Recommended Posts

رژه نیروها (قسمت سوم)

thumb_bbmss-101.jpg thumb_bbmer-101.jpg thumb_bbh-503.jpg thumb_bbmss-102b.jpg thumb_bbmss-102.jpg

thumb_ku1135498145966.jpg thumb_ku1135497698293.jpg thumb_ku1135498180480.jpg thumb_bbrl-101.jpg thumb_bbrl-102.jpg




دوستان به عكس آخر دقت كنيد اين سامانه دفاع موشكى كه ساخت فرانسه است رو از كجا آورده أندورا كسى از توانايى هاى اين سيستم خبرى دارد ؟
  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینفوگرافی رزمایش مدافع اروپا 2020  

ER5lSx7WAAEhmjR.jpeg

 

بخش بزرگ این رزمایش در بخش لجستیک و جا به جایی نیروها است

  • Like 1
  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رزمایش شیر افریقایی2020

adgdsg95.jpg

 

dgdsgq95.jpg

 

ارتش امریکا قصد دارد با همکاری همپیمانان اروپایی و افریقایی خود شامل مراکش، سنگال، اسپانیا، تونس، هلند، ایتالیا و انگلستان یک رزمایش چند جانبه( اجرای اتش ترکیبی سلاح ها، عملیات یکپارچه هوا به زمین، عملیات هوابرد، عملیات ش.م.ر، امادگی های پزشکی، عملیات های ویژه و جنگ اطلاعاتی) در قاره افریقا برگزار کند. این رزمایش بزرگترین تمرین نظامی ارتش آمریكا در قاره آفریقا است. امریکا هدف این رزمایش بزرگ را تقویت ظرفیت نظامی دربین همپیمانان خود جهت مبارزه با سازمان های تروریستی، حفظ امنیت و صلح و مبارزه با تهدیدات فراملی اعلام کرده است. این رزمایش در 4 فرودین اغاز و تا 15 فرودین سال 1399 ادامه خواهد داشت.

 

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ناو گروه CSG21 عازم سفری 26000 مایلی!

 

FG_3959231-JDW-11743.jpg

 

وزارت دفاع انگلستان جزئیاتی از سفر و استقرار ناوگروه نیروی دریایی سلطنتی (Royal Navy) به منطقه هند-اوقیانوس آرام منتشر کرد. سفری به 40 کشور و به طول 26000 مایل!

این سفر که توسط بن والاس (Ben Wallace) وزیر دفاع بریتانیا در 26 آوریل اعلام شد، بزرگترین اعزام ناوگروه نیروی دریایی انگلستان از دهه 90 است.(م:به نظر من بزرگترین اعزام بعد از جنگ جهانی دوم است.) 

این ناوگروه با مشارکت نیروی دریایی آمریکا (USN) ، تفنگداران دریایی آمریکا (USMC) و نیروی دریایی سلطنتی هلند (RNLN) قرار است مدت  28 هفته باشد و از اواخر ماه مه (May) اغاز شود.

ناوگروه (CSG21) با فرماندهی ناو هواپیمابر ملکه الیزابت (HMS Queen Elizabeth) قرار است به بیش از 40 کشور سفر کرده و از اهداف زیادی را شامل می شود. افزایش همکاری و انجام تمرینات چند جانبه و حضور در شمال اوقیانوس هند (م: مثلث طلایی تجارت دریایی) و دریای چین جنوبی که یکی از پویا ترین مناطق جهان است. یک یادآوری مهم و سیگنالی برای متحدین و دشمنان و همچنین فرصتی برای اثبات و ارزیابی اسکورت ها، هواپیماها، زنجیره پشتیبانی و لجستیک در مسافت های طولانی و همچنین تعامل بیشتر با نیروی دریایی ایالات متحده

 

در کنار ناو هواپیمابر ملکه الیزابت، ناوگروهی شامل:

  • 2 عدد ناوشکن تایپ45 با نام های  HMS Defender و HMS Diamond
  • 2 ناوچه تایپ23 به نام های HMS Kent و  HMS Richmond
  • 2 کشتی پشتیبانی با نام های RFA Fort Victoria و  RFA Tidespring
  • 1 زیردریایی کلاس Astute 
  • 1 ناوشکن کلاس ارلی بورک با نام USS Sullivans
  • و ناوچه هلندی RNLN HNLMS Evertsen

UK-Carrier-Strike-Group-2021.jpg

 

منبع 1

منبع 2

م « همان طور که از ظاهر ماجرا پیداست، این حرکت بی نظیر که سالها است شاهد چیزی شبیه اش نیستیم همراه خود ماجرا و پیامد های بسیاری خواهد داشت. اما تا به اینجا به رخ کشیدن توانایی نیروی دریایی انگلستان پس از مدت ها است. (بعد از اتفاقات جزایر فالکند) و همچنین به طور اشکار چین مقصود اصلی چنین اقدامی است، پیامی واضح که در جنگ اوقیانوس آرام امریکا تنها نخواهد بود»

  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , Amirali123 گفت:

ناو گروه CSG21 عازم سفری 26000 مایلی!

 

 

 

بنام خدا

با درود و سپاس

 

نیروی دریایی انگلیس همانگونه که برادر ارجمند @Amirali123 اشاره فرمودند از حدود سه دهه گذشته مدام در حال کوچکتر شدن و تضعیف بوده و شاید بشود گفت توقیف نفتکش "stena impero" توسط ایران و مجبور کردن انگلستان به آزادی نفتکش ایرانی آنقدر برای ایشان تحقیر آمیز و دردآور بود که تمام زنگ های هشدار را برایشان به صدا درآورد . و موجب انتقاد های بیشماری به دولت مردان و ارتش این کشور گردید . البته انتقاد های که از قبل با طولانی شدن روند ساخت و تحویل ناو های "ملکه الیزابت و پرنس ولز" وجود داشت .

 

- به نظر می رسد اینگونه مانورها بیشتر از اینکه تاثیرات عملیاتی گسترده ای در میدان به همراه داشته باشد . بیشتر جهت بهره برداری روانی و تبلیغی در کاهش فشارهای منتقدان در انگلیس خواهد داشت . ( البته تا حدودی نیروهای متقابل در مناطق هدف )

- همین عنوان 26000 مایل گستردگی خود گویاست که نیروی دریایی انگلیس اگر واقعا خواهان بازگشت به دوران سلطنت بر دریا ها و خروج از زیر چتر حمایت آمریکاست باید بیش از این مقدارها سرمایه گذاری و به قول ترامپ " خرج کند " و دست از کلاهبرداری از آمریکا بردارد !

- احتمالا طراحان مسیر ناو گروه وقتی در حال بررسی اولویت مناطق برای حضور بودند به این نتیجه رسیدند که به تمام نقاط سرکی بکشند تا بالاخره کسی گلایه نکند !! 

- صرف تحرک این ناو گروه به تنهایی جهت تحت تاثیر قرار دادن چین در دریایی چین جنوبی و تحولات هنگ کنگ بعید به نظر می رسد . کما اینکه چین با سرمایه گذاری مناسب وسعت نیروی دریایی خود را از ده برابر انگلیس افزون تر کرده است .

- بهر روی با ترامپ موافق هستم که این کشور ها از سرمایه گذاری آمریکا در ارتش خویش سواستفاده کرده و به بهانه های مختلف سعی می کنند که معضلات خویش را تبدیل به مشکل آمریکا کرده و بعد آمریکا مجبور به تامین امنیت منطقه مورد نظر با ارتش پرهزینه خود شود. البته که در این کار انگلیسی ها (مدیریت سیاست های خود ولی از جیب دیگران)  قرنها تبحر دارند و حالا حالا ها مانده که یانکی ها حریف ایشان شوند :)) ( البته که ترامپ لقب گاو شیر ده که به عربستان به درستی اطلاق کرد شاید بیشتر شرح حال خود ایشان بود )

- مهم ترین دلیل ضعف این نیرو نیز کاهش بودجه و عدم تمایل به سرمایه گذاری است . اساساً در زمان جنگ سرد و تقسیم کار بین انگلیس و آمریکا در برخورد با شوروی ایشان این مهم را به آمریکا واگذار کرده و بخش تبلیغات و جنگ نرم علیه این دشمن را خود برداشته و کار سخت افزار را به آمریکا واگذار کردند !

