death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

CGaxSD-WcAAPwQE.jpg

 

 

دانلود کنید


==============================================================

 

اینم نقشه درگیری شمال حلب

 

2ad1ada9d8951.jpg

ویرایش شده در توسط Yasin313
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خبری از گور به گور شده‌های داعش در بمباران ارتش سوریه در رقه هست؟ کیا بوده‌اند؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط حال میده داعش بره النصره رو آش کنه بعد حمله کنه به ترکیه! شاید اون موقع اردوغان یه ذره به عقل بیاد
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

المقدسی با اشاره به اینکه دلیل این جدایی وی از داعش تجاوزها و تعرض‌هایی است که این گروه تکفیری مرتکب آن شده، در ویدئو کلیپی که در پایگاه اینترنتی یوتیوب پخش کرد، برائت خود از داعش و جدایی از این گروه را اعلام کرد.

یکی نیست بهش بگه بیشرف رذل توی این چهار سال تا تونستی انسان بی گناه کشتی و سر بریدی و این وسط به زن و بچه و پیر و جوون رحم نکردی دوقورت و نیمت هم باقیه...ولی خدا رو شکر اختلاف افتاده بینشون و هیچ چیزی هم مثل اختلاف یه قومی رو ضعیف نمیکنه...اگه همین بلا سرما نیاد و محور مقاومت اعم از شیعه و سنی کنار هم بایستند میشه کمر اینها رو شکست

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فقط حال میده داعش بره النصره رو آش کنه بعد حمله کنه به ترکیه! شاید اون موقع اردوغان یه ذره به عقل بیاد

 

ترکیه مادر همه تروریستهای منطقه هست برادر....!!

داعش فرزند نامشروع ترکیه و عربستانه..هیچ وقت به مادرش حمله نمیکنه

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جناب یاسین

معمولا اینکار در طرفین درگیری معمول بوده

اگر براثر انفجار باشد باقی اعضا بدن هم دچار اشفتگی میشود

ولی دراین تصاویر اینگونه نیست

حالا شایدم حدس بنده اشتباه باشد (ولی اینگونه که دیده و شنیده شده معمولا تیر خلاص هستش)

 

لزوما اینطور نیست. اگر مهمات هالوپوینت با کالیبر 45 از سلاح کمری مثل گلاک شلیک بشه مخربتر از این هم می تونه باشه. تو عراق و سوریه هم گلاک و سیگ سائور و ... با این کالیبر و مهمات هالوپوینت ریخته همینطوری.

 


غیر از اینکه تیر خلاص میزنن ،، علت دیگش مشکل روانی ای هست که این تکفیریها دارند ، برای خالی کردن عقده و غیض خودشان از قصد تیر به سر کشته ها میزنن تا چهره ی طرف دفرمه بشه . بارها اینکار توسط این ملعونین انجام شده ...

 

 

تیر خلاص هست ولی با چی تیر خلاص زدن سوال است؟

معمولا تیر خلاص اینگونه سر را متلاشی نمی کند

احتمالا از سلاحی شبیه ژ3 برای تیر خلاص استفاده شده است که در خروجی حالت مخروطی بر می دارد

 

وقتی این عکس ها را می بینم از خودم می پرسم ما انسان ها واقعا دنبال چه هستیم؟

در تلاشیم که اثبات کنیم از خونخوارترین حیوان کمتریم

 

 

CGaxSD-WcAAPwQE.jpg

 

 

دانلود کنید


==============================================================

 

اینم نقشه درگیری شمال حلب

 

2ad1ada9d8951.jpg

 

 

دوستان عجب فیلم گاوچرونی هست حتما ببینید

 

در مورد تیر خلاص هم در این فیلم به وضوح نشون داده میشه نظر دوستان درسته من اشتباه فکرد می کردم

 

دوستان سپاس


:rose: :rose: :rose: :rose:

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام. عرض ادب :rose:

 

 

اول اینکه مردم سوریه از جنگ خسته شدن و دیگه «واقعا» این که کی حکومت کنه براشون اهمیت نداره

 

دوم این که ارتش سوریه به دو چیز معروفن. شراب و دزدی!! یعنی مشکل اساسی ما تو یکی دو سال اول با ارتش بود. وقتی جایی سقوط میکرد هرچی از داعش مونده بود رو ارتش خراب میکرد یا می دزدید!!! مثلا ملت میومدن استقبال ارتش، ارتش هم همه بقالی یارو رو جلوش میخوردن و پولشم نمیدادن. اصلا علت ایجاد حشدالشعبی این بود که کار بیافته دست مردم نه ارتش!

