death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

 به نقل از واحد مرکزی خبر ارتش سوریه با تسلط بر تپه های اطراف قامِشلی، ضمن آزاد سازی کامل این منطقه، روستای امِ غَدیر راکه داعش، نفت آن را غارت میکرد از دست تروریستها خارج کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

به نظر من اگر بخوام از دید تکفیری ها نگاه کنم :

 

بهترین راه حمله و ناامن کردن کامل پایتخت هست !

 

 

حالا از دید تحلیلی بی طرف نگاه هم بکنم : با سقوط پایتخت یا حداقل درگیر شدن شدید پایتخت ، قریب به یقین بسیاری از نیروهای ذخیره ارتش هم وارد کارزار میشن به علاوه نیروهای گاردریاست جمهوری که برای شرایطی مثل حمله اسرائیل مهیا شدند و البته که توجه حزب الله ، فاطمیون و ایران به دمشق جلب میشه

 

نتیجه اونکه : تکفیری ها اگر مثل اوایلی که توسط ترکیه و امریکا و اسرائیل حمایت تاکتیکی میشدند و فرماندهی عملیات شون متمرکز بود اقدام کنند و وارد دمشق بشن میتونند بسیاری از جبهه ها رو حداقل برای یک نیمه سال کامل قفل کنند و یا حتی پیشروی مجدد داشته باشند !

 

کافی هست تزریق نیرو به مدخل های ووردی پایتخت انجام بشه به علاوه اینکه به نحوی سر جبهه النصره و داعش و برخی تکفیری ها رو شیره مالید که با هم باشند برای مدت کوتاهی !

 

اونوقت بد بلایی تو سوریه رخ میده ...

 

البته نهایتا یک گروه از بین شون بیشتر قدرت میگیره .... ولی به هرحال با این جای پایی که ارتش سوریه بهشون داده در دمشق ... واقعا دوباره باید منتظر روزهای داغ باشیم بعد از مذاکرات بین دولت سوریه و معارضین!

 

از دید خودی هم بنگریم تا جلوی این مساله رخ نده : تزریق نیروی بسیج مردمی سوریه به علاوه نیروهای داوطلب دیگر کشورها ! (چشمک) به مناطقی مثل القنیطره و تمامی مرزهای حساس که سبب میشه تکفیری ها نگران اربابان اصلی شون در لب مرزها بشن و مانع از تمرکز نیرو بشه

 

در این وسط هم دوباره امثال ژنرال زهرالدین و یا سهیل حسن و البته که مستشاران حزب الله و سپاه برای تمیز کردن جنوب دمشق وارد اقدام عملی بشن با نیروی تازه نفس نه نیرویی که پدرش 4 ساله اومده جلو چشاش !!!

 

 

مطمئنا دمشق کارزار مهمی رو در آینده نزدیک به چشم خودش خواهد دید اگر قضایا اونطور که حدس میزنم پیش بره !

 

یا حق

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک کلیپ از عملیات حزب ا... در سوریه، تاریخ و مکان عملیات رو مشخص نکرده ولی بعضی گفتن که مربوط به 2013 در قصیر هست. کوتاه هست ولی جالب؛ در ضمن بخشی هلمت کم هست که میدونم اینجا طرفدار زیاد داره:

http://m.liveleak.com/view?i=6a2_1428535800

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
پوتین ممنوعیت فروش سازمانه موشکی «اس-۳۰۰» به ایران را لغو کرد

رئیس جمهوری روسیه همزمان با اعلام خبر عقد قرارداد فروش سامانه «اس-400» به چین، ممنوعیت فروش سامانه موشکی «اس-300» به ایران را لغو کرد.

13920310000197_PhotoA.jpg
 

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روس از جمله خبرگزاری «تاس» اعلام کردند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، ممنوعیت تحویل سامانه موشکی پیشرفته «اس-۳۰۰» به ایران را لغو کرده است.

