sorena_ir_army

بررسی مسیر های تحریم برای صفر کردن صادرات نفت توسط آمریکا و اقدامات متقابل ج.ا

Recommended Posts

[right]با درود فروان خدمت دوستان میلیتاری:[/right]

[right]دوستان، این غربی ها در پی تکرار تجربه عراق هستند (که البته انشالله این ارزو را به گور خواهند برد) ولی واقعیت چنین است، بنده خیلی بعید می دانم که حتی با متوقف کردن فعالیت های هسته ای تحریم ها به حالت قبل برگرده! البته این نکته را باید خاطر نشان شوم که این بیانگر آن نیست که ما باید دست روی دست بگذاریم تا شرایط از این وخیم تر شود. در ادامه بحث، این تحریم ها احتمالا به نفت منتهی نخواهد شد، آنها در صدد تحریم کالاهای غیر نفتی ما هم بر خواهند آمد! همانطور که تاکنون فرش و پسته ما را تحریم کردند. [/right]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب EMP از این که جواب دادین ممنون ،اما سطح فناوری صنعت نفت چقدره و مثلا میتونید یه عدد تخمینی در رابطه با میزان داخلی سازی اون بگید .
ویه سوال دیگه اینکه اون توربین که قراره راه اندازی بشه چیه(منظورم قیمت ، کاربردو...)؟ممنون

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='132' timestamp='1361801208' post='302042']
جناب EMP از این که جواب دادین ممنون ،اما سطح فناوری صنعت نفت چقدره و مثلا میتونید یه عدد تخمینی در رابطه با میزان داخلی سازی اون بگید .
ویه سوال دیگه اینکه اون توربین که قراره راه اندازی بشه چیه(منظورم قیمت ، کاربردو...)؟ممنون
[/quote]
درود
فکر نکنم حتی در آمریکا در مورد هیچ صنعتی بتوان به میزان سطح داخلی سازی اشاره کرد و آمار دقیق داد برای اینکه صنعت مرتب در حال تغییر است و دیگران نایستاده اند که ما به آنها برسیم. چیزی که در صنعت نفت فعلا دیده نمی شود ابتکار بنیادی است. نه در ایران در دیگر کشورها هم
خیلی با احتیاط در این موارد رفتار می شود. به دلیل بازار محدود نفت از نظر زمانی، تنها ایده هایی در این صنعت موفق می شوند که بلافاصله قابل اجرا باشند و ایده های انقلابی و پر هزینه چندان مورد توجه قرار نمی گیرند.

در مورد قطعات مکانیکی، خوب همه چیز در داخل کشور قابل ساخت است اما باید دید صرفه اقتصادی هم دارد یا نه.
در مورد توربین نفهمیدم که منظور شما چیست اما در این صنعت توربینهایی برای نیروگاههای اختصاصی موجود در پالایشگاهها و .... وجود دارد و توربینهایی هم برای پمپاژ نفت در خطوط لوله و توربینهایی هم به عنوان موتور نفت کشها. همچنین رباتهایی برای حفر کانال زیر زمینی برای خطوط لوله و رباتهایی که درون لوله ها حرکت می کنند که نقایص لوله ها را گزارش بدهند. همچنین در بخش الکترونیک هم انواع وسایل مخابراتی و سیستمهای کنترلی و نظارتی وجود دارد که عموما سطح تکنولوژی آنها بالاتر از سطح تکنولوژی 5 سال پیش ایران نیست ولی امروزه بسیاری از این قطعات وارد می شوند به انواع دلایل از جمله دلایل اقتصادی. جالب است که بدانید اولین پردازشهای موازی تجاری انجام شده در دنیا برای صنعت نفت انجام شده است.
در بحث اکتشاف هم باید بتوانید اف اف تی هایی با نقاط بسیار زیاد (16 میلیون نقطه) از سیگنالهای لرزه نگاری بگیرید تا مخزن را بهتر تشخیص بدهید که نیاز به پردازش موازی دارد.
پروژه ای هم که ما بر روی آن کار می کنیم در صورتی که توسط شرکت نفت تایید شود و برخی افراد معلوم الحال کارشکنی ها را تمام بکنند و تامین بودجه بشود در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارد و دیگران باید بیایند و از ما خرید بکنند.
در مورد توربینی که می گویید بنده اطلاعی ندارم.
کلا هر دستگاهی که نقدینگی آن تامین شود در این صنعت دستیافتنی است و تکنولوژی بالایی نیاز ندارد. فقط در بخش پایین دستی (پتروشیمی و ....) بر می گردد به سطح دانش کاربردی شیمی و نانو تکنولوژی کشور که بنده در این زمینه نظری ندارم فقط می دانم که پتنتهای خوبی ثبت شده و به کشورهای خارجی هم واگذار شده است!!
همین الان ایران ریگ خشکی را می سازد که از ریگ آمریکایی بهتر جواب داده است!! و سابق بر این روزانه چند صد هزار دلار اجاره می شد.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بازم ممنونم :rose:
پس بااین حساب سطح فناوری در صنعت نفت کشور سطح بالایی است :applause:
در ضمن فکر کنم تو نمایشگاه صنعت ،شرکت نفت لیست درخواست هایی رو به صا ایران در مورد تجهیزات الکترونیک داده بود :winking:
به امید خدا پروژه ی شما هم موفق خواهد بود :rose: ویرایش شده در توسط 132