- به نظر می رسد علی رقم این مانورها و وعده تحویل دهی شناورها در آینده با صرف بودجه های کنونی تغییری محسوس در ساختار نیروی دریایی انگلیس بیش از آنجا که اکنون هست به وقوع نخواهد پیوست .

 

و من الله التوفیق

  • Like 1
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رزمایش بین المللی عقاب آناتولی 2021 آغاز می شود

 

ANADOLU-KARTALI-780x470.jpg

 

رزمایش بین المللی عقاب آناتولی 2021 بین تاریخ 21 ژوئن و 2 ژوئیه در پایگاه قونیه برگزار میشود.

این رزمایش تمرینی میان نیروی هوایی کشور ترکیه، آدربایجان، پاکستان و قطر خواهد بود.

کشور پاکستان از سال 2015 در تمامی تمرینات عقاب اناتولی شرکت کرده و چندی پیش هم رزمایش با کشور چین برگزار کرد در آن جنگنده  JF-17 Block II هم حضور داشت.

 

 

از طرف دیگر کشور قطر که اخرین بار در سال 2014 در این رزمایش شرکت کرده بود، امسال با ناوگانی متشکل از C-130 , C-17 , میراژ-2000 و هواپیمای  Rafale شرکت خواهد کرد

(م: این نکته را در خاطر داشته باشید که اخیرا یونان اقدام به تجهیز خود به وسیله جنگنده  Rafale کرده است) 

 

Katar-Rafale.jpg

 

پس گذشت حدود 6 سال از رزمایشی که با همکاری ناتو در سال 2014 برگزار شد، بار دومی میشود که جنگنده رافال وارد حریم هوایی ترکیه میشود. 

البته هنوز مشخص نیست کشور آذربایجان با کدام هواپیمای جنگی در این رزمایش حاضر می شود، ولی فرصت بسیار مناسبی است تا با جنگنده F-17 Thunder بیشتر اشنا شود.

(م: به نظر میرسد که کشور آذربایجان علاقه مند افزایش توان هوایی خود است وچه گزینه بهتر از تندر پاکستانی)

 

PAKISTAN-JF-17.jpg

 

 

این رزمایش که در پایگاه هوایی قونیه هر دوسال یکبار برگزار میشود بدین شکل است در یک فضای جنگ واقعه بینانه بین دو تیم ابی و سرخ صورت می گیرد.

(م: من به رزمایشی بدین شکل که توسط نیروی هوایی کشورمان برگزتر شده باشد را به یاد نمی اورم!)

 

و  اهداف کلی این رزمایش بدین شکل است:

  • تمرین و اموزش خلبان ها
  • ارزیابی جنگنده ها و تاکتیک های نبرد
  • بررسی وضعیت زیر ساختی و امادگی رزمی
  • کمک به تعریف نیاز های عملیاتی، پشتیبانی جهت توسعه و تحقیق
  • محیط اموزشی برای فرماندهان نسل بعد

جالب است بدانید اولین دوره این رزمایش هم در ژوئن سال 2001 میان سه کشور ترکیه، امریکا و اسرائیل انجام شد.

و از ان روز تا کنون 14 کشور، 35657 نفر پرسنل و 2920 هواپیما در این سری رزمایش ها شرکت کرده اند . بالغ بر 24222 ساعت پرواز انجام شده است.

