Recommended Posts

کشته شدن 9 نیروی پلیس ترکیه در شرناق(سیرناک)به دست پارتیزان های حزب کارگران کردستان

 

 کشته شدن 11 نظامی ترکیه در حمله پارتیزان های کرد به اتوبوس ان ها در شرناق

 

لینک پیوست:

 

http://anfenglish.com/kurdistan/hpg-9-police-killed-in-action-by-guerrillas-in-sirnak

 

___________________________________________________________________________________________________________

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

CZFhOVMU8AAzbAZ.jpg

9 پلیس در شیرناک کشته شده

این چیه؟؟یا بهتر بگم چی بود؟؟؟پودر شده.چطور ترکوندنش.مثله اینکه YPS هم داره راه میفته ها

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این چیه؟؟یا بهتر بگم چی بود؟؟؟پودر شده.چطور ترکوندنش.مثله اینکه YPS هم داره راه میفته ها

 

بمب کنار جاده ای بوده برادر ولی درباره حجم واندازش چیزی نگفته بودن هر چی بوده ماشین پلیس که زره پوشی هستن برا خودشون به این روز انداخته ولی بمب  های کنار جاده کلا میتونن خیلی خطرناک باشن یه عکس دیدم ابرامز رو قوطی کرده بود 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

9 پلیس در شیرناک کشته شده

 یه بار دیگه به تصویر نگاه کنید

تو تصویر یه خودرو در حال سوختن دیده میشه . با توجه به ابعاد خودرو به راحتی میشه گفت که این خودرو معمولی هست . خودرو های زرهی دارای شاسی با ارتفاع زیادتر از این و حتی مرتفع تر از خودرو های شاسی بلند معمولی هست. 

خورو های زرهی هم که استفاده میشن اکثرا هفت سرنشینه جابه جا میشن

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

جو بایدن در هفته های اتی به ترکیه خواهد امد. منابع خبری میگن قراره که در این دیدار بالن های شناسایی و تکنولوژی های نوین ضد تونل رو به ترکیه جهت کمک در مبارزه با داعش پیشنهاد بده . همچنیم قراره که در مورد تکنولوژی های نوین مبارزه با بمب های کنار جاده ای هم بحث کنن

پییری هم گزارشگر مسئول ترکیه در اتحادیه اروپا هست . این خانم یه مصاحبه کرده بود  و در اون گفته بود کسی نمی تونه جدیت و عمل ترکیه در مبارزه با تروریسم رو مورد سوال قراره بده . وی همچنین به شدت تحت فشار قرار دادن برخی از اساتید دانشگاه ها رو مورد انتقاد قرار داده .( برخی از اساتید دانشگاه در ترکیه از شدت عمل ترکیه در مبارزه با پ ک ک به شدت انتقاد کرده بودن). وی همچنین از تعداد کشته های اعلامی ک ج ک ابراز نگرانی کرده بود

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رجب اردوغان و حزب عدالت و توسعه که سال‌ها با وعدەی حل مسئله کرد و گشایش سیاسی در داخل کشور ترکیه زمام امور را در دست گرفتند حالا حرف‌های دیگری می‌زنند.
 
می‌گویند مسئلەای بنام مسئله کرد وجود خارجی ندارد آنچه هست مسئله تروریسم است.
 
به عبارتی هر کردی که خواهان تحصیل به زبان مادری شده و حقوق سیاسی و اجتماعی بخواهد یک تروریست تلقی می‌شود.
 
کرد خوب کردی‌ست که مطالبەای ندارد، پرچم ترکیه را مقدس پنداشته و به تحصیل به زبان ترکی و زندگی در چنین کشوری افتخار می‌کند.
 
در همین چند ماه اخیر صدها شهروند عادی در هجوم ارتش کشته و زخمی شدەاند. محلات چند شهر کردنشین که در آن اعلام خودمدیریتی شده با توپ و تانک ویران گشته و بسیاری راهی زندان شدەند.
 
