Recommended Posts

13 minutes قبل , Skyhawk گفت:

اولین قطعنامه IAEA بر ضد ایران بعد از سال 2012 امروز تصویب شد.

اینها در تاریخ ثبت خواهند شد که چطور دقیقا تمام ادعاها در مورد رفع تحریم ها و عدم بازگشایی دوباره PMD کذب از آب دراومد در حالی که اون زمان کسانی که این واقعیات رو زودتر از زمانش تذکر میدادن مورد تمسخر و استهزا و اتهام قرار می گرفتن!

 

حدود 7 سال از داستان برجام سپری شد و دو سال هم از خروج آمریکا از برجام و ملتی که هر روز فقیرتر میشه و متاسفانه از عکس العمل مناسب به حملات متعدد غرب بر پیکره اقتصاد هم خبری نیست! چراکه اولا برخلاف سیاستهای غربگراهاست و ثانیا با پذیرش مکانیزم ماشه تا حد زیادی اقداماتشون رو بی اثر کردن!

جبهه غرب هرچند وقت یک بار ضربه ای بر اقتصاد کشور وارد میکنه و در جواب بیانیه خوانی در دستور کار قرار داره!

 

 

و ما فراموش نمی کنیم که چه کسانی چشم و گوش بسته پشت برجام و برجامیان بودند و چنین اوضاعی رو به وجود آوردن.

حداقل انتظار اینه که در آینده در جایگاه مدعی قرارنگیرن!

در مورد نقد برجام که کمابیش با شما موافقم.

اما ما نمی تونیم مردم رو به خاطر اینکه از فلان تفکر (که به نظر من درست نیست و این سلیقه یا نظر شخصی من هست) حمایت کردن، سرزنش کنیم. هر کسی می تونه هر نظری و سلیقه ای در چارچوب جمهوری اسلامی داشته باشه. خود من و شما هم ممکنه اشتباه کنیم. و در آینده هم احتمالا مرتکب اشتباه خواهیم شد.

در مورد مسئولین وضع متفاوته. اون ها حق ارتکاب اشتباهی که می شد جلوش گرفته بشه رو ندارن. باید بازخواستشون کرد، از هر حزب و جریانی که باشند.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پاک شود

ویرایش شده در توسط Ghalam

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مسئله هسته ای نبایدها و اینکه چه کار نکنیم مشکل ما نبوده، اینکه چه کار کنیم تا اعمال قدرت کنیم و خواست خودمون رو پیش ببریم مسئله مهمی بوده، ما در سه بازه و در چندین هیئت با طرف های غربی حمایت کردیم بدون نتیجه  و نهایت خواسته های ما سه و نیم % غنی سازی بود و.... به نظرم مشکل ما اساسیه و به سرگردانی در سیاست های کلی بعد از زمان جنگ بر می گرده.  وقتی دستمون خالیه نمی تونیم در مقابل کشورهایی که 500 سال سابقه استعمار ، استثمار و استحمار و غارت کشورهای ضعیف تر رو دارند واکنش مناسب و اعمال اراده خودمون را داشته باشیم و ورای جزئیات در دولت های مختلف ما مجبور به وا دادن بوده ایم ولی اگه دست ما در زمینه های مختلف پر بود مجبور نبودیم که اینطور باشیم.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پاک شود

