death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

نبرد در ریف حماه

 

خوارج زمان دیروز و دیشب با حمله ای غافلگیرانه به 4 حاجز نیروهای دفاع وطنی در ریف شرقی حماه در میان جاده ارتباطی شهرهای السلمیه - الرقه حمله کردند و بعد از به شهادت رسوندن تعداد زیادی از نیروهای موجود در این حاجزها به غنایمی نیز دست پیدا کردند.

 

با این حملات مسیر تدارکاتی ارتش سوریه به سمت حلب نیز در خطر قرار گرفته است.

 

( باز هم غافلگیری به لباس بعضی از نیروها دقت کنید مشخص هست با شلوار راحت و تی شرت در حال استراحت بودند که غافلگیر شدند )

 

CIdmWSCUsAQ1KRb.jpg

 

thumb_CIdmTTQVAAAGe4O.jpg  thumb_CIdmaILUEAAA4Up.jpg  thumb_CIdmVKeVEAEmaDA.jpg  thumb_CIdmXqTUkAAsJsw.jpg  thumb_CIdmZo6UcAIu5t1.jpg  thumb_CIdmZSsVEAAk72z.jpg

 

 

مرسی امیر جان

 

گفته میشه حدود 40 نفر شهید شدن  !!!! وحشتناکه .....

 

واقعا برام عجیب هست که یا این نیروهای داعش بسیار بسیار زبده هستند یا اینکه نیروهای دفاع وطنی خیلی بی تجربه و بی دانش ..... 40 نفر شهید واقعا فاجعس ...

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حمله داعش به عین‌العرب به سبک تروا/عکس

روز نو: ساعت 05.00،زمانی است که داعش روز گذشته عملیات تازه ای را با انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در کوبانی آغاز کرد.شهری در نزدیکی مرز ترکیه که صدای انفجار و دود ناشی از آن را به وضوح می شنوی و می بینی و در زمان اشغال این شهر توسط داعش در آخرین ماههای سال 2014،آوارگان این شهر را می دیدی که در خاک ترکیه ویرانی شهر خود را با درد به نظاره نشسته اند.

روزهای نزدیک به آزادی کوبانی هم شبه نظامیان داعش را در همین محدوده می دیدی که با لباس های محلی از کوبانی می گریزند.عکس های زیادی در آن مقطع از فرار داعشی ها از کوبانی ثبت شد که این اطمینان را ایجاد می کرد که دیگر آنها را در کوبانی نخواهی دید.اما چند ماهی از آزادسازی کوبانی نمی گذرد که این بار داعش در ترفندی تازه به عملیاتی سازمان دهی شده در این خاک دست می زند.

 
آن هم زمانی که برخی از آوارگان به شهر خود برگشته اند.با اطمینان خاطر از اینکه دیگر داعش تهدیدی علیه آنها محسوب نمی شود و از شهر رانده شده اند. برخی از آوارگان وقتی از کمپ های پناهندگی در ترکیه می خواستند به شهر خود کوبانی باز گردند،به صراحت خوشحالی خود را مقابل دوربین اعلام می کردند و اینکه با شکستی که داعش در شهرشان خورده،هرگز دیگر جرات تعدی به کوبانی را پیدا نخواهد کرد.تعبیر یکی از مردان پناهجو این بود که داعش در کوبانی تحقیر شد.
همان روزها که آوارگان کوبانی را در حال ترک کمپ های پناهجویی ترکیه می دیدی،رجب طیب اردوغان،رییس جمهور ترکیه هم صحبت از یک فاجعه نژادی به میان آورد،اما این موضوع در میان اخبار و تصاویر گم شد.
 
اینک چند ماهی از آزادسازی و پاکسازی کوبانی از اجساد داعشی ها که گاه نیروهای مدافع خلق جنازه آنها را پشت خودرو بر روی زمین می کشیدند و چند هفته ای از صحبت های رییس جمهور نمی گذرد که داعش عملیاتی خونین را در کوبانی سازمان می دهد.آن هم به شیوه ای که حادثه ای تاریخی را تداعی می کند.
 
