iran_400

پیگیری اخبار مرتبط با رصدخانه ملی ایران

Recommended Posts

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]تلسکوپ ملی هم قصه پر غصه‌ای هست...[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]کشوری که روزی مهد نجوم و ستاره‌شناسی بود، امروز غایت و هدفش یک تلسکوپ کوچک هست. هرچند که توجیه می‌آورند که برای مطالعه مقیاس بزرگ خوب است، ولیکن به طور مثال بنده به عنوان یک ایرانی، در کل توجیه نشدم. icon_cheesygrin [/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]در هر صورت، امیدوارم تلسکوپ ملی نقطه شروعی برای بازگشت به آن دوران اوج و شکوه این علم در ایران باشد.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]اخبار تلسکوپ ملی را در انجمن نجوم تبیان پی می‌گیرم، به همین خاطر این خبر را در میلیتاری قرار ندادم. دوستان می‌توانند به لینک زیر مراجعه کنند:[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://anjoman.tebyan.net/newindex.aspx?pid=17257&threadID=458055&forumID=887[/font][/size]
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خدا قوتشون بده و دستشون درد نکنه، انشاء الله که طبق برنامه کاراشون پیش بره.

ولی اینقدر تب "رونمایی" این مملکت رونمایی زده رو گرفته که از پیدایش ایده (تو ذهن یک بنده خدای مسئولی) رو تا ساخت قطعه رو هم براش رونمایی میگیرن. پس فردا برای پیچ و مهره هم مراسم رونمایی می گیرن.

البته اعلام اخبار مربوط به جریان انجام یک پروژه مشکلی نیست که هیچ خوبم هست، ولی مراسم رونمایی گرفتن بدین شکل دیگه یکم زیاد به نظر میاد، یا شایدم من به رونمایی حساسیت پیدا کردم. ویرایش شده در توسط M-ATF
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخه چرا ؟؟؟

چرااااااااااااااااااااااااااااااا

یعنی هیچ چیز دیگه ای نبود به جای این آهن قراضه ها بذارن روش !؟

یعنی مجبور بودن پرچم کشور رو بصورت توهین آمیز نصب کنن روی آهن قراضه !؟

اون قرص های قلب من کجاست ... [URL=http://eemoticons.net/D/Neko/neko 008][IMG]http://eemoticons.net/Upload/Neko/neko 008.gif[/IMG][/URL]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/hamidreza_dastjerdi_2815_of_1829-2.jpg[/img]
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اخبار زیر رو از لینکی که جناب مهدوی قرار دادند میذارم کاش مدیران نام تایپک رو به[color=#ff8c00] اخبار ساخت رصدخانه ملی ایران[/color] تغییر میدادند تا همه اخبار مربوط به رصدخانه ملی کاشان در ایران تایپک پی گیری میشد و از پراکندگی مطالب جلوگیری به عمل می امد

[quote]
[size=5][color=#FF0000]مجری طرح رصدخانه خبر داد:
بهره‌برداری از رصدخانه ملی طی شش سال آینده/تکمیل زیرساخت‌های رصدخانه تا خردادماه[/color][/size]


مجری طرح رصدخانه ملی ایران از اتمام زیرساخت‌های رصدخانه ملی در کاشان تا خردادماه سال 92 خبر داد.
دکتر رضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خصوص اقدامات صورت گرفته در روند احداث رصدخانه ملی ایران گفت: براساس برنامه‌ریزی های انجام شده و قول ما به دولت در چارچوب طرح «مهر ماندگار»، آماده سازی زیرساخت‌های رصدخانه ملی که شامل چند مرحله است تا خرداد ماه 92 به اتمام می‌رسد.
وی گفت: مرحله اول آماده سازی این زیرساخت‌ها، پیدا کردن بهترین قله‌های نجومی بود که در این خصوص قله‌های گرگش و دینوا را با بررسی‌های انجام داده مناسب دیده‌ایم. برای این طرح گرگش را در نظر گرفته شده که پس از آماده‌سازی قله، طبق برآوردهای صورت گرفته، طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری از اولین تلسکوپ ملی طی شش سال آینده انجام خواهد شد.

مجری طرح رصدخانه ملی، زیرساخت بعدی را آماده سازی جاده منتهی به قله دانست و اظهار کرد: جاده‌ای به طول 12 کیلومتر که از روستای کامو تا قله گرگش است که در حال حاضر کار اصلاح آن به سرعت پیش می‌رود و چهار تا شش کیلومتر آن را آماده کرده‌ایم.
منصوری خاطرنشان کرد: ساختمان شماره دو رصدخانه در روستای کامو هم که شامل تاسیسات است به عنوان رصدسرا طراحی و نقشه‌های عمرانی آن آماده شده که با دریافت مجوزهای لازم به سرعت نسبت به ساخت آن اقدام می‌کنیم.
مجری طرح رصدخانه ملی با بیان این که اعتبار تخصیص یافته در چارچوب طرح مهر ماندگار برای این طرح تاکنون پرداخت نشده است، تاکید کرد: اگر این اعتبار داده شود طرح با سرعت بهتری پیش خواهد رفت.

