death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

اگه عقب نشينى حساب شده بود يه تيپ سرلشكر و سرهنگ توى بيمارستان گير نمى افتادن! بيشتر خيانته تا تاكتيك!

اين كه اين حجم نيروى عملياتى گير بيفتن و كشته بشن يعنى اطلاعاتيها يا سوراخن يا تعطيل....

واقعا كه اين تروريست ها در اين چند وقت پيشروي هايه برقاساي داشتند، بايد ادم هر چند ساعت خودشرو اپديت كنه، بعيد هم نيست با اينهمه نقل نباتي كه اين عربها و غربي ها به تروريست ها ميدن! اما من فكر نميكنم دمشق به اين زودي ها سقوط كنه، چون ايران و روسيه تلاش ها و سرمايه گزاريهايه زيادي تو اين چند سال رويه بجاموندن دولت اسد كردن و نمي خواهند ضرر كنن!


 


 

ویرایش شده در توسط Suverent18
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
Screenshot_2015-05-29-00-54-39.jpg

این تصویر را دیدم یاد موشک های ضد زره داعش و النصره افتادم... از خارج از فرودگاه چه راحت بالگرد و جنگنده های ارتش سوریه را شکار میکنن
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

اختصاصی امشب دانلود مصاحبه کامل جولانی با الجزیره

 

 

4c425bbb921c1.jpg

 

دانلود کنید

https://www.youtube.com/watch?v=-hwQT43vFZA

 

 

متن مصاحبه  جولانی با الجزیره

 

سركرده گروهك تروريستي جبهه النصره وابسته به القاعده گفت اين گروه براي جنگ با آمريكا و غرب مأموريت ندارد بلكه مأموريتش جنگ با نظام سوريه و هم پيمانان آن مانند حزب الله لبنان است.
سركرده النصره: مأموريت ما جنگ با آمريكا نيست بلكه سرنگوني نظام سوريه و حزب الله است

