Recommended Posts

http://www.tabnak.ir/fa/news/540037/اردوغان-جایزه-صلح-نوبل-سیاسی-است
این که سیاسیه شکی توش نیست ، منتها گویا سلطان رجب انتظار داشتن در راستای اقدامات شبانه روزی و خستگی ناپذیرشون برای گسترش صلح و دموکراسی در خاورمیانه و به ویژه سوریه و عراق توسط بازوان پر توان سیاست خارجه حکومت معظم عثمانی از قبیل داعش ، النصره و جیش الفتح و جیش الحر و ...آن جایزه گراسنگ به آن سلطان معظم همی تعلق گیرد. به این ترتیب از آنجا که غیور مردی از دیار عثمانلی و آناتوووولی به این جایزه دست نیافتندی پس این جایزه قطعا سیاسی است.


خدایا شکرت که من ایرانیم.
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کسی که به من میگه در مورد تاریخ نظر ندم در حدی نیست که بخوام باهاش بحث کنم !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یه تروریست تو وان و دوتاش تو حککاری کشته شدن

https://scontent-sjc2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-0/p180x540/12112313_10153247315126247_3458396117911254811_n.jpg?oh=63ce8d906dbab8cdbfc4889d3bda74aa&oe=56C083E9

دیشب ترکیه از قزاقستان ماهواره مخابراتی 5تنی ترک ست 4ب رو به فضا پرتاب کرد .همانند 4 ای این ماهواره هم در ژاپن ساخته شده بود که تیمی متشکل از 14 نفر از ترکیه در ساخت این دو ماهواره مشارکت داشتن .قراره که این تیم با تجربیات به دست اورده بیان و ماهواره مخابراتی ترک ست 6 ای رو بسازن

امروز ترکیه با جرایی طرحی اب شیرین رو از پشت یه سد به جزیره قبرس رساند این لوله گذاری صد و شش کیلومتر طول داشت که هشتاد کیلومتر ان در داخل مدیترانه بود با اجرای این طرح قسمت ترک نشین قبرس دارای اب شیرین برای مصارف کشاورزی ،صنعتی و اشامیدنی خواهد  .این طرح قادر است که کل نیاز جزیره رو بر طرف کنه

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دلقک مسخره!!!!!!!!!! این تزهای حال به هم زن رو حتی این هم یاد گرفته. 60 درصد نیروهای عملیاتیش رو در عرض یک ماه از دست داده. این یعنی بیش از 1700 - 1800 نفر و این فاجعه هست. طومار پ ک ک رو پیچیدن رفت پی کارش.
 
حالا اومده دو سه روز لودگی کنه و جک بگه ... فکر کرده ملت هم خرن.

ترکیه با بمباران نمیتونه پ ک ک رو از پا در بیاره ، جنگ رو زمین انجام میدن ، یه سوال میپرسم تجهیزات کشورهای عربی در جنگ یمن بیشتره یا ترکیه؟؟ کمک اطلاعاتی آمریکا به ترکیه بیشتره یا ائتلاف عربی؟ کمک رژیم صهیونیستی به ترکیه بیشتره یا ائتلاف؟؟(هرچند هر دو خادم رژیم کودک کش هستند).با این حال انصارالله همچنان سرپاست، حالا شاید بگید کشورهای عربی ناتوان هستند ، جنگ غزه چی؟؟ مگه حماس از بین رفت یا جنگ 33 روزه، این مدل جنگها با بمباران به سرانجام نمیرسه هرچند هم دقیق بلکه بمباران در به سرانجام رسیدنش کمک می کنه ، به جرات میگم تنها کشوری که در خاورمیانه از پس همچین گروهای چریکی بر اومده ایران ما هست ، اگر ترکیه می خواد جلوی پ ک ک رو بطور کامل بگیره ، باید اون کاریو بکنه که سپاه با پژاک کرد ، آره ما شهید دادیم درسته ولی کار رو درست تمام کردیم ، ترکیه از کشته دادن میترسه چون غربیزه شده و ترسو تا وقتی نگرششون اینه کم یا زیاد پ ک ک هم دست از سرشون برنخواهد داشت.به اخباری هم که از جانب اعراب و ترکیه نقل میشه اعتماد نکنید ، ملت های متوهم و خیالبافی هستند و منشا این اخلاقشونم برمیگرده به دوران حکومت فاشیستی عثمانی.

