Recommended Posts

[quote name='nasirirani' timestamp='1384409857' post='348296']
سید حسن نصرالله:اگر ایران و غرب توافق نکنند جنگ خواهد
[/quote]
اره امروز شنیدم اسراییل رو هم تهدید کرد کسی متن کاملش رو نداره؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]لابی اسرائیل برای جلوگیری از تفاهم ایران و آمریکا/نتانیاهو سخنگوی اعراب شده است[/b]

وی به مذاکرات اخیر ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت که اسرائیل و نتانیاهو از تفاهم بین ایران و جهان خشمگین است و نتانیاهو خشمگین می شود و می گوید که همه امکاناتش را بکار می گیرد از لابی صهیونیست ها در آمریکا گرفته تا فرانسه و برخی دوستان زیر میزی عرب خود را تا از این تفاهم جلوگیری کند.

دبیرکل کل حزب‌الله لبنان افزود: آنها به دنبال خرابی منطقه هستند جای بسی تاسف است که نتانیاهو سخنگوی رسمی برخی از کشور های عربی شده است و جای بسی تاسف است که زیبی لیونی [وزیر خارجه پیشین اسرائیل] می‌گوید که حکومت اسرائیل پیام هایی را از برخی از کشور های عربی دریافت کرده است که از اسرائیل می‌خواهند که از موضع خود در قبال پرونده هسته‌ای ایران کوتاه نیاید آیا این کلام زشت نیست.

[b]ملت آمریکا خواهان جنگ نیست[/b]

نصر الله اظهار داشت: امریکا می‌گوید که جایگزین راه حل سیاسی جنگ است ولی ملت آمریکا خواهان جنگ نیست و نتیجه آن است که طرح اسرائیل در منطقه کشتار تجزیه و فتنه است و متاسفانه برخی از کشور های عربی همگام با اسرائیل در این خواسته‌های کشنده ایستاده‌اند و آنها مانند اسرائیل راه حل سیاسی در سوریه را رد می‌کنند و برخی از این کشورها عربی به شدت با تفاهم ایران و کشور های دنیا مخالف هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: هر تفاهمی که مانع از جنگ در منطقه شود اسرائیل با آن مخالف است و اسرئیل جنگی را می خواهد که آن را سالم نگه دارد. می خواهد که آمریکا عراق را تصرف کند و به سوریه حمله کند و به ایران حمله کند و آن را نابود کند و اسرائیل توان خود را حفظ کند.



[b]طرح اسرائیل در منطقه کشتار ، تجزیه و فتنه انگیزی است ‬[/b]

نصرالله اظهار داشت : طرح اسرائیل در منطقه جنگ افروزی است‬. اسرائیل هرگونه تفاهمی را که از جنگ در منطقه جلوگیری کند نمی‌خواهد‬.

‫وی گفت: اسرائیلی ها و همه همدستانش می دانند که جنگی را می توانند راه بیاندازند اما دامنه آن را نمی توانند تعیین کنند.

[b]جایگزین تفاهم بین ایران و جهان چیست[/b]

نصرالله خطاب به ملت های منطقه گفت: ای ملت های منطقه و ای ملت‌های عرب بویژه ملت های عرب حوزه خلیج فارس جایگزین تفاهم بین ایران و جهان چیست؟ جایگزین جنگ است اما اسرائیلی ها و همه همدستانش می دانند که جنگی را می توانند راه بیاندازند اما دامنه آن را نمی توانند تعیین ‫کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه آمریکا محاسبات ، اهداف، منافع و دغدغه های خود را دنبال می کند و در نهایت تصمیم گیرنده است، گفت: شاهد بودید که اسرائیل و برخی کشورهای منطقه از آمریکا می خواستند که به سوریه حمله کند اما آمریکا در نهایت محاسبات خودش را کرد و آمریکا دغدغه ها و اهداف خودش را دنبال می کند.


[b]کسانی که خواهان جنگ در منطقه هستند به اهداف خود نخواهند رسید[/b]

وی گفت: همه ملت‌های منطقه و همه ملت های عرب و مسلمان منطقه بدانند که چه کسی بدنبال جنگ است و چه کسی به دنبال تفاهم و حل و فصل مسائل است که حقوق مسلمانان را محفوظ می دارد، ایران و کسانی که دغدغه های مسلمان را دارند یا دیگران.‬

‫سید حسن نصرالله افزود: همه کسانی که به دنبال کشاندن منطقه به جنگ هستند بدانند که شکست خواهند خورد و به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید‬.