داوود اوغلو و دیگر سخنگویان دولت با استفاده از ادبیات نژادپرستانه، گروههای ملی‌گرای دیگر را هم با خود همراه کردەاند. دولتی که تاکنون حتی مسئولیت قتل یک شهروند را نپذیرفته و همه جانباختگان را خاطی معرفی می‌کند با استفاده از زور، رسانەهای داخلی ترکیه را هم یا با خود همسو کرده و یا وادار به سکوت کرده است. رسانەها بدین ترتیب اعتبار خود را از دست دادەاند. چه کسی‌ست که نداند کودکانی که توسط نظامیان ترکیه کشته می‌شوند نمی‌توانند آنطور که اردوغان می‌گوید تروریست باشند. هیچ منتقدی اکنون در امان نیست. هرگونه مخالفتی با جنگ‌، به تهدید علیه امنیت ملی تفسیر شده و به در خطر انداختن یکپارچگی ترکیه تعبیر می‌شود. دانشگاهیان و فرهیختگان حامی صلح در این کشور اکنون به اتهام حمایت از تروریسم تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.
 
اردوغان که هیچ صدای مخالفتی را برنمی‌تابد هرچند که سعی می‌کند در انظار عمومی خود را فردی قاطع نشان دهد اما اکنون می‌داند که پیروزی در این بازی سخت خواهد بود. او پس از کودتای انتخاباتی و قبضه کردن مجلس و دستگاههای دولتی، همه چیز را تمام شده تلقی کرد و خواست در هر مسئلەای از موضع قدرت وارد شود.
 
اما وقتی که درهای گفتگو بسته شد، کردها یکجانبه راه حل خود را به اجرا گذاشتند، آنچه که رئیس جمهور انتظارش را نداشت. اعلام خودمدیریتی‌های منطقەای و رد دستگاههای دولتی در شهرهایشان که دیگر مشروعیتی برای آن قائل نبودند.
 
در این بین حمله به خودمدیریتی‌ها با ادعای عملیات پاکسازی پ.ک.ک در مناطق شهری نه تنها ورق را به نفع اردوغان برنگرداند بلکه حیثیت ارتش این کشور را هم زیر سئوال برده. این سئوال مدام در بین مردم ترکیه مطرح است  که ارتش چرا قادر نیست آنطور که گفته بود به پ.ک.ک پایان دهد. حال آنکه ارتش در شهرها مشغول نبرد با گروههایی از جوانان است که برای دفاع از خودمدیریتی‌ها سلاح در دست گرفتەاند.
 
پ.ک.ک علیرغم آنکه می‌گوید هنوز وارد جنگ شهری نشده اما تأکید دارد که اجازه نخواهد داد ارتش بدون آنکه حساب پس دهد دست به کشتار بزند. در همین چند روز پخش تصاویر اداره پلیس پنج طبقه شهر چنار که در حملات راکتی پ.ک.ک به تلی از آوار مبدل شد و بیش از سی پلیس را به کام مرگ برد موجی از انتقادها به دولت را در پی داشت.
 
رسانەهای وابسته به اردوغان که مدام خبرهایی در مورد پیشروی ارتش منتشر می‌کنند و تلفات دولتی را کم‌رنگ جلوه می‌دهند اکنون دست به یک حمله تبلیغاتی جدید زده اند. اعلام میکنند که در آینده نزدیک و قبل از آمدن بهار اجازه خواهند داد تا در سفرهای هوایی مربوط به شرکت تورکیش ایرلاینز، خلبان و خدمه هواپیماها در کنار زبان ترکی به زبان کردی هم حرف بزنند.
 
 می‌گویند که نام چند شهر و روستا که پیشتر عوض شدەاند دوباره نام کردی خود را بازخواهند یافت. همچنین این بحث را مطرح می‌کنند که تا قبل از بهار اجازه دیدار با اوجالان در جزیره امرالی را به هیأتی که از کردهای نزدیک به دولت است را خواهند داد.
 
اردوغان می‌خواست تا قبل از ذوب شدن برف‌های کوهستان مقاومت مردم و گریلا را در هم بشکند تا شرایط خود را به آنها تحمیل کند. اما مقاومت درهم نشکست. بلکه موجی از حمایت روشنفکران و نخبگان از این مقاومت براه افتاده که غیر قابل برگشت است. موجی که اردوغان مطلقا قادر به عقب راندن آن نیست. هر روز دهها و صدها روشنفکر و نویسنده و ادیب با موج همراه میشوند. هر روز و از هر گوشه جهان نیز حمایت از این موج گسترده تر میشود.سکوت شکسته شده.
 