اخباری که دوستمون جنای قادر خیلی تمایل ندارن اینجا اعلام کنن (یا حداقل من ندیدم اعلام کنن). مثلا اینکه ناسیونالیست های افراطی ترک و طرفداران اسلامگرای تندروی عدالت و توسعه، در یک بازی فوتبال، یک دقیقه سکوت به احترام کشته شدگان انفجار تروریستی آنکارا رو تحمل نکردند و با هو کردن و الله اکبر گفتن، نذاشتن این سکوت یک دقیقه ای حتی برگزار بشه.
 
لینک ویدئو در این توییت:

https://twitter.com/saatoldu/status/654026014100725760
یک نکته عجیب دیگه، تعداد شهروندان ترک در فضای مجازی که دارن از انفجار آنکارا ابراز خشنودی میکنن.
 
همه اینها به این دلیل که میگن کسانی که کشته شدن حامی پ ک ک بودن (در حالی که تظاهرات ضد جنگ بوده و که خواستار پایان عملیات نظامی بین ارتش و پ ک ک شدن، جنگی که دیوانه بزرگ، اردوغان صرفا برای شکستش در انتخابات شروع کرد)، و همچنین تظاهرات کاملا صلح آمیز بوده. مرد و زن دستشون در دست هم بود و در حال شعار دادن بودن.
 
دوست عزیز شما خودت رو ناراحت نکن همه ملت ایران نیستن که شعور داشته باشن ، باز خدارو شکر کنید فقط ابراز خوشحالی میکنن یا میرن تو استادیوم داد میزنن ، این ملت سابقه سه تا نسل کشی رو داره (نسل کشی ارامنه ، یونانیان و کردها) کلا تو خاورمیانه 5 تا نسل کشی داشتیم تو سده قبل که بیشتر از نصفش کار ملت غیور ترکیه بوده ، البته در سده های قبل کشتار مردم آذری ایران هم به جرم شیعه بودن رو باید به کارنامه درخشان این ملت متمدن اضافه کرد.
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دیشب ترکیه از قزاقستان ماهواره مخابراتی 5تنی ترک ست 4ب رو به فضا پرتاب کرد

سلام به برادر عزیزم جناب قادر ، جسارتاً بهتر بود می نوشتیید: دیشب ماهواره 5تنی ترک ست 4 که در ژاپن به سفارش ترکیه ساخته شده توسط روسیه از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب شد.
اینطور که شما نقل کردید به ذهن خواننده القا می کنه که خود ترکیه این کار رو انجام داده که مطلقا صحیح نیست و کلا این کشور در حد و اندازه پرتاب ماهواره نیست هرچند با منتاژ موشکهای خارجی در آینده به این توانایی برسه که چون یک تکنولوژی بومی نخواهد بود ارزش استراتژیکی نیز نخواهد داشت و فقط برای ضایع نشدن جلوی ایران کاربرد داره.
پیروز و سربلند باشید.
  • Upvote 10
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کسی که به من میگه در مورد تاریخ نظر ندم در حدی نیست که بخوام باهاش بحث کنم !

فک کنم شما بودي گفتي جنگ جهاني اول با موشک ناو انگليسي رو زدن
اگه خودتون بوديد به حد خودتون پي ببريد
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

داداش از ای به قول خودت (ای تر هی) معلومه همشهری خودمانی و احتمالا کرمانشاهی باشی ، جان خودت حیف نباشه کرد وطنپرست کرمانشاهی حرفهای قومیتی و ... بزنه؟؟؟ ای حرفا مال کردای او بالاس نه ما ، مال پانترکهاس که توهم زدن از تخم و ترکه گرگن و زوزه میکشن مثل روانیا ، نه مردمی که برای ایران خون دادن و میدن.
جانم فدای ایران.
به امید انقراض نسل پانترکهای متوهم خائن ، کومله و پژاک و دموکرات جانی و خلیقیهای پست و از همه مهمتر سازمان اهریمنی منافقین.
پاینده ایرانی متشکل از فارس و ترک و کرد و لر و گیلک و مازنی و بلوچ و ترکمن و لک بندری و قشقایی و بختیاری و عربهای وطنپرست جنوب و هر آنکه در جای جای ایران قلبش برای ایران میزنه.

