Recommended Posts

40 minutes قبل , alala گفت:

 

اگر همین یک نکته را در نظر بگیریم، و باقی موراد را فرض بگیریم درست هست، پس برجام قطعا دیگه وجود نداره و از طرفی حتی بایدن هم چیزی فراتر از تعهدات ایران در برجام (خصوصا موشک و منطقه) میخواد. اونها برای فشار نیاز به بگره ای ندارند، ترامپ همه تحریمها را انجام داده و برخی از تحریمها که ذیل حقوق بشر و تروریسم صادر شدند را حتی شاید بایدن نتونه ولو اگر ایران توافق جدیدی باهاش بکنه برداره. ( خود امریکایی ها از تله ترامپ یاد میکنند این را برای دولت بعد که حتی اگر خواست هم نتونه این تحریمها را برداره چون طبق قوانین امریکا ذیل قانون تروریسم و حقوق بشر صادر شدند و مسیر جداگانه ای جز توافق سیاسی برای برطرف کردنشون لازمه که حداقل اینه که طولانی است مسیرش )

 

از طرفی ما در مقابل دست پرتر امریکا ( حتی به نسبت قبل برجام) اتفاقا دستمون خالی تر هست. یعنی اراک ناقص شده، انباشت هسته ای خراج شده و از همه مهمتر با بازرسی ها و اطلاعات دقیقی که اژانس الان در اختیار داره اون ابهام و فضای غبارالود را نسبت به برنامه هسته ای ایران نداره. تمام پتانسیل ایران برای حرکت در مسیر هسته ای و زمان دستیابی به هر جزء جدید و توان فنی و انسانی و لجستیکی و جغرافیایی و محصولی را کامل میدونه و نگرانی ندارند قددرتهای غربی.

 

حالا ما نه تنها در این فرصت کم ( چه ترامپ بمونه چه بایدن بیاد ) دنبال جمع اوری برگهای جدید نیستیم ( که باید چند برابر قبل برجام باشه تازه در حالیکه ما در موقعیت منفی قبل برجام هستیم! ) تا شاید فرضا در توافق احتمالی بعدی طرف خواسته هاش را به موشک و منطقه و تحریم دائم هسته ای نکشونه بلکه با بازی خوردن در اروپا در حال از دست دادن زمان هم هستیم.

داستان چانه زنی است. اونها از بالا شروع میکنن ما از پائین. دست ما هم خیلی خالی نیست. در دور قبل از برجام روسیه و چین رای به قطنامه های علیه ایران میدادند الان نمی دن. اتحاد شکسته شده. دور قبل سوریه عملا دست داعش بود. الان نیست. الان ما از طریق یمن به عربستان موشک میزنیم. ما ماگزیمم تحریم ها رو هم دیدیم و شکسته نشدیم. توانایی نظامی ما را در حمله به پایگاه های امریکا و ارامکو همه دیدند. اینها مهم است. اگر اینها نبود که اصلا امریکا با ما کنار نمی اومد. میذاشتن انقدر تحریم بمونیم تا نابود شیم!!!! 

ویرایش شده در توسط sasasasa
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظرم دیگر راهبرد "نه جنگ، نه مذاکره" جوابگو نیست.

 

باید مقابله کرد در برابر زیادی خواهی مدعیان یا حداقل تکلیف مشخص بشود..

این روند هرچه بیشتر طول بکشه، فشار اصلیش روی مردم هست.

وقتی شاهد افزایش قیمت ها به بهانه قطعنامه یا تحریم باشیم، بالطبع دوباره اعتراض ها شکل میگیره. حالا فلان گروهک یا کشور هم بهره برداری خودش انجام میده. (اتفاقا سر همین اعتراض، آشوب ها طرف مقابل فشار بیشتری وارد میکنه)

 

باور دارم ایستاده جان دادن بهتر از مرگ تدریجی هست.

نشانه ها روز به روز نمایان تر میشوند.

 

 

------------------------------------------

 

قطعنامه تروئیکای اروپا علیه ایران، به رغم مخالفت جدی چین و روسیه در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۳۰ خرداد به تصویب رسید. (پانا)

 

۲۵ کشوری که به این قطعنامه رای مثبت دادند شامل:

استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، اکوادور، مصر، استونی، فرانسه، آلمان، غنا، یونان، مجارستان، ایتالیا، ژاپن، کویت، مراکش، نیجریه، نروژ، پاناما، عربستان سعودی، سوئد، انگلیس، آمریکا، اروگوئه و آرژانتین هستند.

