Arash

روسیه،یک دیکتاتوری برفی

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif]قسمت اول:جنایت های روسیه،کشتار مردم بیگناه روسیه به دست سازمان امنیت ملی روسیه در تئاتر دوبروفكا،مدرسه بسلان و فرودگاه دومودیه دووا

بحران گروگان‌گیری در تئاتر مسکو که هم‌چنین با نام محاصره شمال شرق شناخته می‌شود،واقعه‌ای است که تئاتر دوبروفكا مسکو توسط 40 تا 50 نفر شبه نظامیان چچن در اکتبر 2002 تصرف شد.به گفته روس ها این کار توسط جنبش اسلام گراهای جدایی طلب در چچن انجام شد.آن‌ها توانستند 850 نفر که 75 نفر از آنها تبعه های آمريكا، آلمان ، انگليس ، اوكراين ، هلند و تعدادی كشور ديگر بودند را گروگان بگیرند و خواسته آن‌ها استقلال چچن از روسیه و پایان دومین جنگ چچن بود.رهبری این شبه نظامیان برعهده مووسار بارایف بود.بعد از دو و نیم روز گروگانگیری،نیروهای ویژه روسیه،اسپتناز،پس از محاصره سالن تئاتر با رهاسازی گازی ناشناخته به سیستم تهویه تئاتر باعث شدند که افراد داخل تئاتر از هوش بروند.در پایان همه حمله‌کنندگان توسط نیروهای روسی و گاز سمی و 130 نفر از گروگان‌ها(که 9 تن آن‌ها خارجی بودند) به خاطر گاز سمی کشته شدند.البته تعداد کمی از شبه نظامیان هنگام پرتاب گاز سمی توسط سربازان روس تسلیم شدند.فیزیک‌دانان در روسیه استفاده از این گاز را محکوم کردند،چون این گاز باعث شد که خیلی از افراد گروگان گرفته شده نتوانند به زندگی خود ادامه دهند.طی برخی از گزارش‌ها استفاده برخی گروگان‌ها از داروی نالوکسان آن‌ها را از مرگ نجات داده‌است.

جان بی دانلپ از اعضای ارشد بنیاد هوور در آمریكا كتابی در نقد و بررسی سیاست ها و مبانی عمل دولت روسیه در مقابله با تروریسم منتشر كرده است. كتاب با عنوان «بحران های گروگانگیری در تئاتر دوبروفكا و مدرسه بسلان» در 127 صفحه و در اشتوتگارت آلمان انتشار یافته است.

اندكی كمتر از دو سال بعد از آن در ماه سپتامبر سال 2004 تروریست ها این بار به مدرسه شماره یک شهر بسلان در ایالت اوستیای شمالی واقع در جنوب روسیه حمله بردند و صدها دانش آموز را گروگان گرفتند. این دو رویداد از دهشتناک ترین حوادث تروریستی در تاریخ معاصر روسیه به شمار آمده و بررسی آن می تواند مبین استراتژی كرملین در قبال تروریسم باشد.

مسئله مهمتری كه موجب پریشانی خاطر است آن است كه پاره ای عناصر و مقامات بلند پایه روسی در درون تشكیلات دولت روسیه،كه مشخصا منظور از آن دستگاه ها و عناصر امنیتی است،در واقع در وقوع رویدادهای تروریستی دخیل و دارای نقش هستند.