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

روز گذشته، طرح تحریمی جدید آمریکا ‌علیه ایران که از سوی مجلس نمایندگان آمریکا تهیه و تدوین شده بود، در مجلس به رأی‌ گذاشته شد و با اکثریت آرا‌ تصویب شد. این در حالی است که منتقدان این طرح، خواهان تعویق رأی‌گیری و دادن فرصت به روحانی شده بودند.



به گزارش «تابناک»، دیروز طرح جدید تحریمی آمریکا علیه ایران در راستای توقف کامل صادرات نفت کشور‌ در مجلس نمایندگان آمریکا به رأی‌ گذاشته شد و با چهارصد رأی موافق در برابر بیست رأی مخالف به تصویب رسید.

این در حالی است که این طرح تنها چند روز‌ پیش از حضور روحانی در رأس دولت به تصویب رسیده‌ و به قانون جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران تبدیل می‌شود!

بنا بر این گزارش، «اد رویس» از طراحان این طرح در این باره گفته است: شاید روحانی‌‌ رئیس جمهوری جدید باشد، ولی به راه خود ‌در ادامه برنامه هسته‌ای ‌پیش خواهد رفت؛ بنابراین، تحریم‌های سخت و شکننده اقتصادی و سیاسی برای متوقف کردن ایران لازم و ضروری است.

نیوریورک تایمز در این باره گزارش داده است: با توجه به فضای مجلس، به تصویب رسیدن این طرح پیش از این تقریبا مسجل بود، ولی زمان تصویب آن در نظر برخی از نمایندگان مجلس آمریکا، ‌کاری خصومت آمیز از‌ سوی آمریکا علیه ایران در آستانه حضور رئیس‌جمهوری جدید در رأس قدرت تفسیر می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: «گری سیک» مشاور سابق کار‌تر، فورد و ریگان و همچنین استاد دانشگاه کلمبیا که متخصص مطالعات ایرانی نیز هست، در این باره گفته است، اکنون ایران ‌نمونه بارزی از مواردی است که می‌تواند بنا بر ‌آن‌ ادعا کند، آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. اکنون نیز کنگره آمریکا با تصویب طرح مجلس، تلاش می‌کند‌ این باور ایرانیان را تأیید کند.

اما وریس و دیگر نمایندگان حامی این طرح با رد این باور عنوان کرده‌اند: تلاش‌های تقنینی برای افزایش تحریم‌های ایران نباید بنا بر ‌تقویم سیاسی ایران تغییری داشته باشد.

