Parviz

تاپیک جامع قطعنامه ها و تحریم های علیه جمهوری اسلامی ایران

Recommended Posts

4-تو این 8 سال بدهی دولت به بانک مرکزی تماما پرداخت شده و بدهی خارجی هم از 41 میلیارد و 853 میلیون دلار به 14 میلیارد و 174 میلیون دلار کاهش یافته و الآن مجموعا بیش از 100 میلیارد دلار پول داریم! قانون هدفمند سازی به هر صورت اجرا شد و در آینده میشه مشکلاتشو برطرف کرد و مضرات به وجود اومدشو از بین برد !



متاسفانه اطلاعات شما کاملا اشتباه هست دولت تا خرخره به بانک مرکزی مقروض هست فقط اقای احمدی نژاد به روش خودشون مسئله حل کردند!...
http://www.tabnak.ir/fa/news/330280/توقف-حذف-بدهی-هنگفت-دولت-به-بانک-مرکزی

ما الان جز بدترین کشور های در جذب سرمایه خارجی هستیم و به طور رسمی بالاترین میزان تورم در جهان داریم (حتی بدتر از کشورهای افریقایی...) و نکته اینجاست ما توی این هشت سال چندین فاز پارس جنوبی افتاح کردیم ولی حتی یک بشکه نفت هم ازشون استخراج نکردیم درحالی که کشوری مثل قطر به دلیل جذب همه سرمایه خارجی که که ما هم میتونستیم مقداری درش شریک باشیم نفت زیر پای ما برمیداره و روزانه چندیم برابر ما برداشت میکنه نفتی که دیگه برگشتی نداره! لازم بگم چرخ صنایع پتروشیمی بدون سرمایه خارجی نمی گرده و حتی امریکا هم برای گشترش دامنه استخراجش سرمایه خارجی جذب میکنه

متاسفانه ما فقط روی شکست های خارجی زوم می کنیم در حالی همین صنایع سنگین خودمان مثل خودروسازی نسبت به پارسال بیش 40 درصد کاهش تولید داشتن این تازه غیر از ضرر هایی که به صنعت قطعه سازی ما وارد شده این در حالی که در صنایع کوچک میزان تخریب بسیار بیشتر هست

این حرف هم از هم داشته باشید روسای اتاق بازرگانی شرق جهان و اون طرفا! در یک جلسه در یکی از استانداری ها بزرگترین دستاور این 8 سال برای صنعت نابودی اون دونسته!...

