Recommended Posts

[quote name='zed' timestamp='1384179870' post='347927']
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
منظورتان اين است که همان موقع هسته اي را تعطيل مي کرديم تا ۴ قطعنامه را نگيريم ؟ بعد سر حقوق بشر و حمايت از تروريسيم بقيه چه کار مي کرديم ؟ مشکل ما به قول خود غربي ها 30 درصدش ناشي از تحريمها است و بقيه سو مديريت موجود در دستگاهها است که از منابع موجود درست استفاده نمي کنند و به جاي تکيه بر داخل خود را وابسته به واردات کرده اند .
[/quote]
خیر دوست عزیر همون موقع به جای کاغذ پاره نامیدن قطعنامه ها باید مذاکره ی سازنده میکردیم .هنوزم اقتصادمون جوری به فنا نرفته بود که طرف مقابل اینجوری دست بالا رو داشته باشه.طرف غربی هم میخاد انگ آسیب زدن به مردم از طریق تحریم ها بهش نچسبه که اینجوری حرف میزنه.شما وقتی نصف درآمد یه دولت رو ازش بگیری معلومه همه چی نابود میشه تازه این یه بخش کوچیکی از ماجراست.سو استفاده ی چینی ها و روس ها و اعراب رو نگاه کن این وسط.مثلا برداشت ایران رو از میدان های مشترک با عراق و عربستان و به خصوص قطر مقایسه کن.پولی که باید تو جیب مردم ما بره به خاطر تحریم ها میره تو جیب اینا و باهاش تروریست و آدمخوار تولید میکنن و میفرستن سوریه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[right][b]رفتارغربی ها بیشتر از ما به توافق نیاز دارن غربی‌ها اعتماد ایرانی‌ها را از بین برده/ اروپایی‌ها باید از دیکته کردن راه حل‌های‌شان دست بردارند/ ایران بدون غرب هم می‌تواند زندگی کند/[/b][/right]
[center]

[right][b]گروه مانیتورینگ: [/b]محمدجواد ظریف را شاید بتوان رسانه ای ترین وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران دانست به طوری که در کنار گفتگو با شبکه ها و رسانه های داخلی و انتشار مطالب روزمره در شبکه های اجتماعی، گفتگوهای[/right]
[right]متعددی با رسانه های بین المللی نیز داشته است.
به گزارش بولتن نيوز، در همین حال، در جریان مذاکرات ژنو، دکتر ظریف، مصاحبه ای با روزنامه لوموند فرانسه داشت که اگرچه حاوی مطالب مهمی بود اما از دید اکثر رسانه های داخلی پنهان ماند. دکتر ظریف در این مصاحبه از حقوق هسته ای ایران دفاع کرد و نتیجه تحریم های غرب علیه ایران را، اتکای ایران به پیشرفت بومی و ملی دانست که منجر به ساخت چندین هزار سانتریفیوژ شده است. نظر به اهمیت این مصاحبه، بولتن نیوز متن کامل این مصاحبه را که یکی از رسانه های ضدانقلاب منتشر کرده است، تقدیم مخاطبین محترم می کند:

[b]مقام معظم رهبری، علی خامنه‌ای، به تازگی اعلام کردند که در مورد نتیجه مذاکرات شما خوشبین نیستند، شما چطور؟[/b]
[/right]
[right]ایشان گفتند که به تیم مذاکره کننده اعتماد دارند و نه به طرف مقابل. ما هم همین بی‌اعتمادی را داریم. در سال‌های اخیر، رفتار غربی‌ها اعتماد ایرانی‌ها را از بین برد، مثلا تحریم‌های متعددی که فراتر از قطعنامه‌های شورای امنیت بود به ایران تحمیل شد. بیماران ایرانی از داروهای مورد نیازشان محروم بودند.[/right]
[center]
[right]برای حل این مشکل، اکنون پنجره فرصت مناسبی وجود دارد که مردم ایران در ماه ژوئن با انتخاب آقای روحانی به ریاست جمهوری برای خود گشودند. ما با رویکرد جدیدی برای مذاکره آمده‌ایم و همه، در ژنو و در نیویورک شاهد جدیت ما بودند. اکنون منتظر رویکرد مشابهی از سوی طرف‌های مقابل خود هستیم.[/right]
[right]

[b]آیا دو طرف از دستیابی به توافق فاصله دارند؟[/b]
آنقدرها خیر. ما موضوعاتی که هر یک از طرفین باید درباره آن تحرکاتی صورت دهد را مشخص کردیم. هفته گذشته در وین، علاوه بر نشستی بسیار مثبت در آژانس بین المللی انرژی اتمی، جلسه‌ای هم در سطح کارشناسان داشتیم. آنها همه جوانب را مورد بررسی قرار دادند. حالا باید تنظیمات لازم را صورت داد و جلو رفت. می‌توانیم این هفته در ژنو به نتیجه برسیم و اگر چنین نشد هم فاجعه‌ای پیش نمی‌آید، مادامی که به جلو حرکت می‌کنیم.

[b]آیا فرانسه غیرمنعطف‌تر از ایالات متحده است؟[/b]
بله. ما بهترین روزها را [با پاریس] داشتیم. فرانسه شریک مهمی برای ماست. ما رابطه‌های تاریخی پر فراز و نشیبی با یکدیگر داریم، و با اینکه در حال حاضر در اوج رابطه خود نیستیم اما من امیدوارم که بتوانیم در این موضوع پیشرفت حاصل کنیم. و اینکه فرانسوی‌ها واقع بینی، انعطاف و اراده رسیدن به یک توافق را از خود نشان دهند. پتانسیل زیادی برای انجام امور به طور مشترک میان ایران و فرانسه وجود دارد.

[b]ایران چه میزانی از اورانیوم غنی شده تا بیست درصد دارد؟ در ماه اوت آژانش بین المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که میزان آن ۱۸۶ کیلوگرم است…[/b]
به نظرم دقیق است. ارقام آژانس قابل اعتمادترین ارقام هستند، چرا که بازرسان آنها همه جا هستند، همه چیز را زیر نظر دارند و از همه چیز فیلمبرداری می‌کنند. ما چیزی برای پنهان کردن نداریم.

[b]چرا به این میزان تولید کردید در حالی که رسما کاربرد دیگری غیر از رآکتور تحقیقاتی ندارد؟‌[/b]
کاری که ما انجام دادیم قانونی است. ما برای این رآکتور تحقیقاتی که خیلی وقت پیش آمریکا به ما داده بود، درخواست خرید اورانیوم غنی شده کردیم. هیچ کس نخواست به ما یک گرم اورانیوم غنی شده بفروشد. و این باعث شد که ایران اورانیوم خودش را تا ۳/۵ درصد و سپس تا ۲۰ درصد غنی سازی کند.
باید گفت که در این هشت سال گذشته، هر دو طرف خود را درگیر بازی تضعیف متقابل کردند. هدف طرف غربی تحمیل تحریم‌های غیرقانونی به ایران و زیان رساندن به ایرانی‌ها بود. و ایران هیچ امکانی نداشت جز افزایش توانایی تولید خود. در ۲۳ مارس سال ۲۰۰۵ من برای ارائه یک «بسته پیشنهادی» به مخاطبان اروپایی‌ام به پاریس آمده بودم. آنها آن بسته را نخواستند و امروز پشیمان هستند. در آن زمان ما کمتر از ۱۶۰ سانتریفیوژ داشتیم. و الان بیش از نوزده هزار. این نتیجه تحریم‌هاست. عجب شکستی!
امروزه، با دولت جدیدی که مردم ایران انتخاب کردند، گشایشی بوجود آمده. اگر من جای فرانسوی‌ها بودم، از این فرصت استفاده می‌کردم و این پنجره را باز نگاه می‌داشتم پیش از آنکه بسته شود.

[b]چرا قبول نمی‌کنید که ذخیره اورانیوم غنی شده‌تان از کشور خارج شود؟[/b]
برای اینکه مجبور به این کار نیستیم! اروپایی‌ها باید از دیکته کردن راه حل‌های‌شان دست بردارند. خیلی وقت است که زمان این کار گذشته است. می‌خواهید مطمئن باشید که برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز باقی می‌ماند؟ هدف ما هم این است. هشت سال از دست رفت. نمی‌توانیم به عقب برگردیم. باید به دنبال راه حل‌هایی باشیم که هر دو طرف آن را بپذیرند و شفافیت برنامه هسته‌ای ایران را تا جایی که ممکن حفظ و صلح آمیز بودن آن را تضمین کند.