ابو محمد الجولاني تأكيد كرد راهبرد جبهه النصره كه رهبر القاعده آن را مشخص كرده است سرنگوني نظام سوريه و حزب الله لبنان است.
الجولاني اين اظهارات را در مصاحبه اختصاصي شبكه تلويزيوني الجزيره قطر با وي بيان كرد.
احمد منصور مجري الجزيره و از اعضاي گروه اخوان المسلمين مخالف نظام سوريه گفت: اين مصاحبه در يكي از مناطق آزاد شده شمال سوريه انجام شده است جاييكه موفقيتهاي نظامي اخيري كه ارتش الفتح ، عرصه سوريه و خارج آن را تحت الشعاع خود قرار داده است.
مجري الجزيره گفت: جبهه النصره يكي از ركنهاي اصلي ارتش الفتح است.
وي سپس با ريختن اشك تمساح و مظلوم نمايي براي ارتش الفتح و جبهه تروريستي النصره گفت هواپيماهاي آمريكا و ائتلافش به مواضع ارتش الفتح و النصره حمله مي كنند.
مجري الجزيره گفت جبهه النصره ژوئن سال 2012 ميلادي پس از آنكه ابو محمد جولاني از عراق بازگشت تأسيس شد.
جولاني نيمه مارس سال 2003 ميلادي به عراق رفته بود تا با نيروهاي اشغالگر آمريكايي در اين كشور بجنگد و به سوريه بازگشت و بيانيه نخست خود را بيست و چهارم ژوئن سال 2012 صادر و هدف از تأسيس اين جبهه را اعلام كرد و گفت تلاش مي كند سلطنت خدا را به زمين بازگرداند.
مجري الجزيره گفت من نماينده دهها خبرنگاري هستم كه از شما درخواست ملاقات كرده اند اما شما الجزيره را ترجيح داديد.
ابو محمد جولاني در ادامه مصاحبه در پاسخ به پرسشي درباره اهميت پيشرويهاي تروريستها در استان ادلب گفت: مناطقي كه به تازگي آزاد شده است خطوط مقدم دفاعي ساحلي است. مناطق آزاد شده مناطق سني نشين است و پس از آن مناطق مسيحيان و مناطق علوي نشين است. نبردها اكنون از مناطق سني نشين به مناطقي منتقل شده است كه حامي نظام هستند.
سركرده جبهه النصره با ادعاي اينكه علوي ها بيش از يك ميليون مسلمان سني را در شام (سوريه) كشته اند به اين موضوع نيز اعتراف و اذعان كرد كه بشار اسد نه تنها در ميان علوي ها بلكه در ميان اهل تسنن سوريه نيز حامي دارد.
جولاني گفت: مناطق علوي نشين در چهار سال گذشته به علت آنكه مناطق سني نشين در خطوط مقدم بودند امنيت داشتند اما اكنون نبرد به مناطق علوي نشين منتقل شده است.
وي گفت نبرد در قرداحه [واقع در لاذقيه ] پايان نمي يابد بلكه تكليف نبردها در دمشق روشن مي شود به همين سبب تمركز ما روي سرنگوني نظام است .
جولاني گفت اگرچه علوي ها در حمايت از نظام دست دارند اما جنگ ما جنگ انتقامجويي نيست اگرچه علوي ها بر اساس حكم فقها از دين خدا خارج شده اند و جزو مسلمانان محسوب نمي شوند.
وي افزود ما امروز فقط با كساني مي جنگيم كه به روي ما سلاح بكشند.
جولاني گفت ما در مرحله كنوني فقط با كساني مي جنگيم كه با ما مي جنگند ولو آنكه سني باشند. به عنوان مثال مناطق دروزي نشين واقع در مناطق آزاد شده با ما كاري نداشتند ما نيز با آنها كاري نداريم .
جولاني گفت : ما با دروزيها به شيوه دعوت برخورد مي كنيم و مبلغاني را نزد آنها فرستاده ايم و اشتباهاتشان را به آنان اعلام كرده ايم و گفته اند از اشتباهاتشان دست بر مي دارند و به هيچ وجه با آنان و معابد و دارايي هايشان كاري نداشته ايم به آنها اطلاع داده ايم كه عقايدشان را تصحيح كنند.
جولاني گفت اگر علوي ها نيز علت اشتباهات و خروج از دين
را تبيين كنند و سلاحشان را كنار بگذارند و از بشار اسد تبري بجويند نه تنها در امان خواهند بود بلكه ما از آنها دفاع نيز خواهيم كرد.
جولاني گفت من از همين جا مي گويم هر روستايي كه از بشار اسد اعلام بيزاري كند و نگذارد مردانشان در كنار بشار اسد بجنگند و از عقايد خودشان كه باعث خروج از دين شده است دست بردارند و بازگرداند در آن صورت برادر ما مي شوند و از آنان دفاع مي كنيم و همه حوادث گذشته را به فراموشي مي سپاريم.