پیش از این قرارداد خرید این سلاح از روسیه میان تهران و مسکو امضا شده بود اما تحویل آن به دلیل تحریم‌ها و فشارهای آمریکا و رژیم صهیونیستی با مانع رو به رو شده بود.

اس-۳۰۰ سامانه موشکی سطح‌به‌هوای دوربرد و خودکششی با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست که در ابتدا برای رهگیری هواپیماها و موشک‌های کروز ساخته شده و بعدها توانایی رهگیری موشک‌های بالیستیک نیز به آن افزوده شد. اس-۳۰۰ پی‌ام‌او یکی از مرگبارترین موشکهای زمین به هوای قابل استفاده در تمامی ارتفاع‌ها به شمار می‌رود که توانایی پیگیری همزمان ۱۰۰ هدف و درگیری با ۱۲ هدف را دارد.

این خبر ساعاتی پس از آن اعلام شد که گفته شد روسیه قصد دارد سامانه پیشرفته‌تر این سلاح دفاعی یعنی «اس-400» را در اختیار متحد شرقی خود چین قرار بدهد.

«آناتولی آسایکین» مدیر عامل شرکت دولتی «روس  آبارون اکسپروت» که در زمینه خرید و فروش تسلیحات نظامی فعال است، تایید کرد چین و روسیه قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن روسیه سامانه پدافند هوایی اس-400 را به چین می‌فروشد (جزئیات بیشتر).

اس-400 نسل جدید پدافند هوایی روسیه است که طرح ارتقا یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 می‌باشد. این سامانه موشکی قابلیت درگیر شدن با هر هدف هوایی من جمله هواپیما، بالگرد، پهپاد و هم‌چنین اهداف دیگر مانند موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک را با سرعت 4 هزار و 800 متر بر ثانیه دارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940124001343

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نقل از 

العالم، گروهک تروریستی موسوم به "فرزندان قادسیه" توسط سران آن به "توفان قاطعیت" تغییر نام داد.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک کلیپ از عملیات حزب ا... در سوریه، تاریخ و مکان عملیات رو مشخص نکرده ولی بعضی گفتن که مربوط به 2013 در قصیر هست. کوتاه هست ولی جالب؛ در ضمن بخشی هلمت کم هست که میدونم اینجا طرفدار زیاد داره:

http://m.liveleak.com/view?i=6a2_1428535800

 

 

[aparat]vHNaB[/aparat]

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حماس تقاص جنگ با بشار را پس داد

 

چندان تعجب آور نیست اگر مسلحان «شاخه سوری» جنبش حماس که تا دیروز سر نیروهای ارتش سوریه و «فرماندهی مرکزی» را می بریدند اکنون داعشی ها سر آنها یعنی «متحدان دیروز» را در میدان های اردوگاه سر می برند و به دار می کشند. اما الآن وقت سرزنش نیست.

 

ظرف یک شبانه روز، یعنی قبل از این که آفتاب طلوع کند و قبل از آن که غروب کند، اردوگاه یرموک در جنوب شهر دمشق به تلی از خاکستر تبدیل شد. آن چه از نزدیک می بینید حیرت آور است، فلسطینی ها می گویند می خواهیم از این جهنم بیرون بیاییم: این جا فقط خاک و غبار ماسه و بلوک های سیمانی ای است که گلوله های خمپاره و انفجارهای پیاپی آنها را تراشیده و سوراخ سوراخ کرده اند. خانه ها آن قدر زود ویران شده اند که اکنون فقط خاطره ای از ساکنان مهاجرت کرده آن، باقی مانده است. چیزی از بازماندگان نمانده جز لباس های پاره و بقایای اثاثی که ساکنان وقت نکرده اند آنها را با خود ببرند.

گشتن در بخش شمالی اردوگاه که مبارزان فلسطینی متشکل از «جبهه ملی – فرماندهی مرکزی» بر آن تسلط دارند، بسیار خطرناک و وحشتناک است. از ورودی شمالی تا میدان الدمشقی، در جنوب اردوگاه، راه طولانی ای نیست. همچنان مرغ یخ زده و سوخت شهری که ماده سفیدی در آن است به همراه بطری های کوچک سبزرنگ آب برای خوردن و آشامیدن رد و بدل می شوند!