استاد دانشگاه صنعتی شریف در بخش دیگر از این گفت‌وگو در خصوص تلسکوپ که بر روی قله نصب می‌شود، گفت: طرح تلسکوپ مورد نظر در اسفند ماه سال گذشته به یک داوری خارجی گذاشته شد. ایرادهایی را بر آن وارد کردند که در حال حاضر ایرادهای گرفته شده را برطرف کرده‌ایم.
وی همچنین ادامه داد: یکی از قطعات اساسی این تلسکوپ که پیش از این قرار بود از خارج تهیه شود توسط محققان داخل طراحی شده که ساخت آن درهفته گذشته آغاز شده و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

مجری طرح رصدخانه ملی در خصوص تربیت نیروی انسانی متخصص برای این رصدخانه افزود: سه نوع نیروی انسانی برای این منظور تربیت شده است. نیروی اول برای طراحی تلسکوپ است که در سه سال گذشته تعدادی از مهندسان داخلی در این زمینه آموزش‌ دیده اند. گروه دیگر، افرادی که پس از ساخت تلسکوپ و رصدخانه از تلسکوپ نگهداری می‌کنند و گروه سوم کاربران رصدخانه هستند که آموزش‌های کاربردی را در دوره‌هایی در خارج از کشور کسب کرده و مهارت لازم را در این زمینه بدست آورده‌ و آماده فعالیت هستند.

۱۴ آبان ۱۳۹۱
[url="http://www.isna.ir/fa/news/91081408492/%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%B5%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%B7%DB%8C-%D8%B4%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A2%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AA%DA%A9%D9%85%DB%8C%D9%84"]منبع[/url]

[/quote]


[quote]
[size=5][color=#FF0000]معاون علمی و فناوری رییس جمهوری /
بزرگترین رصدخانه خاورمیانه در ایران احداث می شود[/color][/size]

دانش > فضا- همشهری آنلاین: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از شروع عملیات عمرانی احداث ساختمان شماره 2 رصدخانه ملی در اصفهان خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین رصدخانه خاورمیانه در قله ˈگرکشˈ کاشان احداث می‌شود

به گزارش ایرنا، نسرین سلطانخواه با اشاره به آخرین وضعیت طرح ایجاد رصدخانه ملی اظهار داشت: بخش‌های مربوط به آینه شامل ساخت و صیقل دادن آینه در حال انجام است و تا پایان امسال وارد کشور می‌شود.

وی افزود: تاخیر در انجام عملیات عمرانی مربوط به ایجاد زیرساخت‌ها از جمله راهسازی و ایجاد جاده بوده است که به منظور دسترسی آسان‌تر، جاده‌ای به طول 12 کیلومتر کشیده شد که با احداث این جاده حمل و نقل تجهیزات آسان‌تر می‌شود و دسترسی‌ها هم در خود کوه و هم در فاصله جاده اصلی حاصل شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطر نشان کرد: مکان احداث بزرگ‌ترین رصدخانه خاورمیانه در ارتفاع 3 هزار و 600 متری قله ˈگرکشˈ در اطراف قمصر کاشان تعیین شده و بر این اساس عملیات ساخت رصدخانه آغاز شده است.

سلطانخواه افزود: اگر تمام مسایل بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش برود، در پایان سال جاری نورگیری این رصدخانه صورت می‌گیرد.

سه شنبه 21 شهریور 1391

[url="http://www.hamshahrionline.ir/details/184322"]منبع[/url]

[/quote]


[quote]


[size=5][color=#FF0000]ماکت تلسکوپ رصدخانه ملی ایران / عکس[/color][/size]

ماکت تلسکوپ 3.5متری رصدخانه ملی ایران چند وقتی است که در محل پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نصب شده است. رصدخانه ملی ایران در قله 3300متری گرگش در حوالی روستای کاموی کاشان احداث خواهد شد.

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/83808561598a4ccfab1aceedfd3abf11.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10235/thumb_83808561598a4ccfab1aceedfd3abf11.jpg[/img][/url]

تلسکوپ رصدخانه ملی ایران دارای آینه اصلی به قطر 3.5 متر است که با نصب سیستم اپتیک فعال روی آن، می‌توان اثرات مخرب جو را خنثی کرد و شفافیت تصاویر را به حد تصاویر تلسکوپ فضایی هابل رساند. این تلسکوپ روی استقرار سمتی-ارتفاعی نصب می‌شود (شبیه به حرکت دوربین روی سه پایه عکاسی) و به کمک کنترل‎های دقیق کامپیوتری می‌توان آن را به هر نقطه دلخواه هدایت کرد.

قرار است به زودی، سطح قله گرگش مسطح شود تا ساخت تاسیسات و بنای رصدخانه آغاز شود. طبق برنامه‌ریزی‌ها امید می‌رود که بنای رصدخانه تا سال آینده به پایان برسد. اما ساخت تلسکوپ و تجهیزات آشکارساز آن 4 سال به طول خواهد انجامید. شایان ذکر است که طراحی تقریبا تمام اجزای رصدخانه در داخل کشور انجام شده و برای ساخت آن نیز از متخصصان داخلی استفاده می‌شود. تصویر آرشیوی زیر، طرح کلی گنبد رصدخانه را نشان می‌دهد.

موقعیت رصدخانه ملی ایران در منطقه منحصربه‌فرد است، چرا که هم آسمان منطقه گرگش که پس از 10 سال جستجو و آزمایش پیدا شده، دارای یکی از بهترین شاخص‌های رصدی آسمان در سراسر جهان است و هم هیچ تلسکوپ بزرگی (از مرتبه 3 متر) در کشورهای خاورمیانه وجود ندارد، به همین دلیل رصدخانه ملی ایران می‌تواند جای خالی خاورمیانه را در شبکه تلسکوپ‌های بزرگ زمین پر کند و برای رصد رویدادهایی استفاده شود که هیچ یک از دیگر تلسکوپ‌های بزرگ زمین (به خاطر وضعیت تابش خورشید و روز و شب) نمی‌توانند رصد کنند.