[b]آیا حاضرید همه سایت‌های‌تان را باز کنید؟ فردو، اراک و پارچین؟[/b]
آنها از قبل هم به روی بازرسان باز هستند. برای پارچین با آژانس بین المللی انرژی اتمی صحبت خواهیم کرد. برخی از ادعاهای بی اساس نیازمند سازوکاری هستند تا حل شوند. ما آماده‌ایم که سوءظن‌ها را برطرف کنیم و این کار را در بازه زمانی منطقی انجام دهیم. باید هفته آینده با آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران ملاقات کنیم و من امیدوارم که به توافق برسیم.

[b]آیا آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌تواند از محسن فخری‌زاده سوال کند؟ کسی که بعنوان پدر بخش نظامی احتمالی برنامه شما شناخته می‌شود؟[/b]
آژانس درخواست‌های متعددی دارد و در این‌باره با آنها صحبت می‌کنیم. من نمی‌خواهم با رسانه ها به مسائلی بپردازم که مربوط به مذاکرات هستند. بهترین راه برای رسیدن به توافق این است که رازدار بمانیم.

[b]از نظر شما چقدر تهدیدهای نظامی آمریکا و اسرائیل مهم هستند؟[/b]
مایه تاسف است که در دنیای امروز کسانی هستند که با استفاده از زور تهدید می‌کنند. وقتی آنها می‌گویند «همه گزینه‌ها روی میز است»، من نمی‌دانم که آیا آنها عضو سازمان ملل متحد هستند یا خیر. همه گزینه‌ها روی میز نیستند. این گزینه‌ها توسط ملت‌های متمدن حذف شده‌اند. بازگشت به زور برای همه فاجعه بار است. ببینید که استفاده از زور توسط آمریکایی‌ها چه نتیجه‌ای برای عراق و افغانستان داشت!
باید در قرن بیست و یکم زندگی کرد. ایران در طول دویست و پنجاه سال گذشته به هیچ کجا حمله نکرده، اما با سرسختی از خودش دفاع کرده که آخرین بار آن در مقابل حمله صدام حسین در ۱۹۸۰ بود. پیش از تهدید، باید دوباره به آن فکر کرد.

[b]فراتر از مساله هسته‌ای، آیا هدف شما مصالحه با ایالات متحده است؟[/b]
امروز هدف ما حل مساله هسته‌ای است. بعد از آن می‌بینیم که آیا آمریکا قادر است که اعتماد ملت ایران را بدست بیاورد یا خیر.

[b]آیا شما به آقای اوباما اعتماد دارید؟[/b]
او گاهی صحبت‌های مثبتی می‌کند و گاهی خلاف آنها را بیان می‌کند. اما حرف‌های او کافی نیستند. عمل مهم است. خواهیم دید که آیا آقای اوباما جرات پیش روی برای حل مشکلاتی را دارد که اصلا نباید وجود می‌داشتند. حل کردن این مشکلات برای اینکه سزاوار حل شدن هستند و نه به خاطر کمپین انتخاباتی‌اش. ما از رهبران انتظار داریم رهبری کنند.

[b]اگر این مشکلات حل شوند، آیا این احتمال وجود دارد که شما اسرائیل را به رسمیت بشناسید؟ [/b]
اصلا این سوال مطرح نیست. ما هیچ کس را با استفاده از زور تهدید نکرده‌ایم. مشکل خاورمیانه رفتارهایی است که به حقوق فلسطینی‌ها تجاوز می‌کند. باید به مصیبت فلسطینی‌ها پاسخ داد، اگر خواستار صلح در منطقه هستیم.

[b]غرب می‌تواند بدون ایران زندگی کند. آیا این شما نیستید که به توافق نیاز دارید؟[/b]
ایران هم می‌تواند بدون غرب زندگی کند. جهان در حال چرخش از اقیانوس اطلس به سمت اقیانوس آرام است. غرب عظمت‌اش را از دست می‌دهد و اروپا از این بحران مالی به بحران مالی دیگری گذر می‌کند. واقعیت این است که سیاست غربی با شکست مواجه است. اگر ما به توافق نیازمندیم، آنها بیش از این نیازمند توافق هستند. اگر ما ده سال گذشته ۱۶۰ سانریفیوژ داشتیم و امروز ۱۹۰۰۰، شما بگویید چه کسی نیازمند توافق است؟‌ ایران می‌تواند به تنهایی خود را اداره کند. البته با مقداری سختی، ولی می‌تواند.
باید از فرمول «اگر من برنده باشم، تو بازنده هستی» خارج شد. ما همه با هم می‌بازیم. هیچ امنیتی به قیمت ناامنی دیگران وجود نخواهد داشت و هیچ رفاهی به قیمت بدبختی دیگران. در این‌صورت، ۱۱ سپتامبر بوجود نمی‌آمد. باید دیدگاه‌ها را تغییر داد و به دنبال پیروزی برای همه در یک سطح برابر بود. و احترام متقابل. این قاعده بازی در قرن بیست و یکم است.

[b]آقای روحانی و خود شما به دلیل مذاکره با غرب مورد انتقادهای شدیدی از جانب محافظه‌کاران افراطی هستید…[/b]
ما خوشحالیم که صداهای متنوعی در ایران وجود دارد و در کشور تک صدایی نیست. ما به این دیدگاه‌های مختلف احترام می‌گذاریم. فقط نتایج است که نشان می‌دهد که ما اشتباه می‌کردیم یا خیر. ما همه خواستار امنیت برای کشورمان هستیم، همه خواهان بهترین روابط با دنیا هستیم. اما رویکردها متفاوت است. بعضی‌ها فکر می‌کنند که به خاطر تجربه‌های گذشته، این کار حتی ارزش امتحان کردن هم ندارد. ما می‌گوییم که پنجره فرصتی برای تغییر روند روابط با غرب وجود دارد.

[b]آقای روحانی در دوره تبلیغات انتخاباتی شان وعده دادند که وضعیت حقوق بشر را بهبود بخشند. اما همچنان زندانی سیاسی و اعدام وجود دارد…[/b]
هیچ کس در ایران به دلایل سیاسی اعدام نشده است. قوه قضائیه ما مستقل است. البته که می‌توانیم بهتر عمل کنیم. آقای روحانی وعده داد که یک منشور حقوق شهروندی تهیه کند و این کار را خواهد کرد. اما ما حداقلی از احترام می‌خواهیم. انتخابات در کشور ما بسیار جدی است. تمام پیش بینی غربی‌ها در زمان انتخابات اشتباه بود چرا که بعضی‌ها پیش داوری‌هایی در رابطه با ایران دارند. آیا شما می‌دانید که چهار رئیس جمهوری ایران از طریق صندوق رای جایگزین شده‌اند؟ دموکراسی این است. هیچ کشور دیگری در منطقه نیست که نمونه قابل مقایسه‌ای با ایران ارائه کند.[/right]

[right][url="http://www.bultannews.com/fa/news/177040/رفتار-غربی‌ها-اعتماد-ایرانی‌ها-را-از-بین-برده-اروپایی‌ها-باید-از-دیکته-کردن-راه-حل‌های‌شان-دست-بردارند-ایران-بدون-غرب-هم-می‌تواند-زندگی-کندغربی-ها-بیشتر-از-ما-به-توافق-نیاز-دارند"]منبع[/url][/right][/center]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم روشن باشه که قطعنامه ها به خاطر رفع تعلیقی که با ابزار و چماق قطعنامه های سازمان ملل در حال دائمی کردنش بودند تصویب شد. حسن نیت ایران برای عدم ارجاع پرونده از شورای حکام به سازمان ملل که منجر به تعلیق داوطلبانه شد با تهدید به دائمی کردن تعلیق و در غیراینصورت ارجاع پرونده به سازمان ملل پاسخ داده شد.
گزینه ای که پیش روی ایران بود ادامه مذاکرات در حین تعلیق ( که یعنی مذاکرات بی نهایت مساوی با تعلیق بی نهایت بود) و یا شکستن تعلیق که البته قبلش با تهدید ارجاع پرونده به سازمان ملل روبرو بود به هر حال طوری تنظیم شده بود که قطعنامه ها تصویب بشند.