مجروحان کوبانی و حکایت مشکوک حمله
 
روز پنجشنبه،بلافاصله بعد از اینکه خبر حمله داعش به کوبانی منتشر شد،این آمبولانس های ترکیه بودند که در مرز مستقر شده و مجروحان را برای مداوا به بیمارستان های خود منتقل کردند.معاون نخست وزیر ترکیه و استاندار شانلی اورفا در مرز کوبانی مرتب در مصاحبه های تلویزیونی خود این موضوع را مطرح می کردند که بلافاصله بعد از حمله داعش،مجروحان حادثه را در خاک خود پذیرفته و مداوا می کنند.
آمار اولیه رسانه های ترکیه،تعداد مجروحان پذیرش شده در بیمارستان های این کشور را 41 نفر اعلام کرد که شب هنگام این رقم به 134 نفر رسید.تعدادی از مجروحان به بیمارستان دولتی سوروچ منتقل شدند.تعدادی نیز به شانلی اورفا.
 
در بیمارستان دولتی سوروچ بود که مجروحان از حمله مخوف داعش پرده برداشتند.کسانی که از نزدیک حادثه را دیده و عزیزان خود را از دست داده بودند.
 
اوج فاجعه در روستای برخ تن رخ داد.روستایی در 15 کیلومتری کوبانی.
 
داعش با لباس "ی پ گ" آمد
 
نسرین حمو از جمله مجروحان این روستا بود که با اسلحه داعش زخمی شده.
 
او حرفهایی زد که تکان دهنده بود.نسرین حمو گفت برای سحری بیدار شده بودند و داشتند خود را برای خواب آماده می کردند که صدای شلیک اسلحه می شنوند.
او می گوید:با صدای اسلحه بیرون رفتم و کامیون هایی را دیدم که سمت روستا می آمدند ولی نزدیک روستا چراغ های خود را خاموش کرده و چراغ خاموش می آمدند.وقتی نزدیک شدند،چیزی که نظرم را جلب کرد،لباس سرنشینان بود که لباس یگان مدافع خلق را بر تن داشتند.من تصورم این بود که آنها نیروهای ی پ گ هستند.خیالم راحت شد که آنها ی پ گ هستند و مشکلی ایجاد نمی شود.اما همین که نزدیک شدند،شروع کردند به شلیک و همسرم همان جا کشته شد.وحشت زده بودم و می شنیدم که مرتب گلوله شلیک می شود.با چند نفر فرار کردیم و دیگر پشت سرم ندیدم چه اتفاقی افتاد و چگونه مردم کشته شدند.
 
فاطمه آسر دیگر مجروح کوبانی هم روایتی مشابه نسرین حمو دارد.او نیز بعد از سحری متوجه ورود کامیون ها می شود و تصور نمی کند آنها داعش باشند.اما با نزدیک شدن کامیون ها در نهایت ناباوری می بیند که آنها دست به اسلحه برده و مردم را می کشند.
 
باهوز خاطر 15 ساله نیز که از ناحیه چشم زخمی شده،توضیح می دهد که مرگ دو نفر را کنار خود دیده است.
 
داعش از کجا وارد شد؟
 
به گزارش روزنو،حقیقت این بود داعش با لباس ی پ گ وارد روستای نزدیک کوبانی شده.اما یک موضوع همچنان مبهم بود.اینکه داعش از کجا وارد کوبانی شده است.
 
رسانه های سوریه می گویند داعش از خاک ترکیه وارد کوبانی شده و رسانه های ترکیه می گویند داعش از خاک سوریه وارد کوبانی شده است.
 
تانجو بیلگیچ سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در برابر ادعای مطرح شده موضع گرفته و گفت دروغی بیش نیست.
 
استاندار شانلی اورفا که ارتباطات مرزی شهروندان کوبانی بواسطه آن صورت می گیرد در خصوص حمله داعش به کوبانی گفت:ادعا می شود عاملان حمله از ترکیه وارد کوبانی شدند که من آن را تکذیب می کنم و به صراحت اعلام می کنم چنین چیزی واقعیت ندارد.
 
او تاکید کرد:داعش نه از خاک ترکیه که از "جرابلس" سوریه وارد کوبانی شده است و این یک ادعای بی پایه و خلاف واقع است که برخی مطرح می کنند.
استاندار شانلی اورفا گفت:ما وقتی خبر حمله را دریافت کردیم به سرعت خود را آماده امدادرسانی به مجروحان کردیم و دهها نفر از مجروحان وارد ترکیه شده و در بیمارستان های شانلی اورفا تحت مداوا قرار گرفته اند.
 
