arash_slayer

تاپیک جامع ارنستو چه گوارا ، تنهاترین چریک

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ارنستو چه گوارا کیست؟

کسی است که با سخنرانی جنجالی دکتر عباسی در ایران و بین مردم مشهور شد و به دلیل انقلابی بودن (که مهم نیست با چه تفکری باشد ، بلکه صرف انقلابی بودن کفایت میکند) و چهره و تیپ و استیل جوان پسند ، امروزه عکسش بر روی تیشرت ها و آواتارها و در اتاق های جوانان روشنفکر یافت می شود و بدبختانه آنقدر رگ و ریشه پیدا کرده است که به دلیل مشابه بودن حرف اول فامیلی اش با شهید چمران ، نام اختصاری اش (چ) ، بزرگی نام چمران را در فیلمی که برای این شهید بزرگوار ساخته شد پوشاند.

 

از خود عباسی شنیدم که از ترویج ((چگوارا ایسم)) گله داشت. یحتمل خود بیچاره اش اگر میدانست این موضوع اینقدر مقبول می افتد نام این فرد را به زبان نمی آورد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چه گوارا درسته يك انقلابي خيلي مبارز بود ولي بهش ميگفتن پزشك جلاد !! و به شدت خشن بود كه البته روح عمليات چريكي اينطوريه
 

نخیر این حرف کاملا درسته یکی از القاب ایشون پزشک جلاد است این لقب هم برمیگرده به زمانی که بهمراه فیدل و سایر شورشیان در کوههای کوبا مخفی شده و در حال جنگ با دولت کوبا بوده اند در آن زمان بخاطر دانش پزشکی که چه داشته مسئول اعدام کشاورزان و مردم محلی و سربازان اسیر شده بوده .
یکی دیگه از القاب دوران بچگی این اقا خوک بوده اون هم بخاطر کثیف بودن و بوی گند دادن همیشگیش در دوران نوجوانی بوده روایت شده از دوستان دوران کودکیش که باید به زور میگرفتندش و میبردندش حمام
ایشون یکی از مهمترین عاملان رفتن انقلاب کوبا بسمت کمونیست بودند وگرنه فیدل کمونیست نبود.
در کل ایشون یکی از کثیف ترین جنایتکاران جهان در قرن 20 بوده اما بخاطر مرام کمونیستی که داشته شوروی تمام توان تبلیغاتی خودش رو در تطهیر چهره این اقا گذاشته.

اگر از دید کمونیست ها بخواهید فیدل رو بشناسید ایشون یک سربازی بودن که تمام زندگی خودش رو وقف ازادی کرده

 

دوستان بنده مدافع کسی نیستم اما با احترام به نظر شما این رو هم یادآور بشم

 

تاریخ را همیشه فاتحان می نویسند و آن را به نفع خودشان تغییر می دهند این همان نکته ایست که باید قبل از قضاوت در مورد افراد بزرگ در نظر بگیریم

 

حتی آمریکا و غرب همیشه راست نمی گویند و هر چه در جهت منافعشان باشد می گویند حتی به مردمشان هم دروغ می گویند

 

چه گوارا مردی بود تشنه عدالت تاریخ زندگی او و جانفشانی هایش در راه مردم محروم نام او را در تاریخ جهان به نیکی جاودان کرد و چه گوارا به یک اسطوره تبدیل شد. که قطعا نقطه مقابل رمبو بتمن و استعمار  استسمار و سرمایه داری و آمریکایی و غربی هست

 

بیش از چهار دهه از تلاش مذبوحانه امپریالیسم جهت نابودی یک رویا می گذرد. تمام تلاش دنیایی که حتی پس از مرگش، خواندن رویای او را نیز برای خود خطرناک می دیدند و می بینند و از هیچ تلاشی، از تحریف زندگی اش گرفته تا تبدیل او به فردی بی رحم و جنایتکار که تنها در فکر ساختن دنیای غیرواقعی اش بود، چشم پوشی نمیکند.

تلاشی که "ارنستو رافائل گوارا دلاسرنا" معروف به "چه گوارا"را به چهره ای انقلابی، چریکی کاریزما و بت آزادی خواهی در سرتاسر جهان تبدیل کرد.

او تبدیل به سمبل آزادی غیر ممکنی شده است که وجود داشت !