وی به تعدادی از مسائل لبنان از جمله مسئله جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه این کشور پرداخت و گفت که این جاسوسی فقط علیه ما نیست بلکه همه لبنانی ها را دربر می گیرد و مشکل همگان است و با وجود همه اختلافات داخلی که وجود دارد ما بدنبال چارچوبی برای همکاری در راستای این مسائل با یکدیگر در داخل لبنان و آماده بررسی هرگونه چارچوبی هستیم.


[b]حزب الله از سرنوشت مذاکرات بین ایران و آمریکا نگران نیست[/b]

وی با اشاره به گفته برخی در لبنان مبنی بر نگرانی حزب الله از سرنوشت مذاکرات بین ایران و گروه 5+1 گفت: این مذاکرات دو وجه دارد یعنی یا اختلاف نظر باقی می ماند و موضوع حل نمی شود و خدای نخواسته گزینه جنگ روی می دهد که برخی می گویند حزب الله از این امر نگران است اما باید بگوییم که در این صورت همه باید نگران باشند و دیگران باید از ما نگران تر باشند یا اینکه تفاهم صورت می گیرد که در این صورت گروه ما در سطح داخلی و منطقه ای قویتر خواهد شد.

http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920822000506
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] [size=5][url="http://www.asriran.com/fa/news/303943/%D8%AC%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%87%D8%A7-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%AE-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF"]جان کری: افزایش تحریم ها علیه ایران اشتباه است/ کاخ سفید: تحریم جدید یعنی جنگ[/url][/size][/b]

[indent=1]"جی کارنی" سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد: ملت آمریکا نمی خواهد به جنگ برود. آمریکایی ها راه حل مسالمت آمیز را برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ترجیح می دهند. جایگزین این مسیر، اقدام نظامی است.[/indent]
جان کری وزیر خارجه آمریکا معتقد است افزایش تحریم ها علیه ایران در وضعیت فعلی خطاست.
به گزارش [url="http://www.asriran.com/"]عصر ایران[/url] به نقل از رویترز، سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که او به اعضای کنگره آمریکا خواهد گفت اقدام کنگره در اعمال تحریم های جدید علیه ایران در زمان فعلی و در حالی که مذاکرات با تهران درباره برنامه هسته ای اش ادامه دارد یک اشتباه است.
جین ساکی به خبرنگاران گفت: کری که قرار است امروز چهارشنبه درنشست غیرعلنی کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا حاضر شود خواهان توقف اعمال تحریم های جدید علیه ایران خواهد شد تا دیپلمات های آمریکا و دیگر قدرت های جهانی بتوانند با تهران درباره مسئله هسته ای اش گفتگو کنند.
ساکی ادامه داد: جان کری از اعضای کنگره خواهد خواست درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران صبر پیشه کنند. وزیر خارجه آمریکا با شفافیت خواهد گفت که اعمال تحریم های جدید علیه ایران در حالی که واشنگتن همچنان در حال بررسی مسیر گفتگو و پیشرفت در فعالیت های دیپلماتیکی با این کشور است قطعا یک خطا خواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: آنچه که ما هم اکنون می خواهیم توقف موقت در اعمال تحریم های جدید علیه ایران است تا مطمئن شویم استراتژی قانون گذاری ما و استراتژی ما در مذاکرات در کنار یکدیگر و باهمراهی هم حرکت می کنند.
[size=5]اعضای کنگره آمریکا گفته اند که خواهان افزایش تحریم ها علیه ایران هستند تا این کشور امتیازات بیشتری را در مذاکرات هسته ای ارائه کنند.[/size] با این حال اعضای برجسته مجلس سنای آمریکا گفته اند بعد از جلسه امروز چهارشنبه با جان کری وزیر خارجه ، درباره اعمال تحریم های جدید علیه تهران تصمیم گیری می کنند.

ایران و گروه 1+5 روزهای پنجشنبه تا شنبه گذشته مذاکرات سختی را درباره مسئله هسته ای تهران برگزار کردند اما به نتیجه نرسیدند. قرار است مرحله بعدی مذاکرات 29 آبان جاری برگزار شود.