در جایی که هیچ اشعه ای از نور آفتاب به آن وارد نمی شود، «ابوالعمرین» یا «الحاج» خالد جبریل، پسر دبیر کل جبهه آزادیبخش فلسطین، احمد جبریل و فرمانده نظامی آن، سیگار می کشد و دود سفیدی را در اتاق می دمد، این آخرین دیداری بود که با یک خبرنگار انجام می داد.

نقشه اردوگاه بر صفحه یک تلفن همراه بزرگ در دستش است. خلاصه می گوید، بعد از این که «وحشی های داعش» بر مناطقی که تروریست های دیگر بر آنها مستولی شده بودند، مسلط شدند، ما توانستیم آنها را عقب برانیم و کنترل برخی مناطق را به دست بگیریم. آنها دو بخش یرموک و فلسطین در داخل اردوگاه را به کنترل خود در آورده بودند. قبل از 10 روز پیش «فرماندهی مرکزی» بر 20 درصد اردوگاه یعنی این دو منطقه، در شمال را تحت کنترل خود داشت. اما اشغال داعش از جنوب اردوگاه یعنی منطقه حجرالاسود، نقشه جدیدی را کشید. بعد افراد مسلح «اکناف بین المقدس» تفنگ ها را دست به دست کردند و با «فرماندهی مرکزی» و دیگر گروه های فلسطینی مثل «جبهه النضال» و «فتح الانتفاضه» پیمان بستند. چندان تعجب آور نیست اگر مسلحان «شاخه سوری» جنبش حماس که تا دیروز سر نیروهای ارتش سوریه و «فرماندهی مرکزی» را می بریدند اکنون داعشی ها سر آنها یعنی «متحدان دیروز» را در میدان های اردوگاه سر می برند و به دار می کشند. اما الآن وقت سرزنش نیست. به گفته الحاج «این دریچه خروجی برای حماس است تا شر این جنگ را از اطراف دشمنان سوریه و فلسطین دور کند.» الآن فلسطینی ها بر 40 درصد اردوگاه مسلط هستند، به خصوص در مناطق شمالی. در حالی داعش و هم پیمانش، جبهه النصره بر 60 درصد باقی مانده تسلط دارند. آمارهای مختلفی درباره شمار شهروندان باقی مانده تحت کنترل این آدم کش ها و مجریان «دادگاه های شرعی» منتشر شده است. می گویند بین 9 هزار تا 13 هزار شهروند تحت کنترل آنها هستند در حالی که 5 هزار شهروند طی روزهای گذشته به یلدا و ببیلا و دو هزار نفر به شهر دمشق وارد شده اند.

ابو العمرین به نقشه در «میدان الریجی» در وسط یرموک اشاره می کند و می گوید: «داعشی ها این جا نشسته اند.» ابو العمرین می گوید: «داعشی ها اسطوره هستند. چیزی به اسم دفاع ندارند. همش حمله است. بهشون یاد می دهم که چگونه دفاع کنند.» از بابت ارتش سوریه و گروه های فلسطینی نگران نیست، می گوید آنها تصمیم گرفته اند که داعشی ها را در سریع ترین زمان ممکن تعقیب کنند و «اکناف» الآن در کنار دیگر گروه های فلسطینی می جنگد. بیش از 150 نفر از نیروهای مسلح خودشان را تسلیم ارتش کردند و دوباره به میدان مبارزه با داعش بازگشتند. به موازات حمله از همه محورها به نظر می رسد اکنون اولویت نخست تسلط بر الریجی باشد. اما الحاج مخفی نمی کند که میدان الریجی خطری بزرگ برای نیروهای در حال پیشروی است برای این که ویرانی جزئی این منطقه یعنی این که مکان ها برای تک تیراندازهای داعش امن هستند. نیروهای مهاجم کشته های بسیاری دادند و «ما اکنون در الریجی تصمیم گیرنده نهایی هستیم.» راه حل چیست؟ «استفاده از موشک های سنگین و پیشروی.» وقتی که می خواهد توصیف خود را از اوضاع آغاز کند، موشک کاتیوشایی به وانت کوچکی که مبارزان را به خارج از اردوگاه می برد، اصابت می کند و بعد از آن مواد منفجره پیرامون آن نیز منفجر می شوند.