 

روسیه و چین نیز به این قطعنامه رای منفی دادند.

 

کشورهای آذربایجان، هند، مغولستان، نیجر، پاکستان، آفریقای جنوبی و تایلند به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

 

پاراگوئه نیز غایب بوده است.

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای برون رفت از بن بست فعلی یا رئیس جمهور یا رهبر کشور باید اعتبارشون رو بگذارند وسط و تصمیم قاطعانه برای خروج از آژانس بین المللی اتمی و NPT و مجهز کردن ایران به سلاح هسته ای و شروع یک مسابقه ی تسلیحات اتمی بیخ گوش اروپا بگیرند . ادامه ی وضع موجود تقریبا هیچ هزینه ای برای غربی ها و به خصوص آمریکا نداره ولی مثل زخم سر بازی هست که داره خون ما رو از هدر می ده .

 

جناب روحانی که اگه چنین موضعی رخ بده ( تقابل با غرب ) ، در عمل با تصمیمات اقتصادی نابود گرشون در کنار غربی ها و ضد ایران و مردم ایران موضع گیری می کنه ( مثال اخیرش همین قطع ارز سموم کشاورزی در فصلی که کشاورزان نیاز به خرید و استفاده از سم دارند )  و بنابراین ایشان معلوم الحال هستند .

 

می ماند رهبری که متاسفانه بنا به دلایلی که ساده ترینشون می تونه کهولت سن باشه ، اراده و توانی برای این کار وجود ندارد .

 

عملا برای مسئولین ج.ا شرایط موجود بهترین وضعه چون نه اراده ، نه ایده برای برون رفت از وضع فعلی وجود نداره و از نظر من مهمترین و ساده ترین دلیلش این هست که  توان جسمانی وارد شدن به شرایط پر تنش و پر استرس مقابله ی مستقیم و تهاجمی با غرب در بین مسئولین ارشد ایران با میانگین سنی بالای 65 سال ، وجود نداره .

 

بنابراین غربی ها قدم به قدم سنگرها رو فتح می کنند تا عملا به جایی برسیم که دیگه توان حتی خروج از NPT رو نداشته باشیم و با مرگ قریب الوقوع رهبران کهنسال ایران و حلقه ی اول مدیریتی ج.ا ، رهبران بعدی عملا مجبور به تسلیم شدن می شوند .  مشکل وقتی تشدید می شه که بدونیم حلقه ی قدرت در 30 سال پس از جنگ  در اختیار جمعی حدودا 300 نفره بوده که حالا هیچ جانشینی به جزء مشتی بعله قربان گو و چاپلوس تربیت نکردند و با مرگ و از کار افتادگی اکثریتشون در دهه ی اول قرن 15 شمسی اسلامی ، عملا بحران مدیریتی شدیدی به وجود میاد ... مثلا همین حالا به جزء رئیس جمهور سابق و مطرود شده از نظر سران ج.ا ، هیچ شخصی که برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری کاندید بشه و ذره ای مقبولیت و پایگاه اجتماعی داشته باشه ، وجود نداره . و همین نبود کاندیدهای مقبول ریاست جمهوری خودش یک بحران مشروعیت عجیبی در سال 1400 برای ج.ا به وجود میاره که عملا هیچ توانی برای مقابله با غرب ( در صورت وجود اراده که البته وجود نداره ) باقی نمی گذاره .

 

 

این تحلیل بنده از وضعیت پیش روی ایران هست . 