مجري الجزيره كه به عمد در تلاش بود مخاطبان را از قدرت جبهه النصره به هراسد بياندازد چند بار تكرار كرد آيا اين پيام شما به معناي اطمينان بخشي است ؟
جولاني گفت هر كس حتي آنهايي كه با ما جنگيده اند و در محاصره نيز هستند اگر دست از سلاح بردارند و اعلام بيزاري كنند ولو آنكه هزار نفر از ما را كشته باشند با آنان كاري نداريم.
مجري الجزيره گفت من پيش از سقوط جسر الشغور و بيمارستان الوطني در آنجا بودم برخي از سربازان اسير شدند آيا در امان بودند؟
جولاني همان جواب قبلي را به بيان ديگري تكرار كرد.
مجري الجزيره پرسيد غربي ها در رسانه هاي خود به اين موضوع متمركز شده اند كه در سوريه تنوع قوميتي و ديني زيادي وجود دارد؟
جولاني گفت حرفهاي آنها براي ما اهميت ندارد براي ما اجراي شريعت خداوند اهميت دارد. شريعت خداوند نيازي به غرب ندارد تا براي ما تشريح كند كه حقوق بشر و حقوق حيوانات چيست.
وي افزود غرب تلاش مي كند بازي سياسي كند غرب مي گويد اقليت بايد بر شام حكومت كند و اكثريت حكومت نكند و اقليت بر اكثريت مسلط شود. غربي ها مي كوشند كه بشار اسد را حفظ كنند در نهايت اگر نتوانند مي خواهند كه نظام بماند.
جولاني گفت: بيشتر نصاري ( مسيحيان) از نظام حمايت مي كنند و هر كس با ما بجنگد با او مي جنگيم حتي اگر به حكومت اسلامي برسيم و شريعت را اجرا كنيم در آن صورت نصاري در چارچوب حكومت اسلامي ، شرايط خاصي خواهند داشت و بايد جزيه بپردازند.
مجري الجزيره با تبرئه تروريستهاي جبهه النصره از جناياتشان گفت رسانه هاي غربي تبليغ مي كنند كه شما از مسيحيان جزيه مي گيريد و زنان را اسير مي كنيد.
جولاني گفت ما نصاري را مسئول كارهاي آمريكا نمي دانيم و نصاري را مسئول كارهاي قبطي ها در مصر مي دانيم.
مجري الجزيره گفت روستاهاي شيعه نشين در ادلب و حلب به محاصره در آمده اند حكم آنها چيست ؟
جولاني گفت اينها پادگانهاي نظامي نظام سوريه هستند و اين روستاها روستاهاي محارب با اسلام و مسلمانان محسوب مي شوند. همه اين روستاها روستاهاي محارب تلقي مي شوند و پس از خروج نظام از ادلب روستاهاي شيعه نشين به محاصره در آمده اند .
مجري الجزيره در ادامه تلاش براي هراس افكني در بين علويان پرسيد آيا به علوي ها مهلت محدود يا نامحدود مي دهيد چرا كه هر لحظه امكان دارد وارد مناطق آنها شويد به خصوص آنكه برخي از ساكنان روستاهاي علوي نشين از مناطق خود خارج شده اند و به مناطق ديگر رفته اند ؟
جولاني گفت نظام حاكم بر ارتش الفتح نظام مشورتي است و من اكنون درباره ديدگاههاي جبهه النصره صحبت مي كنم . در خصوص يك مدت مشخص صحبتي نشده است . ما بر اساس كتاب خدا حكم مي دهيم و با اين طوايف برخورد مي كنيم.
جولاني گفت ارتش الفتح بر اساس مشورت بين گروههاي مختلف تشكيل شده است.
وي گفت با برخي از گروههاي حاضر در ارتش الفتح اختلافات عقيدتي داريم اما به خاطر شدت درگيري و شرايط كنوني تحمل مي كنيم.
مجري الجزيره پرسيد برخي گروههاي حاضر در ارتش الفتح مورد حمايت خارجي هستند جبهه النصره از كجا حمايت مي شود؟
جولاني ادعا كرد از ما حمايت نمي شود خداوند از غنائمي كه از نظام مي گيريم به ما كمك مي كند. مناطق زيادي آزاد شده است كه كارهاي تجاري زيادي در آن صورت مي گيرد و از اين كارهاي تجاري استفاده مي كنيم. سرزمين شام سرزمين ثروتمندي است و به صدقه و كمك كسي نيازي نداريم.
جولاني مدعي شد حمايتهاي خارجي ها مشروط و خطرناك بود و در آينده سياسي كاري مي شد به همين سبب ما حتي يك بار با طرفهاي اطلاعاتي ديداري نداشته ايم و چيزي قبول نكرده ايم.
