sorena_ir_army

بررسی مسیر های تحریم برای صفر کردن صادرات نفت توسط آمریکا و اقدامات متقابل ج.ا

Recommended Posts

[color=darkred]عراق به ایران حمله کند، واکنش مسکو و پکن که در رابطه با سوریه موضعی کاملا مخالف غرب اتخاذ کردند، چه خواهد بود؟ [/color]

sسود جويانه و نه راهبردي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط این رو می تونم بگم ایران عراق نیست کشورما کشوری دموکراتیکه که از بطن مردم بلند شده نه مثل عراق قبل از2003 با حکومتی تک حزبی و خونخوار که کارنامه سیاهی در کشتار داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در اینکه گرونی داره پدر مردم و در میاره و مسئولین بی خیالمون هیچ کاری نمی کنند شکی نیست
ولی تو همون دوران جنگ اگه برید بخونید می بینید که مردم کل زندگیشون جیره بندی بود ولی باز از خودشون می زدن و می فرستادن جبهه

اینجا ایران است
فراتر از تصورات هرکس icon_wink

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
باز هم سند فراموش شد

با جناب einstein موافقم

سعی کنید بیشتر از این 2 واژه استفاده کنید که رضایت خدا در ان هست کفار و مسلمین

اما انها یه چیز رو یادشون رفته که ما مسلمونیم

گرچه کسی که نگاه از بالا داره نباید مردم رو نا امید کنه به خدا قسم امروز کشور ما از همه بیشتر به این کلمه نیاز داره و ان هم[size=18] توکل بر خدا و امید واری[/size]هست.

ما شاید دلیل بسیاری از مشکلات رو بدونیم اما نباید این نگرانی ها رو به مردم انتقال بدیم

خدا با ماست

یا حق=یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
غرب روش خوبی رو پیدا کرده ؛

- ابتدا کشور شما رو تحریم اقتصادی میکنند
- بعد تروریستها رو وارد کشور شما میکنند و تهدیدات امنیتی داخلی بوجود میارن
- در ادامه جو سیاسی درون جامعه از حالت باز به امنیتی بدل میشه
- چنین فضای طبیعتا خشونت زاست و ایجاد نارضایتی میکنه
- بعد شروع میکنند به حمایت از ناراضیان و معارضین
- فراهم سازی مشکلات اقتصادی و جو امنیتی خشن در درون کشورها باعث میشه تا آرام آرام نظام حاکم در چشم مردم خار بشه از طرفی عنان انتقاد از شما رو خودشون با زبان دراز رسانه بدست میگیرن
- این روال ادامه پیدا میکنه تا شروع بازی های تبلیغاتی ؛ (عدم رعایت حقوق بشر) (عدم توجه به نارضایتی های عمومی مردم و ندادن حق اعتراض) (نبود دمکراسی) (نبود آزادی بیان) (نبود حقوق زنان) و خلاصه هر چیز دیگری که بکارشون بیاد
- اما قضیه اینجا ختم نمیشه ؛ حالا وقت چیدن میوه است ؛ (یارگیری از میان نخبگان سیاسی فرهنگی هنری و ...) و در نتیجه افزودن بر نگرانی سران و مسئولان (که تنها هستین ! به هیچ کس نمیشه اعتماد کرد ! و در نتیجه (نفوذ دادن چاپلوس ها و دست بوسان ناشناخته به درون ارکان تصمیم گیری کشورها) اینا خودشون بدون اینکه دشمنی کنند همه چیز رو به دشمن تقدیم میکنند ! ..
- البته تا کشیدن ماشه خیلی زوده ! و هدف تا اینجا عقب نگه داشتن ملت بوده نه نابودیش ؛ تا همچنان وابسته سیاسی و اقتصادی بمونه .
- ماشه زمانی کشیده میشه که قرار باشه اونها منجی شما در مشکلاتتون باشن ! ولی راه ساده تر اینه که ملتی که اینطور به سرشون اومده باید یه فکری بکنند !
- دوران امروز رو دگر راهبر میگن ؛ لیبرالیسم واقعی سالهاست که مرده و مردم رو اول احمق پرورش میدن و بعد آزادشون میکنند تا همه چیز رو بادست خودشون نابود کنن (60 سالی هست که دنیا اینطوری اداره میشه) و طبیعیه که این مردم با این تربیت نمیتونن راه درست رو پیدا کنن بنابراین بازگشتشون یا به گذشته است یا آنارچی . (یعنی این کشورها یا به سمت دیکتاتوری خشونت آمیز پیش میرن و یا اینکه به دام انقلابات بی نتیجه میفتن)

اینطوریه که غرب همیشه یکه تاز میمونه ! و هدف هم فقط همینه ؛ ...