ولی وحشت اردوغان از آمدن بهار و ذوب شدن برفهای کوهستان چیست؟
 
با آمدن بهار، گریلاها از کوهستانها سرازیر خواهند شد، این سنتی سی ساله است که اینبار می‌رود تا شهرها را در بر بگیرد.
 
دولت اگر در این فرصت راه را بر صلحی عادلانه هموار نکند به قول خطیب دجله دیگر کسی نمی تواند جلوی خشم گریلا را بگیرد.
 
منبع تلگرام ده نگی روژ (صدای روز)
 
 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10354/photo_2016-01-21_22-53-10.jpg]thumb_photo_2016-01-21_22-53-10.jpg[/url]**************

*************

***********

تشکیل شاخه زنان «ی.پ.س» در شرناخ
******
*****
آمد - فرات
 
بر اثر انفجاری که شب گذشته در شهرستان سور استان آمد شمال کردستان روی داد, 7 نظامی ترکیه بشدت زخمی شدند.
 
مقاومت مردمی در شهرستان سور علیه نیروهای دولت ترکیه وارد 50امین روز خود شد. حملات سنگین توپخانه‌‌ای ارتش ترکیه که از صبح روز گذشته علیه محله دابان‌اوغلو آغاز شده است.
 
همچنین یک انفجار مهیب روی داد.
****
***
در شهرستان هزخ کردستان که مردم آن چندین روز است برای محکوم کردن حملات دولت ترکیه به ایالت بوتان به پا خاسته‌اند و خواهان تحقق خودمدیریتی دموکراتیک هستند, حملات نظامیان ترکیه و محاصره شهر ادامه دارد. در این شهرستان بیش از 30 شهروند به طرزی خودسرانه بازداشت شدند.
 
مردم شهرستان هزخ اراده خود برای ایجاد خودمدیریتی را اثبات کردند, اما مورد حمله نظامیان ترکیه قرار گرفتند. دولت ترکیه در این شهر وضعیت اضطراری اعلام کرد. چندین روز است نیروهای ویژه پلیس با خودروهای زرهی هزخ را محاصره کرده‌اند. موج بازداشت‌ کردها در این شهر آغاز شده است.
 
گفته شد که پلیس با خودروهای زرهی در سطح آن شهر می‌گردند و بدون‌دلیل موجه شهروندان را بازداشت می‌کنند. همچنین تلفن‌های آنها را ضبط و از اطلاع‌رسانی آنها در شبکه‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنند.
 
در عرض دو روز گذشته بیش از 30 شهروند به طرزی خودسرانه بازداشت و پس از نگهداری چند ساعته در بازداشتگاه, آزاد شدند.
 
درگیری به استان بوتان هم داره وارد میشه
 
گفته شد که بر اثر این انفجار 7 نظامی عضو نیروی ژاندارمری ترکیه زخمی شده‌اند. مجروحین به بیمارستان نظامی در شهر آمد منتقل شدند.
ویرایش شده در توسط masihbaghery
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

https://en.wikipedia.org/wiki/Module:Turkish_Insurgency_Detailed_Map/doc


چندتا شهر در استان ارزروم هم دست کرد هاست دوستانی زیادی این رو پیش بینی میکردن و میگففتن چاه کن ته چاه هست تازه جنگی با اسلامگرا ها در ترکیه هنوز رخ نداده


[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10354/12512702_232815910383234_6494035539619368998_n.jpg]thumb_12512702_232815910383234_649403553[/url]

 

کشته شده 

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10354/12540864_197217687298194_1028069357745630039_n.jpg]thumb_12540864_197217687298194_102806935[/url]

 

بار قبل زخمی شد برگشت به درگیری ها اینبار کشته شد

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

************

***********

 
انتقاد رهبر حزب چپ سوئد از تركيه
سخنرانی رهبر حزب چپ سوئد در پارلمان آن کشور: "اتحاديه ى اروپا با پرداخت وجه نقد به تركيه، اين كشور را به پليس مرزهاى كشورهاى اروپايى تبديل كرده است. حكومت توتاليتر تركيه اين مساله را پيروزى خيلى بزرگى محسوب مي‌كند. در تركيه جنگى داخلى عليه کُردها در جريان است. مثلا قرار بود تركيه عليه داعش باشد، اما این چنین نشد. تركيه عليه كُردهايى كه براى احقاق حقوقشان و با داعش مي‌جنگند، مي‌جنگد. سكوت اتحاديه‌ى اروپا در قبال اين حملات شرم 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10354/12548866_232823120382513_5212957882041983993_n.jpg]thumb_12548866_232823120382513_521295788[/url]

