Recommended Posts

متاسفانه این اخبار رو درباره نیروگاه آب سنگین اراک هم داریم...نیروگاهی که قرار بود 2009 عملیاتی بشه رفت 2013 و الآن حرف از 2015 تا 2017 هست.....دارخوین هم قطعا چند سال بعد از اراک عملیاتی میشه...

یه نکته عجیب شتاب گرفتن روند غنی سازی و ساخت سایت هایی مانند فردو که در برابر حملات متعارف مقاوم هستند برعکس این کندی عجیب در بخش نیروگاه ها و ساخت رئاکتور اتمی و توربینهاست...طوری که همین الآن ایران توان ساخت سوخت رئاکتور اراک بوشهر دارخوین و ...رو داره..و جالب هست که بخش سوخت و غنی سازی اون پیچیده ترین بخش فناوری هسته ای عنوان میشه...

واقعا این اورانیوم ها برای چی داره با این سرعت غنی سازی میشه!!!...

[color=#0000ff]البته ایران یه شاه مهره به نام نیروگاه اتمی بوشهر برای بدست آوردن فناوری های کلیدی مثل جنس مواد و نقشه های صنعتی قطعات کلیدی مثل هسته رئاکتور سیستم های کند [/color]
[color=#0000FF]کننده توربین های بخار و....نیروگاه های اتمی پرفشار آب سبک تولید برق داره..[/color][color=#ff0000].البته اگر روسها کنترل کامل این نیروگاه رو دست ایران بدن![/color]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]واقعا این اورانیوم ها برای چی داره با این سرعت غنی سازی میشه!!!.[/quote]

جنگ اینده ما قطعیه هرچی نیروگاه اتمی بسازیم بلاشک بمباران خواهند شد! و مسلمآ ویرانی ده راکتور هسته ای الودگی رادیواکتیو بسیار بیشتری از ویرانی یک راکتور خواهد داشت.
پس در این شرایط ابتدا دنبال تکمیل کردن و به نتیجه رسوندن پروژه هایی میریم که قابل بمباران کردن نباشند. همین نفس داشتن ده ها تن سوخت غنی شده خودش عامل بازدارنده ایه!
به نظرم اگه ده تا سایت غنی سازی زیرزمینی داشته باشیم و یک نیروگاه خیلی عاقلانه تر از اینه که یک سایت غنی سازی داشتی باشیم و ده نیروگاه! البته منظورم در شرایط فعلیه وگرنه بله به لحاظ اقتصادی و تجاری تسریع در ساخت نیروگاه ها توجیه پذیرتره.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]پس بیچاره مسئولین چی کار کنن ؟!!
دروغ میگن میگید چرا مردم رو فلان و بهمان فرض کردین
راست میگن میگید چرا خودزنی می کنید [/quote]

البته این مردم ایران نیستند که می گن چرا خودزنی کردید!....رسانه های اسرائیلی و غربی این خبر رو خودزنی مقام ایرانی و مدرکی دال بر شفاف نبودن همکاری های ایران با آژانس و انحراف داشتن برنامه اتمی جلوه دادن!!

اسرائیل امریکا انگلیس فرانسه غرب و کلا همه دشمنان ایرانی که بارها و بارها عنوان کرده اند که ایران در بخش هسته ای و همکاری با آژانس اطلاعات دروغ به جهان ارسال می کنه و اعاهای ایران درباره صلح آمیز بودن برنامه اتمی شفاف نیست...و نیت دیگری داره..

که ایشون هم با این حرف عملآ تایید کردن!...
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته ایشون نگفته که ما به «آژانس» اطلاعات غلط می‌دادیم، بلکه طوری گفته که گویی به سرویس‌های جاسوسی خارجی اطلاعات غلط می‌دادیم.

البته بهتر بود همین رو هم طوری می‌گفت که قابل بهره‌برداری از سوی رسانه‌های غربی نباشه. ولی ما هم دیگه نباید بیجهت به این قضیه دامن بزنیم و در زمین دشمن بازی کنیم، چون ایشون چیزی دربارهٔ دادن اطلاعات غلط به آژانس نگفته.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='pckho0r' timestamp='1349035420' post='274822']
[quote]واقعا این اورانیوم ها برای چی داره با این سرعت غنی سازی میشه!!!.[/quote]