الجزيره پرسيد آيا هيچ ارتباطي با هيچ سازمان اطلاعاتي يا كشور خارجي ارتباطي نداريد؟
جولاني ادعا كرد ما با هيچ وجه با هيچ طرف خارجي ارتباط نداريم.
مجري الجزيره پرسيد شما هيچ حمايتي حتي از برخي كشورهاي اسلامي كه از برخي گروهها حمايت مي كنند دريافت نمي كنيد؟
جولاني مدعي شد ما از هيچ كشوري حمايت نمي شويم.
جولاني گفت گروههاي ديگر از خارج حمايت مي شوند اما جبهه النصره به خودش وابسته است و سركرده جبهه النصره مدعي شد اين گروه حتي پيشنهاد كمك خارجي را نيز رد كرده است.
جولاني كه دريافت هرگونه كمك خارجي را تكذيب مي كند اذعان كرد پولهايي كه مسلمانان براي كمك به ما جمع آوري مي كنند و مي فرستند يكي از منابع مالي النصره است.
جولاني گفت كشورها چون به صورت مشروط كمك مي كنند اين جبهه نيز كمكهايشان را نمي پذيرد زيرا مانند برخي گروههاي ديگر تحت فشار اين كشورها قرار مي گيرد فقط از مسلمانان به صورت فردي كمك قبول مي كنيم.
جولاني با اذعان به اينكه جبهه تروريستي النصره وابسته به گروهك تروريستي القاعده است گفت از همه مسلمانان مي خواهم به مجاهدان در نبردها كمك مالي كنند.
مجري الجزيره گفت به نظر مي رسد جبهه النصره فقط با نظام سوريه نمي جنگد بلكه با طرفهاي ديگر مي جنگد؟
جولاني گفت : ائتلاف بين المللي بزرگي در شام وجود دارد. ايران با نصراني ها و حزب الله و نظام اسد ائتلاف كرده است. برخي طرفهاي ديگر نيز ائتلاف كرده اند. جبهه النصره با چالشهاي زيادي روبروست.
جولاني گفت درباره ائتلاف بين المللي بگويم نفاق و دو رويي غربي ها آشكار شده است و نيازي به توضيح ندارد. غربي ها اين حكام و طاغوتها را به وجود آورده اند و از آنها حمايت مي كنند. ائتلاف بين المللي مي داند جبهه النصره در جنگ با نظام نصراني اسد تأثير زيادي داشته است به همين سبب به بهانه دروغين گروهي به نام گروه خراساني ها براي تضعيف آن تلاش مي كند. گروهي به نام خراساني وجود خارجي ندارد ما اين حرف را از آمريكايي ها شنيده ايم. مردماني از خراسان در افغانستان و پاكستان مي جنگيدند و به صفوف ما پيوسته اند .
مجري الجزيره پرسيد آيا امكان دارد شام عرصه نبرد بين جبهه النصره و غرب باشد؟
00:12:42.24
جولاني گفت دكتر ايمن ظواهري [ سركرده القاعده ]به النصره گفته است مأموريت جبهه النصره سرنگوني نظام سوريه و سران و هم پيمانانش مانند حزب الله و ديگران است و با گروههاي ديگر تفاهم شود تا حكومت اسلامي ايجاد شود.
جولاني اذعان كرد: به ما گفته شده است از شام براي حمله به غرب يا اروپا استفاده نكنيم تا نبرد كنوني عليه نظام و هم پيمانانش تحت تأثير قرار نگيرد. شايد شبكه القاعده اين كار را انجام دهد اما از شام اين كار نخواهد شد. اين رهنمودي است كه دكتر ايمن الظواهري داده است .
جولاني گفت راهبرد ما به شام و حزب الله محدود است.
مجري الجزيره پرسيد اگر آمريكا به حملاتش به مقرهاي النصره ادامه دهد چه خواهيد كرد ؟ گزينه ها باز است اما الان به ما گفته شده است به غرب و آمريكا از شام حمله نكنيم و به اين رهنمود الظواهري نيز پايبند هستيم اما اگر حملات ادامه يابد مسائلي پيش خواهد آمد كه به نفع غرب و آمريكا نخواهد بود.
جولاني با طرح ادعاي حمايت آمريكا از نظام سوريه گفت بمباران مواضع جبهه النصره به واسطه جنگنده هاي آمريكايي نيز نماد اين حمايت است.
مجري الجزيره پرسيد كشورهاي حامي نظام سوريه مانند ايران و همچنين حزب الله در تلاشند كه دمشق سقوط نكند نظر شما چيست؟