از سویی، نیویورک تایمز گزارش داده است، این اقدام کنگره همچنین به معنای اقبال سرد به نامه‌ای است که در آن شانزده تن از نمایندگان مجلس آمریکا، خواهان به تعویق افتادن رأی‌گیری بر سر این طرح بودند.

«ارل بلومنور» از نمایندگان مخالف طرح گفته است: من امیدوارم آنچه در ایران روی داده، به تغییرات در سیاست خارجی ایران منجر شود، ولی ما با این کار ‌به ایرانیان گفتیم که برای ما مهم نیست، شما چه می‌کنید. وی از کار همکاران خود در تصویب طرح به شدت انتقاد کرده است.

گفتنی است، طرح جدید تحریمی در صورت تصویب در کنگره و تبدیل شدن به قانون، اقدامات لازم برای قطع کامل باقی مانده صادرات نفت کشور، از طریق تهدید مشتریان نفتی به جرایم سنگین را پیگیری می‌کند.

همچنین با تنگ‌تر کردن حصار مالی بر ایران، همه مبادلات ارزی با ایران را ‌تحریم ‌خواهد کرد و از سویی با وسعت بخشیدن به تحریم‌های سابق، بخش‌های خودرو، معادن ساخت و ساز و مهندسی ایران را نیز به لیست سیاه می‌‌افزاید.




<
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
قابل توجه دوستانی که برای کاهش تحریم ها و کاهش فشار اقتصادی رای دادن . روحانی مچکریم
  • Upvote 8
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طوری میگن کاهش تحریم و فشار انگا اقای روحانی رو از اروپا اوردیم . کشور کلی سازمان داره . رهبر داره .روحانی هم تایید شده ی همه ی سازمانها و رهبر هست .
  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فقط می خوام ایران نتونه یه بشکه نفت به کشوری صادر کنه ببینم کسی میتونه یه قطره نفت از خاورمیانه به دنیا برسونه؟؟

اگر این گربه رو گوشه اتاق بندازی تا آخر با پنجه های کوچیکش ضرباتی به چشمات میزنه که کور بشی
حالا خود دانی
  • Upvote 6
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دکتر روحانی و تیمش دوران سختی درپیش دارند
دیگه دشمن هار شده و جائی برای تعامل نگذاشته
اینها برای ما نسخه عراق رو دارند تجویز میکنند
امیدوارم مجبور به بستن تنگه هرمز نشویم که اونوقت جنگ شروع میشه (دارن ما رو مجبور میکنند)
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا را شکر
اگر چه در ظاهر بد است ولی اگر مدیریت اقتصاد درست شود می تواند فرصتی برای فرار از نفت باشد
و اگر مسئولان نخواهند اقتصاد مریض ما را اصلاح کنند آینده ی ما عراق خواهد بود یا جنگ

-----------------------------
حالا روحانی میگه نامردا گفتم کلید دارم این قدر مشکل و گره جلوی کارم ریختید اگر میگفتم عصای موسی را دارم چه می کردید؟ ویرایش شده در توسط arminheidari
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یه زمانی حسن عباسی می گفت یا امنیت برای ما باشد یا هیچ کس امنیت نخواهد داشت یا ما نفتمون رو صادر می کنیم یا هیچکس نفت صادر نخواهد کرد . به قول ایشون مقابله به مثل . الان نزدیک به یک سال و نیمی می شه که بانک ها و نفت و گاز رو تحریم شدید کردند و امروز که می خوان به صفر برسونند . اما از مقابله به مثل هیچ خبری نشد . از بین بردن تحریم ها دیگه خیلی سخته . می شه جلوی تحریم رو گرفت اما وقتی تحریم تصویب شد لغو کردنش خیلی سخت می شه . نمونش تحریم های عراق که تا ده سال بعد از سقوط صدام هنوز پا بر جا موند .
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


