death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

زندان و فرودگاه ظاهرا هنوز دست ارتش هست . برخی از صفحات طرفداران داعش اینطوری میگن .

 

تکلیف مردم شهر تدمر چی میشه؟ مردم جسر الشغور چی شدن؟ اریحا چی؟ مردم این شهر ها طرفدار نظام اند؟

 

داعش رو کسی دوست نداره ولی بقیه گروه های مسلح رو مردم جاهایی مثل جسرالشغور و اریحا دوست دارن (شنیدم استان ادلب سلفی خیز هست ) . فقط علویان و شیعیان سوریه طرفدار نظام هستن . البته سنی های شهرهای بزرگی مثل حلب هم که مذهبی نیستن و به زندگی در حکومت سکولار عادت کردن (مشروب و بار و بی حجابی و ... ) قطعا حکومت سوریه رو ترجیح میدن ولی حاضر نیستن برای حفظش جان فشانی کنن .

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فعلا که امین جان باید تو مهاباد و سراوان و سرباز بجنگیم.. اینقدر ماجرا جدیه که رهبر هم اشاره کرده... تا خدا چه خواهد!

 

لطفا بیشتر توضیح بدید. اگه اینجا نشد تو خصوصی.

 

آخه من الان 10 کیلومتری مهاباد ساکنم. یه اتفاقاتی اینجا افتاده که به ما هم خبر دادن. یه آماده باش نسبی هم وجود داره ولی ظاهرا تحرکات جدی از کسی دیده نشده.

 

در هر حال فکر نمی کنم گروه های مسلح کرد همچین غلط هایی بخوان تو این بازه زمانی حساس در منطقه بکنن که اگر بکنن خونشون پای خودشونه.

 

برادرهای ما دارن نفر به نفر تو سوریه و عراق پرپر می شن. دیگه جایی برای خنجر خوردن از پشت وجود نداره.

 

این کارشون دقیقا مثل حمایت ارمنی های ترکیه از روسها در جنگ جهانی اول خواهد بود و تر و خشک رو با هم خواهد سوزوند. امیدوارم عاقل باشن و حرکت احمقانه ای انجام ندن.

 

اینجا عراق و سوریه نیست که دست و بال ما بسته باشه.

 

من بحث قومی و مذهبی نمی کنم اینجا. مساله امنیت ملی هست که با شلیک اولین گلوله به مخاطره می افته. وگرنه برادرهای کردمون هم اینجا کم نیستن که آماده مقابله با این تحرکات مغرضانه هستن.


تکلیف مردم شهر تدمر چی میشه؟ مردم جسر الشغور چی شدن؟ اریحا چی؟ مردم این شهر ها طرفدار نظام اند؟

 

طرفدار هر کی باشن فرقی نمی کنه. بالاخره داعش دست به اعدام های فله ای خواهد زد و صدها و حتی هزاران نفر رو زیر خاک خواهد کرد.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه یه فکر جدی واسه سوریه نکنیم کل جنگو باختیم.حداقل ای کاش حزب الله تقلمون با تمام قوا بیاد که نیروهای مستقر ارتش تو اون نقاط به باقی جبهه ها تزریق بشن.البته یه دلیل عملیات حزب الله هم قطعا همینه.اگه مسیر تدارکاتی تروریستها با مرز لبنان کامل بسته شه حداقل یکی از همسایگان سوریه از پشتیبانی تروریست ها کم میشه.بزرگترین اشتباه ارتش سوریه از دست دادن مرزهای ترکیه و اردن بود اونم تو جنگی که با چند دشمن فرامنطقه ای داری

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با اینکه دولت ایالات متحده بخش تقسیم عراق به سه قسمت شیعه – سنی و کرد در مصوبه اخیر کنگره را رد کرد اما این خود نشانه بخشی از نقشه هایی است که آمریکایی ها برای عراق در ذهن دارند.