موضوع نقش داشتن مقامات رسمی نخستین بار در سپتامبر سال 1999 درست سه سال قبل از وقوع گروگانگیری تئاتر دوبروفكا به میان آمد.در آن زمان رشته انفجارهایی در آپارتمان های مسكونی موجب كشته شدن بیش از 300 نفر از مردم غیرنظامی و بیگناه شد. مقامات دولتی روسیه شورشیان چچن را مسئول انفجارها خواندند و با بهره برداری از خشم عمومی زمینه را طوری چیدند كه بتوانند با حمله به چچنستان دومین جنگ را در آن سرزمین برپا سازند.اما مسائل عجیب و غریبی كه در اطراف واقعه خنثی شدن یک بمب پیش از انفجار در ساختمانی در شهر ریازان مطرح شد موجب انجام تحقیقاتی شد و در نتیجه آن مشخص شد كه دست،FSB(سازمان امنیت ملی روسیه)در سه انفجار پیشتر از آن در كار بوده است و ماهیت FSB را آشکار ساخت.
FSB پذیرفت كه بمب را در ریازان كار گذاشته اما مدعی شد كه بمب ضعیفی بوده و این كار در چارچوب عملیات تمرینی صورت گرفته بوده است.دولت روسیه از پس جمع و جور كردن اقداماتی برآمد كه به منظور تحقیقات در انفجارهای سال 1999 از سوی پارلمان به جریان افتاده بود. عاملان آن انفجارها اصلا شناسایی و دستگیر نشدند. اما در پی آن سرگئی كووالف فعال حقوق بشر و نماینده دومای روسیه دست به تشكیل كمیته ای غیررسمی برای تحقیق در این ماجرا زد. اما سرگئی یوشچنكو معاون آن كمیته كه او نیز عضو دوما بود در آوریل 2003 كشته شد، یكی دیگر از اعضای كمیته به طرزی مشكوک درگذشت و وكیلی كه مشاور كمیته بود دستگیر شد و به این ترتیب دامنه كار این كمیته تحقیق جمع شد. آنچه در اطراف حادثه گروگانگیری در تئاتر دوبروفكای مسكو جریان یافت شباهت های زیادی با انفجارهای تروریستی سال 1999 روسیه دارد. به عبارت روشن تر مدارک مستندی دال بر دخالت داشتن برخی عناصر دستگاه امنیتی روسیه در طراحی این حمله تروریستی موجود است.نخست آن كه مقامات رسمی روسیه نتوانستند علت این امر را روشن سازند كه تعداد قابلی از تروریست های شناخته شده چچنی،كه بعضی از آنها هم تا اندک زمانی پیش از آن حادثه در حبس پلیس بوده اند،چگونه توانسته اند در مسكو بی آنكه توجهی را به خود جلب كنند گرد هم آیند و فعالیت هایی پنهانی را به مدت چندین ماه به اجرا درآورند.یكی از مقامات پیشین FSB كه درجه سرهنگ دومی داشته گفته است كه مقامات دولتی روسیه از فعالیت های این گروه از تروریست های چچنی كاملا اطلاع داشته اما هیچ واكنشی نسبت به آن نشان نمی دادند.

FSB در حادثه تئاتر دوبروفكا نیز همانند سال 1999 سرنخ های دقیقی برای زمینه سازی حمله و گروگانگیری در دست داشت. دولت روسیه در ماه های پیش از آن گروگانگیری تحت فشار شدیدی بود تا با جناح میانه روی جدایی خواهان چچنستان به رهبری رییس جمهوری پیشین آن سرزمین اصلان مسخدوف از طریق گفت وگو به مصالحه دست یابد.
عامه مردم روسیه نشانه هایی دال بر خستگی از جنگ چچن را نشان می دادند. اما این تنها نشانه ها نبود.از گفت وگوهایی كه در سطوح عالیه با پیگیری كمیته آمریكایی صلح چچن ترتیب یافته و بین میانه روهای چچن و سیاستمداران روسی برگزار می شد نیز نشانه های موفقیت مشاهده می شد. مقامات ارشد پلیس و ارتش در دولت پوتین سرسختانه با ادامه گفت وگوهای صلح با جدایی خواهان چچنی و پایان دادن به جنگی كه سرچشمه ترفیع درجه و منافع مالی بی حساب برایشان به حساب می آمد مخالف بودند. در آن سو شورشیان تندرو چچنی كه رهبر آنان فرد بدنامی چون شامیل باسایف بود نیز چنین دیدگاهی داشتند. باسایف بارها هرگونه توافق بین مقامات دولتی روسیه با مسخدوف را مردود اعلام كرده بود.

