Recommended Posts

آمريكا با حضور بيش از 800 نيرو و كارمند وزارت دفاع بحرين بزرگترين رزمايش مشترك خود را در پايگاهش در بحرين در واكنش به موارد اضطراري برگزار كرد. به گزارش ايسنا به نقل از روزنامه‌ البيان -چاپ امارات- اين رزمايش مشترك با حضور خودروي‌هاي پليس و ده‌ها‌ نيروي سازمان امنيت بحرين در مسير اصلي منتهي به پايگاه دريايي نيروهاي آمريكايي انجام شد. اين رزمايش با هدف رويارويي با هر گونه حالت اضطراري و ممانعت از حمله عليه پايگاه نيروهاي دريايي آمريكا صورت گرفت. فرماندهان نيروي دريايي آمريكا اظهار داشتند: مسووليت اين يگان اداره‌ي بحران و جلوگيري از هر گونه حمله‌ي احتمالي است. فرماندهان نيروي دريايي آمريكا اظهار داشتند، آخرين رزمايش مشترك مشابه اين رزمايش در ماه مارس 2005 صورت گرفت. منبع:بازتاب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]تصویر[/align]

سرهنگ "ایگور کوناشنکوف" دستیار خبری رئیس مانور مشترک ضد تروریستی کشورهای عضو در سازمان همکاری های شانگهای از سوی روسیه روز پنجشنبه تلفنی به «نووستی» اطلاع داد که در شهر اورومچی جمهوری خلق چین مانور رسماً آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «نووستی» روسيه، وی گفت: "ژنرال لیان گوانلی رئیس ستاد کل ارتش آزادی بخش مردمی چین روز 9 اوت رسماً آغاز مانور "ماموریت صلح 2007" سازمان همکاری های شانگهای را اعلام کرد".

این مانورها بطور موازی هم در چین و هم در روسیه، در میدان نظامی "چیبارکول" در استان چلابینسک، برگزار می شوند که در آنجا طی روزهای 11-17 اوت فاز فعال این رزمایش انجام می شود.

در مانورها حدود 6 هزار نظامی از سوی روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، چین و ازبکستان و نیز بیش از هزار دستگاه تجهیزات نظامی و از جمله 500 دستگاه از سوی روسیه شرکت دارند.

بیش از دو هزار نظامی از سوی روسیه در این مانورها حضور دارند. اولین مانور سازمان همکاری های شانگهای در سال 2005 در چین برگزار شده بود.

Baztab.com

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصویر

مانور مشترک روسیه و ژاپن با موفقیت انجام شد




رمان مارتوف رئیس مرکز اطلاع رسانی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که مانور مشترک روسیه و ژاپن در خلیج پطر کبیر در ولادی واستوک، با هدف تمرین ارائه کمک به کشتی ها و ناوهایی که دچار حادثه می شوند، با موفقیت انجام شد.