روزبه خان بنده بچه سنندجم کرمانشاه زياد سر زدم و 6 سالي ميشه ساکن هولير هستم
اينجا نميشه توضيح بدم
اگه تلگرام هستي ميتونم برات بگم
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بر طبق اخرین اخبار رسیده  واستنباط  بنده  83.74% تروریست های اسراییلی کردی پ ک ک توسط اف 16 ها و یگان بورولدو {بولدزر} ارتش ظفرمند وراهبردی ترکیه از بین رفته از برادر گادر!! شایدم {قادر} و ویزمن تقاضا مندم لینک خبرها در این مورد رو  بزارن من ترکیم یکم ضعیفه    icon_cheesygrin

ویرایش شده در توسط mani1370
  • Upvote 6
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

طرف (کارایلان) خودش 30 - 40 نفر از نیروهاش رو می فرسته تا با جمع کردن 70 - 80 نفر دیگه از هوادارانشون التماس صلح و آتش بس بکنن. در همون حال البته به صورت کاملا اتفاقی یکی از برادران داعش که می خواسته بره آنتالیا صفاسیتی و راهش رو گم کرده بوده و سر از آنکارا در آورده بوده و باز هم کاملا اتفاقی از همون حوالی رد می شده، به سرش می زنه که یه عملیات انتحاری انجام بده و یه سره به جای آنتالیا بره بهشت. خوب چه کاریه؟ وقتی می شه به همین راحتی رفت بهشت دیگه آنتالیا چرا؟

 

حالا همین شخص چون خیلی ماه و گل و آقا و نازه و خیلی هم برای نظر جمع ارزش و احترام قائلیه تصمیم گرفته به احترام کشته شدگان اون مراسم و به خواسته اونها از ترکیه خارج بشه ... بلا نسبت دوستان ملت هم گوشاشون درازه و گردنشون پشم داره ها؟؟؟ نه عزیزم از این خبرها نیست. پ ک ک کمرش شکست و تا سال ها و ده ها نمی تونه مثل سابق سرپا بایسته.

 

تشکیلات اردوغان شاه (با اینکه ازش خوشم نمیاد) مستند کار می کنه. میاد فیلم پهبادی رو منتشر می کنه که با دوربین ترمال چندین دقیقه هست که که یه گروه چند ده نفری رو دنبال می کنه. در همون حین 4 بمب 250 کیلوگرمی هدایت شونده که از یک F16 رها شدن دقیقا در همون موقعیت فرود میان و دوربین پهباد هم کماکان داره فیلم برداری می کنه. فردا طرف وقتی ادعا می کنه در طی حملات هوایی 160 نفر در یک روز کشته شدن و اسنادش هم موجوده و اتفاقا اون اسناد رو هم طبقه بندی نمی کنه و منتشر می کنه دیگه حرفی باقی نمی مونه.

 

یا وقتی میاد می گه در دیاربگر نیروهای ویژه ضد تروریسم بدون تلفات 15 نفر رو از پا در آوردن، این هم 15 جنازه تحویل شما ... دیگه حرفی باقی نمی مونه.

 

حالا کارایلان هر چقدر که دلش می خواد بگه به خاطر کشته شدگان تظاهرات آنکارا از ترکیه خارج می شیم. مگه واقعیت عوض می شه یا مردم با این همه تبلیغات رسانه ای فریب می خوره به همین راحتی؟ طرف خودش چند سال از بالای کوه پائین نیومده فکر می کنه هنوز هم تو سال های دهه ی 90 سیر می کنیم. بنده خدا گذشت اون زمان.