 

امروز در دیاربکر کشته شده

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیروز روز پخش کارنامه های ترم اول در مدارس ترکیه بود . در شهر دیاربکر بر اثر پرتاب یه نارنجک دست ساز به داخل حیات مدرسه پنج دانش اموز زخمی شدن .ازدحام دانش اموزان در حیاط مدرسه برای دریافت کارنامه باعث اقزایش زخمی ها شده . احتمال قطع عضو دانش اموزان میره .

تو استانبول هم دستگیری های گسترده ای صورت گرفته . تو یک حادثه هم فردی که میخواست نارنج دست سازش رو به سمت پلیس پرتاب کنه بر اثر انفجار نارنجک تو دستش  زخمی شده و انگشتاش قطع میشه. تو بیمارستان پلیس مشکوک میشه و اونا رو تعقیب می کنه و تو خونه علاوه بر این فرد دو نفر دیگر به همراه تعدادی سلاح و مهمات لازم برای ساخت بمب رو کشف میکنه .

یه پلیس ویژه دیروز تو جیزره کشته شد

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10305/12509408_738010082965217_7633016963169347034_n.jpg]thumb_12509408_738010082965217_763301696[/url]

دیروز تو استان ماردین هم به سرویس پلیس با بمب کنار جاده ای حمله شد . بر اثر شدت انفجار گودالی به عمق سه متر و عرض هفت متر ایجاد شد ولی هیچ کس تو این حادثه کشته نشد

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10305/12522979_1023028137770476_8380642327886060637_n.jpg]thumb_12522979_1023028137770476_83806423[/url]

 

خودرو زیر هم با انفجار کنار جاده ای به این حال و روز در اومده . ولی تونسته که ماموریتش رو که حفظ جان سرنشینانش هست رو انجام بده و کسی رو به کشتن نده.

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10305/12509123_533119036850275_6005947444184758123_n.jpg]thumb_12509123_533119036850275_600594744[/url]

 تو سور هم یه پلیس هدف تک تیرانداز قرار گرفت . بر حسب شانس گلوله به سلاح کمریش که در سینه خشاب مستقر بود اثابت کرد و زخمی هم نشد

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10305/12524210_1294613997283325_8955145663635116376_n.jpg]thumb_12524210_1294613997283325_89551456[/url]

همچنین دیروز پریروز دو تک تیرانداز زن پ ک ک یکیش تو سور و دیگری تو کوهستان کشته شدن . اونی که تو سور کشته شد , تو فضای اجتماعی طرفداران ک ج ک براش اسم و رسم در کرده بودن

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10305/12541058_737502946349264_2178329933684335899_n.jpg]thumb_12541058_737502946349264_217832993[/url]

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10305/12573740_1039546132734767_708253730887635960_n.jpg]thumb_12573740_1039546132734767_70825373[/url]

 

سلاح های زیر از تروریست ها کشف شده

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10305/12494949_1039475996075114_53928558047864663_n.png]thumb_12494949_1039475996075114_53928558[/url]

 

پهباد زیر هم تو جیزره کشف شده . اهدایی امریکا به  ی پ گ . بحث رسیدن این به ترکیه زیاد مطرح نیست . بحث اینه که چرا اینو فرستاندن به داخل ترکیه . چه هدفی داشتن . لابد فکر میکردن استان رو ازاد میکنن و تو جنگ لازمشون میشه

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10305/85749.jpg]thumb_85749.jpg[/url]

تو تصویر زیر هم مردم صف کشیدن تا پلیس اونا رو از منطقه خارج کنه

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10305/oz_1591.jpg]thumb_oz_1591.jpg[/url]

  • Upvote 7
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گلوله تانک پاسخ ارتش ترکیه به غیر نظامیان حامل پرچم سفید:

 

ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که تانک ارتش ترکیه را در حال شلیک گلوله مستقیم به سوی غیر نظامیانی که با

پرچم سفید قصد عبور از خیابان را داشتند نشان میدهد در این ویدئو تعداد زیادی کشته و زخمی شدند

