hosseingmn

پرواز 655 ایران ایر، جنایت عمدی ، اشتباه انسانی یا تلفات جانبی جنگ !!!!!

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سلام

البته انسان معنای اردنگی خوردن رو می فهمند نه غیر انسان ....

والله از روزی می ترسم که تو ایران یک عده برای خانواده ی کاپیتان راجرز از خانواده ی شهدای این پرواز طلب غرامت کنند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


آقای صادق زیبا کلام خیلی...
لطفا بخوانید... جناب شده اند وکیل مدافع امریکایی ها...

http://www.farsnews....=13920412000692



بدون شک امثال این زیبا کلام ( زشت ذهن ها ) ها در کشور کم نیستن که از خود عمو سام هم امریکایی ترن و از نظر اینها امریکاییها فرشته و سبک زندگی امریکایی کشتی نجات بشریت هست.برای اینها جون ده ها مسافر اون پرواز و هزاران قربانی جنگ تحمیلی با پشتیبانی همین امریکا و هزاران هزار ایرانی که امروز قربانی ددمنشی و زورگویی و اجرای قانون جنگل توسط امریکا میشن، ارزشی نداره.فقط باید پذیرفت امریکا قهرمانه و باید نوکر اونا باشیم.!!!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

اصلا فرض کنیم هواپیما نظامی بوده؛ مسلح هم بوده؛ افسران ناو امریکایی هم اشتباه نکردند و درست متوجه شدند.
حالا چندتا سوال:
ناو امریکایی تو آبهای داخلی ما چه غلطی میکرده؟
آیا هواپیماهای ما در اف آی آر خودمان هم باید به متجاوز جواب پس بدهند و متجاوز حق داره عکس العمل نشون بده؟
اگه از جنگنده هراس داشتن بی جا کردن به حریم ایران وارد شدن؟

یاعلی
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

نکته ی مهم اینه که اف 14 های تحویلی به ما ( هواپیمایی که آمریکا می گه با هواپیمای مسافربری اشتباه گرفته ش ) هیچکدوم قابلیت حمله به اهداف زمینی و دریایی رو نداشتند و هنوز هم ندارند ....

اف 14 هم ساخت خود آمریکاست ....
________-

کلا اینکه آمریکا بعدش یک راست به کاپیتان راجرز مدال داد همه چیز رو روشن می کنه
_________

مشکل اصلی اینه که این غربگراها می گند هر کی زور داشت و قدرت داشت حق با اونه ( منطقشون همینه ... تو همین سایت هم میسالو و مارشال 1987 و چندتا دیگه هم همین حرف رو می زنند ) .... حالا ، خوبی و بدی دیگه هیچ معنایی براشون نداره ....

حالا تو بهش بگو مجنون مرد بود و لیلی زن ، باز حرف خودش رو می زنه و می گه هردوشون زن اند !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سطح مقطع این هواپیما بالای 10-15 متره ! چطور نمیشده تشخیص بدهند که این چیه ؟! !!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='100' timestamp='1372965916' post='319814']
سلام

نکته ی مهم اینه که اف 14 های تحویلی به ما ( هواپیمایی که آمریکا می گه با هواپیمای مسافربری اشتباه گرفته ش ) هیچکدوم قابلیت حمله به اهداف زمینی و دریایی رو نداشتند و هنوز هم ندارند ....

اف 14 هم ساخت خود آمریکاست ....
________-

کلا اینکه آمریکا بعدش یک راست به کاپیتان راجرز مدال داد همه چیز رو روشن می کنه
_________

مشکل اصلی اینه که این غربگراها می گند هر کی زور داشت و قدرت داشت حق با اونه ( منطقشون همینه ... تو همین سایت هم میسالو و مارشال 1987 و چندتا دیگه هم همین حرف رو می زنند ) .... حالا ، خوبی و بدی دیگه هیچ معنایی براشون نداره ....