 

عالیت گروه تروریستی داعش با حمایت یاران منطقه ای ایالات متحده در الرمادی را نیز به آن اضافه کنید و خود را جای عراقی ها قرار دهید. آیا باز هم حاضر خواهید بود به غرب به عنوان یار حساب کنید؟

نخست وزیر عراق حیدر العبادی هفته آینده قرار است سفری به مسکو داشته باشد و با آقای ولادیمیر پوتین دیدار کند. قطعا اولین خواسته آقای عبادی کمک تسلیحاتی روسیه به ارتش عراق خواهد بود. پس از اشغال عراق، ایالات متحده ارتش عراق که به سلاح های متنوع علی الخصوص روسی مجهز بود شبه منحل نمود و قرار بود ارتشی جدید با تسلیحات مدرن آمریکایی تشکیل گردد. تسلیحاتی که به دلیل فشار کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و علیرغم پرداخت ما به ازای آن توسط عراق هنوز تحویل این کشور نشده و امیدی به تحویل آن نمی باشد.

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس معتقد هستند که عراق نباید به هیچ وجه به جایگاه قبلی نظامی خود بازگردد و این کشور باید دائما درگیر مشکلات داخلی بماند تا دیگر به فکر حمله به آنها نیافتد چرا که اطماع صدام حسین نسبت به کویت و بخش بزرگی از سرزمین های عربستان اطماع شخصی نبوده بلکه عمده عراقی ها هنوز اعتقاد دارند این بخش ها جزو سرزمین آنها می باشد.

زمان نخست وزیری آقای نوری المالکی در عراق ایرانی ها به تکرار به وی گوشزد کردند که نمی تواند به آمریکایی ها اطمینان کند و در لحظه حساس پشت وی را خالی خواهند کرد اما وی اصرار داشت تا رابطه خود با ایالات متحده را حفظ کند و از مشورت های آنها علی الخصوص در موارد امنیتی و نظامی استفاده کند. به قول معروف تلاش داشت تعادل در روابط با تهران و واشنگتن را حفظ کند و حتی در برخی موارد به ایرانی ها پیشنهاد می داد واسطه آنها با آمریکا شود. در "لحظه حساس" وقتی داعش در حال پیشروی به سمت بغداد بود جواب خود را از آمریکایی ها گرفت، پشتش را خالی کردند و اگر کمک های فوری ایران و روسیه نبود بغداد هم سقوط کرده بود.

آقای عبادی هم سعی کرد همان رویه نوری المالکی را پیش بگیرد و تعادل روابط عراق با تهران و موسکو و واشنگتن و حتی ریاض را برقرار کند اما پس از ماجراهای اخیر به این نتیجه رسید که نه فقط نمی تواند روی کمک غربی ها حساب باز کند بلکه باید تلاش کند عراق از گزند آنها در امان بماند.

وقتی بسیج مردمی معروف به "الحشد الشعبی" کرکوک را بدون کمک ائتلاف آمریکایی آزاد کرد آقای عبادی با مخالفت آمریکایی ها با نابودی داعش در کرکوک مواجه شد و حتی آمریکایی ها اقدام به بمباران بسیج مردمی و ارتش عراق نمودند و ادعا کردند که به اشتباه آنها را هدف قرار داده اند. و در نهایت مشخص شد علیرغم اینکه هیچ سهمی در آزاد سازی کرکوک نداشتند ولی آمریکایی ها خواهان آن هستند که عملیات آزاد سازی کرکوک به نام آنها تمام شود. در این راستا رسانه های وابسته به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس هم تبلیغات گسترده ای بر علیه بسیج مردمی عراق شروع کردند و تلاش داشتند عملیات آزاد سازی کرکوک را جنگ شیعیان بر علیه سنی ها مطرح کنند.در نهایت شاهد آن بودیم که آقای عبادی از نیروهای بسیج مردمی تقاضا کرد از کرکوک عقب نشینی کنند و امور را به ارتش عراق بسپارند.

در حمله داعش به الرمادی ارتش عراق صدها تقاضای پشتبیانی هوایی از نیروهای ائتلاف داشت اما نیروهای ائتلاف آمریکایی فقط بصورت تعارفی حدود سی بمباران هوایی انجام دادند که عمده این بمباران ها هم بی هدف بود و برای عراقی ها محرز شد که آمریکایی ها نمی خواهند جلوی پیشروی داعش را بگیرند.

مصوبه اخیر کنگره آمریکا و همچنین حمله داعش به الرمادی منجر به آن شد که تعداد زیادی از سیاستمداران و نمایندگان اهل تسنن مجلس عراق موضع قبلی خود نسبت به بسیج مردمی را تغییر دهند و از آقای عبادی خواهش کنند که از آنها یاری بطلبد. نباید فراموش کرد که طی چند ماه اخیر تعداد زیادی از سنی های عراق و ایزدی ها و مسیحی ها هم به این بسیج مردمی پیوسته اند.