این ظلمی که به مردم ایران می شود بی سابقه است و بدون هدایت و زمینه سازی بعضی فرقه های آخرالزمانی و افراد مرموز طرفدار هرج و مرج و قدرتمند از داخل به این آسانی رخ نمی داد.
باید از انفعال خارج شد و خروج از انفعال با قدرت طلبی و به جان یکدیگر افتادن رخ نمی دهد. برنامه اتمی را هم که متوقف کنیم باز این قوانین برداشته نمی شود. امپراطوری صهیونی قبل از شروع استیلا بر جهان باید ایران را نابود بکند بنابراین اگر شاه هم هنوز حاکم ایران بود باز همین آش بود و همین کاسه. شوربختانه کشور ما در جایی قرار گرفته که باید با وحشی ترین موجودات تاریخ مرتب در برخورد باشد. اگر به جملات رهبری هم توجه کنیم ایشان می گویند که مشکل اینها با بودن ما است. بنابراین مرتب در نبودن ما تلاش می کنند.

در واقع جرم ما ضعیف بودن در دنیای وحوش است که ضعیف پا مال است. اگر ما یک قدرت برتر اقتصادی-نظامی بودیم نه یک وارد کننده خیلی از نیازهای اولیه (که اینجا مردم و امثال من هم بی تقصیر نیستند)، کسی جرات نمی کرد از این قوانین تصویب بکند.
روحانی هم ابزار محدودی دارد. مجلس و ... هنوز وزیر اعلام نکرده تهدیدش می کنند که این کار را بکن و آن کار را نکن!!! خوب این روش برخوردی که ما با خودمان داریم ضعیف ترین بیگانگان را هم هفت تیر کش می کند چه برسد به آمریکا که سر کرده هفت تیر کش ها است.
به نظر من آمریکا باید در ازای هر قانونی که در کنگره ماسونی خود تصویب می کند تنبیه بشود. در غیر این صورت می شویم عراق 2003. مثلا همین امروز یک چیزی به مدار زمین بفرستیم. یا یک لیزر 100 کیلووات را برای برش صنعتی افتتاح بکنیم.


گناه یک ایرانی در ژن ها و اعتقادات شیعی اش نهفته است،ما تنها چوب این دو چیز را می خوریم زیرا یک ایرانی شیعه بزرگترین مانع یهود جهت تشکیل حکومت ماسونی و پنهانی اما در عین حال جهانیش است.
دشمنان ما می خواهند دقیقآ همان بلایی را سر ما بیاورند که سر المان نازی در اوردند و چهره ای خشن و خبیث از ایران را به جهانیان نشان دهند و همه را علیه ما متحد کنند و ما باید خیلی هوشمندانه جلوی تکمیل شدن پازل شیطانی ان ها را بگیریم.
من اعتقاد دارم اگر کار از کار گذشت (شکست دیپلماسی و بسته شدن همه ی درب ها به سوی ایران) و کشور داشت از لحاظ اقتصادی رو به پسرفت و خدای نکرده هرج و مرج می رفت باید یک زهر چشم حسابی از این غربی ها بگیریم البته منظورم ایجاد جنگ افروزی نیست (در شرایط حاضر اقدام دیوانه وار به شدت به ضرر ماست) بلکه مثل شما اعتقاد دارم رونمایی از یک سلاح خاص خیلی از معادلات را بر هم خواهد زد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هدف آمریکا از مذاکره تداوم تحریم‌هاست نه دیپلماسی (خبر ویژه)