[color=#000000][size=2]۱۳۹۱/۴/۱۵[/size][/color]
[url="http://www.khabaronline.ir/detail/225645/science/astronomy"]منبع[/url]


[color=#ff0000][size=5]ماكت یك به یك تلسكوپ رصدخانه ملی ایران كه چند روزی است در محوطه پژوهشگاه دانش‌های بنیادی نصب شده، تصویری زیبا و امیدبخش از شكوه رصدخانه ملی ایران را كه مقدمات احداث زیرساخت‌های آن در حال پیگیری است، فراروی اساتید و كارشناسان این طرح ملی به نمایش كشیده است.[/size][/color]

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، رصدخانه ملی ایران در قله گرگش در حوالی كاشان احداث می شود.
تلسكوپ رصدخانه ملی ایران در رده تلسكوپ های چهار متری است كه شبكه ای شامل حدود 20 تلسكوپ از این رده در اروپا راه‌اندازی شده و رصدخانه ملی ایران هم به عنوان عضو ناظر در شبكه پذیرفته شده است.

رصدخانه ملی موقعیتی بسیار استثنایی در این شبكه خواهند داشت چون از جزایر قناری تا هند و چین تقریبا هیچ تلسكوپ مجهز و قابل اعتنایی وجود ندارد و قله گرگش از مناسب ترین قلل دنیاست و از طرف دیگر با توجه به تفاوت روز و شب در مناطق مختلف دنیا، تلسكوپ رصدخانه ملی می تواند كمك قابل توجهی به مطالعات رصدی بكند.
قسمت اپتیكی تلسكوپ رصدخانه ملی شامل یك آینه بزرگ اصلی و یك آینه كوچكتر است كه نور كهكشان‌ها توسط آینه بزرگ به آینه كوچكتر كه در بالای آن قرار دارد منعكس شده و و از آن جا به ابزارگان رصدی تلسكوپ می رود.

به گفته دكتر منصوری، مدیر طرح رصدخانه ملی ایران با اجرای طرح رصدخانه ملی ایران دانش طراحی و ساخت قسمت‌های اپتیكی تلسكوپ و فناوری های مربوطه به تدریج به كشور منتقل خواهد شد.

۱۷ تیر ۱۳۹۱
[url="http://isna.ir/fa/news/91041709641/%D9%85%D8%A7%D9%83%D8%AA-%D8%AA%D9%84%D8%B3%D9%83%D9%88%D9%BE-%D8%B1%D8%B5%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%84%D9%8A-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%D9%8A%D8%B1%D9%8A-%D8%A7%D9%85%D9%8A%D8%AF%D8%A8%D8%AE%D8%B4"]منبع[/url]
[/quote]

بقیه خبرها رو هم انشالله سر فرصت قرار میدم ....
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این کارها راه به جایی نخواهد برد!

متاسفانه سرعت ما توی حرکت به سوی تمام دروازه های علم از حرکت لاکپشت هم کندتره تنها دلیلش هم نبود توان اقتصادیه ما ابتدا باید توان اقتصادیمونو درست کنیم وگرنه اینجوری دهها سال عقب خواهیم ماند!

اینکه 4 تا مقاله میدیم بیرون که نشد علم، علمو باید بشه نتیجشو با دست لمس کرد نه اینکه فقط به مقداری جوهر روی کاغذ محدود بشه.
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشید. قرار نیست از همون اول ره صد ساله رابریم اگه سخنان رهبری راگوش کردید اعلام کردند اگه باهمین روند پیش بریم تا۵سال اینده جزو۴کشور اول دنیا درعلم هستیم
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='ahadis' timestamp='1376208398' post='328948']
ببخشید. قرار نیست از همون اول ره صد ساله رابریم اگه سخنان رهبری راگوش کردید اعلام کردند اگه باهمین روند پیش بریم تا۵سال اینده جزو۴کشور اول دنیا درعلم هستیم
[/quote]

پس حتما تا 10 سال دیگه هم برترین کشور دنیا...

متاسفانه متاسفانه این حرف شعاری بیش نیست ما در زمینه تکنولوژی کاربردی از کشورهایی مثل هند و برزیل و اکراین و آفریقای جنوبی هم دهها سال هست که عقبیم .

ما توانایی تولید صنعتی نداریم پس در علم دنیا حرفی برای گفتن نخواهیم داشت. علم روی کاغذ متاسفانه امروزه هیچ ارزشی نداره قبلا هم گفتم علم را باید بتوان لمس کرد.

یک مثال میزنم تا اوضاع بیاد دستتون:

تا قبل از تحریم دستگاه کارتخوان عادی که الان توی همه فروشگاهها وجو داره از هند وارد میشد (نمونه بانک ملیش) بعد از تحریم ورود این دستگاهها به کشور قطع شد و زمانی که انبارهای این دستگاه خالی شد دیگه عملا این دستگاه نایاب شد و به مشتری های خواستار دستگاه جواب سر بالا داده میشد!

خوب یه دستگاه کارتخوان شاید در حد یه پروژه دانشجویی در حد لیسانس بعضی دانشگاههای ما نیست (یعنی خیلی چیز پیچیده ای نیست و حتی یک دانشجو کارشناسی یا نهایتا ارشد الکترونیک هم میتونه بسازش) ولی ما چون توان تولید صنعتیشو ایجاد نکردیم عملا خار هستیم.

نمونه دیگرش حدود 10 سال پیش اولین ECU دانشجویی ایران برای پژو ساخته شد ولی ما تولید داخلیش نکردیم و نتیجش شد هزاران خودروی پارک در پارکینگ خودرو سازی که ماهها تو صف نوبت برای وارد شدن ECU از فلان کشور دست چندم زیر آفتاب میمونن و مشتریها منتظر....

