده که ساچمه یا اصل گلوله (فک کنم ساچمه‌ای چیزی بوده باشه چون اصل گلوله ... :) ) میخوره به شونه‌ی یکی از پسر عموهاش.... الان اون پسرعموش  اون شونش کلا چسبیده به سرش و اونجوری بخیه شده.... کلا اوضاعش داغونه و رو زمین...

میخوام بگم تو جنگ حلوا نمیدن.... تو جنگ همه میخورن.... همه میزنن....

 

تو جنگ کل مردم از زن و مرد گرفته تا پیر و جوون دارن میزنن و میخورن و همه با همن...

 

فرقی نمیکنه.... هر کسی که می‌میره، یه ادمه و این ادم شوهر یه نفره، پدر یه نفر دیگس،  بچه‌ی یکی دیگس و برادر یکی دیگه... پسر عمو و تمام خاطرات یکی دیگه.... هکلاسی یه گروه دیگه...

 

زن و بچه این وسط هیچ فرقی نداره....

 

طبیعت جنگ همین خشونته... من جنگ رو دوست ندارم، کشته شدن افراد رو دوست ندارم، ولی نمیشه جنگ نداشت.... ما ادما با هم سر یه سری چیزا تفاوت و تفاهم داریم...

 

من میدونم این فلسطینی ها، فردا میان سراغ من.... نه سراغ بچه‌ی من... نه سراغ نوه‌ی من... بنابراین جنگ هست، ولی میشه جنگ تو خونه‌ی من نباشه و یه جای دیگه باشه... در این حالت، سرمو بالا میگیرم و با خوشحالی دفاع میکنم از جنگی که اونقدر ادامه داره که هیچوقت هیچکدوم از طرفینش وقت نکنن سراغ من یا خونوادم یا خونواده‌ی خونوادم بیان هیچوقت...

 

بنی آدم اعضای یک پیکرند         که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار      دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی           نشاید که نامت نهند آدمی

 

حضرت علی بر قاتل خودش هم دل میسوزاند ...

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آمادگی عناصر داعش برای حمله به شهر دمشق 

 

گروه تروریستی داعش برای رسیدن به شهر دمشق فعالیت خود را در برخی از مناطق پیرامون این شهر آغاز کرده است. مناطقی همچون «برزه» و «تشرین» که بین گروه‌های مسلح و ارتش سوریه صلح برقرار شده است، از مناطق فعالیت داعش در حومه دمشق می‌باشد. برخی از اعضای گروه‌های مسلح پس از برقراری صلح در این مناطق، با سردادن شعار خلافت اسلامی با گروه تروریستی داعش بیعت کردند.
گروه تروریستی داعش برای جذب نیروی بیشتر در این مناطق، وعده‌های مالی زیادی را به افراد می‌دهد و این گروه تروریستی با صرف هزینه بالا، سلاح و مهمات زیادی را از تاجران اسلحه خریداری کرده است. هم اکنون تعداد نیروهای داعش در این مناطق به بیش از سیصد نفر رسیده است که در مقرهای حفاظت شده‌ای زندگی می‌کنند. همچنین داعش در این مناطق اردوگاه‌های آموزش نظامی را ایجاد کرده است و برای فعالیت نظامی گسترده در دمشق آماده می‌شود.
بسیاری از افرادی که به گروه تروریستی داعش در این مناطق پیوستند، از سابقه بدی برخوردارند و سابقه جنایت و مصرف مشروب و مواد مخدر در کارنامه این افراد وجود دارد. آن‌ها به طمع رسیدن به پولی که داعش به آن‌ها وعده داده است، به این گروه تروریستی پیوسته‌اند.
با وجود اینکه گروه‌های مسلح تروریستی خود را دشمن داعش معرفی می‌کنند، اما داعش در مناطق «برزه» و «تشرین» به راحتی فعالیت می‌کند و این گروه تروریستی با گروه‌های مسلح دیگر فعال در این مناطق روابط خوبی برقرار کرده است.
داعش در ماه‌های اخیر تلاش کرده است تا در مناطق مختلف شهر دمشق و حومه آنجای پا باز کند تا بتواند هجومی همه جانبه را بر علیه شهر دمشق شروع کند. رهبران این گروه تروریستی اعتقاد دارند که پیشروی داعش در شهر دمشق می‌تواند سبب اوج گیری قدرت این گروه تروریستی در سوریه و جلوگیری از شکست همه جانبه آن شود.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ابتکار جوان عراقی برای مبارزه با داعش + عکس  