 

منبع

م« به شکلی کاملا واضح این رزمایش دیگر یک تمرین نظامی نیست و در پس خود پیام ها و دستاورد های سیاسی گسترده ای به دنبال خواهد داشت، که باید به ان ها هم توجه شود»

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

باسلام خیلی خوب بود ولی از دوستان تقاضا دارم مانور جدید اسراییل و امریکارو تحلیل بفرمایند

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , iron_man63 گفت:

باسلام خیلی خوب بود ولی از دوستان تقاضا دارم مانور جدید اسراییل و امریکارو تحلیل بفرمایند

سلام

به زودی یک مطلب در این مورد ارسال میشه.البته تحلیل و بررسی دیگه با شما و بقیه برادران

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رزمایش بزرگ نظامی ایالات متحده آمریکا و اسرائیل

7273094-768x511.jpg

یک سوخت رسان KC-10 نیروی هوایی ایالات متحده متعلق به اسکادران سوخت رسان هوایی ۹۰۸ عملیات سوخت گیری هوایی را با جنگنده F-16 باراک نیروهای دفاعی اسرائیل انجام می دهد.

ایالات متحده و اسرائیل یک رزمایش بزرگ ترکیبی یک هفته ای را در 23 ژانویه با 142 هواپیما، ماهواره و سایر تجهیزات آغاز کردند که بزرگترین تمرین نظامی از زمان انتقال اسرائیل به منطقه تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده(سنتکام) در سال 2021 است.

مقامات ایالات متحده به مجله Air & Space Forces گفته اند که این تمرین که Juniper Oak(سرو کوهی) نام دارد، از نظر اندازه و دامنه قابل توجه است.

          brgyry~11.jpeg

سنتکام می گوید همه چیز از دارایی های فضایی،یک ناو گروه،بمب افکن های استراتژیک ، جنگنده های رادارگریز،هواپیماهای جنگ الکترونیک،  نیروهای عملیات ویژه و پرتاب کننده های توپخانه ای دقیق هیمارس در یک رزمایش مشترک ترکیبی ، تمرین خواهند کرد.

این رزمایش از 23 تا 27 ژانویه برگزار می شود و 180000 پوند مهمات جنگی و 6400 پرسنل آمریکایی را شامل می گردد که 450 نفر از آنها در اسرائیل روی زمین خواهند بود. عملیات در اسرائیل و دریای مدیترانه شرقی انجام خواهد شد.

    images~13.jpeg

ژنرال مایکل اریک کوریلا فرمانده سنتکام در بیانیه ای اعلام داشت:این رزمایش بر تعهد ما به(امنیت) خاورمیانه تاکید می کند.

بردلی بومن ،هوانورد سابق ارتش و کارشناس نظامی در بنیاد دفاع از دمکراسی ها ،می گوید هیچ کشوری در جهان نمی تواند این سطح از قدرت رزمی را با چنین چابکی به منطقه ای بیاورد که تمرکز اصلی آن کشور، نیست.

این رزمایش گامی مهم در جهت ادغام اسرائیل با نیروهای آمریکایی در منطقه است. تا اواخر سال 2021، اسرائیل بخشی از منطقه تحت مسئولیت فرماندهی اروپایی ایالات متحده در نظر گرفته می شد،این امر توانایی دو کشور را برای تمرین با یکدیگر علیرغم رویارویی با برخی از دشمنان مشترک مانند ایران محدود می کرد. این مساله منعکس کننده حساسیت های قدیمی در میان کشورهای عربی در مورد همکاری نظامی با اسرائیل بود.اما روابط بین اسرائیل و برخی از کشورهای عربی پس از امضای توافقنامه ابراهیم گرم شده است!

FnYYEfGWAAM9d1P-640x400.jpg

 ژنرال کوریلا می گویدتنها یک و نیم سال بعد بود که نیروهای ایالات متحده و اسراییل یک رزمایش مهم در زمینه مفهوم بلند پروازانه ای از توانایی ها انجام دادند که در آینده در وزارت دفاع به کار گرفته خواهد شد ، این رزمایش درباره مفهوم فرماندهی و کنترل مشنرک نیروها (JADC2) بوسیله عملیاتهای تمرینی  در زمین ، هوا ، دریا ، فضا و فضای سایبر بود.