جوان 22 ساله ای حضور دارد که بسیار بااراده است که به استقبال هم رزمش از اهالی طبریا می رود. حسن اهل عکا است و در کمینی نزدیک دشمن سنگر گرفته است. می گوید ما از هیچ چیز نمی ترسیم. «داعشی ها مثل همه هستد. اما از پس ما بر نمی آیند.» او همچنین می گوید فقرایی هستند که با یک پیک نیک گاز و چند تخم مرغ روزگار را می گذرانند اما همین فقرا آرزوهای بزرگی دارند.

جهاد مزهوا، یک جوان فلسطینی دیگر که یک بیل و یک فندک در اختیار دارد به گوشه ای از اتاق اشاره می کند و می گوید: «فلسطینی ها در حفاری حرفه ای هستند. فرماندهی مرکزی آنها را با حفاری مشغول کرد.»

او سپس می گوید: «متاسفانه تونل کندن را اختراع کردیم تا با اسرائیل بجنگیم اما اسرائیلی ها هم تونل کندن را یاد گرفتند!»

عمار، فرمانده مسئول بخش او حرفش را پی می گیرد و می گوید: «همه جوانان فلسطینی در حیفا و یافا و عکا و طبریا و غزه و صفد می توانند تونل بکنند و با این افعی ها بجنگند.»

او سپس به نیروهایش اشاره می کند و آنها را افراد کاملا زیرک و با دقتی توصیف می کند و می گوید: «اشتباه کردن این جا ممنوع است. اگر چشمانت را باز نکنی، خیلی راحت نفوذ می کنند و رفقا و خانواده ات را سر می برند.»

در دسامبر 2012 نیروهای مسلح مخالفان سوری با تشکیلات گوناگونشان توانستند اردوگاه یرموک را به تصرف خود در آورند و تقریبا به طور کامل بر آن مسلط شوند. بعد از آن شماری از عناصر «ارتش آزادیبخش فلسطین» و جنبش حماس گروه های مخفی در اردوگاه برای مخالفان ایجاد کردند، هدف آنها این بود که بتوانند بر اردوگاه مسلط شوند تا به دنبال آن طرح بندر بن سلطان در جولای 2012 برای حمله و نفوذ بر دمشق را جامه عمل بپوشانند. ارتش سوریه توانست بخش شمالی اردوگاه را از منطقه المیدان و الغرب در خیابان سی ام جدا کند، به این ترتیب دروازه های اردوگاه از حجر الاسود و یلدا و ببیلا به همراه جنوب و شرق باز ماندند. روشن بود که دستور داده شده نیروهای فلسطینی وارد این مناطق نشوند. مخالفان سوری و کشورهای حامی آن وانمود کردند که ارتش سوریه از چهار طرف شهر را محاصر کرده است. با گذشت زمان نیروهای مسلح حماس «اکناف بیت المقدس» را تشکیل دادند که 750 نیروی مسلح به عضویت آن در آمد، حماس برای دو سال هر گونه ارتباطی با این گروه را رد می کرد. در همین مدت شمار نیروهای مسلح النصره و جیش الاسلام و دیگر گروه های تروریستی به بیش از سه هزار نفر رسید. نیروهای مبارز «فرماندهی مرکزی» توانستند پیشرفت جزئی ای در شمال اردوگاه داشته باشند و وارد جنگی پیچیده و مرموز شدند. اما مذاکرات از همان روز اول متوقف نشد با این تلاش که اردوگاه بی طرف بماند و نیروهای مسلح از آن عقب نشینی کنند اما کار به جایی رسید که اهالی داخل اردوگاه درگیری با یکدیگر را آغاز کردند.