برادر اگر بخواتم از این مدل مثالها بزنم فک کنم یه سالی طول بکشه...

شهر من با اینکه حدود 70/000 جمعیت داره تا 4 سال پیش که بنده اطلاع داشتم 45 استاد تمام داشت (در حد پرفسور و دانشمند!) که البته تو کشور نسبت به جمعیت اول بود. خیلی از اینها در کشوری مثل ایالات متحده هم حرف برای گفتن دارن. خلاصه اینو میخوام بگم که تا وقتی جوراب و لباس زیرمون از کشورهای دیگه میاد و با نیامدن یک دستگاه مثل کارتخوان که امروزه شاید تکنولوزیش از اسباب بازیهای دوروبرمون هم کمتره! حتی اگه همه 75 میلیون نفرمون هم سالی 10 مقاله توی برترین جاهای علمی چاپ کنیم عملا سوادمون به درد لای جرز دیوار میخوره.
  • Upvote 12
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='TALASH' timestamp='1376203994' post='328927']
این کارها راه به جایی نخواهد برد!

متاسفانه سرعت ما توی حرکت به سوی تمام دروازه های علم از حرکت لاکپشت هم کندتره تنها دلیلش هم نبود توان اقتصادیه ما ابتدا باید توان اقتصادیمونو درست کنیم وگرنه اینجوری دهها سال عقب خواهیم ماند!

اینکه 4 تا مقاله میدیم بیرون که نشد علم، علمو باید بشه نتیجشو با دست لمس کرد نه اینکه فقط به مقداری جوهر روی کاغذ محدود بشه.
[/quote]

در اینکه ما در توسعه فناوری کند داریم حرکت می کنیم، یا بهتر بگیم با راندمان هزینه کم، یعنی هزینه زیاد خروجی کم حرکت می کنیم با شما موافقم. ولی در اینکه دلیلش توان اقتصادیمونه خیر.

با همین بودجه که الان صرف تحقیقات در دانشگاهها و پژوهشگاه ها میشه ، اگه مدریت درستی انجام میشد، الان با سرعت بسیار بالاتری و نتایج بسیار بهتری حرکت می کردیم.

[size=4]دلیلش اقتصاد دولتی، مدیریت دولتی که تبعاتش استخدام های بی مورد و البته از روی رابطه و نه ضابطه هست و اینکه ارائه گزارش به مقام بالاتری و افزایش آمار ثبت مقالات میشه هدف، به جای توسعه محصول و فناوری.[/size]

تو دانشگاه ها کلی پروژه در مقطع فوق لیسانس و دکترا تعریف میشه که غالبش کاربردی نداره و عملا نقشه راهی برای تعریف پروژه ها لحاظ میشه، بودجه کافی برای انجام صحیح پروژه ها اختصاص داده نمیشه و البته اون بودجه ای هم که اختصاص داده میشه تلف میشه.

تنها خروجیمون شده هر سال آمار مقالات ISI بدیم که هیچ به دردم نمیخوره خیلیاشم بواقع چرت و پرت و عدد سازیه، حتی اگه درست حسابیم باشه به دلیل اینکه یه هدف گذاری درستی نشده هیچ نتیجه ای نداره.

[size=4]کنفرانسهای علمی پژوهشی برگزار می کنیم سالی چندین تا در هر حوزه، حداقل اونایی که من شرکت کردم و به این نتیجه رسیدم دیگه شرکت نکنم، مسخره بازی محضه، اتلاف هزینه و فقط خودگول زنکه.[/size]
[size=4]همین داستان تو خیلی از صنایع و پژوهشگاه ها و پژوهشکده ها هست.[/size]
[size=4]به جای اینکه ISI بشمرن بیان US Patent هاشونو بشمرن ، بیان ببینن چند تا از پتنت هاشون فناوری و تجاری شده. [/size]

[size=4]خلاصه فقط داریم خودمون رو گول می زنیم و پول هدر می کنیم و اگه جایی هم نتیجه گرفتیم بدونید راندمان هزینه خیلی پائینه [/size]

[size=4]من[/size][size=4] که به شخصه دیگه افسردگی گرفتم ازاین وضعیت، ان شاءالله که بهتر میشه[/size]
[size=4]البته کارهایی مثل تعریف این 37-38 تا پروژه ملی کار خوبی می تونه باشه اگه درست اجرا بشه و از این دست حرکت ها بیشتر و شرکت های نافع خصوصی هم بیان داخل بشن . [/size] ویرایش شده در توسط M-ATF
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='M-ATF' timestamp='1376216609' post='328975']
در اینکه ما در توسعه فناوری کند داریم حرکت می کنیم، یا بهتر بگیم با راندمان هزینه کم، یعنی هزینه زیاد خروجی کم حرکت می کنیم با شما موافقم. ولی در اینکه دلیلش توان اقتصادیمونه خیر.

با همین بودجه که الان صرف تحقیقات در دانشگاهها و پژوهشگاه ها میشه ، اگه مدریت درستی انجام میشد، الان با سرعت بسیار بالاتری و نتایج بسیار بهتری حرکت می کردیم.

[size=4]دلیلش اقتصاد دولتی، مدیریت دولتی که تبعاتش استخدام های بی مورد و البته از روی رابطه و نه ضابطه هست و اینکه ارائه گزارش به مقام بالاتری و افزایش آمار ثبت مقالات میشه هدف، به جای توسعه محصول و فناوری.[/size]

تو دانشگاه ها کلی پروژه در مقطع فوق لیسانس و دکترا تعریف میشه که غالبش کاربردی نداره و عملا نقشه راهی برای تعریف پروژه ها لحاظ میشه، بودجه کافی برای انجام صحیح پروژه ها اختصاص داده نمیشه و البته اون بودجه ای هم که اختصاص داده میشه تلف میشه.