در اینجا برخی آگاهان صورت مسئله را به این ترتیب نقل می كنند كه اعضای FSB اقدام به تهیه پروژه مشتركی به اتفاق تندروهای گروگانگیر چچنی كرده اند. بدان معنا كه FSB با ترتیب دادن اقدامات خشونت بار زمینه را برای بن بست گفت وگوهای صلح فراهم كرده و با این روش از سوی دیگر كاری كردند كه مناقشه چچن،جنگ با تروریست های عضو القاعده وانمود شده و ضمنا اعتبار و منزلت مسخدوف نیز ساقط شود. نتیجه حاصله از طراحی پروژه مشترک در ساعت 9 صبح 22 اكتبر سال 2002 با هجوم چهل تروریست به تئاتر دوبروفكا در مسكو نمودار شد.تروریست ها 850 نفر را در داخل تئاتر گروگان گرفتند.گروگانگیران برای آن كه بتوانند حمایت مسلمانان دنیا را متوجه خود سازند وانمود كردند كه تعدادی از آنان عرب هستند.در حالی كه همگی به غیر از احتمالا یک تن، از اهالی چچنستان بودند.آنها تابلوهایی داشتند كه بر آن شعارهایی به زبان عربی نوشته شده بود.زنان همراه آنها حجاب سیاه رنگ داشتند.
در ویدیو های که به دست شبکه تلویزیونی الجزیره رسیده بود يک زن سياه پوش نقاب دار با فريادهای پی در پی ضمن تهديد به قتل تمام گروگان ها، اعلام كرد: ما تمام كفار را در همه جا به قتل خواهيم رساند و مرگ برای ما اهميتی ندارد. پس از اظهارات اين زن گروگان گير چچنی بلافاصله يک پسر جوان از اين گروه كه وی نيز نقاب بر صورت كشيده بود گفت : ما به دستور فرماندهان نظامی در چچن به پايتخت اعزام شده ايم و تا عقب نشينی كامل ارتش روسيه از جمهوری چچن به مبارزات خود ادامه مي دهيم .

به گزارش خبرگزاری رويتر، مدت زمانی پس از آغاز گروگانگيری،مبارزان چچن بيست كودک و تعدادی از مسلمان های حاضر در سالن نمايش را آزاد كردند. برنارد والرو سخنگوی وقت وزارت خارجه فرانسه گفت ، سه نفر فرانسوی ، يک زن و دو كودک توسط گروگانگيرها آزاد شده اند.
آنها همچنين به يک پزشک اجازه ورود به ساختمان را دادند. آنها مقداری غذا و دارو برای گروگان ها بردند. هم چنين پنجشنبه شب مبارزان چچن هفت نفر را آزاد كردند و در صبح روز جمعه نيز هشت كودک شش تا دوازده ساله را آزاد نمودند.اين خبرگزاری می افزايد حوالی ساعت 9 صبح روز پنجشنبه به وقت مسكو، صدای انفجار شديدی از محل سالن نمايش شنيده شد. اما هيچ جزيياتی در مورد اين انفجار داده نشده است.رسانه های روسی،با نظارت انحصاری كرملین بر آنها،با درشت نمایی همان مضامین و دیدگاه های عربی و اسلامی مهاجمان به تئاتر در روز 24 اكتبر، روز بعد از آغاز حمله، گزارش دادند كه پوتین گروگانگیری در مسكو را یكی از حلقه های زنجیر تروریسم بین المللی و هم ردیف با دیگر اقدامات تروریستی می بیند كه در اندونزی و فیلیپین رخ داده است.حمله به تئاتر مسكو و گروگانگیری با برنامه گسترده ای به اجرا درآمده و توانسته بود حلقه ای شود كه انتهای آن به شبكه رسوای القاعده وصل می شد.دلیل چندانی در دست نبود كه بتوان پای مسخدوف را به این گروگانگیری كشید.
مسخدوف خود نیز بلافاصله پس از حادثه از طریق سخنگویش احمد زاكایف آن را محكوم كرده و خواهان یافتن راه حل مسالمت آمیز برای آن شد.اما دستگاه رهبری روسیه برنامه تبلیغاتی وسیعی به راه انداخت كه هجومی و وافی به مقصود بوده و طی آن توانست به عامه مردم بقبولاند كه دستور حمله به تئاتر از جانب مسخدوف صادر شده و بنابراین نمی توان او را نماینده مشروع مقاومت چچنستان شناخت. كرملین با این روش و با بی اعتبار كردن مسخدوف قطع گفت وگوهای صلح با او درباره آینده چچنستان را موجه جلوه داد.