 

در مورد واکنش ج.ا هم تحلیل بنده و پیش بینی بنده که تقریبا تا 90 درصد مطمئن هستم که اتفاق می افته اینه که « ج. ا ، با همین دنده جلو می روند ، آمریکا تحریم تسلیحاتی نا محدودش رو اعمال می کنه ، و مسئولین دولتی هم احتمالا خوشحال از اینکه پولی که برای خرید سلاح کنار گذاشته بود به خزانه بر می گردد و می شود اختلاسش کرد ،  با غرور اف 5 رو برای بار  دهم رونمایی می کنند و می گند ما اصلا خودمون قانون ممنوعیت خرید جنگنده ی خارجی گذاشته بودیم ... این موضوع در آبان ماه 1399 اتفاق می افته ... »

 

 

ویرایش شده در توسط Ghalam
  • Upvote 11
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مشکل اینه که ما وضعیتی که الان داریم وضعیت هم جنگ و هم مذاکره است. شرایط جنگی بالاتر از اینکه یکی از قویترین مردان ما در خاورمیانه ترور شد و ما پاسخ متناسب ندادیم؟ کمی به خودمون بیاییم. مسئله هسته ای اینقدرا بزرگ نبود که بزرگ شد و شد پتکی از دو جناح راست و چپ برای کوبیدن هم . طرفی اون طرف مقابل رو ترسو واداده می دونست و با این ابزار به قدرت رسید

طرف مقابل هم این وری ها رو با دیدگاه افراطی می دونست و با این بهانه به قدرت رسید

ولی در واقع نه اینور کاری انجام داد و نه اونور و در هر دوره ای ما چوب این رقابت درونی رو خوردیم

ما در دوره ای از حول حلیم افتادیم توی دیگ و در دوره ای کلا در مذاکره رو بستیم و تعطیل

دیگه در ایران که همه احزاب تعطیل شدن و بجز شاخه چپ و راست حزب جمهوری اسلامی نداریم 

پس حداقل در مورد منافع ملی وجدان داشته باشن و موضوعی رو به اشتباه استراتژیک و جز خطوط قرمز نکنن

زمان جنگم درست یا غلط با نتیجه ای جنگو به پایان رسوندیم و امام با شجاعت گفت پرونده جنگ بسته شد و خلاص

باید از مشاوره ها و افراد دلسوز در هر دیدگاهی استفاده کرد ،  یعنی از افرادی که کاسه سرشونو فقط در اختیار خدا باشه و جز شجاعت چیزی در اون پیدا نشه

نه افرادی که سال 92 با یک شعار وارد انتخابات شدن و در حال حاضر که دیدن اوضاع مساعد نیست رایشون عوض شد

یا افرادی که بعد سال 92 بخاطر اینکه سریع رزومه یا آماری از هول حلیم افتادن توی دیگ و سریعا وا دادن در ماجرای تحریم تسلیحاتی

و یا افرادی که ادامه رقابت انتخاباتی سال 92 رو به ماجرای برجام و کمیسیون کذایی کشوندن

ما باید به این باور برسیم که تمام راهها افراط و تفریطی که رفتیم اشتباهه

فعلا تنها گزینه خروج از ان پی تی  و بعدش باید از 0 شروع کرده و با مشورت گرفتن از افراد آگاه و دلسوز  طرح همفکری در مسائل مختلف به دور از سیاسی کاری رو بریزیم. ممکنه قصد ظریف بد نباشه و بخواد لبخند رو برای گول زدن طرف مقابل نشون بده که یعنی ما اهل مذاکره ایم و منطق ولی دوره این موارد گذشته الان اگه حرکت قاطعی نکنیم دشمن سنگر به سنگر پیش میاد و مارو لبخند زنان به باد میده. ژست ظریف موقعی خوبه که طرف از دست ما لت خورده باشه و دشمن دنبال انتقام باشه نه ما که تحت انزوا و فشار زیادی هستیم و هم یه اقدام تروریستی رو از طرف مقابل متحمل شدیم! باید برگردیم به همون حال و هوای اواخر حکومت جناب خاتمی و  در همین دولت مسیر تقابل عملی رو پیش بگیریم وگرنه دشمن همون بلایی رو بر سر ما میاره که ابن زیاد با کوفیان آورد و اینقدر مارو به جون هم می اندازه که حتی نیازی به دخالت مستقیم خودش نباشه. 

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پاک شود

ویرایش شده در توسط Ghalam
حاشیه ای
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

احتمال رای آوردن بایدن در حال حاضر بالاتر رفته و هیچ بعید نیست (علارغم همه تجاربی که داشتیم) با دولت جدید در آمریکا هم وارد مذاکره بشیم. شاید به نیت احیای برجام و انجام تعهدات زیر پا گذاشته شده توسط غرب. اما واقعیتش اینه که ما جز در حوزه موشکی و منطقه ای چیز دیگه ای برای بده بستان نداریم.