به گزارش روز جمعه بخش انگلیسی گروه بین الملل ایسکانیوز\"باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران\"به نقل از ریا نووستی روسیه، وی گفت:نیروهای دریایی دو کشور بسیار هماهنگ، و حرفه ای عمل کرده و وظیفه ای که به آنان محول شده بود را در کوتاهترین مدت ممکن انجام دادند\".
در این مانور که سارکس (Sarex) نام داشت، ناو ژاپنی هارونا و ناو روسی مارشال شاپوشنیکوف، هواپیمای ضد کشتی ایلوشین-38 و تجهیزات نظامی دیگری شرکت داشتند.
این مانور نظامی-دریایی در چارچوب دیدار دوستانه ناو هارونای ژاپن از ولادی واستوک انجام شد. این دیدار، هفتمین دیدار کشتی ژاپنی از ولادی واستوک بود.
کشتی های نظامی ناوگان اقیانوس آرام روسیه نیز شش بار از بنادر ژاپن دیدار کرده اند که آخرین آن در اکتبر سال گذشته بود.
خبرگزاری ایسکانیوز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسیه زیر دریایی‌ جدید راهبردی‌ خود را در دریای‌ شمال‌ و در نزدیکی منطقه‌ آب های‌ حفاظتی‌ پیمان‌ آتلانتیک‌ شمالی‌ ،‌ ناتو ، مخفیانه‌ آزمایش‌ می کند‌. واحد مرکزی خبر:‌ زیردریایی‌ جدید روسیه‌ که امور نام دارد با گشت‌ زنی‌ بمب‌ افکن های‌ راهبردی‌ روسیه‌ در آسمان‌ همراه‌ است . این زیردریایی خصوصیات‌ تهاجمی‌ و سرعت‌ فوق‌ العاده‌ ای‌ دارد وحرکت‌ بی‌ صدا با موتور روشن‌ در عمق‌ بسیار پایین‌ زیر دریا و توانایی حمل‌ انواع‌ اژدرها از ویژگی های‌ های‌ این‌ زیردریایی‌ راهبردی‌ روسی‌ است‌. به گفته متخصصان روسی‌ ، مشابه‌ زیردریایی‌ راهبردی‌ امور تاکنون در هیچ‌ کشوری‌ ساخته‌ نشده‌ است. آزمایش زیردریایی راهبردی روسیه موجی‌ از نگرانی‌ را در کشورهای عضو پیمان‌ آتلانتیک‌ شمالی‌‌ ، ناتو ، به ویژه دولت‌ انگلیس‌ برانگیخته‌ است‌. کارشناسان‌ نظامی غرب‌ حضور زیر دریایی‌ راهبردی‌ روسی‌ در آب های‌ شمالی‌ اروپا را برای‌ نیروی‌ دریایی‌ ناتو بسیار خطرناک‌ توصیف کرده‌ و آن را نشانه‌ دیگری‌ از آغاز جنگ‌ سرد جدید‌ بین‌ روسیه‌ و غرب‌ می دانند. مجله هوايي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به نظر من هم اين روس ها رو نميشه بهشون اعتماد كرد و ممكنه براي ما خطر ساز بشن و ما بايد فقط و فقط به خودمون متكي باشيم همين روسها در جنگ ايران و عراق كمك هاي فراواني به صدام كردند و دشمني ديرينه با ايران دارند و به خاطر همين ها ايران دست دوستي با استعمارگر پير انگليس داد اونموقع ايران براي رهايي از تهديدات روسيه دست به سوي انگليس دراز كرد و همه در جريان غارت ايران به وسيله انگليس هستند و هيچ كمكي هم ازشون در مواقع جنگ دريافت نكرديم حالا هم براي نجات از تهديدات امريكا و انگليس داريم دست به سوي روسيه و چين دراز ميكنيم كه اونها هم با زرنگي دارند ما رو چپاول به شيوه ي 2007 ميكنند و با قراردادهايي كه با ما ميبندند و پولش رو ميگيرند و به اون عمل نميكنن و نمونش پروژه ي يو سي اف اصفهان و نيروگاه اتمي بوشهر ميباشد به همين دليل ميگم نبايد از هيچ كشوري انتظار كمك داشت فقط بايد به خودمون متكي باشيم و اين هم ازمون بر مياد چون در طول تاريخ جهان غير از 300 سال گذشته ما همبشه يك ابر قدرت بوده ايم پس دوباره هم ميتونيمابر قدرت باشيم به اميد اون روز

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اشتباه برداشت نکنید قدرت گرفتن روسیه به معنای تولد یک شوروی دیگر نیست چون روسیه توان اقتصادی لازم برای چنین کار عظیمی در اختیار ندارد بلکه روسیه تا بدان حد قوی میشود که بتواند آمریکا و چین و اروپا را در مذاکرات شکست بدهد. این امر اگر از سیاست خارجی خوبی برخوردار باشیم به نفع ماست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر من هم اين روس ها رو نميشه بهشون اعتماد كرد و ممكنه براي ما خطر ساز بشن و ما بايد فقط و فقط به خودمون متكي باشيم همين روسها در جنگ ايران و عراق كمك هاي فراواني به صدام كردند و دشمني ديرينه با ايران دارند و به خاطر همين ها ايران دست دوستي با استعمارگر پير انگليس داد اونموقع ايران براي رهايي از تهديدات روسيه دست به سوي انگليس دراز كرد و همه در جريان غارت ايران به وسيله انگليس هستند و هيچ كمكي هم ازشون در مواقع جنگ دريافت نكرديم
حالا هم براي نجات از تهديدات امريكا و انگليس داريم دست به سوي روسيه و چين دراز ميكنيم كه اونها هم با زرنگي دارند ما رو چپاول به شيوه ي 2007 ميكنند و با قراردادهايي كه با ما ميبندند و پولش رو ميگيرند و به اون عمل نميكنن و نمونش پروژه ي يو سي اف اصفهان و نيروگاه اتمي بوشهر ميباشد
به همين دليل ميگم نبايد از هيچ كشوري انتظار كمك داشت فقط بايد به خودمون متكي باشيم و اين هم ازمون بر مياد چون در طول تاريخ جهان غير از 300 سال گذشته ما همبشه يك ابر قدرت بوده ايم پس دوباره هم ميتونيمابر قدرت باشيم به اميد اون روز