طبیعیه که چین و روسیه چنین پایانی رو میتونن ملاحظه کنن ! و اگر قرار باشه واکنشی نشون بدن باید سالها قبل این واکنش ها رو نشون میدادن ؛ الان آدم میفهمه که واکنش چین و روسیه چیزی بیشتر از کرکس ها و لاشخور ها نخواهد بود !

----

فکر کنم اصل تیتر رو در نووستی دیدم .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب worior
سلام و احترام بیکران
اول از شما سپاسگزارم چرا که بشکلی هوشمندانه به جوهره امر اشاره فرمودید؛ سرچشمه های فرآیند و جریان قلب ماهیت اتیکت های متدولوژیک سیاسی و وجوه تسمیه شان را می توان در دو سده قبل در اروپای مرکزی (تجربیات برقراری فرمیشن های جمهوری پروسیان و فرانسه) و نیز انگلستان (که دست کم طی قرون 16 تا 19میلادی تجربیات ارزنده ای در تربیت سگان دست آموز سیاسی در میان نجیب زادگان ساکن دشت های شمالی ایرلند کسب کرده بود) جستجو نمود ...
و ... اکنون در دهه های آغازین سده 21، نظر به گرویدن به اصالت ابزار (اپیدمی آگاهی ابزار محور در مقابل اگاهی فرهنگ محور یا سنت محور) که پیامدهای حداقلی اش کاهیدگی، زوال و محو تدریجی حریم های فرهنگی (و خرده فرهنگی) و همچنین گشایش باب «تزریقات رسانه ای» است ... سیاق سیاست روز غربیان نیز در خاور نزدیک، در عوض رویارویی سخت به مهندسی نرم در حوزه حیات فردی و اجتماعی می گراید؛ روش مندی جراح خبیث داستان ما «تحمیق و به ابتذال کشاندن توده» و ابزارش «تیغ داغ رسانه» است.
کارل اشمیت را اغلب به مثابه تئوری پرداز حلقه مرکزی حزب نازی آلمان عصر رایش شناسانده اند اما ... برخی نکات موجود در نص نقدهای تئوریک وی بر «مفهوم لیبرالیسم» [همچون مقوله سهم مردم از قدرت سیاسی] حتی در صورتی که از منظر یک تئوری پرداز متخالف و نه چندان بی طرف نیز خوانده شود قابل تأمل است و قابل توجه تر آنکه این نقادی ها در دهه های آغازین سده 20 میلادی عرضه می شود.

هر چند بهتر این است در گوشه ای از ذهنیت تاریخی مان بیاد داشته باشیم که سیاست بازان نیز گاه و بی گاه پای در بند دام فریب خویش می نهند و توده ها نیز قادر اند بازیگران حوزه قدرت سیاسی را به اندیشه خویش بیازارند ... و این علت اساسی عشوه گری روز افزون رسانه ای در روزگار ماست (بلکه بتوان مکر و تدبیر بالقوه توده های انسانی را در نطفه ذهنیت فردی و اجتماعی شان خفه کرد بی آنکه نیاز به شلیک حتی یک گلوله سربی باشد).

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]


حکومت ایران بدون حمله نظامی سرنگون شود.
[/quote]
اونايي جنين فكري مي كنند بايد دونست هنوز از جامعه ي ايران شناخت بيدا نكرده اند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایران هسته ای- منابع مطلع می گویند موجی از گزارش های اطلاعاتی در غرب که می گوید تحریم نفتی به شدت به سود ایران تمام شده، دولتمردان امریکا یی و اروپایی را کلافه کرده است.

یک منبع آگاه که به اقتضای حوزه کاری اش، گزارش هاش اطلاعاتی درباره ایران را رصد می کند روز 27 اسفند به «ایران هسته ای» خبر داد که در یک ماه گذشته بیش از 3 گزارش اطلاعاتی با طبقه بندی محرمانه به بالا از سوی سرویس های اطلاعاتی اروپایی و امریکایی تولید شده که جمع بندی همه آنها این است که ایران به دلایل متعدد برنده بزرگ تحریم های نفتی بوده و این تحریم ها به نحوی کاملا هوشمند درآمدهای ایران را در حالی که متوسط درآمد تمام کشورهای جهان به دلیل بحران اقتصادی در حال کاهش است، افزایش داده است.