جولاني گفت: سرنوشت حزب الله كاملا به سرنوشت بشار اسد گره خورده است. نابودي بشار اسد به خودي خود به معناي نابودي حزب الله است. اگر بشار اسد نابود شود حزب الله نيز به سرعت نابود خواهد شد. حزب الله در لبنان دشمنان زيادي دارد و به محض آنكه بشار اسد برود صداي دشمنان حزب الله در داخل لبنان بلند خواهد شد. بشار اسد حامي مستقيم حزب الله است. حزب الله اكنون به نظام سوريه كمك مي كند. حزب الله بيهوده مي كوشد باقيمانده نظام بشار اسد را نجات دهد. حزب الله با وجود آنكه مي دانست در سطح مردمي و سياسي و حتي نظامي خسارات زيادي در جنگ خواهد كرد اما وارد جنگ شد. با وجود نبردهايي كه اكنون در القلمون صورت مي گيرد ما به عنوان جبهه النصره و گروههاي ديگر درگيري با حزب الله را به عهده نگرفته ايم بلكه تعداد معدودي از جنگجويان با حزب الله مي جنگند.
مجري الجزيره گفت اما حزب الله گفت نبرد القلمون يك نبرد سرنوشت ساز است و اين حزب پيروزيهايي را به دست آورده و طرف مقابل را له كرده است؟
جولاني گفت حزب الله تلاش مي كند لبناني ها را بترساند و بگويد خطر لبنان را تهديد مي كند.
وي افزود واقعيت آن است كه خطر ، حزب الله را تهديد مي كند و لبنان را تهديد نمي كند. اين خطر ربطي به لبنان ندارد. حزب الله مي خواهد همه ظرفيتهاي موجود در لبنان را بسيج كند تا بگويد خطر براي همه لبناني هاست و فقط براي حزب الله نيست نبرد براي آنان نبرد سرنوشت ساز و مهمي است و مي خواهد مرزهاي شرقي و مناطق شيعه نشين را حفظ كند.
جولاني گفت جنگ در اينجا جنگ چريكي است و اعتماد ما به خدا و برادران حاضر در ميدان است.
جولاني درباره اهميت راهبردي القلمون گفت : مناطق شيعه نشين در نزديكي القلمون قرار دارند و تلاش مي كند امنيت آن را برقرار كند و محور ورود به دمشق است. همينكه نظام سوريه سقوط كند حزب الله حتي در منطقه ضاحيه در جنوب بيروت نيز با مشكل مواجه خواهد شد و نيروهاي حاضر در لبنان حزب الله را مهار خواهند كرد.
جولاني گفت من از اينجا از همه نيروها و احزاب لبناني مي خواهم حرفهايي را كه مي زنم خوب درك كنند و بفهمند و در اين مسير حركت كنند.
جولاني گفت حزب الله براي خودش دشمنان زيادي در لبنان ايجاد كرده و محال است كه اين حزب حكومت كند .
مجري الجزيره پرسيد حسن نصر الله بارها گفته است نظام در سوريه به علت حمايتهاي حزب ا لله و حاميانش سقوط نخواهد كرد و اگر حمايتهاي حزب الله نبود اسد تا به حال سقوط كرده بود نظر شما چيست؟
جولاني گفت: اين ادعايي است كه بزرگتر از اندازه واقعي آن است. نظام بشار اسد از شبه نظاميان زيادي استفاده كرده اما بيشتر به ارتش خودش تكيه كرده است.
جولاني همچنين با اذعان به قدرت ارتش سوريه گفت: نظام بشار اسد نظام ضعيفي نيست و دشمن سرسختي است و امكانات زيادي دارد. دهها گردان از عراق آمده اند و به نظام سوريه كمك كردند. از افغانستان نيرو آمده است.
جولاني گفت حزب الله و ايراني ها و احزاب ديگر حمله شكست خورده اي در قنيطره انجام دادند.حزب الله در هر جايي در سوريه حضور دارد اما بيشتر حضورش مشورتي است و در مناطق نزديك شيعه نشين مانند نبل و الزهرا در حلب و ادلب حضور دارد.
جولاني گفت سقوط اسد به معناي پايان حزب الله در لبنان خواهد بود. حزب الله اين را به خوبي مي داند.
وي گفت نبرد با حزب الله حتمي است و اگر حزب الله الان القملون را بگيرد يا نگيرد سرنوشتش به نظام اسد گره خورده است و به محض سقوط اسد اين حزب نيز سقوط خواهد كرد.
جولاني درباره نشان ندادن صورتش گفت بسياري از مردم مرا مي شناسند اما الان در برنامه ام نيست كه علني شوم.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