  • Upvote 5
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روزبه خان بنده بچه سنندجم کرمانشاه زياد سر زدم و 6 سالي ميشه ساکن هولير هستم
اينجا نميشه توضيح بدم
اگه تلگرام هستي ميتونم برات بگم

چی رو می خوای برام بگی؟؟ما محرمانه نداریم.
یه سوال ازت میپرسم مردانه جواب بده، به تمامیت ارضی ایران اعتقاد داری یا نه؟؟ استان کردستان به نظرت باید جز خاک ایران باشه یا نه.
من خودم به عنوان یه کرد ایرانی اصیل معتقدم از اونجایی که کردها نیای آریایی دارن باید جز ایران زمین باشن ، همه کردها چه ایران چه ترکیه چه عراق چه سوریه حتی جمهوری خودخوانده باکو هم باید به ایران برگرده و شک نکن که همشون برمیگردن حتی اگه لازم بشه نصف جمعیتشون رو بفرستیم اون دنیا ، دیگه وقت سوسول بازی تمام شده ، دهن تجزیه طلب رو با خاک و گل باید پر کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ا توجه به عواقب حادثه تروریستی آنکارا
چرا ترکیه نگرانمان می‌کند؟!

قبول فرضیه وجود داعش پشت حادثه تروریستی آنکارا ما، ایرانی‌ها را نیز باید بترساند. نه به خاطر این که ترکیه همسایه ماست، که وجود این نگرانی نیز به جا است، بلکه فراتر از آن به دلیل سیاست‌هایی که ترکیه در ماه‌های اخیر در برابر ایران در پیش گرفته است.
http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1952894/چرا+ترکیه+نگرانمان+می‌کند؟%21.html
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
http://www.tabnak.ir/fa/news/540334/%D8%AC%D9%86%DA%AF-10-%D8%AC%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B4-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
حمله تروریستی اخیر در پایتخت ترکیه را شاید بتوان جدی ترین نمود بحرانی دانست که به واسطه مجموعه سیاست های داخلی و خارجی دولت آنکارا طی چند سال اخیر، گریبان این کشور را گرفته است. سیاستمداران ترکیه بپذیرند یا خیر، سمت و سوی تحولات در این کشور به گونه ای است که می تواند چالش های جدی به همراه داشته باشد. این موضوعی است که یک نشریه آمریکایی در مطلبی به آن پرداخته است.
ه گزارش «تابناک»، نشریه «آتلانتیک» در مطلبی به بررسی اوضاع سیاسی و اجتماعی ترکیه در پرتو حملات تروریستی اخیر در این کشور پرداخته و چنین استدلال می کند که در شرایط فعلی، ترکیه درگیر «جنگی 10 جانبه» با خود بوده و در حال ضربه زدن به منافع و امنیت خویش است.

در این مطلب به قلیم استیون کوک، به طور خلاصه آمده است:

ساموئل هانتینگتون در سال 1993 در مقاله مشهور و جنجالی خود با نام «برخورد تمدن ها»، ترکیه را یک «کشور چندتکه» توصیف کرد. از دید وی، اختلافات غیرقابل حلی میان نهادهای سیاسی غربی جمهوری ترکیه و بنیان های فرهنگی اسلامی در جامعه این کشور وجود دارد. هرچند این یک اظهارنظر بحث برانگیز در یک مقاله بحث برانگیز بود، احمد داوداوغلو، نخست وزیر کنونی ترکیه نیز در سال 1984 در رساله دانشگاهی خود به این موضوع اشاره کرده بود. من با هر دوی این تفاسیر مخالفم. ترکیه آنگونه که هانتینگتون و داوداوغلو می گویند، یک کشور چندتکه نیست؛ اما در عمل، در جنگی با خویش قرار گرفته و در حال از هم گسیختن خویش است.

زمینه حمله تروریستی اخیر در ترکیه، نمود دیگری از یک اختلاف غیر قابل حل در این کشور – در این مورد خاص، میان ناسیونالیسم ترکی و کردی – است. از زمانی که مصطفی کمال آتاتورک در دوران پس از جنگ جهانی اول، ترکیه جدید را بر مبنای یک ناسیونالیسم قومی بنیاد نهاد که «ترک بودن»، مهمترین ویژگی هویتی آن به شمار می رفت، نمودهای هویت کردی مورد سرکوب قرار گرفته است. در مقابل، بیگانگی کردها از جامعه ترکیه، اغلب به شکل اقدامات خشونت بار نمود پیدا کرده است.