جنگ اینده ما قطعیه هرچی نیروگاه اتمی بسازیم بلاشک بمباران خواهند شد! و مسلمآ ویرانی ده راکتور هسته ای الودگی رادیواکتیو بسیار بیشتری از ویرانی یک راکتور خواهد داشت.
پس در این شرایط ابتدا دنبال تکمیل کردن و به نتیجه رسوندن پروژه هایی میریم که قابل بمباران کردن نباشند. همین نفس داشتن ده ها تن سوخت غنی شده خودش عامل بازدارنده ایه!
به نظرم اگه ده تا سایت غنی سازی زیرزمینی داشته باشیم و یک نیروگاه خیلی عاقلانه تر از اینه که یک سایت غنی سازی داشتی باشیم و ده نیروگاه! البته منظورم در شرایط فعلیه وگرنه بله به لحاظ اقتصادی و تجاری تسریع در ساخت نیروگاه ها توجیه پذیرتره.
[/quote]

البته درسته که فردو در برابر حمله متعارف محافظت شده هست اما یکی از کارشناسان هسته ای پارسال اشاره می کرد حتی اگر نزدیک سایت فردو یک سلاح غیر متعارف اتمی منفجر بشه طوفان الکترومغناطیسی و بمباران الکترونی که در اثر این انفجار رخ خواهد داد عملا به تمام سانتریفیوژهای در مدار فردو آسیب خواهد زد!

جالب هست بدونید در مصاحبه دیروز امیر اسماعیلی فرمانده پدافند هم یکی از خبرنگاران داخلی یا خارجی این سوال رو به شکل غیر مستقیم از امیر اسماعیلی فرمانده پدافند کرد که با پاسخ معنی دار ایشون مواجه شد!

[quote][color=#FF0000][b]اگر دشمن بتواند سامانه‌هاي پدافندي ما را مختل كند، راه خودش را هم پيدا نخواهد كرد[/b]![/color]

اسماعيلي همچنين درباره برخي اخبار منتشر شده مبني بر[color=#FF0000] استفاده رژيم صهيونيستي از بمب‌هاي الكترو مغناطيسي[/color] در جنگ عليه ايران تاكيد كرد: اگر قرار باشد جنگ الكترونيك دشمن و تهديدات آينده آنقدر قدرتمند باشد كه همه سامانه‌هاي پدافندي موجود در كشور را مختل كند، [color=#FF0000]مسلم بدانيد كه استفاده‌كننده آن هم راه خودش را پيدا نخواهد كرد.[/color][/quote]
[url="http://www.military.ir/forums/topic/22670-%D8%A8%D8%A7%D9%88%D8%B1-373-%D8%B9%D9%87%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%D9%8A-%D8%A7%D8%B2-%D9%83%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%81%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%83%D8%B2-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D9%8A/"]http://www.military....ز-مراكز-هسته‌ي/[/url]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#ff0000][b]رئيس سازمان انرژي اتمي:
صحبت‌هایم بر روند مذاکرات تأثیر مثبت می‌گذارد/ خلاف منافع ملی حرفی نزدم [/b][/color]
[color=#000080]عباسی در واکنش به انتقاداتی که پیرامون مصاحبه اخیرش مطرح شده بود گفت : من صحبتی خلاف منافع ملی نکردم که بر روند مذاکرات تأثیر سوء بگذارد، صحبت‌های من ممکن است در روند مذاکرات تأثیر مثبت داشته باشد اما به طور قطع تأثیر منفی ندارد.[/color]
به گزارش مشرق ، عباسی در واکنش به انتقاداتی که پیرامون مصاحبه اخیرش مطرح شده بود با بیان اینکه من در مصاحبه خود به درستی به تشریح موضوع پرداختم گفت : من صحبتی خلاف منافع ملی نکردم که بر روند مذاکرات تأثیر سوء بگذارد، صحبت‌های من ممکن است در روند مذاکرات تأثیر مثبت داشته باشد اما به طور قطع تأثیر منفی ندارد.


فریدون عباسی رئيس سازمان انرژي اتمي درباره ادعای شرکت زیمنس در رد اظهارات علاءالدین بروجردی مبنی بر جاسازی مواد منفجره در تجهیزات هسته‌ای فروخته شده به ایران، گفت: اگرچه به بهانه تحریم‌ها ممکن است شرکت‌های خارجی مستقیم به ایران چیزی نفروشند، یعنی به دلیل تحریم‌های اعمال شده با ما مراوده مستقیم ندارند که از طریق باز کردن ال سی، پرداخت نقدی یا راه‌های قانونی دیگر امکان معامله با آنها وجود داشته باشد، اما در چنین شرایطی شرکت‌های واسطه ورود پیدا کرده و جنس‌های موردنظر کشورهای مختلف را تامین می‌کنند.