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیدونم پژو تو ایران چی میفروشه ولی این خودروهایی مثل 207 و407 که وارد میشه از مبدا کشور دوم هست . پژو فورشش رو کرده و سودش رو کرده . فقط بحث خطوط مونتاژ پژو تو ایران خودروست که اونم چهارصد و پنج هست که خیلی وقته از بازارهای جهانی خارج شده اخرین مدلهای 405 مال سالهای حدود 1996 بوده . چیزی که تو ایران مونتاژ میشه فیس لفت سالهای 1990 یا 1992 هست فکر کنم . نمونه های دیگه ی خانواده ی پژو 405 هم ابتکارات وطنی هستش .
به جز قطعات 405 فکر نکنم پژو بیزینس دیگه ای تو ایران داشته باشه . مدلی که فقط تو ایران مونتاژ و تولید میشد . در واقع سود به علاوه ی سود بوده برای پژو . یعنی پژو در کنار سود اصلی خودش با فروش خدمات و وسایل مدل 405 یک سودی هم در کنارش میکرده .
در بحث اقتصادی روزنامه های وطنی اصلا راست نمینویسن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگه این همه سال به جای مونتاژکاری رو قطعه سازی سرمایه گزاری میکردیم الان دنیا محتاج قطعات ما بود نه ایران
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mohmohammadi20' timestamp='1373393140' post='320575']
نمیدونم پژو تو ایران چی میفروشه ولی این خودروهایی مثل 207 و407 که وارد میشه از مبدا کشور دوم هست . پژو فورشش رو کرده و سودش رو کرده . فقط بحث خطوط مونتاژ پژو تو ایران خودروست که اونم چهارصد و پنج هست که خیلی وقته از بازارهای جهانی خارج شده اخرین مدلهای 405 مال سالهای حدود 1996 بوده . چیزی که تو ایران مونتاژ میشه فیس لفت سالهای 1990 یا 1992 هست فکر کنم . نمونه های دیگه ی خانواده ی پژو 405 هم ابتکارات وطنی هستش .
به جز قطعات 405 فکر نکنم پژو بیزینس دیگه ای تو ایران داشته باشه . مدلی که فقط تو ایران مونتاژ و تولید میشد . در واقع سود به علاوه ی سود بوده برای پژو . یعنی پژو در کنار سود اصلی خودش با فروش خدمات و وسایل مدل 405 یک سودی هم در کنارش میکرده .
در بحث اقتصادی روزنامه های وطنی اصلا راست نمینویسن
[/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گراميکل تيپها و واريانتهاي مختلف پژو 206 معمولي و صندوقدار و 207 قبلا به صورت پک سي کي دي از مبدا فرانسه به ايران حمل مي شدند و در خطوط مونتاژ ايران خودرو مونتاژ مي شدند که به مرور زمان با داخلي سازي هاي انجام شده و کسب تاييديه پژو از پک سي کي دي حذف مي شدند و تا قبل از تحريم پژو اکثريت قطعات داخلي سازي شدند اما برخي قطعات هنوز در داخل پک به ايران ارسال مي شد . ضمنا بحث خدمات پس از فروش و حق ليسانس بابت توليد و پرسنلي که از طرف پژو در ايران مامور به کار بودند و پرسنل و سايتهايي که در فرانسه جهت ارائه خدمات به ايران در نظر گرفته شده بودند را نيز بايد در نظر گرفت . پژو در حدود 8000 نفر از پرسنل خويش را تعديل کرد و برخي سايتهاي خود را بست که البته همه آنها مربوط به ايران نبود . تا قبل از تحريم پژو برنامه توليد روزي 1000 دستگاه پژو 206 معمولي صندوقدار و 207 جهت گسترش بازار و جايگزيني با خودرو هاي پر مصرف تر از لحاظ سوخت در ايران خودرو پيگيري مي شد . البته مشکل اصلي فعلي خودرو سازان داخلي مشکل مالي است که با رفع آن اثرات تحريم ر مي توان تا حد زيادي خنثي کرد .
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تاثیر منفی تحریم ایران بر فرانسه

رئیس کمیته مالی سنای فرانسه با انتقاد از تحریم‌های اعمال شده علیه ایران اذعان کرد که این سیاست‌ها تاثیرات منفی زیادی بر صنعت خوردو سازی این کشور داشته است.
به گزارش مشرق به نقل از پرس تی وی، فیلیپ مارینی، رئیس کمیته مالی سنای فرانسه از کشورهای غربی خواست تا در تحریم‌های خود علیه ایران تجدید نظر کنند.

مارینی در مقاله‌ای که در هفته‌نامه لوپوئن به چاپ رسید به ممنوعیت فعالیت شرکت خودروسازی پژو فرانسه در ایران اشاره کرد و خواستار تجدیدنظر در این تحریم‌ها شد.

وی در ادامه به این مساله اشاره کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران نباید افزایش یابد و کشوری مانند فرانسه که داراری روابط تجاری ویژه‌ای با ایران است را تحت تاثیر قرار دهد. مارینی همچنین به تاثیر تحریم‌ها علیه ایران در تشدید وخامت صنعت خودروسازی فرانسه و تاثیر ناخوشایند آن در بازار کار اشاره کرد.

در فوریه 2012 پژو سیتروئن تصمیم گرفت به همکاری خود با ایران پایان دهده و از این رو از فروش سالیانه محصولات این شرکت نزدیک به نیم میلیون خودرو که رقمی نزدیک به 1/5 میلیارد دلار بود کاسته شد.

رکود در تولید محصولات این شرکت تا آنجا پیش رفت که مدیران آن برای اولین بار طی دو دهه اخیر مجبور به تعطیلی یکی از مراکز صنعتی خود شد و از بین رفتن 8 فرصت شغلی شد. (توضيح : 8000 فرصت شغلي صحيح است )

با اینحال کارشناسان معتقدند که ایران به عنوان دوازدهمین شرکت بزرگ خودروسازی دنیا و بزرگترین تولید کننده در بین کشورهای مسلمان در جایگزینی شرکت پژو کار چندان سختی پیش رو ندارد.