صبح امروز داعش طی پیشروی در ریف حلب شمالی، روستای طوقلی در شمال صوران رو تصرف کرد و فشار خودش رو بر جبهه شامیه و جبهه النصره در صوران شدت بخشید.

در محور احتمیلات-صوران هم درگیری های شدید بین داعش و جبهه شامیه گزارش شده.

در محور جنوبی مارع یعنی تل مالد هم درگیری هایی صورت گرفته.تجربه نشون داده داعش یک رویه سیال و پویا رو دنبال میکنه و به محض ناکامی در یک جبهه با گشودن یک جبهه در نقطه ای آسیب پذیر به دنبال سرپوش گذاشتن روی ناکامی ای هست که در یک جبهه دیگه متحمل شده.

تغییر ناگهانی تاکتیک،سرعت انتقال و جا به جایی نیرو و فتح جبهه جدید یکی از مهمترین استراتژی های جنگی داعشی ها به شمار میره.

 

نقشه کامل ریف حلب شمالی با کیفیت عالی(1 مگابایت) : http://s2.img7.ir/0F7Ko.jpg

 

North_Halab_Province_low.jpg

 

**

اتاق عملیات موسوم به برکان فرات شامل ائتلاف نیروهای کرد و بقایای ارتش آزاد با عقب روندن داعشی ها، کنترل روستاهای تل خنزیر،دهما،راویه،مبروکه،ابوشاخات،ابو جلود و عاجله در غرب راس العین(سری کانیه) در غرب استان حسکه رو در اختیار گرفتند.

البته این پیشروی ها به لطف بمباران های مستمر ائتلاف غربی-عربی میسر شد.

روستای عاجله در غربی ترین نقطه استان حسکه و مرز با استان رقه قرار داره و تصرفش به منزله ورود به استان رقه ست که به طور کامل در کنترل داعشی ها قرار داره.

برکان فرات اعلام کرده به زودی نبردی برای تصرف تل ابیض(کری سبی) که در شمال استان رقه واقع شده رو آغاز خواهد کرد.

 

west_hasakah_may_2015.jpg

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شهر اریحا

 

CGJpH0FWQAI4EyA.jpg

 

CGITNhiWwAA_Uub.jpg

 

شلیکا در آتش اریحا

 

CGKBvv5W0AATM1o.jpg

 

غنایم فراوان دست ارتش بشکنه

 

CGJmojsUQAAAW_e.jpg

 

CGInG4rWwAAix-a.jpg

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اتفاقا غنائم اریحا برای مسلحین خیلی کم بوده
یادتونه پلیس ترکیه یه کامیون سازمان جاسوسی ترکیه میت رو متوقف و بازرسی کرد که داشتن داخل جعبه های کمک های دارویی اسلحه میفرستادن سوریه اینم کلیپس
http://m.liveleak.com/view?i=067_1432858702
یه دوستی هست به شدت از ترکیه دفاع میکنه.....

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارسال سلاح توسط ترکیه به سوریه

 

 یک روزنامه چاپ ترکیه در شماره امروز جمعه خود تصاویری را منتشر کرده که به نوعی اتهام مطرح شده علیه دولت این کشور مبنی بر ارسال سلاح برای شورشیان سوری را تائید می کند.

خبرگزاری مهر: روزنامه جمهوریت در شماره امروز تصاویری از کامیون هایی را منتشر کرده که حامل تسلیحات برای شورشیان حاضر در سوریه هستند.
 
در دو هفته اخیر ارسال تسلیحات توسط ترکیه برای شورشیان سوری هیاهوی زیادی را در داخل این کشور به راه انداخت و ابتدا «کمال قلیچداراوغلو» رئیس حزب جمهوریخواه خلق، به عنوان اصلی ترین رقیب حزب حاکم انتقادات تندی را متوجه دولت کرد و پس از آن خبرهایی منتشر شد که حکایت از نقش مستقیم سرویس اطلاعاتی ترکیه در انتقال این تسلیحات داشت.
 
به دنبال انتشار این اخبار، چندتن از اعضای ارتش ترکیه به اتهام مشارکت در امر انتقال سلاح برای شورشیان سوری بازداشت شدند.
 
از ابتدای آغاز بحران سوریه ترکیه در صف حمایت از شورشیان و تروریست های حاضر در این کشور درآمد و تمامی افراطیونی که قصد ملحق شدن به تروریست های سوری را داشتند بعد از سفر به ترکیه این کار را انجام می دادند.
 
علاوه بر آن در طی سال های گذشته تمامی سلاح های ارسالی برای شورشیان سوری از کشورهای مختلف نیز از طریق ترکیه به دست تروریست ها می رسید.

 

http://www.bartarinha.ir/fa/news/209116/%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%B9%DA%A9%D8%B3

 

=====================================================================

 

اینا چی میگن خلایق هر چه ...