عینی ترین نمود این جریان، جنگ سه دهه ای دولت ترکیه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) است. البته بسیاری از کردها به خوبی در ساختارهای حیات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی ترکیه ادغام شده اند؛ اما این امر، بیش از آنکه به انعطاف پذیری دولت آنکارا ربط داشته باشد، به تمایل کردها برای ورود به این روند مرتبط بوده است.

این حقیقت که منازعه میان گونه های مختلف ناسیونالیسم، مسأله محوری سیاست ترکیه است، بدان معنا نیست که نمی توان حل و فصل آن را انتظار داشت. مسأله همواره مربوط به سیاست و شیوه ای بود که سیاستمداران از طیف های مختلف، تلاش کرده اند تا از منازعات برای پیشبرد دستور کار سیاسی خود استفاده کنند. بنابراین، «مسأله کردی» به یک ویژگی دائمی سیاست ترکیه تبدیل شده است.

با این حال، این منازعه تنها یک زمینه و چارچوب برای مجموعه ای از دیگر کشمکش هاست که برخی سابقه بیشتری داشته و برخی جدید هستند و در مجموع، به مسائل و خشونت هایی که این روزها ترکیه درگیر آن است، دامن زده اند. امروز، به جز موضوع مورد اشاره، دیگر منازعاتی که جامعه ترکیه را آشفته می کنند، عبارتند از:

1- تقابل حزب عدالت و توسعه با حزب جمهوری خواه خلق،
2- تقابل حزب عدالت و توسعه با حزب جنبش ناسیونالیستی،
3- تقابل حزب عدالت و توسعه با حزب دموکراتیک خلق ها،
4- تقابل حزب عدالت و توسعه با طرفداران فتح الله گولن،
5- تقابل حزب دموکراتیک خلق ها با «پ.ک.ک»،
6- تقابل اکثریت غالب جامعه با «پ.ک.ک»،
7- تقابل حزب جنبش ناسیونالیستی با حزب دموکراتیک خلق ها،
8- تقابل اکثریت غالب مردم با داعش (هرچند درباره موضع واقعی دولت در قبال این گروه، سوالات زیادی وجود دارد)،
9- و تقابل مسلمانان علوی با مسلمانان سنی.

اما در حال حاضر، مسأله این است که تراژدی اقدام تروریستی اخیر در آنکارا، فضایی مناسب برای سیاستمداران به وجود آورده تا بی ثبات ترکیه را تشدید کنند. این فضا، مشابه فرصتی است که انتخابات اول نوامبر برای این سیاستمداران فراهم کرده است.

مخالفان رجب طیب اردوغان می گویند، وی و حزب عدالت و توسعه سبب ساز اتفاق اخیر و همچنین حمله تروریستی قبلی در «سوروچ» بودند. البته «سبب ساز» بودن، واژه ای است که تعریف گسترده ای دارد. حداقل موضوع این است که استراتژی سیاسی اردوغان از انتخابات بهار امسال و حتی پیش از آن، در انتخابات مارس 2014، نشان می دهد که چگونه ترکیب بلندپروازی بی حد و مرز، منازعات سیاسی و هویت، می تواند سبب افراطی شدن یک جامعه شود.

روند تنش ها در جامعه ترکیه به ویژه پس از آن تشدید شد که در انتخابات ماه ژوئن، حزب کردی دموکراتیک خلق ها توانست با 13 درصد آرا، جلوی کسب اکثریت مطلق توسط حزب حاکم عدالت و توسعه را بگیرد. از آن زمان به بعد، اردوغان در تلاش برای ضربه زدن به حزب دموکراتیک خلق ها و بازگرداندن 10 درصد آرای قبلی خود، این حزب را به «پ.ک.ک» مرتبط می کند و در این روند، عملاً همه کردها هدف وی قرار گرفته اند.