یک منبع مطلع گفت: «یکی از اصلی ترین محورهای این گزارش ها که هم اکنون تیم هایی از سرویس های اطلاعاتی سیا (امریکا)، موساد (اسراییل)، MI6 (انگلیس)، BND (آلمان) و DGSE (فرانسه) در استکهلم درحال بحث درباره آن هستند این است که تحریم نفتی ایران به جای اینکه باعث کاهش درآمد ایران شود، آن را ظرف 3 ماه گذشته بیش از 3 میلیارد دلار افزایش داده است».

این منبع اضافه کرد: «سرویس های غربی که از امریکا می خواهند درباره محتوای یافته هایشان اظهارنظر کند عقیده دارند ایران هوشمندانه از طریق تشدید درگیری لفظی با امریکا و اسراییل شوک های قیمتی مستمر به بهای نفت وارد کرده بی آنکه عملا هیچ تحریم نفتی علیه آن اعمال شده باشد».

بنا به گفته این مقام مطلع، سرویس های غربی بویژه سرویس آلمان عقیده دارند که ایران از فرصت بحران موجود در اقتصاد جهانی به خوبی استفاده کرده و غرب را بر سر دوراهی تضعیف اقتصاد خود با تشدید تحریم علیه ایران یا کاهش شدید تحریم ها قرار داده است.

این منبع ادامه داد: «نشست استکهلم عملا به صحنه محاکمه امریکا و اسراییل تبدیل شده است. کشورهای اروپایی معتقدند ایران با هماهنگی روسیه و چین، از نقطه ضعف اصلی کشورهای غربی یعنی حساسیت شدید افکار عمومی در این کشورها به افزایش بهای سوخت استفاده کرده و شرایطی بوجود آورده است که شانس بقای سیاسی دولتمردان فعلی در این کشورها به شدت کاهش یافته است؛ بویژه که تقریبا تمامی این کشورها از جمله امریکا و فرانسه در آستانه انتخابات قرار دارند. به این تریتب این احتمال وجود دارد که پافشاری بر اعمال محدودیت بر بخش نفت ایران منجر به بحران داخلی در کشورهای غربی شود».

این منبع که تاکید داشت محدودیت فراوانی برای ارائه اطلاعات در این باره دارد، همچنین به این موضوع اشاره کرد که سرویس های غربی عقیده دارند انتخابات 12 اسفند نشان داده دولت ایران در متوقف کردن پروژه «انتقال فشار به مردم» موفق بوده و عملا اجازه نداده فشار های خارجی بر زندگی عادی در ایران تاثیر بگذارد.

بنا به گفته این منبع، ارزیابی اطلاعاتی 5 سرویس غربی این است که مردم ایران تورم موجود را ناشی از یک روند داخلی می دانند و ارتباطی میان این تورم و فشارهای غرب قائل نیستند.

بر این مبنا، اعضای جلسه تصمیم گرفته اند که شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی تحت اشراف MI6 یک بسته تبلیغاتی جدید درباره ارتباط تحریم و تورم تولید کند.

اطلاعات موجود نشان می دهد این نشست مقدمه نشست اصلی تری است که در ماه می برگزار خواهد شد و کشورهای اروپایی در آن نشست امکانپذیر یا امکان ناپذیر بودن اعمال تحریم نفتی علیه ایران در ژوئن 2012 را بررسی خواهند کرد.

اطلاعات موجود نشان می دهد این سرویس ها همچنین در این باره که پافشاری بر تحریم نفت ایران روابط با روسیه، چین و هند را بیش از پیش تخریب کند هشدار داده اند.

این منبع اطلاعاتی به «ایران هسته ای» گفت : «این احساس وجود دارد که جامعه اطلاعاتی اروپا و امریکا گزینه تحریم را هم مانند گزینه جنگ در تاثیر گذاری بر محاسبات ایران ناکارآمد می داند».

http://fa.irannuc.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=2421:گزارش-ویژه-نشست-ویژه-5-سرویس-اطلاعاتی-در-استکهلم-اروپا-در-آستانه-تجدید-نظر-در-تحریم-نفتی&catid=101:مجموعه-ارزیابی-های-استراتژیک&Itemid=509

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ایران هسته ای- منابع مطلع می گویند موجی از گزارش های اطلاعاتی در غرب که می گوید تحریم نفتی به شدت به سود ایران تمام شده، دولتمردان امریکا یی و اروپایی را کلافه کرده است.