به گزارش رسانه ها در روز جمعه 22 ژانویه  در شهر عمدتا کرد نشین سزر(سیزار)  اهالی که مشغول تشیع جنازه دو مرده بودند در حالی که پرچم های

سفید در دست داشتند هدف شلیک تیر مستقیم تانک قرار گرفتند

ویدئو نشان میدهد که تانک با نزدیک شدن به جمعیت ناگهان به سمت انها شلیک میکند که تعداد زیادی زن و مرد کشته میشوند

 

لینک دیدن فیلم:

 

https://arabic.rt.com/news/808503-%D8%AF%D8%A8%D8%A7%D8%A8%D8%A9-%D8%AA%D8%B1%D9%83%D9%8A%D8%A9-%D8%AA%D8%B7%D9%84%D9%82-%D8%A7%D9%84%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%A3%D9%83%D8%B1%D8%A7%D8%AF-%D9%8A%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%88%D9%86-%D8%B9%D9%84%D9%85%D8%A7-%D8%A3%D8%A8%D9%8A%D8%B6%D8%A7-%D9%81%D9%8A%D8%AF%D9%8A%D9%88/

 

__________________________________________________________________________________________________________

ویرایش شده در توسط vhsjdvsjd
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصاویر متعلق به شهر چنار استان دیاربکر هست. دیشب با یه خودرو بمب گذاری شده به مرکز پلیس این شهر حمله میشه. همزمان با اون هم تروریست به این مرکز و مرکز ژاندارمری حمله می کنن. بر اثر انفجار هم بخش خانه های سازمانی پلیس اسیب می بینه که طی اون دو نفر از اعضای خانواده پلیس ها کشته میشن. در کنار این بخش هم یه ساختمان متعلق به مردم عادی بود که به طور کامل فرو میرزه که سه نفر هم اونجا کشته میشن. تو خانه سازمانی 14 نفر و در کل 39 نفر هم زخمی میشن

 


با سلام

 

تلفات در خود مرکز پلیس چقدر بوده؟

با این حجم انفجار که  ساختمان‌های اطراف رو آورده پایین باید تلفات بالا بوده باشه
یا تلفات در پیگاه ارتش که با یک تن مواد منفجره رفت روی هوا

 

کلا این گونه حملات باید کشته‌های زیادی داشته باشه اما آمار رسمی‌ تا جایی‌ که من دیدم با آن‌ چیزی که میبینیم همخوانی نداره،مگر اینکه این مراکز خالی‌ باشند هنگام حمله،که این هم نمیشه

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام[/size]
 
تلفات در خود مرکز پلیس چقدر بوده؟با این حجم انفجار که  ساختمان‌های اطراف رو آورده پایین باید تلفات بالا بوده باشهیا تلفات در پیگاه ارتش که با یک تن مواد منفجره رفت روی هوا
 
کلا این گونه حملات باید کشته‌های زیادی داشته باشه اما آمار رسمی‌ تا جایی‌ که من دیدم با آن‌ چیزی که میبینیم همخوانی نداره،مگر اینکه این مراکز خالی‌ باشند هنگام حمله،که این هم نمیشه


ببنید تو پست قبلیم یه خبری مبنی بر حمله به یه اتوبوس با بمب کنار جاده ای دادم و گفتم بر اثر انفجار گودالی به عمق سه متر و طول هفت متر ایجاد شده ولی این حادثه کشته ای در بر نداشته. بنده فیلم گودال ایجاد شده رو دیدم و واقعا همچین ابعادی میتونه داشته باشه. عین سوال شما اینجا هم مطرح هست. چطور ممکن هست؟
بمب کنار جاده ای بیش از اندازه کنار جاده بوده و دلیل دومش هم با توجه به تصویر اتوبوس دو یا سه ثانیه زودتر منفجر شده
حالا برگردیم به سوال شما
چه تو ایران و چه تو ترکیه جلوی مراکز نظامی و امنیتی تو مناطق حساس پارک ممنوع هست. کامیونت نمی تونسته جلوی مرکز پلیس پارک کنه و میاد سمت خانه های سازمانی پلیس که در حقیقت چسبیده به خود مرکز هست. جلوی اون هم نمی تونه پارک کنه ولی سمت روبروی خیابان پارک می کنه. چون دور از مرکز و در سمت مقابل بوده پلیس در یک اهمال گیری بهشون نمیده.
پارک کردن و حمله در ساعت یازده نصف شب رخ میده.مرکز پلیس تعطیل بوده و تنها نـگهبانان مرکز و پلیس های ساکن در خانه های سازمانی حاضر بودن.
بر اثر شدت انفجار خانه ای که کامیونت در مقابلش پارک کرده بوده به کلی فرو میریزه و یه پدر به همراه سه بچش کشته میشه. در خانه های سارمانی هم یه پلیس به همراه دخترش و یه همسر پلیس کشته میشن