در مجموع، حقیقت ناگوار این است که جامعه ترکیه در حال حاضر از اردوگاه هایی تشکیل شده که متقابلاً نسبت به یکدیگر بی اعتماد هستند. آنچه مشخص است، در صورت تداوم این شرایط، ترکیه با بی ثباتی بیشتر و چالش های عمیق تری روبرو خواهد شد.
http://www.tabnak.ir/fa/news/540334/جنگ-10-جانبه‌ای-که-ترکیه-علیه-خودش-آغاز-کرده-است
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ا توجه به عواقب حادثه تروریستی آنکارا
چرا ترکیه نگرانمان می‌کند؟!
قبول فرضیه وجود داعش پشت حادثه تروریستی آنکارا ما، ایرانی‌ها را نیز باید بترساند. نه به خاطر این که ترکیه همسایه ماست، که وجود این نگرانی نیز به جا است، بلکه فراتر از آن به دلیل سیاست‌هایی که ترکیه در ماه‌های اخیر در برابر ایران در پیش گرفته است.
http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1952894/چرا+ترکیه+نگرانمان+می‌کند؟!.html


صرف نظر از مقاله مزخرف و مطالب مزخرفی مثل تهدید مقامات عراقی به اشغال موصول وغیره , بنده عنوان مقاله رو که میگه اگه کار داعش باید ترسید رو قبول دارم
قبلا هم گفتم که مظنونین احتمالی چه داعشی و چه غیره همگی کرد هستن که اینو من بسیار هولناک دونستم.هولناکه از این جهت که کرد کرد رو داره میکشه و اینرو من قبلا نوع بروز شده درگیری های پ ک ک با حزب الله دونستم
ما باید بترسیم چون ما هم کرد داریم که اتفاقا دو گرایش به ک ج ک و افراط گرایی مذهبی تو ما هم وجود داره . قبلا گفتمان مذهی در جامعه کردی خودشو به انقلاب نزدیک میدونست و این مانع درگیری مستقیم انها با دموکرات و کوموله میشد. حال این جریان با نزدیک شدن به تکفیری ها از گفتمان انقلاب دور شده و امکان رویارویی این دو جریان تو جامعه کردی ایران وجود دارد
از همین رو هست که من میگم اگه کار داعش باید ترسید
  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 

 

قبلا گفتمان مذهی(مذهبی) در جامعه کردی خودشو به انقلاب نزدیک میدونست و این مانع درگیری مستقیم انها با دموکرات و کوموله میشد.

 

برادر گادر عزیز! لطفا اگر ممکن باشد تضاد موجود در جمله اتان را کمی بیشتر توضیح ( نه توجیه ) ، و یا اصلاح بفرمائید .

 

تشکر

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

فک کنم شما بودي گفتي جنگ جهاني اول با موشک ناو انگليسي رو زدن
اگه خودتون بوديد به حد خودتون پي ببريد

والا وقتی در جنگ جهانی اول شوروی و... پیدا کردید خیلی چیز ها رو مشخص کرذید منظور من کاملا واضح بود تمرکز بر روی واژه اشتباهی موشک که برای توضیح کلی ی نبرد ب کار برده بودم فکر نکنم خیلی مهم باشه به هر حال مدت هاست بحث کردن با هر بچه ای ک تو نت پیدا میشه رو کنار گذاشتم با توهمات خود خوش باشید

فک کنم شما بودي گفتي جنگ جهاني اول با موشک ناو انگليسي رو زدن
اگه خودتون بوديد به حد خودتون پي ببريد

والا وقتی در جنگ جهانی اول شوروی و... پیدا کردید خیلی چیز ها رو مشخص کرذید منظور من کاملا واضح بود تمرکز بر روی واژه اشتباهی موشک که برای توضیح کلی ی نبرد ب کار برده بودم فکر نکنم خیلی مهم باشه به هر حال مدت هاست بحث کردن با هر بچه ای ک تو نت پیدا میشه رو کنار گذاشتم با توهمات خود خوش باشید
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.