[b]واسطه‌هایی که معمولا از طرف سرویس‌های امنیتی بیگانه هدایت می‌شوند، در تجهیزات ارائه شده به ایران مواد منفجره کار گذاشته بودند[/b]

وی با یادآوری اظهارات علاءالدین بروجردی مبنی بر جاسازی مواد منفجره در تجهیزات هسته‌ای فروخته شده به ایران، ادامه داد: قطعاتی که آقای بروجردی به آن اشاره کرده از شرکت‌های مختلف تامین شده که یکی از آنها شرکت زیمنس است، این تجهیزات می‌تواند به دست واسطه‌ها افتاده و واسطه‌ها که معمولا از طرف سرویس‌های امنیتی بیگانه هدایت می‌شوند، در وسایل ارائه شده به ایران، دستکاری خرابکارانه کرده و با کار گذاشتن مواد منفجره آنها را در اختیار ایران گذاشته باشند.

عباسی با بیان اینکه معمولا شرکت‌های معتبر جهان در کارخانه‌های خود دست به اقدامات خرابکارانه نمی‌زنند، یادآور شد: این شرکت‌ها حتی اگر در بحث‌های جاسوسی و سرویس‌های امنیتی کشورها فعال باشند یا ممکن است بخش‌های خاصی را در کارخانه خود داشته باشند که پرسنل عادی از آن خبر ندارند یا اینکه تجهیزات را از کارخانه خارج میکنند و در جای دیگری آنها را دستکاری کنند.


[b]منطقه فردو محافظت شده است، امکان جاسازی ابزار جاسوسی در آن وجود ندارد[/b]

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره رد اظهارات وی در نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی از سوی روزنامه انگلیسی ساندی تایمز مبنی بر دخالت نداشتن بازرسان در قطع برق سایت فردو و اینکه علت قطع برق فردو انفجار یک ابزار نظارتی جاسوسی مخفی شده میان صخره‌‌ها بوده که پس از آنکه سربازان ایرانی قصد جابه‌جایی آن را داشتند، منفجر شده است، تأکید کرد: اینکه گفته می‌شود مواد منفجره جاسوسی در این منطقه منفجر شده به هیچ وجه صحت ندارد، ‌چون اطراف سایت فردو منطقه حفاظت شده است ضمن آنکه انفجار مورد اشاره در کیلومترها دورتر از سایت فردو اتفاق افتاده است.

[b]قطع برق فردو نتیجه توصیه فنی سرویسهای امنیتی به خرابکارها بوده تا این کار را انجام دهند زیرا آنها می‌دانند که قطع برق به دستگاههای سانتریفیوژ آسیب می‌زند[/b]

وی در توضیح چگونگی تلاش برای قطع برق سایت فردو، ادامه داد: کابل‌های برق بین دو دکل نزدیک شهر قم با استفاده از مواد منفجره قطع شدند. چون آنها می‌دانند که قطع برق به دستگاه‌های سانتریفیوژ آسیب می‌زند، ‌اینها توصیه فنی بوده که به خرابکارها داده شده بود تا این کار را انجام دهند.

عباسی تأکید کرد: ولی از آنجا که در مجتمع‌ها برق اضطراری و سیستم‌های ثابت کننده ولتاژ پیش بینی شده در کار آسیب رسانی موفق نبوده اند، مدت‌هاست که از این سیستم‌ها برای جلوگیری از اختلالات در برنامه غنی سازی استفاده می کنیم و همچنان در آینده این حفاظت های فنی را انجام خواهیم داد.


[b]صحبت‌هایم بر روند مذاکرات تأثیر مثبت می‌گذارد، نه منفی[/b]

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره انتقادات مدیر مسئول روزنامه کیهان از سخنان وی با روزنامه الحیات، گفت: آقای شریعتمداری نسبت به مسائل کشور دلسوز بوده و با انتقادات خود می‌خواست هشدار دهد که از دستاوردهای کشور بهتر حفاظت شود.


[b]شریعتمداری مجاز به نقد صحبت‌های من است[/b]

وی با بیان اینکه آقای شریعتمداری مجاز به نقد صحبت‌های من است، تصریح کرد: اما مناسب بود که وی اصل صحبت‌ها را مطالعه می‌کرد، یعنی اگر به الحیات استناد کرده و همان را مطالعه می‌کرد متوجه می‌شد که من صحبتی خلاف منافع ملی نکردم که بر روند مذاکرات تأثیر سوء بگذارد، صحبت‌های من ممکن است در روند مذاکرات تأثیر مثبت داشته باشد اما به طور قطع تأثیر منفی ندارد.