روز پنجشنبه 2 آوریل 2015 موعد امضای اعلام بی طرفی اردوگاه فرا رسید و گروه های فلسطینی و دولت سوریه توانستند با نیروهای مسلح اکناف و النصره به توافقی دست یابند، پیش از این از ژوئن 2014 امضای توافق بارها به تعویق افتاده بود. چند روز قبل از امضای توافق جبهه النصره یحیی الحورانی، مسئول رسمی حماس در اردوگاه را ترور کرد، سپیده دم روز چهارشنبه نیروهای داعش که مورد حمایت تروریست های النصره بودند به رهبری ابو علی الصعیدی و گروه های خفته مخفی در داخل اردوگاه حمله خشنی را به آن انجام دادند و به سرعت مناطق مختلف اردوگاه به دست آنها افتاد. سرها بریده شدند و جسدها در خیابان ها کشیده شدند و پرچم های فلسطین همگی آتش زده شدند. در حالی که جامعه جهانی دست بسته نشسته بود و نظاره می کرد و شورای امنیت نیز مثل همیشه نسبت به این اتفاق بی تفاوت بود و بان کی مون نیز فقط ابراز تاسف می کرد.

رسیدگی به افراد مسلح توبه کرده «اکناف» کار چندان ساده ای نیست. در بخش فلسطینی اردوگاه حماسی ها خود را از رسانه ها و خبرنگاران دور می کنند. ابو همام، دوست همراه موسی ابو مرزوق، یکی از رهبران حماس می گوید: «الآن نمی خواهم صحبت کنم. انشاء الله به زودی صحبت می کنم. همچنان زمان طولانی برای مبارزه پیش رو داریم.» نام اصلی ابو همام ابو العلا است که یکی از فرماندهان اکناف محسوب می شود.

محمد الزغموط، ملقب به مشیر، یکی از همراهان ابو الولید، رئیس دفتر خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس است که بعد از آن که تصمیم گرفت خودش را تسلیم ارتش سوریه کند و با داعش بجنگد به دست یکی از همراهانش مورد اصابت گلوله قرار گرفت. گلوله ها به پهلو و پایش اصابت کردند اما او از مرگ نجات یافت و اکنون دوباره به جبهه نبرد بازگشته است.

سرهنگ خالد الحسن، یکی دیگر از افسرهای ارتش آزادیبخش فلسطی بود که در جنگ با داعش کشته شد. ابو حسن، مسئول فرماندهی مرکزی در بخش فلسطین خاطره خوبی از او دارد. او می گوید: «حسن به همراه مجموعه تحت فرماندهی اش از فلسطینی ها از جمله سرگرد سلیمان، خود را تسلیم ارتش سوریه کرد و به جبهه جنگ با داعش پیوست. خالد قهرمانانه شهید شد. در خندق فلسطین مرد. و با داعشی ها پنجره به پنجره جنگید. به خدا خودش و پسرش قهرمانند. من خودم دیدم که پسرش همه جا با او بود و با تفنگ می جنگید. خدا بیامرزدش. به ما می گفت به ابو جهاد (جبریل) بگویید که من دلم می خواهد شهید شوم.»

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

داعش این قفس ها را ، برای مجازات در خیابان های شهر "رقه" قرار داده است ، تا افراد سیگاری و کسانی که نماز خود را با تاخیر به جا می آورند ، در آن زندانی کند . این تصاویر توسط گروه " رقه در سکوت سربریده می شود " منتشر شده است .

 

thumb_alalam_635646070977656642_25f_4x3.    thumb_alalam_635646070862775155_25f_4x3.