 

CGKQOrwXEAEbJMt.jpg

 

CGM2YNhUoAARKAZ.jpg

 

==============================================================

 

نقشه استان ادلب در حال حاضر

 

CGHSu5lUUAAsQDg.jpg

 

سبز : مسلحین

 

قرمز : ارتش

 

=================================================================

 

گزارشی از داخل شهر اریحا

 

دانلود کنید

 

خوشحالی مردم اریحا از ورود مسلحین

 

دانلود کنید

 

============================================================

 

اتفاقا غنائم اریحا برای مسلحین خیلی کم بوده
یادتونه پلیس ترکیه یه کامیون سازمان جاسوسی ترکیه میت رو متوقف و بازرسی کرد که داشتن داخل جعبه های کمک های دارویی اسلحه میفرستادن سوریه اینم کلیپس
http://m.liveleak.com/view?i=067_1432858702
یه دوستی هست به شدت از ترکیه دفاع میکنه.....

 

________________________________________

 

________________________________________

 

________________________________________


ادامش هم نمیشه گذاشت  بیشتر از 5 عکس

ویرایش شده در توسط Yasin313
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آیا سی هزار شیعه الفوعه و کفریا قتل عام خواهند شد؟

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رسول جعفریان، دانشیار تاریخ دانشگاه تهران

رئیس کتابخانه تاریخ اسلام و ایران دفتر آیت الله سیستانی در قم

رئیس سابق کتابخانه مجلس شورای اسلامی

 

8674_363.jpg

 

وبلاگ > جعفریان، رسول - ماههاست که منطقه الفوعه و کفریا با جمعیتی بالغ بر چهل هزار نفر در محاصره نیروهای شورشی مورد حمایت ترکیه و عربستان هستند و طی ماه گذشته این محاصره به اوج خود رسیده و هیچ گونه دسترسی به آنان وجود ندارد. در حال حاضر جان بیش از سی هزار شیعه ساکن این منطقه در معرض خطر و قتل عام قرار دارد

تسلط جبهه نصره و فتح بر استان ادلب در سویه، سبب شده است تا منطقه الفوعه و کفریا با جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر در محاصره کامل شورشیان تکفیری در آید؛ منطقه ای که سی هزار تن شیعه در آن زندگی می کنند و شماری از سایر قومیت ها نیز در آن هستند. این محاصره به قدری شدید است که حتی راه ورود و خروج انفرادی از این منطقه وجود ندارد و راه رساندن هر نوع کمک انسانی از غذا و دارو به آنجا بسته شده است
روشن است که
دولت سوریه در این زمینه کاری نمی تواند انجام دهد، چرا که اگر می توانست جان سربازان خود را در جسر الشغور که بیش از دو ماه در یک بیمارستان در محاصره بودند نجات می داد. در وقت محاصره، بشار اسد فرمان مستقیم برای نجات آنان داد، اما چنین امکانی فراهم نشد و سرنوشت آنها در بوته ابهام ماند، بسا بسیاری کشته شده و برخی هم در اسارت باشند تا به موقع به خشن ترین وجه اعدام شوند

 

15-5-29-1850807.png

 

 

جبهه النصره و الفتح در ماههای اخیر با توافق محرمانه ترکیه + عربستان و قطر، دلارهای نفتی سعودی و قطر جنگ طلب، و با حمایت مستقیم امریکا توانسته است بخش قابل توجهی از سوریه را بگیرد. منطقه نیز در فاصله نزدیکی با مرزهای ترکیه قرار دارد
بدون شک با ادامه این محاصره ، یک فاجعه انسانی تمام عیار رخ خواهد داد. رهبران جبهه النصره رسما اعلام کرده اند که با مسیحیان و علویان کاری نداشته و شیعیان را خواهند کشتدر این زمینه، هشدارهای زیادی داده شده اما مع الاسف نهادهای بین المللی کاری صورت نداده و طبق معمول منتظر هستند تا این جماعت قتل عام شده و بعد از آن اشک تمساح بریزند.