پس بازی های سیاسی جناح ها را دوباره تکرار نکنیم. مشکل اساسی ای هم که در حال حاضر تحریم ها ایجاد کردند در حقیقت تحریم های یکجانبه ایالات متحده بر ضد کشورها و سازمان های طرف معامله با ایران اعم از سوئیفت و کشورهای خریدار نفت سبب شده تا حدود زیادی نه اون چهار قطعنامه که به هر حال مطمئنا آسیب های زیادی هم داشتند همون ها.

پس در برابر گزینه اگر تعلیق را بشکنید ما پرونده را به سازمان ملل ارجاع خواهیم داد فکر کنم مذاکره ای که مطمئنا غرب طولانی میخواستش ( چون به هر حال برنامه ما که متوقف بود در همه ابعادش) کار عاقلانه ای نبود مگر بعد از شکستن تعلیق که خوب در دومینوی غربیها! مجبور به پذیرش قطعنامه ها بودیم. پس زیاد به خطابه های سیاسی حزب ها توجه نکنیم بهنره فکر کنم.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در مراسم ترحیم پدر سید علی مقدم، معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری :

زمانی که خبرنگار فارس از احمدی نژاد در خصوص مذاکرات با ۵+۱ سوال پرسید ، دست خود را به نشانه مصافحه دراز کرد و گفت: [b]شما فاتحه خوانده‌ای[/b]؟!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر ادمین گمنام اگه پست مارو حذف میکنی حداقل یه هشداری چیزی بده تا یه وقت تصور نکنیم که پست ارسال نشده و دوباره ارسالش کنیم! ویرایش شده در توسط pckho0r

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
i[quote name='pckho0r' timestamp='1384185801' post='347954']
برادر ادمین گمنام اگه پست مارو حذف میکنی حداقل یه هشداری چیزی بده تا یه وقت تصور نکنیم که پست ارسال نشده و دوباره ارسالش کنیم!
[/quote]

بیش از هزار بار تذکر داده شده پای اشخاص سیاسی رو به مباحث باز نکنید چون باعث بسته شدن تاپیک میشه ..
این دست موارد و سوالت رو هم بهتر در پیغام خصوصی دنبال کنید تا باعث به هم خوردن نظم تاپیک نشه !
10 دقیقه دیگه هر دو کامنت پاک میشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چرا نتانیاهو در سفر قبلی ترش مرز 90 درصد رو خط قرمز اسرائیل میدونست اما حالا به این نتیجه رسیدن که میشه کلا بساط برنامه هسته ای ایران رو جمع کرد؟!! تو یه سال چی دیدن!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آخ چه حالی میداد الان ما یه سلاح جدید غیر هسته ای ولی با قدرت تسلیحات اتمی می ساختیم. اون موقع دیکه کسی به فکر مهار ما نبود بلکه یه مسابقه برای ساختش راه می افتاد.
دلقک بازی نتانیاهوو واکنش غرب دیدنی بود. کلا بحث هستهای برای اونا ول میشد.
دوستان اینا راهش رو پیدا کردن فعلا که تحریم ها یه جورایی اثرش رو کرده مگه احمقن برشدارن.
خودمون باید یه فکری به حال خودمون بکنیم. با این مدریت ضعیفمون که به درد اداره یه یه گاوداریم نمیخوره.
اگر نفت نبود تا الان به فنای عظما بودیم از بس که تنبلیم.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] ادعای تازه وزیر خارجه آمریکا درباره علت به توافق نرسیدن با ایران در ژنو[/b]



[size=4]به گزارش خبرآنلاین به نقل از[url="http://www.washingtonpost.com/world/national-security/kerry-iran-deal-unfinished-because-iranians-need-to-consult-with-leaders-in-tehran/2013/11/11/d9ac0828-4ab5-11e3-ac54-aa84301ced81_story.html"] وب سایت روزنامه واشنگتن پست[/url]، جان اف. کری که دوشنبه عصر در مسیر بازگشت از ژنو به آمریکا توقفی در امارات متحده عربی داشت گفت: گفتگوهای بین المللی هفته گذشته درباره برنامه هسته ای مورد اختلاف ایران در ژنو به این دلیل بدون نتیجه به پایان رسید که ایرانی ها قادر نبودند بدون گرفتن مجوزهای بیشتر از تهران شرایط پیشنهادی را بپذیرند. [/size]

کری همچنین با اشاره به تیم هسته ای ایران، مدعی شد "هنوز مشکلی درباره اینکه آنها چه چیزهایی را می توانند بپذیرند" وجود دارد.
کری گزارش ها مبنی براینکه برخی از مذاکره کنندگان از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه یا چین با موارد خاصی از توافق مخالفت کرده اند را رد کرد.
او گفت توافق ایران بر سر فریز کردن موقت برخی از برنامه های هسته ای اش در ازای برداشته شدن برخی از تحریم های غرب می تواد قدم بسیار مهمی در راه رسیدن به توافقی نهایی باشد که براساس آن ایران به سلاح اتمی دست پیدا نکند.
این ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در حالی است که تیم هسته ای ایران با اختیار کامل در مذاکرات شرکت کرده و عمده منابع خبری غربی در روزهای اخیر زیاده خواهی های فرانسه را عامل اصلی نرسیدن طرفین به توافق ذکر کرده اند.
ایران نیز بارها اعلام کرده است که به دنبال دست یابی به سلاح هسته ای نیست و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها تاکید کرده است که نشانه ای مبنی بر انحراف ایران از برنامه هسته ای صلح آمیز به دست نیامده است.
[url="http://khabaronline.ir/%28X%281%29S%28c4w0quiniowomrow4zeimvah%29%29/detail/322153/World/americas"]http://khabaronline..../World/americas[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]بی.بی.سی:[/b]
[b]بهروز بیاتˈ با عنوان کارشناس فیزیک هسته ای و مشاور آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: نگرانی فرانسه درباره راکتور آب سنگین اراک بیهوده است.[/b]


به گزارش ایرنا، بیات روز دوشنبه در گفت وگو با تلویزیون بی.بی.سی فارسی افزود: راکتور آب سنگین اراک مدت ها طول می کشد تا راه اندازی شود و بعد از راه اندازی نیز تحت نظارت آژانس است.

بیات تاکید کرد: اینکه موافقت شده است تا از کارخانه آب سنگین اراک بازدید شود، قدم مثبتی است و جو را مساعد می کند.

وی تصریح کرد: اکنون با توجه به اینکه مذاکرات بعدی 9 روز دیگر اتفاق می افتد در این فاصله یک اتفاق مثبتی باید صورت بگیرد که جو را مساعدتر کند.

بیات با بیان اینکه ˈمعدن گچین مورد اختلاف نبوده استˈ، اضافه کرد: ایران تاکنون فعالیت معادن خود را به آژانس خبر داده است و چیزی نبوده که کسی از آن بی خبر باشد و اینکه آژانس می تواند از آنجا بازدید کند، اقدام عجیبی نیست.

وی ادامه داد: فقط از این لحاظ اهمیت دارد که نشانه یک گام نزدیک شدن آژانس با ایران است و این به حل مشکلات بعدی کمک می کند.

[url="http://www.irna.ir/fa/News/80901466/%D8%A8%DB%8C%D9%86_%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84/%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87_%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87_%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1_%D8%A2%D8%A8_%D8%B3%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86_%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DA%A9_%D8%A8%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%AF%D9%87_%D8%A7%D8%B3%D8%AA"]http://www.irna.ir/f...اراک_بیهوده_است[/url]

[color=#008000][b]اتحاد نامقدسی میان ریاض و تل آویو برای تخریب گفتگوهای هسته ای شکل گرفت که خود را در موضعگیری فرانسه نشان داد اما این موضوع نباید ایران و آمریکا را در رسیدن به توافق ناامید کند.[/b][/color]

ˈلری ویلکرسنˈرییس اداره کارکنان وزارت خارجه امریکا درزمان وزارتˈکالین پاولˈ درگفت وگو با ایرنا گفت: باعث تاسف است که بحث منفی فرانسه به یک روند مثبت ضربه زد. من فکر می کنم که تهران و واشنگتن نباید ناامید شوند بلکه باید به تلاش برای رسیدن به راه حل ˈبرد- بردˈ ادامه دهند.