آمریکا یکی از اعضای موثر 1+5 است.

[color=#0000CD][b]کاخ سفید: تحریم جدید علیه ایران یعنی جنگ[/b][/color]
کاخ سفید هم به کنگره آمریکا هشدار داد تصویب تحریم های جدید علیه ایران به همه تلاش های دیپلماتیک برای دست یابی به راه حلی برای پرونده هسته ای ایران ضربه می زند و منجر به جنگ شود.
"جی کارنی" سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد: ملت آمریکا نمی خواهد به جنگ برود. آمریکایی ها راه حل مسالمت آمیز را برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ترجیح می دهند. جایگزین این مسیر، اقدام نظامی است.
[url="http://www.asriran.com/fa/news/303943/%D8%AC%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%87%D8%A7-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%AE-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF"]http://www.asriran.c...م-جدید-یعنی-جنگ[/url] ویرایش شده در توسط lordashrafi

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#9A1010][font=arial][size=4][b][center]
[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/263239/%D9%85%D8%B7%D8%A7%D9%84%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B0%D8%A7%DA%A9%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C"]مطالبه جالب امارات از مذاکرات هسته ای[/url][/b]
[/center][/b][/size][/font][/color][color=#000000][font=tahoma, Arial][size=3][background=rgb(248, 248, 248)]
در شرایطی که این روزها، موضوع مذاکرات هسته ای ایران و چشم انداز حصول توافق در این زمینه، به محور اخبار و تحلیل های بین المللی تبدیل شده، برخی از همسایگان ایران بار دیگر فعال شده و تلاش دارند با استفاده از فضای موجود، دستور کارهای مورد نظر خود را پیش ببرند. یکی از این همسایگان، امارات است که امروز موضع گیری عجیبی را درباره مذاکرات هسته ای ایران مطرح کرده است.[/background][/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]
به گزارش مشرق به نقل از تابناک، وزیر خارجه امارات امروز طی اظهاراتی به موضوع مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 اشاره کرده و گفته همانطور که ایران تلاش دارد نگرانی های موجود در جامعه بین المللی را درباره برنامه هسته ای خود حل و فصل کند، باید نسبت به رفع نگرانی های همسایگان خود نیز اقدام کند.

به نوشته «رویترز»، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات که در کنفرانس خبری مشترکی با گیدو وستروله، همتای آلمانی خود سخن می گفته، در پاسخ به سوالی درباره ایران اظهار داشته: «امروز و در اینجا، ما میزبان گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان هستیم و پیش از این نیز میزبان جان کری، وزیر خارجه آمریکا بودیم. این ها مقامات کشورهایی هستند که در جلسه گروه 1+5 با ایران در ژنو شرکت داشتند، این تحولات به ما ارتباط پیدا می کند».
وی افزوده به جزز موضوع هسته ای ایران، مسائل دیگری در ارتباط با ایران وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. عبدالله مسائل مربوط به سوریه، عراق، یمن، افغانستان، پاکستان و منطقه خلیج فارس را از این جمله دانسته است.
وزیر خارجه امارات بار دیگر و مطابق معمول، از فرصت پیش آمده برای طرح مجدد ادعاهای امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی استفاده کرده و گفته: «ما امیدواریم که موضع دولت حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، نسبت به امارات تغییر پیدا کند. به ویژه ما خواستار حل و فصل منازعه موجود بر سر سه جزیره خود، یعنی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک که از سوی ایران اشغال شده هستیم».
وی با بیان این ادعا که ایران 42 سال است جزایر سه گانه را «اشغال کرده»، افزوده: «ما امیدواریم همان گونه که ایران موضوع هسته ای را جدی می گیرد، درباره اطمینان بخشیدن به منطقه پیرامون خود نیز جدی باشد».
گفتنی است همزمان با جدی تر شدن احتمال رسیدن ایران و گروه 1+5 به توافقی بر سر موضوع هسته ای و همچنین تلاش دولت روحانی برای عادی سازی روابط با غرب، برخی کشورهای عرب منطقه ضمن احساس خطر شدید نسبت به موقعیت خود، در پی مانع تراشی در این مسیر برآمده اند. در رأس این کشورها، عربستان سعودی قرار دارد و شیخ نشین امارات نیز ثابت کرده که در این مسیر، از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
بر این اساس، می توان گفت که امارات سعی دارد با طرح مستمر ادعاهای خود درباره جزایر سه گانه ایرانی، چنین وانمود کند که مسائل ایران با جامعه بین المللی تنها به موضوع هسته ای محدود نشده و جنبه هایی گسترده تر دارد. به این ترتیب، این دولت خواهد توانست به زعم خود جلوی عادی سازی روابط خارجی ایران را – که دیگر کشورهای منطقه را در موضع ضعف قرار می دهد – بگیرد.
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/263239/مطالبه-جالب-امارات-از-مذاکرات-هسته-ای[/size][/font][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
در پاسخ وزیر خارجه امارات ؛ کتاب دیپلماسی و امنیت هسته ای از حسن روحانی.