تروریست های مهاجم به تئاتر در جریان مذاكراتی كه با نمایندگان اعزامی دوما و روزنامه نگاران به عمل آوردند، عقب نشینی ارتش روسیه از چچنستان را شرط آزاد كردن گروگان ها اعلام كردند. این شرط از نظر كرملین البته قابل قبول نبود اما نقطه ای برای گشایش باب گفت وگوها شد كه تروریست ها هم سخت بدان علاقه مند بودند و چون اعلام شد كه نماینده ولادیمیر پوتین در تاریخ 26 اكتبر به ملاقات آنان خواهد شتافت و هرگاه به صورت مسالمت آمیز رفتار كنند هیچ تهدیدی متوجه آنان نخواهد بود تروریست ها واكنش مثبتی نشان دادند.اما آنگونه كه پیداست كرملین اصلا قصد اعزام نماینده به تئاتر دوبروفكا را نداشت. تا روز 25 اكتبر فرا برسد نقشه حمله به تئاتر از هر جهت آماده و مهیا شده بود. سران كرملین بعد از پایان غائله ادعا كردند كه تروریست ها با مبادرت به اعدام دو تن از گروگان ها موجب شدند كه نقشه حمله به تئاتر از سوی ماموران پلیس به ناچار و زودتر از موعد به اجرا گذاشته شود اما گزارش شاهدان عینی حاكی است كه تروریست ها ابدا كسی را نكشتند.آنها همچنین برخلاف ادعای مقامات رسمی آن اندازه مواد منفجره با خود نداشتند كه تئاتر را منفجر سازند و FSB نیز این نكته را خوب می دانست.

در نخستین ساعات روز 26 اكتبر ماموران ویژه FSB،اسپتناز ها،برای آنكه راه تصرف تئاتر که تانک های ارتش روسیه آن را محاصره کرده بودند را هموار سازند مبادرت به ارسال گازی سمی و فوق العاده موثر به درون تئاتر از طریق دستگاه های تهویه مطبوع آن كردند. نزدیك به 130 نفر از گروگان ها همراه با بیشتر تروریست ها در نتیجه تماس با آن گاز جان خود را از دست دادند.آن عده از تروریست ها که زنده ماندند،یعنی مهره های سوخته ای که FSB از آنها استفاده کرده بود و دیگر نیازی به آنها نداشت هم به ضرب گلوله ماموران ویژه از پای درآمدند
با این حال کارشناسان دیوان اروپایی حقوق بشر در سال 2011 استفاده از ترکیبات کشنده و سمی را در این گاز تایید کردند و در نتیجه دیوان، روسیه را محکوم به پرداخت غرامت به گروگان ها و خانواده قربانیان کرد.چنانچه تجهیزات كافی فوریت های پزشكی در محل مستقر می شد از مرگ عده قابلی از گروگان ها پیشگیری می شد.كار به صورتی بود كه گروه پزشكی مستقر در محل حتی نوع گازی كه به درون تئاتر فرستاده شده بود را نمی شناختند. واكنش پوتین رییس جمهوری روسیه به این فاجعه ننگین برگزار كردن ضیافت ویژه ای در كرملین برای ماموران ویژه FSB بود كه در این برنامه شركت داشتند.او در آن ضیافت كه روز پس از فاجعه برپا شد از شجاعت و كارآزمودگی ماموران FSB تجلیل به عمل آورد،در حالی که نقشه آنها 130 غیرنظامی بیگناه را به کام مرگ فرستاده بود.

دولت روسیه می گوید که تمام واقعیت را گفته است اما بر اساس آمار یک موسسه نظرسنجی تنها 9 درصد از روس ها باور دارند که دولتشان حقیقت این ماجرا را بر ملا کرده و 91 درصد معتقدند که دولت دروغ میگوید و دست FSB در این ماجرا بوده است.


بحران گروگانگیری سپتامبر 2004 كه منجر به كشته شدن 330 نفر از معلمان،کودکان و والدین آنها گردید نیز یک واقعه خونین دیگر است.186 نفر از 330 کشته از كودکان مدرسه ای بودند و تكرار تلخ فاجعه تئاتر دوبروفكا بود و بی اعتنایی دولتمردان روسیه به زندگی افراد و فقدان احساس پاسخگویی به افكار عمومی در آنها را دوباره به منصه اثبات رساند.در این رویداد نیز مقامات روس دیدگان خود را روی نشانه های واضح وقوع رویدادی تروریستی بستند. بیشتر تروریست ها یعنی عده ای بین 30 تا 40 نفر در خلال هفته های پیش از آن حمله،به اتفاق یكدیگر در لابه لای جنگل در جمهوری اینگوش واقع در مجاورت محل حادثه به سر می بردند.