تنها خروجیمون شده هر سال آمار مقالات ISI بدیم که هیچ به دردم نمیخوره خیلیاشم بواقع چرت و پرت و عدد سازیه، حتی اگه درست حسابیم باشه به دلیل اینکه یه هدف گذاری درستی نشده هیچ نتیجه ای نداره.

[size=4]کنفرانسهای علمی پژوهشی برگزار می کنیم سالی چندین تا در هر حوزه، حداقل اونایی که من شرکت کردم و به این نتیجه رسیدم دیگه شرکت نکنم، مسخره بازی محضه، اتلاف هزینه و فقط خودگول زنکه.[/size]
[size=4]همین داستان تو خیلی از صنایع و پژوهشگاه ها و پژوهشکده ها هست.[/size]
[size=4]به جای اینکه ISI بشمرن بیان US Patent هاشونو بشمرن ، بیان ببینن چند تا از پتنت هاشون فناوری و تجاری شده. [/size]

[size=4]خلاصه فقط داریم خودمون رو گول می زنیم و پول هدر می کنیم و اگه جایی هم نتیجه گرفتیم بدونید راندمان هزینه خیلی پائینه [/size]

[size=4]من[/size][size=4] که به شخصه دیگه افسردگی گرفتم ازاین وضعیت، ان شاءالله که بهتر میشه. [/size]
[/quote]

به شدت موافقم!

کاملا موافقم و البته موضوع بحث من که گفتم مشکل ما بیشتر اقتصادیه بحث هایی بود که بیشتر شاهد کمبود بودجه است تا کمبود مدیریت مثل بحث فضاییمون که الحق والانصاف مدیریت بد نبوده و این زیر ساخت ها و بودجه بوده که مارو محدود کرده.

وا ما در مورد مدیریت ضعیف نیستیم! خیلی خیلی خیلی ضعیفیم!

باور کنید اومدم اینجا مثال بنویسم از ضعف مدیریت کشور در تمام ابعاد بخدا موندم در چه رابطه ای بنویسم همش ضعفه همش!

یه موردشو عرض میکنم شاید به موضوع سایت بخوره ، همین کشور دوست و برادر! پاکستان که ما هیچی حسابش نمیکنیم در بحث نظامی بودجه ای به مراتب کمتر از بودجه اعلامی ما که از طرف دولت اعلام میشه داره حالا من از درآمد اقتصادی بعضی ارگان های خاص اصلا حرف نمیزنم که عملا تزریق میشه به اون ارگان نظامی!

در بخش زمینی با تولید تانک الخالد و خرید و مدرنیزه سازی انواع تانک و توپ از لحاظ کلاسیک از ما برتر شده

تو بخش نیروهایی ویژه اس اس جی خودش دارای سبک هست و حتی سالانه از نیروهای دیگر کشورها دانشجو میپذیره

از لحاظ هوایی و جنگنده به مراتب از ما جلوتر رفته و ناوگانش رو به مدرن سازی پیش میره و تا چندی دیگه جنگنده مونتاژ میکنه

از لحاظ دریایی و ناوگان توان بهتری نسبت به ما داره با اون تعداد ناوشکن و زیردریای های فرانسویش

از لحاظ موشکی در بالستیک پا به پای ما حرکت میکنه ودر زمینه کروز تا حالا چند موشک رونمایی کرده و از ما جلوتره

تازه بمب اتم هم داره و یه بازدارنگی وحشتناک براش ایجاد کرده

از همینه اینها گذشته حتی یک دونه سرباز اجباری هم نمیگره و تمام پرسنل ارتشش حرفه ای و کادر هستن!

عملا از ما جلوتره!

قبول دارم ما تحریمیم و فلانو چلان اما در عوضش پتانسیل علمیشو داریم که بتوانیم به قدرت پیش بریم ولی نمیدونم چرا اینقد بد درجا زدیم....
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

عزیز من حرفهای شما کاملادرسته ولی بالاخره یه روزی از این علم روی کاغذ استفاده میشه البته اگر همین روند پیشترفت ادامه واشکالهایی هم که شما فرمودیدبرطرف بشهومن فکر نمیکنم۱۰یا۱۵سال برای پیشترفت عظیم یه. کشور زمان زیادی باشه همانطور که در جاهای دیگر هم نبوده ویرایش شده در توسط ahadis

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
[right][b][background=rgb(248, 248, 255)]ایده احداث چنین رصدخانه‌ای در کشور به[/background][color=#000000][font=Tahoma][background=rgb(248, 248, 255)]دوران ناصرالدین شاه برمی‌گردد.[/background][/font][/color][/b][/right]
[/quote]

اینم رکوردیه برا خودش.... hee_hee
از ایده تا عمل..... icon_cheesygrin ویرایش شده در توسط lockheedf-22
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/hamidreza_dastjerdi-7-69.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]گزارش خبری تصویری ایسنا از آخرین وضعیت احداث رصدخانه ملی
[b]نجوم حرفه‌یی ایران از پشت این کوه طلوع می‌کند! + تصاویر[/b][/color]