" خرداد 1384 ، ابوظبی: در سفر به امارات متحده عربی، توضیحات لازم در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران و صلح‌آمیز بودن آن را به [i]شیخ خلیفه[/i] [امیر امارات متحده عربی] ارائه کردم. او گفت ما به هیچ کشور غربی علیه شما چیزی نگفته‌ایم. ممکن است یکی از همسایه‌های ما حرفی زده باشد (اشاره به کویت داشت)، اما ما با شما مشکلی نداریم. بهتر است مسئله خود را با دنیا حل و فصل کنید تا باعث جنگ دیگری در منطقه نشود، زیرا در صورت بروز جنگ، کشورهای منطقه دچار خطر و معضل بزرگی خواهند شد. جنگ عراق با شما مشکلات فراوانی را برای منطقه ایجاد کرد، امیدواریم شاهد جنگ دیگری نباشیم. گفتم در دو جنگ منطقه که توسط متحد شما صدام به راه افتاد، ما قربانی و مظلوم آن بودیم.[b] با وزیر امور خارجه امارات، بیشتر بر سر جزایر بحث کردیم. گفتم جزایر تنب بزرگ و کوچک که اساسا مورد بحث نیست، در مورد ابوموسی هم طبق تفاهم‌نامه ۱۹۷۱ عمل می‌کنیم. بهتر است بر همین اساس مسئله را حل و فصل کنیم .[/b]

تفاهنامه 1971 هم یعنی حق حاکمیت کامل ایران بر جزیره ابوموسی و اجازه دادن به امارات برای ایجاد یک پاسگاه و کنترل بخشی از جزیره زیر نظر ایران ؛ یعنی این که داداش داری زر زیادی میزنی :laughing:
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من نمیفهمم کی این امارات رو آدم حساب کرد که اومده نظر داده....اخوی بشین سر جات تجارتت رو بکن دیگه....اینقدر هم ایران رو انگولک نکن....
با دم [b]شیر[/b] بازی نکن که شیره یهو گازت میگره :دی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='lordashrafi' timestamp='1384413216' post='348302']
[b] [size=5][url="http://www.asriran.com/fa/news/303943/%D8%AC%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%87%D8%A7-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%AE-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF"]جان کری: افزایش تحریم ها علیه ایران اشتباه است/ کاخ سفید: تحریم جدید یعنی جنگ[/url][/size][/b]