نومان کورتولموش،معاون نخست وزیر ترکیه نیز همانند استاندار شانلی اورفا ادعای ورود داعش از خاک ترکیه به کوبانی را رد کرد و گفت:این یک بازی کثیف است که یک گروه برای زیر سوال بردن وجهه ترکیه مطرح می کنند و قصد تخریب دارند.
 
مسیر ورود داعش به کوبانی در رسانه ترکیه
 
از معاون نخست وزیر تا استاندار شانلی اورفا و اعضای ارشد حزب حاکم عدالت و توسعه مقابل دوربین و در گفتگو با رسانه های مکتوب منکر ورود داعش به کوبانی از خاک ترکیه شدند و پس از تکذیب های شفاهی رسانه وابسته به دولت ترکیه نقشه ای منتشر و مسیر حرکت داعش و حمله انتحاری در کوبانی را ترسیم کرد.در این نقشه داعش از جرابلس سوریه وارد کوبانی شده و اقدام به حمله انتحاری می کند. 
 
اعضای حزب حاکم عدالت و توسعه به ادعاهای مطرح شده در خصوص حمله مجدد داعش به کوبانی از خاک ترکیه پاسخ داده و مدعی شدند این یک بازی حساب شده و کثیف توسط داعش و پ ک ک است.
 
آنها در این رابطه حملات تندی به پ ک ک داشته و در گفتگو با خبرگزاری آناتولی متفق القول بر این باور بودند که پ ک ک در این ماجرا ذینفع است.
 
جلسه اضطراری مقامات ترکیه
 
روز گذشته در حالیکه مجروحان کوبانی به ترکیه منتقل می شدند،مقامات ارشد امنیتی و ارتش ترکیه جلسه اضطراری برگزار کردند.احمد داووداوغلو،نخست وزیر،هاکان فیدان رییس سازمان اطلاعات ملی (میت) و نجدت اوزل رییس نیروهای مسلح جلسه اضطراری تشکیل دادند.
 
کنترل 24 ساعته مرشد پینار با 16 دوربین
 
گذرگاه مرزی مرشد پینار،اسمی بود که روز گذشته عنوان شد مسیر ورود داعش بوده اما مقامات ترکیه در این رابطه گفتند گذرگاه مرزی مرشد پینار با 16 دوربین 24 ساعته کنترل و همه حوادث در کوبانی در آن ضبط می شوند.
 
تصویر از نقشه حمله احتمالی 
 
تصاویردیگر
 
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عصام زهرالدین با 500 نفر نیرو خود رو به حسکه رسونده از اون طرف هم خضور از قامشلی وارد حسکه شده . کردها هم سلاح های سنگین رو وارد شهر کردن اما هنوز به صورت جدی و موثر با داعش درگیر نشدن

 

(تصاویر به عنوان حضور زهرالدین در حسکه منتشر شده ممکنه آرشیوی باشه به خصوص تصویر اول)

 

CIfv2QYWoAAbo18.JPG

 

thumb_CIfd1K2UsAEMvSG.JPG

 

داعش در حسکه

 

thumb_CIb6kASUcAA9EEf~0.JPG thumb_CIb5wrRVEAEqC63~0.JPG thumb_CIb6ls4UcAA4Qpl~0.JPG thumb_CIc4R5dUkAA5vEN.JPG thumb_CIc31YxUMAATNZ-.JPG thumb_CIc32M3UAAEVKNr.JPG

 

 

درعا 

 

thumb_CIdOSeJUcAAivuC.JPG thumb_CIdPzevWoAAKEjA.JPG

 

 

---------------------------

 

در حمله داعش به پستهای ارتش در 10 کیلومتری شرق اثریا دست کم 30 نیروی  دفاع وطنی شهید شدن(30 تا تایید شده است)

 

 درباره  لباسهای راحتی  پوشیدن سوری ها که بعضی از دوست  بارها بهش اشاره کردن. توی  برخی از مناطق مرزی خودمون  افرادی هستن (کادریها)که 24 ساعته لباس راحتی میپوشند حالا چه اماده باش باشن چه نباشن . لباس مورد علاقه بعضی ها  هم شلوار کردیه  . واقعا سخته دائم لباس نظامی تن داشته باشن. البته دائم تذکر میدن ولی ...