منم موافقم ما بايد فقط به خودمون و خودمون تكيه كنيم :|

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اين كه روسيه بتواند به تنهايي در برابر امريكا و اروپا قد علم كند ممكن نيست. در حال حاضر تنها كاري كه روسيه مي تواند بكند همكاري با چين و تقويت آن با تكنولوژي نظامي است و در برابر چيني ها هم مي توانند اقتصاد روسيه را سامان بدهند. روسها ثابت كرده اند قادر به احياي قدرت خود هستند،‌ براي مثال پطر كبير در طي چند دهه روسيه را از كشوري قرون وسطايي و عقب مانده به قدرتي بدل كرد كه ارتش و ناوگانهاي شارل دوازدهم ، مردي كه بهترين ارتش اروپا را داشت را چنان مغلوب كرد كه سوپد از ميان قدرت هاي درجه اول خارج شد. شارل دوازدهم در پولتاوا ، ناپلپون در بورودينو و مسكو و هيتلر در استالينگراد و كورسك معني سرسختي روس را فهميدند. پوتين هم خود را پطر جديد مي بيند و حاضر نيست كشورش به اوضاع دهه نود بازگردد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرمايه :مانور 9 كشور در امارات اين در حالى است كه مانور نظامى مشترك كشورهاى خليج فارس با همكارى آمريكا از دوم ماه جارى به مدت دو هفته در جنوب خليج فارس و در سواحل امارات متحده عربى برگزار شد. به گزارش خبرگزارى كويت (كونا) امارات متحده عربي، قطر، بحرين، كويت و آمريكا در اين مانور حضور داشتند كه نمايندگانى از عربستان سعودي، عمان، اردن و مصر به عنوان ناظر در آن شركت كردند.اين تمرين نظامى در چارچوب همكارى ميان كشورهاى شوراى همكارى خليج غفارسف و آمريكا و براى دفاع مشترك بود.كونا خاطرنشان كرد: ,اين رزمايش دو هفته به طول انجاميد كه علاوه بر تمرين عملى با هدف توسعه توانمندى هاى نظامى شامل برگزارى كنفرانس ها و همايش هايى هم بود., همچنين اين رزمايش شامل هماهنگى مشترك در عمليات بازدارندگى و مقابله با سلاح هاى كشتار جمعى و عمليات تروريستى نيز بود. بنا بر اين گزارش، اين مانور در سه مرحله برگزار شد كه در مرحله نخست كه چهار روزه بود، مراكز فرماندهى تمرين خود را با تبادل فعال اطلاعات با يكديگر و برخى نهادهاى مدنى به هدف هماهنگى در حوادثى معين، كار خود را آغاز كردند.در مرحله دوم كه ويژه تمرين عملى بود، شركت كنندگان برنامه ريزى و نحوه مقابله با بحران را در دستور كار خود قرار دادند و در مرحله سوم و به مدت دو روز چگونگى دفاع در مقابل موشك ها و شيوه اداره بحران ها و حالت هاى فوق العاده بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رزمایش نظامی دریایی بین‌المللی به نام "بالتپس- 2008" امروز در دریای بالتیك آغاز شد. در این رزمایش 13 كشور حضور دارند كه عبارتند از روسیه، آمریكا، انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند، دانمارك، فنلاند، سوئد، لهستان، لیتوانی و استونی. بر اساس برنامه‌ این مانورها امروز عملیات ضد زیر دریایی، امنیت كشتی، جست‌وجو و تعقیب زیردریایی با استفاده از هلی‌كوپترها انجام خواهد شد. قرار است در مرحله فعال این رزمایش به اهداف هوایی و دریایی توسط آتش‌بار شلیك شود، جست‌وجو و انهدام زیر دریایی رقیب فرضی، نظارت بر عملیات كشتی دشمن فرضی وهمچنین مبارزه با تروریسم در دریا نیز در این مرحله انجام خواهد شد. همچنین در این مرحله‌ رزمایش كه تا 20 ژوئن ادامه خواهد یافت 35 كشتی، دو زیر دریایی، دو كشتی امنیتی و همین طور نیروی هوایی نیز شركت خواهند كرد. از سوی روسیه كشتی نظارتی "بی‌باك" و كشتی بزرگ تهاجمی "كالیننیگراد" كه بر روی عرشه‌ آن یگان پیاده دریایی و هشت واحد تجهیزات مسلح وجود دارد شركت دارند. 20 خرداد، خبرگزاری «نووستی»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چه دلیلی داره روسیه با ناتو رزمایش را بندازه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
منم سوالم همين بود روسيه با ناتو؟؟؟؟!!!! :cry: اينها با هم يه جا مي جنگند يه جا رزمايش درست مي كنند!!!<؟؟ icon_frown

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.