[indent=1]"جی کارنی" سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد: ملت آمریکا نمی خواهد به جنگ برود. آمریکایی ها راه حل مسالمت آمیز را برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ترجیح می دهند. جایگزین این مسیر، اقدام نظامی است.[/indent]
جان کری وزیر خارجه آمریکا معتقد است افزایش تحریم ها علیه ایران در وضعیت فعلی خطاست.
به گزارش [url="http://www.asriran.com/"]عصر ایران[/url] به نقل از رویترز، سخنگوی وزیر امور خارجه آمریکا گفت که او به اعضای کنگره آمریکا خواهد گفت اقدام کنگره در اعمال تحریم های جدید علیه ایران در زمان فعلی و در حالی که مذاکرات با تهران درباره برنامه هسته ای اش ادامه دارد یک اشتباه است.
جین ساکی به خبرنگاران گفت: کری که قرار است امروز چهارشنبه درنشست غیرعلنی کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا حاضر شود خواهان توقف اعمال تحریم های جدید علیه ایران خواهد شد تا دیپلمات های آمریکا و دیگر قدرت های جهانی بتوانند با تهران درباره مسئله هسته ای اش گفتگو کنند.
ساکی ادامه داد: جان کری از اعضای کنگره خواهد خواست درباره اعمال تحریم های جدید علیه ایران صبر پیشه کنند. وزیر خارجه آمریکا با شفافیت خواهد گفت که اعمال تحریم های جدید علیه ایران در حالی که واشنگتن همچنان در حال بررسی مسیر گفتگو و پیشرفت در فعالیت های دیپلماتیکی با این کشور است قطعا یک خطا خواهد بود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: آنچه که ما هم اکنون می خواهیم توقف موقت در اعمال تحریم های جدید علیه ایران است تا مطمئن شویم استراتژی قانون گذاری ما و استراتژی ما در مذاکرات در کنار یکدیگر و باهمراهی هم حرکت می کنند.
[size=5]اعضای کنگره آمریکا گفته اند که خواهان افزایش تحریم ها علیه ایران هستند تا این کشور امتیازات بیشتری را در مذاکرات هسته ای ارائه کنند.[/size] با این حال اعضای برجسته مجلس سنای آمریکا گفته اند بعد از جلسه امروز چهارشنبه با جان کری وزیر خارجه ، درباره اعمال تحریم های جدید علیه تهران تصمیم گیری می کنند.

ایران و گروه 1+5 روزهای پنجشنبه تا شنبه گذشته مذاکرات سختی را درباره مسئله هسته ای تهران برگزار کردند اما به نتیجه نرسیدند. قرار است مرحله بعدی مذاکرات 29 آبان جاری برگزار شود.

آمریکا یکی از اعضای موثر 1+5 است.

[color=#0000CD][b]کاخ سفید: تحریم جدید علیه ایران یعنی جنگ[/b][/color]
کاخ سفید هم به کنگره آمریکا هشدار داد تصویب تحریم های جدید علیه ایران به همه تلاش های دیپلماتیک برای دست یابی به راه حلی برای پرونده هسته ای ایران ضربه می زند و منجر به جنگ شود.
"جی کارنی" سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد: ملت آمریکا نمی خواهد به جنگ برود. آمریکایی ها راه حل مسالمت آمیز را برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ترجیح می دهند. جایگزین این مسیر، اقدام نظامی است.
[url="http://www.asriran.com/fa/news/303943/%D8%AC%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%87%D8%A7-%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%AE-%D8%B3%D9%81%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DB%8C%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D8%AC%D9%86%DA%AF"]http://www.asriran.c...م-جدید-یعنی-جنگ[/url]
[/quote]
این حرف جان کری برای دفاع از روند مذاکرات و اینکه نباید تحریم ها رو بیشتر کنیم نبوده و با زبون بی زبونی ایران رو تهدید به جنگ کرده همون حرفهای قبلی با ادبیات جدید
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هدف اصلیش به نظرم اینه که با ایران را بیان تا دوباره یکی مث محمود نشه رییس جمهور ایران!
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='lordashrafi' timestamp='1384434101' post='348331']
هدف اصلیش به نظرم اینه که با ایران را بیان تا دوباره یکی مث محمود نشه رییس جمهور ایران!
[/quote]
در این صورت باید خواسته های معقولانه تری رو مطرح کنن! ولی ظاهرا زیاده خواهی های اینها هنوز هم ادامه داره و اگه ما خواسته هاشونو بپذیریم هیچ بعید نیست در مرحله بعد دوباره خواسته های بیشتری مطرح کنن! ویرایش شده در توسط SHAHABESAGEB

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
طبق گفته اخیر لاوروف وقتی توافق روی پیشنهاد امریکا توسط ایران صورت گرفته در جلسه نهایی فرانسه ( حالا به زعم برخی ها با هماهنگی های پشت پرده ) خواستار اضافه شدن بندها یا موضوعات جدید به توافقنامه شده که باعث شده ایران شرایط جدید را نپذیره :