ویرایش شده در توسط Ghalam
تکرار مکررات و آب در هاون کوبیدن

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

قسمت اول فرمایشات شمارو باهاش موافقم ولی فکر کنم متوجه عرایض بنده نشدید چون بنده امر گسترده تری رو بهش تاکید دارم که فقط کلیشه فساد و... نیست. سیاست ورطه ای است که در اون باید لبخند به لب و چاقو در دست باشی، با لبخند دشمنتو گول بزنی و با سلاح در پس پرده ات در زمان مناسب کارشو بسازی. به نظرم ما از اول انقلاب دقیقا برعکس بودیم یعنی دید و برخورد قهری در ظاهر با دشمنان ایران داشتیم ولی در عمل و زمان مناسبش تعامل زیادی با اون دشمنان داشتیم در همه دولت ها. ما باید به یک سیاست کلی برسیم ، سیاستی که اونو رو در بوق و کرنا نکنیم و براساس اون پیش بریم و ابزار اعمال قدرت اعم از دیپلماسی، متحدین قوی، توسعه پایدار و... جذب کنیم و بعد دشمنان رو آچمز کنیم ولی ما بجز شعار چیزی نداریم. در تاریخ هم ما ستارگان دنباله داری داشتیم  نظیر امیر کبیر، قائم مقام فراهانی، عباس میرزا، نادرشاه و... که براساس رویه شخصی تلاششونو کردند ولی کار ر درازمدت پیش نرفته چرا چون بستر کار گروهی و ماندگار و براساس برنامه ریزی مدون و آینده نگرانه وجود نداشته، بستری رو نداشتیم که برایند فعالیت هاش در درازمدت مفید باشه حتی با وجود تجارب منفی و شکست خورده. امروزه هم مشابه امیر کبیر یا نادر رو داریم ولی وقتی بستری برای استفاده از اونها نداریم فایده اش چیه؟ شاید خوندن سینوهه که با نگارش ذبیح الله منصوری گسترش یافته بد نباشه، در داستان سینوهه ما با حکومتی به نام هیت روبرو بودیم که 30 سال در سکوت تلاش می کردند تا روزی دنیارو فتح کنند و در زمان خیزش حتی تا دروازه های مصر باستان پیش رفتند آیا ما اینطور بودیم؟ به نظرم نه و اتفاقا برعکس این رویه رو طی کردیم.

ویرایش شده در توسط aminf14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1- جنگ آخرین گزینه است

  • چه جنگی؟
    • هدف مشخص باشد.
    • حدود سود و زیان مشخص باشد.
    • ابزار مشخص باشد(چه ابزار های دشمن چه خودی)
    • پایان جنگ مشخص باشد.
    • استراتژی های موازی تعریف شده باشد.
    • استراتژی های پذیرش پایان جنگ مشخص شده باشد( چه شکست، چه پیروزی)
    • منابع پیش بینی شده باشند
    • ...

2- تعامل و گفتگو یک گزینه منطقی ولی برجام حماقت(یکی از بزرگترین حماقت ها قبول مکانیزم ماشه است البته احتمالش هست مذاکره کنندگان یا متن را نخوانده اند یا خیانت کرده اند، سادگی معنایی ندارد)

3-  بازدارندگی ایجاد کنیم بدون حساس کردن جامعه جهانی

  • بازدارندگی هسته ای
    • امکانش فراهم نیست
  • سلاح های غیر متعارف
    • غیر شرعی، امکانش فراهم نیست
  • سلاح های متعارف
  • گسترش و بروزرسانی سلاح های متعارف
  • گسترش نفوذ چند لایه و عمیق در منطقه و مراکز حساس و حیاتی دشمن
    • شدنی و در حال اجراست
  • پیشرفت علمی
  • کنار گذاشتن اقتصاد نفتی
  • ایجاد اقتصاد مولد و دانش بنیانی و شروع انقلاب صنعتی چهارم
  • افزایش همبستگی ملی
    • اجرای عدالت
    • تغییر قوانین و تصویب قوانین جدید
    • گسترش زیرساخت ها
    • ...
  • ...

 

 

در کل وقتی میتونی حقت رو بگیری که قوی باشی

قوی شدن -> راهی که باید رفت

 

در این برهه راه حل احتمالی کاهش نظارت آژانسه به نظرم.

ویرایش شده در توسط iraniran
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
13 minutes قبل , aminf14 گفت:

قسمت اول فرمایشات شمارو باهاش موافقم ولی فکر کنم متوجه عرایض بنده نشدید چون بنده امر گسترده تری رو بهش تاکید دارم که فقط کلیشه فساد و... نیست. سیاست ورطه ای است که در اون باید لبخند به لب و چاقو در دست باشی، با لبخند دشمنتو گول بزنی و با سلاح در پس پرده ات در زمان مناسب کارشو بسازی. به نظرم ما از اول انقلاب دقیقا برعکس بودیم یعنی دید و برخورد قهری در ظاهر با دشمنان ایران داشتیم ولی در عمل و زمان مناسبش تعامل زیادی با اون دشمنان داشتیم در همه دولت ها. ما باید به یک سیاست کلی برسیم ، سیاستی که اونو رو در بوق و کرنا نکنیم و براساس اون پیش بریم و ابزار اعمال قدرت اعم از دیپلماسی، متحدین قوی، توسعه پایدار و... جذب کنیم و بعد دشمنان رو آچمز کنیم ولی ما بجز شعار چیزی نداریم. در تاریخ هم ما ستارگان دنباله داری داشتیم  نظیر امیر کبیر، قائم مقام، عباس میرزا، نادرشاه و... که براساس رویه شخصی تلاششونو کردند ولی کار پیش نرفته چرا چون بستر کار گروهی و ماندگار و براساس برنامه ریزی مدون و آینده نگرانه وجود نداشته. امروزه هم مشابه امیر کبیر یا نادر رو داریم ولی وقتی بستری برای استفاده از اونها نداریم فایده اش چیه؟ شاید خوندن سینوهه که با نگارش ذبیح الله منصوری گسترش یافته بد نباشه، در داستان سینوهه ما با حکومتی به نام هیت روبرو بودیم که 30 سال در سکوت تلاش می کردند تا روزی دنیارو فتح کنند و در زمان خیزش حتی تا دروازه های مصر باستان پیش رفتند آیا ما اینطور بودیم؟ به نظرم نه و اتفاقا برعکس این رویه رو طی کردیم.

 

عملا هیچ ایده ای برای حکومت کردن به جزء شعار و بها دادن به ظواهر وجود نداشته و ندارد . 40 سال از برپایی ج.ا می گذره ، اگه شما یک نظریه ی اقتصادی  اختصاصی درون ج.ا دیدی ، من رو هم خبر کن ... نهایتا یک بانکداری اسلامی راه انداختند که عملا کاری که می کنه بنا به قرآن ، « جنگ با خدا و رسول خدا » هست ...

حالا صدا و سیما و کارشناسان عزیز دل با حقوق های آنچنانی ج.ا در صدا و سیما به این خیال باشند که ترامپ می رود و اوضاع بهتر می شود ...

 

من خودم رو تقطیع می کنم وگرنه احتمالا چیزی از سایت باقی نمی مونه و برای خودم هم مشکل پیش می آید.

 

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Like 1
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته تا زمانی که امثال این کوته فکرها رو تو ایران داریم وضع ما همینه، آمریکایی ها به اینا میگن "احمق های پرفایده (Useful idiots)" :

 

1efu_111.jpg

 

ohsx_222.jpg

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 minutes قبل , Ghalam گفت:

 

عملا هیچ ایده ای برای حکومت کردن به جزء شعار و بها دادن به ظواهر وجود نداشته و ندارد . 40 سال از برپایی ج.ا می گذره ، اگه شما یک نظریه ی اقتصادی  اختصاصی درون ج.ا دیدی ، من رو هم خبر کن ... نهایتا یک بانکداری اسلامی راه انداختند که عملا کاری که می کنه بنا به قرآن ، « جنگ با خدا و رسول خدا » هست .... حالا صدا و سیما و کارشناسان عزیز دل با حقوق های آنچنانی ج.ا در صدا و سیما به این خیال باشند که ترامپ می رود و اوضاع بهتر می شود .... من خودم رو تقطیع می کنم وگرنه احتمالا چیزی از سایت باقی نمی مونه و برای خودم هم مشکل پیش می آید.

 

من این ناراحتی که برگرفته از خیرخواهی و حساسیت بخاطر ایران و بزرگی اون هست رو درک میکنم ولی اهمیت دادن به برنامه ریزی، کار گروهی، روحیه کار جمعی و تضارب آرا چیزی نیست که سایت یا شخصی رو منهدم کنه و از ابزار توسعه هست. به نظرم جایی که ما خواستیم ، تمرکزمونو گذاشتیم، بودجه مناسب و ابزارهای حمایتی و حوصله زیادی به خرج دادیم نتیجه رضایت بخش بوده مورد واضحش توان موشکی  و حتی پدافندی و پهپادی اینکه چرا در بقیه زمینه ها که روزانه با خیلی از دوستان در موردش بحث میشه موفق نشدیم چون نخواستیم.

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ببینید غربی جماعت فقط زبون زور و گلوله می فهمه حالا هی از این رفتار اونها تعجب کنید. 