 

به نقل از :  http://fa.alalam.ir/news/1694710

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هافینگتون پست خبر داد:
عربستان و ترکیه به دنبال ائتلاف‌نظامی‌علیه‌دمشق

 

نشریه آمریکایی هافینگتون پست گزارش داد، عربستان و ترکیه در حال انجام مذاکراتی بلندپایه به هدف تشکیل ائتلافی نظامی به منظور سرنگون کردن حکومت بشار اسد هستند.

به گزارش اسنا، به نقل از هافینگتون پست، این مذاکرات با واسطه‌گری قطر در حال انجام است. یک منبع خبری به هافینگتون پست گفته است که قرار است در این ائتلاف نظامی، ترکیه نیروی زمینی را برای حمله به خاک سوریه تامین و عربستان نیز با حملات هوایی از آن‌ها پشتیبانی کرده و همچنین در این عملیات از آنچه که آن‌ها شبه‌نظامیان میانه‌روی مخالف بشار اسد می‌خوانند، حمایت کنند.

به گفته این منبع خبری، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در دیداری که ماه فوریه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در جریان سفر وی به آمریکا داشته در جریان این مذاکرات قرار گرفته است.

سخنگوی کاخ سفید از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرد. اگرچه دولت آمریکا معمولا کشورهای حوزه خلیج فارس را تشویق کرده تا برای نقش داشتن در امنیت منطقه‌ای مداخلاتات بیشتری انجام دهند، اما اغلب این خواسته در حد حرف باقی مانده است. مشخص نیست که آیا در این مورد با توجه به اینکه عربستان با تجاوز به یمن نشان داده که جسارت بیشتری پیدا کرده است، مساله متفاوت خواهد بود یا خیر.

این درحالی است که باراک اوباما پس از دیداری که ماه فوریه با امیر قطر داشت گفت که هر دوی آن‌ها به تبادل نظر درباره اینکه چطور بشار اسد را از قدرت حذف کنند، پرداخته‌اند.

اوباما مدعی شد: هر دوی ما شدیدا نسبت به وضعیت سوریه نگران هستیم. ما به حمایت از مخالفان میانه‌رو در سوریه ادامه داده و معتقدیم تا زمانی که بشار اسد از قدرت کنار نرود امکان بازیابی کامل ثبات در این کشور وجود نخواهد داشت.

یک منبع خبری که در این مذاکرات دخیل است گفت: اگر مذاکرات میان ترکیه و عربستان موفقیت‌آمیز باشد مداخله آن‌ها در سوریه چه آمریکا پیشنهاد حمایت دهد و چه ندهد اجرا خواهد شد.

ترک‌ها به طور کلی حامی کناره گیری بشار اسد از قدرت هستند اما گفته‌اند که به عنوان یک کشور غیرعربی تمایلی به ایفای نقش بیشتر در سوریه بدون مداخله گسترده عربستان سعودی ندارند.

http://www.tabnak.ir/fa/news/491064/%D8%B9%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%A6%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%81%E2%80%8C%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%D8%AF%D9%85%D8%B4%D9%82

ویرایش شده در توسط iran_400

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عکس خبری / حمله گروه های ترویستی به شهر«حلب» سوریه

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ گروه های تروریستی با حمله به منطقه «جمعیت الزهرا» شهر حلب سوریه به دنبال پیشروی در محلات غربی این شهر بودند که با مقاومت نیروهای ارتش سوریه در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.

 

2b6c84f2f708f6459ae7a5e3e15f5902.jpg

ee9a4fd199b86638bb87a05ed5470586.jpg

c74a512042eb98e61892fc760d698bc0.jpg

fc68ed81b514884501df5464f5b7244e.jpg

514345c25ff99d904748658f1b65faeb.jpg

 

منبع: http://www.abna24.com/persian/service/pictorial/archive/2015/04/14/683595/story.html

ویرایش شده در توسط projectile
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من از خوندن اخبار جنگ سوريه خسته شدم، خدا به اون رزمندگانى كه شب و روز دارن مى جنگند و جلوى روشون خانواده و دوست و آشناشون كشته ميشه چه صبرى داده؟

الان حال اون رزمنده اى كه از اول اين جنگ تا الان جنگيده اون هم در خط مقدم چيه؟ حال اون كسى كه چهار ساله هر روز صداى صفير گلوله در گوششه...