میشه تحلیل کرد غرب در مواجهه با انعطاف ایران توسط کشوری غیر از ارائه کننده طرح به طمع افتاده که مطالبات بیشتری داشته باشه.
غرب خواهان انعقاد توافقنامه نبوده اصولا و با پذیرش ایران غافلگیر شده و فعلا میز بازی را بهم زده برای جمع بندی شاید.
غرب با این ترفند حالا این حق را هم برای خودش غائل شده که توسط کری " دوباره " ایران را عامل به هم خوردن جلسه بدونه ( بدون اشاره به شروط جدیدی که خودش گذاشته)

[quote]
به گزارش [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url] به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که یک هفته به از سرگیری گفت و گوهای ایران با گروه 1+5 در ژنو باقی مانده، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد که ایران تاسیسات هسته ای خود را طی سه ماه گذشته توسعه نداده است.
خبرگزاری فرانسه این اقدام تهران را یک اقدام اعتمادساز تعبیر کرد.
در این گزارش آمده است که فقط 4 سانتریفیوژ جدید غنی سازی اورانیوم در تاسیسات نطنز فعال هستند و دستگاههای جدیدی در فوردو اضافه نشده اند.
گزارش آژانس همچنین می افزاید که ایران هیچ سانتریفیوژ نسل جدید آی آر 2ام را عملیاتی نکرده و اجزای مهم و عمده ای را در رآکتور در حال ساخت اراک نصب نکرده است.

[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920823000437"]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920823000437[/url]
[/quote] ویرایش شده در توسط alala

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=4][i]"[/i][/size]
[right][size=4][i][background=rgb(247, 247, 247)]آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد که ایران تاسیسات هسته ای خود را طی سه ماه گذشته توسعه نداده است.[/background][/i][/size][/right]

[right][size=4][i][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][background=rgb(247, 247, 247)]خبرگزاری فرانسه این اقدام تهران را یک اقدام اعتمادساز تعبیر کرد.[/background][/font][/color][/i][/size][/right]

[right][size=4][i][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][background=rgb(247, 247, 247)]در این گزارش آمده است که فقط 4 سانتریفیوژ جدید غنی سازی اورانیوم در تاسیسات نطنز فعال هستند و دستگاههای جدیدی در فوردو اضافه نشده اند.[/background][/font][/color][/i][/size][/right]

[right][size=4][i][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][background=rgb(247, 247, 247)]گزارش آژانس همچنین می افزاید که ایران هیچ سانتریفیوژ نسل جدید آی آر 2ام را عملیاتی نکرده و اجزای مهم و عمده ای را در رآکتور در حال ساخت اراک نصب نکرده است."[/background][/font][/color][/i][/size][/right]


[size=4][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][color=#282828]مگه قرار نبود در ازای این کارها حداقل بخشی از دارایی ایران آزاد بشه ؟ یعنی الان بدون امتیازگیری این کار رو کردیم!؟[/color][/font][/size]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b]"وزیر امور خارجه آمریکا گفت که آمریکا در توافق پیشنهادی درباره برنامه هسته ای ایران، احتمالا بخش کوچکی از دارایی های ایران را آزاد می کند و 95 درصد تحریم ها در جای خود باقی می ماند."[/b]

اگر واقعا بخواهیم به گفته های طرف های مذاکره توجه کنیم با اون توافقنامه ای که به نظر برای ایران چندان هم سبک نیست تنها چنین مقدار کمی اون هم با منت فراوان عایدمون بشه نمیدونم در آینده با این قدم غرب آیا حاضر خواهد شد قدم های بزرگتر در رابطه با تحریم های جدی را با تنها چیزهایی که برامون باقی مونده معامله کنه؟ حالا صرف نظر از توافق اخیر با آژانس و این توقف سه ماهه پیشرفت که تنها گویا برای حسن نیت به قول دکتر صالحی و تلطیف فضا صورت گرفته و در ازاش تقریبا چیزی هم مطالبه نشده.