 

جنگیدن این ارتش اخرشم همین میشه . این ارتش از پای بست ویران است و کاریشم نمیشه کرد . مگر اینکه دخالت جدی تری انجام داد

 

بنده های خدا فاطیمون و حزب الله چه می کشن از دست این نیروی نظامی خدا داند!

 

الهم عجل لولیک الفرج واقعا!!

 

یا حق :rose:

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیروز داعشی ها موفق میشن با حملات انتحاری ساختمان نیمه کاره زندان حسکه رو تصرف کنند . یگانهای سوری هم با ضد حمله ایی زندان رو پسگرفتن

 

CGblrsKUAAAQ8vl.JPG

 

thumb_CGblr3IVIAANfWG.JPG

 

 

انهدام خودرو مسلحین در حلب

 

thumb_CGecMFRUkAAIYSV.JPG

 

thumb_CGecMH4UYAAOL4N.JPG

 

انهدام ساختمان محل تجمع تروریستها در جوبر / یه تونل به زیر ساختمان کندن و بعد ...

 

thumb_CGSB9VTWoAIKnNy.jpg

 

کمپ اموزشی مسلحین غوطه شرقی

 

CGZhdJAUIAAhPTZ.JPG

 

thumb_CGZhdHuVIAAizmM.JPG

 

thumb_CGZha7KUIAAcUFf.JPG

 

thumb_CGWwEmdUAAADK2l.JPG

 

غوطه شرقی حملات هوایی ارتش

 

CGZiZaBUgAAov5Z.JPG

 

thumb_CGZiZUpUkAA0n-9.JPG

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این عملیات نیروی هوایی اطراف طبقه چی شد؟خبری نیست؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
داعش مارع رو تصرف کرده یا درگیری در جریانه؟
فارس زده گرفته!
http://farsnews.com/newstext.php?nn=13940311001685
تحلیل عجیب روزنامه العرب
http://fararu.com/fa/news/235527/%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%81%DA%A9%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%AC-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%85%D8%B4%D9%82