به نظرم ایران همین الان باید با اتخاذ تصمیمات فوری و تهاجمی در حوزه هسته ای حداقل تا سال دیگر قدرت چانه زنی کسب کند. 

  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم
.
سلام دوستان
طبیعی بود که اروپا نقاب از صورت بردارد و طرف امریکا را بگیرد
اما شرایط اروپا، خیلی مثل قبل نیست
جنبش های راست افراطی و بحث خروج از اتحادیه یکی از چالش های اروپایی هاست
کرونا هم اضافه شده
به نظرم هر تصمیمی که گرفته می شود نباید به سمتی برود که افکار عمومی اروپایی ها را دوباره متحد کند
.
ایران هنوز کارت های بازی دارد
.
مهمترین کارت بازی ایران انتخابات ریاست جمهوری است
غربی ها اصلا تمایل ندارند ایران از سیاست تعامل خارج شده به تقابل یا حتی تخاصم رو بیاورد
(ممکن است دخالت هایی نیز داشته باشند و حتی آشوب سازی کنند)
.
کارت بعدی ایران تولید خطوط غنی سازی بیشتر (فکر کنم آبشار میگن) با سانتریفیوژ های نسل جدید تر هست
ما قبل از برجام، ذخایرمون برای ساخت 10 بمب اتم بود
بعد از برجام شد تقریبا 300 کیلو یعنی یک سوم از یک بمب اتم
.
کارت سوم ادامه پرتاب ماهواره چه توسط سپاه په سازمان فضایی هم عالی است
.
کارت آخر هم تحریک گسل های اجتماعی در کشورهای حساس و تولید اعتراض و در نهایت آشوب در کشورهای خاص هست
این مطلب را با علم عرض میکنم، مراکش ممکن است یکی از گزینه های بعدی باشد و جبهه جدیدی زیر گوش اروپا باز شود
.
به شخصه با توجه به رای منفی چین و روسیه، خیلی نگران تحریم تسلیحاتی نیستم و معتقدم تحریم فقط قیمت را بالا می برد
ان شاءالله که بخشی از فناوری های لازم برای توان دفاعی از چین و روسیه خریداری بشود
.
ممنونم از توجه دوستان و اساتید محترم

  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر تجربه برجام فقط همین یک مشکل را حل کنه که ساده لوحی و خوش بینی به بیگانه اسم خود را روشنفکری نگذاره، به خسارتش خواهد ارزید.

 

می‌ترسم ساده لوح هایی که دل به برجام و وعده کدخدا و ... خوش کردند و عنان کشور را به دست گروهی معلوم دادند، باز هم عبرت نگیرند و باز به دنبال رفع بهانه از کدخداشون باشند.

 

اگر اندازه کدخدا از خدا می‌ترسیدند مساله کشور حل بود

  • Like 2
  • Upvote 8
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 ساعت پیش, hosm گفت:

اگر تجربه برجام فقط همین یک مشکل را حل کنه که ساده لوحی و خوش بینی به بیگانه اسم خود را روشنفکری نگذاره، به خسارتش خواهد ارزید.

 

می‌ترسم ساده لوح هایی که دل به برجام و وعده کدخدا و ... خوش کردند و عنان کشور را به دست گروهی معلوم دادند، باز هم عبرت نگیرند و باز به دنبال رفع بهانه از کدخداشون باشند.

 

اگر اندازه کدخدا از خدا می‌ترسیدند مساله کشور حل بود

 

 

با این که از ارادتمندان شما هستم ولی این دیگه چه حرفیه برادر؟

7 سال دوران برجام و نقضش و... طول کشید و ما تازه برگشتیم به سال 92 با شرایط بدتر بعد شما از اینکه یه عده غربگرا دماغشون سوخته خوشحالید؟

 پس این وسط تکلیف عمرهاتباه شده و زندگی های نابود شده مردم در این 7 سال چی میشه؟

چرا نظام این هیچ راه حلی برای برون رفت از این وضعیت نداره و همچنان چشمان انتظار انتخابات 2020 آمریکاست؟!