«هدف آمریکا از مذاکره با ایران تداوم تحریم‌هاست و نه یافتن راه حل دیپلماتیک».
نشریه آمریکایی نشنال اینترست این تحلیل را به نقل از یک عضو ارشد اندیشکده فدراسیون دانشمندان آمریکا منتشر کرد. «یوسف بات» دکترای فیزیک هسته‌ای دانشگاه ییل در این تحلیل خاطرنشان می‌کند: «چندی پیش «رابرت اینهورن»، از دستیاران سابق اوباما در فارین پالیسی بحث کرد که نباید به ایران مجوز غنی‌سازی داده شود چرا که به گمان او، جمهوری اسلامی به پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) پایبند نیست. این ادعای اینهورن از جهات بسیاری نادرست است. اگر این حرف بیانگر دیدگاه سیاست‌گذاران آمریکایی باشد، امکان دارد ریشه بن‌بست در خصوص برنامه هسته‌ای ایران همین برداشت نادرست باشد؛ برنامه‌ای که به گفته رئیس دستگاه اطلاعاتی ملی آمریکا در حال حاضر اهداف نظامی را دنبال نمی‌کند.»
تحلیل‌گر آمریکایی اضافه می‌کند: یکی از باسابقه‌ترین کارشناسان در این خصوص دکتر هانس بلیکس، رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که به تازگی اعلام کرد «تا به حال، ایران ان‌پی‌تی را نقض نکرده است و در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر اینکه ایران سلاح هسته‌ای می‌سازد، وجود ندارد.»
نویسنده با اشاره به سخنان «محمد البرادعی»، دبیر کل سابق آژانس مبنی بر این که درباره خطر ایران هوچی‌گری راه انداخته‌اند و من کوچک‌ترین دلیلی که نشان دهد تهران در پی بمب می‌باشد، مشاهده نکرده‌ام تصریح کرد: «اگر سیاست‌گذاران آمریکا مایل هستند که از طریق مذاکره به راه حل مسئله هسته‌ای ایران دست یابند، باید برداشت و درک خود از ان‌پی‌تی را شفاف و روشن کنند. متأسفانه، این طور به نظر می‌رسد که عده‌ای در دولت آمریکا احتمالاً به تداوم تحریم‌ها بر ایران بیش از یافتن راه حل منصفانه و قانونی،‌ تمایل دارند.»
یوسف همچنین با مرور اظهارات گری ‌سیمور مشاور سابق اوباما که گفته بود «کاخ سفید طرح 3 جانبه ایران و ترکیه و برزیل درباره غنی‌سازی را موجب تأخیر انداختن تحریم‌ها می‌دانست» افزود: به نظر می‌رسد هدف اصلی این بوده که تحریم‌ها همچنان ادامه داشته باشد و شرایط به گونه‌ای طراحی شده که این هدف محقق شود. بنابراین با طرح 3 جانبه مخالفت شد.
تحلیل‌گر نشنال اینترست تصریح کرد: می‌توان گفت که وضعیت تعامل آمریکا با ایران از جهاتی شبیه به وضعیت دهه 1950 (دهه 1330 و دوران ملی شدن صنعت نفت ایران) و نخست‌وزیری محمد مصدق است. ری ‌تکیه از اعضای شورای روابط خارجی (CFR.ORG) معتقد است که امپراتوری بریتانیا اصلاً مایل نبود به دولت وقت ایران که در صدد بازپس‌گیری مناطق نفتی خود بود، امتیاز بدهد و قصد داشت که آن نخست‌وزیر گستاخ را از قدرت به زیر بکشد. ملی‌گرایی مصدق در نظر «وایت‌هال» فقط به معنای چشم‌پوشی بریتانیا از منافع خاص خود در ایران نبود بلکه می‌توانست تمامی دارایی‌های این امپراتوری را در سراسر جهان تهدید کند. مصدق باید می‌رفت و دیپلماسی فقط نیرنگی بود که در خدمت تحقق این هدف به کار گرفته شد. از این دیدگاه، لندن هرگز در پی سازگاری با تهران نبود بلکه فقط از تشریفات دیپلماسی استفاده می‌کرد تا یک ائتلاف عمومی را علیه مصدق که سخت تحت فشار بود، شکل دهد.
یوسف بات در ادامه افزود: «اکنون به نظر می‌رسد، واشنگتن نیز مانند لندن در اوایل دهه 1950 رفتار کند اما این کار می‌تواند به فروپاشی ان‌پی‌تی منجر شود.»

http://www.kayhan.ir/920510/2.htm#N201
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.