در نهایت ظاهرا عراقی ها به این نتیجه رسیده اند که باید به دنبال کشوری مطمئن تر جهت تامین تسلیحات مورد نیاز خود بروند و نیروهای بسیج مردمی آموزش دیده توسط ایران را برای مقابله با داعش استفاده کنند.

 

بقلم عماد آبشناس

http://ir.sputniknews.com/opinion/20150519/257451.html

 

متاسفانه اشتباها در این تاپیک آمد در حالی که مربوط به تاپیک عراق است

اگر مدیری لطف کند و این مطلب را جابجا کند ممنون می شوم

ویرایش شده در توسط arminheidari

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تدمر سقوط کرد !

 

امروز ارتش سوریه پس از کمک به تخلیه ی مردم از شهر ، به صورت کامل از تدمر عقب نشینی کرد ..

تمام نیروها و مردم از شهر به سمت جنوب یعنی مناطق آثار باستانی منتقل شدند .

گفته میشه که این مناطق بخوبی تجهیز و محافظت میشه .

میگن ولی باور نکنید !!

 

باید طبق معمول منتظر تصاویر و ویدئوهای داعش از این شهر تاریخی باشیم .

امیدوارم حداقل از مناطق باستانی عقب نشینی نکنند ..

البته تعدادی از نیروهای ارتش سوریه در فرودگاه گیر افتادند ...

میادین گازی نفتی شرق تدمر مانند ایستگاه مهم T3 هم کاملا سقوط کردند .

 

نقشه با کیفیت بیشتر : https://www.mediafire.com/?ltabf9itg27b186

 

lowwww.JPG

 

kOVmb5cI.jpg

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ویدئویی جالب از داخل هلیکوپتر ارتش سوریه و پرتاب بشکه های انفجاری بر روی مواضع گروه های مسلح . ظاهرا این هلیکوپتر بعدا سقوط کرده (سقوط چند ماه پیش هلیکوپتر در استان ادلب ) و این فیلم به دست مسلحین افتاده :
 

https://www.youtube.com/watch?v=4XYq_e16Wyo

هدف قرار گرفتن تانک تی72 ارتش در کفرنجد با موشک کورنت :

https://www.youtube.com/watch?v=-KqO20bH2dA&feature=youtu.be

هدف قرار گرفتن تانک و شیلکا ارتش در نزدیکی اریحا (روستای معترم ) با موشک تاو توسط ارتش ازاد (فرقه 13 متعلق به ارتش ازاد هست ؟ ) :

https://www.youtube.com/watch?v=UqkXR8CHjkg&feature=youtu.be

مسلحین مدعی هستن امریکا به مواضع النصره در جبل زاویه حمله کرده و 14 نیروی النصره کشته شدن . البته ممکنه کار نیروی هوایی سوریه بوده باشه چون در گذشته هم سابقه داشته ائتلاف رو با نیروی هوایی سوریه اشتباه بگیرن .

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تا وقتی در جنگی با پهنه وسیع و گروههای کوچک و زهردار تانک بندازی جلو و فله ای بمبارون کنی اوضاع همینه...
ساختار ارتش سوریه باید تغییر کنه...و رحمت الله
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تا وقتی در جنگی با پهنه وسیع و گروههای کوچک و زهردار تانک بندازی جلو و فله ای بمبارون کنی اوضاع همینه...
ساختار ارتش سوریه باید تغییر کنه...و رحمت الله

الان دیگه این گروه های کوچک تبدیل به گروه های بزرگ با تجربه بالای جنگه چریکی شدن......وبه لطف ارتش...دارای تجهیزات زیاد زرهی...توبخانه ایی...و...شدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هدف قرار گرفتن تانک و شیلکا ارتش در نزدیکی اریحا (روستای معترم ) با موشک تاو توسط ارتش ازاد (فرقه 13 متعلق به ارتش ازاد هست ؟ ) :

https://www.youtube.com/watch?v=UqkXR8CHjkg&feature=youtu.be

 

دومی رو نتونستن بزنن... موشک قبل از رسیدن به هدف به مانع (حالا یا درخت بود یا خاکریز) برخورد کرد و قبل از رسیدن به تانک منفجر شد... فیلم رو هم به همین خاطر زود کات کردن.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نگرانی یونسکو از ورود داعش به شهر تدمر
 

سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو)، توقف فوری درگیری‌ها در تدمر را خواستار شده و از ورود داعش به این شهر باستانی ابراز نگرانی کرده بود.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع خبر روز گذشته از ورود عناصر گروه تروریستی داعش به شهر باستانی تدمر سوریه خبر داده‌ بودند و گفته بودند که بسیاری از ساکنان این شهر پس از ورود تروریست‌های داعش به سوی شهر حمص یا دمشق فرار کردند.