 

من این مطلب را نخوندم چون کشور و دینم افرادی را داره که اگه تاقیامت چگورا متولد بشه جای لنگه کفش یکیشونو را نمیگیره.پیشنهاد میکنم این دست مطالب در کنار وذیل معرفی اسطورهای خودمون نوشته بشه.
هرچند شناخت این افراد عیبی نداره ولی شناسایی وشناساندن اسطوره های وطنی با ارزش تر خواهد بود

 

بخشی از زندگینامه چه گوارا

 

چه پس از آنکه برای چندین سال، مناصب دولتی گوناگونی را در دست داشت، نهایتاً یک "نامۀ خداحافظی" نوشت که فیدل کاسترو در اکتبر 1965 آن را به مردم کوبا عرضه کرد. چه در آن نامه از هدفش برای ترک کشور به منظور جنگیدن برای نهضت انقلاب در خارج گفته بود. زمانی که مردم از نامه مطلع شدند، او در آفریقا بود و در کنار مبارزان زبدۀ کوبایی به شورشیان در کنگو آموزش می‌داد.

 

من که قهرمانی به این شکل نمیشناسم و اگر بوده هم فقط به هم مذهبیاش کمک کرده است

 

اما چه گوارا فارغ از هر دین مذهبی به ندای آزادی پاسخ داد که بسیار ارزشمند هست و غیر قابل تکرار ...

 

من نه یک مسیحی هستم و نه یک بشردوست من هرچیزی به جز یک مسیحی هستم، و بشردوستی در مقایسه با باور من دارم بی‌ارزش به‌نظر می‌رسد. من به‌جای این‌که اجازه بدهم به یک صلیب میخ‌کوبم کنند، با هر سلاحی که دستم به آن برسد پیکار خواهم کرد.

 

قبل از هر چیزی برای انسان انسانیت وآزادگی لازمه، دیندار فاقدانسانیت پست ترین موجوده زمین است که حتی معنی دین راهم نمیداند که دین برای بشر چه می بخشد، کمونیست هم اگر بود به معنای واقعی انسانیت آزادگی حقیقت جویی رسیده بود.

 

خدا که لفظ نیست خدا رو باور داشتن یعنی پاسخ دادن به ندای درونی فطرت برای حق طلبی و جاودانگی که چه گوارا به این معنی خداپرسته و امام حسین نگفته که اگه دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید؟ یعنی بنده زر و زور نباشید وجدان بیدار داشته باشید ارنستو چه گوارا اگر کمونیست هم بوده باشه برای آزادگی و مردم فقیر کشته شد هرچی بود دکتر بود/وزیر بود/پول پرست نبود/ترسو نبود/10 ماه راه رفت تا بدون سلاح گیر افتاد و آخرین کلامش این بود انقلاب به پایان نرسیده فیدل جای دیگری برپا میشود و آلیدا این خاطرات رو از یاد ببر شاد باش و زندگی کن به سواد بچها اهمیت بده اگر کافر هم بوده همین مهم مبارزی بود که در راه آزادی مردم مظلوم انجام داده و این بزرگ ترین عبادت نزد خداست ما که مسلمان هستیم کدوممون این قدر فداکار بودیم انسانی که از رفاه و جان خود بگذرد برای برقراری عدالت باید تمام قد به احترامش ایستاد با تمام نقاط ضعفی که ممکن است داشته باشد

 

ارنستو علی رغم داشتن یک خانواده و زندگی مرفه با مشاهده فقر و فلاکت منطقه آمریکای لاتین به داشتن یک زندگی راحت و مرفه پشت کرد و زندگی خود را وقف تلاش برای تغییر زندگی مردمی که دربند دیکتاتوری بودند ، کرد. مردم او را فقط «چه» یا «ال چه» می نامیدند.

 

207181_926.jpg

 

او در اثر یک توطئه سازمان سیا در روز 8 اکتبر سال 1967 میلادی از سوی نیروهای ارتش بولیوی اسیر شد و به دستور سازمان سیا پس از تحمل شکنجه های فراوان که حتی گفته می شود دست چپ او را قطع کردند (زیرا عکس هایی که از جسد او تهیه شده از زاویه ای گرفته شده اند که دست چپ او غیرقابل مشاهده است) یک روز بعد در 9 اکتبر کشته شد.

 

207182_901.jpg

 

این عکس خیلی حرف ها برای گفتن داره اونم برای کسانی زیر بار ظلم و ذلت نمی روند مخصوصا اون اسلحه که به سمتش نشانه رفتن

 

207183_542.jpg

 

چه گوارا مخالف سرسخت نظام سرمایه داری آمریکا بود در عوض کمونیست هم نبود او از فیدل کاسترو بخاطر تمایلاتش و کشیده شدن بطرف نظام کمونیستی شوروی سابق جدا شد ...