[color=#0000CD]صعود به قله همیشه برای انسان ها به خصوص برای کسانی که علاقه فراوانی به کوهنوردی دارند، جذاب و خاطره انگیز است اما وقتی قرار است به قله ای صعود کنی که در آینده نه چندان دور میزبان نخستین رصدخانه مدرن ایران و منطقه خواهد بود، لذت آن وصف نشدنی است.[/color]
خبرنگار علمی ایسنا که به همراه گروهی از اساتید دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشگاه دانش های بنیادی(IPM) به قله گرکش در منطقه کامو رفته در گزارش خود از این سفر به یادماندنی به مروری بر روند انتخاب این قله برای میزبانی رصدخانه ملی ایران و دشواری‌های محققان طرح در غلبه بر این قله خشن و صعب العبور پرداخته است.
رصدخانه ملی ایران به عنوان اولین رصدخانه پژوهشی کشور، نخستین گام بزرگ برای ایجاد زیر ساخت‌های پژوهشی در نجوم و کیهان‌شناسی رصدی است که حاصل آن، تشکیل و رشد گروه‌های پژوهشی و ایجاد بخش‌های توسعه فناوری خواهد بود.
طرح رصدخانه ملی ایران در سال 1378 به عنوان یکی از طرح‌های کلان علمی در شورای پژوهش‌های کشور مطرح شد و مکان‌یابی رصدخانه از همان سال‌ها آغاز شد. روندی که با عدم اختصاص بودجه مناسب با افت و خیزهای فراوان همراه بود. با تصویب طرح رصدخانه ملی در زمره طرح‌های کلان ملی فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اسفند ماه 87 و رفع مشکلات مالی طرح، روند پیگیری آن شتابی دوچندان گرفت تا سرانجام در اواسط سال 89 پس از سال‌ها تلاش و بررسی شرایط 40 قله در نواحی مختلف کشور، فرآیند پیچیده و حساس مکان‌یابی رصدخانه به پایان رسید و از میان دو قله «گرگش» و «دینوا» در منطقه کاشان و قم که واجد بیشترین ارزش نجومی در کشور هستند، «گرگش» به عنوان میزبان نخستین تلسکوپ و رصدخانه ملی ایران انتخاب شد.

اما بشنوید از ماجرای سفر که پس از ماه‌ها پیگیری و درخواست‌های مکرر از دکتر منصوری، مجری طرح رصدخانه ملی امکان آن فراهم شد ...
قرار من با گروه، جلوی عوارضی تهران - قم بود. ساعت 7 صبح که عوارضی را رد کردیم، پس از چهار و نیم ساعت اتوبوس نشینی و عبور از میان کوه ها و صخره های سخت و قهوه‌یی سوخته اطراف کاشان به نزدیکی روستای کامو رسیدیم. سفر چند ساعته با اتوبوس، فرصت مغتمی بود که جزئیات کاملی از روند اجرای طرح رصدخانه ملی از مطالعات مکان یابی تا طراحی و ساخت برخی قطعات و ابزارآلات تلکسوپ را از دکتر منصوری، مجری طرح رصدخانه، دکتر خسروشاهی، رییس پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و مدیرعلمی طرح و دکتر اربابی، مدیر توسعه طرح بشنویم.
در میان کوه های سربه فلک کشیده رشته کوه کرکس، چند قله قامت بلندتری داشتند که به گفته دکتر منصوری - مجری طرح رصدخانه ملی ایران- قله گرگش به عنوان مکان اصلی استقرار تلسکوپ ملی ایران با ارتفاع 3600 متر پس از قله 3800 متری کرکس، دومین قله مرتفع این رشته کوه است.[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/hamidreza_dastjerdi-1-69.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]رشته کوه های کرکس در حدود 110 کیلومتری اصفهان در شمال شهرستان میمه و در جنوب غربی شهرستان قمصر و شمال شهرستان کامو ( کامو به معنی دهانه آب است) واقع شده است.
روستای کامو در دامنه کوه سربه فلک کشیده گرگش که کاشان را از مسیر میمه به اصفهان وصل می‌کند، بلندترین نقطه جغرافیایی استان اصفهان نسبت به سطح دریا است. کامو اگرچه بافتی نسبتا روستایی دارد ولی وجود برخی ساختمان‌های آجری با معماری شهری فضای سنتی روستا را تا حدی دگرگون کرده است.
این منطقه از غرب به روستای آزران ازشرق به روستای قهرود از جنوب به روستای چوگان و شهر جوشقان قالی و از شمال به شهر برزک محصور است.
بر اساس اطلاعات کتب قدیمی، کامو جزو اولین نقاطی است که در دوران اولیه زمین شناسی از زیر آب خارج شده است و اولین منطقه در استان اصفهان است که امکان حیات یافته و دارای تمدنی کهن است که یافت سنگواره جانداران اولیه و دریازی در منطقه کامو با قدمت چند هزار ساله، غارهای سنگی و حجاری های ابتدایی بر روی سنگ ها در کوهستان های اطراف نشانگر اسکان انسانهای اولیه در این منطقه است.
پس از عبور از خیابان های محصور شده از درختان سرسبز کامو، جاده ای بارک و آسفالته در میان دشت های منتهی به رشته کوه های کرکس خودنمایی می کرد.
البته آن طور که دست‌اندرکاران طرح رصدخانه تعریف می‌کردند تا دو، سه سال پیش تنها راه دسترسی به قله گرگش، کوره راهی بوده که از کامو به قله کشیده شده بود که 9 کیلومتر اول این راه «جیپ‌رو» بود اما طی کردن بقیه آن، یعنی چهار کیلومتر بعدی تا قله، فقط پیاده یا با قاطر امکان داشت.
با توقف کوتاه در ابتدای جاده اختصاصی رصدخانه و اضافه شدن یکی از قدیمی ترین افراد گروه مطالعات مکان یابی و تنها بازمانده این گروه، جاده را به سمت قله طی کردیم.
هفت کیلومتر از 11 کیلومتر جاده دسترسی به قله گرگش به شکل کاملا دقیق و محاسبه شده به پهنای 6 متر با دو شانه خاکی در دو طرف که عرض هر کدام یک متر بود، آسفالت شده بود.[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/hamidreza_dastjerdi-6-72.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]به گفته دکتر اربابی، مدیر توسعه طرح رصدخانه ملی ایران، طبق سفارش طرح رصدخانه ملی، راه اصلی باید در تمام فصل‌های سال و به خصوص در ایام بارش سنگین برف و باران قابل استفاده باشد و باید بتوان در آن قطعات و ابزارهای اپتیکی آسیب‌پذیر با حجم‌ها یا وزن‌های نامعمول را با حداقل لرزش و مطلقا بدون وارد آمدن ضربه حمل و نقل کرد. شیب جاده در هیچ ناحیه‌ای نباید از 10 درصد تجاوز کند و شعاع پیچ‌های آن باید در حدی باشد که عبور ایمن تریلی‌های طویل را امکان‌پذیر کند.
پس از یک ربع ساعت عبور از پیچ و خم های جاده اختصاصی رصدخانه، ابتدا در میان دشت و سپس دره های محصور شده قله های بزرگ و کوچک، بخش آسفالته جاده به اتمام رسید و گروه برای تعویض خودرو به خودروهای فورویل جهت عبور از جاده خاکی و شنی آماده شد.
در مسیر حرکت لودرها و کامیون های بسیاری مشغول بهسازی جاده بودند. بلاخره با گذشت حدود بیست دقیقه به نوک قله هموار شده گرگش رسیدیم.
از روی قله گرگش به راحتی می‌شد مناطق بکر و طبیعت خاص و زیبای قمصر، جوشقان و کامو را در میان غبار محلی مشاهده کرد.