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
العرب ادعا کرده است که اسد به طور جدی در حال رایزنی با نیروهای مخالف است تا در صورت انتقال از دمشق به مناطق علوی نشین از تعقیب او دست بکشند و جنگ را متوقف کنند. 
 منابع آگاه به روزنامه العرب، چاپ لندن گفتند که تحرکات بسیاری در میان صفوف نیروهای ارتش سوریه در جریان است و آنها در حال تجمیع یگان های نظامی خود هستند تا بر اساس دستورالعملی تازه که گویا بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه قصد دارد به مرحله اجرا بگذارد، این یگان ها را در مناطق ساحلی به ویژه لاذقیه و طرطوس متمرکز کنند. 
 این منابع همچنین گفتند که عملیات تجمیع یگان ها و توزیع دوباره سربازها در مناطق ساحلی در پی توصیه اسرائیلی ها مبنی بر ترک پایتخت از سوی بشار اسد و استقرار در مناطق ساحلی که عموما علوی نشین هستند و حامی خانواده اسد محسوب می شوند، صورت گرفته است. 
 وضاح عبدربه، رئیس تحریریه روزنامه سوری الوطن، نزدیک به دولت سوریه در این باره می گوید: «عقب نشینی ارتش سوریه از اریحا در راستای تعریف مجدد خطوط بزرگ دفاعی از شهرهای مهم سوریه صورت گرفته است. اولویت ارتش در مورد ادلب حمایت از راه های منتهی به شهرهای ساحلی و محافظت از شهر حماه و اکثریت ساکنین آن به همراه حمص و دمشق است.» 
 روزنامه العرب چند روز پیش به نقل از یک منبع عالی رتبه فرانسوی گزارش داده بود که اسرائیلی ها به واسطه فرانسوی ها به بشار اسد توصیه کردند که عقب نشینی نیروهایش از دمشق به مناطق ساحلی الجیب را آغاز کند مادامی که ارتش و نیروی هوایی سوریه توانایی تامین امنیت لازم برای انجام این عقب نشینی را دارند و می توانند زمینه های خروج امن او و اعضا و ارکان حکومت او را از دمشق فراهم کنند. 
 العرب ادعا کرده است که اسد به طور جدی در حال رایزنی با نیروهای مخالف است تا در صورت انتقال از دمشق به مناطق علوی نشین از تعقیب او دست بکشند و جنگ را متوقف کنند. این تلاش ها با تحرکات اخیر روسیه و امریکا که بارزترین آن سفر جان کری، وزیر امور خارجه امریکا به مسکو بود، هم زمان شده است. در مسکو جان کری بعد از دیدار با همتای روسی اش، سرگی لاوروف گفت که مواضع دو طرف در مورد پرونده سوریه بسیار به هم نزدیک شده است. 
 العرب در ادامه همچنین ادعا می کند آن چه باعث شده تا اسد به دنبال پذیرفتن این راه حل باشد، عدم جدیت هم پیمانان سنتی او در تامین نیازهای نظامی و مالی برای ادامه جنگ است. به ویژه از سوی ایران که علی رغم تاکید مقام های ایرانی بر ادامه حمایت ها از رئیس جمهوری سوریه و حفظ بشار اسد در مسند قدرت عملا نتوانسته اند کمک چندانی به او بکنند تا او بتواند جلوی پیشروی نیروهای مخالف را بگیرد یا نیروهای دولتی بتوانند مناطق بیشتری را آزاد کنند. 
 اسد به هیچ وجه اعتمادی به تضمین های روسیه و ایالات متحده ندارد برای همین خود را آماده رویارویی طولانی مدت در اردوگاه علویان با مخالفانش کرده است. در همین رابطه دفتر گارد جمهوری در قرداحه، زادگاه بشار اسد نیز اعلام کرد گارد ساحلی جدیدی توسط نیروهای داوطلب از اهالی طایفه علوی برای حمایت از بشار اسد تشکیل شده است. 
 گفته می شود در هفته های اخیر نیرو و منابع مالی و لجستیکی مورد نیاز ارتش سوریه به شدت کاهش یافته و این مساله سبب شده است تا مقامات ارشد سوریه تدابیر تازه ای را برای دفع مخاطرات بیندیشند. 
 این در حالی است که برخی در صفحات اجتماعی تبلیغات گسترده روانی برای کوچک شمردن نیروهای داوطلب علوی آغاز کرده اند. در صفحات اجتماعی ادعا شده است که به دلیل طولانی شدن جنگ داخلی در سوریه و کمبود منابع مالی و همچنین کشته شدن بسیاری از علوی ها در جنگ با مخالفان حکومت در سال های اخیر استقبال از گارد ساحلی جدید علوی ها چندان بالا نیست و انتظار نمی رود که این گارد بتواند انتظارات دولت سوریه را برآورده کند.
ویرایش شده در توسط vahidg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حلب پایتخت خلافت شورشی‌ها می‌شود؟

 

Aleppo-barrel-bomb.jpg

 

اگرچه جنگ در حلب به معنای پایان درگیری‌ها نیست، اما طبق توصیف سفیر سوریه در سازمان ملل متحد حلب خطر قرمزی است که عبور از آن به معنای کشیده شدن درگیری به دیگر کشورهاست.

 

مردم سوریه خود را برای بدترین شرایط آماده می‌کنند

 

در مدت زمانی طولانی از تاریخ، حلب شهری حائز اهمیت و یا پایتخت سرزمینی بوده که اکنون شمال روسیه و بخش هایی از جنوب ترکیه است. اکنون این احتمال وجود دارد که این شهر تاریخی بار دیگر نقش خود را باز یابد.