یک منبع آگاه که به اقتضای حوزه کاری اش، گزارش هاش اطلاعاتی درباره ایران را رصد می کند روز 27 اسفند به «ایران هسته ای» خبر داد که در یک ماه گذشته بیش از 3 گزارش اطلاعاتی با طبقه بندی محرمانه به بالا از سوی سرویس های اطلاعاتی اروپایی و امریکایی تولید شده که جمع بندی همه آنها این است که ایران به دلایل متعدد برنده بزرگ تحریم های نفتی بوده و این تحریم ها به نحوی کاملا هوشمند درآمدهای ایران را در حالی که متوسط درآمد تمام کشورهای جهان به دلیل بحران اقتصادی در حال کاهش است، افزایش داده است.

یک منبع مطلع گفت: «یکی از اصلی ترین محورهای این گزارش ها که هم اکنون تیم هایی از سرویس های اطلاعاتی سیا (امریکا)، موساد (اسراییل)، MI6 (انگلیس)، BND (آلمان) و DGSE (فرانسه) در استکهلم درحال بحث درباره آن هستند این است که [color=red]تحریم نفتی ایران به جای اینکه باعث کاهش درآمد ایران شود، آن را ظرف 3 ماه گذشته بیش از 3 میلیارد دلار افزایش داده است[/color]».

این منبع اضافه کرد: «سرویس های غربی که از امریکا می خواهند درباره محتوای یافته هایشان اظهارنظر کند عقیده دارند ایران هوشمندانه از طریق تشدید درگیری لفظی با امریکا و اسراییل شوک های قیمتی مستمر به بهای نفت وارد کرده بی آنکه عملا هیچ تحریم نفتی علیه آن اعمال شده باشد».

بنا به گفته این مقام مطلع، سرویس های غربی بویژه سرویس آلمان عقیده دارند که ایران از فرصت بحران موجود در اقتصاد جهانی به خوبی استفاده کرده و غرب را بر سر دوراهی تضعیف اقتصاد خود با تشدید تحریم علیه ایران یا کاهش شدید تحریم ها قرار داده است.

این منبع ادامه داد: «نشست استکهلم عملا به صحنه محاکمه امریکا و اسراییل تبدیل شده است. کشورهای اروپایی معتقدند ایران با هماهنگی روسیه و چین، از نقطه ضعف اصلی کشورهای غربی یعنی حساسیت شدید افکار عمومی در این کشورها به افزایش بهای سوخت استفاده کرده و شرایطی بوجود آورده است که شانس بقای سیاسی دولتمردان فعلی در این کشورها به شدت کاهش یافته است؛ بویژه که تقریبا تمامی این کشورها از جمله امریکا و فرانسه در آستانه انتخابات قرار دارند. به این تریتب این احتمال وجود دارد که پافشاری بر اعمال محدودیت بر بخش نفت ایران منجر به بحران داخلی در کشورهای غربی شود».

این منبع که تاکید داشت محدودیت فراوانی برای ارائه اطلاعات در این باره دارد، همچنین به این موضوع اشاره کرد که سرویس های غربی عقیده دارند انتخابات 12 اسفند نشان داده دولت ایران در متوقف کردن پروژه «انتقال فشار به مردم» موفق بوده و عملا اجازه نداده فشار های خارجی بر زندگی عادی در ایران تاثیر بگذارد.

بنا به گفته این منبع، ارزیابی اطلاعاتی 5 سرویس غربی این است که مردم ایران تورم موجود را ناشی از یک روند داخلی می دانند و ارتباطی میان این تورم و فشارهای غرب قائل نیستند.

بر این مبنا، اعضای جلسه تصمیم گرفته اند که شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی تحت اشراف MI6 یک بسته تبلیغاتی جدید درباره ارتباط تحریم و تورم تولید کند.

اطلاعات موجود نشان می دهد این نشست مقدمه نشست اصلی تری است که در ماه می برگزار خواهد شد و کشورهای اروپایی در آن نشست امکانپذیر یا امکان ناپذیر بودن اعمال تحریم نفتی علیه ایران در ژوئن 2012 را بررسی خواهند کرد.