دیشب در جیزره بر اثر درگیری ها یه نیروی دولتی کشته شد
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکیه بد راهی را انتخاب کرده است و روی امنیت داخلی خود قماری بدی کرده است 

تا حالا یک انفجار در مناطق توریستی رخ داده است ولی اصل داستان هنوز رخ نداده است 

الان فقط درگیری ها در سمت کردستان است ولی به محض پیشروی های بیشتر ارتش سوریه و کردها در سوریه نیروهای سلفی و تروریست به داخل ترکیه بازمی گردند و به فکر بازگشت به کشور خود می افتند و با سخت تر شدن عبور از مرزهای اروپا یعنی قسمت اروپایی ترکیه در آستانه ناامنی شدید قرار دارد 

 

حال اگر اقتصاد ترکیه را ببینیم 

در سال 2007 حدود 27 میلیون نفر از ترکیه دیدن کرده اند و درآمدی در حدود 19 میلیارد دلار داشته است 

 

دو بخش مهم دیگر ترکیه کشاورزی و صنایع هستند که با اخلال در صادرات به اروپا و درگیری در میانه کشور ترکیه عملا آن هم در معرض تهدید قرار گرفته است 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنام خدا

 

 

ترکیه بد راهی را انتخاب کرده است و روی امنیت داخلی خود قماری بدی کرده است 

تا حالا یک انفجار در مناطق توریستی رخ داده است ولی اصل داستان هنوز رخ نداده است 

الان فقط درگیری ها در سمت کردستان است ولی به محض پیشروی های بیشتر ارتش سوریه و کردها در سوریه نیروهای سلفی و تروریست به داخل ترکیه بازمی گردند و به فکر بازگشت به کشور خود می افتند و با سخت تر شدن عبور از مرزهای اروپا یعنی قسمت اروپایی ترکیه در آستانه ناامنی شدید قرار دارد 

 

حال اگر اقتصاد ترکیه را ببینیم 

در سال 2007 حدود 27 میلیون نفر از ترکیه دیدن کرده اند و درآمدی در حدود 19 میلیارد دلار داشته است 

 

دو بخش مهم دیگر ترکیه کشاورزی و صنایع هستند که با اخلال در صادرات به اروپا و درگیری در میانه کشور ترکیه عملا آن هم در معرض تهدید قرار گرفته است 

 

الان آمریکا و اسرائیل از این اوضاع چقدر خوشحالند و توی پوستشان نمی گنجند . البته درسته که کمی تا قسمتی از کارهای ترکیه متنفرم ، اما این دلیل نمیشه که از ذلت مسلمانها آنهم بدست خودشان که با دوست فرض کردن دشمنان اصلیشان دچارش میشن خوشحال بشم . واقعا که هر بلائی سرما مسلمونا میاد ناشی از حماقت خودمونه .

 

اگر دست ایران ، ترکیه ، عربستان و کویت و قطر و امارات پولدارو چند تا دیگه از کشورهای مسلمان دیگه در دست هم بود ، با این جوانهای نخبه ای که من ازشون در همه ی این کشورها سراغ دارم و الان دارن به دشمنان اصلی سرزمین مادریشون خدمت میکنند ، چه ابر قدرتی میشدیم .

 

مضمون سخنان امام رضوان الله علیه : طوری نباشد که باطل در باطل خودش متحد باشد و ما در حق خودمان متفرق باشیم .

 

و نتیجه اش کشته شدن مسلمان بدست مسلمانی دیگر با ترفندهای طراحی شده از طرف صهائین و صلیبیون . با اینکه میدانم هنوز برخی ساده لوحان برای فرار رو به جلو وتوجیح نقص تعقلشان از کلمات توهم توطئه سوء استفاده خواهند نمود !!!

 

تشکر

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.