اگه اسلحه را روی صورت اونها کشیدید اونوقت عاشق سینه چاک شما میشوند و مذاکره و صلح برایشان جذاب میشه

  • Like 3
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر نورنیوز را منعکس کننده مواضع شورای امنیت ملی بدونیم دیروز در مقاله ای هشدار امیز اشاره کرده بود که ایران به تهدید و فشار قطعا پاسخ نمیده و پس تلاش نکنند با قطعنامه در حقیقت ضربه دو جانبه بزنند به ایران:

هم ایران را مجبور کنند به دستان خودش راستی آزمایی موساد و اطلاعاتش را کلید بزنه

هم ایران را مجبور کنند یک سلسله راستی آزمایی بی پایان را که هر بار موساد و سیا و سرویسهای اروپایی و حتی سعودی با چند عکس به اژانس میارن را بپذیره، نهایتا اجازه بازرسی این را بده، فردا یکی دیگه، پس فردا دو تا دیگه تا نهایتا جایی که قطعنامه صادر بشه و ... پس همون بهتر که از ابتدا چیزی را نپذیریم

 

ولی باز شوربختانه جناب ظریف دیشب اخر وقتی توییتی زد با این مضمون که اژانس قطعنامه را تصویب نکنه حالا یه راهی پیدا میکنیم تا نظراتش تامین بشه. که البته نتیجش را هم امروز دیدیم. ولی دوستان گمان میکنند فقط این تهاجم خبیثانه اروپا بود جایی که ایران انتظار نداشت (مسئولان البته) نه خیر! بلکه بایک حمله فوری دیگه قدم بعدی را اینطور برداشتند:

 

اروپا بلافاصله بعد از تصویب این قطعنامه با حفظ رویکرد تهاجمی توسط وزیر خارجه انگلستان و فرانسه اعلام کردند حتی با وجود کرونا قرار هست سه کشور اروپایی گرد هم بیان تا در رابطه با راهبرد اتیشون در مورد رفتارهای مخرب! ایران در منطقه و الزام به همکاری با بازرسان و همکاری با گزارشگران سازمان ملل و موظف کردن ایران به تغییر رفتارش و همچنین اینده برنامه اتمی ایران گفتگو کنند. ( تهدید جدید و این بار حول سه موضوع برجام، موشک ها و منطقه همزمان چیزی که لااقل قبل برجام تمامش حول هسته ای بود و حالا اروپا از مقام متهم عمل به تعهداتش در مقام مهاجم ( امریکا به خاطر کم کردن حساسیت و اجازه به ایجاد اجماع جهانی خودش را کنار کشیده و توپ را با همکاری کامل دست اروپا داده و تنها لبخند میزنه) قرار گرفته)

  دقیقا از زمان کرنش ایران در مقابل مکرون و فرستادن سیگنال برجام تمومه برای ما هم و مشتاق به دیدار ترامپ هستیم، باز دقیقا مثل بلایی که تیم ایرانی سر موضوع تحریم تسلیحات وقتی خودش از حقوقش عقب نشینی کرد روسیه و چین هم عقب نشستند و اروپا چند گام جلو گذاشت.

 

در مجموع این بازی برای پیش بردن تحریم تسلیحاتی هم هست. حالا اروپا یک بازی را شروع کرده که چین و روسیه هم با تحریم تسلیحاتی موافقت کنند و حالا یا از طریق ارجاع پرونده ایران از اژانس به شورای امنیت برای پیش بردن یک قطعنامه موازی که بتونه بدون از بین بردن برجام ( همچنان برای اروپا برجام به این شکل عالی شمرده میشه ) فشارهای جانبی به ایران را اعمال کنه و یا از طریق تهدید به فروپاشی برجام روسیه و چین را مورد تهدید قرار بده.

 

سخنان گروسی بعد تصویب این قطعنامه را ببینید. گویا بولتن یا پمپئو دارند تشریح میکنند مواضع اژانس را.  با این وضعیت سازمان های بین المللی که حتی وقتی طرفی که کامل و دربست در اختیارشون هست فقط یک تعلل مکینه مردونده میشه!! و طرفی میارن که اتیشش از پمپئو تندتره و یا همچنین سازمان ملل و ... ده ها نشانه اشکار دیگه بعد در ایران ما امید داریم توافق و تفاهم و امضا و سند! را ملاک قرار بدند در مقابل کرنش ما.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

1- اولا گفته شده که اروپا به دنبال مصالحه با امریکا برای حفظ برجام است که بر مبنای ان تحریم تسلیحاتی ایران به صورت محدود برداشته شود و ایران امکان خرید سلاح های پیشرفته را نداشته باشد.