اطلاعات موجود نشان می دهد این سرویس ها همچنین در این باره که پافشاری بر تحریم نفت ایران روابط با روسیه، چین و هند را بیش از پیش تخریب کند هشدار داده اند.

این منبع اطلاعاتی به «ایران هسته ای» گفت : «این احساس وجود دارد که جامعه اطلاعاتی اروپا و امریکا گزینه تحریم را هم مانند گزینه جنگ در تاثیر گذاری بر محاسبات ایران ناکارآمد می داند».

http://fa.irannuc.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=2421:گزارش-ویژه-نشست-ویژه-5-سرویس-اطلاعاتی-در-استکهلم-اروپا-در-آستانه-تجدید-نظر-در-تحریم-نفتی&catid=101:مجموعه-ارزیابی-های-استراتژیک&Itemid=509[/quote]


تا اینجاش که به نفع ما شده .


ببینیم از اینجا به بعدش چی میشه؟!

امیدوارم عنایات پروردگار قادر و رحیم کماکان شامل حالمون بشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با تشکر از پاتریوت عزیز ؛ بخشید که دیر پاسخ میدم .

به حق دانسته و کاملا آگاهانه زدید به مرکز هدف ؛ البته استفاده از این ادبیات رو بخاطر ضعف در یافتن زبان مشترک و ایجاد یک کارگاه فکرورزی عمومی کارا نمیدونم ؛ به همین خاطر سعی کنیم که بقول دوستان زیر فوق لیسانس صحبت کنیم هر چند که سواد من یکی از دیپلم هم کمتره ؛ در باب موضوعاتی که مطرح نمودین الحق اشمیت که فقط چند روز است ملاقاتی با افکارشان داشتم ! پاسخی که یک عمر به پرسش های خویش پیرامون کذابیت لیبرالیسم داده بودم ؛ گویا بسیار پیشتر از اینکه به عقلمان برسد تایید شده بود ! ... از قرار مدتی قبل با برادر عزیز آنتی وار پیرامون همین موضوع که چطور میشود لیبرالیسم ساختار شکن رو با استراکچرال فونکسیونالیسم مسلط بر جوامع توده وار-سازماندهی شده امروزی در هم آمیخته دانست بسیار بحث نمودیم و امروز فهمیدیم که حقیقا این دروغ بسیار بزرگ است . بخصوص نگرش کنش سنجی متقابل در میان افراد قرار است جایگزین تعریف فردگرایی در جامعه شود ! تا به باز تعریف سیستم از اشتباهات فجیع گذشته بپردازند ... لیکن لیبرالیسم ساختار شکن نسخه مناسبی ست برای انهدام ساختارهایی که به حفظ آن پرداخته اند ؛ آنچنان رفتار شیطانی محرز است که سلطان را نگران از حفظ خود به کنترل گرفته اند و وی چاره ای جز خم شدن و خر شدن ندارد ! حال این روش در جوامعی که پیشتر عنان خود را بدست گرفته اند و رهبران افکار خود را ساخته اند چندان کارایی ندارد مگر اینکه توام با تبدیل آن به ساختارهای استبدادی گذشته تحت فشار باشد .


[quote]هر چند بهتر این است در گوشه ای از ذهنیت تاریخی مان بیاد داشته باشیم که سیاست بازان نیز گاه و بی گاه پای در بند دام فریب خویش می نهند و توده ها نیز قادر اند بازیگران حوزه قدرت سیاسی را به اندیشه خویش بیازارند ... و این علت اساسی عشوه گری روز افزون رسانه ای در روزگار ماست (بلکه بتوان مکر و تدبیر بالقوه توده های انسانی را در نطفه ذهنیت فردی و اجتماعی شان خفه کرد بی آنکه نیاز به شلیک حتی یک گلوله سربی باشد).[/quote]

امروز دیگر مخاطب را باید عضوی از یک جامعه اطلاعاتی بسیار بزرگ دانست ؛ مخاطب فعال و پویا شناخته شده ؛ ولی در فضایی که سنگر های بسیار برای شلیک انواع گلوله وجود دارد ، زیر بمباران برجسته سازی و سیاهاله مارپیچ سکوت گیر انداختن موجودات تنهایی که از پیش از این تخم چگونه اندیشیدن از کودکی در مغز آنان فرو نشسته است کار دشواری نیست ؛ این توده فعال بیش یک کپی کننده و بازتحریف کننده اطلاعات نیست ؛ لیکن قدرت فاحشه عشوه گر را باید جای دیگر جست ! یک تفهم تفسیری با استفاده از کاشت فرهنگی برای ساخت جهانی از پیش تعریف شده . لذا لیبرالیسم لازمه آن است تا ساختار فکری شکسته شود و انسان از درون تاخته شود اما کدام انسان ؟!