در حالی که نیروهای داعش از پیروزی های خود در ادلب جان تازه گرفته اند، برای حمله ای تمام عیار در چند هفته آینده آماده می شوند تا بخش هایی از حلب را که هنوز تحت کنترل نیروهای دولت سوریه است، اشغال کنند. مخاطرات اکنون بسیار بالاست و سرنوشت سوریه به توازن قدرت بستگی دارد و آخرین خطوط برای ایجاد تفاوت شاید در حلب کشیده شده باشد.

برای اشغال شمال غربی سوریه و ایجاد «منطقه امن» تحت کنترل شورشی ها، ترکیه، عربستان سعودی و قطر که سه حامی قدرتمند منطقه ای داعش هستند، برنامه ریزی و از طریق مداخله مستقیم نظامی از این که نیروهای هوایی سوریه آن را هدف بگیرند، جلوگیری کردند.

قدرت های نام برده که پس از روی کار آمدن ملک سلمان در عربستان سعودی دشمنی ها و اختلاف نظرها را کنار گذاشتند، برای دستیابی به این هدف با یکدیگر همکاری کرده اند. این تلاش ها با اختصاص منابع مالی، لجستیک و نظامی قابل توجه به نیروهای موسوم به «ارتش فاتح» و کنترل درگیری های این گروه نظامی از مرکز عملیاتی در ترکیه همراه بود. به نظر می رسد آمریکا نیز تحت فشار همین متحدان با این اقدامات موافقت کرده و اولویت خود را در سوریه از جنگ علیه داعش به براندازی دولت اسد تغییر داده است. این در حالی است که ارتش فاتح از جبهه النصره و دیگر گروه های افراطی و جهادگرای سلفی تشکیل شده است. این ارتش تاکنون بخش هایی از استان ادلب را اشغال کرده است و به نظر می رسد به دنبال اشغال حلب است.

لازم به توجه است که پس از حدود یک سال عملیات هوایی آمریکا و بمباران مواضع داعش، این گروه همچنان به پیشروی و گسترش مناطق تحت کنترل خود ادامه می دهد تا اندازه ای که اکنون نیمی از سوریه و یک سوم عراق را تحت کنترل دارد.

بی تفاوتی به پیشروی القاعده

این که جهانیان به ارتش القاعده تحت حمایت متحدان جهان غرب در خاورمیانه و آماده شدن آن برای اشغال حلب و بنیانگذاری خلافت دیگری مشابه و مخالف با داعش، توجهی ندارند خود نشان می دهد که بحران سوریه پس از چهار سال به کجا رسیده است.

محلی که زمانی بردبار، سکولار و جامعه و فرهنگی متنوع بود به زودی به خانه دو نمونه از خشونت گراترین و افراطی ترین گروه های متعصب تبدیل می شود. با ظهور این گروه ها همه مسلمانان غیرسنی سوریه پاکسازی و مسیحیان بی خانمان خواهند شد؛ اتفاقی که با اشغال ادلب توسط ارتش فاتح رخ داد و بدون شک در حلب نیز رخ خواهد داد.

این حامیان شورش اکنون از هر گروه شورشی به ظاهر «میانه رو» که در سوریه علیه اسد می جنگد، حمایت می کنند و گروه مخالف اصلی را که «نماینده مشروع» مردم سوریه محسوب می شد، از دور خارج کرده اند و اکنون، ارتش القاعده جای آنها را گرفته است و برای «آزادسازی» شمال سوریه آماده می شود.

اکنون دیگر از هیچ یک از شعارهایی که در مورد گروه های شورشی «میانه رو» در اخبار شنیده می شد، خبری نیست و آنها پس از همه این سال ها ثابت کردند سودجویانی فاسد بیش نیستند. آن گروه ها منحل شدند و بسیاری از جنگجویان پیشین آنها اکنون به گروه های جهادگرای افراطی پیوسته اند.