لينک خبر : http://www.mashreghnews.ir/fa/news/231930/تاثیر-منفی-تحریم-ایران-بر-فرانسه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]شروع رایزنی برای دور زدن تحریم خودرو[/color][/b]

[color=#0000CD]حدود سه هفته پس از شروع نخستین تحریمهای صنعت خودرو، رایزنی ها برای دور زدن این تحریم‌ها آغاز شده است.[/color]
به گزارش مهر، حدود سه هفته پس از شروع نخستین تحریمهای صنعت خودرو، رایزنی ها برای دور زدن این تحریمها در شرایطی آغاز شده که به گفته دست اندرکاران صنعت خودرو، حتی در صورت غلبه بر این تحریمها، هزینه تامین قطعات وارداتی خودرو را افزایش خواهد داد.
بر اساس برآوردهای صورت گرفته، تحت تاثیر این تحریم هزینه تولید در شرکتهای خودروسازی و قطعه سازان تا 40درصد افزایش خواهد یافت و همین مساله موجب شده آنها برای ادامه حیات خود از رئیس جمهور منتخب درخواست کمک عاجل کنند.
بر اساس این تحریمهای بی سابقه در صنعت خودرو که از ابتدای ماه جولای به مورد اجرا گذاشته شده و شرکتهای کره ای پیشتاز آن هستند، کشورها و شرکتهای طرف فعالیت با خودروسازان ایرانی در صورت هرگونه خرید، تامین یا انتقال کالاها و خدمات مورد استفاده در صنعت خودروسازی ایران، با برخورد شدید دولت امریکا مواجه خواهند شد.

شرکتهای کره ای پیش از شروع این موعد، طی نامه های جداگانه ای به طور رسمی به خودروسازان کشور اعلام کردند هرگونه سفارش‌گیری برای فروش قطعات انواع خودرو به ایران را از اول جولای، متوقف خواهند کرد که اینچنین هم شد.
به گفته کارشناسان صنعت خودرو ، دولت آمریکا به این دلیل برای نخستین بار صنعت خودروی ایران را هدف تحریمهای مستقیم خود قرار داده که این صنعت بدلیل بی توجهی و سیاستهای غلط دولت دهم به خصوص طی ماههای گذشته، در شرایط شکننده ای قرار گرفته است و همین شرایط شکننده، به مثابه چراغ سبزی برای دولت آمریکا عمل کرده است به طوری که آنها تصور می کنند به لطف این بی توجهی و فشار داخلی بر صنعت خودرو، می توانند با اعمال فشار بیرونی، ضربه آخر را به صنعت خودروسازی ایران وارد کنند.

در همین ارتباط یک مقام مسئول با اشاره به اینکه رایزنی هایی برای دور زدن این تحریمها آغاز شده است، گفت: مذاکران مقدماتی برای غلبه بر این تحریمها شروع شده اما برخلاف تحریمهای قبلی که عمومی بود، تحریمهایی که از ابتدای ماه جولای مشخصا صنعت خودروی کشور را نشانه رفته است، دور زدن تحریمها با سختی بسیاری همراه است و چنانچه مذاکرات به نتیجه برسد، برآوردهای اولیه نشان می دهد هزینه تامین قطعات وارداتی 40 تا 50 درصد افزایش خواهد یافت.
وی اظهار کرد: با این تحریم ، خودروسازان داخلی با سه مشکل عمده مواجه شده اند که شامل قبول یا عدم قبول فروش قطعه به ایران از سوی تولید کنندگان خارجی، مشکلات نقل و انتقال پول و چگونگی نقل و انتقال قطعات می شود.
تا پیش از اعمال این تحریم تازه، شرکتهای کره ای تامین کننده حدود 60 قطعه از انواع خودرو برای خودروسازان ایرانی بودند که اکثریت آن را می توان با صرف هزینه بیشتر در داخل کشور تولید کرد. به عنوان مثال ورقه ای که برای ساخت خودروی پراید مورد استفاده قرار می گیرد با اعمال این تحریم باید توسط فولادسازان داخلی تولید شود که البته نیاز به برنامه ریزی دارد و طبعا زمان بر خواهد بود.