بومن می گوید ما منطقه را ترک نمی کنیم.تمرین هایی مانند این حقیقت حضور نظامی پایدار،مستمر و جدی ایالات متحده در منطقه را نشان می دهد.

از 142 هواپیمای شرکت کننده، 100 هواپیما آمریکایی هستند، چهار فروند بمب افکن استراتژیک B-52 Stratofortress نیروی هوایی و چهار هلیکوپتر تهاجمی AH-64 Apache در این رزمایش حضور دارند . حضور هوایی قوی ایالات متحده همچنین شامل هواپیماهای تخصصی هشدار دهنده اولیه هوابرد، دارایی های نظارتی و هواپیماهای جنگ الکترونیکی مانند هواپیمای شناسایی RC-135 نیروی هوایی، E-2D Hawkeyes نیروی دریایی و EA-18 Growlers است.

23-2-largest-ever-bilateral-791261135.jp

گروه ضربتی ناو هواپیما بر جورج اچ دبلیو بوش از شش فروند EA-18، پنج فروند E-2D و 45 فروند F/A-18 پشتیبانی خواهد کرد. نیروی هوایی ایالات متحده همچنین چهار فروند F-35 نسل پنجم را ارسال می کند که معمولاً در منطقه مستقر نیستند و به شش فروند F-35 از نیروهای دفاعی اسرائیل می پیوندند.

علاوه بر جنگنده های رادارگریز خود، نیروی هوایی ایالات متحده چهار F-15E Strike Eagle و چهار F-16 Fighting Falcon و همچنین اجزای عملیات ویژه نیروی هوایی مانند یک AC-130 را ارسال می کند. اسرائیل نیز در این رزمایش ۳۲ فروند جنگنده بال ثابت را در اختیار دارد.

نیروی فضایی هم در Juniper Oak ، با ماهواره‌های

مستقر در مدار پائین و متوسط حضور خواهد داشت  سنتکام اعلام کرده است که تمرکز این رزمایش بر فرماندهی و کنترل ترکیبی،عملیات هوایی دریایی جستجو و نجات،جنگ الکترونیک،سرکوب پدافند هوایی دشمن،بازدارندگی هوایی و هماهنگی در  حمله است.

23-2-largest-ever-bilateral-791261198.jp

این رزمایش در بحبوحه ادامه تنش ها در منطقه برگزار می شود. شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران حملات پهپادی و موشکی را علیه نیروهای ایالات متحده و متحدانش انجام داده‌اند - یک حمله پهپادی در 20 ژانویه علیه پادگان التنف در جنوب شرقی سوریه انجام شد، اگرچه ایران به طور رسمی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.مسئولیت آن به ایران نسبت داده شده است.ایران همچنین با ارائه هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه برای حملات مسکو در اوکراین، ایالات متحده را نگران کرده و از محدودیت های توافق 2015 که برنامه هسته ای خود را محدود می کند، فراتر رفته است. به گفته کاخ سفید، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، از 18 تا 20 ژانویه به اسرائیل سفر کرد تا درباره طیفی از موضوعات از جمله تهدیدهای ادامه دار ایران در منطقه گفتگو کند.

کوریلا در ادامه اظهاراتش بیان کرد که این مانور توانایی ما را برای پاسخ به حوادث احتمالی افزایش خواهد داد!!

لیست تجهیزات هوایی امریکایی شرکت کننده در رزمایش :

چهار فروند B-52

چهار فروند F-35

دو فروند MQ-9

یک فروند HC-130

دو فروند HH-68

چهار فروند AH-64

یک فروند AC-130

چهار فروند F-15E

چهار فروند F-16

۴۵ فروند F-18

شش فروند EA-18

دو فروند KC-46

پنج فروند E-2D

۱۵ فروند MH-60

پرنده های اسرائیلی شرکت کننده در رزمایش :

شش فروند F-35

هجده فروند F-16

هشت فروند F-15

یک فروند CH-53

یک فروند UH-60

یک فروند گلف استریم جی ۵۵۰

دو فروند 707

بعلاوه :

۶ کشتی آمریکایی از جمله یو اس اس جورج اچ دبلیو بوش،بال هوایی آن و رزمناوها و ناوشکن ها.