حالا تو بهش بگو مجنون مرد بود و لیلی زن ، باز حرف خودش رو می زنه و می گه هردوشون زن اند !!!
[/quote]

در پست اول گفتم
[quote name='arminheidari' timestamp='1372843860' post='319460']
یک مستند خارجی می دیدم در مورد حمله به این هواپیما
در این مستند گفته شده بود که آمریکایی ها واقعیت روبروی خود در سیستمهای روبروی خود را انکار کردند و موجب این اتفاق شدند
حال در این مستند گفت علت ترس و فشار روانی از درگیری بوده است
در حالی که خود من احتمال عمد بودن آن به دلایل سیاسی در ذهن دارم

به هر حال و هر دلیلی آمریکایی ها در آن لحظه حقیقت روبروی خود را انکار کردند که این جمله خیلی تامل برانگیز است
[/quote]

اگر بگیم اشتباه کردند که خیلی بدتر است تا عمدی کرده اند
چون علت اشتباه سیستم نبوده است بلکه عدم کنترل و فرماندهی بوده است

[quote name='hamedof' timestamp='1372975201' post='319842']
سطح مقطع این هواپیما بالای 10-15 متره ! چطور نمیشده تشخیص بدهند که این چیه ؟! !!!!!!
[/quote]

سیستم حتی موج غیرنظامی را هم مشخص کرده بود
اما افسر رادار و فرماندهی از ترس توجه نکرده یا نخواسته توجه کند ویرایش شده در توسط arminheidari

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


سلام

نکته ی مهم اینه که اف 14 های تحویلی به ما ( هواپیمایی که آمریکا می گه با هواپیمای مسافربری اشتباه گرفته ش ) هیچکدوم قابلیت حمله به اهداف زمینی و دریایی رو نداشتند و هنوز هم ندارند ....

اف 14 هم ساخت خود آمریکاست ....


میان کلام دوستان نکته ای رو بگم(البته بین خودمون بمونه big_grin big_grin )
پرنده اف14 در زمان جنگ توانایی پرتاب بمب پیدا کرد البته اون زمان فقط سقوط آزاد بود(کربلا5) واز طرفی بمب های هدایت پذیر به اون صورت تولید نمیشد...غیر از یه سری بمب لیزری که ازقبل بودن اگه اشتباه نکنم...البته تاریخ استارت خیلی از پروژه های موشک هوابه زمین وبمب وکلا تسلیحات هوابه زمین از همون اواخر جنگ زده شد که ممکن بود(احتمالش خیلی زیاده!!)روی پلتفرم تامکت هم کار بشه
پست حقیر درتاپیک مربوطه icon_arrowd
<
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر



میان کلام دوستان نکته ای رو بگم(البته بین خودمون بمونه big_grin big_grin )
پرنده اف14 در زمان جنگ توانایی پرتاب بمب پیدا کرد البته اون زمان فقط سقوط آزاد بود(کربلا5) واز طرفی بمب های هدایت پذیر به اون صورت تولید نمیشد...غیر از یه سری بمب لیزری که ازقبل بودن اگه اشتباه نکنم...البته تاریخ استارت خیلی از پروژه های موشک هوابه زمین وبمب وکلا تسلیحات هوابه زمین از همون اواخر جنگ زده شد که ممکن بود(احتمالش خیلی زیاده!!)روی پلتفرم تامکت هم کار بشه
پست حقیر درتاپیک مربوطه icon_arrowd

http://www.military....اه/page__st__15

سلام

نکته ی مهم اینه که اف 14 های تحویلی به ما ( هواپیمایی که آمریکا می گه با هواپیمای مسافربری اشتباه گرفته ش ) هیچکدوم قابلیت حمله به اهداف زمینی و دریایی رو نداشتند و هنوز هم ندارند ....

اف 14 هم ساخت خود آمریکاست ....