[b]چگونگی انتخاب قله گرگش به میزبانی رصدخانه ملی ایران[/b]
دکتر رضا منصوری، مجری طرح رصدخانه ملی ایران در بالای قله گرگش و در جمع گروه درباره چگونگی کاندیدا شدن قله گرگش به عنوان یکی از گزینه‌های احداث رصدخانه ملی ایران گفت: در سال 87 زمانی که به همراه مشاوران خارجی طرح برای نقطه‌یابی قله کلاه برفی در نزدیکی روستای قهرود – از توابع استان اصفهان- آمده بودیم؛ همین طور که «آرده برگ»، مشاور طرح، اطراف را نگاه می‌کرد یکی از قله‌ها – همین قله گرگش- نظرش را جلب کرد و پرسید که آیا این قله اندازه‌گیری شده است؟[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/hamidreza_dastjerdi-5-74.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]دکتر نصیری قیداری، مسوول مکان یابی طرح رصدخانه ملی ایران اظهار کرد که این قله خیلی خشن است و نمی‌توان به آن صعود کرد. اما با توجه به این که «آرده برگ» تجربه طولانی مکان یابی و ریاست رصدخانه اروپایی در شیلی را داشت، نمی‌شد از حرف وی گذشت؛ بنابراین تاکید شد که این قله نیز مورد اندازه‌گیری‌ها قرار بگیرد.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت نظرات کارشناسان، گفت:‌ در آن مقطع ما می‌توانستیم بگوییم که 10 سال است در استان‌های مختلف کشور مانند خراسان، کرمان، قم و اصفهان مطالعات مکان‌یابی انجام می دهیم و قله‌های «دینوا» و «کلاه‌برفی» که به لحاظ نجومی گزینه‌های خیلی خوبی برای احداث رصدخانه هستند برای ما کافی است؛ اما با پیشنهاد این کارشناس با تجربه قله گرگش مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت معلوم شد که چه کار خوبی شده است.
منصوری تصریح کرد: تصور کنید بالاخره رصدخانه ملی ایران راه‌اندازی شده و احتمالا بین 100 تا 200 میلیارد تومان نیز هزینه در بر داشته باشد اما چنانچه کیفیت تصاویر دریافتی 20 تا 30 درصد بالا و پایین شود در طول 20 تا 50 سال فعالیت رصدخانه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