اگرچه خودروسازان داخلی در تلاشند شرکتهای چینی را جایگزین طرفهای کره ای خود کنند اما در کوتاه مدت، توقف فروش قطعه از سوی شرکتهای کره ای، خودروسازان داخلی را در ساخت خودروهای تجاری با مشکل مواجه خواهد کرد.
این مساله در کنار افزایش هزینه های حمل و نقل دریایی و افزایش هزینه های تامین مالی، فشار مضاعفی را بر گرده‌های صنعت خودروسازی کشور وارد کرده است. به همین دلیل خودروسازان با ارایه درخواستی فوری به دولت خواستار دریافت کمک ارزی وعده داده شده از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و پرداخت تسهیلات بلاتکلیف مانده خود در شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی شده اند.

در این درخواست هشدار داده شده که درصورت عدم تخصیص این کمکها صنعت خودرو با بحران قطعه و رشد شدید هزینه مواجه خواهدشد.
این مقام مسئول با تاکید بر لزوم تدبیر به موقع مسئولان برای نجات صنعت خودروی کشور، اظهار کرد: اثرات این تحریم طی ماههای آینده در بخش تولید و اشتغال صنعت خودرو بروز خواهد کرد و لازم است مسئولان پیش از اینکه شرایط شکننده فعلی در صنعت خودرو، به وضعیت بغرنجی برسد، از هم اکنون در این زمینه تدابیر لازم را بیندیشند و مانع ورود صنعت خودرو به شرایط حاد بحرانی شوند.
وی معتقد است: این تدبیر می تواند رایزنی های سطح بالا برای غلبه بر این تحریم یا حمایت ویژه از صنعت خودرو باشد.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۲۹ تير ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.entekhab.ir/fa/news/121597[/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نمیدونم چرا به تولید فکر نمیکنن ! اگه بحث به صرفه نبودن مطرح بود که الآن با تحریم های جدید 40 50 درصد قیمت قطعات افزایش پیدا میکنه!
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1374322681' post='322728']
نمیدونم چرا به تولید فکر نمیکنن ! اگه بحث به صرفه نبودن مطرح بود که الآن با تحریم های جدید 40 50 درصد قیمت قطعات افزایش پیدا میکنه!
[/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
جهت توليد هم نياز به زمان و هم نياز به منابع مالي و هم نياز به مواد اوليه و هم نياز به نيروي انساني آموزش ديده در بخش طراحي و ساخت و هم نياز به ماشين آلات و ابزار مورد نياز است که با توجه به وضعيت فعلي به عنوان يک راهکار کوتاه مدت نمي توان به آن نگاه کرد . ویرایش شده در توسط zed

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='SHAHABESAGEB' timestamp='1374322681' post='322728']
نمیدونم چرا به تولید فکر نمیکنن ! اگه بحث به صرفه نبودن مطرح بود که الآن با تحریم های جدید 40 50 درصد قیمت قطعات افزایش پیدا میکنه!
[/quote]

تا بخوان زیر ساخت های تولید اینا رو ایجاد کنن چند سالی می گذره. تا اون موقع که نمیتونن تولید نداشته باشن.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر




تا بخوان زیر ساخت های تولید اینا رو ایجاد کنن چند سالی می گذره. تا اون موقع که نمیتونن تولید نداشته باشن.

نمیدونم چرا به تولید فکر نمیکنن ! اگه بحث به صرفه نبودن مطرح بود که الآن با تحریم های جدید 40 50 درصد قیمت قطعات افزایش پیدا میکنه!



سلام

موضوع اینه که حدود 60 ساله دارند زیر ساخت ایجاد می کنند !!!
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر




سلام

موضوع اینه که حدود 60 ساله دارند زیر ساخت ایجاد می کنند !!!



تا بخوان زیر ساخت های تولید اینا رو ایجاد کنن چند سالی می گذره. تا اون موقع که نمیتونن تولید نداشته باشن.

نمیدونم چرا به تولید فکر نمیکنن ! اگه بحث به صرفه نبودن مطرح بود که الآن با تحریم های جدید 40 50 درصد قیمت قطعات افزایش پیدا میکنه!