نکات جالبی در این مقاله هست که چندتاشو میگم
1-اولین استفاده از تامکت بعنوان بمب افکن در جریان عملیات کربلای 5 که بصورت تلویحی به ارتباطش باقضیه مک فارلین اشاره شده
2-ساخت نوعی بمب 3هزار پوندی(در پی دی اف دوم به 3هزار پوندی اشاره شده) سقوط آزاد به تعداد5 عدد که از نظر قدرت انفجار1.7برابر موشک فراگ وبمب های دوهزارپوندی بود موج انفجار بین یک تا5 کیلومتر بود که در فاصله یک تا دوکیلومتری نیروهای پیاده و امواج الکترونیکی از کار میافتاد،بدنه فایبر گلاس و دارای یک مانور خاص برای رهایی جنگنده از موج انفجار بود که توسط f-5انجام شد(نرخ تولید3 عدد در روز)که نقش زیادی دربمباران های منطقه داشت
3-کار بر روی سیستم های توپ ورادار وهمین طور سام9/سام2/HQ2(F،J)/I{که نشان دهنده خرید هر دونوع روسی وچینی هست}
4- 270کیلومتر در طول مرز و5 کیلومتر در عمق{به دلیل شکل ابتدایی هدایت}عکس برداری به وسیله 25 فروند پهپاد تلاش1 و مجموع8650 عکس
5-تلاش برای عملیاتی کردن موشک های غیرعملیاتی نیروی هوایی وپدافند توسط سپاه
6-کار بر روی متحرک سازی سیستم هاوک(توضیح اینکه در قبل عملیات کربلای5 به دلیل ثابت بودن مقرها پرنده های عراقی به ندرت در آن منطقه شکار شدن اما با ابتکار تنی چند از نفرات سپاه وارتش در متحرک سازی این سامانه طبق گفته خلبانان اسیر شده،ناخودآگاه در برد موشک قرار میگرفتن)
7-بطور تلویحی به استفاده از بمب خوشه ای اشاره شده! fi_lone_ranger (بین خودمون بمونه)
8-گویا محل های صنایع نظامی در اصفهان توسط15 نفر ازاعضای گروهکها به عراق رسیده که دقت اصابت بمب ها اشاره شده(البته لطف خدا بود که تعدادی قابل توجهی از بمب ها عمل نکرد)
نکات جالب دیگه ای هم هست غیر از این چندجا به دلیل خوانا نبودن یا مصالحی به اعداد وزمانها اشاره نشده،البته دوجا اشکال تایپی داره یکی 30هزارپوند=>3هزار پوند/ودیگری باید بین موتورهای توربو جت وPC7...حرف«و»قرار بگیره


ممنون من دنبال این تاپیک بودم که پیداش نمی کردم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000ff]قسمت سوم مناظره پیرامون واقعه هواپیمای ۶۵۵[/color]

[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920412001186"]http://www.farsnews....=13920412001186[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


قسمت سوم مناظره پیرامون واقعه هواپیمای ۶۵۵

http://www.farsnews....=13920412001186



الان مصاحبه را خواندم

کوشکی می گوید آمریکا این هواپیما را از قصد زد تا ما قطعنامه را بپذیریم و کار عمد بوده است
<

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر




الان مصاحبه را خواندم

کوشکی می گوید آمریکا این هواپیما را از قصد زد تا ما قطعنامه را بپذیریم و کار عمد بوده است


زیباکلام می گوید ما به خاطر مشکلات خود در جنگ قطعنامه را پذیرفتیم و زدن هواپیما عمد نبوده است و ناو آمریکا تحت فشار روانی و ترس این کار را انجام داده است
دلیل زیبا کلام هم به گفته خودش :


قسمت سوم مناظره پیرامون واقعه هواپیمای ۶۵۵

http://www.farsnews....=13920412001186
ناو وینسنس ناوی است که طراحی شده برای مقابله با ناوهای همکلاس خود در اتحاد شوروی. برای جنگ سرد طراحی شده است. این ناو همزمان 200 هدف را رهگیری می‌کند و دوست و دشمن را تشخیص می‌دهد و آتش‌ بارهایش را اتوماتیک آماده می‌کند . آقای دکتر تصور می‌کنند این ناو یک لنجی است که آقای راجرز هم روی لنج هستند که دور دست را نگاه کرده و گفته بزنید «علی‌الله» که انشاءالله هواپیمای F14 بود. من می‌گویم گزارش سنا می‌گوید F14 هم بود نمی‌توانست کاری کند. یک بار هم نه قبل از آن و نه بعد از آن جنگنده‌های ایرانی هیچ پروازی بالای خلیج‌فارس نداشتند. ما باید این مسائل را توی پازل ببینیم، ایشان می‌گویند دلیلت چیست؟
من فقط و فقط یک دلیل دارم که زدن ایرباس تصادفی بود و تعمدی نبود. بزرگترین و بالاترین دلیلم این هست که آمریکایی‌ها در این زمینه تحقیق کردند. اگر آمریکایی‌ها بخواهند مرا سرکار بگذارند که یک عمریست سرکار گذاشته‌اند، اما خودشان را که سر کار نمی‌گذارند. این همه تحقیقات در آمریکا صورت گرفت، برای چه بود؟ فقط برای کشف حقیقت بود که تحت چه شرایطی وینسنس به ایرباس شلیک کرده است. اگر خودشان از اول می‌دانستند این کار برنامه بوده، دیگه چرا آن تحقیقات را انجام دادند؟ چرا در مورد هیروشیما تحقیقاتی صورت نگرفت. برای اینکه هیروشیما مشخص و معین بود که این تصمیم را علی‌رغم سخت و دردناک بودنش باید می‌گرفتند. چرا در مورد حمله به عراق، هیچ تحقیقاتی صورت نگرفت. برای اینکه تصمیمی بود که رهبران آمریکا آگاهانه و تعمداً گرفتند. ولی در مورد ایرباس، من تحقیق نکردم اما شما در گوگل سرچ کنید و ببینید که چرا این قدر مطلب می‌آید. برای اینکه در آمریکا تحقیق صورت ‌گرفت. سازمان‌ها، مراکز و تشکیلات مختلف تحقیق کردند که چرا این واقعه اتفاق افتاده است.