اينجا ميشه فهميد بنيان مرصوص يعنى چه! الله اكبر
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

«حسن شمشادی» گود خبرنگاری در سوریه را بوسید

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ ماموریت «حسن شمشادی» خبرنگار باسابقه ایرانی در سوریه ، پس از چهار سال و نیم خدمت در این کشور، به پایان رسید .

 

وی در آخرین روزهای خدمت در سوریه از سوی دکتر «شیبانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور و نیز آیت الله «حسینی» نماینده مقام معظم رهبری در این کشور ، مورد تقدیر قرار گرفت .

 

 

وی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت :

 

بالاخره ، گاه رفتن فرا رسید ، مثل آمدن و رفتن از دنیاست ، بلکه سخت‌تر برایم . چراکه سال‌هاست از دنیا و زر و زیورش بریده‌ام، اما از اهل‌بیت(ع)، حضرت زینب(س) و حضرت رقیه خاتون(س) دل بریدن نتوانم .

چهل و نه ماه پیش که به سوریه آمدم ، در اولین زیارت ، بغضِ امروز را داشتم ، بغضی که هر روز و هرشب ، با من بود .

اما شاکرم به درگاهش همانگونه که شاکر بودم و از ذات اقدسش می‌خواهم که نعمت بزرگِ شکر کردن ، همواره رفیق راه و همراه و بر قلب و زبانم باشد .

عزیزی فرمود : ماموریت و مسولیت ، درست مثل آمدن به دنیا و رفتن از آن است ، که همین است و جز این نیست ، و برای هر کس تنها نامه اعمالش می‌ماند و عملکردش که سخت امیدوارم ، که رو سفید بوده باشم .

 

b7062cc5062bec8832d1b55c686deeab.jpg

 

بینی و بین الله ، هر آنچه دیدید و شنیدید ، در این مدت ، بضاعت من بود و همه تلاشم ، و نقصانِ احتمالی ، تنها به علت فراهم نبودن شرایط و امکانات و گاه برخی ناهماهنگی‌ها بود و بس ، که بابت آن صمیمانه ، عذر خواهم .

به واسطه حضورِ چهارساله‌ام در بحران و جنگ سوریه ، با همه سختی و ناملایمات آن ، که بیش از سه سالش دور از خانواده گذشت ، منتی بر کسی ندارم ، اما تا دلتان بخواهد به شهدای مظلوم مدافع حرم و خانواده هاشان ، بدهکارم .

خدایی که ناظر ، سمیع و بصیر است ، شاهد است که هیچ مرتبه‌ای نشد که به زیارت و پابوس حرم دو بانوی مکرم در دمشق مشرف شوم ، مگر اینکه همه هموطنانم ، همه مسلمانان و شیعیان و به ویژه دوستان و همراهانم را دعا کنم ، و اینک مثل همیشه و بیشتر از قبل ، محتاجم به دعای تک تک شما عزیزانم .

بزرگواری گفت : هرگز در زیارت آخر ، از اهل‌بیت(ع) و حرم‌هاشان خداحافظی نکن ، که چنین کردم ، که باز بطلبد ، دختر سه ساله امام حسین(ع) برای زیارت بارگاهش و حرم عمه جانشان ، زینب کبری(س) .

 

زیاده عرضی نیست جز طلب حلالیت و بخشش از همه شما ارجمندان .

 

به بزرگواریتان حلالم کنید ، که بسیار سنگین بارم و قد خمیده .

 

یا علی مدد .

 

به نقل از :  http://www.abna24.com/persian/service/middle/archive/2015/04/14/683671/story.html

  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حماس تقاص جنگ با بشار را پس داد...

⇧⇧⇧⇧⇧⇧
گهی پشت به زین و گهی زین به پشت...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.