وی که سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و تحلیلگر امور نظامی و روابط خارجی این کشور است، تاکید کرد: اسراییل زیر بار هیچ توافقی میان ایران و غرب نخواهد رفت،چرا که اساسا مساله نتانیاهو موضوع هسته ای ایران نبوده و مساله رقابت بر سر نفوذ و هژمونی در منطقه است.

[b]** کار فرانسه بسیار احمقانه بود[/b]

ویلکرسن با ابراز شگفتی ازموضع فرانسه درجریان گفتگوهای ژنو گفت:نوع مخالفت فرانسه عجیب بود. آن ها بحث راکتور اراک را پیش کشیدند. راکتور اراک حتی هنوز راه اندازی نشده و برای بهره برداری آن یک تا یک سال و نیم دیگر زمان نیاز است و تکمیل این نیروگاه، نصب سانتریفیوژها و دستگاه فراوری آن نیز به زمان بیشتری نیاز دارد و برای همین این موضوع کاملا در مراحل بعدی قابل گفت وگو و حل بود.

وی تصریح کرد: اینکه فرانسه موضوع راکتور اراک را مطرح کرد بسیار بسیار احمقانه بود و به نظر من مساله آن ها چیزی دیگری است؛ ولی اگر واقعا مساله آن ها راکتور اراک است، باید بگویم حرفی بسیار مزخرف است.

[b]**مذاکرات موفقیت آمیز بود[/b]

وی درباره ارزیابی خود از گفتگوهای ژنو گفت : با وجود اینکه توافق در ژنو حاصل نشد، من فکر می کنم این دور مذاکرات بسیار موفقیت آمیز بود؛ چرا که دیدگاه های دو طرف بسیار به هم نزدیک شد و دو طرف قرار است بزودی مذاکره کنند.

وی افزود: همچنین ما شاهد عادی سازی روابط ایران و آمریکا هستیم. در این شرایط بسیار مهم است که وزرای خارجه ایران و آمریکا با هم مذاکره می کنند ما چنین دیداری در سی و چند سال گذشته نداشته ایم.

ˈبه نظرم پس از دیدار وزرای خارجه دو کشور در نیویورک و بعد در ژنو، دو طرف روند تازه ای را برای گفت وگوهای مستقیم بنا نهاده اند. درحالیکه بسیاری در تهران و واشنگتن و همچنین ریاض و تل آویو نشسته اند که کار مذاکرات را خراب کنند، این دیدارهای رو در رو اهمیت بیشتری پیدا می کند.

[b]** رشوه ریاض به پاریس[/b]

لری ویلکرسن با طرح این احتمال که عربستان با رشوه وزیر خارجه فرانسه را خریده باشد، گفت: اسراییل و عربستان از روش های خود برای جلوگیری از توافق استفاده می کنند. مثلا فرانسه تلاش دارد عربستان را که از آمریکا عصبانی است به سوی خود جلب کند. عربستان از اینکه ما سوریه را بمباران نکردیم عصبانی شده است و به دنبال چاره ای می گردد. عربستان در این زمینه پول خرج کرده و بندر رییس سازمان امنیت عربستان هر روز بر این مساله کار می کند.

رییس اداره کارکنان وزارت خارجه آمریکا در وزارت پاول گفت : یکی از کارهایی که عربستان می تواند انجام دهد این است که با رشوه یکی از اعضای گروه 1+5 را بخرد. ممکن است این کار را با فرانسه انجام داده باشند. البته من امیدوارم این موضع فرانسه جنبه تاکتیکی داشته و آن ها پس از این کار در دور بعدی منطقی ظاهر شده و به عربستان بگویند ما تمام تلاشمان را کردیم و بیشتر از این کاری از دست ما بر نمی آید.

[b]**ائتلاف پنهان ریاض و تل آویو [/b]

ویلکرسن در ادامه گفت: یک ائتلاف پنهان میان ریاض و تل آویو شکل گرفته است. هدف این اتحاد نامقدس سرنگون کردن حکومت بشار اسد در سوریه و تخریب روند گفتگو میان ایران و آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه ˈمن نمی توانم حکومتی دست راستی تر در اسراییل تصور نمایمˈ گفت: در اسراییل افرادی به مانند نتانیاهو و اویگدور لیبرمن به شدت مخالف توافق هستند. بنابراین با جریانی روبرو هستیم که نفوذ و امکانات مالی جدی برای برهم زدن توافق در اختیار دارند.

وی افزود: پایگاه اجتماعی نتانیاهو به گونه ای است که وی باید در چارچوب افراطی ترین گروه ها حرکت کند و به این معنا آن ها زیر بار هیچ توافقی با ایران نخواهند رفت. مساله آن ها هسته ای ایران نیست، مساله نفوذ در منطقه خلیج فارس است و اینکه چه کسی در منطقه هژمونی داشته باشد. مساله اصلی اسراییل همین جاست و نه پرونده هسته ای ایران.

ویلکرسن در پایان ابراز امیدواری کرد: اوباما و جان کری شجاعت و اراده لازم را برای مقابله با فشار این جریان های خارجی و تهدید کنگره داشته باشند.

[b]** درک درست اوباما از تاثیرگذاری ایران در خاورمیانه[/b]

وی افزود: رییس جمهور آمریکا درک کرده که ایران باثبات ترین کشور منطقه به شمار می رود.اوباما می داند برای حل مسایلی که دامنه آن از سوریه وعراق تا افغانستان وخلیج فارس را در بر می گیرد، اسراییل و عربستان نمی توانند موثر باشند. تنها نیروی موثر ایران است. برای همین لازم است که مسایلش را باید با تهران حل کند تا بتواند از ظرفیت ایران استفاده نماید.

[url="http://www.irna.ir/fa/News/80900263/%D8%A8%DB%8C%D9%86_%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84/%DB%8C%DA%A9_%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%85_%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%DB%8C_%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7__%D8%AD%D9%85%D8%A7%D9%82%D8%AA_%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%87__%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%88_%D9%88%D8%A7%D8%B4%D9%86%DA%AF%D8%AA%D9%86_%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF_%D9%86%DA%A9%D9%86%D8%AF"]http://www.irna.ir/f...ن_راناامید_نکند[/url]


[color=#0000ff][b]نتانیاهو از دست دادن با وزیر خارجه امریکا خودداری کرد[/b][/color]
[b]رسانه های رژیم صهیونیستی روز دوشنبه فاش کردند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا از دست دادن با وی خودداری کرده است.[/b]

به گزارش خبرگزاری یونایتد پرس٬ این گزارش ها حاکی از آنست که در پی اخبار منتشر شده درباره احتمال توافق کشورهای1+5 با ایران پیرامون برنامه هسته ای این کشور٬ نتانیاهو در دیدار تنش بر انگیز روز جمعه خود با وزیر خارجه آمریکا از دست دادن با وی خودداری کرده است.

رادیو رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که نتانیاهو وارد اتاق فرودگاه بن گوریون نزدیک تل آویو شد٬ در حالی که کری نشسته بود خطاب به وی گفت که همینجا منتظر باش٬ برای مصاحبه می روم و بر می گردم.

پس از آنکه نتانیاهو با رسانه ها مصاحبه کرد و تصمیم کشورهای بزرگ به ویژه ایالات متحده برای امضای توافقنامه با ایران را مورد حمله قرار داد٬ آن را ˈخطرناک و بدˈ خواند و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی هیچ تعهدی به آن نخواهد داد.

[color=#0000ff]بر پایه این گزارش نتانیاهو پس از آن به اتاقی که کری در آن منتظر بود برگشت٬ اما از دست دادن با وی امتناع کرد.