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
17 hours قبل , Maldini گفت:

 

 

با این که از ارادتمندان شما هستم ولی این دیگه چه حرفیه برادر؟

7 سال دوران برجام و نقضش و... طول کشید و ما تازه برگشتیم به سال 92 با شرایط بدتر بعد شما از اینکه یه عده غربگرا دماغشون سوخته خوشحالید؟

 پس این وسط تکلیف عمرهاتباه شده و زندگی های نابود شده مردم در این 7 سال چی میشه؟

چرا نظام این هیچ راه حلی برای برون رفت از این وضعیت نداره و همچنان چشمان انتظار انتخابات 2020 آمریکاست؟!

 

نه برادر جان اشتباه نشه

بنده هم خسارت مهیب برجام را میدانم

خسارت دولت برجام به اقتصاد حتی در جنگ تحمیلی و جنگ جهانی هم اینطور نبود(*)

 

سوختن دماغ هموطنان هم نه خوبه نه ما را خوشحال میکنه

عرض کردم اگر خسارت برجام به این بیارزه که ساحت روشنفکری از سواری دادن به غرب پاک بشه و گزاره‌های تسلیم بین مردم بی اعتبار و دیدگاه دوستان اصلاح بشه، ان شاء الله خسارت ها را می توانیم جبران کنیم

 

در مورد (*) به لینک زیر مراجعه فرمایید

https://twitter.com/EconomySoltani/status/1274282138079236103?s=20

 

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جالبه خسارت برجام از جنگ جهانی اول و دوم که کرور کرور ایرانی بدبخت هماغوش خاک شدن و ایران کاملا اشغال شد بیشتره؟ درد من از اینه در داخل ، افراد به خودشون نمیان و این جنگ حیدری - نعمتی چپ و راست وجود داره و دو این دودستگی خیلی بهمون لطمه زده. ما در مقابل استعمارگران و کشورهایی از این دست موفق نبودیم و حتی کمتر. در مقابل عراق که در مذاکره وا دادیم، در مورد دریای خزر به همچنین و با مذاکره های دو جانبه و سه جانبه سهم مارو خوردن و ما سماق مکیدیم. در برجام هم در همه دولت های ما تحت فشار و دنبال  راه حل مذاکره بودیم و راه حل ما حول و حوش همون 3.5 % غنی سازی بود تا یه جنبه سمبلیک از انرژی هسته ای رو داشته باشیم. ما زمانی از تفریط غرب گرا می خوریم و گاهی از افراط شرق گرا در صورتی باید این مسئله ورای جناحی و از طریق فنی و تخصصی پیگیری میشد ولی به سان ماجرای اشغال سفارت امریکا اینقدر از سمت ما قضیه بد مدیریت شد که این شد عاقبتش. این مورد باید همون زمان مذاکرات لاریجانی - سولانا تموم میشد. معمولا وقتی یه دولت راست گرا بر سر کاره همه کارهاش تایید میشه و میتونه کار اساسی بکنه. شاید زمان لاریجانی و موقعیت مناسب میشد با همون 3.5% نیم و بدون تحریم تسلیحاتی و... کار ختم میشد که البته نشد ... 

ویرایش شده در توسط aminf14
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
38 minutes قبل , aminf14 گفت:

جالبه خسارت برجام از جنگ جهانی اول و دوم که کرور کرور ایرانی بدبخت هماغوش خاک شدن و ایران کاملا اشغال شد بیشتره. درد من از اینه در داخل ، افراد به خودشون نمیان و این جنگ حیدری - نعمتی چپ و راست وجود داره و دو این دودستگی خیلی بهمون لطمه زده. ما در مقابل استعمارگران و کشورهایی از این دست موفق نبودیم و حتی کمتر. در مقابل عراق که در مذاکره وا دادیم، در مورد دریای خزر به همچنین و با مذاکره های دو جانبه و سه جانبه سهم مارو خوردن و ما سماق مکیدیم. در برجام هم در همه دولت های ما تحت فشار و دنبال  راه حل مذاکره بودیم و راه حل ما حول و حوش همون 3.5 % غنی سازی بود تا یه جنبه سمبلیک از انرژی هسته ای رو داشته باشیم. ما زمانی از تفریط غرب گرا می خوریم و گاهی از افراط شرق گرا در صورتی باید این مسئله ورای جناحی و از طریق فنی و تخصصی پیگیری میشد ولی به سان ماجرای اشغال سفارت امریکا ایقدر از سمت ما قضیه بد مدیریت شد که این شد عاقبتش. این مورد باید همون زمان مذاکرات لاریجانی - سولانا تموم میشد. معمولا وقتی یه دولت راست گرا بر سر کاره همه کارهاش تایید میشه و میتونه کار اساسی بکنه. شاید زمان لاریجانی و موقعیت مناسب میشد با همون 3.5% نیم و بدون تحریم تسلیحاتی و... کار ختم میشد که البته نشد ... 