[b]320 نوبت حمل تجهیزات به قله با کمک اسب و قاطر[/b]
بعد از صحبت‌های دکتر منصوری، علیرضا بهنام، تنها باقی مانده گروه مکان یابی رصدخانه که همچنان پس از یک دهه فعالیت، امور رصدخانه در قله گرگش و کاشان را بر عهده دارد به بیان توضیحاتی درباره روند مکان یابی و مشکلات کار در قله پرداخت.
وی که در سال 80 پس از فراخوان انتخاب گروه مکان‌یابی از بین 108 نفر شرکت کننده در این فراخوان وارد گروه 24 نفره نهایی شده در خصوص دشواری های مکان یابی رصدخانه گفت: مطالعات مکان یابی بر روی قله «کلاه برفی» به عنوان یکی از گزینه‌های احداث رصدخانه ملی چهار سال به طول انجامید که بر روی این قله در دو فصل زمستان و تابستان ابتدا به مدت یک هفته و بعدها دو تا سه هفته با کمک هیات کوه‌نوردی کاشان فعالیت رصد انجام می‌شد. البته قبل از آغاز مطالعات نقطه‌یابی، آذوقه شش ماه شامل سوخت، لوازم یدکی، ژنراتور، دارو و قطعات اپتیکی به قله منتقل می‌شد.[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/hamidreza_dastjerdi-2-77.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]وی با بیان اینکه به تدریج در اندازه‌گیری‌های میدانی، قله «گرکش» به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های احداث رصدخانه ملی ایران معرفی شد، درباره چگونگی پیدا کردن معبر عبوری به قله گرگش توضیح داد: قله گرگش مسیرهای کوه‌نوردی زیادی را برای صعود دارد. البته در ابتدای مطالعات نقطه‌یابی بر روی این قله دکتر لاریجانی – رییس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPM)- با هوانیروز جهت انجام عملیات هلیبرد بر روی این قله هماهنگی هایی انجام دادند. اما متاسفانه به دلیل هزینه‌های بالا و پروسه اداری طولانی این اتفاق ممکن نشد. از سوی دیگر با بالگرد تنها 600 کیلوگرم وسایل امکان جابجایی داشت. در حالی که وسایل مورد نیاز سایت اولیه‌ ما بر روی این قله حدود 1400 کیلوگرم بود.
وی افزود: برای استقرار در بالای قله گرگش و انجام مطالعات نقطه‌یابی نیازمند یک راه دسترسی به قله بودیم اما این راه وجود نداشت و مجبور به استفاده از چهارپایان برای صعود به قله و حمل بارها بودیم. در حالی که راه مال روی این قله هم کامل نبود، بنابراین حدود 14 روز از همه جبهه‌ها به این قله صعود کردیم تا مسیری که امکان صعود چهارپا وجود داشته باشد، پیدا شود. البته در این بین از اهالی بومی منطقه پرس و جو کردیم و آنها اظهار می‌کردند که در قدیم با چهارپا برای جمع‌آوری علوفه به این قله صعود کرده‌اند اما به دلیل کهولت سن امکان همراهی ما را نداشتند و تنها، مسیر را تا حدودی به ما نشان دادند. در نهایت با نشانه‌گذاری مسیر، آثاری از مسیر قدیمی صعود به قله پیدا شد.
بهنام ادامه داد: در نهایت در یک روز با یک الاغ به همراه 40 کیلو بار و هشت نفر نیرو با زحمت به قله رسیدیم که در آن لحظه واقعا احساس می‌کردیم که قله را فتح کردیم؛ از این به بعد وسایل نقلیه ما ارتقاء یافت و کم‌کم قاطر و اسب هم اضافه شدند. شاید 320 مرتبه بار شامل شش دکل ماکروترمال در طول این مدت به نوک قله حمل شد. از سال 87 اقدامات اولیه برای احداث جاده جهت صعود به قله گرگش آغاز شد به طوری که وضعیت فعلی اصلا قابل مقایسه با گذشته نیست.[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/hamidreza_dastjerdi-9-64.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/hamidreza_dastjerdi-11-62.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]بهنام از مشقت‌های نصب دکل هواشناسی هم گفت: زمانی که ما برای نصب دکل به قله آمدیم حدود 70 سانتی‌متر برف یخ زده در قله گرگش وجود داشت و یک محوطه حدود 100 متر مربع با مشقت بسیار زیاد ایجاد کردیم و سپس در دمای زیر صفر محل‌های بتن ایستگاه‌های هواشناسی را در خاک یخ‌زده کندیم.[/font][/size]
[center]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/hamidreza_dastjerdi-10-63.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/hamidreza_dastjerdi-14-41.jpg[/IMG]

[IMG]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10198/hamidreza_dastjerdi-8-68.jpg[/IMG][/font][/size][/center]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]خورشید در حال غروب کردن بود که کامو را به مقصد تهران ترک کردیم با امید روزی نه چندان دور که طلوع دوباره نجوم حرفه‌یی در ایران را از پشت قله گرکش تماشا کنیم.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۳ مهر ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://isna.ir/fa/news/92070301988/%D9%86%D8%AC%D9%88%D9%85-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%88%D9%87-%D8%B7%D9%84%D9%88%D8%B9-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF"]ایسنا[/url][/font][/size]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][quote][color=#0000CD]به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد لاریجانی صبح امروز در حاشیه هفتمین همایش ملی نخبگان جوان در پژوهشگاه نیرو در خصوص آخرین وضعیت رصدخانه ملی ایران گفت: این پروژه در مراحل نهایی خود قرار داشته که امیدواریم سال 94 نخستین نورگیری آن صورت بگیرد.[/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]وی افزود: تاکنون مراحلی از ساخت تلسکوپ ملی، لوازم جانبی تلسکوپ، محل نصب و راه دسترسی به قله و تربیت نیروی انسانی انجام شده است.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]لاریجانی ادامه داد: البته هم اکنون دانشجویان ما در رصدخانه‌های معروف دنیا که شبیه تلسکوپ ملی ایران هستند در حال آموزش هستند.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا اولین نورگیری رصدخانه در سال 94 خوشبینانه نیست، گفت: نورگیری تا عملیات کامل تلسکوپ یک تا یک سال و نیم فاصله دارد و منظور ما از نورگیری یعنی این که دستگاه‌ها عملکرد مورد نظر را داشته باشند که به نظر من این اتفاق در سال 94 دور از انتظار نخواهد بود.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]وی افزود: ساخت 7 کیلومتر از 11 کیلومتر دسترسی به نوک قله گرگش - محل راه‌اندازی رصدخانه ملی ایران – بسیار مطلوب است و اگر مشکلات مالی وجود نداشت تاکنون به اتمام رسیده بود.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]لاریجانی در خصوص مشکلات مالی این پروژه گفت: پروژه رصدخانه ملی ایران یک جزیره مستقل از شرایط کشور نیست و ما در تلاش هستیم با مشورت مسائل مالی را حل کنیم.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]{...}[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۱۶ مهر ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://www.isna.ir/fa/news/92071610672/%D9%86%D9%88%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D8%B5%D8%AF%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-94-%D8%A2%D8%BA%D8%A7%D8%B2"]ایسنا[/url][/quote][/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.