[b]صحبت‌های من در نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی ممکن است در روند مذاکرات تأثیر مثبت داشته باشد اما به طور قطع تأثیر منفی ندارد[/b]

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه صحبت‌های من واقعیت‌هایی بوده که در جلسات خصوصی نیز به طرف‌های گفت وگو کننده اطلاع می‌دادیم، افزود: ما بارها از طرف مذاکره کننده خواستیم که نگرش خود را در گزارش‌دهی به شورای حکام عوض کند تا این موضوع منجر به صدور قطعنامه و فشار بیشتر ضد ایران نشود ولی از آنجا که صحبت‌های ما اثر نکرده و طرف مقابل منش و روش گزارش‌دهی خود را عوض نمی‌کرد باعث شد من در مصاحبه با الحیات این موضوع را مطرح کنم که آژانس نباید در بررسی‌های خود از اطلاعاتی که سرویس‌های امنیتی در اختیارش می‌گذارند استفاده کند بلکه باید به اطلاعات بازرسان خود استناد نماید.


[b]هرجا که منافعمان اقتضا کند اطلاع‌رسانی می‌کنیم[/b]

عباسی ادامه داد: من در مصاحبه خود به درستی به تشریح موضوع پرداختم تا هم افکار عمومی در داخل و هم جامعه جهانی اطلاع داشته باشند که ما در چه شرایط سختی به تکنولوژی دست پیدا می‌کنیم، در این زمینه به تناسب و با هماهنگی‌هایی که در داخل خواهیم داشت مطالب دیگری را در آینده هر جا که منافع‌مان اقتضا کند و لازم باشد اطلاع رسانی می‌کنیم؛ با این حال من از نقد آقای شریعتمداری بر سخنان و تفکرات خودم استقبال می‌کنم، زیرا همین نقدهاست که برای آینده مفید بوده و مسیر درست آینده را پیش‌روی ما قرار می‌دهد.


[b]۱۰ درصد بیشینه برق تولیدی بوشهر صرف تأمین انرژی نیروگاه می شود[/b]

رئیس سازمان انرژی اتمی در توضیح آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر، گفت: نیروگاه اتمی بوشهر به قدرت بیشینه خود یعنی هزار مگاوات رسیده که تقریباً حدود زیر ۱۰ درصد از برق تولیدی به خصوص در فصل گرما به مصرف نیروگاه رسیده و حدود ۹۱۰ تا ۹۲۰ مگاوات نیز به شبکه وصل شده است.

[b]در شرایطی که قیمت نفت، گاز و گازوئیل افزایش پیدا کرده، وصل شدن نیروگاه بوشهر به شبکه برق سراسری صرفه جویی خوبی برای کشور و کمکی برای وزارت نیرو است[/b]

عباسی با بیان اینکه مردم باید بدانند نیروگاه اتمی بوشهر کمک خوبی برای تأمین انرژی به خصوص در فصل گرماست، تصریح کرد: این موضوع به ویِژه در شب‌ها که اوج مصرف روشنایی وجود دارد بیش از پیش قابل تامل است، بهره‌گیری از نیروگاه اتمی بوشهر باعث می‌شود سوخت مصرفی نیروگاه‌های دیگر که از ترکیبات نفتی و گاز تأمین می‌شود بسیار پایین بیاید.


[b]برق هسته‌ای به خصوص در ساعات اوج مصرف بسیار قابل توجه است [/b]

وی با تاکید بر افزایش قیمت نفت، گاز و گازوئیل، ادامه داد: در چنین شرایطی استفاده از نیروگاه اتمی بوشهر صرفه‌جویی خوبی برای کشور خواهد بود زیرا در شرایط فعلی این نیروگاه می‌تواند در تأمین انرژی به وزارت نیرو کمک کند.

عباسی با بیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تازه به بهره برداری رسیده، ادامه داد: وقتی که ظرفیت نیروگاه به هزار مگاوات می‌رسد باید حتما به نیروگاه و متخصصان خود فرصت دهیم که آزمایش‌های لازم را برای اطمینان از صحت عملکرد نیروگاه به عمل آورند، از آنجا که این آزمایش‌ها حدود ۲ ماه طول می‌کشد ممکن است در این مدت قدرت رآکتور پایین آمده و یا رآکتور ممکن است به طور کامل خاموش شود، در چنین شرایطی ممکن است نیاز به بازبینی یا تعویض برخی قطعات باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی، یادآور شد: با این حال امید می‌رود در شش ماه دوم سال شاهد بهره‌برداری موقت نیروگاه بوشهر و تحویل گرفتن مقدماتی آن از روس‌ها باشیم.