جمهوری اینگوش از زمان وقوع حمله خونین شورشیان چچن در ژوئن 2004 به آن جمهوری در حالت آماده باش كامل قرار داشت،اما این راز سر به مهری است كه پلیس اینگوش به چه علت به حضور این افراد در جنگل پی نبرد.نام یكی از تروریست ها، ولادیمیر خودوف، به اتهام تجاوز، قتل و ارتكاب اعمال تروریستی در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس قرار داشت و این در حالی بود كه این شخص سراسر فصل تابستان سال 2004 را آزادانه و علنا در روستای زادگاهش در اوستیای شمالی گذرانده و دستگیر هم نشده بود. رهبر گروه، فردی اینگوشی ملقب به "سرهنگ" جانی مخوفی بود كه مسئولان امر او را خوب می شناختند اما او نیز توانسته بود به مدت دو سال از چنگال آنان در امان بماند.تا آنجا كه معلوم شد چندین نفر از دیگر اعضای این دسته تروریستی به علت ارتكاب خشونت های جنایی زندانی بوده اند. اما همه آنها پیش از حادثه از زندان آزاد شده بودند. به گفته یكی از روزنامه نگاران روسی "جانوران وحشی از درون قفس های خود یكسره به سراغ مدرسه بسلان آمدند. درهای قفس ها را هم قضات دادگاه ها، مسئولان پلیس و دستگاه امنیتی FSB به روی آنها گشودند."

چنانكه روایت شده تروریست ها پیش از مبادرت به حمله ترتیباتی اتخاذ كرده بودند تا مقادیری سلاح را در درون مدرسه شماره یک شهر بسلان پنهان سازند. از طرفی دو مامور پلیس كه مطابق معمول حفاظت از مدرسه در روز بازگشایی آن را بر عهده داشتند به بهانه ای ناموجه به ماموریت دیگری اعزام شده بودند.همچنین به گفته شاهدانی که زنده ماندند یكی از تروریست ها در برابر گروگان ها فریاد زده بود كه "پلیس شما را به 20 هزار دلار فروخته است" و این نشان می دهد كه ماموران پلیس آلوده به رشوه گیری شده بودند.در مصاحبه‌ای که با یکی از گروگان‌گیران دستگیر انجام شد،وی اعتراف کرد که در این حادثه به سوی کسی شلیک نکرده و تاکید می‌کرد که نمی‌خواسته در این گروگان‌گیری جان خود را از دست بدهد.

حمله انتحاری به محل بار مسافران فرودگاه دوموديه دووا در زمان ریاست جمهموری دیمیتری مدودف و کشته شدن 36 نفر و حمله انتحاری به مترو مسکو و کشته شدن 40 نفر نیز از دیگر اقدام های تروریستی مشابه بر علیه مردم روسیه میباشد و ضعف ها و جنایت های FSB و راهبردهای تمرکزگرای کرملين را مرکز توجه قرار میدهد.در آن زمان مسکو کماکان اعلام کرد که با قاطعيت با عوامل حادثه برخورد میکند و به زودی آنها را شناسايی و زير مشت آهنين له خواهد کرد.چيزي که مردم روسيه از آن وحشت دارند به عدم شناسايی يا مجازات اين گروه‌ها مربوط نمیشود.آنها از ناتوانی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنيتی کشورشان از پيشگيری حوادث مشابه و واکنش‌های بعدی تروريست‌ها و دست داشتن FSB در اقدام های مشابه میترسند.کرملين هم از اين ترس آگاهی دارد.


به راستی سرزمین بزرگانی چون چخوف،تورگنیف،تولستوی،داستایوفسکی،آیاکوفسکی،
بولگاکف و مشاهر بزرگ دیگر و دانشمندانی چون مندلیف زیر چکمه دیکتاتور هاست.


نگاره بالا متعلق به گروگاگیری در تئاتر دوبروفكا و بقیه نگاره ها عکس هایی دردناک از کشتار در مدرسه بسلان میباشند.[/font][/size]

[color=#333333][font='lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif][size=2][right]منبع : صفحه اسلحه برتر در ف س وک[/right][/size][/font][/color]
  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب چکا، نظر شما راجع به این مسائل چیه؟ می خوام تحلیلتون رو بدونم.