بنا بر گزارش رادیو رژیم صهیونیستی کری درباره چگونگی برگزاری دیدار از وی پرسید٬ اما نتانیاهو با عصبانیت شدید جواب داد و گفت ˈهر طور که می خواهی برگزار کن.ˈ

کری که شاهد خشم شدید نتانیاهو بود از همه معاونان و همراهان خواست تا اتاق را ترک کنند و جلسه دو نفره آنان پشت درهای بسته برگزار شد.[/color]

در پرتو تنش میان کابینه رژیم صهیونیستی و آمریکا در پی گفتگوی این کشور با ایران و نگرانی های این رژیم از کاهش تحریم ها به دلیل امضاء توافق نامه احتمالی درباره پرونده هسته ای ایران٬ رسانه های رژیم صهیونیستی به نقل از ˈدان شابیروˈ سفیر آمریکا در تل آویو اعلام کردند: ˈدر همه حالات از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خودداری خواهیم کرد و در این مورد شکست نمی خوریم زیرا هنوز گزینه نظامی بر روی میز مذاکرات وجود داردˈ.

بدین ترتیب عصر روز گذشته هیات آمریکایی به ریاست ˈووندی شرمانˈ پس از آنکه مسوولان و فرماندهان رژیم صهیونیستی را در جریان جزئیات مذاکره گروه 1+5 با ایران قرار دادند٬ سرزمین های اشغالی را به سمت آمریکا ترک کردند.

رادیو رژیم صهیونسیتی افزود که هیات آمریکایی در متقاعد کردن فرماندهان و مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی در این باره که توافق نامه امضاء شده با ایران خطری برای این رژیم ندارند٬ موفق نبودند.

از سوی دیگر٬ ˈشاوول موفازˈ وزیر دفاع اسبق این رژیم٬ در این خصوص گفت: اسراییل در برهه کنونی به همراهی آمریکا نیاز دارد و ما در چنین شرایطی باید کاملا آماده باشیم اما بر عکس فاصله زیادی میان ما و جود دارد.

موفاز افزود: معتقدم که این مسیر خطرناکی است و همه چیز علیه ما تمام می شود.

[url="http://www.irna.ir/fa/News/80901152/%D8%A8%DB%8C%D9%86_%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84/%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%87%D9%88_%D8%A7%D8%B2_%D8%AF%D8%B3%D8%AA_%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%86_%D8%A8%D8%A7_%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1_%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%87_%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C_%DA%A9%D8%B1%D8%AF"]http://www.irna.ir/f...یکا_خودداری_کرد[/url]


[color=#ff0000][b]وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:[/b][/color]
[color=#ff0000][b]اگر بخشی از تحریم‌ها علیه ایران کاهش یابد کل تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود[/b]/[b]تحربم ها ایران را بر سر دو راهی قرار داده است[/b][/color]


وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه 5+1 در آستانه یک اشتباه است، تاکید کرد که اگر بخشی از تحریم‌های ایران کاهش یافته است باعث بی‌اثر شدن کل تحریم‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از جورزالم پست، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همسو با دیگر مقامات این رژیم با هشدار به کشورهای غربی مدعی شد که جهان(5+1) در آستانه یک اشتباه تاریخی است اگر تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهد.
وی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود تاکید کرد که ایران در یک دو راهی قرار گرفته است.
یعلون اذعان کرده که اگر بخشی از تحریم‌های ایران کاهش یافته است باعث بی‌اثر شدن کل تحریم‌ها خواهد بود.
وزیر جنگ اسرائیل گفته که ما یک واقعیت را در مقابل چشم خود داریم و آن این است حرکت تحریم‌ها در حال توقف است.
پیش از این همزمان با مذاکرات ژنو 5 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که غرب در آستانه اشتباه بزرگ و تاریخی هستند

.http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920820001676
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000]ظریف در گفتگوی ویژه خبری:
[b]تا به حال در خبرهای رسانه های غربی و برخی اظهارات که مدعی درز جزییات مذاکرات هستند چیزی نزدیک به واقعیات مذاکرات هم نشنیده ام/ هر توافقی باید با لغو همه تحریم ها انجام شود[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]وزیر امور خارجه کشورمان گفت: امیدواریم توافقنامه‌ای که بین علی‌اکبر صالحی با آمانو به امضا رسید، اجرایی شود تا زمینه اعتمادسازی را ایجاد کند و موضوعی حل نشده بین ایران و آژانس باقی نماند.[/color]
محمدجواد ظریف وزير امور خارجه كشورمان به منظور بررسی آخرين تحولات برنامه صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان در گفتگوی ویژه خبری حاضر شد.
به گزارش انتخاب ، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در نیویورک اجلاس وزرا را با هدف طرح مسائل جدید برگزار کردیم.
وی ادامه داد: روشی را که غرب به جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده بود فقط موجب بیان صرف مواضع و مذاکره در فاصله سالهای 81 تا 84 شد، از این رو تصمیم گرفتیم که این امر را برگردانیم.
ظریف تصریح کرد: به صراحت در نیویورک گفتیم که سیاست فشار سبب شده که تعداد سانتریفیوژها از 200 تا به 19 هزار تا برسد.
وی گفت: مردم ایران تحریم‌های تحمیل شده از سوی غربی‌ها را نتیجه عملکرد آنها می‌دانند و از آنها منزجرند لذا غربي‌ها باید اعتماد مردم ایران را جلب کند.
وزير امور خارجه كشورمان در ادامه تاکید کرد: ما هشت سال قبل 200 سانتریفیوژ داشتیم اما اکنون تحریم‌ها باعث شده که 19 هزار سانتریفیوژ داشته باشیم.
به گفته ظريف بیشتر وقت مذاکرات سه روزه ژنو به گفت‌وگوهای داخلی 1+5 در نتیجه اختلافات آنها سپری شد.
وي زمان تخمینی برای حل مساله هسته‌ای را کمتر از یک سال به شرط آنكه که طرف غربی به دنبال بهانه تراشی نباشد، اعلام كرد.
وزير امور خارجه كشورمان همچنین خطاب به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت که نگران نباشند چرا که مذاکرات اخیر و پیش‌رو درباره حل مساله هسته‌ای ایران است نه رابطه با آمریکا.
ظریف در ادامه از ریاست جمهوری، هیئت دولت و مجلس به خاطر حمایت‌هایی که داشتند سپاسگذاری کرد و گفت: همگی از هیئت مذاکره‌کننده به عنوان فرزندان انقلاب یاد کردند و امیدواریم با انتقادات سازنده ما را یاری دهند که به اهداف نظام، کشور و مردم برسیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما در نیویورک گفتید انتظار داریم کمتر از یکسال این پرونده به سرانجام برسد، آیا این برآورد را همچنان با توجه به سختی‌هایی که در جزئيات وجود دارد، قبول دارید گفت: بله بنده معتقدم باید اینگونه باشد یعنی اگر حسن‌نیتی وجود داشته باشد، حتی به یکسال هم نیازی نیست. در نیویورک گفتم که ما در فاصله کمی می‌توانیم به طرح کلی در قدم اول به نتیجه برسیم.

[b]در فاصله به وجود آمده وقتی که به قدم اول برسیم، جزئیات را شروع می‌کنیم[/b]
وزیر امور خارجه همچنین تصریح کرد: در فاصله‌ای که به قدم اول برسیم، جزئیات را شروع کرده و به اجرایی کردن خواهیم پرداخت. بنده معتقدم که کمتر از یکسال هم برای رسیدن به این وضعیت ممکن است هدف حل موضوع هسته‌ای است، اگر به دنبال این هدف بهانه‌تراشی باشد، یقینا مسیر کمی طولانی خواهد شد زیرا در این مسیر همیشه بهانه وجود داشته اما اگر موضوع این باشد که مسئله هسته‌ای حل شود، یک بحران دیگر نیز از میان برداشته خواهد شد و زمینه برای کار جدی‌تر فراهم می‌شود.
ظریف با تاکید بر اینکه منطقه و جهان با معضلات جدی روبروست، گفت: دنیا به نقش موثر و مثبت ایران نیاز دارد و اگر تلاش کنیم و جدیت به این موضوع بپردازیم، در فاصله کمتری به مرحله نهایی اجرایی شدن این طرح خواهیم پرداخت.
وي در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ما شاهد بودیم به یکباره بمب خبری منفجر شد و وزرای خارجه بدون پیش‌بینی، برنامه‌های خود را لغو کردند و به ژنو آمدند، چه شد که به یکباره این وزرا به این منطقه سرازیر شدند اظهار داشت: آنها دیدند مذاکرات در حال جدی شدن است و زمینه برای رسیدن به تفاهم فراهم شده است و احساس کردند کار از دست‌شان رفته و وجودشان مورد نیاز است باید بیایند دیدگاه‌های متفاوت خود را مطرح کنند و این یک حضور فزاینده‌ای را درست کرد و به دنبال آن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد اگر مذاکره جدی شود، به مذاکره می‌پیوندد.