[b]آزمایش‌های لازم برای اطمینان از صحت عملکرد نیروگاه بوشهر ۲ ماه به طول می‌انجامد، قرار است بهره‌برداری موقت نیروگاه را نیمه دوم سال جاری از روس‌ها تحویل بگیریم

پرسنل متخصص روس همچنان در نیروگاه اتمی بوشهر خواهند ماند[/b]

وی با بیان اینکه بعد از تحویل گرفتن موقت نیروگاه اتمی بوشهر از روس‌ها، پرسنل متخصص روس همچنان با ما همراه خواهند بود، تأکید کرد: قرار است در یک بازه زمانی یک ساله تعدادی از متخصصان روسی همچنان در نیروگاه اتمی بوشهر حضور داشته باشند، اما در یک پروسه سه ساله به تدریج از تعداد متخصصان روس کم شده و در بهره‌برداری نهایی مدیریت نیروگاه به طور کامل از روس‌ها به ما منتقل می‌شود.


[b]مدیریت نیروگاه اتمی بوشهر در پروسه‌ای سه ساله ایرانی می‌شود[/b]

عباسی تأکید کرد: در مدت سه سال مرتب تعداد نیروهای ما در بهره‌برداری بیشتر می‌شود، این قاعده‌ای است که خودمان در توافق با شرکت روسی به صورت مشترک به آن عمل می کنیم.


[b]در طراحی تفصیلی دارخوین رشدی ۲۰۰ درصدی در یک سال گذشته داشتیم[/b]

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره آخرین وضعیت نیروگاه دارخوین، با بیان اینکه در این نیروگاه تکیه بر طراحی داخلی بوده، گفت: اگرچه طراحی مفهومی نیروگاه دارخوین انجام شده اما طراحی تفصیلی آن معطل شناسایی تجهیزات بوده و از آنجا که مشخص نبود که این تجهیزات قرار است از کدام کشور خارجی یا شرکت داخلی تأمین شود به طور طبیعی طراحی تفصیلی آن به پایان نرسیده است.

[b]طراحی تفصیلی نیروگاه اتمی دارخوین معطل شناسایی تجهیزات است، چون معلوم نیست تجهیزات این نیروگاه قرار است از کدام کشور و یا کدام شرکت داخلی تامین شود[/b]

وی با تاکید بر محدودیت‌‌ها در تأمین تجهیزات نیروگاه دارخوین از شرکت‌های خارجی، افزود: البته این محدودیت‌ها طبیعی است چون هیچ کشوری قادر به ساخت همه اجزاء یک نیروگاه، پالایشگاه یا صنعت خاص در داخل نیست و باید بسیاری قطعات از کشورهای مختلف تأمین شود.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: با نگرشی که در کشور وجود دارد سعی کردیم به سمت ساخت در داخل رو آوریم که همین موضوع باعث شده در طراحی تفصیلی پیشرفت خوبی داشته و در یک سال گذشته رشدی ۲۰۰ درصدی نسبت به گذشته را در طراحی تجربه کنیم که البته هنوز ادامه دارد.

عباسی با یادآوری حادثه فوکوشیما، گفت: با توجه به جو روانی که بعد از حادثه فوکوشیما برای رشد در ساخت رآکتورهای قدرت در جهان پیش آمد ما باید بیش از گذشته موضوع ایمنی را رعایت کنیم و در طراحی‌ها سعی کنیم از استانداردهای جدیدتری که بعد از حادثه فوکوشیما مطرح شد استفاده کنیم.

وی با تأکید بر توانمندی متخصصان داخلی در بخش خصوصی، افزود: با توجه به رشد فنی و صنعتی کشور، سازندگان داخلی بخش خصوصی رشد لازم را داشته و تحریم‌ها نیز باعث شده ما نه تنها در صنعت هسته‌‌ای بلکه در دیگر حوزه ها نیز متفکران و سازندگان کشور در بخش خصوصی به توانمندی‌های داخلی اتکا کرده و آن را ارتقا دهند.

[b]بعد از جو روانی ناشی از حادثه فوکوشیما باید در طراحی دارخوین بیش از گذشته موضوع ایمنی را رعایت کرده و از استانداردهای جدیدتری که بعد از حادثه فوکوشیما مطرح شد استفاده کنیم[/b]

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بخش خصوصی عرق ملی داشته و قصد خدمت به کشور را دارد، تصریح کرد: بر همین اساس روزنه‌هایی پیدا شده که بتوانیم اکثر تجهیزات نیروگاه دارخوین را در داخل کشور بسازیم که در سال‌های آینده به تناسب اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ضمن اشاره به بخشی از مصاحبه با روزنامه الحیات گفت: «گاهی اوقات ما به سرویس‌های امنیتی خارجی که قصد جاسوسی داشتند، اطلاعات غلطی منتقل می‌کردیم، چون چاره دیگری برای گمراه کردن جاسوسان خارجی نداشتیم. گاهی خودمان را ضعیف و گاهی نیز قوی‌تر از آنچه واقعا بودیم جلوه داده‌ایم!»