عناصر تروریستی داعش از 13 ماه مه حملات خود به شهر تدمر در شرق حمص را آغاز کردند.

با توجه به پیشینه گروه تروریستی داعش در تخریب آثار تاریخی و مجسمه‌ها در عراق و سوریه، تسلط آنها به آثار تاریخی شهر تدمر نگرانی‌هایی را شده است.

در همین راستا، «ایرینا جئورجیوا بوکووا» مدیرکل سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو)، روز چهارشنبه توقف فوری درگیری‌ها در تدمر را خواستار شده و از ورود داعش به این شهر ابراز نگرانی کرده بود.

بوکووا از جامعه جهانی خواست با تمام توان برای محافظت از غیر نظامیان و میراث فرهنگی شهر تدمر وارد عمل شود.

خرابه‌های تدمر که جزو میراث فرهنگی جهانی یونسکو است، در جنوب غربی این شهر واقع شده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز به سقوط شهر تدمر واکنش نشان داد و سخنگوی آن اعلام کرد «ما درباره گزارش‌ها درخصوص حمله داعش به تدمر بسیار نگران شدیم.»

http://www.tabnak.ir/fa/news/502062/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%B3%DA%A9%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AA%D8%AF%D9%85%D8%B1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

من فک میکنم داعش حداقل برای تثبیت مناطقی که تازه تصرف کرده به صورت همزمان به دیرالزور و مناطق سویدا حمله میکنه . ( کما اینکه در حال حاضر در دیرالزور نیز در حال درگیری هست ) ... با تصرف این دو منطقه تواسنته که بیابان های سوریه و عراق رو یکپارچه کنه و بدون نگرانی از نیروی خارجی در داخل امارت خود خواندشون توان لجستیک داشته باشن. سپس به دنبال محاصره حلب خواهند رفت و فرودگاه تیاس ... این وحوش واقعا از سرعت جا به جایی عجیبی برخوردار هستن ..

 

واقعا چیزی که برای من عجیبه این نیرو هوایی ائتلاف و دوستان + نیروی هوایی سوریه + نیروی هوایی عراق با این همه امکانات ( حداقل ائتلاف ) چظور نمی تونن خطوط پشتیبانی این وحوش رو که نه سامنه پدافندی دارن نه رادار درست حسابی و ..... تشخیص بدن

 

یه جای کار میلنگه !!!!!!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام

 

من فک میکنم داعش حداقل برای تثبیت مناطقی که تازه تصرف کرده به صورت همزمان به دیرالزور و مناطق سویدا حمله میکنه . ( کما اینکه در حال حاضر در دیرالزور نیز در حال درگیری هست ) ... با تصرف این دو منطقه تواسنته که بیابان های سوریه و عراق رو یکپارچه کنه و بدون نگرانی از نیروی خارجی در داخل امارت خود خواندشون توان لجستیک داشته باشن. سپس به دنبال محاصره حلب خواهند رفت و فرودگاه تیاس ... این وحوش واقعا از سرعت جا به جایی عجیبی برخوردار هستن ..

 

واقعا چیزی که برای من عجیبه این نیرو هوایی ائتلاف و دوستان + نیروی هوایی سوریه + نیروی هوایی عراق با این همه امکانات ( حداقل ائتلاف ) چظور نمی تونن خطوط پشتیبانی این وحوش رو که نه سامنه پدافندی دارن نه رادار درست حسابی و ..... تشخیص بدن

 

یه جای کار میلنگه !!!!!!

 

حقیقت این است که نمی خواهند کاری از پیش ببرند

و این اقدامات تنها برای افکار عمومی است بویژه در محاصره یک شهر کرد نشین که اسمش یادم رفته است

و اگرنه هیچ خواست واقعی وچود ندارد

فقط سوال این است که تا جا می خواهند جلو بروند و دست روی دست بگذارند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.