از این روست که نباید از توده عیب جست و فرهنگ تعاریف بسیار دارد . پس تا روزگار این توده تامین است نگرانی لازم نیست و بیداریش زمانیست که رفاهش به خطر افتد ؛ و این هشیاری در عالمی تاریک اتفاق می افتد ، پس تماما بر آگاهان است که مشعل های خویش را روشن کنند اما چه میشود کرد ! که توده هشیار شده و بیناست اما بی نهایت نورافکن روشن است ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به شرطی که مسئولین با درایت و مدیریت درست به پیش بروند و بذر اختلاف و بی قانونی را در جامعه و سیاست .کشور نپاشند...
به نا به فرموده مقام معظم رهبری ما در شرایط بدر و خیبریم و به قولی در پیچ های تند آخر راه موفقیت و پیروزی ... بهتر است با رفتارهای سنجیده و درست مقامات و دوری از اختلاف و ... موجب سهل و راحت تر شدن این مسیر موفقیت شویم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
استاد عزیزم جناب worior
سلام
با احترام بیکران

[b]قرن‌‏ها بگذشت اين قرن نوييست/ ماه آن ماه و آب آن آب نيست
هر نفس نو مي‌‏شود دنيا و ما/ بي‌‏خبر از نو شدن اندر بقا
عمر همچون جوي نو نو مي‌رسد/ مستمري مي‌نمايد در جـسد
هيچ آييـنه دگر آهــــن نشد/ هيچ ناني گندم خرمن نشد
هيچ انگوري دگر غوره نشد/ هيچ ميوه پخته با كوره نشد
[/b]

سپهر «فَن زدگی» (در مقابل «سنت زدگی») برگ اندوه دیگری از روایت عصیان نابخردانه آدمی است؛ در ساحت طنزی تلخ و ترسناک چنین اقلیم مسبوق به سابقه و مسمومی به «اجماع در باب اجماع» یعنی «لاطائلات» می ماند. گمان بر این است انسان شیفته «بیان خویشتن خویش» این طریق را در کسوت «آفریدگار بُتان» پی گرفته است و ... می گیرد.
لاجرم «صنم» زمانه برای مردمان آن دوران متمایز و متناسب است؛ طی قرون 13 تا 17 میلادی، از آن هنگام که لوگوس (عقل اول) به بیرق قیمومیت زدایی از شهنشاه یکه تاز [آن عصر] و امر قدسی [در نص و خوانش پیشاهنگان آن اعصار یعنی «گنداب کلیسایی» که همچنان حفره تاریک تاریخی دردناک بجای مانده بر پیکره غرب فرهنگی است] تأویل گردید ... شاید اندکی بعد ... حتی به مخیله رویاپردازان حوزه فکر اجتماعی اواخر سده نوزده میلادی[حتی منتقدین متوسط آن عصر] خطور نمی کرد که سایه شوم «برده داری» بزک شده در پناه «مدرنیته» بر جهان سده نو باره خواهد افکند و بوف فجایع در راه است ... «بزرگ بُت ذهنی» ما آدمیان این بار، لغت بازی بی محتوا در تبرئه «روح گریزی» عرضی همان توده های تنها مانده و سرگشته از سکرات شوونیسم ملموسات و مشهودات است ... حال هر نامی که بر آن نهیم از بازار زنجیره ای ایسم تا حقوق بشر صادراتی ... و قس علیهذا ... لبه های تاریک اندیشه و تاریک اندیشان به مارهای سیاه خزیده در ذهن شب زده فرزند آدم می ماند و چه مهیب و دشوار است تا این مارهای خطا را از کالبد ذهن پریشان امروزمان بیرون کشیم ...
زیاده جسارت است ...
ارادتمند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام بر برادران جان
خواهسمندیم که کمی از گرده ی مرکب ادب به زیر آئید و به زبان ما فرومایگان سخن برانید که سخن بزرگان را در کردن ، بر این بندگان نالایق ، سخت ،گران آید !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.