 

==================================================================================

 

سخنان چه گوارا

 

* آن زمان که از من تنها یادگار عکس هایم و دوربینم باشد افکارم برای آنان که در مقابلم قرار دارند بسیار آزار دهنده خواهد بود و آنانی که با دیدن یک ظلم لرزه بر اندامشان افتد یکی از یاران من هستند ( بزرگی و خلوص یک بزرگ مرد با عدم توافق یک نادان کم نخواهد شد )

 

* رهبران زور گو از بین میروند تا رهبران جدید به زورگویی فکر کنند

 

* و اگر خفه ام کنند سازش نخواهم کرد و ایمانم را قربانی مصلحت نمیکنم

 

* نادان رو از هرطرف خواندم یک معنی بیشتر نمی داد

 

* عید من زمانیست که دستمزد یکسال دهقان شام یک شب شاه نباشد...

 

* در یک انقلاب، انسان یا پیروز می‌شود یا می‌میرد، اگر آن انقلاب واقعی باشد

 

* می‌دانستم که می‌خواهید به من شلیک کنید. من نباید زنده دستگیر می‌شدم. به فیدل بگوئید این شکست، به معنای پایان انقلاب نیست. این پیروزی در جای دیگری انجام خواهد شد. به آلیدا بگوئید اینها را فراموش کند، دوباره ازدواج کند و خوشحال باشد. به تحصیل بچه‌ها کمک کند. از سربازها بخواهید درست نشانه بگیرند

 

* می‌دانم که مجبوری مرا بکشی شلیک کن بزدل، تو داری یک مرد را می‌کشی.

 

* یک انقلابی واقعی همان جایی خدمت می‌کند که به او احتیاج است


* احترام آزادی یک دقیقه سکوت کردیم،اما خوابمان برد

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این همه مطلب از چه گوارا چرا کسی از کامیلو نمینویسه؟ از خوش تیپی که کم نداشت، انقلابی هم که بود و ...

 

چه حق همه رو در جلب توجه خورده، چشمک!

 

fallecio-camilo-cienfuegos-600x310.jpg

 

tumblr_mb5ycmC68y1r6w5sxo1_1280.jpg

 

783120302-camilo-cienfuegos-santa-clara-

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

 

تاکید مجدد میکنم کتاب خاطرات بولیوی ش رو بخونید

 

خیلی مفید فایده و کارساز هست .... در عین حال تلخ و گزنده .... آخرین لحظات یک مرد .... مردی که میتونست جلو فیدل سر تعظیم فرود بیاره و بی خیال آرمان هایی بشه که با موتورسیکلتش در فقر و بدبختی مردم امریکای لاتین دید ولی بی خیال رفاقت ش با کاسترو شد و خودشو زد به دل سهمگین ترین حوادثی که قطعا جز مرگی با شکوه برای یک آزادیخواه ( اگر دین ندارید حداقل آزاده مرد باشید) رقم نمیخورد

 

 

هنوزم که هنوزه دوست ش دارم، ورای تمام عیوب و ضعف هایش .... 

 

 

یا حق

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

* نادان رو از هرطرف خواندم یک معنی بیشتر نمی داد
خدا وکیلی کسی ک فکر میکنه این جمله از چه هست رو باید دار زد
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مردمان شهر برای آزادی تابوت ساختند و برای عشق مرز غافل از اینکه نه آزادی در تابوت جا می گیرد و نه عشق مرز می شناسد.

 

تقدیم به دوستان عزیز

 

کلیپ بدرود فرمانده

 

چگوارا !

بی شک شخصیتش رو من با خوندن کتاب خاطرات سفر با موتور سیکلت شناختم و بهترین سخنی رو که در اون کتاب دبدم این متن بود :

«مردم را دریاب. هرگز سازش مکن! آری، کسانی که سازش نمی کنند، میمیرند اما مرگشان عین حیات و زندگانیست. آری، تو نیز میمیری، اما در چهره ات نشانی از مرگ نخواهد بود.آه... تو نمیدانی که تا چه اندازه کمکهایت به مردم مفید است، مردمیکه تو را قربانی خواهند کرد.»

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1978f25c_c045_4b18_99c9_dcb60adb0bcf.jpg

 

ژان پل سارتر :
 
 می دانی که من چقدر «چه گوارا» را تحسین می کردم ... در حقیقت اعتقاد دارم که این مرد نه فقط یک روشنفکر ، بلکه به عنوان یک رزمنده و یک انسان ، و به عنوان نظریه پردازی که می توانست با کمک نظریه هایی که از تجربیات شخصی اش در نبرد کسب کرده بود منطق انقلاب را پیش ببرد ; او کاملترین انسان عصر ما بود

 برگرفته از کتاب زنده باد چه گوارا

 

Ernesto_Che_Guevara_junto_comandante_Cam

 

کامیلو و چه گوارا

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.