[b]تحریم‌ها یکطرفه و مخالف قراردادهای بین‌المللی بر ما تحمیل شده است[/b]
ظریف با اشاره به اینکه تحریم‌هایی که علیه ایران صورت گرفته، از سوی آمریکاست گفت: این تحریم‌ها یکطرفه و مخالف قراردادهای بین‌المللی بر ما تحمیل شده است و دولت آمریکا قبلا هم چنين اقدامی کرده بود و آمدنش طبیعی بود و آنها می‌ترسیدند که از قافله عقب بمانند.
وی با اشاره به اینکه وزیر خارجه چین و روسیه روز آخر به مذاکره پیوستند گفت: چین به این علت در مذاکره دیر رسید زیرا کمیته مرکزی حزبش جلسه داشت وگرنه زودتر به این مذاکرات می‌پیوست.
ظريف ادامه داد: همه اینها نشان‌دهنده این بود که همگی احساس می‌کردند پیشرفت قابل توجهی فراهم شده و رسیدن به تفاهم نزدیک است و بنده فکر می‌کنم پیشرفت بسیار خوبی داشتیم و اکثرا اعلام نظر کردند وقت زیادی از این سه روز تلف شده است برای اینکه خودشان به نتیجه برسند، اما ما به صورت جدی و با تاکید بر خواسته و دیدگاه حقوق حقه ایران دست از تلاش نخواهیم کشید.

[b]اساسا هدف از مذاکرات کاستن از بی‌اعتمادی‌ها است[/b]
ظریف در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر جان کری در سفر به ابوظبی گفت: بعضی وقت‌ها دیپلمات‌ها مواضع متفاوتی را در برابر سوالات متفاوت برای حل کردن نگرانی‌ها دولت میزبان مطرح می‌کنند؛ البته اگر دیپلمات‌ها یک روش و رویکرد یکسان و منسجمی نداشته باشند باعث خدشه واردشدن به اعتبار آن‌ها و همچنین صدمه دیدن اعتماد موجود در مذاکرات می‌شود چرا که اساسا هدف از مذاکرات کاستن ازبی اعتمادی‌ها است که در هشت سال گذشته به وجود آمده و این مواضع غیرواقعی سازنده نیست.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b]ما هنوز امیدواریم که طرف‌های غربی بتوانند از فرصت به وجود آمده استفاده کنند[/b]
وزیر امور خارجه كشورمان افزود: مردم در چند روز گذشته مواضع مخالفان مذاکرات را دیدند، این که آنها بخواهند به قول روزنامه‌نگاران یک چرخش جدیدی به خبر بدهند اعتباری برای آنان باقی نمی‌گذارد البته از آن جا که من انسان خوش‌بینی هستم تمایل دارم این پنجره فرصتی را که ملت ایران برای جامعه بین‌المللی و کشورهای غربی که بعضا خود را به اشتباه جامعه بین‌المللی می‌پندارد غنیمت بشمارم تا آنها بتوانند مجددا اعتماد ملت ایران را کسب کنند و ما هنوز امیدواریم که طرف‌های غربی بتوانند از این فرصت استفاده کنند.
وی تاکید کرد: بعید می‌دانم این اظهارنظرها که در حقیقت پاسخی به نگرانی‌ها مقطعی گروهی خاص است کمکی به حل مشکلات کند.

[b]تابه حال مطلبی را ندیده‌ام که حتی نزدیک به واقعیت مذاکرات بوده باشد[/b]
ظریف در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای برخی رسانه‌های غربی از اطلاع از جزییات مذاکرات اظهار داشت: تابه‌حال مطلبی را ندیده‌ام که حتی نزدیک به واقعیت مذاکرات بوده باشد.
وزیر امور خارجه كشورمان افزود: همانطور که قبلا نیز بیان کرده‌ام این که شما تاکنون چیزی از جزییات مذاکرات نشنیده‌اید نشان‌دهنده جدی بودن مذاکرات است.
وی تاکید کرد: اینها نشانه‌هایی از ورود مذاکرات به مراحل جدی است و واقعیت این است که این رسانه‌ها چیزی برای منعکس کردن ندارند و تمام این مسائل نشان‌دهنده ظن و توهم آنهاست.
رئيس دستگاه ديپلماسي افزود: تلاش‌های این رسانه‎ها ادامه دارد و شما می‌توانید عصبانیت‌های امثال نتانیاهو را در اظهار مواضع اخیر وی ببینید البته برخی از دوستان ما در منطقه نیز از این مذاکرات نگران بوده و وحشت‌زده شده‌اند.
ظریف تاکید کرد: آنها باید بدانند اساسا موضوع این مذاکرات روابط ایران و آمریکا نیست بلکه مسئله اصلی آن پرونده هسته‌ای ایران است.

[b]ما نمی‌دانیم چرا برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ناگهان نگران شدند[/b]
وزیر امور خارجه تصریح کرد: ما نمی‌دانیم چرا برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس ناگهان نگران شده و به دوستان قدیمی خود نیز اخم می‌کنند.
وی اظهار داشت: به آنها می‌گویم که بی جهت نگران نباشید چرا که اولویت جمهوری اسلامی در سیاست خارجی، همسایگان ایران است ایران به عنوان بزرگترین و قدرتمندترین کشور منطقه منافع همسایگان خود را در نظر داشته و باور ما این است که ناامنی همسایگان ما ناامنی خود ماست و این مذاکرات ارتباطی به نگرانی‌های این کشورها ندارد.
ظريف افزود: کشورهای منطقه بهتر است در شرایط حاضر از بهانه‌ای که منجر به آتش کشیدن منطقه می‌شد دست برداشته و از منافع ملت‌های خود دفاع کنند من اگر جای آن‌ها بودم نه تنها نگران روند فعلی مذاکرات نبودم بلکه خوشحال می‌شدم که جمهوری اسلامی به عنوان برادر بزرگتر منطقه خواهان حل مشکلات منطقه است.
رئيس دستگاه ديپلماسي گفت: این مواضع ناشی از نگرانی و وحشت است که منجر به تلاش برای برهم زدن روند فعلی می‌شود.

[b]منافع رژیم صهیونیستی و طرفدارانش در منطقه در خطر است[/b]
وزیر امور خارجه تصریح کرد: البته عده‌‌ای منافع‌شان در خطر است؛ رژیم صهیونیستی و طرفداران آن‌‌ها در آمریکا حیاط‌شان در تنش و بحران است و بنابراین نمی‌خواهند که مشکلات منطقه حل شود و از این جهت حق دارند که نگران باشند.
وی اظهار داشت: این جریانات به این دلیل می‌خواهند با استفاده از ابزار رسانه‌ای خود جهت غلطی به افکار عمومی بدهند اما مردم چشم و گوش داشته و آگاهند، چرا که واقعیت‌ها را می‌بینند.
ظريف تاکید کرد: امیدواریم دوستان و همسایگان ما که در پناه رژیم صهیونیستی منافع‌شان در آرامش منطقه است نگران نباشند.
رئيس دستگاه ديپلماسي اضافه کرد: منافع دوستان ما در تضاد با رژیم صهیونیستی بوده و آن این است که با همسایه بزرگتر خود روابط خوب وسازنده‌ای داشته باشند و ما نیز می‌خواهیم که براساس منافع مشترک و پیوندهای قدیمی اعتقادی، تاریخی و فرهنگی روابط خود را حفظ کنیم.
وی اظهار داشت: اما برخلاف دوستان ما در منطقه، رژیم صهیونیستی حق دارد که مخالف روند مذاکرات باشد چرا که منافع و حیات این رژیم در ایجاد تنش در منطقه است.