60 ساله می گن دارن زیر ساخت را ایجاد می کنند
البته حذف مدیران شایسته و اصلی ایران خودرو در زمان انقلاب این امر تسریع نمود
و بعد که کمی تغییرات حاصل شد دوباره مدیریت دوست و فامیلی وارد شد
که متاسفانه در تمامی دولت ها به آن بی توجهی شد
تا اینکه خدا لطف کرد با تحریم سوراخ ها را بطور قشنگ نشان داد
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام
ایران خودرو و سایپا محکوم به شکست هستند .در دهه هفتا و هشتاد چون ما یک رشد جمعیتی سریع در ده شصت داشتیم به راحتی با سیاست های که هر گونه رقابت را حذف کرده بود هر محصولی را این دو خودرو ساز در اختیار مشتری قرار می دادند مشتری باید قبول می کرد چون چاره ای نداشت اما با کاهش رشد جمعیت در ده نود دیگر ان ولع برای خرید خودرو وجود ندارد اگر این ها می خواستند به همان تعداد خودرو بسازند بازار فروش نداشتند اما باکاهش تولید و افزایش قیمت این وضع را جبران می کنند اما این کار تا حد می تواند ادامه بیابد اگر به قیمت ها نگاه کنید کاملا مشخص است که قیمتها مصنوعی است .در صنعت خودرو سازی با از دت دادن فرصت حدود سی سال ما با این مشکل مواجه هستیم ، وقتی در طی دو ده بدن تنوع محصول وافزایش کیفیت به سود سرشاری برسیم معملوم است هر صنعتی باشد تپل و کم تحرک می شود و این گرفتاری برای خود رو سازان اتفاق افتاده با این هم سود کار بد تر این است ما نمی گذاریم خودرو از خارج وارد شود اما اجازه دادیم قطع از خارج وارد شود ، که این خود بد تر از حالت اول است بجایی اینکه قطع سازان در داخل فعال شوند حتی یک لامپ معمولی را هم از خارج وارد می کنیم .نکته بعد رانت های است د خودرو سازی وجود دارد .علاوه بر باندهای که در این شرکتها ایجاد شده است مثلا در شرکت سایپا ضایعات فلزی را با بهای اندکی به مزایده می گزارند و این بدست چه کسانی می رسد خدا عالم است .
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که ایران هم امروز در دستور کار نشست گروه هفت خواهد بود.

در پیامی از وی که در شبکه اجتماعی توئیتر وزارت خارجه آلمان منتشر شده آمده است:«درباره ایران هم امروز در نشست گروه هفت صحبت خواهد شد. ما متقاعد شده‌ایم که عاقلانه است، توافقی داشته باشیم که تضمین کند، ایران نتواند وارد روند تولید اورانیوم شود. ما همچنین درباره برنامه موشکی و نقش ایران در سوریه هم صحبت خواهیم کرد.»

نشست گروه ۷ با حضور وزرای امور خارجه آمریکا، انگلیس،ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و اتحادیه اروپا روز جمعه در شهر «بیاریتز» فرانسه شروع به کار کرد. 

این نشست در حالی برگزار می‌شود که دیوارنوشته‌هایی نظیر «بانک‌های دزد»، «انقلاب» و «نه به گروه ۷» در گوشه و کنار شهرهای فرانسه، منعکس‌کننده شدت خشم «جلیقه‌زردها» علیه دولت این کشور در پنج ماه اخیر هستند.

 

فارس

 

پ ن: کم کم به نظر میرسه اروپا تصمیم خودش را گرفته. اگر خوش بین باشیم اینطور میشه نتیجه گرفت که اروپا وقتی ناتوانی محضش را برای دور زدن حداقلی تحریمهای آمریکا ولو در بحث یک کانال مالی محدود حتی مبادله کالا هم دیده تصمیم گرفته برجام را قربانی کنه قبل از این که بحث ناتوانیش بلد بشه.

ابتدا بحث موشکی و حالا حمله مستقیم به خود برجام و تایید شروط آمریکا یعنی تیر خلاص به برجامی که مدتهاست تقریبا مرده و در انتظار یک تنفس مصنوعی حداقلی از طرف اروپا بود و حالا در عوض با گذاشتن بالشت! روی دهانش مواجه شده!!

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پمپئو در جلسه سنا مصر را تهدید کرده که باید قرارداد جدید خرید 20 فروند سوخو-35 را به خاطر قانون کاتسا لغو کنه والا عواقبش را بپذیره.

نکته اینجاست شرکت سوخو گویا مشمول یک سری تحریمهای جداگانه میشه که امریکا هریک از کشورهای خصوصا دوست و متحدش سعی میکنه خریدی داشته باشه ازش بالافاصله از در تهدید وارد میشه. دیروز هم پویت در یک سخنرانی دوباره تاکید معناداری کرد که فقط تحریمهای شورای امنیت را به رسمیت میشناسه و لاغیر.