نگرانی از این هست که وقتی غرب در برابر این همه انعطاف و در توافقنامه احتمالی که در حالت خوشبینانه در ازای توقف بیست درصد و عدم تکمیل اراک و ثابت نگه داشتن سه و نیم درصد در همین سطح، عدم استفاده از سانتریفیوژهای نسل جدید و بازرسی ها و ... تنها کمی از دارایی های مسدود شده را ازاد کنه و تحریم ها را در حد پنج درصد کاهش بده آیا در قدم های بعد حاضر خواهد بود در برابر تنها یکی دو مورد باقی مانده برای ما شامل اورانیوم غنی شده فعلی و اصل غنی سازی سه و نیم درصد 95 درصد که نه حتی مقدار کمی درصداز تحریم ها را کاهش بده؟

متاسفانه یکی از اشکالات دوره قبل هم به نظر من همین بود که تنوع کافی در برگ های برنده ما را ایجاد نکرد ( حالا جای شکر هست برای فردو و بیست درصد و نصب آی آر 2 ها و برخی اقدامات دیگه ) ولی کاش هر بار بعد از تشدید تحریمی بلافاصله ما موردی را به برنامه هسته ایمون اضافه میکردیم. هر چند نمیشه فشارها و تحریم ها و محدودیت های فنی و مالی را در نظر نداشت در اون مقطع. ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#9A1010][font=arial][size=4][b][center]
[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/263600/%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA-%DB%B7%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85"]بازگشت ۷بانک ایرانی به لیست تحریم[/url][/b]
[/center][/b][/size][/font][/color][color=#000000][font=tahoma, Arial][size=3][background=rgb(248, 248, 248)]
با ارائه اسنادی علیه ۷ بانک و ۲ شرکت ایرانی که حکم دادگاه بدوی برای خروج از تحریم‌های اتحادیه اروپایی را گرفته بودند، دادگاه تجدید نظر تا صدور حکم نهایی به صورت موقت این شرکت‌ها را دوباره به لیست تحریم‌ها باز گردانده است.[/background][/size][/font][/color][color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3]

به گزارش مشرق به نقل از فارس، بر اساس اعلام سفارتخانه‌های خارجی، اتحادیه اروپا شب گذشته دوباره 7 بانک و 2 شرکت ایرانی را که پیش از این بر اساس حکم دادگاه‌های بدوی اروپا از لیست تحریم‌های این اتحادیه خارج شده بودند، دوباره به لیست تحریم‌های اتحادیه بازگردانده است.

بنابراین گزارش اتحادیه اروپا دلیل این امر را نظر دادگاه تجدید نظر درباره تحریم این شرکت‌ها به بهانه ظن و گمان دخالت این شرکت‌ها در پروژه‌های هسته‌ای ایران اعلام کرده است.

یک منبع آگاه با اعلام این خبر گفت: در دادگاه‌های بدوی اروپا شرکت‌های ایرانی به درستی استدلال کردند که این شرکت‌ها خصوصی بوده و علیه ارتباط آنها با پرونده هسته‌ای ایران هیچ سندی وجود ندارد و ارائه نشده است و به همین دلیل در دادگاه‌های بدوی به علت فقدان مدارک علیه این شرکت‌ها، رای به نفع شرکت‌ها و بانک‌ها ایرانی صادر شد.

وی اضافه کرد: اروپایی‌ها به دادگاه تجدید نظر در دادگاه عالی اتحادیه اروپا مدارکی علیه شرکت‌ها و بانک‌های ایرانی ارائه کرده‌اند و دادگاه تجدید نظر به صورت موقت دستور داده است که تا صدور حکم قطعی این دادگاه و بررسی کامل مدارک این بانک‌ها و شرکت‌ها دوباره به لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا باز گردند و تحریم علیه این شرکت‌ها دوباره برقرار شود.

مقامات اروپایی تا کنون از افشای مدارک محرمانه ادعایی خود علیه شرکت‌های ایرانی استنکاف کرده و به ارائه اطلاعات از منابع عادی بسنده می‌کنند و به همین دلیل فضا برای مقابله حقوقی با ادعاهای آنها فراهم است و بعضی کارشناسان معتقدند این شرکت‌ها می‌توانند در صورت برخورد فعال با این اقدام اتحادیه اروپایی در این جنگ حقوقی پیروز شوند.

کارشناسان تحریم معتقدند اتحادیه اروپایی از برقراری مجدد این تحریم‌ها که عملا تحریم‌ها جدیدی نیز محسوب نمی‌شوند و در قالب ظاهری مناقشات حقوقی قابل توجیه است به عنوان یک تاکتیک و ابزار فشار بر ایران در مذاکرات هسته‌ای بهره می‌جوید.