عباسی در ادامه می‌گوید «هفت سال پیش تهران متوجه شد که ماموران اطلاعاتی سازمان جاسوسی بریتانیا- ام.آی۶.- اطلاعاتی را در مورد ایرانی‌هایی که در چارچوب برنامه‌های هسته‌ای ایران با آژانس همکاری داشته‌اند، جمع‌آوری کرده‌اند... دانشمندان هسته‌ای ایرانی نیز که بعدها از سوی جاسوسان صهیونیست به قتل رسیدند در میان همین افراد بودند.»

عباسی تاکید کرد بازرسان آژانس افرادی متخصص و حرفه‌ای هستند و اطلاعاتی که از مجموعه‌های صنعت هسته‌ای ایران به دست می‌آورند حاصل بازرسی حضوری و اندازه‌گیری‌ها در محل است و ارتباط کارشناسان ما با بازرسان آژانس بر مبنای تکالیف جمهوری اسلامی ایران در مقابل آژانس و رعایت وحفظ حقوق کشور بوده است. ایران در برابر بازرسان بسیار شفاف ، واقعی وفنی عمل می‌کند ولی نباید هیچگونه مجال یا زمینه‌ای برای بدخواهان ملت ایران فراهم گردد تا بتوانند از همکاری فنی و حرفه‌ای ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سوء استفاده نمایند.

منبع: icon_arrowd
[url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/158850/صحبت‌هایم-بر-روند-مذاکرات-تأثیر-مثبت-می‌گذارد-خلاف-منافع-ملی-حرفی-نزدم"]http://www.mashreghn...ع-ملی-حرفی-نزدم[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقای عباسی روند صحیحی در پیش گرفتن،

منتهی این روند صحیح رو جای غلطی آغاز کردن.

در مملکتی مثل ایران نمیشه به صداقت امیدوار بود، روندی که ایشون پیش گرفته در صداقت مدبرانه، نه تنها مظلومیت ما رو آشکار تر میکنه بلکه یک حس غرور و جهاد ملی ایجاد می کنه و باعث میشه خیلی قواعد انرژی هسته ای تغییر کنه و انگیزه و حضور نیروهای باهوش از یک شعار تبلیغاتی بهه یک قابلیت راهبردی تبدیل بشه

اما در مملکتی که یک عده احمق شب می خوابن، صبح بلند میشن و جیمیل رو می بندند و ضربه های کاری به محققین و جوانهای نخبه میزنن،
این سیاست خوب ایشون راه به جایی نمی بره
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
میشه اینطور هم برداشت کرد که یه جورایی ایران داره شاخ و شونه می کشه
[b]می تونیم اطلاعات غلط می دیم [/b] fi_lone_ranger
ولی خوب دیگه باز داستانها شروع شد ، اونا که نمیان بگن زدن 5 تا دانشمندمون و پرپر کردن هی میکنن تو بوق که خودشونم می گن ما شفاف نیستیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستانی که اطلاعی دارن میتونن بگن اینکه ایشون گفته طراحی تفصیلی معطل شناسایی تجهیزاته یعنی چه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان به شدت احساس میکنم غربیها در مورد هدف ایران راست میگفتن. وقتی یاد سخنرانی آقا در مشهد میفتم تقریبا اطمینان پیدا میکنم که الان داریمش!
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم رب شهدا
الان نه خیلی وقته منتهی دنبال دانش ساخت هستیم!!!
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] انرژی‌هسته‌ای - علی‌اصغر سلطانیه از پیشنهاد ایران برای توقف غنی‌سازی 20 درصدی در ازای لغو تحریم‌ها به نماینده 1+5 در استانبول خبر داد.[/b]

[b] [/b]