[b]در ژنو دستورالعملی ارائه دادیم تا از همسایگان‌مان در منطقه نگرانی‌زدایی شود[/b]
ظریف اظهار داشت: در ژنو که بودیم دستورالعملی دادیم تا از همسایگان‌مان در منطقه نگرانی‌زدایی شود، البته با همه اعضای 1+5 و کلیه کشورها ارتباط داریم و اولین سفر خارجی خود را از عراق شروع کردم تا نشان دهيم منطقه در اولویت سیاست خارجی ما است.
وزير امور خارجه كشورمان ادامه داد: من قصد دارم در اولین فرصت به منطقه سفر کنم با کشورها صحبت نمایم و در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با بیشتر سفرای کشورهای منطقه دیدار کردم که از آن جمله می‌توانم به دیدار با سعودالیصل اشاره کنم که دیدار کوتاهی در مجمع عمومی با یکدیگر انجام دادیم اما وی خیلی سریع سازمان ملل را ترک کرد و پس از آن با وی تماس تلفنی داشتم چرا که از گذشته دور با یکدیگر آشنا هستیم و قبل از ایام حج برای وی آرزوی موفقیت در برگزاری این رویداد عظیم کرده ام.

[b]امیدواریم در آینده نزدیک به کلیه کشورها رفت‌وآمد داشته باشیم[/b]
رئیس دستگاه دیپلماسی بیان داشت: امیدواریم در آینده نزدیک به کلیه کشورها رفت و آمد داشته باشیم البته این روزها رفت و آمد به تهران زیاد شده چرا که دیروز وزیر خارجه ژاپن به ایران آمد و با وی در فرودگاه دیدار کردم البته ما با کشورهای 1+5 ارتباط داریم و همچنین باید به منطقه هم سری بزنیم.
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که توافق بین ایران و آژانس به وجود آوردن مدالیته جدید است یا اعتمادسازی، اظهار داشت: این بیانیه مشترک یک توافقنامه و برای اجرایی شدن به امضا رسیده و برای اعتمادسازی شروع به اجرا می‌کند.
وی ادامه داد: آژانس در نطنز، فردو و اصفهان حضور گسترده دارد و گزارشات مفصل، میزان غنی سازی و تعداد سانتریفیوژ نشان از شفاف‌سازی ما دارد و نشان می‌دهد ایران هیچ چیزی برای پنهان‌کاری ندارد و فقط به دنبال این هستیم که به حق مردم احترام گذاشته شود.

[b]امیدواریم توافقنامه‌ای که بین رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با آمانو به امضا رسید اجرایی شود[/b]
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: با این شرایط و سابقه فکر کردیم که مذاکره نباید برای مذاکره باشد بلکه باید برای رسیدن به هدف باشد و امیدواریم توافقنامه ای که بین رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با آمانو به امضا رسید اجرایی شود تا زمینه اعتمادسازی را ایجاد کند تا موضوعی حل نشده بین ایران و آژانس وجود نداشته باشد.
ظریف در پاسخ به سوالي مبنی براینکه تکلیف این توافقنامه در مذاکرات ایران 1+5 چه خواهد بود تصریح کرد: کار با آژانس جزیی از راه حل است چون هر توافقی که با 1+5 می‌شود باید از طریق آژانس راستی آزمایی انجام شود، بنابراین آژانس نقش قابل توجهی دارد.
وزیر امور خارجه کشورمان بیان داشت: نقش دیگر آژانس در موضوع پرونده هسته‌ای کشورمان ابهاماتی است که از گذشته در برنامه ایران ایجاد شده که باید با کمک ایران و آژانس حل شود البته حضور ظالمانه شورای امنیت باید خاتمه یابد و همچنین باید شامل حذف همه تحریم‌ها باشیم چرا که از همان ابتدا این تحریم‌ها حقوقی نبوده و سپس پرونده ایران به یک پرونده عادی تبدیل شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: یکی از وظایف آژانس نظارت بوده و انتقال فناوری از دیگر وظایف آژانس است بنابراین به جای این کار بی‌جهتی که گردن آژانس افتاده، باید منابع محدود آژانس به انرژی هسته‌ای برسد، البته همان‌طور که می‌دانید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کار مهم‌اش در آفریقا شیرین کردن آب است اما ما امیدواریم پرونده کشورمان سریع‌تر حل و فصل شود.

[b]گفتگوها باعث شفاف شدن موضوع و کاسته شدن تفاوت‌ها شد[/b]
وی در پاسخ به این سوال که در مذاکرات ژنو شاهد برگزاری جلسات دو جانبه بودیم و آیا این گفتگوها توانسته راهکاری را برای نزدیک کردن دیدگاه‌های کشورها ایجاد کند، افزود: این گفتگوها باعث شفاف شدن موضوع و کاسته شدن تفاوت ها شده و همان‌طور که اعضای 1+5 گفتند باید نزدیک‌تر شویم.
ظریف ادامه داد: مطرح کردن موارد اختلافی کار را سخت‌تر و پیچیده‌تر می کند و تصویری که در این دو الی سه روز از گفتگوها ارائه شده نشان می‌دهد که 1+5 شش کشور با 6 موضع متفاوت هستند که اين مسئله امری طبیعی است.
رئیس دستگاه دیلپماسی کشورمان بیان داشت: در دیپلماسی چندجانبه شاهد تفاوت ریز و جدی هستیم که شاید در سر یک ویرگول ساعت‌ها بحث شود.
وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: مردم باید مذاکرات رابا حوصله پیگیری کنند چرا که ما بر سر منافع ملی دقیق هستیم و از توان کارشناسی خوبی برخورداریم، البته مذاکره سخت است.

[b]رسیدن به تفاهم به خوباوری بیشتری نیاز دارد[/b]
ظریف اظهار داشت: اعلام موضع راحت است اما رسیدن به تفاهم، به خوباوری بیشتری نیاز دارد و برای این که در روی جزییات بحث کنیم نیاز به خودباوری است که این امر به خواست مردم محقق گشت و می‌گذارد به طور جدی وارد مذاکرات شویم با این حال با دعای خیر مردم می توانیم در مقابل شش نفر بنشینیم و آن‌ها شما را چالش و شما آن ها را چالش کنید، که امری بسیار سخت است.
وي ادامه داد: از همکارانم که بار سنگین این مذاکرات را بر دوش دارند تشکر می‌کنم و همیشه خوش‌بین هستم.
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جنابعالی چگونه باشخصیت‌های مختلف تعامل برقرار می‌کنید گفت: اگر قرار باشد با کسی که هم‌نظرمان است تعامل داشته باشیم دیگر نیازی به مذاکره نداریم زیرا با آنها دارای مواضع یکسان هستيم و نظرات‌مان با یکدیگر همسو است پس در این صورت باید به اختلاط با یکديگر بپردازیم.

[b]در ۱+۵ واقعا مذاکره انجام می‌شود[/b]
وی با اشاره به اینکه مذاکره معنایش این است که شما با کسی که با آن در ارتباط هستید هم موضع نباشید وگرنه می‌شود تبادل‌نظر و همفکری افزود: در ۱+۵ واقعا مذاکره انجام می‌شود.
ظریف با اشاره به اینکه اکثر کسانی که در طرف مقابل ما نشسته‌اند در موضوعات مختلف با آنها اختلاف‌نظر داریم خاطرنشان ساخت: اختلاف‌نظرها کم و بیش زیاد است.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط خوب کشورمان با چین و روسیه گفت: با برخی از کشورهای غربی عضو گروه ۱+۵ دارای روابط نسبتا خوبی هستیم.
وی با بیان اینکه ممکن است با برخی دیگر از کشورها روابط‌مان دچار فراز و نشیب‌های بسیاری باشد ادامه داد: عموما روابط ما با این کشورها مثبت بوده به گونه‌ای که دارای سابقه تاریخی خوبی با یکدیگر هستیم.
ظریف با بیان اینکه اختلاف‌نظر ما با ۱+۵ زیاد است افزود: اگر اختلاف‌نظر نداشتیم 10 سال پرونده هسته‌ای ایران به همین منوال ادامه پیدا نمی‌کرد.