همه میدانند که ایران دارای تکنولوژی ساخت سلاح است و مشکل ما سلاح های پیشرفته مثل هواپیما و هلیکوپترهای به روز است. این تحریم برداشتن که نتوانیم سلاح پیشرفته بخریم  با بر نداشتن تفاوتی ندارد. اروپا ظاهرا ما را بچه فرض کرده

2- کار ترامپ تمام است. به نظر من کاملا روشن است. وقتی بولتون جمهوری خواه علیه ترامپ در چنین شرایط حساسی مصاحبه میکند و کتاب مینویسد یعنی حاکمیت امریکا به این نتیجه رسیده سیاست های ترامپ شکست خورده و باید برود. بایدن سن بالایی دارد و یک راه حل موقت چهار ساله است تا چهار سال بعد رئیس جمهور دیگری جایگزین شود

3- امریکا و اروپا میدانند که در زمان بایدن باید قضیه ایران حل شود. هم ایران هم امریکا هم اروپا هر سه در حال  جمع اوری کارت هایی هستند که در دور بعدی مذاکرات رو کنند. بایدن ابتدا میگفت به برجام بر میگردد الان میگوید دنبال توافق جامع تری است. مشخص است توافق های لازم با او صورت گرفته. و جمهوری خواهان و دموکرات ها با هم به توافق هایی رسیده اند. هر یک از طرفین یعنی ایران و امریکا به دنبال توافق مطلوب خود هستند.  ایران به دنبال اجرای برجام و امریکا به دنبال امتیازگیری بیشتر در دور بعدی است. ولی به نظر من در دوره بایدن توافقی صورت میگیرد

ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, sasasasa گفت:

 

3- امریکا و اروپا میدانند که در زمان بایدن باید قضیه ایران حل شود. هم ایران هم امریکا هم اروپا هر سه در حال  جمع اوری کارت هایی هستند که در دور بعدی مذاکرات رو کنند. بایدن ابتدا میگفت به برجام بر میگردد الان میگوید دنبال توافق جامع تری است. مشخص است توافق

 

اگر همین یک نکته را در نظر بگیریم، و باقی موراد را فرض بگیریم درست هست، پس برجام قطعا دیگه وجود نداره و از طرفی حتی بایدن هم چیزی فراتر از تعهدات ایران در برجام (خصوصا موشک و منطقه) میخواد. اونها برای فشار نیاز به بگره ای ندارند، ترامپ همه تحریمها را انجام داده و برخی از تحریمها که ذیل حقوق بشر و تروریسم صادر شدند را حتی شاید بایدن نتونه ولو اگر ایران توافق جدیدی باهاش بکنه برداره. ( خود امریکایی ها از تله ترامپ یاد میکنند این را برای دولت بعد که حتی اگر خواست هم نتونه این تحریمها را برداره چون طبق قوانین امریکا ذیل قانون تروریسم و حقوق بشر صادر شدند و مسیر جداگانه ای جز توافق سیاسی برای برطرف کردنشون لازمه که حداقل اینه که طولانی است مسیرش )

 

از طرفی ما در مقابل دست پرتر امریکا ( حتی به نسبت قبل برجام) اتفاقا دستمون خالی تر هست. یعنی اراک ناقص شده، انباشت هسته ای خراج شده و از همه مهمتر با بازرسی ها و اطلاعات دقیقی که اژانس الان در اختیار داره اون ابهام و فضای غبارالود را نسبت به برنامه هسته ای ایران نداره. تمام پتانسیل ایران برای حرکت در مسیر هسته ای و زمان دستیابی به هر جزء جدید و توان فنی و انسانی و لجستیکی و جغرافیایی و محصولی را کامل میدونه و نگرانی ندارند قددرتهای غربی.

 

حالا ما نه تنها در این فرصت کم ( چه ترامپ بمونه چه بایدن بیاد ) دنبال جمع اوری برگهای جدید نیستیم ( که باید چند برابر قبل برجام باشه تازه در حالیکه ما در موقعیت منفی قبل برجام هستیم! ) تا شاید فرضا در توافق احتمالی بعدی طرف خواسته هاش را به موشک و منطقه و تحریم دائم هسته ای نکشونه بلکه با بازی خوردن در اروپا در حال از دست دادن زمان هم هستیم.