سلام

این آقای زیباکلام هم به بهانه بحث علمی و منطقی، خوب ماله میکشه! بسیار حرفه ای! :applause:

خب اگر دلیل ایشون رو بپذیریم، مبنی بر اینکه : هرجا احساس خطر کردیم و ترسیدیم، بدون شناسایی هواپیما، اون رو هدف قرار بدیم و بعدش تازه تحقیق کنیم ببینیم چه کردیم؛ دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه.
اینطوری هر کشوری در هر جا که احساس خطر کرد، از روی فشار روانی و ترس به هواپیمایی که شناساییش نکرده حمله میکنه و بعدش هم تحقیقات میکنه و همه چیز به خوبی و خوشی تموم میشه میره پی کارش!! icon_eek
مثلا:
ماجرای شناسایی و اخطار به یو2 رو که یادتون هست.
این هواپیما یه برنامه پروازی مشخصی داشته و هر روز در مسیری خاص تردد میکرده. بچه های پدافند هم اون رو کشف میکردن اما نمیتونستن شناسایی کنن، حتی بعضی جاها وارد FIR ما هم میشده. خلاصه مدتها میگذره تا بالاخره شناسایی میشه (چطوری؟ نمیدونم!) و بعد اخطار میگیره و ادامه ماجرا که تاپیکش موجوده. حالا اگر پدافند ما، این هواپیما رو بدون اینکه شناسایی کنه و صرفا از روی احساس خطر و ترس سرنگون میکرد، آیا آقای زیباکلام با همین استدلال این کار رو می پذیرفت یا بدنبال احقاق حقوق ایالات متحده میرفت؟؟
اصلا من یه سوال بالاتر از آقای زیباکلام دارم.
بنظر ایشون چرا ناو وینسنس باید تو محدوده آبهای داخلی ایران باشه؟؟ چرا باید از هواپیماهای ایرانی که در FIR کشورشون پرواز میکنن بترسه و بخواد اقدام کنه؟ اصلا چه حقی داره؟ شاید ایران بخواد همه جنگنده هاشو مسلح بفرسته روی محدوده قانونی ایران تو خلیج فارس پرواز کنن. به ناو امریکایی چه ربطی داره؟ اگر میترسه، غلط میکنه به حریم ایران تجاوز میکنه؟
این خیلی حرف مسخره و درعین حال زور هست، که ناوجنگی یه کشور به حریم سرزمینی کشور دیگه ای تجاوز کنه و هواپیمای مسافربری اون کشور رو سرنگون کنه وبعدش بگه که نتونستم درست شناسایی کنم، اشتباه کردم، عمدی نبود، ترسیدم جنگنده باشه و این حرفا.....
بنظر بنده این جور حرفا مصداق بارز ماله کشیست!
لطفا یه کسی به من بگه دارم اشتباه میکنم!!!!!

یاعلی
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

نتیجه گیری کلی :

[b]زیبا کلام :[/b] آمریکا حق داشت این هواپیما را بزند و ایران باید به آمریکا به خاطر تحت فشار گذاشتن خدمه ی ناو وینسس و مصرف دو عدد موشک استاندارد خسارت پرداخت کند و همچنین به صورت رسمی و در سازمان مللل از آمریکا عذرخواهی کند و از انرژی هسته ای دست بکشد و 99 درصد منابع معدنی و نفتی کشور را به آمریکا واگذار کند و هر چه آنها گفتند بگوید چشم و دستورات آنها را اجرا کند ....


خب ، آقایون ، حالا که آقای زیبا کلام روشنمون کرد باید خفه بشیم ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تو رو خدا منطقو نگاه کن .