 

لینک را دیدید؟

عرض بنده خسارت نسبی اقتصادی است (یعنی رشد قیمت ها)

ارجاع هم به آن لینک و نمودارش

نقل قول

درمدت ۳۴ ماه فعالیت دولت ۱۲، قیمت دلار ۵ برابر، سکه طلا نزدیک به ۷ برابر و شاخص بورس تهران ۱۵ برابر شده است. شرایطی که در کمتر از ۳ سال فعالیت دولت دوازدهم تجربه شده، نه در تحریم های قبلی، نه در ۸ سال جنگ، نه در انقلاب ۵۷، نه در ملی شدن صنعت نفت و نه در جنگ جهانی دوم تجربه نشد.

https://twitter.com/EconomySoltani/status/1274282138079236103?s=20

 

مساله هم تندروی و حیدری نعمتی و ... نیست بهتره روی هم اسم نگذاریم

از اول برجام مشخص بود این روش قرارداد بستن و خوش بینی به دشمن و اینکه فکر کنیم بهانه از دستشان می‌گیریم و به تعهداتشان پایبند هستند، محکوم به شکست بود. خیلی ها گفتند اگر یک روز مانده باشد ماشه را استفاده می‌کنند ولی گوشی برای شنیدن نبود

ویرایش شده در توسط hosm
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 minute قبل , hosm گفت:

 

لینک را دیدید؟

عرض بنده خسارت نسبی اقتصادی است (یعنی رشد قیمت ها)

ارجاع هم به آن لینک و نمودارش

 

رشد قیمت ها در زمان مرحوم هاشمی ساعتی شده بود یعنی زمانی که انرژی هسته ای یا برجامی نبود. به نظر من مشکلاتمون اساسیه و به نظرم پیوند زدنش به برجام یا ماجرای هسته ای اشتباهه و ماجرای هسته ای ناقوسی بود برای بیداری ما که مسیرمون اشتباهه در همه جهات. ما هیچ بستری نداریم و نباید انتظاری داشته باشیم. مهره ای در دست نداریم که باهاش مذاکره کنیم

نه دیپلماسی بلدیم و نه مذاکره

نه وفاق و وحدت ملی داریم

نه استفاده از دانش گروهی

ما با دو عده روبرو هستیم

یکی تزش مذاکره در هر حالته

دیگری تزش نه جنگ نه مذاکره نه نهایتش جنگ محدوده

باید بعد این مدت درک کنیم این دو تفکر شکست خورده

ما مجبور به تعامل هستیم

ولی با چشم باز

ولی با دست پر

با استفاده از تفکر گروهی

عدم ورود به دشمن سازی داخلی و دوگانگی های کاذب که بعدا معلوم میشه گاها بازی خود دشمنان خارجی بوده

همین الان واقعا خواسته مون چیه؟ واقعا بعد 17-18 سال رسیدیم به خواسته های شفاف 

گروهی در داخل به نظر میاد تسلیم غرب خواستشونه

و گروهی روی خوش نشون دادن و سرمایه گذاری غرب

 رهبر به نظرم در دو زمان اشاره ای کرد و شروطی گذاشت ولی اون رویه مخدوش شد و چند بار از اول ما ماجرارو شروع کردیم و این سبب بدتر شدن شد

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
43 minutes قبل , aminf14 گفت:

رشد قیمت ها در زمان مرحوم هاشمی ساعتی شده بود یعنی زمانی که انرژی هسته ای یا برجامی نبود. به نظر من مشکلاتمون اساسیه و به نظرم پیوند زدنش به برجام یا ماجرای هسته ای اشتباهه و ماجرای هسته ای ناقوسی بود برای بیداری ما که مسیرمون اشتباهه در همه جهات. ما هیچ بستری نداریم و نباید انتظاری داشته باشیم. مهره ای در دست نداریم که باهاش مذاکره کنیم