جایی خوندم که این عملیاتها با چراغ سبز و حمایت آمریکا( عدم پوشش رسانه ای گسترده در آن زمان) صورت گرفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیکتاتوری برفی؟ اگه اینطوره پس ایالات متحده رو چی صدا کنیم؟؟!

قتل عام واکو که در آن 76 نفر زن بچه و افرادی کاملا غیر مسلح بدون هیچ جرمی در خونشون توسط ارتش آمریکا زنده زنده در آتش سوختند.
دیدن این صفحه خالی از لطف نیست [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/101407/%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D8%B3%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%88-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85"][size=5][font=tahoma,geneva,sans-serif]آدرس [/font][/size][/url]
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][quote name='ALFARD' timestamp='1373140557' post='320112']
دیکتاتوری برفی؟ اگه اینطوره پس ایالات متحده رو چی صدا کنیم؟؟!

قتل عام واکو که در آن 76 نفر زن بچه و افرادی کاملا غیر مسلح بدون هیچ جرمی در خونشون توسط ارتش آمریکا زنده زنده در آتش سوختند.
دیدن این صفحه خالی از لطف نیست [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/101407/%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D8%B3%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D9%88-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85"]آدرس [/url]
[/quote][/font][/size]

[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif]من که تو متن جایی رو ندیدم که بگه آمریکا از روسیه بهتر هست که شما مقایسه میکنی ، هر دو کشور کارهای غیر انسانی خیلی زیادی رو انجام دادن[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب محمد عزیز

چیزی که اول از همه در مورد این متن با ادبیات مغرضانه قابل مشاهده هست ، تلاش برای ارتباط دادن دو موضوع بی ربط یعنی بمب گذاری ساختمان های مسکو و نقش احتمالی FSB در آن به خشونت برخوردهای امنیتی روسیه در حوادث تروریستی مختلف هست !

در مورد بمب گذاری های 1999 ساختمان های شهرهای روسیه ، کدهای موجود اینطور نشون میده که این حمله با دخالت سازمان امنیتی روسیه برای تغییر افکار عمومی به نفع جنگ جدید چچن و به قدرت رسیدن حزب روسیه ی متحد بوده که شیوه ای مرسوم و سابقه دار در کشورهاست و بنظر من با توجه به قرائن و حوادث بعد از این حمله ، بمبگذاری 1999 مسکو رو میشه در کنار حادثه ی 11 سپتامبر یک عملیات False Flag در نظر گرفت. هرچند این موضوع هنوز برام ابهام آوره که اگر این بمب گذاری یک پروژه ی FSB بوده، چرا تنها مدرک عملی دست داشتن این سازمان در حمله که بکرات توسط معتقدان به توطئه مطرح میشود ، یعنی کشف بمبگذاری FSB در ساختمانی در شهر Ryazan توسط پلیس، بدون هماهنگی پلیس انجام شد تا حضور FSB در آن لو نرود؟

اما در زمینه ی خشونت پلیسی نیروهای امنیتی روسیه در حوادثی چون مدرسه ی بسلان و تئاتر مسکو باید به یاد بیاریم که این نوع برخوردها یک استاندارد برخورد با تروریستها برای نیروهای امنیتی روسیه بوده و هست و همانطور که قبلا در فروم بحث شده، تا قبل از روی کار آمدن حزب حاکم و حتی در زمان شوروی هم این سیاست اعمال میشده و نتیجه ی این سیاست "No Negotiation" هم علی رغم تلخی ظاهریش، افزایش امنیت و کاهش جرات ترویستها به دست زدن دوباره به این اقدامات هست. تا جایی که انگلستان هم در دولت تاچر این سیاست رو برای مقابله با ایرلندی ها از شوروی الهام گرفت. همچنین هیچ استنادی و هیچ انگیزه ی قوی ای برای سناریوی دست داشتن نیروهای امنیتی روسیه در گروگانگیری های بسلان و تئاتر مسکو وجود نداره و ارتباط دادنش به بمبگذاری آپارتمان ها بی پایه است.
  • Upvote 8
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله، یاد اون قضیه دیپلماتهای روسی در لبنان افتادم که یه بار تعریف کردید!