تحقیق آمریکایی ها بالاترین دلیل این آقا است . خوب جناب ... این شیطان بزرگ این به اصطلاح تحقیقات رو انجام میده تا قضیه رو کم رنگ کنه تا امثال شما رو بزاره سرکار. شما ها هم تنها همیشه منتظر تحقیقات امریکاییها باشید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اجازه می خوام نظر شخصی خودم رو درباره این حادثه بگم.
آمریکا برای کنترل و مهار ایران و نشان دادن مشت آهنین خود در دفاع از متحدان وارد خلیج فارس شده
ایران و آمریکا بعد از عملیات آخوندک به طور مستقیم با یکدیگر درگیری نظامی داشته و به طور غیر رسمی در
وضعیت جنگی نسبت به هم سر می بردند.
در روز حادثه ناو آمریکایی و نیروهای ایرانی درگیری داشتند
آمریکا از روحیه ایرانی ها و نترسیدن اونها از جنگ با دشمن بسیار قوی تر در عملیات آخوندک آشنا شده بود
بعد از اون درگیری منتظر برخورد و پاسخ نیروهای ایرانی بود.
بنابر گزارشات خود آمریکایی ها یک سرس دلایل فنی باعث تشخیص اشتباه شد( نگاه خوشبینانه قابل قبول)
در نهایت این شرایط باعث رخ دادن این حادثه شد...
آمریکا با علم به این که این هواپیما مسافربری هست این شلیک رو انجام نداد.
اما دو نکته مهم در آخر
1- هواپیما در فضای ایران بوده و آمریکا غلط میکرد که اقدامی علیه اون بکنه!
2- ذات آمریکایی ها و نفرتی که از ایران داشتند و بی اهمیت بودن به خطر افتادن جان بی گناهان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


اجازه می خوام نظر شخصی خودم رو درباره این حادثه بگم.
آمریکا برای کنترل و مهار ایران و نشان دادن مشت آهنین خود در دفاع از متحدان وارد خلیج فارس شده
ایران و آمریکا بعد از عملیات آخوندک به طور مستقیم با یکدیگر درگیری نظامی داشته و به طور غیر رسمی در
وضعیت جنگی نسبت به هم سر می بردند.
در روز حادثه ناو آمریکایی و نیروهای ایرانی درگیری داشتند
آمریکا از روحیه ایرانی ها و نترسیدن اونها از جنگ با دشمن بسیار قوی تر در عملیات آخوندک آشنا شده بود
بعد از اون درگیری منتظر برخورد و پاسخ نیروهای ایرانی بود.
بنابر گزارشات خود آمریکایی ها یک سرس دلایل فنی باعث تشخیص اشتباه شد( نگاه خوشبینانه قابل قبول)
در نهایت این شرایط باعث رخ دادن این حادثه شد...
آمریکا با علم به این که این هواپیما مسافربری هست این شلیک رو انجام نداد.
اما دو نکته مهم در آخر
1- هواپیما در فضای ایران بوده و آمریکا غلط میکرد که اقدامی علیه اون بکنه!
2- ذات آمریکایی ها و نفرتی که از ایران داشتند و بی اهمیت بودن به خطر افتادن جان بی گناهان



دو مساله واضح است زدن هواپیما توسط آمریکا
- نادیده گرفتن مسافری بودن هواپیما بوده است چه عمد چه غیر عمد
- زدن این هواپیما تاثیر مهمی در پایان جنگ داشته است

دوستان این جا یک سوال است
زدن هواپیما از عمد بوده است ؟ یا از روی ترس و هراس از درگیری با ایران

دوستمان درست گفت آمریکا با تجربه آخوندک و جنگ عراق فهمیده بود ایرانی ها از هیچ جان گذشتگی برای کشور خود دریغ نخواهند کرد
رزمندگان ما با شاهکارهای خود بویژه حمله به اچ3 و فتح فاو و یا خود رفتن به قتل گاه ناوچه سهند و سبلان نشان دادند هیچ ترسی از مرگ ندارند و این حس وطن پرستی با هوش ترکیب شده است
حوادث آخوندک این ترس را برای آمریکا ایجاد کرده بود که ایران درصدد انتقام خواهد بود

با این پیش فرض و دانستن حضور ناو آمریکا در آب های ایران بگوییم عمد بود برای آمریکا با شرافت تر است یا غیر عمد بودن ؟
غیر عمد بودن یعنی آنها با وجود قدرت برتر تکنولوژی هنوز از ما می ترسیدند و این ترس بر عملکرد آنها تاثیر گذاشته است
یادمان نرود چون سیستم های ناو کد مسافری را نشان داده بودند اما به عمد یا غیر عمد توجهی به ان نشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.