رویترز پیش از این خبر داده بود اتحادیه اروپا دارایی‌ شرکت‌های ایرانی را که توسط دادگاه‌های اروپا لغو تحریم شده بودند، با هدف مقابله با این احکام، مجددا تحریم می‌کند.[/size][/font][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][b][color=#800000]لایحه تحریم‌های جدید علیه ایران هفته آینده به «سنا» فرستاده می‌شود[/color][/b]

[color=#0000CD]در حالی‌ که دور بعدی نشست ایران و ۱+۵ اواخر این هفته در «ژنو» برگزار می‌شود، لایحه تحمیل تحریم‌های جدید علیه ایران هفته آینده به سنا آمریکا فرستاده می‌شود.[/color]
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، لایحه تحمیل تحریم‌های جدید شدید علیه ایران احتمالاً هفته آینده به سنا فرستاده می‌شود و این در حالی است که 20 نوامبر (29 آبانماه) ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) قرار است در «ژنو» در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنند.

این لایحه تشدید تحریم‌ها علیه ایران در حالی قرار است به سنا فرستاده شود که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه هفته گذشته از کنگره درخواست کرده بود که تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را به حالت تعلیق درآورد و اجازه دهد که رویکرد دیپلماتیک در قبال برنامه هسته‌ای ایران پیش رود.
چندین نفر از جمهوری‌خواهان آمریکا که از اقدام کمیته بانکداری سنا در به تعویق انداختن بسته تحریم‌های جدید علیه ایران به تقاضای کاخ سفید، ناامید شده بودند، اعلام کردند که در حال بررسی این موضوع هستند و در تلاش هستند محدودیت‌های بیشتری را علیه ایران بعنوان متمم لایحه مجوز دفاعی تحمیل کنند که این لایحه احتمالاً اوایل هفته آینده به سنا فرستاده خواهد شد.

یکی از مشاوران ارشد سنا در خصوص این لایحه اعلام کرد: این بدان مفهوم است که در آستانه نشست ژنو ۳ لایحه دفاعی را مطرح می‌کنیم و تمامی این جدال بین کنگره و کاخ سفید به سر می‌آید.
مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژوئیه با ۴۰۰ رأی موافق در مقابل ۲۰ رأی مخالف، لایحه تحریم‌های شدیدتر علیه ایران را به تصویب درآورد.
چهار نفر از سناتورهای جمهوری‌‌خواه آمریکا، «مارک کرک» از ایالت ایلینوی، «مارکو روبیو» از ایالت «فلوریدا»، «جان کرنین» از ایالت تگزاس و «کلی آیوت» از «نیوهمپشایر» نامه‌ای را به اوباما نوشتند و در خصوص مذاکرات با ایران ابراز نگرانی عمیق کردند و به گزارشاتی اشاره کردند مبنی بر آنکه ایران با کاهش ۲۰ میلیارد دلاری تحریم‌هایش روبرو می‌شود و این در صورتی است که سانتریفیوژهایش را خاموش نمی‌کند، تأسیساتش را تعطیل نمی‌کند و غنی‌سازی اورانیوم را کنار نمی‌گذارد.

با اینحال، «دایان فینستین» یکی از سناتورهای دموکرات‌های ارشد کالیفرنیا که ریاست کمیته اطلاعات سنا را برعهده دارد تصریح کرد که به شدت با هرگونه تلاش برای افزایش تحریم‌ها علیه ایران در حالیکه ۱+۵ با ایران مذاکره می‌کند، مخالف است.
وی گفت: ضمیمه کردن تحریم‌های جدید به لایحه مجوز دفاعی یا هرگونه طرح دیگر به یک توافق بهتر (با ایران) منجر نمی‌شود. این تحریم‌ها موجب می‌شود که اصلا توافقی صورت نگیرد.
فینستین در بیانیه‌ای افزود: من از اصرار برخی سناتورها برای تضعیف گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ پریشان می‌شود. من هب حمایت خود از این مذاکرات ادامه می‌دهم و تا زمانیکه در راستای رسیدن به یک راه‌حل واقعی پیشرفت‌هایی را حاصل می‌آوریم، با هرگونه تحریم‌های جدید (علیه ایران) مخالف هستم.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]92/08/25[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]منبع: [url="http://farsnews.com/newstext.php?nn=13920825000250"]خبرگزاری فارس[/url][/font][/size]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.