نه دیپلماسی بلدیم و نه مذاکره

نه وفاق و وحدت ملی داریم

نه استفاده از دانش گروهی

ما با دو عده روبرو هستیم

یکی تزش مذاکره در هر حالته

دیگری تزش نه جنگ نه مذاکره نه نهایتش جنگ محدوده

باید بعد این مدت درک کنیم این دو تفکر شکست خورده

ما مجبور به تعامل هستیم

ولی با چشم باز

ولی با دست پر

با استفاده از تفکر گروهی

عدم ورود به دشمن سازی داخلی و دوگانگی های کاذب که بعدا معلوم میشه گاها بازی خود دشمنان خارجی بوده

همین الان واقعا خواسته مون چیه؟ واقعا بعد 17-18 سال رسیدیم به خواسته های شفاف 

گروهی در داخل به نظر میاد تسلیم غرب خواستشونه

و گروهی روی خوش نشون دادن و سرمایه گذاری غرب

 رهبر به نظرم در دو زمان اشاره ای کرد و شروطی گذاشت ولی اون رویه مخدوش شد و چند بار از اول ما ماجرارو شروع کردیم و این سبب بدتر شدن شد

 

کلیت فرمایشات شما بد نیست و خوبه

 

از بحث های احساسی اش که بگذریم، طبعا داشته‌هامون کم نیست که ۴۰ سال با وجود اشد دشمنی ها پیشرفت کرده‌ایم

منتهی امروز مساله اساسی ما گذر اقتصاد است از حالت جنگی و انقلابی به رفاه طلبی و گسترش طبقه متوسط

برای این مساله روش ایجاد نکرده‌ایم

 

بر خلاف تصورات جاری کلید مشکلات اقتصادی ما روابط خارجی نیست که دوستان در مذاکره دنبالش می‌گردند )حالا یکی مذاکره عزتمندانه و دیگری توافق تحت هر شرایطی)

 

مشکل عمده ما نداشتن یک الگوی اقتصادی مناسب برای گردش بدیهیات زندگی خلق خدا با داشته‌های کشورشان است

خیلی هم سخت نیست ساختن چنین روشی. اندکی عقل و خلوص میخواد و میزانی پشتیبانی از افکار عمومی

  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان ماشالا ما دیگه طبقه متوسط نداریم همه مستضعف شدن 

همکاری داشتم که خداروشکر میکرد که سقوط برجام در زمان روحانی بود نه یک دولت راستگرا وگرنه راست گراها نابود میشدن کلا

این شرایط کلی کشور ماست

دو حزب که کل کشورو مال خودشون کردن و همدیگه رو خنثی

حتی دموکرات ها و جمهوریخواه سر کلیاتی اشتراک دارن ولی ما نه

کدوم مذاکره عزتمندانه؟ سابقه ای داریم ازش؟  ما از چیزی حرف می زنیم که عینی نیست

باید اونو تبدیل به اهداف ریز کنیم و مشاوره بگیریم برای سبک سنگین کردن و رسیدن بهش

به نظرم همون غنی سازی 3.5% و توسعه تدریجی فناوری هسته ای به شرط نبود تحریم گزینه معقولیه چون ما هیچ وقت تکاپوی بمب داشتن نداشتیم

همین 3.5% اینقدر احمدی لفت داد و در کار لاریجانی و... سنگ اندازی کرد که خودش اعتبارشو بگیره که پرید

در زمان روحانی هم این مورد رو با چند شرط بد همراه کردن و باز بعد راستی آزمایی نشد با خیال راحت به هدف برسیم

 

در مورد داشته ها و اقتصاد مخالفم. ما پیشرفت چندانی نداشتیم در زمینه توسعه متوازن و بن بست هسته ای اتفاقا دلیلش همینه. دشمن دست مارو خونده و راحت داره بازیمون میده 

در زمینه اقتصاد ما مشکل اساسی داریم: یه تئوری شعاری در این زمینه و تجربه کاملا شکست خورده خصوصی سازی و یه تز ناقص آدام اسمیتی داریم و باید اینارو کنار گذاشت

به نظرم ما باید سالها تلاش کنیم که دستمونو پرکنیم و به مانند چین دشمنو مجبور کنیم مارو بپذیره وگرنه از شعار و نیات خوب آبی گرم نمیشه

 

 

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.