۶ کشتی اسرائیلی

۴ پرتابگر هیمارس آتش دقیق دوربرد.

۶۴۰۰ پرسنل آمریکایی و ۱۱۸۰ پرسنل اسرائیلی

 

                          مترجم SHAHDAD

 

استفاده از این مطلب با ذکر نام انجمن میلیتاری مجاز می باشد.

 

منبع :

https://www.airandspaceforces.com/us-israel-kick-off-massive-exercise-with-142-aircraft-satellites-and-more/

ویرایش شده در توسط SHAHDAD
  • Like 3
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

    استقرار مخفیانه جنگنده اف ۳۵ در قطب شمال!!

article_63da3203016a75_75513180.jpeg

نیروی هوایی ایالات متحده اولین استقرار جنگنده های رادارگریز F-35 خود را در پایگاه هوایی Thule در گرینلند انجام داده است، که نمایانگر شمالی ترین پایگاه پنتاگون است و موقعیت خوبی برای اعمال فشار بیشتر بر نیروهای روسیه در قطب شمال دارد.

این تاسیسات در 1200 کیلومتری شمال دایره قطب شمال قرار دارد و میزبان F-35 ها بعنوان بخشی از رزمایش Noble Defender فرماندهی دفاع هوافضای  آمریکای شمالی (NORAD) است که از ۱۵ ژانویه تا ۳۱ ژانویه برگزار شد.

 پنتاگون این رزمایش را بعنوان مجموعه ای از عملیات های برنامه ریزی شده و طولانی مدت NORAD برای تائید توانایی و آمادگی فرماندهی برای دفاع از ایالات متحده و کانادا در برابر تهدیدات از هر طرف و در هر محیطی و نشان دادن توانایی ادغام با سایر شرکای دفاعی و امنیتی برای دفاع همه جانبه از آمریکای شمالی، توصیف کرده است.

F-35 های درگیر در این رزمایش متعلق به اسکادران جنگنده 356 مستقر در پایگاه هوایی Eielson در آلاسکا است، که نزدیک ترین مرکز میزبان هواپیماهای نسل پنجم است.

سایر دارایی های درگیر شامل یک بمب افکن استراتژیک B-52H، چهار هواپیمای سوخت رسان KC-135، یک هواپیمای CC-150 و یک سیستم هشدار و کنترل هوابرد E-3 (AWACS) و همچنین جنگنده های نسل چهارم CF-18 Hornet از نیروی هوایی سلطنتی کانادا می باشد. از آنجایی که F-35 بخش رو به رشد سریع ناوگان جنگنده آمریکا را تشکیل می دهد، کانادا نیز قرار است F-18 های خود را با جت های نسل بعدی جایگزین کند.

article_63da316078cd29_90817075.jpg

CF-18 Hornet در طول عملیات Noble Defender

پایگاه هوایی Thule به صورت مخفیانه در سال های اولیه جنگ سرد ساخته شد تا به عنوان زمینه ای برای حملات هسته ای به اتحاد جماهیر شوروی عمل کند. F-35 امروزه تنها جنگنده نسل پنجم است که به سلاح های هسته ای مجهز شده است و با پشتیبانی تانکرها و سایر تجهیزات پشتیبانی می تواند به طور مشابه برای حملات هسته ای به اهداف روسی با استفاده از قابلیت های رادارگریز پیشرفته و جنگ شبکه محور خود مورد استفاده قرار گیرد.