ویرایش شده در توسط alala
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , alala گفت:

اگر نورنیوز را منعکس کننده مواضع شورای امنیت ملی بدونیم دیروز در مقاله ای هشدار امیز اشاره کرده بود که ایران به تهدید و فشار قطعا پاسخ نمیده و پس تلاش نکنند با قطعنامه در حقیقت ضربه دو جانبه بزنند به ایران:

هم ایران را مجبور کنند به دستان خودش راستی آزمایی موساد و اطلاعاتش را کلید بزنه

هم ایران را مجبور کنند یک سلسله راستی آزمایی بی پایان را که هر بار موساد و سیا و سرویسهای اروپایی و حتی سعودی با چند عکس به اژانس میارن را بپذیره، نهایتا اجازه بازرسی این را بده، فردا یکی دیگه، پس فردا دو تا دیگه تا نهایتا جایی که قطعنامه صادر بشه و ... پس همون بهتر که از ابتدا چیزی را نپذیریم

 

ولی باز شوربختانه جناب ظریف دیشب اخر وقتی توییتی زد با این مضمون که اژانس قطعنامه را تصویب نکنه حالا یه راهی پیدا میکنیم تا نظراتش تامین بشه. که البته نتیجش را هم امروز دیدیم. ولی دوستان گمان میکنند فقط این تهاجم خبیثانه اروپا بود جایی که ایران انتظار نداشت (مسئولان البته) نه خیر! بلکه بایک حمله فوری دیگه قدم بعدی را اینطور برداشتند:

 

اروپا بلافاصله بعد از تصویب این قطعنامه با حفظ رویکرد تهاجمی توسط وزیر خارجه انگلستان و فرانسه اعلام کردند حتی با وجود کرونا قرار هست سه کشور اروپایی گرد هم بیان تا در رابطه با راهبرد اتیشون در مورد رفتارهای مخرب! ایران در منطقه و الزام به همکاری با بازرسان و همکاری با گزارشگران سازمان ملل و موظف کردن ایران به تغییر رفتارش و همچنین اینده برنامه اتمی ایران گفتگو کنند. ( تهدید جدید و این بار حول سه موضوع برجام، موشک ها و منطقه همزمان چیزی که لااقل قبل برجام تمامش حول هسته ای بود و حالا اروپا از مقام متهم عمل به تعهداتش در مقام مهاجم ( امریکا به خاطر کم کردن حساسیت و اجازه به ایجاد اجماع جهانی خودش را کنار کشیده و توپ را با همکاری کامل دست اروپا داده و تنها لبخند میزنه) قرار گرفته)

  دقیقا از زمان کرنش ایران در مقابل مکرون و فرستادن سیگنال برجام تمومه برای ما هم و مشتاق به دیدار ترامپ هستیم، باز دقیقا مثل بلایی که تیم ایرانی سر موضوع تحریم تسلیحات وقتی خودش از حقوقش عقب نشینی کرد روسیه و چین هم عقب نشستند و اروپا چند گام جلو گذاشت.

 

در مجموع این بازی برای پیش بردن تحریم تسلیحاتی هم هست. حالا اروپا یک بازی را شروع کرده که چین و روسیه هم با تحریم تسلیحاتی موافقت کنند و حالا یا از طریق ارجاع پرونده ایران از اژانس به شورای امنیت برای پیش بردن یک قطعنامه موازی که بتونه بدون از بین بردن برجام ( همچنان برای اروپا برجام به این شکل عالی شمرده میشه ) فشارهای جانبی به ایران را اعمال کنه و یا از طریق تهدید به فروپاشی برجام روسیه و چین را مورد تهدید قرار بده.

 

سخنان گروسی بعد تصویب این قطعنامه را ببینید. گویا بولتن یا پمپئو دارند تشریح میکنند مواضع اژانس را.  با این وضعیت سازمان های بین المللی که حتی وقتی طرفی که کامل و دربست در اختیارشون هست فقط یک تعلل مکینه مردونده میشه!! و طرفی میارن که اتیشش از پمپئو تندتره و یا همچنین سازمان ملل و ... ده ها نشانه اشکار دیگه بعد در ایران ما امید داریم توافق و تفاهم و امضا و سند! را ملاک قرار بدند در مقابل کرنش ما.