حالا موضوع اینجاست که با وضعیت تحریمی شرکت سوخو ( که برای ما اهمیت نداره چون تحت تحریمهای امریکا هستیم ) و همینطور اشارات پوتین، در صورت پایان دوره 5 ساله تحریم تسلیحات هوایی ما میتونیم مشتری خوبی باشیم برای سوخو. هم سوخو تحریمه و هم ما پس تهدید به تحریم بیشتر در صورت معامله بی معناست ولی شاید پربیراه نباشه که شاید غرب به همراه امریکایی که به این نتیجه رسیده قبلا به این نتیجه برسه که طوری فشارها را افزایش بده که ایران مجبور به خروج از برجام بشه تا از این موقعیت هم نتونه استفاده کنه در نهایت.

 

حالا اگر پیش بینی مقاومت به هر شکل طی این مدت هست، هرچند بسیار بسیار سخت هست عقد چنین قراردادی ولی الان با مازاد تولید نفت ما میشد تا این یک سال نهایی روزانه مقدار مشخصی نفت به روسها صادر کرد برای مبلغ یک قرار داد مشخص تسلیحاتی. به شرط شروع تولید سوخوهای ایران در این مدت و همچنین آموزش خلبانان، یک گام پیش بودیم.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
30 minutes قبل , alala گفت:

پمپئو در جلسه سنا مصر را تهدید کرده که باید قرارداد جدید خرید 20 فروند سوخو-35 را به خاطر قانون کاتسا لغو کنه والا عواقبش را بپذیره.

نکته اینجاست شرکت سوخو گویا مشمول یک سری تحریمهای جداگانه میشه که امریکا هریک از کشورهای خصوصا دوست و متحدش سعی میکنه خریدی داشته باشه ازش بالافاصله از در تهدید وارد میشه. دیروز هم پویت در یک سخنرانی دوباره تاکید معناداری کرد که فقط تحریمهای شورای امنیت را به رسمیت میشناسه و لاغیر.

حالا موضوع اینجاست که با وضعیت تحریمی شرکت سوخو ( که برای ما اهمیت نداره چون تحت تحریمهای امریکا هستیم ) و همینطور اشارات پوتین، در صورت پایان دوره 5 ساله تحریم تسلیحات هوایی ما میتونیم مشتری خوبی باشیم برای سوخو. هم سوخو تحریمه و هم ما پس تهدید به تحریم بیشتر در صورت معامله بی معناست ولی شاید پربیراه نباشه که شاید غرب به همراه امریکایی که به این نتیجه رسیده قبلا به این نتیجه برسه که طوری فشارها را افزایش بده که ایران مجبور به خروج از برجام بشه تا از این موقعیت هم نتونه استفاده کنه در نهایت.

 

حالا اگر پیش بینی مقاومت به هر شکل طی این مدت هست، هرچند بسیار بسیار سخت هست عقد چنین قراردادی ولی الان با مازاد تولید نفت ما میشد تا این یک سال نهایی روزانه مقدار مشخصی نفت به روسها صادر کرد برای مبلغ یک قرار داد مشخص تسلیحاتی. به شرط شروع تولید سوخوهای ایران در این مدت و همچنین آموزش خلبانان، یک گام پیش بودیم.

 

کافیه خبر تمایل خرید ما به صورت جدی برای خرید جنگنده های سوخو پخش بشه ، بعد آمریکا برای سوخو و روس ها امتیاز قائل می شه ... این وسط ما فقط می شویم مهره ی بازی و باز مثل همیشه ، روس ها حالش رو می برند و در نهایت هیچی به ما نمی رسه ....

 

ما اگه بتونیم یک ایر فریم در حد اف 18 بسازیم و هر گونه خرید جنگنده از روس ها رو به کمکشون و تحویل گسترده ی موتورهای توربوفن RD33 برای پلتفرم بومی خودمون منوط کنیم ، اونوقت برد کردیم ... وگرنه حتی اگه قرار داد رو هم ببنیدیم و جنگنده ها رو هم بخریم و بیاریم ایران ، روسها با گرفتن یک امتیاز درست و حسابی دیگه به ما قطعات نمی دهند ...

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.