دارایی های نظارتی واقع در Thule همچنین برای هشدار اولیه در مورد پرتاب موشک های بالستیک روسیه که بر فراز قطب شمال برای رسیدن به ایالات متحده پرواز می کنند، خدمت می کنند. همانطور که ایالات متحده و سایر اعضای ناتو حضور خود را در قطب شمال گسترش داده اند،روسیه نیز با استقرار S-400 و اخیرا سیستم های دفاع هوایی جدید S-500،رهگیرهای Mig-31BM/BSM و Mig-31K و و جنگنده های تهاجمی Su-34 و طیف دیگری ازتجهیزات،توانایی خود را تقویت کرده است.

نیروی هوایی ایالات متحده در سال 2021 اولین استقرار بمب افکن های B-1B خود را در قطب شمال با استقرار در پایگاه هوایی بودو نروژ انجام داد، اگرچه یکی از بمب افکن ها دچار آسیب جدی به موتور شد و سؤالاتی را در مورد مناسب بودن آنها برای آب و هوای شدید قطبی ایجاد کرد. روسیه نیز با استقرار MiG-31 که توان بالایی در تحمل  شرایط آب و هوای سخت دارد، در مجمع الجزایر نوایا زملیا در بالای دایره قطب شمال، به اقدام امریکا پاسخ داد.

article_63da31aef32002_69734722.jpeg

Mig-31 Foxhound در Novaya Zemlya

F-35 به دلیل قابلیت های نسل بعدی و رادارگریز بودن، برتری قابل توجهی را نسبت به هواپیماهای جنگی خط مقدم روسیه ایجاد می کند، به طوری که فقط J-20 چینی یک رقیب واقعی برای ان محسوب می شود. این دو تنها جنگنده های نسل خود هستند که در سطح اسکادران حضور دارند، به غیر از جنگنده قدیمی F-22 که از 12 سال پیش از خط تولید خارج شده است.این هواپیمای مشکل دار قرار است اواخر سال ۲۰۲۳ بازنشسته شود.

روسیه تنها ۱۰ فروند جنگنده نسل پنجم Su-57 را در خدمت دارد و انتظار نمی رود تا نزدیک به 2030 در قطب شمال حضور داشته باشد. Su-57 به ویژه از استقامت بسیار بالاتری نسبت به F-35 برخوردار است، اما نسبت به رقبای چینی و آمریکایی خود  پنهان‌کاری کمتری دارد. به دلیل ادامه جنگ روسیه و اوکراین، آزمایش‌های رزمی با شدت بالای این جنگنده بسیار فراتر از آزمایش‌های J-20، F-22 یا F-35 بوده است.

    brgyry~12.jpeg

خود F-35 علیرغم پتانسیل بالایی که دارد، هنوز آماده نبردهای با شدت بالا نیست و پنتاگون بر این اساس از تایید آن برای تولید در مقیاس کامل خودداری می کند. مسائل عملکردی بسیار گسترده، انتقادات گسترده ای را از سوی مقامات نظامی و غیرنظامی به برنامه جنگنده برانگیخته است.

کاپیتان تفنگداران دریایی دن گرزیر با اشاره به انبوهی از مشکلات هشداردهنده بر عدم پیشرفت F-35 در تقریباً هر بخش ضروری برای نزدیک‌تر کردن آن به وضعیت آماده جنگ، تاکید کرد. با فرض اینکه می توان به مشکلات کنونی هواپیما علی‌رغم تاخیرهای بسیار قابل توجه رسیدگی کرد، F-35 می تواند قابلیت‌های واحدهای خط مقدم ناتو را متحول کند و فشار بر دفاع دشمنان احتمالی مانند روسیه،چین و کره شمالی را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

 

                            مترجم SHAHDAD

 

استفاده از این مطلب با ذکر نام انجمن میلیتاری مجاز می باشد.

 

منبع :

https://militarywatchmagazine.com/article/u-s-boosts-f-35-stealth-presence-deep-in-the-arctic-circle-unprecedented-greenland-base-deployment

ویرایش شده در توسط SHAHDAD
  • Like 4
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.