 

بازی که آمریکا داره انجام میده شبیه با یک حرکت شطرنج هست کیش شاه و تهدید وزیر یا قلعه

در این میان ایران رو تو فشار بیشتر می برن

اگر ایران جواب نده اجازه فشار بیشتر رو میده 

اگر جواب بده باید بزنه زیر برجام 

 

باتوجه به صحبت های مشاور بایدن در مورد حفظ تحریم ها و توافق جدید و با لحاظ کردن این قطعنامه 

باید زمین بازی رو عوض کرد (یادمون باشه این جنگ هیبریدی هست )

یعنی فارغ از اینکه ایران در آژانس جواب چطور می دهد باید در میادین دیگر آمریکایی ها رو به موضع انفعال برد

1- اقتصاد ، معیشت مردم باید تامین بشه در غیر اینصورت باختیم ( به نظر میاد باید برای اقشار محروم کوپن دیده شود و فساد شدید سرکوب بشه) 

اگر این مورد حل بشه ، باقی حل شده است

 

2- حمله به متحدین و نیروهای اطلاعاتی آمریکا، مثل داستان خطوط نفت یمن و یا سقوط آن هواپیما در افغانستان

(زدن هنر مندانه اهداف با کمترین انرژی بیشترین بازگشت که صدا نداشته باشه ولی خونریزی داشته باشه، زدن نیروهای اطلاعاتی و یا سیستم های جاسوسی )

 

3- حفظ ارتباط با چین به عنوان قدرت آینده و جایگزین آمریکا 

 

4- قدرتمند شدن با ابزار و سلاح های جدید که موازنه قدرت را بازگرداند

 

 

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , SardarJangal گفت:

البته تا زمانی که امثال این کوته فکرها رو تو ایران داریم وضع ما همینه، آمریکایی ها به اینا میگن "احمق های پرفایده (Useful idiots)" :

 

 

این تفریط قسمتی اش نتیجه دیدگاه افراطیه که تا سالها قطع نامه هارو ورق پاره می پنداشت و کسی هم اجازه اظهار نظر نداشت. همین دیدگاه افراطی تعامل اونهم با حداکثر وادادگی رو تبدیل به رویاهایی کرد که خیلی ها داخلش افتادن.  گفته زیبا کلام از سر خوش بینی مفرط و زمانی بود که برجام در بهارش بود و کسی فکر نمیکرد به این خزان و زمستان برسه

دوستی دیدگاه جالبی داشت:

ما قبل برجام و این وا دادن 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری  خارجی در کشور  داشتیم؟

سوالات بعدی:

متحدین درجه اولی در دنیا داشتیم که پشت ما باشن؟

روش رفتاری درستی در سیاست ، اقتصاد و فرهنگ داشتیم؟

 

فرض کنیم برجام موفق میشد و ترامپی روی کار نمیومد مشکلات ساختاری ما حل میشد؟

به نظر بنده نه

برجام و بلای هسته ای که سر ما نازل شد  از جنبه ای برکتی که داشت این بود ما که متوجه این اشتباهات باشیم، متوجه این رقابت حذفی جناح چپ و راست در همه موضوعات باشیم که منافع مردمو فدای خودش کرده

یه طرف کلا وا میده

یه طرف از یه مسئله کوچیک مسئله ای بزرگ می سازه و اون رو تبدیل به یک بحران می کنه

دکتر مجید جلالی یه جمله جالب میگه : وای از روزی که برنامه غلط بار بده

برجام اگه موفقم میشد مشکلات ساختاری و نگاه غلط کلی مارو از بین نمی برد

قبل برجام هم این مشکلات وجود داشت و چه چپ و چه راست دیدگاه درستی برای حلش نداشتن چه در سال 82، چه 86، چه 91 و چه 99

 

ما سالها قبل این اشتباه در مورد قطعنامه 598 داشتیم

وقتی از موضع عزت و قدرت بودیم کوتاه نیومدیم و قطعنامه رو نپذیرفتیم

و گذاشتیم عدل زمانی که تمام مهره هارو در فاو و... از دست دادیم و از موضع ضعف قطعنامه رو پذیرفتیم

ما در ماجرای هسته ای باید همون  زمانی که لاریجانی  مسئول مذاکره با سولانا بود ماجرارو ختم می کردیم و تمام

ولی این ماجرا هی بزرگ شد و تبدیل به ابزار دو دیدگاه چپ و راست برای رای آوری شد و شد این وضعی که الان داریم

  • Like 1
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.