[right]خبرگزاری "اینترپرس سرویس" به نقل از علی‌اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران در نشست 19 سپتامبر (29 شهریور) میان کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5، پیشنهاد کرده است غنی‌سازی 20 درصدی را در ازای رفع تحریم‌ها علیه ایران متوقف می‌کند.[/right]
[right]او در ادامه گفت‌وگو با این خبرگزاری با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس افزود: مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته با درخواست ایران مبنی بر این‌که اسناد فعالیت‌های منتسب داده شده به ایران به مقامات این کشور ارایه شود، موافقت کردند. اما آنها بعد از این مصالحه عقب‌نشینی کردند.[/right]
[right]اهم سخنان نماینده ایران در آژانس به نقل از ایسنا می‌آید:[/right][list]
[*]ما آماده‌ایم غنی‌سازی 20 درصدی را تعلیق کنیم، مشروط بر این‌که یک گام متقابل سازگار با آن را مشاهده کنیم. اگر ما این کار را انجام دهیم، نباید تحریم‌ها وجود داشته باشد.
[*]غیرممکن است که ما انتظارات آن‌ها برای تعطیلی فردو را بپذیریم.
[*]مهم‌ترین چیز در گزارش آژانس این بود که درصد بالایی از اورانیوم با غنای 20 درصد به پودر برای استفاده در راکتور تحقیقاتی تهران تبدیل شده است.
[*]نمایش قابلیت فنی ایران برای انجام چنین فرآوری که ظاهرا آمریکا و دیگر دولت‌های 1+5 را متعجب کرده است، درخواست 1+5 برای انتقال کل ذخایر 20 درصدی به خارج از کشور را نامربوط کرده است. این قابلیت نشان می‌دهد که ما به سوخت دیگر کشورها نیاز نداریم.
[*]دو مقام عالی‌رتبه آژانس در تازه‌ترین دور مذاکرات در ماه گذشته درخواست مهم ایران در «توافق ساختاری» درباره همکاری ایران درباره اتهامات مربوط به «ابعاد نظامی احتمالی»در برنامه هسته‌ای را پذیرفتند، اما در پایان نشست از آن عقب‌نشینی کردند.
[*]هرمان ناکارتس، معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها و رافائل گروسی، دستیار مدیرکل در امور سیاسی در مذاکرات 24 اوت (سوم شهریور1391) برای اولین بار با تعهد به «ارایه اسناد مربوط به فعالیت‌هایی که ادعا می‌شود توسط ایران انجام شده است» به تهران موافقت کردند. به این ترتیب در پایان نشست ناکارتس و گروسی موجب شدند این موضوع حل نشده باقی بماند.
[*]مساله حل نشده دیگر این است که آیا تحقیقات آژانس بی‌نهایت خواهد بود یا خیر. این موضوع هنوز تغییری نکرده است. اگر آژانس به این روش ادامه دهد به 10 یا 20 سال دیگر زمان نیاز خواهد بود.
[*]پیش از نشست شورای حکام در اوایل ماه جاری با ناکارتس و گروسی درباره برگزاری نشست ایران و آژانس در نیمه اکتبر توافق شد. مقامات آژانس قول دادند که یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس در طول نشست شورا زمان برگزاری نشست مورد توافق میان ایران و آژانس را اعلام کند، اما آمانو هیچ اشاره‌ای به آن نکرد.
[*]( در توضیح اظهارات عباسی مبنی بر این‌که قطع جریان برق در مسیر منتهی به فردو یک شب قبل از درخواست بازرسان برای بازرسی سر زده نشان دهد که آژانس می‌تواند تحت نفوذ تروریست‌ها و خرابکاران قرار گیرد) اعتراضی داریم این است که مدیرکل از اطلاعات محرمانه حفاظت نمی‌کند. وقتی آن‌ها اطلاعاتی درباره تعداد سانتریفیوژهایی که در حال کار کردن هستند و این که چه تعدادی کار نمی‌کنند (در گزارش‌های آژانس) دارند، این جای نگرانی بسیاری جدی دارد
[*]منبع:http://www.khabaronline.ir/detail/246016/politics/nuclear
[/list]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امریکایی ها این طرح گام به گام را قبول نکرده اند،دلیلش هم طولانی بودن این طرح 9 مرحله ای از طرف ایران است و امریکایی ها اعتقاد دارند که این کار نوعی امتیاز گیری و اتلاف وقت از طرف ایرانی است و تضمینی برای نساختن بمب نیست.
.................................................................................................................
[color=#ff0000][b]طرح «9 مرحله‌ای» ایران برای حل بحران هسته‌ای با غرب[/b][/color]

[color=#000080] یک روزنامه آمریکایی مدعی شد ایران برای حل موضوع هسته ای خود با غرب یک طرح 9 مرحله ای پیشنهاد داده است.[/color]

به گزارش فارس، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به قلم «دیوید ای سانجر» مدعی شد مقامات ایرانی به منظور حل مسئله هسته ای این کشور با غرب، یک طرح «9 مرحله ای» پیشنهاد داده اند که بر اساس آن در ازای لغو کامل تحریم ها علیه ایران، فعالیت غنی سازی اورانیوم به تدریج به حال تعلیق درخواهد آمد.