ممنون.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حالا مگه کسی گفته مثلا روسیه خیلی خوبه و مقاماتش همه امامزاده ان؟! مهم اینه که روسیه در دنیای امروز لا اقل مثل آمریکا دشمن علنی ما نیست،هواپیمای مسافربری مارو نمیزنه.مارو مستقیما تحریم نمیکنه،مارو تهدید به حمله نظامی نمیکنه،و در خیلی موارد چون با ما منافع مشترک داره میشه تا حدودی روی همکاری و پشتیبانی روسیه حساب کرد.اینکه منافع ما در دوستی با روسیه یا چینه دلیل نمیشه که اونا خیلی خوب باشن.اینو همه میدونن.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='sunshine' timestamp='1373143873' post='320125']
مهم اینه که روسیه در دنیای امروز لا اقل مثل آمریکا دشمن علنی ما نیست،هواپیمای مسافربری مارو نمیزنه.مارو مستقیما تحریم نمیکنه،مارو تهدید به حمله نظامی نمیکنه[/quote]
دوست عزیز یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه خدا خر رو شناخت و بهش شاخ نداد. البته اون زمونایی که یه نیمچه شاخی داشت ،حسابی از خجالت خلق الله در اومد. الانم شاید هنوز یه شاخکی واسش مونده باشه و فیض و سعادت چشیدن مزه شاخش نصیب بندگان خدا میشه ولی اونا خودشون بی خبر و نا آگاه هستن. الله اعلم.
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در این که استراتژی روسها در برخورد با تروریستها پیامد های اولیه فجیعی داره شکی نیست. به هر صورت این استراتژی شونه. اما واسم سوال شده که برخورد ایران در مواجهه با این قبیل اعمال تروریستی چگونه ست؟ مثلآ اگه 40 - 50 نفر از اعضای جند الله میومند و یه سالن سینما یا یه همایش رو تسخیر میکرند و 500 نفر گروگان میگرفتند رفتار نیروهای ایرانی باهاشون چگونه بود؟ استراتژی ایران در این جور مواقع چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif][quote name='Royal_falcon' timestamp='1373147854' post='320129']
در این که استراتژی روسها در برخورد با تروریستها پیامد های اولیه فجیعی داره شکی نیست. به هر صورت این استراتژی شونه. اما واسم سوال شده که برخورد ایران در مواجهه با این قبیل اعمال تروریستی چگونه ست؟ مثلآ اگه 40 - 50 نفر از اعضای جند الله میومند و یه سالن سینما یا یه همایش رو تسخیر میکرند و 500 نفر گروگان میگرفتند رفتار نیروهای ایرانی باهاشون چگونه بود؟ استراتژی ایران در این جور مواقع چیه؟
[/quote][/font][/size]
[size=5][font=arial,helvetica,sans-serif]امیدوارم هرکاری میکنن نیروی ویژه پلیس رو نفرستن ، یه چند تا اتفاق ساده تر افتاد که نیروی انتظامی خودش رو خیلی بد نشون داد[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Royal_falcon' timestamp='1373147854' post='320129']
در این که استراتژی روسها در برخورد با تروریستها پیامد های اولیه فجیعی داره شکی نیست. به هر صورت این استراتژی شونه. اما واسم سوال شده که برخورد ایران در مواجهه با این قبیل اعمال تروریستی چگونه ست؟ مثلآ اگه 40 - 50 نفر از اعضای جند الله میومند و یه سالن سینما یا یه همایش رو تسخیر میکرند و 500 نفر گروگان میگرفتند رفتار نیروهای ایرانی باهاشون چگونه بود؟ استراتژی ایران در این جور مواقع چیه؟
[/quote]
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران
در برخوردهای امنیتی ؛ پیشرو و صاحب سبک است !
از جهتی دیگر ؛ یگان های ویژه امنیت ملی ؛ تحت نظارت شورای امنیت ملی با مشایعت سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و یگان ویژه نیروی انتظامی مسئولیت رفع تهدیدات امنیت ملی رو دارند ...
تیپ 65 هوابرد نوهد هم در رفع تهدیدات امنیت ملی گسترده ( مانند تهاجم اشرار به شهر ) موظف و قابل اتکاء است ...