در این زمینه دو نکته مهم است.
نخست آن که مسوولیت این جنایات مستقیما متوجه ترکیه است که در فاصله پنجاه کیلومتری او، شورشیان مورد حمایت آن دولت دست به این اقدام می زنند و اگر این فاجعه صورت گیرد مسوولیت مستقیم آن بر عهده ترکیه است و هیچ گاه هیچ کس آن را فراموش نخواهد کرد
دیگر آن که دولت ایران و سایر دولت هایی که توانایی دارند، لازم است هرچه زودتر در این زمینه دست بکار شده و حداقل کار آن است تا با وادار کردن حامیان این شورشیان، آنان را از نفوذ به منطقه بازداشته و اجازه تعدی به آنان را ندهند و اگر ممکن شود آنها را از منطقه خارج کنند

 

15-5-29-18505106.jpg

 

 

آیا دلواپسانی هستند که به خاطر جان این شیعیان دست به تلاشی بزنند و دست کم برابر دفتر سازمان ملل در تهران و سفارت ترکیه در این باره تظاهراتی بکنند؟

منبع

http://khabaronline.ir/detail/420804/weblog/jafarian

ویرایش شده در توسط FBI
  • Upvote 6
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه گردان نیروی ایرانی از سپاه با امکانات کامل باید وارد سوریه بشه و خروج شیعیان به سمت مناطق علوی نشین رو تضمین کنه. تنها راه حلش اینه. وگرنه از ارتش عربی قهرمان پرور سوریه بر نمیاد. ما رو بگو چه خوش خیال بودیم در مورد این ارتش منفعل و بی دست و پا...

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سو برداشت نشه ولي كلا به ارتش هاي عربي اميدي نداشتم

البته به غير از حزب الله حوثي ها هم خوبن

ویرایش شده در توسط aZ0zA9
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بنظر بزرگواران سایت

با حلب چه باید کرد؟

اگر نظام سوریه از حلب عقب نشینی کند مرز وسیعی بین داعش و جبهه نصره ایجاد میشود (که مطمئنا درگیر خواهند شد)

اگر هم عقب نشینی نکند از دو سمت برای نابودی ارتش سوریه اقدام خواهند کرد

البته عقب نشینی از حلب هم عواقب بشدت نگران کننده ایی بدنبال دارد مثل ایجاد یک پایخت بزرگ برای مخالفین

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اجساد به جا مانده از تروریستها در مثلث حماه ادلب لاذقیه

 

05~0.JPG

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

بنظر بزرگواران سایت
با حلب چه باید کرد؟
اگر نظام سوریه از حلب عقب نشینی کند مرز وسیعی بین داعش و جبهه نصره ایجاد میشود (که مطمئنا درگیر خواهند شد)
اگر هم عقب نشینی نکند از دو سمت برای نابودی ارتش سوریه اقدام خواهند کرد
البته عقب نشینی از حلب هم عواقب بشدت نگران کننده ایی بدنبال دارد مثل ایجاد یک پایخت بزرگ برای مخالفین


بسم الله الرحمن الرحیم

بنظر بزرگواران سایت
با حلب چه باید کرد؟
اگر نظام سوریه از حلب عقب نشینی کند مرز وسیعی بین داعش و جبهه نصره ایجاد میشود (که مطمئنا درگیر خواهند شد)
اگر هم عقب نشینی نکند از دو سمت برای نابودی ارتش سوریه اقدام خواهند کرد
البته عقب نشینی از حلب هم عواقب بشدت نگران کننده ایی بدنبال دارد مثل ایجاد یک پایخت بزرگ برای مخالفین


فعلا باید دوباره داعش بیفته به جون گروهای دیگه تا ارتش کمی فشار از روش برداشته بشه
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با وضعیت فعلی نباید امیدی به حلب داشت

کل جاده های منتهی به حلب توسط داعش و مسلحین بسته شده فقط جاده ای که از شهر اثریا میگذره مونده که در صورت 

قطعش توسط داعش حلب محاصره میشه

بهترین راه حل عقب نشینی از حلب  ومستحکم کردن خط دفاعی استان های لاذقیه و حماه میتونه باشه

درصورت عقب نشینی  داعش و مسلحین وارد یک نبرد فرسایشی برای فتح حلب میشن که میتونه مدت ها طول بکشه

و ارتش میتونه خودشو تقویت وبرای نبردهای اینده اماده بشه

ویرایش شده در توسط hamidrt

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.