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مردم بی غیرت نیستن بلکه مخالف هستن

مهاجمین از ترابری نیرو و تجهیزات مدافعین توسط همین مردم با خبر میشن و وقتی اطلاعاتی رو گرد اوری کردن تصمیم می گیرن.نیروهای بشار اگه بخوان هم بدون دید هوایی و نیروی هوایی نمی تونن به این مهاجمینی که قصد حملات چریکی دارن حمله قاطع داشته باشن چون همین مردم خبر ترابری نیرو رو میده 

با این همه کمک ترکیه و عربستان و آمریکا و اسراییل و این همه نیروی از شرق و غرب عالم اگه مخالف با غیرتی بودند الان بشار اسد هفت تا کفن پوسنده بود...همون بی غیرتند که گفتم. ضعیف کشند و نامرد روزگار. پای جنگ که پیش بیاد فرار رو بر قرار ترجیح میدن...

  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان مطلع از درعا چه خبر؟منابع مخالفین که خبر خاصی توش نبود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان مطلع از درعا چه خبر؟منابع مخالفین که خبر خاصی توش نبود.

 
فعلا که ارتش حسابی داره بشکه میریزه سرشون . مخالفین هم حسابی دارن داد و بیداد میکنن.  دوباره زمزمه های شورای امنیت و سازمان ملل حامیان مخالفین بلند شده 

 

--===---
 
داعش تونسته در حسکه پیشروی کنه .
 
غويران شرقي و پل اصلی ارتباطی به مرکز شهر  به صورت کامل سقوط کرده . در منطقه نشوه غربی هم با اکراد درگیر شدن پیشروی داشتن . 
 
با تشکر

ویرایش شده در توسط redline
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بشدت با انتقال اینگونه فرماندهان مخالفم

چون باعث از دست رفتن فرمانده میشود

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

خب چیکار کنه  بشار اسد، فرمانده قابلی در حد عصام و محمد خضور نداره احمد جان

 

این طور که از عکس مشخصه عصام با فرمانده شعیطات وارد حسکه شدن یعنی قبیله ای که بیشترین کینه رو از داعش دارن و در صف مقدم مبارزه با داعش هستند

 

این حرکت هم فقط برای این هست که نیروهای ارتش در حسکه روحیه بگیرن از حضور عصام

 

ولی میدونی چی جالبه، هر دو تا فرمانده اصلی ارتش در دیرالزور وارد حسکه شدن یعنی دیرالزور الان فرمانده ارشد نداره ، من جای خلیفه بودم میگفتم نیروهای داعش به فرودگاه دیرالزور همین الان حمله کنن

بسم الله الرحمن الرحیم

 

برادر گرامی جناب امیر ارسلان خان

این عصام  کله پری داره میره سمت خط

کار دست همه میده مخصوصا بنظرم یک فرمانده رو توی همچین موقعیت های خطیری که به منطقه هم اشنایی نداره نباید فرستاد

هرچقدر هم ازش محافظت کنند ایشون کله داغی داره

ان شالله که مشکلی پیش نیاد

مگه سهیل حسن نبود سمت مورک نزدیک بود کار دست همه بده

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خبرهای کوتاه از سوریه:

درعا: عملیات طوفان جنوب که از سحرگاه دو روز پیش با حمله سراسری از 5 محور اردوگاه،بیمارستان،عتمان،طفس و یادوده به سمت داخل شهر و 3 محور خارج شهر نعیمه-عتمان،خربة غزاله و نامر-قرفا برای قطع خطوط امداد ارتش سوریه آغاز شد،امروز در حالی وارد سومین روز شد که به جز تلفات سنگین دستاورد چندانی برای مسلحین نداشت. تبلیغات پیش از شروع عملیات مسلحین حاکی از به دست آمدن پیروزی سهل و برق آسایی شبیه تصرف ادلب بود اما آمادگی دور از انتظار ارتش سوریه در مقابله با حملات تا حالا مشکلات زیادی براشون ایجاد کرده. تا بعد از ظهر دیروز اتاق عملیات کشته شدن حداقل 77 نفر شامل چند نفر از فرماندهان میدانی رو تایید کرد. حاجز سرو در نزدیک عتمان که در روز اول بارزترین دستاورد مسلحین بود،دیروز مجددا توسط ارتش باز پس گرفته شد. مسلحین دیروز و امروز هم تلاش کردند به محله منشیه نفوذ کنند که با دادن تلفات عقب نشینی کردند. نیروی هوایی سوریه در این 3 روز با عملیات های متعدد (روز اول بیش از 50 حمله هوایی با جت جنگی و هلیکوپتر) نقش اساسی در تلفات سنگین مسلحین داشته.

 

 

11659348_378295745709617_672256470556229

 

 

دیشب اتاق عملیات طوفان جنوب انتشار اسامی و تصاویر کشته های مسلحین را در همه رسانه های وابسته تا پایان کامل عملیات قدغن کرد.
زمزمه هایی هم مبنی بر گسست ائتلاف مسلحین هست. دیروز سخنگوی رسمی ارتش آزاد جنوب در مصاحبه ی تلویزیونی اعلام کرد،ائتلاف ارتش آزاد جنوب با داشتن 40 هزار نیرو هیچ نیازی به جبهه النصره نداره. همچنین ائتلاف لواء المعتز بالله رو به دلیل شکست در عملیات محوله از عملیات اخراج کرد.

-- حسکه (تکمیلی پست قبل): از ساعتی پیش ارتش سوریه به همراه نیروهای کرد آسایش، نیروهای شورای نظامی سریانی و نیروی آشوری سوتورو پاتک سنگینی برای بازپس گرفتن نشوه غربی از داعش ترتیب دادند که درگیریهای سنگین همچنان ادامه داره.

-قنیطره: پس از تعادل چند روزه در جبهه حضر، دیروز نیروهای محلی برای تصرف تپه شمالی تلول حمر به مواضع النصره حمله کردند که با دادن تلفات مجبور به عقب نشینی شدند.

- شرق حماه: داعش دیروز حمله سنگینی برای قطع خطوط امداد اثریا-خناصر انجام داد که ارتش سوریه به سختی و با دادن تلفات سنگین حمله را دفع کرد.

 

به نقل از پیچ تحولات جهان اسلام

----------------------------------------------

البته در درعا هوا همچین هم آفتابی نیست ولی ان شالله بچه های عزیزمان مقاومت میکنند

ویرایش شده در توسط ahmad1361
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تنها سایت حرفه ای از نظر اخبار در سطح ایران هست واقعا تبریک میگم به این دانش خوشحالم از بچه های اینجا مطلب جدید یاد گرفتم

 

اهمیت حسکه چرا برای داعش مهمه یا برای ارتش؟ وقتی دیرالزور محاصره هست چطوره اومده عصام؟ با هلیکوتر؟ ریسک نداره ممکنه بزنند اونو!!!

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میخوام جهت ثبت در تاریخ بگم ! :))) (مثل رونین نشم یه وخت!؟ )....

 

به نظرم این جنگ برای عمر شیشانی نیست و با تلفات بالا قسمتی از شهر رو میگیره و نهایتا با عقب نشینی ارتش و اتش نیروی هوایی امریکا عقب نشینی میکنه....

 

جفتشون به اینجا اومدن تا نیروهاشون رو از دست بدن....

 

دلیل اینکه وزیر جنگ خلافت اسلامی اومده همچین شهر بی‌ارزشی چنین عملیات بی‌ارزشی رو اجرا میکنه رو نمی‌تونم بفهمم....

نقطه‌ی مقابلش هم هست که عصام چرا اومده اینجا؟

 

برای کسانی که عمر شیشانی رو نمی‌شناسن، این تاپیک راهگشا خواهد بود! :)

http://www.military.ir/forums/topic/27901-%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B2%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D9%86%DA%AF%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%88%D8%B1%E2%80%8C%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%8C-%D8%A7%D8%A8%D9%88-%D8%B9%D9%85%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D9%86%DB%8C/
ویرایش شده در توسط senaps
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.