 

 

یکی از نیروهای مردمی عراق توانست یک فروند هواپیمای بدون سرنشین  به منظور شناسایی مناطقی که عناصر گروه تروریستی داعش در آن حضور دارند بسازد.

این پهپاد کوچک می‌تواند امکان رصد عناصر و خودروهای داعش را به صورت زنده برای نیروهای مردمی عراق فراهم کند و باعث افزایش توانایی نظامی این نیرو‌ها در درگیری‌ها با تروریست‌ها می‌شود.

fedf1013d3a1118f96d081eaefd23db0.jpg
d524d46ef78049a891d1ce17c86af537.jpg

کاش جوانان سوری هم یک همتی می کردند و ....

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شبکه خبر گفت که داعش 300 نفر رو در موصل اعدام کرده
تایید؟
تکذیب؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گروه تروریستی داعش برای رسیدن به شهر دمشق فعالیت خود را در برخی از مناطق پیرامون این شهر آغاز کرده است. مناطقی همچون «برزه» و «تشرین» که بین گروه‌های مسلح و ارتش سوریه صلح برقرار شده است، از مناطق فعالیت داعش در حومه دمشق می‌باشد. برخی از اعضای گروه‌های مسلح پس از برقراری صلح در این مناطق، با سردادن شعار خلافت اسلامی با گروه تروریستی داعش بیعت کردند.

گروه تروریستی داعش برای جذب نیروی بیشتر در این مناطق، وعده‌های مالی زیادی را به افراد می‌دهد و این گروه تروریستی با صرف هزینه بالا، سلاح و مهمات زیادی را از تاجران اسلحه خریداری کرده است. هم اکنون تعداد نیروهای داعش در این مناطق به بیش از سیصد نفر رسیده است که در مقرهای حفاظت شده‌ای زندگی می‌کنند. همچنین داعش در این مناطق اردوگاه‌های آموزش نظامی را ایجاد کرده است و برای فعالیت نظامی گسترده در دمشق آماده می‌شود.

بسیاری از افرادی که به گروه تروریستی داعش در این مناطق پیوستند، از سابقه بدی برخوردارند و سابقه جنایت و مصرف مشروب و مواد مخدر در کارنامه این افراد وجود دارد. آن‌ها به طمع رسیدن به پولی که داعش به آن‌ها وعده داده است، به این گروه تروریستی پیوسته‌اند.

با وجود اینکه گروه‌های مسلح تروریستی خود را دشمن داعش معرفی می‌کنند، اما داعش در مناطق «برزه» و «تشرین» به راحتی فعالیت می‌کند و این گروه تروریستی با گروه‌های مسلح دیگر فعال در این مناطق روابط خوبی برقرار کرده است.

 

داعش در ماه‌های اخیر تلاش کرده است تا در مناطق مختلف شهر دمشق و حومه آنجای پا باز کند تا بتواند هجومی همه جانبه را بر علیه شهر دمشق شروع کند. رهبران این گروه تروریستی اعتقاد دارند که پیشروی داعش در شهر دمشق می‌تواند سبب اوج گیری قدرت این گروه تروریستی در سوریه و جلوگیری از شکست همه جانبه آن شود.

 

3dab7943fbeb58f0b75980198ce79810.jpg
 
03719d0727e532899b70cf8b127db960.jpg
 
 
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با این تحولات ادلب به نظر میرسه سهیل حسن در ادلب حضور دارد.

چه می کنه این ببر سوری....

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.