[b]کار بی‌چالش شیرین نیست[/b]
وی با اشاره به اینکه هنر در این است که ما با حفظ مواضع و اصول‌مان در تلاش باشیم تا به یک تفاهم برسیم، خاطرنشان ساخت: کار بی‌چالش شیرین نیست به طوری که شیرینی کار در چالش آن است، بنابراین باید از پس این چالش‌ها برآییم.
وزیر امور خارجه مان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جنابعالی در زمانی که بر سر میز مذاکره با اعضای ۱+۵ هستید، چه احساسی نسبت به ملت شریف ایران دارید، گفت: علی‌رغم مسئولیت‌های مختلفی که پرونده هسته‌ای ایران داشته، ولی همیشه یک اجماع داخلی نسبت به موضوع هسته‌ای وجود دارد، به طوری که در این مرحله نیز همانند سایر دوره‌ها شاهد حمایت مقام معظم رهبری، مردم و رسانه‌های گوناگون از تیم مذاکره‌کننده بوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه بار سنگین این میزان لطف، بزرگواری و محبت را بر دوش‌مان همیشه احساس می‌کنیم، افزود: فکر نمی‌کنم در لحظه‌ای از مذاکرات باشد که این بار سنگین را احساس نکرده باشیم.
ظریف با اشاره به اینکه باید مشکلات را از سر راه کشور برداریم خاطرنشان ساخت: باید ضمن حفظ حقوق ملت شریف ایران برای رفاه مردم کمک کنیم.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۲۱ آبان ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.entekhab.ir/fa/news/136828[/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='alpacino66' timestamp='1384180874' post='347936']
خیر دوست عزیر همون موقع به جای کاغذ پاره نامیدن قطعنامه ها باید مذاکره ی سازنده میکردیم .هنوزم اقتصادمون جوری به فنا نرفته بود که طرف مقابل اینجوری دست بالا رو داشته باشه.طرف غربی هم میخاد انگ آسیب زدن به مردم از طریق تحریم ها بهش نچسبه که اینجوری حرف میزنه.شما وقتی نصف درآمد یه دولت رو ازش بگیری معلومه همه چی نابود میشه تازه این یه بخش کوچیکی از ماجراست.سو استفاده ی چینی ها و روس ها و اعراب رو نگاه کن این وسط.مثلا برداشت ایران رو از میدان های مشترک با عراق و عربستان و به خصوص قطر مقایسه کن.پولی که باید تو جیب مردم ما بره به خاطر تحریم ها میره تو جیب اینا و باهاش تروریست و آدمخوار تولید میکنن و میفرستن سوریه
[/quote]
با سلام خدمت همه دوستان گرامي
بجز قطعنامه کارهاي زيادي هست که در داخل مي توان انجام داد که مشکلات را کم کرد . يک مثال ساده آن تفاوت قيمت نارنگي بين باغ و تهران است . به گزارش صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران باغدار مي گويد نارنگي را کيلويي ۷۰ تومان از من مي خرند قيمت يک کيلو نارنگي در تهران حول و حوش 3000 تومان است با کم و زيادش . چرا ؟ ماليات يک کارمند قبل از واريز حقوق کسر مي شود افراد ديگري در صنوف ديگري هم هستند که با درآمدهاي بسيار بالاتر يا ماليات پرداخت نمي کنند يا اندازه يک کارمند ماليات پرداخت نمي کنند چرا ؟دلالي در مملکت ما از توليد به صرفه تر است چرا ؟ گدايي هم از توليد به صرفه تر است چرا؟هزينه هاي توليد فارغ از نبود تکنولوژي جديد به خودي خود در ايران گران است علي رغم اينکه نيروي انساني و انرژي ارزان و بازار مصرف انحصاري نظير خودرو در ايران داريم چرا ؟مطابق گفته رئيس کل بانک مرکزي سابق و همچنين وزير اقتصاد اسبق جناب آقاي دانش جعفري در حال حاضر 22 ميليارد دلار ارز به عنوان ارز خانگي و صرفا براي حفظ ارزش پول شهروندان خارج از نظام بانکي در کشور وجود دارد چرا؟ ( البته من صرفا نقل قول به مضمون کردم و اصل صحبتهاي اين حضرات در اينترنت موجود است حال اينکه چطور ممکن است را بايد از خودشان پرسيد )در حالي که کشور درگير بحران آب و کمبود آب است هنوز ارزش آب و مصرف صحيح آن براي هموطنان ما مشخص نيست چرا ؟سرانه مطالعه در کشور ما پايين است چرا ؟توليد گندم در سالهاي پر باران بالا است و در سالهاي کم باران پايين است و علي رغم جشن خودکفايي گندم که بارها گرفته شده هنوز داريم گندم وارد مي کنيم چرا ؟ نقش و خاصيت وزارت جهاد کشاورزي وقتي در توليد هيچ اثري ندارد چيست ؟ملاحظه مي فرماييد که غير از مذاکرات سازنده به جاي کاغذپاره خواندن قطعنامه ها نيز خيلي کارهاي انجام نشده در کشور وجود دارد که اگر انجام شود نياز ارزي اقتصاد ما کاهش پيدا مي کند . ویرایش شده در توسط zed
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='mahdavi3d' timestamp='1384174344' post='347896']
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]جایی تحلیلی خواندم به این صورت که یک اشکال این مذاکرات "شلوغ" بودن آن است. و بهتر است ایران سعی کند وزن طرف‌های دیگر را کم کند و مستقیم با آمریکا مذاکره کند. یک اشکال دیگر هم "گام به گام" بودن مذکرات است! اگر قرار باشد سر هر توافق کوچکی، مخالفان توافق در سراسر جهان، کلی سرو صدا راه بیاندازند، رسیدن به یک توافق بزرگ دشوار می‌شود.[/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif] :thinking: icon_question[size=3] [/size][/font][/size]
[/quote]
:)
مهدوی جان این آمریکاست که مانع توافق هست! اگه یادت باشه تو آخرین دور مذاکرات در زمان دولت دهم این آمریکا بود که نقش فعلی فرانسه رو بازی میکرد!
به نظر من از نظر آمریکا ایران حریفی هست که چند تا ضربه خورده و دیگه نفس های آخرشه ! حالا اینکه یکم فشار رو برداری و کمک کنی تا حریفت از این وضعیت خارج بشه تا یه جوری صلح کنی و دشمنت رو با استحاله تبدیل به دوست کنی یه ریسکه! ممکنه جواب بده و یا ممکنه در آینده این حریف قدرتمند تر بشه و اوضاع رو بدتر کنه! برای همین احتمال توافق برد-برد خیلی کمه![size=4] الآن شاید [/size][size=4]آمریکا[/size][size=4] هدفش این باشه که یه جورایی ایرانو به خفت و حقارت بکشونه تا عبرتی باشه برای دیگران! برای ملت هایی که میخوان راه مقاومت رو پیش بگیرن و نافرمانی کنن! [/size]
[size=4]یه مسئله دیگه اینه که اگه قرار باشه ایران تو این مذاکرات پیروز بشه و تحریم ها برداشته بشه و اوضاع اقتصادی ردیف بشه پس چجوری قرار هست که نقشه هایی که برای خاورمیانه(تقسیم کشورها) کشیدن عملی بشه؟[/size]
در ضمن حرف های این فرد آمریکایی رو در مورد رشوه باور نکنید! لابد عربستان چند وقت پیش هم به آمریکا رشوه داده بود! دست ندادن نتانیاهو با کری و جلز و ولز های صهیونیست ها هم حقه ای احمقانه هست!

الآن بد نیست یکم به استراتژی هویج سمی توجه بشه! ویرایش شده در توسط SHAHABESAGEB
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در ضمن جان کری با اظهارات دروغ و فریبکارانش طی چند روز اخیر که ایران را مسئول عدم توافق در ژنو دونست سعی در کمرنگ کردن نکته مثبت اشاره شده در قبل مبنی بر " شناخته شدن فرانسه به عنوان عامل عدم توافق " داره. نکته ای که با واکنش توئیتری ظریف هم گویا مواجه شده.

وقتی صحبت از بی اعتمادی به غرب میشه دقیقا همین رفتارهای منفعت گرایانشون هست که در هر نقطه ای که بخوان زیر هر توافق و قول و مذاکره ای خواهند زد.

در تقسیم کار بین اعضای گروه شش هم هیچ شکی نباید کرد. حتی برای روسیه و چین هم میشه نقشی متصور بود حتی اگر هیچ هماهنگی ای صورت نگرفته باشه منافعشون به صورت طبیعی این تقسیم کار را سبب میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.