بر اساس این طرح که بر مبنای طرح پیشنهادی ایران به اتحادیه اروپا در ماه ژولیه بوده، در ازای لغو بخشی از تحریم ها، ایران فعالیت یک تا 2 سایت غنی سازی اورانیوم را متوقف خواهد کرد.

پس از آن و زمانی که مرحله نهم فرا رسد، غرب باید تمامی تحریم های اعمالی علیه ایران از جمله تحریم های صادرات نفت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را لغو کرده و در ازای آن ایران، فعالیت غنی سازی اورانیوم با غلظت متوسط در تاسیسات فوردو را متوقف خواهد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا این طرح را رد کرده است، گزارش داد که اگرچه آمریکا هنوز پیشنهاد رسمی در این باره ارائه نکرده، اما چشم انداز این طرح شبیه همان طرح 9 مرحله ای ایران است که قبل از تابستان به طرف ایرانی ابلاغ شده است.

بر اساس طرح پیشنهادی آمریکا، ایران باید فورا فعالیت غنی سازی اورانیوم با غنای 20 درصد را متوقف کرده؛ ذخایر اورانیوم غنی شده موجود را به خارج این کشور منتقل کرده و در آخر تاسیسات فوردو را تعطیل کند.

در ازای آن، آمریکا و همپیمانان آن، پیشنهاداتی به ایران در زمینه کمک و همکاری برای پروژه های هسته ای با اهداف صلح آمیز ارائه داده و توافق خواهند کرد که تحریم های بیشتری علیه ایران در شورای امنیت سازمان ملل تصویب نکنند.

این در حالی است که تحریم های سابق تا زمانی که توافق نهایی در این زمینه به دست نیامده، همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

یک مقام آگاه در دولت اوباما مدعی شد که طرح 9 مرحله ای ایران هیچ ضمانتی برای اینکه ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نرود، ایجاد نمی کند.

وی افزود: ایران می تواند سوخت هسته ای را به مکان دیگری منتقل کرده و در کسری از ثانیه دوباره برنامه هسته ای خود را آغاز کند.

این مقام آگاه تصریح کرد که از ما خواسته شده تا تحریم هایی را لغو کنیم که سال ها برای تصویب دوباره آن زمان برده می شود، تازه اگر ما بتوانیم کشور ها را (برای این امر) راضی کنیم.

این در حالی است که مقامات ایرانی بارها تاکید کرده اند که برنامه هسته ای آن ها در جهت مقاصد صلح آمیز بوده و تحت هیچ شرایطی از حق مسلم دولت و ملت ایران برای دستیابی به انرژی صلح امیز هسته ای کوتاه نخواهند آمد.

تهران همچنین اعلام کرده ادعای مقامات آمریکایی و کشور های غربی مبنی بر تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای صحت ندارد.

علاوه بر اینکه ایران بارها به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) اجازه داده تا از تاسیسات هسته ای ایران بازدید کنند، همچنین آمادگی خود را برای انجام گفت و گوها با گروه 5+1 اعلام کرده است اما کشورهای غربی هر بار با کارشکنی در برگزاری این نشست ها باعث بی نتیجه ماندن این گفت وگوها می شوند اما در نهایت نیز هر بار به گونه ای رفتار می کنند که گویا این ایران است که تمایلی به گفت وگو ندارد.

منبع: icon_arrowd
[url="http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1907610/طرح+«9+مرحله‌ای»+ایران+برای+حل+بحران+هسته‌ای+با+غرب.html"]http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1907610/طرح+«9+مرحله‌ای»+ایران+برای+حل+بحران+هسته‌ای+با+غرب.html[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم رب شهدا
ایران تقریبا داره از مواضع خودش عقب نشینی میکنه یجوری ضعف نشون دادن و دیدیم که امریکا باز هم حاضر به پذیرش این پیشنهاد نشده حالا دیگه امریکا و غرب به کمتر از تعلیق کلیه فعالیتهای هسته ای راضی نمیشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اگر آمریکا و ایران به توافق برسند ، اسرائیل بشدت عصبانی خواهد شد ، از طرفی قبول کردن پیشنهاد ایران برای آمریکا به معنی پشت پا زدن به تمامی موفقیت هایی است که تا کنون به دست آورده است ...

این جریان کوتاه آمدن ایران از 20 % و تمایل به سازش در این شرایط بحران اقتصادی در ایران ، جریان گلاسنوست و پرسترویکا های شوروی سابق رو در مقابل غرب زنده میکنه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.