تجزیه سوریه

این سرنوشتی است که کشورهای مدعی حمایت از روحیه سوری ها برای رسیدن به آزادی و دموکراسی، برای ما مردمان سوریه برگزیده اند. این کشورها پس از چهار سال تلاش برای براندازی اسد و درک این مسئله که هیچ نوع مصالحه سیاسی منافع آنها را تامین نمی کند، اکنون تصمیم گرفته اند سوریه را تجزیه و اشغال این کشور را توسط جهادگرایان تسهیل کنند.

اما به نظر می رسد آنها هیچ درسی از گذشته نگرفته اند. برای نمونه، حمایت از اسلام گرایان علیه شوروی سابق در افغانستان به ظهور و قدرت گرفتن القاعده منجر شد. مسئله این است که هیچگاه نمی توانی به سادگی گروه های جهادگرا را کنترل کنی و امیدوار باشی که بتوانی از آنها برای مقاصد نظامی خود استفاده کنی. این گروه ها طبق قاعده عمل نمی کنند و در اولین فرصت برای پیشبرد ایدئولوژی های خود علیه حامیان اقدام خواهند کرد. لازم به ذکر نیست که بیشتر سوری ها با تجزیه کشور خود و اشغال آن توسط افراط گرایان مخالف هستند.

مهاجرت دسته جمعی اقلیت ها

آنچه که به شدت محتمل است این است که با تبدیل شدن حلب به پایتخت یک خلیفه گری، اکثر جمعیت این شهر از سکونت در آن خودداری کنند؛ اقلیت های مذهبی در این شهر از بین برود و این شهر ماهیت خود را به کلی از دست بدهد.

مردم اینجا خود را برای بدترین ها آماده می کنند. اگرچه جنگ در حلب به معنای پایان درگیری ها نیست، اما طبق توصیف سفیر سوریه در سازمان ملل متحد حلب خطر قرمزی است که عبور از آن به معنای کشیده شدن درگیری به دیگر کشورهاست. اینکه این پیش بینی تا چه اندازه درست باشد، هنوز مشخص نیست و به به طور عمده به اقدامات حامی اصلی اسد یعنی ایران بستگی دارد.

ماه جاری برای ایران بسیار حساس است، چرا که این کشور خود را برای امضای توافقنامه تاریخی هسته ای آماده می کند. گمانه زنی هایی در مورد این مسئله وجود دارد که با توافق هسته ای، سرنوشت مسائل منطقه نیز مشخص می شود. حال باید دید آیا ایران تجزیه سوریه را به شرط وجود «کشوری تحت الحمایت» با اکثریت شیعه و علویون در کنار خط ساحلی می پذیرد؟ و یا این که برای جنگی تمام عیار در حلب آماده می شود؟ نمایش جنگ نیابتی در یمن چه تاثیری بر سوریه خواهد داشت؟ پاسخ همه این سوالات در هفته های آینده مشخص خواهد شد؛ اما نتیجه هر چه که باشد، مردمان سوریه و حلب دورانی سخت را پیش رو دارند.

 

 

http://www.middleeasteye.net/columns/will-aleppo-become-capital-new-caliphate-1251918375

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از آنجا که ضدحمله ارتش سوریه خیلی خیلی بعیده، احتمالا اسد به کنترل دمشق و ساحل مدیترانه و مرز با لبنان بسنده کنه. اگه شورشیها به ساحل برسند، پایگاههای دریایی روسیه به خطر میفتد و با اطمینان میشه گفت این خط قرمز روسیه هست. از طرفی مرز لبنان هم برای حمایت حزب الله حیاتیه و ایران از این منطقه نمیتونه بگذره. پس بعیده که کل سوریه توسط تروریستها اشغال بشه. مگه این که بعضی از کشورهای حمسایه نهایت حماقت خودشونو به نمایش بذارند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگه شورشیها به ساحل برسند، پایگاههای دریایی روسیه به خطر میفتد و با اطمینان میشه گفت این خط قرمز روسیه هست. 

روس ها سال گذشته یه قرارداد با قبرس برای احداث یه پایگاه دریایی در این جزیره امضا کرده اند.روابطشون با قبرس هم مستحکم هست و در گذشته تا فروش اس 300 هم پیش رفته اند.به نظر میرسه روس ها فکری به این خط قرمزشون کرده اند

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.