[quote name='arash666' timestamp='1373148339' post='320130']
[size=4][font=arial,helvetica,sans-serif][quote name='Royal_falcon' timestamp='1373147854' post='320129']
در این که استراتژی روسها در برخورد با تروریستها پیامد های اولیه فجیعی داره شکی نیست. به هر صورت این استراتژی شونه. اما واسم سوال شده که برخورد ایران در مواجهه با این قبیل اعمال تروریستی چگونه ست؟ مثلآ اگه 40 - 50 نفر از اعضای جند الله میومند و یه سالن سینما یا یه همایش رو تسخیر میکرند و 500 نفر گروگان میگرفتند رفتار نیروهای ایرانی باهاشون چگونه بود؟ استراتژی ایران در این جور مواقع چیه؟
[/quote][/font]
[font=arial,helvetica,sans-serif]امیدوارم هرکاری میکنن نیروی ویژه پلیس رو نفرستن ، یه چند تا اتفاق ساده تر افتاد که نیروی انتظامی خودش رو خیلی بد نشون داد[/font][/size]
[/quote]
اشتباه به عرضتون رسوندن ؛ هر کسی که یه دست لباس سیاه بپوشه و یه MP5 بگیره دستش ، نیروی ویژه نیست ؛ زمانی که یگان ویژه نیروی انتظامی تأسیس شد در برخی شهرستان ها به صورت غیر اصولی بنیان نهاده شد و کیفیت نیروی ویژه رو حفظ نکرد ؛ وگرنه یگان های ویژه نیروی انتظامی در بحث تکنلوژیک پیشرو و در آموزش زیر نظر مربیان مجرب قرار دارند ...
از طرفی معمولا نیروهای ویژه به صورت تیمی عملیات میکنند و این تیم ها بر اساس کیفیت رتبه بندی میشن ؛ بعضی اوقات که تیم های اصلی در عملیات هستند از تیم های بعدی استفاده میکنند که معمولا نه تجربه کافی دارند و نه آموزششون کامل شده ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان ببخشید جسارتا واقعیت حال حاضر اینه که فعلا خر کشور دیگری است و الحمدلله شاخ‌هاش هم تو منطقه متعدد هست!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Electro_officer' timestamp='1373195468' post='320178']
دوستان ببخشید جسارتا واقعیت حال حاضر اینه که فعلا خر کشور دیگری است و الحمدلله شاخ‌هاش هم تو منطقه متعدد هست!
[/quote]

100% تایید میشه [color=#ee82ee]در حال حاضر. [/color]ان شا الله که همه خران نیست و نابود بشن و شاخ همشون هم شکسته بشه کلهم اجمعین.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='davoud' timestamp='1373198046' post='320187']
[quote name='Electro_officer' timestamp='1373195468' post='320178']
دوستان ببخشید جسارتا واقعیت حال حاضر اینه که فعلا خر کشور دیگری است و الحمدلله شاخ‌هاش هم تو منطقه متعدد هست!
[/quote]

100% تایید میشه [color=#ee82ee]در حال حاضر. [/color]ان شا الله که همه خران نیست و نابود بشن و شاخ همشون هم شکسته بشه کلهم اجمعین.
[/quote]
لایک داوود جان. باور بفرمایید تاریخ رو فراموش نکردم ولی اونایی که فعلا لوله‌ی تفنگشون رو به سمت ما گرفتند فعلا براداران یانکی هستند!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Royal_falcon' timestamp='1373147854' post='320129']
در این که استراتژی روسها در برخورد با تروریستها پیامد های اولیه فجیعی داره شکی نیست. به هر صورت این استراتژی شونه. اما واسم سوال شده که برخورد ایران در مواجهه با این قبیل اعمال تروریستی چگونه ست؟ مثلآ اگه 40 - 50 نفر از اعضای جند الله میومند و یه سالن سینما یا یه همایش رو تسخیر میکرند و 500 نفر گروگان میگرفتند رفتار نیروهای ایرانی باهاشون چگونه بود؟ استراتژی ایران در این جور مواقع چیه؟
[/quote]

این بستگی به دولت ها هم داره

تجربه دولت اصلاحات در این موارد مذاکره با تروریست ها و راضی کردنشون بود و نجات مسالمت آمیز گروگانها
چیزی که گروه تروریستی ریگی رو جری کرد

دولت هاشمی سیاستش مشت آهنین بود

دولت اصولگرا سیاستش برخورد اطلاعاتی و همه جانبه و تعقیب تروریست ها تا ریشه کن کردن اونها

ولی میشه گفت ایرانی ها اصولا بیشترین سعیشون نجات گروگانهاست بهرقیمتی
و سپس تعقیب تروریست ها با کارهای اطلاعاتی
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.